abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 september 2006 @ 11:14:22 #181
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41543758
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
Een soort Fretwave, zeg maar?

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_41543855
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Een soort Fretwave, zeg maar?

[afbeelding]
Precies, zoiets!
Ik heb eens een bas gezien waar het er nog veel extremer uitzag. Daar zat geen fret meer recht op. Was van een nederlandse bassisit, in de prog-hoek. Weet alleen niet meer wie (zo interessant klonk het niet geloof ik)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_41544700
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:11 schreef Cynic het volgende:
Klopt, maar het blijft uiteindelijk schipperen omdat je voor 6 of 7 snaren wel telkens dezelfde afstand hebt. Eigenlijk zou die per snaar moeten verschillen. Ik geloof dat ze ook wel gitaren hebben waar de fretten er daarom scheeft op zitten, maar dat lijkt me ook niet echt geweldig
vandaar de brug met verstelbare schoentjes...

In The Presence Of Enemies!
pi_41544899

.
  woensdag 6 september 2006 @ 11:54:59 #185
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41544912
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:54 schreef Hammet het volgende:
[afbeelding]

.
Niet te doen zeg.
Ik word al misselijk van ernaar kijken Wel benieuwd hoe het speelt.
Check mijn band Glorybox
pi_41544938
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:54 schreef Hammet het volgende:
[afbeelding]

.
Die ja!
It has to mean something
pi_41544953
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:47 schreef Ibanez het volgende:

[..]

vandaar de brug met verstelbare schoentjes...

[afbeelding]
Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
It has to mean something
pi_41545621
quote:
Op woensdag 6 september 2006 11:56 schreef Cynic het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik bedoelde ook meer het fretboard
Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.Bij mijn zevensnaar is de fretafstand groter tussen de eerste 7 fretten als op de 6 snaar.
pi_41545700
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:19 schreef Ibanez het volgende:

[..]

Met frettafstanden kun je doen wat je wilt naar mijn idee, indien de brugschoentjes ver genoeg in te stellen zijn.
Nou ja, de verhoudingen tussen opeenvolgende frets (voor dezelfde snaar) maken natuurlijk ook nog wel het een en ander uit .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 6 september 2006 @ 12:23:45 #190
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41545764
Weten jullie nog leuke nummers/bands met 2 leuke gitaarpartijen zoals foo fighters bijvoorbeeld ? Niet te moeilijk maar het moet ook niet alleen powerchords zijn ofzo
pi_41546198
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:

"Happiness is not getting more, but wanting less"
  woensdag 6 september 2006 @ 12:41:21 #192
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_41546271
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:38 schreef ssebass het volgende:
Weer een nieuwe gekocht. Het is een fender highway:

[afbeelding]
Goede keus!
Mooi gitaartje!
pi_41546373
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
It has to mean something
  woensdag 6 september 2006 @ 12:54:16 #194
98135 TeleluvR
pi_41546575
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
pi_41546640
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:41 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Goede keus!
Mooi gitaartje!
Ja best aparte keus voor mij. Ik wilde altijd een bijzondere niet veel voorkomende gitaar. Nu heb ik een les paul, een strat en een martin western staan . Ik heb ook de tele nog geprobeerd en werd aangenaam verrast. Dat maakte de keuze nog moeilijker.

Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
pi_41546681
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
Een vraag voor degenen die er meer van weten:
Mijn 100 Watt Fender voldoet qua geluid prima aan mijn eisen. Echter, voor thuis is dit complete overkill, voordat het geluid 'op stoom' is, moet de volumeknop zover open, dat wil ik mijn buren niet aandoen.
Is een volumepedaal tussen de gitaar en de versterker een optie, of verlies ik dan veel van mijn klank(-kleur)? Goede volumepedalen, anyone?
Andere opties?
Er is een boxje waarmee je het volume kan beperken maar dat kost wel aardig wat. In mijn koch twintone zit een power soak ingebouwd dus kan ik hem op half vermogen zetten.

Even een linke erbij guitar attenuator info

[ Bericht 7% gewijzigd door ssebass op 06-09-2006 13:05:57 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 12:59:15 #197
98135 TeleluvR
pi_41546717
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:56 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ik wilde eerst de standaard kopen maar de highway was zo afgeprijst dat ik maar hiervoor ging. Er is bezuinigd op lak (vind ik niet erg ik houd wel van relic), op de elementen (die gaan er uit voor kinmans) en koffer (ik gebruik toch altijd een gigbag en heb nog een koffer staan). Dus de keus was toen snel gemaakt
Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...
pi_41546824
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:45 schreef Cynic het volgende:
Ik wil eigenlijk graag een 7 snarige Schecter erbij kopen. Als backup...
Maar eigenlijk is dat helememaal niet nodig
Ik weet misschien iemand die zo'n ding wegdoet. Is een barritone.... Geweldige gitaren trouwens, scheckter: is hier zo langzaam aan een trend aan het worden, in Zuid Limburg! De andere gitarist van mijn band heeft er ook een, wel een 6 snaar...
pi_41546974
quote:
Op woensdag 6 september 2006 12:59 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Goede deal, al was ik zelf wel voor een toffe tele gegaan, als ik die nog niet had gehad.
Overigens, is er ook op de elementen bezuinigd? Ik dacht dat het verschil was de lak en de (vintage) brug...
Die elementen missen wat laag en mid. Maar in de standard had ik ze ook vervangen, dus dat maakt geen verschil. Tja over die tele, ik vind die iets te beperkt. Het heeft een geweldig geluid maar iets te specifiek voor mij. Ik wilde de mogelijkheden wat breder houden en ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb. De tele komt er zeker nog wel een keer
pi_41547102
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:08 schreef ssebass het volgende:
ik heb het gevoel dat ik met een strat meer opties heb.
Terecht. Een Strat is de meest veelzijdige gitaar die er is. Zelfs als het geluid wat je wil hebben net anders is (en je daar dus een specifieke gitaar voor hebt die voornamelijk dat geluid écht goed doet) is een Strat dé tweede gitaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 6 september 2006 @ 13:18:26 #201
98135 TeleluvR
pi_41547296
Eens, maar een tele is veel veelzijdiger dan velen denken...
Niet alleen voor de Country licks...
pi_41548218
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:18 schreef TeleluvR het volgende:
Eens, maar een tele is veel veelzijdiger dan velen denken...
Niet alleen voor de Country licks...
Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).

Ik moet alleen nog een keer een echte shred gitaar waar je ook dive bommetjes mee kan maken, met een ibanez bijvoorbeeld alleen vind ik dat geluid nooit echt mooi. Andere optie is een MM Petrucci. Dat ding speelt goddelijk alleen weer een matig geluid om eerlijk te zijn. Al die shred gitaartjes missen wat karakter in het geluid. Oh ja en ik moet ook nog een jazz bak
  woensdag 6 september 2006 @ 14:12:39 #203
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41548805
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

Klopt CCR, rolling stones, prince en vele anderen die een tele gebruiken. Alleen je blijft dat twangy geluid houden. Dat is heel mooi maar ik wil ook iets anders kunnen. Nu heb ik een strat voor het single coil geluid a la hendrix, frusciati en knopfler en een les paul voor distortion en het zwaardere werk (SD '59 in de neck is echt super).

Ik moet alleen nog een keer een echte shred gitaar waar je ook dive bommetjes mee kan maken, met een ibanez bijvoorbeeld alleen vind ik dat geluid nooit echt mooi. Andere optie is een MM Petrucci. Dat ding speelt goddelijk alleen weer een matig geluid om eerlijk te zijn. Al die shred gitaartjes missen wat karakter in het geluid. Oh ja en ik moet ook nog een jazz bak
Jij gaat door voor de GAS-award, gefeliciteerd.
Ik wil alleen nog een Tele, dan kan ik sterven. Want dan heb ik alledrie de echte classics in huis.
Check mijn band Glorybox
pi_41548902
quote:
Op woensdag 6 september 2006 13:52 schreef ssebass het volgende:

[..]

MM Petrucci.
bagger, geen toplock; ontstemming bij de duikvluchten....Verder een mooie gitaar die ikzelf ook wel zou willen hebben, behalve voor duikvluchten dan.
  woensdag 6 september 2006 @ 14:31:51 #205
98135 TeleluvR
pi_41549357
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik wil alleen nog een Tele, dan kan ik sterven. Want dan heb ik alledrie de echte classics in huis.
Strat, Tele, Les Paul?

What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...
  woensdag 6 september 2006 @ 14:42:10 #206
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41549646
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:31 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Strat, Tele, Les Paul?

What about:
SG?
L5?
Jaguar?
Jazzmaster?
Ibanez JEM?
Rick?
Deze lijst wordt alleen maar langer naarmate er tijd verstrijkt...
Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag, jazz, en JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan.
Check mijn band Glorybox
pi_41549677
ach, als je er maar op kan spelen
It has to mean something
  woensdag 6 september 2006 @ 14:44:41 #208
98135 TeleluvR
pi_41549707
quote:
Op woensdag 6 september 2006 14:42 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook 'de échte classics'. Die bovenste drie ja. SG vind ik lelijk, idem voor jag en jazz, JEM. Een Rick zou er nog wel bijgaan, ja.
Échte classics vind ik wel moeilijk bij gitaren. Er zijn hoop gitaren die toch wel hun invloed hebben gehad, al dan niet met een bepaalde gitarist!
  woensdag 6 september 2006 @ 14:55:50 #209
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_41550013
Oke, door de aanschaf van mn nieuwe Ibanez wil ik deze Epiphone SG Special kwijt;

Gekocht in 2002/2003 geloof ik... ik heb de bon nog ergens...

Heeft in mid-2004 een operatie gehad aan de eerste fret omdat deze helemaal geen geluid meer gaf... 'Tis niet mooi, maar alle frets doen het nu wel weer.
De pickups staan heel loos afgesteld voor een experiment... daarom is het geluid nogal bassig... geen zin om goed te stellen
Met een EMI-gigbag.

(overtollige snaren zijn nu wel afgeknipt)

Ik wil 'm ook wel ruilen voor een simpele basgitaar in zelfde staat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maaark op 06-09-2006 15:00:51 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 14:58:34 #210
98135 TeleluvR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')