abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 17:44:33 #181
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45149281
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:25 schreef Bart1984 het volgende:
Dna bestaat niet uit cijfertjes maar uit moleculen.
De data op jou harde schijf ook.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45149679
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:44 schreef digitaLL het volgende:
De data op jou harde schijf ook.

Ja ok. Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar kan de code van Dna vertaald worden naar 1tjes en nulletjes???

Maar kijk, de harde schijf bezit niet de informatie maar de software die erop staat.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  maandag 8 januari 2007 @ 18:09:14 #183
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45150187
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:54 schreef Bart1984 het volgende:
Ja ok. Daar heb je natuurlijk wel gelijk in. Maar kan de code van Dna vertaald worden naar 1tjes en nulletjes???
Yep, sterker nog je bestaat zelfs iets zoals een DNA-computer
http://en.wikipedia.org/wiki/Dna_computer
Juist omdat het DNA zo digitaal is kunnen computers zo goed behulpzaam zijn met sequencen en is DNA-code zo compact en eenvoudig op te slaan. De wet van Moore geldt daarom ook daarvoor.
quote:
Maar kijk, de harde schijf bezit niet de informatie maar de software die erop staat.
Software is informatie evenals data.
DNA is imo digitaal omdat het discreet is, de moleculen aminozuren zijn duidelijk onderscheiden.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_45150195
??

snap je wel hoe een computer werkt in de zin van hoe die 1 en 0en zijn en wat ze representeren?
pi_45150306
Ik weet dat er in DNA 4 basenparen zitten.

-Adenine
-Guanine
-Thymine
-Cytosine

Worden die 4 basenparen vertaald in eentjes, tweetjes, drietjes en viertjes??
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_45150365
Is de programmacode van een simpel computervirus niet te vergelijken met de code van een DNA?
  maandag 8 januari 2007 @ 18:15:49 #187
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45150402
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:12 schreef Bart1984 het volgende:

-Adenine
-Guanine
-Thymine
-Cytosine

Je hebt 4 mogelijkheden. Binair 2^2 dus 2 bit code.
bijv.
00 = Adenine
01 = Guanine
10 = Thymine
11 = Cytosine
pi_45150404
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:12 schreef Bart1984 het volgende:

-Adenine
-Guanine
-Thymine
-Cytosine

1000
0100
1100
0010
  maandag 8 januari 2007 @ 18:16:50 #189
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45150431
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

1000
0100
1100
0010
4 bit is teveel van't goede. Maar het kan idd ook
  maandag 8 januari 2007 @ 18:25:22 #190
64288 Bensel
Ladderzat
pi_45150678
Heb wel weer wat losgemaakt hier
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_45153794
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:10 schreef koffiegast het volgende:
Bewijs? waarom wij tot een soort evolueren en vervolgens niet met een andere 'soort' mensen voort kunnen planten?
Geen bewijs dus.
quote:
Kijk naar vogels, sommige lijken erg veel op mekaar, maar kunnen geen nakomelingen krijgen die dat ook kunnen.
Het zijn dus verschillende soorten (op basis van vruchtbare nakomelingen)
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
pi_45153876
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:28 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Denk je dat DNA kan denken ofzo? Oh nee, ik mag niet meer verder veranderen want dan word ik een andere soort.
Weet je hoe de DNA wordt overgeėrfd van beide ouders? Weet waar je het over hebt OK?
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
pi_45153930
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat dacht je van de moleculaire klok? Daarbij is speciatie wel een aantal keer waargenomen.
Wat bedoel je ?
  maandag 8 januari 2007 @ 19:55:03 #194
8369 speknek
Another day another slay
pi_45154127
Je vroeg je toch af wat het bewijs voor soortvorming is?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:56:18 #195
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_45154173
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:46 schreef Aslama het volgende:

[..]

Geen bewijs dus.
[..]

Het zijn dus verschillende soorten (op basis van vruchtbare nakomelingen)
quote:
Parting Genomes: University Of Arizona Biologists Discover Seeds Of Speciation
Science Daily — A University of Arizona graduate student may be the first eyewitness to the birth of a new species. Her new findings, appearing in the June 7, 2004 Proceedings of the National Academy of Science, could help biologists identify and understand the precise genetic changes that lead a species to evolve into two separate species.

D. mojavensis and D. arizonae rarely if ever interbreed, even though their ranges overlap along a broad swath along the northern Mexican coastline. In the lab, researchers can coax successful conjugal visits between members of the two groups. But even under laboratory conditions hybrid crosses aren't always fruitful. D. mojavensis mothers typically produce healthy offspring after mating with D. arizonae males, but when D. arizonae females mate with D. mojavensis males, all of the resulting hybrid sons are sterile. This partial capacity for interbreeding, Reed says, suggests that these flies are on the verge of evolving to become completely separate species.
http://www.sciencedaily.com/releases/2004/06/040607065821.htm
quote:
Researchers studying yeast reproductive habits have for the first time observed a rapid method for the creation of new species, shedding light on the way organisms evolve and suggesting possible ways to improve yeast biotechnology and fermentation processes used in beer and wine-making.

"Most models of speciation require gradual change over a very long period of time, and geographic or ecological isolation for a new species to arise," says University of Houston biologist Michael Travisano. "Our study suggests that mating two separate species to produce hybrids can result in a new species readily and relatively quickly, at least in yeast, but possibly in other organisms as well."
http://www.sciencedaily.com/releases/2002/12/021202071449.htm
pi_45154280
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:46 schreef Aslama het volgende:

Geen bewijs dus.
Geologische kolom??? Genetica?? In laboratoria hebben ze ook wel eens nieuwe soorten van bijvoorbeeld fruitvliegjes gemaakt.

Kijk hier maar eens naar

Bron
quote:
Een hele snelle manier van soortvorming is via verdubbeling van de chromosomen van de ouders. Maar ook door natuurlijke selectie kan evolutie zo snel verlopen, dat je het bijna kunt zien gebeuren.

Eén van de bekendste voorbeelden van snelle soortvorming zijn de vele soorten cichliden, kleine kleurige visjes, die in een periode van enkele duizenden jaren zijn ontstaan in het Afrikaanse Victoriameer. Cichliden passen zich zo snel aan veranderende omstandigheden aan dat bioloog en schrijver Tijs Goldschmidt over deze vissen durft te beweren: ‘Ik kan binnen tien jaar een nieuwe soort cichlide laten ontstaan in het lab.’

Dit cichliden-experiment is nog niet uitgevoerd, maar met een andere vissoort is iets dergelijks al eens gelukt. Onderzoekers uit Trinidad verhuisden guppen van de soort Poecilia reticulata van een poel onderaan een waterval naar een tot op dat moment guppieloze poel stroomopwaarts. Het grote verschil was dat er in de poel beneden een aantal verschillende predatoren huisde, en boven slechts één. Die at voornamelijk hele kleine visjes.

Elf jaar en achttien gupgeneraties later bleek dat de stroomopwaartse guppen zich aan aan hun nieuwe, minder gevaarlijke omgeving hadden aangepast. Ze werden minder snel geslachtsrijp en een stuk groter dan de guppen beneden. Ook hadden ze minder, maar wel grotere nakomelingen. Uit labonderzoek bleek dat het hier daadwerkelijk ging om genetische veranderingen. De guppen evolueerden 10.000 keer sneller dan men op basis van fossiele vondsten zou verwachten, aldus de onderzoekers.

Zwanger
Fruitvliegen kunnen ook zeer snel evolueren. In 1971 rapporteerden de onderzoekers Dobzhansky en Pavlovsky het ontstaan van een nieuw soort fruitvlieg in hun lab. Ze begonnen in 1958 een cultuur met één zwangere fruitvlieg van de soort Drosophila paulistorum uit Colombia. Haar nakomelingen bleken zich te kunnen voortplanten met een ander type D. paulistorum, afkomstig uit een ander gebied. In 1963 ontdekten de onderzoekers dat er iets was veranderd: de twee typen fruitvlieg konden nog steeds paren, maar de nakomelingen bleken onvruchtbaar. Wat er in die vijf jaar precies is gebeurd, is onduidelijk. Maar uiteindelijk waren er dus twee soorten fruitvliegen in plaats van één.

Sommigen menen dat de kunstmatige hoge selectiedruk onder experimentele omstandigheden een vertekend beeld geeft. In de natuur zelf zou soortvorming nooit zo snel gaan. Onderzoekers van de universiteit van Massachusetts vonden echter een voorbeeld van snelle soortvorming van zalmen in de vrije natuur. In Lake Washington werd in 1937 een zalmsoort uitgezet. In 1992 bleek dat de zalmen zich hadden gesplitst in twee afzonderlijke populaties. Een groep legde eieren aan de rand van het meer, de andere groep legde eieren aan de monding van een rivier die uitkomt in het meer. De onderzoekers vonden kleine genetische verschillen tussen de groepen. Volgens de auteurs is deze reproductieve isolatie de eerste stap op weg naar soorvorming, in slechts vijftig jaar.
bron

[ Bericht 45% gewijzigd door Bart1984 op 08-01-2007 20:23:23 ]
Neil deGrasse Tyson
pi_45154797
Waarom doen de url forum codes het niet
Neil deGrasse Tyson
pi_45154832
1[url=linkje]tekst[/url]

Kennislink
pi_45155322
Dankje
Neil deGrasse Tyson
  maandag 8 januari 2007 @ 22:28:39 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45161722
Mooie stukjes over die soortvormingen
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:41:11 #201
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_45177336
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef ATuin-hek het volgende:
Mooie stukjes over die soortvormingen
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_45181893
Wat is het stil rond Aslama
  woensdag 10 januari 2007 @ 08:44:33 #203
8369 speknek
Another day another slay
pi_45202811
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:55 schreef Autodidact het volgende:
Standaard. Ik heb hem bijvoorbeeld ook al veel eerder op de moleculaire klok gewezen. Dus nu zakt dit topic in de vergetelheid, en kan hij over twee maanden ergens anders weer claimen dat er geen bewijs is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_45203017
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 08:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Standaard. Ik heb hem bijvoorbeeld ook al veel eerder op de moleculaire klok gewezen. Dus nu zakt dit topic in de vergetelheid, en kan hij over twee maanden ergens anders weer claimen dat er geen bewijs is.
Zet de voorbeelden in de evolutie Wiki, dan is een linkje de volgende keer voldoende.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_45203111
Dat mensen nog altijd met dat idiote en achterhaalde voorbeeld van fruitvliegjes komen
  woensdag 10 januari 2007 @ 09:41:08 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_45203653
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat mensen nog altijd met dat idiote en achterhaalde voorbeeld van fruitvliegjes komen
Door wie is het achterhaald?
pi_45204404
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 09:09 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat mensen nog altijd met die idiote en achterhaalde ongefundeerde statements komen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_45208512
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:55 schreef Autodidact het volgende:
Misschien houdt hij er een leven op na
pi_45209623
Ik heb geen tijd om heel het topic na te lopen, maar heb toch wel een vraag:

Bacteriėn ontwikkelen een weerstand tegen antibiotica (om het voortbestaan van de soort te verzekeren ?), en uiteindelijk, na vele generaties (bacteriėn planten zich snel voort) is de bacterie dus veranderd, (geėvolueerd ?) naar een stadium waarin het zich heeft aangepast aan de antibiotica en verder kan leven.

Is dat geen voorbeeld van evolutie ? Dezelfde soort die gelinkt word aan het ontstaan van soorten etc.
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:31:06 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_45209718
Ja.
pi_45209787
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:31 schreef speknek het volgende:
Ja.
Ja, als in "Ja het is een voorbeeld van evolutie" ?

Dan gebeurt het vlak voor onze neus, en gaan mensen nog steeds claimen dat er geen bewijs is ?
Ik twijfel toch wel, anders zou dit voorbeeld toch veel meer worden aangehaald ?
  woensdag 10 januari 2007 @ 13:42:40 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_45210090
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:33 schreef Secretus het volgende:
Ja, als in "Ja het is een voorbeeld van evolutie" ?
Ja.
quote:
Dan gebeurt het vlak voor onze neus, en gaan mensen nog steeds claimen dat er geen bewijs is ?
Ja.
quote:
Ik twijfel toch wel, anders zou dit voorbeeld toch veel meer worden aangehaald ?
Ja. Wordt het ook. HIV is een nog beter voorbeeld trouwens, want dat evolueert als de neten.
Maar mensen die de evolutie afwijzen zullen zeggen dat er geen soortvorming plaatsvindt, omdat bacteries zichzelf asexueel voortplanten, en dus technisch gezien geen soorten zijn .
pi_45210246
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Ja.
[..]

Ja. Wordt het ook. HIV is een nog beter voorbeeld trouwens, want dat evolueert als de neten.
Maar mensen die de evolutie afwijzen zullen zeggen dat er geen soortvorming plaatsvindt, omdat bacteries zichzelf asexueel voortplanten, en dus technisch gezien geen soorten zijn .
Ah ok
Ik heb namelijk best veel pro-evolutie dingen gelezen en daar heb ik het niet voorbij zien komen, dus ik begon te twijfelen Bedankt voor de uitleg
pi_45210407
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:28 schreef Secretus het volgende:
Ik heb geen tijd om heel het topic na te lopen, maar heb toch wel een vraag:

Bacteriėn ontwikkelen een weerstand tegen antibiotica (om het voortbestaan van de soort te verzekeren ?), en uiteindelijk, na vele generaties (bacteriėn planten zich snel voort) is de bacterie dus veranderd, (geėvolueerd ?) naar een stadium waarin het zich heeft aangepast aan de antibiotica en verder kan leven.

Is dat geen voorbeeld van evolutie ? Dezelfde soort die gelinkt word aan het ontstaan van soorten etc.
Waar is die bacterie dan in veranderd? Een arend? Een bacterie is een bacterie is een bacterie is een bacterie en zal nooit een mus worden. Dus, nee.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:05:57 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45210790
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 13:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waar is die bacterie dan in veranderd? Een arend? Een bacterie is een bacterie is een bacterie is een bacterie en zal nooit een mus worden. Dus, nee.
En een zoogdier is een zoogdier dus een woelmuis en een olifant zijn ook hetzelfde en kunnen samen voortplanten? Sorry die redenatie van je gaat niet op
Onikaan ni ov dovah
pi_45211301
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En een zoogdier is een zoogdier dus een woelmuis en een olifant zijn ook hetzelfde en kunnen samen voortplanten? Sorry die redenatie van je gaat niet op
Juist, en een zoogdier kan geen plant worden.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:33:02 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_45211662
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Juist, en een zoogdier kan geen plant worden.
Maar een woelmuis dus wel een olifant? Okay.
pi_45211959
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:33 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar een woelmuis dus wel een olifant? Okay.
Als ik darwinisten moet geloven wel ja.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:44:36 #219
8369 speknek
Another day another slay
pi_45212047
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Als ik darwinisten moet geloven wel ja.
Ik denk dat je weinig darwinisten vindt die denken dat convergent evolution zover reikt .
pi_45212167
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:44 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik denk dat je weinig darwinisten vindt die denken dat convergent evolution zover reikt .
Volgens darwinisten is het theoretisch niet ondenkbaar dat dat kan.
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:50:33 #221
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_45212245
KirmiziBeyaz, iets meer moeite doen om de materie te begrijpen voordat je er kritiek op levert mag wel..
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:52:22 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_45212311
Dat klopt, net zoals dat het voor een primatoloog niet ondenkbaar is dat een aap op eigen houtje compleet hamlet uittypt. Maar je vertroebelt zoals zo vaak de discussie. (en je hebt nog geen antwoord gegeven op wie het achterhaald heeft)
pi_45212621
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:48 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Volgens darwinisten is het theoretisch niet ondenkbaar dat dat kan.
zegt nog niet dat het daadwerkelijk is gebeurd en dat het dus niet ondenkbaar is een reden is om de evolutieleer te verwerpen.
pi_45212939
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 12:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Misschien houdt hij er een leven op na
Zijn leven begint als zijn ongelijk hier bewezen wordt?
pi_45213100
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:50 schreef Alicey het volgende:
KirmiziBeyaz, iets meer moeite doen om de materie te begrijpen voordat je er kritiek op levert mag wel..
Ik zie anderen anders ook niet bepaald veel moeite doen om zelf iets te bewijzen i.p.v. terug te verwijzen naar andermans onderzoeken, die ook nog eens nergens op gestoeld zijn behalve aannames?

Ik begrijp wel dat jij ook in dat 'kamp' zit en dat je dus die mening bent toegedaan en dat het helder is voor jou. Het is alleen raar dat je van anderen verwacht zomaar dingen klakkeloos aan te nemen. Zeker als het om aannames gaat.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:25:32 #226
8369 speknek
Another day another slay
pi_45213368
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zie anderen anders ook niet bepaald veel moeite doen om zelf iets te bewijzen i.p.v. terug te verwijzen naar andermans onderzoeken, die ook nog eens nergens op gestoeld zijn behalve aannames?
Wetenschappelijke papers nergens op gebaseerd .
pi_45213409
quote:

[..]

Ik begrijp wel dat jij ook in dat 'kamp' zit en dat je dus die mening bent toegedaan en dat het helder is voor jou. Het is alleen raar dat je van anderen verwacht zomaar dingen klakkeloos aan te nemen. Zeker als het om aannames gaat.
We zeggen niks over klakkeloos aannemen, dat is wat jij denkt.
Het feit en hetgene wat we allemaal van jou dolgraag willen zijn argumenten. Waarom denk jij dat evolutieleer niet kan en dat fruitvliegjes onderzoeken achterhaald zijn?

Ook al hebben we volgens jou slechts enkel naar andermans onderzoeken gewezen die aannames nemen (hoe wil je het niet aanname noemen als je er niet die 100000 jaar erbij was?)

maar het punt is dat dit nog altijd meer is dan waarmee jij op de proppen bent gekomen, ook al zouden deze andermans onderzoeken (waar er tigtag van zijn) onjuist zijn, het blijft meer dan waarmee jij komt en kwam.
pi_45213565
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:25 schreef speknek het volgende:

[..]

Wetenschappelijke papers nergens op gebaseerd .
Nergens behalve aannames. Leer eens lezen
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:31:34 #229
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45213586
quote:

[..]

Welke aanname struikel je dan over?
Onikaan ni ov dovah
pi_45213602
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:12 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Zijn leven begint als zijn ongelijk hier bewezen wordt?
Alsin, hij heeft ook een vrouw en een kind+werk
pi_45213698
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:26 schreef koffiegast het volgende:

[..]

We zeggen niks over klakkeloos aannemen, dat is wat jij denkt.
Het feit en hetgene wat we allemaal van jou dolgraag willen zijn argumenten. Waarom denk jij dat evolutieleer niet kan en dat fruitvliegjes onderzoeken achterhaald zijn?

Ook al hebben we volgens jou slechts enkel naar andermans onderzoeken gewezen die aannames nemen (hoe wil je het niet aanname noemen als je er niet die 100000 jaar erbij was?)

maar het punt is dat dit nog altijd meer is dan waarmee jij op de proppen bent gekomen, ook al zouden deze andermans onderzoeken (waar er tigtag van zijn) onjuist zijn, het blijft meer dan waarmee jij komt en kwam.
Als ik de behoefte had gehad om mijn punt te verdedigen en andere te overtuigen, dan deed ik dat wel. Ik geloof wat ik geloof en vind het best wat anderen geloven. Anderen daarentegen dragen stellingen aan om zodoende andere mensen te overtuigen. Dan ga ik daar wel op in.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:34:40 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_45213707
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Aannames van wat, statistiek?
pi_45213711
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:30 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Beter kom je met goeie argumenten en laat je ons zo onze kop houden.
quote:
Als ik de behoefte had gehad om mijn punt te verdedigen en andere te overtuigen, dan deed ik dat wel.
wat doe je hier dan met conclusies trekken dat evolutieleer achterhaald is?

Vervolgens zeg je dat mensen het niet moeten aansmeren tegen mensen.
Heeft iemand je dan ondergespamd dat zoiets is?
Is dat een reden om automatisch te zeggen dat het hele Evolutieleer een lachertje is?
Nee lijkt me, in feite doe jij het precies hetzelfde als die mensen (die wij tevens ook niet willen) die evolutieleer je aansmeren.

Om het voor je duidelijk te beschrijven:
Mensen smeren jou aan dat de evolutieleer klopt
Jij smeert ons aan dat de evolutieleer niet klopt

Geloof wat je wilt, het feit is dat hier iemand met een kap voor zijn ogen staat te posten.
pi_45213780
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Welke aanname struikel je dan over?
Welke niet. Het is een aaneenschakeling van aannames, welke op haar beurt weer is ontstaan uit zaken die de mens niet begrijpt maar perse wil kunnen verklaren op een logische manier. Maar wat is logisch? Datgene dat ons is aangeleerd. Het is niet alsof jij volledig onbevlekt bent opgegroeid en zelf tot de conclusie bent gekomen dat er 'evolutie' was.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:37:37 #235
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45213807
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Als ik de behoefte had gehad om mijn punt te verdedigen en andere te overtuigen, dan deed ik dat wel. Ik geloof wat ik geloof en vind het best wat anderen geloven. Anderen daarentegen dragen stellingen aan om zodoende andere mensen te overtuigen. Dan ga ik daar wel op in.
Als je niet van je geloof wilt vallen kan je beter je hoofd afwenden en dit soort topics niet meer bezoeken. Het constant ontkennen en jezelf belachelijk maken door 'AANNAMES, ALLEMAAL AANNAMES' te roepen heeft weinig toegevoegde waarde. Het komt er op neer dat je niet wilt discussieren op wetenschappelijk niveau, maar blijft hangen in je Islam-dogma's.
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Welke niet. Het is een aaneenschakeling van aannames, welke op haar beurt weer is ontstaan uit zaken die de mens niet begrijpt maar perse wil kunnen verklaren op een logische manier. Maar wat is logisch? Datgene dat ons is aangeleerd. Het is niet alsof jij volledig onbevlekt bent opgegroeid en zelf tot de conclusie bent gekomen dat er 'evolutie' was.
Precies, precies. Onbevlekt opgroeien is een heldere gedachte. Juist die hele wetenschappelijke methode met hypotheses, onderbouwingen, conclusies en verdere onderzoeken hebben 1 doel: de objectieve waarheid, zonder aangeleerde ideeen, vinden. Niet het aloude godsideaal die er in de jeugd werd ingepompt volgen, maar zelf op onderzoek uitgaan.
Zyggie.
pi_45213888
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:37 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Als je niet van je geloof wilt vallen kan je beter je hoofd afwenden en dit soort topics niet meer bezoeken. Het constant ontkennen en jezelf belachelijk maken door 'AANNAMES, ALLEMAAL AANNAMES' te roepen heeft weinig toegevoegde waarde. Het komt er op neer dat je niet wilt discussieren op wetenschappelijk niveau, maar blijft hangen in je Islam-dogma's.
exactemento. Net zoals bij geloven zijn allemaal aannames, ow god heeft dit ons aangesmeerd, dat is een aanname.. geef je wetenschapelijke of uberhaupt weinig wetenschappelijke argument dat god dus bestaat.
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:41:22 #237
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_45213921
quote:

[..]

Doe dan een voorbeeld ofzo... Hier kunnen we niets mee.
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:44:14 #238
8369 speknek
Another day another slay
pi_45214026
quote:
Alicey heeft zo'n beetje alles wel gezegd.
pi_45214038
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alsin, hij heeft ook een vrouw en een kind+werk
Die in de tien minuten na zijn laatste post, de tijd dat hij ongelijk krijgt, ineens belangrijk worden zeker. Denk dat er wel iets in Spekneks analyse zit. Eens in de zoveel tijd aan de boom schudden en snel wegrennen als de appels vallen .
  woensdag 10 januari 2007 @ 15:45:24 #240
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_45214068
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 15:44 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Die in de tien minuten na zijn laatste post, de tijd dat hij ongelijk krijgt, ineens belangrijk worden zeker. Denk dat er wel iets in Spekneks analyse zit. Eens in de zoveel tijd aan de boom schudden en snel wegrennen als de appels vallen .
Er zijn wel een hele hoop appels ineens.... .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')