Hmm waarschijnlijk, als je ze kent. Zal het sjoerd zijn, anders thijs, inge of anouk. Bergmans..quote:
Ja wonen hier bij mij op de hoekquote:Op donderdag 4 januari 2007 11:06 schreef booo het volgende:
[..]
Hmm waarschijnlijk, als je ze kent. Zal het sjoerd zijn, anders thijs, inge of anouk. Bergmans..
Hé, het is best een toffe school hoorquote:Op donderdag 4 januari 2007 16:07 schreef Mattievandezolder het volgende:
Ik kwam op het Orduynen College terecht, ongeveer 3 of 4 naamsveranderingen geleden, in die tijd moesten we principieel een hekel hebben aan het Jeroen Bosch College, weet niet meer waarom, maar wij roeleerden en zij niet, daar kwam het op neer, had er een keer iemand ruzie gehad o.i.d. was heel de school opeens anti JBC, grappig...
En tussen de middag lekker frietje halen bij de Helftheuvel, en tijdens examenstunt stiekem bier bij het tankstation aan de overkant, ging die gast het in een doos doen want hij mocht het ons eigenlijk niet verkopen, maar als je meerdere traytjes meenam mocht het opeens wel...
Jan de Groot natuurlijk!quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:21 schreef Rewimo het volgende:
Wat is het beste adres om Bossche Bollen te eten? Ik ga morgen een dagje op bezoek bij jullie
Of op de markt bij een van de eetcafétjes... wordt je in ieder geval beter behandeld dan bij Jan de Groot.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jan de Groot natuurlijk!
http://www.bosschebollen.nl/
Zit op de Stationsweg
Hm... da's weer minder. Maar ja, we gaan voor de bollen, niet voor het personeelquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Of op de markt bij een van de eetcafétjes... wordt je in ieder geval beter behandeld dan bij Jan de Groot.
Geweldige Bossche Bollen, maar t personeel zuigt aars.
De laatste keer dat ik daar was heb ik de 5 man achter de balie 5 minuten aan staan kijken (was de enige in de zaak) totdat ik maar vroeg 'is het zelfbediening vandaag?' voordat ik geholpen werd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hm... da's weer minder. Maar ja, we gaan voor de bollen, niet voor het personeel
Dat zou leuk zijnquote:Op donderdag 4 januari 2007 22:34 schreef Fannetje het volgende:
Rewimo in Den Bosch? Oh jee
Ik ben morgen ook even in de stad, misschien zie ik je nog
Serieus?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:03 schreef ruud.nl het volgende:
De koningin komt naar Den Bosch op Koninginnedag komend jaar.![]()
Oja, ook naar Woudrichem
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieus?
Wie heeft er dan gelekt, ik heb altijd mijn kaken stijf dichtgehouden als bea bij mij langskwam.
bronquote:Koningin naar Woudrichem en Den Bosch
Koningin Beatrix en haar familie vieren Koninginnedag dit jaar in Noord-Brabant, in het dorp Woudrichem aan de Waal en in Den Bosch.
Vanuit Brabant is zwaar gelobbyd om Hare Majesteit naar de provincie te krijgen.
Den Bosch grijpt Koninginnedag vooral aan om zich te profileren als Jeroen Bosch-stad, genoemd naar de 15de eeuwse schilder. In 2016 herdenkt de stad dat het 500 jaar geleden is dat Bosch stierf.
Boottochtje
Koningin Beatrix begint haar bezoek op 30 april in Woudrichem. Van daaruit gaat ze naar Den Bosch, waar ze de gerestaureerde vestingwallen te zien krijgt. Waarschijnlijk maakt ze ook een boottochtje over de rivier de Binnendieze.
Vorig jaar was de provincie Flevoland uitverkoren. Toen werden Zeewolde en Almere aangedaan. In 2006 werd Koninginnedag op 29 april gevierd omdat 30 april op een zondag viel.
Vertel eens, welke docenten zitten er nog allemaal?quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:05 schreef booo het volgende:
[..]
Oehh, tof
Alleen ben jij er al lang van af, en ik nog niet
De Koningin is gaaf man!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:21 schreef Fannetje het volgende:
Ah, de koningin in Den Bosch, leuk!
Al zou ik persoonlijk liever de intocht van de echte Sint in Den Bosch zien
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:21 schreef Fannetje het volgende:
Al zou ik persoonlijk liever de intocht van de echte Sint in Den Bosch zien
Queen B is zelfs al in Boxtel geweest, maar dan niet met koninginnedag. Is ze nooit eerder D'Bosch komen visiteren dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:13 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
De Koningin is gaaf man!
En de sint komt ook, let maar op.
Nooit op koninginnedag. Wel een paar jaar jaar geleden tijdens een staatsbezoek samen met de Belgische Koning Albert. Verder begonnen Willem-Alexander en Maxima in Den Bosch een kennismakingstoernee in 2001 en was Maxima 2 jaar geleden zelfs nog op mijn school.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:32 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Queen B is zelfs al in Boxtel geweest, maar dan niet met koninginnedag. Is ze nooit eerder D'Bosch komen visiteren dan?
En terechtquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:06 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Kennelijk houden ze wel van Den Bosch.![]()
Watquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:30 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Hoe gaan we je dit vertellen....
Onzin, dat hebben jouw ouders jou wijsgemaakt omdat ze geen geld aan jou wilde uitgeven, get over it!quote:
Ik heb geen ouders meerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 22:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onzin, dat hebben jouw ouders jou wijsgemaakt omdat ze geen geld aan jou wilde uitgeven, get over it!![]()
Nee ze maken elk jaar zo'n heisa over iemand die niet bestaat, het is Sinterklaas niet Pasen of Kerstmis!quote:
Boon is dit schooljaar met pensioen gegaan, de rest zit er nog steedsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:12 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vertel eens, welke docenten zitten er nog allemaal?
Vennegoor? Schmeitz? De Wolf? Van Hoof? Van gemert? Boon? Claessens? Verstappen?
Ik ben er al even vanaf ja, mooie tijd gehad. Al mijn beste vrienden daar leren kennen...
Moet je eens gaan werkenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Jammer dat ik geen geld heb, staat een mooi appartement te koop in de Postelstraat.
SGB ken ik nog wel... Scholengemeenschap Brabantquote:Op zaterdag 6 januari 2007 13:10 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat mijn oud docenten inmiddels al dood en begraven zijn.Het JBC, heette dat in een ver en duister verleden niet Rijksscholengemeenschap ?
We hebben het toch over die grote school vlak bij de Helftheuvel, niet ?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
SGB ken ik nog wel... Scholengemeenschap Brabant![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 14:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
We hebben het toch over die grote school vlak bij de Helftheuvel, niet ?
Is Boon met pensioen?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:13 schreef Jasper1908 het volgende:
[..]
Boon is dit schooljaar met pensioen gegaan, de rest zit er nog steeds![]()
Ja, hier ook een JBC-er![]()
Boon is weg. Wat jammerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 21:12 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Vertel eens, welke docenten zitten er nog allemaal?
Vennegoor? Schmeitz? De Wolf? Van Hoof? Van gemert? Boon? Claessens? Verstappen?
Ik ben er al even vanaf ja, mooie tijd gehad. Al mijn beste vrienden daar leren kennen...
Oh, je was me voorquote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:13 schreef Jasper1908 het volgende:
[..]
Boon is dit schooljaar met pensioen gegaan, de rest zit er nog steeds![]()
Ja, hier ook een JBC-er![]()
Die heb ik op de Sancta Maria gehad, veruit de meest relaxte leraar die ik ooit gehad heb, wat een vent.quote:
Op de Sancta? Nooit geweten dat hij daar gezeten heeft.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:24 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Die heb ik op de Sancta Maria gehad, veruit de meest relaxte leraar die ik ooit gehad heb, wat een vent.
Althans, ik ging er vanuit dat we het over dezelfde hadden gezien de naam die niet al teveel voorkomt.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:10 schreef booo het volgende:
[..]
Op de Sancta? Nooit geweten dat hij daar gezeten heeft.
Hij is nu trouwens tijdelijk rector (eerst conrector van het vwo), ipv Laseroms, die is met pensioen. Best wel vervelend
Dit is 'onze' Schmeitsquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Althans, ik ging er vanuit dat we het over dezelfde hadden gezien de naam die niet al teveel voorkomt.
Dan zal het wel een andere zijn maar "mijn" Schmeitz was iig zwaar relaxed![]()
Eddie Hitler?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Hitler was een Bosschenaar.
Bijna helemaal juist!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:00 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat is later dacht ik Frederik Hendrik College geworden omdat het samen ging met het Orduynen als ik me niet vergis. Maar ik vergis me wel vaker hoor
Strak plan!quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:18 schreef Mattievandezolder het volgende:
[..]
(nee, respect @ bea dus dat doen we niet wel)
Dat was niet de mijne iigquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:43 schreef booo het volgende:
[..]
Dit is 'onze' Schmeits
Echt heerlijk als conrector, super aardige man.
[afbeelding]
"De groeten van De Groot Beeatch!!! "quote:
Een uur lang de stad op TV, een reclamespotje van een uur kost meer dan 6 ton.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 11:23 schreef TerroRobbie het volgende:
zes ton
Toen het persbericht van gemeente 's-Hertogenbosch binnenkwam werd het even stil op de redactie van JanusKiep.nl De gemeente raamt de kosten voor de ontvangst van Bea op Koninginnedag in ons dorp op 6 ton (zeshonderdduizend euries). Dit is nog wel een 'ruime schatting', maar ze gaat hiervan uit omdat Almere vorig jaar hetzelfde moest neertellen...
Da's 6 ton voor een uurtje, 100.000 voor tien minuten, 10.000 per minuut en 166 euries per seconde van het koninklijk bezoek. Uw dorpsbestuurders willen graag uw mening op koninginnedag@s-hertogenbosch.nl
Grappig dat je dit soort argumenten nooit hoort als mensen vinden dat er bijv. teveel geld in het Bossche voetbal wordt gestoken.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:10 schreef klnvntrbyt het volgende:
Een uur lang de stad op TV, een reclamespotje van een uur kost meer dan 6 ton.
Conclusie: huillies.
Omdat Den Bosch helaas niet goed genoeg is en het een totaal ander verhaal is. Voor de duidelijkheid, ik vind het belachelijk wanneer gemeentes geld stoppen in een professionele club die in financiele problemen verkeert (door wanbeleid)quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:20 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Grappig dat je dit soort argumenten nooit hoort als mensen vinden dat er bijv. teveel geld in het Bossche voetbal wordt gestoken.
Lenen.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Omdat Den Bosch helaas niet goed genoeg is en het een totaal ander verhaal is. Voor de duidelijkheid, ik vind het belachelijk wanneer gemeentes geld stoppen in een professionele club die in financiele problemen verkeert (door wanbeleid)![]()
En dan niet terugkrijgen of tegen zeer lage rente.quote:
Elke week op tv, internet en in de krant. Een reclamespotje kost meer.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dat een gemeente geld in een club stopt is normaal maar de hoogte van het bedrag.....![]()
Ze krijgen het wel terug. En ze betalen net zo veel rente als de bank. Dus waarom zou je iemand of iets niet helpen wat belangrijk is voor je stad.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
En dan niet terugkrijgen of tegen zeer lage rente.
Mwah, ik denk dat de gemeente toch zeer hard lacht met de FC.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En dan niet terugkrijgen of tegen zeer lage rente.
Dat een gemeente geld in een club stopt is normaal maar de hoogte van het bedrag.....![]()
conclusie, voetbalhuilie's!quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Elke week op tv, internet en in de krant. Een reclamespotje kost meer.
Alleen is de koningin goede reclame voor de stad 's-Hertogenbosch, de plaatselijke FC nietquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Elke week op tv, internet en in de krant. Een reclamespotje kost meer.
Belang van de stad. Kijk ik geef er vrij weinig om, ben alles behalve tegen voetbal maar als hierdoor andere zaken die alle Bosschenaren aangaan verwateren of totaal niet gedaan worden....quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:33 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ze krijgen het wel terug. En ze betalen net zo veel rente als de bank. Dus waarom zou je iemand of iets niet helpen wat belangrijk is voor je stad.
Zou ik kunnen begrijpen als het om een gift zou gaan.quote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Belang van de stad. Kijk ik geef er vrij weinig om, ben alles behalve tegen voetbal maar als hierdoor andere zaken die alle Bosschenaren aangaan verwateren of totaal niet gedaan worden....
Als het geld uitgeleend wordt kan het niet ergens anders aan uitgegeven worden. Dat een gemeente niet hetzelfde denkt als een normale kredietverlener snap ik maar een beetje zekerheid is toch wel een préquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:37 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zou ik kunnen begrijpen als het om een gift zou gaan.
Waar nooit een auto in geparkeerd isquote:Op vrijdag 19 januari 2007 16:48 schreef opgebaarde het volgende:
Beter dat het geld aan de club uitgegeven wordt dan aan een nieuwe parkeergarage voor de gemeente-ambtenaartjes![]()
Overtuigend bewijs voor het Bosschenaarschap.quote:Op woensdag 24 januari 2007 12:18 schreef shifto het volgende:
den bosch ole ole...
nja het kw1c (voormalig frederic hendrik college) is nu jeroen bosch college, fietste er net langs, bij me kiet in de buurt
het was he robbie, goede muziekquote:
Mee eens. En het publiek is meestal ook wat beter.quote:Op donderdag 25 januari 2007 16:34 schreef Sethje het volgende:
de standaard muziek daar is vaak beter dan in de gemiddelde discotheek
Jan Smitquote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:50 schreef DutchGooner het volgende:
Neuh, niet echt mijn ding.
9 februari wel naar Jan Smit in de Brabanthallen [afbeelding]
Bossche, Tong!!!!quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:01 schreef tong80 het volgende:
Zometeen in 1-Vandaag een reportage over Bosche daklozen die een speelfilm hebben gemaakt.
Is het gebruik van 'kiet' typisch Bosch?quote:Op woensdag 24 januari 2007 13:13 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Overtuigend bewijs voor het Bosschenaarschap.
volgens mij ook, maar ik hoor het in de omgeving den bosch wel het meest, favoriete gebruik is toch wel het politiebureau... Woutenkiet!quote:Op woensdag 31 januari 2007 10:55 schreef goldhorn het volgende:
Kiet is volgens mij gewoon brabants..
quote:Op woensdag 31 januari 2007 20:51 schreef tong80 het volgende:
'Kiet of dubbel ?'
Kennen jullie die uitdrukking ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |