Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).quote:Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef TeleluvR het volgende:
Eens, maar een tele is veel veelzijdiger dan velen denken...
Niet alleen voor de Country licks...
Jij gaat door voor de GAS-award, gefeliciteerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).
Ik moet alleen nog een keer een echte shred gitaar waar je ook dive bommetjes mee kan maken, met een ibanez bijvoorbeeld alleen vind ik dat geluid nooit echt mooi. Andere optie is een MM Petrucci. Dat ding speelt goddelijk alleen weer een matig geluid om eerlijk te zijn. Al die shred gitaartjes missen wat karakter in het geluid. Oh ja en ik moet ook nog een jazz bak![]()
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.quote:
Strat, Tele, Les Paul?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil alleen nog een Tele, dan kan ik sterven. Want dan heb ik alledrie de echte classics in huis.![]()
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag, jazz, en JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Strat, Tele, Les Paul?
What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...![]()
Échte classics vind ik wel moeilijk bij gitaren. Er zijn hoop gitaren die toch wel hun invloed hebben gehad, al dan niet met een bepaalde gitarist!quote:Op woensdag 6 september 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag en jazz, JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan, ja.
Uit deze lijst vind ik eigenlijk alleen SG en Rick interessant. De Ibanez JEM doet het trouwens uiteraard in klassiekerstatus nog makkelijk onder voor de in je lijst ontbrekende Flying V en zelfs voor de Vox Teardrop, beide ook niet echt modellen die ik als noodzaak in mijn collectie zie.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Strat, Tele, Les Paul?
What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...![]()
Nee, dank je, nr 18 zal hier niet echt gewaardeerd worden door mijn vriendin...quote:Op woensdag 6 september 2006 15:01 schreef Maaark het volgende:
Kopen?
Het liefste heb ik er een basgitaartje of een audiointerface voor terug...
Nog lelijker dan die Marauder.quote:
Ja dat is waar, maar dat ding speelt goddelijk. Wat ik ook een mooie vind is de N4 van washburn (Nuno Bettencourt series). Hoewel ik ook wel een gitaar met piezo zou willen dus een godin oid.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:16 schreef Ibanez het volgende:
[..]
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.![]()
Die N4's schijnen heel ok te zijn, zou ik best eens op willen spelen!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:22 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dat ding speelt goddelijk. Wat ik ook een mooie vind is de N4 van washburn (Nuno Bettencourt series). Hoewel ik ook wel een gitaar met piezo zou willen dus een godin oid.
[afbeelding]
Tip!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:23 schreef Maaark het volgende:
Oke, ik heb 'm ff opgeknapt... pickups staan goed (dus klinkt nu weer goed), stof eraf e.d.
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03096.62c.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03097.313.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03098.b3a.th.JPG]afbeelding][/URL]
[[url=http://images6.theimagehosting.com/DSC03099.f07.th.JPG]afbeelding][/URL]
Geintresseerden? Ik hoor het wel...
P90'squote:Op woensdag 6 september 2006 15:28 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik heb net op een PRS Soapbar II gespeeld..(die met die p90's)
Echt super vet!!
En op een Marshall jtm60 3x10" combo
Nog veeel vetter!!
Die 2 samen, UBER VET!
George Harrison is trouwens een onderschat gitarist.quote:
Ja, toen ik -20 was...quote:
Helemaal waar!quote:Op woensdag 6 september 2006 15:38 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
George Harrison is trouwens een onderschat gitarist.
Zeer redelijk: [TK] Epiphone SG Specialquote:Op woensdag 6 september 2006 16:03 schreef muhammad_ali het volgende:
Wat moet de Epiphone SG Special kosten, Maark? Ik heb wel intresse mits redelijke prijs...
Daar kan je inderdaad niks van zeggenquote:Op woensdag 6 september 2006 16:13 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zeer redelijk: [TK] Epiphone SG Special
Net toch? over het algemeen is de vuistregel dat een gitaar zo ongeveer 2/3 doet van de nieuwprijs...quote:Op woensdag 6 september 2006 16:15 schreef muhammad_ali het volgende:
Vind je? voor 80 euro meer heb je em nieuw bij feedback, maar ik ga wel even een bodje uitbrengen
Bij gitaren is het tweedehands toch gauw 2/3, 1/2 of minder is meer voor het budget spul. Maar ja, het blijft een kwestie van vraag en aanbod natuurlijk!quote:Op woensdag 6 september 2006 16:19 schreef muhammad_ali het volgende:
2/3? Ik houd 1/2 aan bij alles wat ik tweedehands koop. Daarnaast is dit ding tussentijds nog eens gefixed maargoed.
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?quote:
Dit ook.quote:Op woensdag 6 september 2006 19:17 schreef Jorikjet het volgende:
..ziet er best cool uit voor een les paul...
Top, ik geloof 600 euro, weet niet zekerquote:Op woensdag 6 september 2006 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?
Ow en Fotoboek was sneller geweestquote:Op woensdag 6 september 2006 18:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Homo, let nou eens op, ik heb al 4 keer gevraagd naar die homo die z'n 5150 verkocht, combo? Hoe duur?
Daar doe ik niet aanquote:Op woensdag 6 september 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ow en Fotoboek was sneller geweest
Leuk slaapbankje van de ikeaquote:Op woensdag 6 september 2006 17:49 schreef Neidropje het volgende:
mmm ik heb wel een oude bassgitaar maar tis niet zo heel veel (oud! + lage output)
[afbeelding]
de middelste dus:P
...best cool voor een les paul...quote:
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijkquote:Op woensdag 6 september 2006 20:10 schreef Thomzzzzz het volgende:
Ja ik leef weer en ik ben zo vreselijk hard aan de studie... nog 2 even wachten en dan staat hier een mooie Macbook Pro 17" met 2GB RAM voor mijn neus te glimmen... dan wordt het pas ProTools'en geblazen, 100% reverbs
vind de onderkant iets te groot en te rond...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:11 schreef search64 het volgende:
[..]
...best cool voor een les paul...
Alsof Les Pauls normaal gesproken niet cool zijn.
Was helaas een noodzaak voor mijn laptop. Goh, wat is overmacht toch ergquote:
nou.. nou, je... jouw onderkant is ook te groot en rond!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:22 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
vind de onderkant iets te groot en te rond...![]()
2 gig hoeft echt niet zo gek veel meer te kosten... geheugenprijzen kelderen flink op moment...quote:Op woensdag 6 september 2006 20:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijk? Moet er ook nog een halen namelijk. Om te pokeren dan, maargoed.
Precies Kritsz gitarenquote:
¤ 2.841,89... you deside... ik heb er hard voor gewerkt, dat dan weer wel! Maar hey, ik ga er ook nog eens iets mee doen voor mn studie enzo, 't is niet alleen vertier, daar is ie echt wel te duur voor!quote:Op woensdag 6 september 2006 20:18 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Zozo, 2 gig ram. Heb je ergens een killer deal vandaan of ben je gewoon rijk? Moet er ook nog een halen namelijk. Om te pokeren dan, maargoed.
Van dat geld koop ik liever een Les Paulquote:Op woensdag 6 september 2006 21:11 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
¤ 2.841,89... you deside... ik heb er hard voor gewerkt, dat dan weer wel! Maar hey, ik ga er ook nog eens iets mee doen voor mn studie enzo, 't is niet alleen vertier, daar is ie echt wel te duur voor!
(maar als ik 'm dan toch heb, kan ik er net zo goed wat mee opnemen enzo he)
Ik voel hier al het antwoord van Thomzzz aankomen.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:55 schreef DuranK het volgende:
[..]
Van dat geld koop ik liever een Les Paul![]()
HEB IK ALquote:Op woensdag 6 september 2006 23:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik voel hier al het antwoord van Thomzzz aankomen.![]()
De nieuwe Deicide is trouwens best prima! Geweldig gitaarwerk van de nieuwe gitaristenquote:
Alhoewel je uiteraard met het stacken van VST's de hardware het vanzelf wel druk gaat laten krijgenquote:Op donderdag 7 september 2006 00:07 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Kan je makkelijk 4 jaar mee vooruit ja, de programmatuur is niet bijzonder veeleisend. Ten minste, nu nog niet.
quote:Op donderdag 7 september 2006 11:10 schreef Neidropje het volgende:
http://cgi.ebay.com/1959-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
koopje denk?
Hmm, een gitaar of een dak boven mijn hoofd. Lastig hoorquote:Op donderdag 7 september 2006 11:10 schreef Neidropje het volgende:
http://cgi.ebay.com/1959-(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem
koopje denk?
Met een gitaar kun je weer geld verdienen door te spelen op het pleinquote:Op donderdag 7 september 2006 11:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hmm, een gitaar of een dak boven mijn hoofd. Lastig hoor.
[offtopic]quote:Op donderdag 7 september 2006 00:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hahah, ik las daar (ook?) Deicide. Nieuwe Amon Amarth mag er ook wezen.
Have it All van het album one by onequote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee nog een keer dezelfde vraag weet iemand nog leuke foo fighters nummers om met z'n 2en te spelen, heb nu times like these en no way back
Vet nummer jaquote:Op donderdag 7 september 2006 14:46 schreef muhammad_ali het volgende:
[..]
Have it All van het album one by one![]()
geen idee met hoeveel je het moet spelen maar het staat op mijn verlanglijstje van te spelen nummers
waarom universiteit tussen aanhalingstekensquote:Op donderdag 7 september 2006 14:36 schreef VaderJacob het volgende:
Goedemiddag beste gitaristen![]()
Ik kom net van de "universiteit" en ik ga zo meteen door naar gitaarles![]()
Eerst nog even oefenen.
Learn To Flyquote:Op donderdag 7 september 2006 14:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Okee nog een keer dezelfde vraag weet iemand nog leuke foo fighters nummers om met z'n 2en te spelen, heb nu times like these en no way back
Ik ging altijd naar Muziekhuis Westerhaven, aan de, ja, Westerhaven / Brugstraat / A weg. Vrij klein winkeltje, maarze hebben vaak wel mooie spullen en redelijk wat occasions.quote:Op donderdag 7 september 2006 14:46 schreef Even het volgende:
Morgen V-wah ophalen in Groningen![]()
Dan ff rondhangen in Groningen, weet iemand een mooie gitaar winkel? Ik heb nog geld over
Is dat redelijk dicht bij het station of makkelijk te bereiken vanaf het station?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:20 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik ging altijd naar Muziekhuis Westerhaven, aan de, ja, Westerhaven / Brugstraat / A weg. Vrij klein winkeltje, maarze hebben vaak wel mooie spullen en redelijk wat occasions.
Of anders naar Tonika op de Nieuwe Ebbinge.
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.quote:Op donderdag 7 september 2006 16:25 schreef Even het volgende:
[..]
Is dat redelijk dicht bij het station of makkelijk te bereiken vanaf het station?
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.
kost da?quote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Oja, mijn eerstvolgende gitaar wordt deze, heb ik besloten:
[afbeelding]
799 bij Feedback.quote:
Zo! Dat is niet weinig. Maar hij ziet er iig vet uitquote:Op donderdag 7 september 2006 16:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
799 bij Feedback.
Niet dat ik hem morgen ga halen ofzo hoor, maar als het moment voor een nieuwe gitaar daar is, wordt het deze.
Omdat ik daar niet op zitquote:Op donderdag 7 september 2006 15:05 schreef Hammet het volgende:
[..]
waarom universiteit tussen aanhalingstekens
De nieuwste SX3 heeft best flinke eisen:quote:Op donderdag 7 september 2006 16:43 schreef Cynic het volgende:
wat voor computer (laptop) heb ik eigenlijk nodig om een beetje Cubase te kunnen draaien?
Die is echt vet, maar dan wel in het zwart, net als die gast van Snowpatrolquote:Op donderdag 7 september 2006 16:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het is alletwee wel te lopen (15-30 min.), maar je kunt ook een bus nemen naar de Grote Markt en van daar verder lopen. In Tonika ben je trouwens wel minder snel uitgekeken. En ik lees net dat ze per 1 okt. gaan verhuizen, dus misschien hebben ze nog wel goeie weg=weg deals.
Oja, mijn eerstvolgende gitaar wordt deze, heb ik besloten:
quote:Op donderdag 7 september 2006 16:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Die is echt vet, maar dan wel in het zwart, net als die gast van Snowpatrol
Vind ik wel meevallen eigenlijk. Als je iets van audiobewerking doet, is 512 MB al tijden het minimum wat ik aan zou raden. Nu draai ik Cubase SL (met dezelfde eisen als SX) op een 2GHz duocore met 2 gig ram, en dat gaat prima, maar toch...quote:Op donderdag 7 september 2006 16:46 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
De nieuwste SX3 heeft best flinke eisen:
http://www.steinberg.net/39_1.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |