Een soort Fretwave, zeg maar?quote:Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
Precies, zoiets!quote:Op woensdag 6 september 2006 11:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een soort Fretwave, zeg maar?
[afbeelding]
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...quote:Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
quote:
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboardquote:Op woensdag 6 september 2006 11:47 schreef Ibanez het volgende:
[..]
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...
[afbeelding]
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.Bij mijn zevensnaar is de fretafstand groter tussen de eerste 7 fretten als op de 6 snaar.quote:Op woensdag 6 september 2006 11:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
Nou ja, de verhoudingen tussen opeenvolgende frets (voor dezelfde snaar) maken natuurlijk ook nog wel het een en ander uitquote:Op woensdag 6 september 2006 12:19 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.
Goede keus!quote:Op woensdag 6 september 2006 12:38 schreef ssebass het volgende:
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:
[afbeelding]
Ja best aparte keus voor mij. Ik wilde altijd een bijzondere niet veel voorkomende gitaar. Nu heb ik een les paul, een strat en een martin western staanquote:
Er is een boxje waarmee je het volume kan beperken maar dat kost wel aardig wat. In mijn koch twintone zit een power soak ingebouwd dus kan ik hem op half vermogen zetten.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.quote:Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
Ik weet misschien iemand die zo'n ding wegdoet. Is een barritone.... Geweldige gitaren trouwens, scheckter: is hier zo langzaam aan een trend aan het worden, in Zuid Limburg! De andere gitarist van mijn band heeft er ook een, wel een 6 snaar...quote:Op woensdag 6 september 2006 12:45 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
Die elementen missen wat laag en mid. Maar in de standard had ik ze ook vervangen, dus dat maakt geen verschil. Tja over die tele, ik vind die iets te beperkt. Het heeft een geweldig geluid maar iets te specifiek voor mij. Ik wilde de mogelijkheden wat breder houden en ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb. De tele komt er zeker nog wel een keerquote:Op woensdag 6 september 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...![]()
Terecht. Een Strat is de meest veelzijdige gitaar die er is. Zelfs als het geluid wat je wil hebben net anders is (en je daar dus een specifieke gitaar voor hebt die voornamelijk dat geluid écht goed doet) is een Strat dé tweede gitaar.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:08 schreef ssebass het volgende:
ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb.
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).quote:Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef TeleluvR het volgende:
Eens, maar een tele is veel veelzijdiger dan velen denken...
Niet alleen voor de Country licks...
Jij gaat door voor de GAS-award, gefeliciteerd.quote:Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).
Ik moet alleen nog een keer een echte shred gitaar waar je ook dive bommetjes mee kan maken, met een ibanez bijvoorbeeld alleen vind ik dat geluid nooit echt mooi. Andere optie is een MM Petrucci. Dat ding speelt goddelijk alleen weer een matig geluid om eerlijk te zijn. Al die shred gitaartjes missen wat karakter in het geluid. Oh ja en ik moet ook nog een jazz bak![]()
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.quote:
Strat, Tele, Les Paul?quote:Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil alleen nog een Tele, dan kan ik sterven. Want dan heb ik alledrie de echte classics in huis.![]()
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag, jazz, en JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan.quote:Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Strat, Tele, Les Paul?
What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...![]()
Échte classics vind ik wel moeilijk bij gitaren. Er zijn hoop gitaren die toch wel hun invloed hebben gehad, al dan niet met een bepaalde gitarist!quote:Op woensdag 6 september 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag en jazz, JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan, ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |