SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sure 'nuff 'n Yes I Do
http://hasthelargehadroncolliderdestroyedtheworldyet.com/
FOK!kers maken muziek.
Hadden ze hem niet beter kunnen verkopen voor het goede doelquote:Op zondag 3 september 2006 15:19 schreef TeleluvR het volgende:
Les Paul's trashen voor het goede doel!
Ik doe mee!
[afbeelding]
Dit levert meer op... Geloof me, een Les Paul getrashed door Pete levert meer op dan een fabrieksexemplaar in perfecte staat...quote:Op zondag 3 september 2006 15:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Hadden ze hem niet beter kunnen verkopen voor het goede doel![]()
Gevalletje van raar maar waar dusquote:Op zondag 3 september 2006 15:22 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dit levert meer op... Geloof me, een Les Paul getrashed door Pete levert meer op dan een fabrieksexemplaar in perfecte staat...![]()
Beide schijnen goede beginners te zijn.quote:Op zondag 3 september 2006 15:28 schreef cappp het volgende:
Goedemiddag allen,
Ik ben op zoek naar een nieuw leuk gitaartje, aangezien mijn budget heb ik mijn oog laten vallen op deze twee gitaren bij de Feedback. Ik heb komende weken niet de tijd om ze te gaan testen dus dat komt nog. Graag de mening van jullie (of van degene die hem ook in hun bezit hebben).
Epiphone les paul special
[afbeelding]
Squier Tele Custom
[afbeelding]
alvast bedankt.
ps. Kan mijn avatar ook in de OP?![]()
ik heb die Epi, (in het zwartquote:Op zondag 3 september 2006 15:28 schreef cappp het volgende:
Goedemiddag allen,
Ik ben op zoek naar een nieuw leuk gitaartje, aangezien mijn budget heb ik mijn oog laten vallen op deze twee gitaren bij de Feedback. Ik heb komende weken niet de tijd om ze te gaan testen dus dat komt nog. Graag de mening van jullie (of van degene die hem ook in hun bezit hebben).
[afbeelding]
Squier Tele Custom
[afbeelding]
alvast bedankt.
Op de site zeggen ze van wel.quote:Op zondag 3 september 2006 15:53 schreef imported_sphinx het volgende:
heeft die tele nou ook humbuckers? (special II wel)
Doe het alsjeblieft zo, ik heb heel wat mooie gitaren gehad, maar als ze alleen mooi zijn blijven ze niet in de praktijk!quote:Op zondag 3 september 2006 15:55 schreef imported_sphinx het volgende:
dan zal het qua geluid inderdaad weinig uitmaken. dan komt het zoals TeleluR zei dus neer op welke je het fijnst vindt spelen en welke je het mooist vind
Wat voor muziek wil je gaan maken?quote:Op zondag 3 september 2006 15:28 schreef cappp het volgende:
Goedemiddag allen,
[afbeelding]
Squier Tele Custom
[afbeelding]
alvast bedankt.
Waar in rotterdam woon je?quote:Op zondag 3 september 2006 15:59 schreef muhammad_ali het volgende:
Ik heb besloten om gitaar te gaan leren spelen. Electrische gitaar wel te verstaan maar ik vraag mij eerlijk gezegd af waar in rotterdam ik het het beste kan leren, ik heb eerlijk gezegd geen zin in de SKVR...
quote:Op zondag 3 september 2006 16:01 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Wat voor muziek wil je gaan maken?
quote:Ik heb nu een redelijk tot zeer goedkope gitaar van tenson (?), ik zoek het nu wat hoger op maar ik ben eigenlijk nog een beginner (speel nu ongeveer anderhalf jaar serieus gitaar). Ik speel vooral ritme gitaar in de punk en rock (n roll) sferen.
Owkee, ja centrum rotterdam weet ik ook niks eigenlijk. mischien kunnen ze je bij feedback of een andere locale muziekzaak aan een adresje helpen!quote:Op zondag 3 september 2006 16:08 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
centrum maar reizen is niet zo erg...
waar weet jij dan wel iets? miss dat ik daar in de buurt kan komen...quote:Op zondag 3 september 2006 16:17 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Owkee, ja centrum rotterdam weet ik ook niks eigenlijk. mischien kunnen ze je bij feedback of een andere locale muziekzaak aan een adresje helpen!
Omdat?quote:Op zondag 3 september 2006 16:15 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Dan zou ik voor de Les Paul gaan![]()
Ja in schiedam.quote:Op zondag 3 september 2006 16:18 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
waar weet jij dan wel iets? miss dat ik daar in de buurt kan komen...
Kennis van jou? of zijn dit goede lessen?quote:Op zondag 3 september 2006 16:26 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja in schiedam.
http://www.apsgitaaronderwijs.nl
Is naast het metrostation troelstralaan.
Ik heb er zelf les en ik ben er erg tevreden mee, lessen zijn goed materiaal is goed. en de man weet en heeft alles.quote:Op zondag 3 september 2006 16:35 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Kennis van jou? of zijn dit goede lessen?
Kan je daar ook doen, hij heeft heel veel gitarer en een stuk goedkoper ook.quote:Op zondag 3 september 2006 16:42 schreef muhammad_ali het volgende:
das duidelijk, ik ga maar eens informeren bij de gast. Nu nog even een beginnersgitaar gaan kopen...
Ik ga nu les nemen via de TU non profit dus lekker goedkoopquote:Op zondag 3 september 2006 16:52 schreef Desensitized het volgende:
Ik ga binnenkort ook weer op les. Theorie en noten lezen/schema's leren
Ik weet dat de Tele ook humbuckers heeft, maar toch zou ik voor de LesPaul gaan omdat deze imho toch meer een Rock sound heeft ( al moet ik zeggen dat je natuurlijk altijd erop moet spelen en horen welke het beste klikt met jou style) en speelcomfort nou wat dat betreft is denk ik de tele beter ivm het gewicht les pauls kunnen aan de zware kant zijn.quote:
ps deze zou ik ook wel erbij willen hebben hoor, maar die is duurer als wat gevraagd wordt.quote:Op zondag 3 september 2006 17:09 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Ik weet dat de Tele ook humbuckers heeft, maar toch zou ik voor de LesPaul gaan omdat deze imho toch meer een Rock sound heeft ( al moet ik zeggen dat je natuurlijk altijd erop moet spelen en horen welke het beste klikt met jou style) en speelcomfort nou wat dat betreft is denk ik de tele beter ivm het gewicht les pauls kunnen aan de zware kant zijn.
Ik via het broertje van een der onze gitaristenquote:Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ga nu les nemen via de TU non profit dus lekker goedkoop![]()
Gaan we samen met een slaapzak voor het cultureel centrum liggenquote:Op zondag 3 september 2006 17:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ga nu les nemen via de TU non profit dus lekker goedkoop![]()
quote:Op zondag 3 september 2006 17:11 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
ps deze zou ik ook wel erbij willen hebben hoor, maar die is duurer als wat gevraagd wordt.
[afbeelding]
Altijd mooi meegenomen dat soort dingenquote:Op zondag 3 september 2006 17:15 schreef Desensitized het volgende:
[..]
Ik via het broertje van een der onze gitaristenOok lekker goedkoop
KlopT, maar hang ook af Van wat je gewend bent met je huidige gitaar, en hoe groot je handen zijn etc. Ik zou gewoon even gaan Proberen en kiezen welke je het lekkerste vind spelen.quote:Op zondag 3 september 2006 19:05 schreef imported_sphinx het volgende:
ok ik ben tot deze conclusie gekomen: als je powerchords wil raggen of akkoorden enzo, of misschien lager wil stemmen moet je de Epi special II nemen. als je ook akkoorden wil spelen of misschien meer op solo's gericht bent (hoger spelen) zou ik voor de Tele gaan. (zou ik doen, want de tele heeft een iets fijnere hals als je snel moet bewegen enzo)
Als je melktepels uitvallen leg je die onder je kussen zodat de tepelfee er geld voor in de plaats kan leggen?quote:Op zondag 3 september 2006 19:04 schreef Sloavink het volgende:
tepelfee
Alsof je met een Les Paul niet kan soleren? Oke, ik heb toevallig op geen van die 2 gitaartjes gespeeld maar tochquote:Op zondag 3 september 2006 19:05 schreef imported_sphinx het volgende:
ok ik ben tot deze conclusie gekomen: als je powerchords wil raggen of akkoorden enzo, of misschien lager wil stemmen moet je de Epi special II nemen. als je ook akkoorden wil spelen of misschien meer op solo's gericht bent (hoger spelen) zou ik voor de Tele gaan. (zou ik doen, want de tele heeft een iets fijnere hals als je snel moet bewegen enzo)
euh... a 5150 II, that is?quote:Op zondag 3 september 2006 21:12 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik zou mijn tepels amputeren voor een 5150 combo.
Hij speelt nog best fijn ookquote:Op zondag 3 september 2006 22:09 schreef imported_sphinx het volgende:
ik vind deze nog steeds cool http://www.feedback.nl/?id=55&b=0325003550 maar er zit hier geen feedback in de buurt
Tom Morrello doet dat ookquote:Op zondag 3 september 2006 23:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
jij hebt er op gespeeld. (zijn tele's gegeschikt om in drop d / c mee te raggen?
)
ja maar ik wil graag dat het góed klinktquote:Op zondag 3 september 2006 23:14 schreef Even het volgende:
[afbeelding]
![]()
![]()
Als ie nu ook nog ff word opgestuurd zou het helemaal top zijn![]()
Nu nog een OD en dan sparen voor de strat![]()
GAS![]()
![]()
[..]
Tom Morrello doet dat ook![]()
quote:Op zondag 3 september 2006 23:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja maar ik wil graag dat het góed klinkt.
Ah dat verklaard een hoop, Distortion dr op en raggen maarquote:en ach, als je met distortion speelt maakt het geluid van je gitaar ook niet zo veel uit![]()
Ik vind tele's lelijke dingenquote:Op zondag 3 september 2006 23:10 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
jij hebt er op gespeeld. (zijn tele's gegeschikt om in drop d / c mee te raggen?
)
Ik was erg niet onder de indruk van de elementen van de Epi Les Paul Special II. Je kan er wel een min of meer acceptabel geluid uithalen, maar eigenlijk ook niet meer dan één geluid. Hij is wel goedkoop maar het is ook een typisch geval van "je krijgt wat je ervoor betaalt"quote:Op zondag 3 september 2006 15:29 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Beide schijnen goede beginners te zijn.
Persoonlijk zou ik gaan voor de tele, maar ik ben dan ook sterk bevooroordeeld en deze keus is puur op basis van wat ik prettiger vind spelen...
Sterker nog. Ik vind de wat minder stevige output van singlecoils voor accoorden vaak mooier (en zou een LP dus eerder voor overdriven rhytm/solo's gebruiken). Maar dat is uiteraard smaakafhankelijk, ik heb uitstekend clean LP's gehoord bij andere gitaristen.quote:Op zondag 3 september 2006 21:14 schreef DuranK het volgende:
[..]
Alsof je met een Les Paul niet kan soleren?
quote:Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef Hammet het volgende:
Ik wilde een TVP plaatsen, maar ik kon er geen verzinnen
Je kan hem bestellen op die site?quote:Op zondag 3 september 2006 22:09 schreef imported_sphinx het volgende:
ik vind deze nog steeds cool http://www.feedback.nl/?id=55&b=0325003550 maar er zit hier geen feedback in de buurt
Moeten die lessen eerst wel doorgaan, voorlopig staat er dat ze nog in overleg zijn met leraren.quote:Op zondag 3 september 2006 17:25 schreef SNArky het volgende:
[..]
Gaan we samen met een slaapzak voor het cultureel centrum liggen.
Try before you buy, misschien ligt die gitaar je wel helemaal niet.quote:
Precies. Zoiets persoonlijks als een gitaar zou ik nooit ongezien kopen (of je moet een collector zijn die het ding alleen maar achter glas wil hebben).quote:Op maandag 4 september 2006 10:24 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Try before you buy, misschien ligt die gitaar je wel helemaal niet.
verklaart is met een t, en het was niet echt serieus bedoeld. maar ik heb de verkeerde smiley achter de zin gezetquote:Op zondag 3 september 2006 23:27 schreef Even het volgende:
[..]
Je mocht willen dat je kon spelen als Tom!
[..]
Ah dat verklaard een hoop, Distortion dr op en raggen maar![]()
zoiets.quote:Op zondag 3 september 2006 21:11 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Als je melktepels uitvallen leg je die onder je kussen zodat de tepelfee er geld voor in de plaats kan leggen?
Ik vind het ook een gotspe.quote:Op maandag 4 september 2006 13:24 schreef imported_sphinx het volgende:
ik snap dat jullie niet reageren, hoe kun je ook met je dagelijks leven doorgaan nu Steve Irwin is overleden.
quote:Op maandag 4 september 2006 14:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Ow ik ken iemand die zijn 5150 verkoopt
Hm dan nog ik zou de 5150 houden hoor als reserve en voor opname enzv de 5150 is lekker ruw.quote:Op maandag 4 september 2006 14:25 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Hij gaat Peavey Tripple X kopen
Ja, je moet je line in even op 'dempen' zetten, maar let op, alleen in het vak afspelen.quote:Op maandag 4 september 2006 14:29 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb in guitar rig nu eindelijk een 'acceptabele' latency. maar het geluid van mn gitaar komt ook door de speakers, zonder dat het door guitar rig gaat. dus ik hoor het gewone geluid erdoor, en dan met een kleine vertraging het geluid van guitar rig, en je hoort het er ook doorheen. ken je dat uitzetten ofzo?
want het speelt zeer kut als je 2 geluiden hoort..
Je moet'm ook in de line-ingang doen. En elke simpele geluidskaart trekt het, zolang je ASIO-drivers (zoals Asio4all) hebt geïnstalleerd.quote:Op maandag 4 september 2006 15:02 schreef Christo_NL het volgende:
Je moet zeker een hele behoorlijke geluidskaart hebben voor Guitar Rig of niet? Want toen ik m'n gitaar aan m'n mic ingang hing had ik zo'n beetje 80% ruis en heel in de verte hoorde ik ook nog mijn gitaar.
Boeiundquote:Op maandag 4 september 2006 12:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
verklaart is met een t, en het was niet echt serieus bedoeld. maar ik heb de verkeerde smiley achter de zin gezet![]()
Combo? Hoe duur?quote:Op maandag 4 september 2006 14:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Ow ik ken iemand die zijn 5150 verkoopt
Klinkt heel goedquote:Op maandag 4 september 2006 18:25 schreef axis303 het volgende:
Fuck, check deze gast!!!
http://www.youtube.com/watch?v=W9fez5zc3is
wow vetquote:Op maandag 4 september 2006 18:25 schreef axis303 het volgende:
Fuck, check deze gast!!!
Klinkt leuk, open stemmigquote:Op maandag 4 september 2006 18:25 schreef axis303 het volgende:
Fuck, check deze gast!!!
quote:
Dat had ik dus ookquote:Op maandag 4 september 2006 19:10 schreef Jorikjet het volgende:
netjes! ook maar eens een slide kopen/maken... ik had een glazen maar die is kapot gevallen
Een Dean moet een vaste brug hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:34 schreef Cynic het volgende:
Toch niet met een vaste brug hoop ik?
Ja, daarom speelde Dimebag ook altijd op een Dean met een vaste brugquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:58 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een Dean moet een vaste brug hebben![]()
Nee man een A is te flubberigquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:03 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja, daarom speelde Dimebag ook altijd op een Dean met een vaste brug
En een 7 snaar moet in A staan!
Ja dan moet je er ook echte snaren op spannen en niet zon 09 setje...quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:18 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Nee man een A is te flubberig![]()
En DimeBag had ook Dean gitaren met vaste brug (ook met Locking Trem's ja) maar de sustain is beter met vaste brug je weet wel aanslaan koffie drinken krantje lezen eten en dan nog de snaren horen trillen![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:31 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja dan moet je er ook echte snaren op spannen en niet zon 09 setje...
En goed afstellen, daar schijnen veel mensen ook last mee te hebben.
Dat moet men dan maar snel aan Fear Factory vertellen, dan houden die er misschien ook een keertje mee opquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een snelle ritmische speelstyle is imho niet mgelijk met A stemming![]()
Oneens...dat ligt helemaal aan de maat snaren en de afstelling van de hals, maar dat zul je wel langzaam in de gaten hebben na de bovenstaande gequote post....quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
lolz mensen komen naar me toe om hun gitaren te laten afstellen
![]()
Ik speel meestal met .011 sets
Een snelle ritmische speelstyle is imho niet mgelijk met A stemming![]()
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:53 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat moet men dan maar snel aan Fear Factory vertellen, dan houden die er misschien ook een keertje mee op
quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Oneens...dat ligt helemaal aan de maat snaren en de afstelling van de hals, maar dat zul je wel langzaam in de gaten hebben na de bovenstaande gequote post....![]()
Overigens ben ik het met je tweede post niet geheel oneens. Maar laten we ook even vermelden dat er live-bands zijn die in een E stemming op de 6 snaar nog niet toonzuiver zijn. Overigens viel dat bij Dino Cazzares minder op als bij Christian Olde Wolbers, die tegenwoordig de gitaarpartijen doet voor FF. (vroeger bass) Maar dat ligt aan het merk gitaar van Christian.quote:
Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:01 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Overigens ben ik het met je tweede post niet geheel oneens. Maar laten we ook even vermelden dat er live-bands zijn die in een E stemming op de 6 snaar nog niet toonzuiver zijn. Overigens viel dat bij Dino Cazzares minder op als bij Christian Olde Wolbers, die tegenwoordig de gitaarpartijen doet voor FF. (vroeger bass) Maar dat ligt aan het merk gitaar van Christian.![]()
![]()
Er zijn zat bands die in A spelen en live toch toonzuiver zijn.
~ maargoed, eindeloze discussie denk ik ~
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -![]()
Komt dat doordat de snaren relatief slapper hangen en dus qua toonhoogte meer zwabberen?
heey puikquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:10 schreef muhammad_ali het volgende:
Hey Jacob
Ik ga volgende week langs bij Ap. Gelijk even wat informatie en prijsjes vragen van een paar gitaarjes. Kan ik daarna beginnen
Dat is dan ook dezelfde reden dat een bas een veel langere hals / mensuur heeft, I guess?quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.
Jep, en dat is ook de reden dat Bariton-gitaren zijn ontwikkeldquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat is dan ook dezelfde reden dat een bas een veel langere hals / mensuur heeft, I guess?
Dat zeg ik ( Gamma ! )quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt omdat de snaren dan eigenlijk te kort zijn, je hebt een langere mensuur nodig om goed geïntoneerd te blijven spelen. Daarom kan je de zadeltjes op de brug ook verstellen.
Goed zo lekker fijn schuurpapier moet je hebbenquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:07 schreef Desensitized het volgende:
1000 tot 2000 en gewoon Motip.
Vooral die slagplaat is verschrikkelijk, komt totaal niet overeen met de body. Alsof ie van een ander model is gejat of zo.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:01 schreef Desensitized het volgende:
Haha, is ook lelijkMaar daardoor wel weer cool. Maar het is een echte Gibson Marauder uit 1975
Het is een in de USA handgebouwde BR-Richquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:13 schreef Desensitized het volgende:
Ja, zeker aan gedacht, beetje groene of bruine tint eroverheen ofzo, maar denk met deze gewoon blank.
En schuren moet wel. Die donkere plekken op de achterkant er een beetje uit, en hier en daar zitten nog gele restjes, van de eerste kleur nog denk ik...
Jackson Warrior? Maar ieg geen blauwpast niet echt bij de gitaar [mijn Gibson dan]. Op die foto staat het echt wel vet.
![]()
Lijkt het wel opquote:Op dinsdag 5 september 2006 17:14 schreef search64 het volgende:
[..]
Vooral die slagplaat is verschrikkelijk, komt totaal niet overeen met de body. Alsof ie van een ander model is gejat of zo.
Zal wel tegenvallen, ik duim voor je!quote:Op dinsdag 5 september 2006 16:54 schreef Desensitized het volgende:
Plannen:
-Originele slagplaat
-Originele hals, en als dat niet lukt een blanco zwart trussrod afdekplaatje.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Kom ik even niet langs, gelijk een pagina vol met lelijke gitaren!!
Het gitaristentopic Nr. 78: Getcha Pull!!quote:Op dinsdag 5 september 2006 18:01 schreef guitarist.nl het volgende:
Kom ik even niet langs, gelijk een pagina vol met lelijke gitaren!!
je kunt zoals sommige mensen die ik niet ken en niks mee te maken heb opname software downloaden en je gitaar gewoon in je pc prikken? zolang je niet 'live' effecten toe wil voegen via de pc heb je van latency geen last.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef Maaark het volgende:
Vraagje, ik wil wat meer gaan opnemen enzo, ook met mics...
Mijn budget is erg klein, dus zat ik te denken aan deze http://www.tascam.com/Products/US-122.html
Tascam Us-122...
Mijn vraag is... zal dat de latency ook verlagen? Of moet ik dan nog steeds een andere audiokaart erin steken? Ik heb nu een ouwe Soundblaster Live runnen met ASIO4ALL... Maar nog steeds redelijk wat latency.
Er zijn verschillende manieren om op te nemen, maar ik begrijp dat je met een mic wil werken waarmee je je gitaarversterker opneemt? In dat geval kun je beter investeren in een goeie geluidskaart met een lage latency (bv de M-Audio Audiphile 2496), want zo'n audio-interface (waarmee je het signaal via USB in je pc laat lopen ipv via de line in) is niet noodzakelijk, al zal deze Tascam je ook zeker een lagere latency opleveren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:43 schreef Maaark het volgende:
Vraagje, ik wil wat meer gaan opnemen enzo, ook met mics...
Mijn budget is erg klein, dus zat ik te denken aan deze http://www.tascam.com/Products/US-122.html
Tascam Us-122...
Mijn vraag is... zal dat de latency ook verlagen? Of moet ik dan nog steeds een andere audiokaart erin steken? Ik heb nu een ouwe Soundblaster Live runnen met ASIO4ALL... Maar nog steeds redelijk wat latency.
Wat is het verschil volgens jou? Dit, die Tascam, is een geluidskaart die je aansluit met USB, een audiophile is een geluidskaart die je aansluit met PCI. Het een is niet beter of slechter dan het andere. Pas als je meer ingangen en uitgangen tegelijk gebruikt zal de grotere bandwidth van PCI voordeliger zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
In dat geval kun je beter investeren in een goeie geluidskaart met een lage latency (bv de M-Audio Audiphile 2496), want zo'n audio-interface (waarmee je het signaal via USB in je pc laat lopen ipv via de line in) is niet noodzakelijk, al zal deze Tascam je ook zeker een lagere latency opleveren.
Als je met een partij van jezelf mee wil spelen heb je al last van een te hoge latency, dus dat gaat niet helemaal opquote:Op dinsdag 5 september 2006 19:48 schreef imported_sphinx het volgende:
zolang je niet 'live' effecten toe wil voegen via de pc heb je van latency geen last.
Ziet er goed uit. Het enige wat het echt beter zou maken is als je per hoofdstuk ook wat meer praktijkvoorbeelden zou hebben. Ik kan me voorstellen dat als dit in een keer op je afkomt het een beetje droog over kan komen, maar zeker om op de achtergrond te hebben om langzamerhand meer van de samenhang in muziek te leren lijkt het me primaquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:04 schreef Luutgaert het volgende:
Is dit een goede inleiding voor een beginner?
Ja, jij, maar er zijn voldoende gitaristen die denken dat bij elke noot die je leert lezen en elke "formele" theorie die je leert er iets meer ziel uit je spel gaatquote:Op dinsdag 5 september 2006 21:24 schreef Luutgaert het volgende:
Achja theorie leer ik eigenlijk altijd snel, praktijk daarentegen...![]()
op wat voor manier? heb ik namelijk geen last van?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je met een partij van jezelf mee wil spelen heb je al last van een te hoge latency, dus dat gaat niet helemaal op.
Er zijn helaas ook genoeg gitaristen die die theorie onderschrijven...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, jij, maar er zijn voldoende gitaristen die denken dat bij elke noot die je leert lezen en elke "formele" theorie die je leert er iets meer ziel uit je spel gaat.
Als je meespeelt met een eerdere (op HD opgenomen) partij heb je geen vertraging tussen het afspelen van de eerdere partij, zodat je de nieuwe partij eigenlijk te laat inspeelt? dat is uiteraard achteraf wel recht te trekken omdat de vertraging constant blijft, maar toch...quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
op wat voor manier? heb ik namelijk geen last van?
precies, terwijl je speelt heb je er geen last van. maar het wordt iets later opgenomen, maar dat maakt niks uit.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je meespeelt met een eerdere (op HD opgenomen) partij heb je geen vertraging tussen het afspelen van de eerdere partij, zodat je de nieuwe partij eigenlijk te laat inspeelt? dat is uiteraard achteraf wel recht te trekken omdat de vertraging constant blijft, maar toch...
Volgens mij is USB langzamer dan PCI, maar ik kan er naast zitten. Mij is altijd PCI aangeraden, ook omdat dat dan meteen je geluidskaart voor andere dingen (films en games) is. Al kun je die natuurlijk ook prima aan zo'n extern apparaat hangen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:00 schreef search64 het volgende:
[..]
Wat is het verschil volgens jou? Dit, die Tascam, is een geluidskaart die je aansluit met USB, een audiophile is een geluidskaart die je aansluit met PCI. Het een is niet beter of slechter dan het andere. Pas als je meer ingangen en uitgangen tegelijk gebruikt zal de grotere bandwidth van PCI voordeliger zijn.
Dat is wel waar, maar 2* in en 2* uit is nooit genoeg om aan die doorvoergrens te komen. Bij zulke simpele interfaces is er dus geen verschil te merken. Natuurlijk zullen de drivers van de ene maatschappij beter zijn dan van de andere waardoor toch een verschilletje ontstaat maar goed.quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij is USB langzamer dan PCI, maar ik kan er naast zitten.
toch geen rooie hoop ik?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:03 schreef Maaark het volgende:
Bedankt voor de tips, ik koop 'm gewoon!
Hij (lijkt) alles te hebben wat ik nodig heb, dus ik ga er gewoon voor.
Bedankt!
Nu, aangezien ik mijn UC33 midicontroller niet meer nodig heb... iemand intresse?
Ook nog iemand intresse in een Epiphone SG SE? Niet in enorm goeie staat... ik post 'm binnenkort nog wel es...
Epiphone SG Se heb ik echt nooit van gehoord, bedoel je niet gewoon een Special?quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef Maaark het volgende:
zwarte
Die wet werkt niet.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:36 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Niet om de discussie weer op te rakelen, maar hoe werkt de wet - in lagere stemming spelen = niet toonzuiver spelen? -![]()
Komt dat doordat de snaren relatief slapper hangen en dus qua toonhoogte meer zwabberen?
Ok, maar het gaat er dus om: hoe lager je wil spelen, hoe langer je mensuur eigenlijk moet zijn? Want op het eerste gezicht lijkt de hals van een 7-snarige even lang als een gewone hals, alleen wat breder.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:24 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Die wet werkt niet.Je kunt niet zomaar met elke gitaar in A, dropped A,C, B etc gaan spelen. Dit gaat meestal alleen goed, maar dan ook écht goed dus ook toonzuiver met een goede intonatie, als je een 7 snaar, een 6 snaar barritone, 7 snaar barritone of 8 snaar hebt. Daar let je dan ook op bij het aanschaffen van zo'n gitaar. Spelen in alternatieve stemmingen gaat goed, mits de afstelling goed is en je diverse sets snaren combineerd, maar dat is vanzelfsprekend.
overigens hangen de snaren niet slapper, maar zijn ze dikker waardoor ze in een lagere frequentie trillingen voortbrengen wat weer gepaard gaat met een lagere toon.
Dat komt omdat je normaal gesproken met een 7-snaar ook gewoon in Standaard stemming speelt, met een extra lage B snaar dus.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, maar het gaat er dus om: hoe lager je wil spelen, hoe langer je mensuur eigenlijk moet zijn? Want op het eerste gezicht lijkt de hals van een 7-snarige even lang als een gewone hals, alleen wat breder.
Ok, dus pas als alle snaren een paar stappen naar beneden gaan, is een langere hals noodzakelijk?quote:Op woensdag 6 september 2006 10:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat komt omdat je normaal gesproken met een 7-snaar ook gewoon in Standaard stemming speelt, met een extra lage B snaar dus.
Dat is ie ook maar een hals van een 7 snaar is vaker voorzien van 2 ipv 1stalen pen waardoor ie een stuk stabieler en secuurder af te stellen is. Daarbij heb je 7 snaren ipv 6 waardoor je minder grote sprongen maakt tussen de snaarmaten die je combineert waardoor ook weer een stabieler geheel onstaat en de bespeelbaarheid prettig blijft. Je kunt op de 6 snaar wel deze;fde snaarmaten gebruiken als op 7 snaar -1 maar qua bespeelbaarheid lever je in. Ik heb ook een 6 snaar in dropped B staan. T.o.v de 7 snaar is deze gitaar een stuk minder strak. Nu moet ik wel bekennen dat ik een 7 snaar bezit die a fabriek in een A gestemd staat, die dus bedoeld is om in die lage regionen gestemd te worden.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, maar het gaat er dus om: hoe lager je wil spelen, hoe langer je mensuur eigenlijk moet zijn? Want op het eerste gezicht lijkt de hals van een 7-snarige even lang als een gewone hals, alleen wat breder.
Dan sowieso. En ik denk dat een langere mensuur voor die lage B ook al wel goed zou zijn.quote:Op woensdag 6 september 2006 10:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, dus pas als alle snaren een paar stappen naar beneden gaan, is een langere hals noodzakelijk?
Das hetzelfde. Standaard 22 en 25.5 " , alternatief 27.5" en barritone is 28"quote:Op woensdag 6 september 2006 10:52 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dan sowieso. En ik denk dat een langere mensuur voor die lage B ook al wel goed zou zijn.
En uiteindelijk is ook de afstand tussen de fretten weer van invloed op de intonatie. Als je een langere mensuur hebt moet je ook een andere schaal nek hebben. Maar daar heb ik me verder nog niet zo heel erg in verdiept.
Een soort Fretwave, zeg maar?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
Precies, zoiets!quote:Op woensdag 6 september 2006 11:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een soort Fretwave, zeg maar?
[afbeelding]
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...quote:Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
quote:
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboardquote:Op woensdag 6 september 2006 11:47 schreef Ibanez het volgende:
[..]
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...
[afbeelding]
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.Bij mijn zevensnaar is de fretafstand groter tussen de eerste 7 fretten als op de 6 snaar.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
Nou ja, de verhoudingen tussen opeenvolgende frets (voor dezelfde snaar) maken natuurlijk ook nog wel het een en ander uitquote:Op woensdag 6 september 2006 12:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.
Goede keus!quote:Op woensdag 6 september 2006 12:38 schreef ssebass het volgende:
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:
[afbeelding]
Ja best aparte keus voor mij. Ik wilde altijd een bijzondere niet veel voorkomende gitaar. Nu heb ik een les paul, een strat en een martin western staanquote:
Er is een boxje waarmee je het volume kan beperken maar dat kost wel aardig wat. In mijn koch twintone zit een power soak ingebouwd dus kan ik hem op half vermogen zetten.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
Ik weet misschien iemand die zo'n ding wegdoet. Is een barritone.... Geweldige gitaren trouwens, scheckter: is hier zo langzaam aan een trend aan het worden, in Zuid Limburg! De andere gitarist van mijn band heeft er ook een, wel een 6 snaar...quote:Op woensdag 6 september 2006 12:45 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
Die elementen missen wat laag en mid. Maar in de standard had ik ze ook vervangen, dus dat maakt geen verschil. Tja over die tele, ik vind die iets te beperkt. Het heeft een geweldig geluid maar iets te specifiek voor mij. Ik wilde de mogelijkheden wat breder houden en ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb. De tele komt er zeker nog wel een keerquote:Op woensdag 6 september 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...![]()
Terecht. Een Strat is de meest veelzijdige gitaar die er is. Zelfs als het geluid wat je wil hebben net anders is (en je daar dus een specifieke gitaar voor hebt die voornamelijk dat geluid écht goed doet) is een Strat dé tweede gitaar.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:08 schreef ssebass het volgende:
ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb.
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).quote:Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef TeleluvR het volgende:
Eens, maar een tele is veel veelzijdiger dan velen denken...
Niet alleen voor de Country licks...
Jij gaat door voor de GAS-award, gefeliciteerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).
Ik moet alleen nog een keer een echte shred gitaar waar je ook dive bommetjes mee kan maken, met een ibanez bijvoorbeeld alleen vind ik dat geluid nooit echt mooi. Andere optie is een MM Petrucci. Dat ding speelt goddelijk alleen weer een matig geluid om eerlijk te zijn. Al die shred gitaartjes missen wat karakter in het geluid. Oh ja en ik moet ook nog een jazz bak![]()
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.quote:
Strat, Tele, Les Paul?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil alleen nog een Tele, dan kan ik sterven. Want dan heb ik alledrie de echte classics in huis.![]()
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag, jazz, en JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Strat, Tele, Les Paul?
What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...![]()
Échte classics vind ik wel moeilijk bij gitaren. Er zijn hoop gitaren die toch wel hun invloed hebben gehad, al dan niet met een bepaalde gitarist!quote:Op woensdag 6 september 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag en jazz, JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan, ja.
Uit deze lijst vind ik eigenlijk alleen SG en Rick interessant. De Ibanez JEM doet het trouwens uiteraard in klassiekerstatus nog makkelijk onder voor de in je lijst ontbrekende Flying V en zelfs voor de Vox Teardrop, beide ook niet echt modellen die ik als noodzaak in mijn collectie zie.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Strat, Tele, Les Paul?
What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...![]()
Nee, dank je, nr 18 zal hier niet echt gewaardeerd worden door mijn vriendin...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:01 schreef Maaark het volgende:
Kopen?
Het liefste heb ik er een basgitaartje of een audiointerface voor terug...
Nog lelijker dan die Marauder.quote:
Ja dat is waar, maar dat ding speelt goddelijk. Wat ik ook een mooie vind is de N4 van washburn (Nuno Bettencourt series). Hoewel ik ook wel een gitaar met piezo zou willen dus een godin oid.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef Ibanez het volgende:
[..]
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.![]()
Die N4's schijnen heel ok te zijn, zou ik best eens op willen spelen!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat ding speelt goddelijk. Wat ik ook een mooie vind is de N4 van washburn (Nuno Bettencourt series). Hoewel ik ook wel een gitaar met piezo zou willen dus een godin oid.
[afbeelding]
Tip!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:23 schreef Maaark het volgende:
Oke, ik heb 'm ff opgeknapt... pickups staan goed (dus klinkt nu weer goed), stof eraf e.d.
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03096.62c.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03097.313.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03098.b3a.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03099.f07.th.JPG]afbeelding][/URL]
Geintresseerden? Ik hoor het wel...
P90'squote:Op woensdag 6 september 2006 15:28 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb net op een PRS Soapbar II gespeeld..(die met die p90's)
Echt super vet!!
En op een Marshall jtm60 3x10" combo
Nog veeel vetter!!
Die 2 samen, UBER VET!
George Harrison is trouwens een onderschat gitarist.quote:
Ja, toen ik -20 was...quote:
Helemaal waar!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
George Harrison is trouwens een onderschat gitarist.
Zeer redelijk: [TK] Epiphone SG Specialquote:Op woensdag 6 september 2006 16:03 schreef muhammad_ali het volgende:
Wat moet de Epiphone SG Special kosten, Maark? Ik heb wel intresse mits redelijke prijs...
Daar kan je inderdaad niks van zeggenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeer redelijk: [TK] Epiphone SG Special
Net toch? over het algemeen is de vuistregel dat een gitaar zo ongeveer 2/3 doet van de nieuwprijs...quote:Op woensdag 6 september 2006 16:15 schreef muhammad_ali het volgende:
Vind je? voor 80 euro meer heb je em nieuw bij feedback, maar ik ga wel even een bodje uitbrengen
Bij gitaren is het tweedehands toch gauw 2/3, 1/2 of minder is meer voor het budget spul. Maar ja, het blijft een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk!quote:Op woensdag 6 september 2006 16:19 schreef muhammad_ali het volgende:
2/3? Ik houd 1/2 aan bij alles wat ik tweedehands koop. Daarnaast is dit ding tussentijds nog eens gefixed maargoed.
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?quote:
Dit ook.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:17 schreef Jorikjet het volgende:
..ziet er best cool uit voor een les paul...
Top, ik geloof 600 euro, weet niet zekerquote:Op woensdag 6 september 2006 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?
Ow en Fotoboek was sneller geweestquote:Op woensdag 6 september 2006 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?
Daar doe ik niet aanquote:Op woensdag 6 september 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow en Fotoboek was sneller geweest
Leuk slaapbankje van de ikeaquote:Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef Neidropje het volgende:
mmm ik heb wel een oude bassgitaar maar tis niet zo heel veel (oud! + lage output)
[afbeelding]
de middelste dus:P
...best cool voor een les paul...quote:
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijkquote:Op woensdag 6 september 2006 20:10 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ja ik leef weer en ik ben zo vreselijk hard aan de studie... nog 2 even wachten en dan staat hier een mooie Macbook Pro 17" met 2GB RAM voor mijn neus te glimmen... dan wordt het pas ProTools'en geblazen, 100% reverbs
vind de onderkant iets te groot en te rond...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:11 schreef search64 het volgende:
[..]
...best cool voor een les paul...
Alsof Les Pauls normaal gesproken niet cool zijn.
Was helaas een noodzaak voor mijn laptop. Goh, wat is overmacht toch ergquote:
nou.. nou, je... jouw onderkant is ook te groot en rond!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
vind de onderkant iets te groot en te rond...![]()
2 gig hoeft echt niet zo gek veel meer te kosten... geheugenprijzen kelderen flink op moment...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijk? Moet er ook nog een halen namelijk. Om te pokeren dan, maargoed.
Precies Kritsz gitarenquote:
¤ 2.841,89... you deside... ik heb er hard voor gewerkt, dat dan weer wel! Maar hey, ik ga er ook nog eens iets mee doen voor mn studie enzo, 't is niet alleen vertier, daar is ie echt wel te duur voor!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijk? Moet er ook nog een halen namelijk. Om te pokeren dan, maargoed.
Van dat geld koop ik liever een Les Paulquote:Op woensdag 6 september 2006 21:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
¤ 2.841,89... you deside... ik heb er hard voor gewerkt, dat dan weer wel! Maar hey, ik ga er ook nog eens iets mee doen voor mn studie enzo, 't is niet alleen vertier, daar is ie echt wel te duur voor!
(maar als ik 'm dan toch heb, kan ik er net zo goed wat mee opnemen enzo he)
Ik voel hier al het antwoord van Thomzzz aankomen.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:55 schreef DuranK het volgende:
[..]
Van dat geld koop ik liever een Les Paul![]()
HEB IK ALquote:Op woensdag 6 september 2006 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik voel hier al het antwoord van Thomzzz aankomen.![]()
De nieuwe Deicide is trouwens best prima! Geweldig gitaarwerk van de nieuwe gitaristenquote:
Alhoewel je uiteraard met het stacken van VST's de hardware het vanzelf wel druk gaat laten krijgenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kan je makkelijk 4 jaar mee vooruit ja, de programmatuur is niet bijzonder veeleisend. Ten minste, nu nog niet.
quote:Op donderdag 7 september 2006 11:10 schreef Neidropje het volgende:
http://cgi.ebay.com/1959-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
koopje denk?
Hmm, een gitaar of een dak boven mijn hoofd. Lastig hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 11:10 schreef Neidropje het volgende:
http://cgi.ebay.com/1959-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
koopje denk?
Met een gitaar kun je weer geld verdienen door te spelen op het pleinquote:Op donderdag 7 september 2006 11:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hmm, een gitaar of een dak boven mijn hoofd. Lastig hoor.
[offtopic]quote:Op donderdag 7 september 2006 00:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hahah, ik las daar (ook?) Deicide. Nieuwe Amon Amarth mag er ook wezen.
Have it All van het album one by onequote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee nog een keer dezelfde vraag weet iemand nog leuke foo fighters nummers om met z'n 2en te spelen, heb nu times like these en no way back
Vet nummer jaquote:Op donderdag 7 september 2006 14:46 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Have it All van het album one by one![]()
geen idee met hoeveel je het moet spelen maar het staat op mijn verlanglijstje van te spelen nummers
waarom universiteit tussen aanhalingstekensquote:Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemiddag beste gitaristen![]()
Ik kom net van de "universiteit" en ik ga zo meteen door naar gitaarles![]()
Eerst nog even oefenen.
Learn To Flyquote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee nog een keer dezelfde vraag weet iemand nog leuke foo fighters nummers om met z'n 2en te spelen, heb nu times like these en no way back
Ik ging altijd naar Muziekhuis Westerhaven, aan de, ja, Westerhaven / Brugstraat / A weg. Vrij klein winkeltje, maarze hebben vaak wel mooie spullen en redelijk wat occasions.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:46 schreef Even het volgende:
Morgen V-wah ophalen in Groningen![]()
Dan ff rondhangen in Groningen, weet iemand een mooie gitaar winkel? Ik heb nog geld over
Is dat redelijk dicht bij het station of makkelijk te bereiken vanaf het station?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ging altijd naar Muziekhuis Westerhaven, aan de, ja, Westerhaven / Brugstraat / A weg. Vrij klein winkeltje, maarze hebben vaak wel mooie spullen en redelijk wat occasions.
Of anders naar Tonika op de Nieuwe Ebbinge.
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:25 schreef Even het volgende:
[..]
Is dat redelijk dicht bij het station of makkelijk te bereiken vanaf het station?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.
kost da?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Oja, mijn eerstvolgende gitaar wordt deze, heb ik besloten:
[afbeelding]
799 bij Feedback.quote:
Zo! Dat is niet weinig. Maar hij ziet er iig vet uitquote:Op donderdag 7 september 2006 16:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
799 bij Feedback.
Niet dat ik hem morgen ga halen ofzo hoor, maar als het moment voor een nieuwe gitaar daar is, wordt het deze.
Omdat ik daar niet op zitquote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Hammet het volgende:
[..]
waarom universiteit tussen aanhalingstekens
De nieuwste SX3 heeft best flinke eisen:quote:Op donderdag 7 september 2006 16:43 schreef Cynic het volgende:
wat voor computer (laptop) heb ik eigenlijk nodig om een beetje Cubase te kunnen draaien?
Die is echt vet, maar dan wel in het zwart, net als die gast van Snowpatrolquote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.
Oja, mijn eerstvolgende gitaar wordt deze, heb ik besloten:
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die is echt vet, maar dan wel in het zwart, net als die gast van Snowpatrol
Vind ik wel meevallen eigenlijk. Als je iets van audiobewerking doet, is 512 MB al tijden het minimum wat ik aan zou raden. Nu draai ik Cubase SL (met dezelfde eisen als SX) op een 2GHz duocore met 2 gig ram, en dat gaat prima, maar toch...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De nieuwste SX3 heeft best flinke eisen:
http://www.steinberg.net/39_1.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |