Over headblade zijn de meningen zeer verdeeld...als je nog niet zo vaak je hoofd hebt geschoren zijn de meesten wel positief, als je ervaring hebt met "gewone" mesjes schijnt het nogal wennen te zijn (ik gebruik gewoon mach 3 power).quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
En hier het vervolg op deel 2 : Hoofd kaal scheren #2
Alles over het kaalscheren van je hoofd. Wat je er van vindt?
Practische tips?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dat HeadBlade scheermes? (nooit gezien)
Negatieve reacties, mijn ervaring. Ze associeren het met Nazi, Lonsdale, gabberof juist hele positieve?
Mijn ervaring is dat het Nederlandse volk veel te conservatief en te kneuterig is als het gaat om durf mode.
Jullie ervaringen?
En hoe lang blijft het nog in de mode? Hopelijk 4erver.![]()
En met gewoon scheermes gaat het ook gewoon prima.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:15 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Over headblade zijn de meningen zeer verdeeld...als je nog niet zo vaak je hoofd hebt geschoren zijn de meesten wel positief, als je ervaring hebt met "gewone" mesjes schijnt het nogal wennen te zijn (ik gebruik gewoon mach 3 power).
en ook van de omgeving waar je woont, denk ik. Ze zeggen dat ik een te hard (te expressief gezich hebt, te intimiderend etc). Dat scheelt ook veel. Maar ik vind het anderen eerlijk gezegd ook wat beter staan....Maar het liefst gebruik ik ook zeker een scheermes. Maar aan de andere kant: ik moet anderen niet laten bepalen wat wel of niet mooi is. Ik ben zelf heel tolerant qua mode en stijlen.quote:Ik heb nooit negatieve reacties gehad, wel positieve, tja grapjes worden er wel gemaakt maar daar moet je gewoon tegen kunnen, als mensen merken dat je er zelf ook grapjes over maakt is er niets aan de hand. Mijn ervaring is dat de reacties van mensen niet afhangt van de lengte (of het sowieso hebben van) haar maar meer hoe je je opstelt...
ik millimeter met tondeuze, maar ik zou liever scheermes gebruiken...als de omgeving wat moderner reageerde....quote:Maarre is iedereen zich nu aan het millimeteren (zo begon 't bij mij ook)of zijn er nog meer zoals ik die gewoon echt coupe biljartballetje hebben ?
Zeker weten. Mooi topic...quote:Gaaf trouwens dat we al bij #3 zijn !
Maakt dat wat uit ? mij niet in i.i.g.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:21 schreef LasTeR het volgende:
Is dat mode? LAL
geen negatieve reacties?quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:
Ik doe het vanaf nu elke zomer.
..Tja is erg verslavend (ik praat tik uit ervaring)quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:
Ik doe het vanaf nu elke zomer.
Trouwens, vraag ik me al weken af: Gemeentebelangen Midden Drenthe ? Que ?quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:05 schreef Tali-banaan het volgende:
Ja tof, alweer deel 3!
Voor Echtgaaf: misschien is het leuk om de kale koppen galerie in de openingspost te zetten: http://www.gemeentebelang(...)alekoppengalerie.jpg
Trouwens,
een Tondeusekapsel Voelt Prima
Ja, harstikke goed. Bedankt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:05 schreef Tali-banaan het volgende:
Ja tof, alweer deel 3!
Voor Echtgaaf: misschien is het leuk om de kale koppen galerie in de openingspost te zetten: http://www.gemeentebelang(...)alekoppengalerie.jpg
Ik vind het zelf ook prettiger dan helemaal glad met scheermes. (veel minder bewerkelijk bovendien en minder geen bloed en geen "chemo-look"). Denk dat standje 0 of 1 voor jouw veel sowieso geschikter is dan helemaal glad. (met een huidaandoening zou ik zeker geen scheermes en scheerzeep gebruiken en al helemaal niet icm medicatie). Het staat je bovendien ook stoerder (en doggy, zoals foto's en vind ik dus mooi) ...quote:Trouwens,
een Tondeusekapsel Voelt Prima
Ieder z'n mening maarre het topic heet wel "hoofd kaal scheren" en dat doe je met een scheermesje hoor, een tondeuse koppie is ook (echt)gaaf maar das gemillimeterd, niet kaal.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook prettiger dan helemaal glad met scheermes. (veel minder bewerkelijk bovendien en minder geen bloed en geen "chemo-look"). Denk dat standje 0 of 1 voor jouw veel sowieso geschikter is dan helemaal glad. (met een huidaandoening zou ik zeker geen scheermes en scheerzeep gebruiken en al helemaal niet icm medicatie). Het staat je bovendien ook stoerder (en doggy, zoals foto's en vind ik dus mooi) ...
O, we hebben hier een discussiepunt, wat is kaal of niet? Van mij mag het beide.quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:06 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Ieder z'n mening maarre het topic heet wel "hoofd kaal scheren" en dat doe je met een scheermesje hoor, een tondeuse koppie is ook (echt)gaaf maar das gemillimeterd, niet kaal.![]()
Helemaal met je eens. Idd, ik hoor het wel eens, maar ik weiger het voortaan ook te gebruiken. Bovendien ziet het niet eens uit als een chemo look (is anders) , dus waar het vandaan komt, weet ik niet. Ik stel voor om het woord voortaan niet meer te gebruiken.quote:Ik vind trouwens dta je pas een "chemo-look"hebt (verselijk woord trouwens maar goed) als je ook je wenkbrouwen weghaald (maar ja wie doet er nou zoiets ?).
van mij ook hoor !quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
O, we hebben hier een discussiepunt, wat is kaal of niet? Van mij mag het beide.
....
Van mij mag het in deze topic. Maar ik weet niet hoe andere over denken?
Dankjequote:...
Voor de duidelijkheid: volgens foto heb jij zeker geen chemo look, blijf het dus gerust zo doen zou ik zeggen, want het staat je gewoon goed.
Zelf heb ik helemaal kaal nog nooit geprobeerd. Wil ik zeker wel een keer doen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, harstikke goed. Bedankt.Mooie koppen. In een eerdere versie zag ik jou er ook op staan (rechtsonder, mooi plaatje!), Een sprekend gezicht, en vooral niet "te hard" en al helemaal niet crimi.(gelukkig) Dat is denk ik de verklaring dat mensen bij jou niet verrrast of lullig gaan reageren, zoals bij mij wel het geval was. Want dan wordt je onzeker. Maar het is wel (semi) verslavend, ik vind het zelf wel mooi.. En dan ga je te snel hard. Jij deed het verstandiger door eerst 3mm en daarna korter. Vast is dat de "koninklijke" weg. Maar neemt niet weg dat de een meer geluk heeft een geschikte hoofd te hebben dan de ander. In jou geval zeker geen twijfel. En erg gelukkig bovendien als je vroegtijdig kaal dreigt te worden. Prachtoplossing dus.
![]()
[..]
Ik vind het zelf ook prettiger dan helemaal glad met scheermes. (veel minder bewerkelijk bovendien en minder geen bloed en geen "chemo-look"). Denk dat standje 0 of 1 voor jouw veel sowieso geschikter is dan helemaal glad. (met een huidaandoening zou ik zeker geen scheermes en scheerzeep gebruiken en al helemaal niet icm medicatie). Het staat je bovendien ook stoerder (en doggy, zoals foto's en vind ik dus mooi) ...
Ik heb drie (vier want web icon) fotoos van je gezien. Op basis daarvan zeg ik dat het je zeker zal staan..want je hebt het al zeer kort. Glad is dan maar een kleine stap. Proberen kan altijd, als het niet bevalt is het een weekje verder al weer alsof je een tondeuze op standje nul hebt gebruikt. Groeit heel hard is mijn ervaring. Het is dus geen risico wat dat betreft.....quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:53 schreef Tali-banaan het volgende:
[..]
Zelf heb ik helemaal kaal nog nooit geprobeerd. Wil ik zeker wel een keer doen.
De grootste stap heb je volgens mij al gehad. Ik denk dat je geen lullige opmerkingen hoeft te verwachten. Dit temeer omdat de laatste keer geen noemenswaardige reacties gaf. Gelukkig maar.quote:Want anders is het net als vroeger. Die onzekerheid die ik had van...
Dat versnelt de beslissing. Als de inhammen je slecht aanstaan, zou ik het gewoon proberen. De stap lijkt mij in jou geval niet groot meerquote:- als ik me kortscheer, zal dat me wel staan? Ik moet eigenlijk wel he, want die inhammen das niks
Dat heb ik idd niet op de fotoos kunnen zien. (Je zou eigenlijk 360 graden fotoos moeten kunnen, maar ja das techniek en lastig). Heel kort millimeteren vind ik zelf ook alleen geschikt als je geen grote kruin en of inhammen hebt. Ook als je bovenop weing haar hebt en kaalheid is ook nog een onregelmatig, vind ik het effect van millimeteren ook veel minder worden. Dan zou ik ook zeggen: gewoon afscheren met een scheermesje. Beter dus. Ik zie ook in mijn eigen omgeving goede resultaten, maar het verschilt sterk van persoon tot persoon. Uitproberen en ervaren is de enige manier om erachter te komen.quote:- als ik me kaal scheer, zal dat me wel staan? ik moet wel want zo'n kale kruin met gemillimeterd haar dat is ook niks. Dan lijkt het net zo'n houten puzzel waarin je zo'n stuk cirkel in het juiste vak moet zien te plaatsen ofzo
Das mooi. Ik deed het zelf te snel (voor mijn conservatieve omgevingquote:ik moet het dus in ieder geval geprobeerd hebben. Bang voor reacties ben ik niet. Maakt me juist zelfverzekerder, omdat ik het gevoel heb dat het me steeds minder raaktMaarja, nu hoeft het nog niet. Ik vind het prima zo.
Ik heb ook een huidaandoenig. Ook hoofdhuid bij mij is zeer gevoelig. Ik heb de drempel platgelopen bij de dermatoloog, ook geen resultaat. Lichttherapie, zalf, pillen, troep en helpt allemaal geen moer. Ik heb dus heel gauw last van ontstekingen en moet dus oppassen ook met tondeuse. Als ik het voorzichtig doe, dan lukt het wel. Zelfs toen ik het met scheermes deed.quote:Pas als er een gat ontstaat zal ik het ff checken. En medicatie daar doe ik niet meer aan. Ik probeer het nu met af en toe babyolie op mijn hoofdhuid te smeren. Even kijken of dat helpt. Want van huidartsen heb ik niet zo'n hoge pet op![]()
staat je goed, je hebt er wel het hoofd voorquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:27 schreef TeChNo2 het volgende:
nou dan za'k 'm d'r ook nog es opzetten:
[afbeelding]
Ik twee huidartsten gehad. De ene vond dat het Acne Rosacea is. Maar niet alleen op hoofdhuid maar zo'n beetje overal. Een andere dermatoloog vond dat Rosacea wel meevallen. Vanalles geprobeerd, maar het is erg hardnekkig. Wat uiteindelijk nog het beste helpt is afblijven....het is erg onstekingsgevoelig. En hoofdhuid is best dun..Maar met tondeuze valt het me keer op keer zeer mee. Scheelt ook om scheerkop schoon te houden. Beetje alcohol kan nooit kwaad (niet te vaak). Mits het scheerapparaat niet gesmeerd hoef te worden (mijn Philips niet).quote:Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:
DankjeMaar zoals ik al zei ga ik dat nu nog niet doen
Wat heb je op je hoofdhuid?
Ja, ik ben dus kennelijk niet enige die meerdere diagnoses krijgt. Het ligt wel dicht bij elkaar. Zowel psoriasis als eczeem zijn ook best hardnekkig en vaak best lastig om te behandelen. Net als dat van mij....Op gegeven moment was ik het beu en ben er mee gestopt met die troep die ze mee steeds voorschreven. En het ging eerder beter dan minder zonder medicatiequote:De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Tja, nog eens ff bekeken, maar ff de mooiste eruit gelicht:quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:05 schreef Tali-banaan het volgende:
Ja tof, alweer deel 3!
Kan prima hoor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]
Tijd voor een (oud) plaatje.
Maar pas op: bevalt het wel, dan groeit het voorlopig niet weer aan !quote:Op zondag 3 september 2006 17:18 schreef Tali-banaan het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Bevalt het je niet, dan groeit het weer aan.
Langste stand. Dat is best lang, gast. Ziet er niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 3 september 2006 16:54 schreef boem-dikkie het volgende:
ik wil mn hoofd niet echt kaal ofzo, maar gewoon de langste stand van de tondeuze ofzo.
Alleen ben een beetje bang dat ik er heel anders uitzie ofzo. Het is wel handig in combinatie met mn sport etc
Dat klinkt goed. Wel een dure variant (dit kan je onmogelijk zelf doen) als je elke 2 weken naar de kapper moet......quote:Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.
En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
t is misschien een raar vraagje, maar ik zou wel willen weten waarom zij en jij dat doet, die contouren recht maken. soms lijkt het net een helm omdat het gewoon te strak is (vind ik). ik heb t ook nog nooit gezien bij een blanke geloof ikquote:Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.
En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
Nee niet schrikken, Tali-banaan, ik ben het maar.........quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:02 schreef Tali-banaan het volgende:
Wat is dit?
De wederopstanding van Pim? Ik hoop het toch niet!
Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...quote:Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:
DankjeMaar zoals ik al zei ga ik dat nu nog niet doen
Wat heb je op je hoofdhuid? De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Beste dermatoloog in spe,quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:09 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...
Laat je eens testen op Candida of Candidiasis... Als de dokter het niet doet, kan je jezelf laten
doorverwijzen... De oorzaak hiervan zit meestal van binnen... Bovendien is het dieet wat je
naast de pro-biotica en de caprylzuurtabletten moet slikken ook heel goed om erachter te
komen of t geen allergische reactie is (als t bijvoorbeeld na 4 weken geen melkproducten
weg trekt, heb je je probleem gevonden) ...
Laat je geen hormoonzalven op je kop smeren, daar kan je huid permanent dun van worden...
Maak t lekker kort (kaal kan ook) en was t met groene zeep ( een volle theelepel van dat spul uit zo'n emmertje, bij AH verkopen ze t onder de naam DrieHoek )... Laat t 2 minuten intrekken, en daarna heel goed afspoelen omdat de dode huid dan los komt... De eerste keer moet je t misschien 2 keer doen (kan dan wel een btje gevoelig worden maar dat is echt tijdelijk)... Daarna insmeren met Aloe Vera zalf zonder veel troep erin... Allantoine erin is wel een pre...
Na 2 weken om de 3 a 4 dagen dit gedaan te hebben, hoef je t nog maar 1 keer per week zo
te wassen... En t trekt ook goed weg door de Aloe Vera, dus ziet t er weer gezond uit...
De rest van de dagen was je t gewoon met water en heb je ook geen schilfers...
Nogmaals is t wel noodzaak om de oorzaak aan te pakken... En die zit in deze gevallen enorm
vaak van binnen... Een verzuurd lichaam, of een schimmelinfectie in t darmstelsel (kan veroorzaakt
worden door het gebruik van anti-biotica)... Vaak hebben de ouders hier ook aanleg voor...
Het is verbluffend om te weten hoe vaak doktoren hier niet bij stil staan... Ze krijgen zelfs op de
universiteit geleerd dat candidiasis niet voor kan komen in een lichaam zonder een ernstige
ziekte... Dit terwijl iets als anti-biotica heel de darmflora uitroeit, en zo gisten als Candida een
mooi gespreid bedje hebben om in te groeien en bloeien waar ze ook willen...
t Spijt me... Daar heb ik geen ervaring mee... Wat wel is, is dat huidproblemen ook door parasieten veroorzaakt kunnen worden alswel als een probleem in de darmen...quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Beste dermatoloog in spe,
heb je ook een oplossing voor acne rosecea ?(hopelijk goed gespeld)
Bedankt voor je tips.quote:Op vrijdag 8 september 2006 19:21 schreef B-FliP het volgende:
[..]
t Spijt me... Daar heb ik geen ervaring mee... Wat wel is, is dat huidproblemen ook door parasieten veroorzaakt kunnen worden alswel als een probleem in de darmen...
Wat absoluut geen kwaad kan is je op parasieten en candida te laten testen... Zowel bloed als
ontlastingsonderzoek (grote uitroepteken!) ...
Ook de Ph waarde van je lichaam meteen meepakken, en een allergietest...
Je zou kunnen proberen dingen als suiker, suikerproducten, alcohol, en melkproducten even voor een
maand af te zweren om te kijken ofdat het effect heeft...
Maak er een mooie fotoreportage van.quote:
Schopje BUG.quote:En om de een of andere reden, verschijnt deniet
Surequote:Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:
en het voelt in ieder geval ge-wel-dig !
De kapper zelf zal niet zo happig zijn om een tondeuze kapsel te adviseren. Reden: als het aanslaat is ie in een notime zijn klantje kwijt........Want een tondeuze hanteren kan iedereen zelf...quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef DennisMoore het volgende:
Ik voorspel dat het met die instructie aan de kapper slechts iets kort warrigs stekeligs wordt..
Wie zegt dat ik het kaal laat doen door de kapper?quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:59 schreef DennisMoore het volgende:
Regel gewoon een vriend(in) met een tondeuse. Dan doe je 't meteen goed.
Of geef hele duidelijke instructies aan de kapper.
Zonde om aan zo'n simpele coupe nog geld uit te geven ook..
Zonde... lees de TT nog eens goed doorquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik was idd niet van plan 'lager' dan 3mm te gaan
wel een goede beoordeling. Zelf gebruik ik een oplaadbare Phililps. Toentertijd 80 euro. Honderd keer terugverdiend.quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd
Binnenkort een betere tondeuse kopen, wat die ik nu heb is niks, kan maar halve banen scheren omdat ie anders vastloopt, wordt loeiheet etc
Dus nogmaals: iemand tips voor een goede tondeuse die ook met dik haar goed raad weet? Snoerloos is niet nodig. Budget tot ongeveer 40 euro.
Is dit bijvoorbeeld iets?
Ik vind het een ENG ding. Ik gebruikte Wilkingson Sword (zoiets) traditionle scheermes. (hopelijk goed gespeld). Ging zeer goed en veilig......quote:Op woensdag 13 september 2006 21:20 schreef Tali-banaan het volgende:
Heeft iemand ervaring met de headblade btw?
Snij je je zelf nooit?quote:Op woensdag 13 september 2006 21:39 schreef TeChNo2 het volgende:
hee tali..ga je kaal ? gaaf man !
Ik heb geen ervaring er mee (gewoon scheermesje voldoet prima) maar heb er wel over gedacht er een te kopen, misschien zijn die dingen toch wel echt handiger... wil 't wel eens uitproberen. maar ga nu (echt nu) eerst nog maar eens de gewone mach3power er overheen halen...
Ja idd. verder lukt het wel in een kwartiertje. doe je gewoon tijdens douche beurd.. Valt wel mee...quote:Op woensdag 13 september 2006 22:17 schreef TeChNo2 het volgende:
Nee, in het begin wel eens (en dan was ik een uur bezig) tegenwoordig hooguit een kwartiertje en heb er zelfs geen spiegel meer bij nodig. Kwestie van oefening baart kunst denk ik...Gelukkig maar, als het me elke keer een uur zou kosten zou ik het niet om de dag volhouden (dat zou me te veel tijd kosten).
Rustig aan doen. Kort gemillimeterd staat jou ook harstikke goed. je hebt het nu net zoals ik. Bevalt ook goed.quote:Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Tali-banaan het volgende:
geen voorbarige conclusies trekken he technogewoon informatie vergaren
Haha zit je maar te stangen... herken me zelf, zo was ik een paar jaren geleden ook... ik durf wel iets te wedden dat jij net zo eindigt als ik... biljartballetjequote:Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Tali-banaan het volgende:
geen voorbarige conclusies trekken he technogewoon informatie vergaren
Hoezo: 's winters laten groeien natuurlijk ?quote:Op vrijdag 15 september 2006 18:13 schreef Pruttelpot het volgende:
Ik laat mn koppie altijd kortwieken door lieftallige familie leden die een tondeuse bezitten.
Compleet kaal waag ik me nog niet aan, maar milimeteren vind ik wel een goede zaak zo in de zomer. En swinters weer laten grooien natuurlijk.
Ja, dat maakt het niet mooier, ik zou het dan niet doen. Het geeft bij naderen eerder een "crimi" indruk.... Als je zelf niet kaal bent, zou ik het millimeteren, bijvoorbeeld 6 mm. Dat is ook veel beter te doen dan 10 mm.quote:Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef Maeksy het volgende:
Ik mm mn haar nu op de hoogste stand van de tondeuze (10mm oid), maar zit er serieus over na te denken het korter te doen en miss zelfs kaal. Korter is het probleem niet. Ik vraag me echter af of het hebben van littekens op je hoofd een contra-indicatie is het helemaal kaalscheren van je hoofd?
Ik heb namelijk een paar fikse zo rond mn kruinen zitten. Een van een stuk raam dat op m'n hoofd viel, de ander omdat ik afgelopen oud en nieuw op mn hoofd op et asfalt ben gevallen. Niet de netste littekens dus (hoewel ik ze zelf nog nooit gezien heb). Indien littekens het per definitie lelijk maken, hoef ik helemaal kaal iig niet meer te proberen en dat scheelt weer werk en een teleurstelling
Ik moet er bij zeggen dat ik in mn gezicht ook een aantal goed zichtbare littekens heb, ik weet niet of dat bijdraagt aan evt. cool- of lelijkheid, maar ik zeg het er maar ff bij![]()
Enne... nooit gedacht: kom laat ik het eens een keertje echt helemaal kaal maken ?quote:Op donderdag 21 september 2006 10:19 schreef NZYM het volgende:
Elke week scheer ik me hoofd...tondeuse zonder kammetje, dan heb ik net nog NET een halve mm nog erop zitte.
Goedgekeurd.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:29 schreef Maeksy het volgende:
Gister mn haar laten trimmen. Nog niet kaal, maar wel korter dan ooit.
Littekens zijn wel te zien volgens de mensen die 't gezien hebben, maar 't valt niet enorm op.
Ben zelf vrij tevreden over het resultaat en ben eigenlijk wel van plan om et er es een keer allemaal af te halen.
Ben alleen benieuwd hoe ze op het werk gaan reageren![]()
[afbeelding]
En nog twijfel ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 22:13 schreef Viper88 het volgende:
Hahah, al echt 10 mensen in het lang haar topic hebben gezegd dat je het gemilimeterd kapseltje kan hebben, en nog geloof je het nietJe kop kan het hebben, echt.
Het gaat er hoe dan ook toch niet op achteruit!quote:
Zou wel wat ruiger staan ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 19:53 schreef Maeksy het volgende:
Volgens mij ook wel.
Krijg je een beetje zo'n bad-ass italian effect.
Gaaf, maarre: nu is het dus jouw beurt...?!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:00 schreef Thorical het volgende:
Ik ben verliefd geworden op een dame met een bloot hoofd.
Nu heeft ze weer mooie haren maar ik vond het wel kicken dat ze haar haren liet afscheren.
En we zijn nog steedsbij elkaar.
Het is misschien vreemd maar toch denk ik daar wel eens over.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:21 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Gaaf, maarre: nu is het dus jouw beurt...?!
Uitermate klote, omdat je hoofdhuid keihard gaat verbranden als je voor het eerst kaal de zon in gaat.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 22:31 schreef Thorical het volgende:
Maar soms denk ik, als ik de boel kaal scheer vlak voor mijn vakantie, hoe zou dat dan voelen?
Punk,vrij of gewoon klote omdat ik mezelf niet meer herken.
No way, ik zit gewoon kort hoor, maar er is dus niks veranderd.quote:Op woensdag 15 november 2006 15:16 schreef TeChNo2 het volgende:
Euh laat iedereen opeens z'n haar groeien ? tsss, het is 16 graden hoor, geen enkele reden voor...toch ?
enne... als je niet van jezelf kalend bent...?quote:Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Coolcat het volgende:
Ik vind het wel mooi bij mannen die van zichzelf kalend zijn... Dan lijk je toch heel wat jonger als je gewoon je hele kop kaalscheert...
zoals een zwart bomberjack met een nederlands vlaggetje op de mouw en een groot Lonsdale logo op de voorkant?quote:Op donderdag 16 november 2006 22:05 schreef Coolcat het volgende:
Ja dan ook welBehalve als er ook nog bepaalde kleding bij is...
sportschoenen, spijkerbroek, t-shirt/sweater is dat goed gekeurde kleding ?quote:Op donderdag 16 november 2006 22:05 schreef Coolcat het volgende:
Ja dan ook welBehalve als er ook nog bepaalde kleding bij is...
Veel beter na !!quote:Op vrijdag 8 december 2006 23:23 schreef endr0me het volgende:
Grote Kick.. maar ook ik heb me aan de tondeuse gewaagd.. standje 2..
Jullie eerlijke oordeel graag!
voor:
[afbeelding]
na:
[afbeelding]
Als ik dat doe, dan heb je een witte vlek.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
Hoezo? Je kan toch even een webcam-pic maken met wat meer licht aan?.
Mee eens.quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik vind na stukken beter...
Gaaf, je zult merken dat je na een tijdje denkt: waarom heb ik dat in vredesnaam niet eerder gedaan...quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:27 schreef Tali-banaan het volgende:
ey euh techno of wie dan ook!
laatste tijd wordt het patroon steeds duidelijker een patroon. en ja, ik wil het dus binnenkort kaal proberen. waar moet ik beginnen?
en oja, ik wil niet dat mn hoofd glimt. dat is echt gay
en euh, ten tweede, is het verstandig dit in dit seizoen te doen? ik bedoel hoe lang duurt het vorodat het bijkleurtanders ziet het er zo ziekig uit he
Even een vraag:quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 18:29 schreef Maeksy het volgende:
Gister mn haar laten trimmen. Nog niet kaal, maar wel korter dan ooit.
Littekens zijn wel te zien volgens de mensen die 't gezien hebben, maar 't valt niet enorm op.
Ben zelf vrij tevreden over het resultaat en ben eigenlijk wel van plan om et er es een keer allemaal af te halen.
Ben alleen benieuwd hoe ze op het werk gaan reageren![]()
[afbeelding]
kortom...? doe weer eens iets bijzondersquote:Op woensdag 20 december 2006 15:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
.... maar het ziet er ook wel ontzettend 13 in een dozijn uit)
Pas maar op, zo begon het bij mij ook...quote:Op vrijdag 22 december 2006 16:54 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga binnenkiort ook maar eens een tondeuse kopen. Het probeersel om mijn kop kaal te scheren is nu toch wel blijvend. Steeds naar pa of ma om het te doen is ook niet echt handig.
Standje 2 (6mm) staat het beste, maar het groeit zo hard dat ik altijd standje 1 doe, anders blijf ik aan de gang.
Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?quote:Op zondag 24 december 2006 21:00 schreef Dauthi het volgende:
ik milimeter mijn kop altijd, ik merk wel dat mensen een bang zijn om de een of andere reden, maar krijgt om diezelfde reden dus meteen meer respect, en wordt meestal vriendelijker behandeld op de uni door de baliemedewerksters
ik denk zelf dat mensen denken dat je extreem rechts bent... om die reden zijn bang, maar respecteren ze je ook. gedeeltelijk uit angst, maar ook puur omdat ruim 50% van nederland gewoon racist is, zowel in maastricht waar ik studeer als in den haag waar ik vandaan kom. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dak redelijk groot en breed ben. ja het is een raar verhaal. Maar ja, om de een of andere reden wordt je vriendelijker behandeld door nederlanders, en durven allochtonen je niet meer vies aan te kijken, je kent wel de standaad toffertjes die in de stad rondlopen doen plotseling een stuk minder tof. althans dat is mijn ervaring...quote:Op zondag 24 december 2006 21:39 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?![]()
Volgens mij zijn ze gewoon onder de indruk dat er nooit 1 haar bij je verkeerd zit...
Inderdaad... maar zelfs zij is er nu aan gewend...quote:Op donderdag 28 december 2006 20:12 schreef Tali-banaan het volgende:
moeders zijn moeilijk he wat dat betreft
Dat schreeuwt natuurlijk om de vraag:quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
20 januari is de grote dag, dan mag ook mijn haar er af.
Zie er nu al tegen op, volgens mij ga ik er echt als een boefje uit zien.
Maargoed, ik zie het allemaal wel.![]()
Ik heb inmiddels ook geen spiegel meer nodig maar doe het niet onder douche... dan ben je toch in 2 seconden je scheerolie/gel/schuim/whatever kwijt...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:24 schreef Ritchie het volgende:
haha, wat een tips
Ik heb overigens nog nooit een spiegel gebruikt, doe het gewoon op gevoel tijdens het douchen.
Leuk als je je dan snijdt, heel de douche rood
mesje op de achterkant is voor rond de neus. zodat je niet in je neus snijdt met de 5 mesjesquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:11 schreef TeChNo2 het volgende:
Op de website van Gilette staat trouwens een handleiding hoe je je hoofd kan kaalscheren, dat weten we natuurlijk allang maar wel grappig dat zo'n fabrikant dat op zijn website zet... en het nut van dat mesje aan de achterkant snap ik ook niet helemaal...
Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
hm, ik wou dat ik eerder die beslissing had gemaakt.
Nu heb ik een aardig zichtbaar hoefijzer als ik zou milimeteren.
millimeteren zou een mooie tussenstap zijn geweest.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:53 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)
wel prettig voor op de motor (helmhaar)quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
hm, ik wou dat ik eerder die beslissing had gemaakt.
Nu heb ik een aardig zichtbaar hoefijzer als ik zou milimeteren.
jep, da's best een gedoe (daarentegen win je weer tijd als anderen hun haren wassen, gel-gedoe, kammen enz.) en (in mijn geval) om de dag valt best wel mee...quote:Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Samson het volgende:
Leuk om hier ook ns te posten omdat ik juist in het haargroeitopic te vinden ben. Maar het lijkt me zo'n gedoe als je echt een kaal hoofd wil hebben. Met een beetje pech krijg je dat op latere leeftijd misschien vanzelf en om nu constant met scheermesjes over je hele hoofd te moeten?
Tja smaken verschillen he (gelukkig maar)quote:Natuurlijk staat het sommigen best goed, maar dan nog vind ik gemilimeterd dan een stuk mooier. Heel veel mensen zal een kaal hoofd ook niet staan ben ik bang.
Ik ook, maar ja ben nou eenmaal niet donker, heb wel een mooi rond bolletje, dat dan weer wel.quote:Niet iedereen heeft een mooi rond/ovaal bolletje en als je een lichte huid hebt ziet het er veelal uit alsof je iets onder de leden hebtBij donkere types vind ik het veelal beter staan.
Vreselijk trage reactie, excuses.quote:Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
20 januari is de grote dag, dan mag ook mijn haar er af.
Zie er nu al tegen op, volgens mij ga ik er echt als een boefje uit zien.
Maargoed, ik zie het allemaal wel.![]()
en dat terwijl Schotse Hooglanders juist langharig zijn, tochquote:Op woensdag 10 januari 2007 22:16 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Vreselijk trage reactie, excuses.
die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.
Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden![]()
Ja, mooi koppiequote:Op vrijdag 12 januari 2007 23:08 schreef Pracissor het volgende:
[afbeelding]
Ook weer is helemaal kort.![]()
Uhm... bedankt.quote:
Da's mooi, maar de grote vraag is natuurlijk: wanneer krijg je je fusion om het af te makenquote:Op vrijdag 12 januari 2007 15:37 schreef Dauthi het volgende:
Krijg Zondag mijn Panasonic ER 149A hij schijnt top te zijn
Voordeel van kort/kaal, je kapsel raakt niet in de war als je een muts op zetquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Corelli het volgende:
krijg je het niet koud met zo'n kort koppie?
Touwtje onder je kin langsquote:Op vrijdag 19 januari 2007 12:16 schreef Ritchie het volgende:
hehe, bij mij is het probleem vaak dat de muts niet goed blijft zitten, maar omhoog gaat tijdens het fietsen.
En hoe is het resultaat. Voel je je na gisteren een boefje? Kaal = scheermes, of hebben ze er nog een mm op laten staan?quote:Op woensdag 10 januari 2007 22:16 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Vreselijk trage reactie, excuses.
die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.
Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden![]()
jij begintquote:
Uhm, het is enorm lomp gegaan, ze hebben gewoon de schaar erin gejast en ik moest zelf maar kijken hoe ik het ging fatsoeneren. Heb het nu op standje 2 ofzo gedaan, maar nog steeds zitten er volledig kale plekken in. Zit nu te twijfelen of ik het nog korter ga doen, of dat ik het maar zo laat en hoop dat de kale plekken snel verdwenen zijn.quote:Op zondag 21 januari 2007 20:11 schreef dutchapk het volgende:
[..]
En hoe is het resultaat. Voel je je na gisteren een boefje? Kaal = scheermes, of hebben ze er nog een mm op laten staan?
Bij mij is gisteren wel de tondeuse erover gegaan, maar niet kaal. Voelt super en ziet er goed uit. Maar ik laat het bij het voorhoofd altijd iets langer.
als het erg koud is buiten en je hebt het net weer geschoren dan is het wel heel ff wennen, maar das met een paar min overquote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Corelli het volgende:
Ik zou het eraf halenquote:Op maandag 22 januari 2007 10:40 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Uhm, het is enorm lomp gegaan, ze hebben gewoon de schaar erin gejast en ik moest zelf maar kijken hoe ik het ging fatsoeneren. Heb het nu op standje 2 ofzo gedaan, maar nog steeds zitten er volledig kale plekken in. Zit nu te twijfelen of ik het nog korter ga doen, of dat ik het maar zo laat en hoop dat de kale plekken snel verdwenen zijn.
Ik zal nog wel een keer een foto posten, nu even geen tijd voor.![]()
Owjah, ik vind het maar niks, of ik moet er gewoon nog enorm hard aan wennen.![]()
edit:
Toch maar even foto'tjes gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Owjah, sowieso niet charmant, maar dat was dan ook niet de opzet![]()
quote:Op maandag 22 januari 2007 13:10 schreef killswitch het volgende:
[..]
http://fotoboek.fok.nl/killswitch
heb het sinds men 16equote:
Voor mij geldt hetzelfde, van de nood een deugd maken.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef killswitch het volgende:
[..]
heb het sinds men 16e
lullig familiekwaaltje, alle mannen van men moeders kant van de familie zijjn tegen hun 30e kaal. hele bovenkant glad
en dan is dit het enige kapsel waar je mee weg kunt komen, daarbij staat het me en is het gewoon super makkelijk
enne thanx
jup, daarbij blijf ik het grappig vinden dat als men kop net weer tondeusekaal is dat er dan als ik uit ga altijd weer meiden zijn die ff willen voelenquote:Op maandag 22 januari 2007 13:46 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Voor mij geldt hetzelfde, van de nood een deugd maken.![]()
Da's geen gezicht! Alsof je ziek bent en plaatselijk haaruitval had...quote:Op maandag 22 januari 2007 10:40 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaar foto'squote:Op maandag 22 januari 2007 14:14 schreef killswitch het volgende:
[..]
jup, daarbij blijf ik het grappig vinden dat als men kop net weer tondeusekaal is dat er dan als ik uit ga altijd weer meiden zijn die ff willen voelen
kale kop = babemagnet
Dat jaquote:Op maandag 22 januari 2007 14:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's geen gezicht! Alsof je ziek bent en plaatselijk haaruitval had....
'k Zou maar snel alles er netjes af halen, dan groeit het daarna weer gelijk aan.
Echt helemaal met het scheermes? of gewoon op de laagste stand?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Da's geen gezicht! Alsof je ziek bent en plaatselijk haaruitval had....
'k Zou maar snel alles er netjes af halen, dan groeit het daarna weer gelijk aan.
als een mesje je te ruig is kun je het eerst eens proberen met een tondeuse zonder opzetkapje.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:27 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Echt helemaal met het scheermes? of gewoon op de laagste stand?![]()
quote:Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Vandaar foto'sBij het goede hoofd is het zooooooo sexy
![]()
Je hebt zeker in mn Fobo gekekenquote:Op maandag 22 januari 2007 14:32 schreef killswitch het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat ik zelf bij vrouwen juist op extreem lang haar val
Ik ga woensdag wel even een tondeuse kopen dan, heb er nu nog geen. én momenteel dus nog even geen geld, stufi komt woensdag weer gelukkig.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef killswitch het volgende:
[..]
als een mesje je te ruig is kun je het eerst eens proberen met een tondeuse zonder opzetkapje.
zou al een stuk beter moeten werken
Die laatste is schattigquote:Op maandag 22 januari 2007 14:36 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb nu ook ongeveer een jaar kort (kortste klepje op de tondeuse). Ik hou het niet echt vaak bij, ongeveer één keer per maand haal ik de tondeuse weer tevoorschijn. Gister dus weer:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07041/hoofd.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs311.xs.to/xs311/07041/hoofd3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Je kan proberen om 't met de tondeuse te (laten) doen op stand 1 (da's 3 mm), misschien ziet het er dan wel overal gelijk uit. Het punt is dat als je het met een te goedkoop ding doet (die plastic opzetkammetjes) en je drukt soms wat te hard, dan ziet het er alsnog ongelijk uit, van die strepen krijg je dan.quote:Op maandag 22 januari 2007 14:27 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Echt helemaal met het scheermes? of gewoon op de laagste stand?![]()
Dat ziet er best leuk uit. Maar vind je het na een jaar niet saai worden?quote:Op maandag 22 januari 2007 14:36 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb nu ook ongeveer een jaar kort (kortste klepje op de tondeuse). Ik hou het niet echt vaak bij, ongeveer één keer per maand haal ik de tondeuse weer tevoorschijn. Gister dus weer:
[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07041/hoofd.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs311.xs.to/xs311/07041/hoofd3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
maar je doet het wel nog een beetje goed bij de dames? Want daar draait het natuurlijk allemaal om.quote:Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef killswitch het volgende:
lullig familiekwaaltje, alle mannen van men moeders kant van de familie zijjn tegen hun 30e kaal. hele bovenkant glad
en dan is dit het enige kapsel waar je mee weg kunt komen, daarbij staat het me en is het gewoon super makkelijk
Dat koppie van je ziet er met kort haar helemaal niet verkeerd uit. Het zal wel wennen zijn. Daarom moet je het ook niet meteen laten groeien. Je zult zien dat je over enkele dagen niet beter meer weet. Wel jammer dat het zo ongelijk is. Beter is alles op 6 of 3 mm te scheren. Ook kaal kan. Zeker een keer de moeite waard om te proberen, maar wel een grote stap om echt kaal te gaan. Mach3 e.d. is dan prima. Waarschijnlijk is het doel ook geweest om je voor gek te laten lopen. Dus doe er iets aan en maak het egaal. Goed staat ook om de zijkanten korter te maken dan bovenop. Laat het resultaat zien!quote:Op maandag 22 januari 2007 10:40 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Uhm, het is enorm lomp gegaan, ze hebben gewoon de schaar erin gejast en ik moest zelf maar kijken hoe ik het ging fatsoeneren. Heb het nu op standje 2 ofzo gedaan, maar nog steeds zitten er volledig kale plekken in. Zit nu te twijfelen of ik het nog korter ga doen, of dat ik het maar zo laat en hoop dat de kale plekken snel verdwenen zijn.
Ik zal nog wel een keer een foto posten, nu even geen tijd voor.![]()
Owjah, ik vind het maar niks, of ik moet er gewoon nog enorm hard aan wennen.![]()
edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Staat je minder goed dan het kapsel van je in het picboek (foto bij trein). Dat komt omdat je redelijk smal /tenger bent, en dan is kaal helaas minder geschikt. Ik kan daar zelf over meepraten, bij mij is dat precies eender. En bij de anderen zie ik steeds hetzelfde.quote:Op maandag 22 januari 2007 23:15 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja. Had vandaag even m'n buurman gevraagd of ik z'n tondeuse mocht lenen, dat mocht en hij kwam het zelfs even voor me doen. Wel zo makkelijk![]()
Jammer alleen dat ik het nu echt eng vind worden hoe ik er uit zie.
Ik hoop eigenlijk dat het binnen een paar dagen weer is zoals vanmiddag, maar dan gelijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is trouwens niet zo zeer gedaan om me voor gek te laten lopen, maar om 1 team te worden. We zijn dus met het hele team kaal gegaan.![]()
owjah, het is al laat dus dáárover geen commentaar![]()
Het gaat hier in dit topic over kaalscheren, niet over milimeterenquote:Op dinsdag 23 januari 2007 10:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Inderdaad, het staat je zeker niet raar. Maar laat maar wel iets groeien
De rest zegt precies hetzelfde en mij kijk je erop aan?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef Ritchie het volgende:
[..]
Het gaat hier in dit topic over kaalscheren, niet over milimeteren
Geschikt hoor. Je hebt er wel een hoofd voor....Maar klaagt je omgeving niet over een hoog criminaliteitsgehalte...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:49 schreef Ritchie het volgende:
Bij deze, ik, na een 2 dagen niet scheren..
[afbeelding]
Mooi. Moet je ook niets van aantrekken hoor.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:01 schreef Ritchie het volgende:
Zeker grappig als je dan ook nog eens iets van Lonsdale aan hebt. Heerlijk, al die vooroordelen
Je moet er ook een beetje aan wennen hoor. Dat is bij iedereen zo. Het verschil is ook in een keer te groot.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja.
Wat iedereen hier bedacht had, had ik zelf stiekem ook wel een beetje bedacht, dit is echt veel te fucking kort en staat me ook voor geen meter.
Het haar groeit echt heel hard....Het groeit 2 a 3 mm per week...Na 1 weekje ben jij gelukkig zeker weten, dan zul je zien dat het helemaal niet zo gek is..quote:Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag weer aangegroeid was, maar dat is niet gebeurd![]()
Hoe lang zal het ongeveer duren voor het zo lang is al op de eerste foto?
Dan ben je net als ik ongeveer met mijn 1.85 en 65 kg....quote:Tot die tijd maar gewoon mutsen opzetten![]()
en ik ben inderdaad te dun voor een kaal hoofd denk ik.. ben ook maar 68 kilo, met m'n 1.83.
Ik vind dat het je echt mega goed staat...enne wat anderen ook al zeggen..je moet er even aan wennen maar dan wil je niet anders meer! En geef toe: het voelt geweldig.quote:Op maandag 22 januari 2007 23:15 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja. Had vandaag even m'n buurman gevraagd of ik z'n tondeuse mocht lenen, dat mocht en hij kwam het zelfs even voor me doen. Wel zo makkelijk![]()
Jammer alleen dat ik het nu echt eng vind worden hoe ik er uit zie.
Ik hoop eigenlijk dat het binnen een paar dagen weer is zoals vanmiddag, maar dan gelijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is trouwens niet zo zeer gedaan om me voor gek te laten lopen, maar om 1 team te worden. We zijn dus met het hele team kaal gegaan.![]()
owjah, het is al laat dus dáárover geen commentaar![]()
Tja 3 mm is natuurlijk ook fucking lang haar hippie !quote:Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef Maeksy het volgende:
Zaterdag bij de kappert geweest (jah ik ben te lui om iemand te regelen). Blijf lachen om de bekken die ze trekken als ik zeg dat ik mn haar op 3mm wil
Iemand die je met haar niet heeft gekend zal echt niet denken dat het fucking kort is. Je moet er gewoon een paar dagen aan wennen. Ik dacht prceis hetzelfde en ging met een petje lopen. Achteraf gezien vind ik dat gewoon stom van mezelf. Alleen bekenden regaeerden. Voor alle anderen was het normaal zo kort. Ik wissel nu in lengte af, soms langer soms millimeteren. Het is elke keer weer wennen.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja.
Wat iedereen hier bedacht had, had ik zelf stiekem ook wel een beetje bedacht, dit is echt veel te fucking kort en staat me ook voor geen meter. Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag weer aangegroeid was, maar dat is niet gebeurd![]()
Tot die tijd maar gewoon mutsen opzetten![]()
Ik vind mezelf juist te fors met mijn 95 kilo en 1.83. Paar kilootjes ruilen?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
en ik ben inderdaad te dun voor een kaal hoofd denk ik.. ben ook maar 68 kilo, met m'n 1.83.
Als het goed is kan je al zien dat het weer gegroeid is.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
na de doorbloeding naar je hoofd wordt gewoon groter en de bloedvaten in je huid gaan nog verder open staan, het valt flink mee hoe koud je hoofd dan is.quote:Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Corelli het volgende:
Dat is een goede vraag. Cognitief absoluut niet definieerbaar, slecht een gevoelskwestie....quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:06 schreef Samson het volgende:
De hamvraag is dus, waarom zo graag kaal?
Een paar keer langefietst in dit topic.......quote:Op maandag 22 januari 2007 10:40 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het gewoon lekker...quote:Op vrijdag 26 januari 2007 23:06 schreef Samson het volgende:
De hamvraag is dus, waarom zo graag kaal?
Tja, als je t lekker vind moet je t doen, mij staat heel kort haar ook goed, maar ik vind het nadeel dat je t zo vaak moet bijwerken en dan zit je zo vaak bij de kapper. Iets langer haar staat me beter en is juist makkelijker in onderhoud. Kam erdoorheen en drogen maarquote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:23 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon lekker...
Vind het wel een vraag die goed bij je naam past... als Samson moet je wel lang haar hebben
Ik denk dat het grootste verschil tussen ons is: jij vindt het zo te lezen het belangrijkst dat het goed staat, en mij interesseert het veel minder hoe het "staat" maar ik vind het belangrijker dat het gewoon lekker voelt cq. dat ik me beter voel zonder haar... als ik heel eerlijk ben moet ik denk ik wel toe geven dat een beetje haar me beter zou staan... alleen kan me dat dus weinig schelen. Tja en het argument dat het makkelijker is, tja niks is eenvoudiger dan een kaal koppie lijkt me. maar goed ieder zijn meug hequote:Op zaterdag 27 januari 2007 13:27 schreef Samson het volgende:
[..]
Tja, als je t lekker vind moet je t doen, mij staat heel kort haar ook goed, maar ik vind het nadeel dat je t zo vaak moet bijwerken en dan zit je zo vaak bij de kapper. Iets langer haar staat me beter en is juist makkelijker in onderhoud. Kam erdoorheen en drogen maar![]()
Mmm, is idd een deel waar, vind t belangrijk dat het goed staat, maar het functioneel zijn ook wel hoor. Ik sta ook helemaal niet negatief tegen heel kort milimeterhaar, echt kaal vind ik minder. Het gaat er idd om waar je je het lekkerst bij voelt. Op zich lijkt het me best leuk maar mijn hoofd leent zich er niet voorquote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:17 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het grootste verschil tussen ons is: jij vindt het zo te lezen het belangrijkst dat het goed staat, en mij interesseert het veel minder hoe het "staat" maar ik vind het belangrijker dat het gewoon lekker voelt cq. dat ik me beter voel zonder haar... als ik heel eerlijk ben moet ik denk ik wel toe geven dat een beetje haar me beter zou staan... alleen kan me dat dus weinig schelen. Tja en het argument dat het makkelijker is, tja niks is eenvoudiger dan een kaal koppie lijkt me. maar goed ieder zijn meug he
hehe, als je haar maar goed zitquote:Op zaterdag 27 januari 2007 15:59 schreef TeChNo2 het volgende:
hihi je bent al bijna om, een paar berichtjes geleden vroeg je je nog af waarom mensen met een volle kop met haar het af zouden willen scheren of millimeteren en nu vind je al behoorlijk relaxed ...![]()
nou, heb het weer op standje 0 gedaan. voor de chicks, niet voor mezelfquote:Op vrijdag 26 januari 2007 19:14 schreef TeChNo2 het volgende:
neemaarre...geldt dat (momenteel) ook voor jou ?
En hoe bevalt dat standje nul? Geen last van je huidklachten? Reacties vanuit omgeving?..ik geloof eerlijk gezegd wel dat je er een geschikt hoofd voor heeft......quote:Op zondag 28 januari 2007 14:09 schreef Tali-banaan het volgende:
[..]
nou, heb het weer op standje 0 gedaan. voor de chicks, niet voor mezelf![]()
Vind ik ook eigenlijk mooier dan met scheermes.....quote:Op zondag 28 januari 2007 18:16 schreef Tali-banaan het volgende:
nee nee, heb t al wel vaker gedaan hoor. maar nog steeds met tondeuse bedoel ik, zonder kammetje.
Het staat jou ook zeker..... Maar leuk als men het bevestigt.quote:en tuurlijk zijn er reacties, voor diegene die het me een tijd niet hebben gezien. meestal lachen ze. vaker lachen ze me toe dan uit geloof ik. vaak is het van: "Robbert wat heb je met je haar gedaan?!!!" en even later: staat je eigenlijk wel goed
Ja dat klopt. Zeker de oudere generatie denkt er wat laatdunkend over. Best jammer, maar daar moet je eigenlijk niets van aantrekken. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaanquote:maar der zullen vast en zeker mensen zijn die het niet mooi vinden, puur en alleen "omdat het kaal is". zoiets doe je natuurlijk niet! maar die mensen hoor je daar vaak niet over
Ja, dat vind ook superirritant. Maar het scheelt ook of je het constant bijhoudt of dat je het iedere keer laat aangroeien. Want dan valt het iedere keer op....en dan komen die opmerkingen iedere keer weer opnieuw.....Maar ja, net als Schotse_Hooglander ben ik nogal smal (dezelfde lichaamsbouw) en is eigenlijk te smal voor helemaal kaal......Dan is millimeteren eigelijk veel beter....Dat zie ik bij iedere "soortgelijke gevallen"quote:Op maandag 29 januari 2007 00:00 schreef Tali-banaan het volgende:
inderdaad is dat makkelijker gezegd dan gedaan. t is niet zo dat ik er moedeloos van wordt hoor, maar al dat gedoe van "hey kale!", "jij bent kaal!", en dat soort, wordt op een gegeven moment gewoon irritant.
Ja, dat is een aparte ervaring! Wel bewerkelijk. Het voelt idd heel apart aan. Het staat wel verzorgder als je het om de 2 dagen scheert. Alleen erg oppassen met snijdenquote:en van de zomer ga ik het met een scheermesje doen, zoals techno altijd predikt.
Ja, eigenlijk wel een must. Maar zomers gaat het vanzelf hoor...quote:Op maandag 29 januari 2007 08:57 schreef BertV het volgende:
Hm, wel "verplicht" naar de zonnebank of niet?
Heb er geen geduld voor, maar zo'n wit kaal hoofd ziet er minder uit dan een gebruinde.
Zonnebank gebruik ik daarom niet.....Teveel zonlicht is sowieso erg slecht...quote:Op maandag 29 januari 2007 11:37 schreef Pumatje het volgende:
zonnebank = slecht voor je huid, beter heb je gewone zon of gebruik je bruin zonder zon, gelijk goed voor je huid ( van nivea ) en je krijgt een tintje!
wel goed gebruiken anders ziet t er niet uit
Zeker als je het verantwoord doet, dan scheelt dat een slok op de borrel....Maar een bruine kop is wel erg mooi...quote:Op maandag 29 januari 2007 11:53 schreef Pumatje het volgende:
hmwoa, als je het goed geleidelijk opbouwt verzamelt zich genoeg pigment om je huid te beschermen.
Hoera ik heb een volgelingquote:Op maandag 29 januari 2007 00:00 schreef Tali-banaan het volgende:
en van de zomer ga ik het met een scheermesje doen, zoals techno altijd predikt.
Doe ik ook altijd! Staat beter inderdaad als zo'n witte kop.quote:Op maandag 29 januari 2007 12:06 schreef Pumatje het volgende:
idd, dus in de winter gewoon wat van die nivea, krijg je mooi tintje door, in 10 minuten haha.
in zomer kun je het ookgebruiken, word er nog steeds bruin door.
Dus eigenlijk is het best veel werk zo'n "gemaakt" kale kop, als je je ook nog ns met de kleur moet bezighouden. Normaal als je wel haar op je hoofd hebt maak ik me niet echt druk of ik nou een tijd ns wat bleker ben (in de winter bv) maar in dit geval moet je danwel onder de zonnebank, danwel aan de zelfbruiners. Wel een gedoe allemaalquote:Op maandag 29 januari 2007 22:59 schreef Kyls het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd! Staat beter inderdaad als zo'n witte kop.
Alleen is het geen porum dat mijn handen wit zijn......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |