abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41422119
En hier het vervolg op deel 2 : Hoofd kaal scheren #2

Alles over het kaalscheren van je hoofd. Wat je er van vindt?

Practische tips?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dat HeadBlade scheermes? (nooit gezien)
Negatieve reacties, mijn ervaring. Ze associeren het met Nazi, Lonsdale, gabber of juist hele positieve? Mijn ervaring is dat het Nederlandse volk veel te conservatief en te kneuterig is als het gaat om durf mode.

Jullie ervaringen?

En hoe lang blijft het nog in de mode? Hopelijk 4erver.

[ Bericht 35% gewijzigd door EchtGaaf op 02-09-2006 14:07:10 ]
pi_41422670
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 13:55 schreef EchtGaaf het volgende:
En hier het vervolg op deel 2 : Hoofd kaal scheren #2

Alles over het kaalscheren van je hoofd. Wat je er van vindt?

Practische tips?
Zijn er mensen die ervaring hebben met dat HeadBlade scheermes? (nooit gezien)
Negatieve reacties, mijn ervaring. Ze associeren het met Nazi, Lonsdale, gabber of juist hele positieve? Mijn ervaring is dat het Nederlandse volk veel te conservatief en te kneuterig is als het gaat om durf mode.

Jullie ervaringen?

En hoe lang blijft het nog in de mode? Hopelijk 4erver.
Over headblade zijn de meningen zeer verdeeld...als je nog niet zo vaak je hoofd hebt geschoren zijn de meesten wel positief, als je ervaring hebt met "gewone" mesjes schijnt het nogal wennen te zijn (ik gebruik gewoon mach 3 power).
Ik heb nooit negatieve reacties gehad, wel positieve, tja grapjes worden er wel gemaakt maar daar moet je gewoon tegen kunnen, als mensen merken dat je er zelf ook grapjes over maakt is er niets aan de hand. Mijn ervaring is dat de reacties van mensen niet afhangt van de lengte (of het sowieso hebben van) haar maar meer hoe je je opstelt...
Maarre is iedereen zich nu aan het millimeteren (zo begon 't bij mij ook )of zijn er nog meer zoals ik die gewoon echt coupe biljartballetje hebben ?
Gaaf trouwens dat we al bij #3 zijn !
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:21:59 #3
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_41422845
Is dat mode? LAL
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_41422850
tvp
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_41422906
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:15 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Over headblade zijn de meningen zeer verdeeld...als je nog niet zo vaak je hoofd hebt geschoren zijn de meesten wel positief, als je ervaring hebt met "gewone" mesjes schijnt het nogal wennen te zijn (ik gebruik gewoon mach 3 power).
En met gewoon scheermes gaat het ook gewoon prima.
quote:
Ik heb nooit negatieve reacties gehad, wel positieve, tja grapjes worden er wel gemaakt maar daar moet je gewoon tegen kunnen, als mensen merken dat je er zelf ook grapjes over maakt is er niets aan de hand. Mijn ervaring is dat de reacties van mensen niet afhangt van de lengte (of het sowieso hebben van) haar maar meer hoe je je opstelt...
en ook van de omgeving waar je woont, denk ik. Ze zeggen dat ik een te hard (te expressief gezich hebt, te intimiderend etc). Dat scheelt ook veel. Maar ik vind het anderen eerlijk gezegd ook wat beter staan....Maar het liefst gebruik ik ook zeker een scheermes. Maar aan de andere kant: ik moet anderen niet laten bepalen wat wel of niet mooi is. Ik ben zelf heel tolerant qua mode en stijlen.
quote:
Maarre is iedereen zich nu aan het millimeteren (zo begon 't bij mij ook )of zijn er nog meer zoals ik die gewoon echt coupe biljartballetje hebben ?
ik millimeter met tondeuze, maar ik zou liever scheermes gebruiken...als de omgeving wat moderner reageerde....
quote:
Gaaf trouwens dat we al bij #3 zijn !
Zeker weten. Mooi topic...
pi_41423116
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:21 schreef LasTeR het volgende:
Is dat mode? LAL
Maakt dat wat uit ? mij niet in i.i.g.
Wat is "lal"?
Gelukkig zonder haar
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:38:32 #7
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_41423274
Hey ik ging m'n pa's haren korter maken,
maar ging niet helemaal goed is nog maar 3 mm over

Heeft iemand tips voor de achterkant want die blijft zo raar? Of zijn er speciale technieken met de tondeuse? Oja hij is kalend/grijzend misschien heeft dat er mee te maken?
veni vidi gebanned
pi_41423447
Ik doe het vanaf nu elke zomer.
pi_41423477
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:
geen negatieve reacties?
pi_41423579
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:
..Tja is erg verslavend (ik praat tik uit ervaring)
gelukkig is het een erg onschuldig verslavinkje
Gelukkig zonder haar
pi_41423608
Zeker geen negatieve reacties en ideaal voor in de zomer, in de winter hou ik het liever wat langer.
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:58:50 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41423770
Deze zomer mij ook zeer goed bevallen, volgend jaar zeker weer

Philips lees ik hier iig positieve dingen over. Nog meer tips qua tondeuses?

Geen negatieve reacties gehad trouwens. In het begin wel opletten in de felle zon, anders verbrandt je hoofdhuid
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41424188
Bij tondeuse wel fijn als ie een opzetkam heeft langer dan de standaard 12mm.
Zoals dus dat babyliss-ding.
pi_41424256
Tondeuse op laagste stand bevalt mij beter dan scheermesje.
Sneller, en je hoofd voelt dan ook nog tenminste lekker zacht aan, anders echt zo'n schedel gevoel.
pi_41425140
Ja tof, alweer deel 3!

Voor Echtgaaf: misschien is het leuk om de kale koppen galerie in de openingspost te zetten: http://www.gemeentebelang(...)alekoppengalerie.jpg

Trouwens,

een Tondeusekapsel Voelt Prima
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_41425847
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:05 schreef Tali-banaan het volgende:
Ja tof, alweer deel 3!

Voor Echtgaaf: misschien is het leuk om de kale koppen galerie in de openingspost te zetten: http://www.gemeentebelang(...)alekoppengalerie.jpg

Trouwens,

Trouwens, vraag ik me al weken af: Gemeentebelangen Midden Drenthe ? Que ?
Gelukkig zonder haar
pi_41425943
Haha. Die website had ik een jaar geleden gemaakt voor Gemeentebelangen Midden-Drenthe. Maar die mensen doen niks meer met de site. Vandaar dat ik mijn plaatjes op die locatie zet zeg maar Zat ruimte over!

't is niet zo dat de mensen van gemeente Midden Drenthe belang hebben bij mijn kale kop hoor Dat doe ik voor mezelf haha
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:56:52 #18
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41429784
Jullie hebben het allemaal over verslaving, maar dat is inderdaad wel zo.

Vaak denk ik van, ik laat het weer eens lang groeien, maar dan begint het na een week of twee toch weer te kriebelen en móet gewoon die tondeuse er overheen!
pi_41430127

Tijd voor een (oud) plaatje.
pi_41436350
nou dan za'k 'm d'r ook nog es opzetten:
Gelukkig zonder haar
pi_41437537
quote:
Ja tof, alweer deel 3!

Ja, harstikke goed. Bedankt. Mooie koppen. In een eerdere versie zag ik jou er ook op staan (rechtsonder, mooi plaatje!), Een sprekend gezicht, en vooral niet "te hard" en al helemaal niet crimi.(gelukkig) Dat is denk ik de verklaring dat mensen bij jou niet verrrast of lullig gaan reageren, zoals bij mij wel het geval was. Want dan wordt je onzeker. Maar het is wel (semi) verslavend, ik vind het zelf wel mooi.. En dan ga je te snel hard. Jij deed het verstandiger door eerst 3mm en daarna korter. Vast is dat de "koninklijke" weg. Maar neemt niet weg dat de een meer geluk heeft een geschikte hoofd te hebben dan de ander. In jou geval zeker geen twijfel. En erg gelukkig bovendien als je vroegtijdig kaal dreigt te worden. Prachtoplossing dus.
quote:
Trouwens,

Ik vind het zelf ook prettiger dan helemaal glad met scheermes. (veel minder bewerkelijk bovendien en minder geen bloed en geen "chemo-look"). Denk dat standje 0 of 1 voor jouw veel sowieso geschikter is dan helemaal glad. (met een huidaandoening zou ik zeker geen scheermes en scheerzeep gebruiken en al helemaal niet icm medicatie). Het staat je bovendien ook stoerder (en doggy, zoals foto's en vind ik dus mooi) ...
pi_41437838
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook prettiger dan helemaal glad met scheermes. (veel minder bewerkelijk bovendien en minder geen bloed en geen "chemo-look"). Denk dat standje 0 of 1 voor jouw veel sowieso geschikter is dan helemaal glad. (met een huidaandoening zou ik zeker geen scheermes en scheerzeep gebruiken en al helemaal niet icm medicatie). Het staat je bovendien ook stoerder (en doggy, zoals foto's en vind ik dus mooi) ...
Ieder z'n mening maarre het topic heet wel "hoofd kaal scheren" en dat doe je met een scheermesje hoor, een tondeuse koppie is ook (echt)gaaf maar das gemillimeterd, niet kaal.
Ik vind trouwens dta je pas een "chemo-look"hebt (verselijk woord trouwens maar goed) als je ook je wenkbrouwen weghaald (maar ja wie doet er nou zoiets ?).
Gelukkig zonder haar
pi_41438511
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:06 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Ieder z'n mening maarre het topic heet wel "hoofd kaal scheren" en dat doe je met een scheermesje hoor, een tondeuse koppie is ook (echt)gaaf maar das gemillimeterd, niet kaal.
O, we hebben hier een discussiepunt, wat is kaal of niet? Van mij mag het beide.

Nou laat ik het zo zeggen: hoofd kaalscheren twee optisch:

1 met scheermes zoals bij jou. Het staat je trouwens ook erg goed Zeker ook omdat je zelf van nature niet kaal bent. Dat geeft een nog mooier effect.
2 Op standje o ( dus zonder opzetstuk) met tondeuse, beschouw ik ook als kaal. Als het maar bijgehouden wordt.

Of we moeten anders beslissen of we een extra topic openen over haar kort millimeteren....

Van mij mag het in deze topic. Maar ik weet niet hoe andere over denken?
quote:
Ik vind trouwens dta je pas een "chemo-look"hebt (verselijk woord trouwens maar goed) als je ook je wenkbrouwen weghaald (maar ja wie doet er nou zoiets ?).
Helemaal met je eens. Idd, ik hoor het wel eens, maar ik weiger het voortaan ook te gebruiken. Bovendien ziet het niet eens uit als een chemo look (is anders) , dus waar het vandaan komt, weet ik niet. Ik stel voor om het woord voortaan niet meer te gebruiken.

Voor de duidelijkheid: volgens foto heb jij zeker geen chemo look, blijf het dus gerust zo doen zou ik zeggen, want het staat je gewoon goed.
pi_41438742
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

O, we hebben hier een discussiepunt, wat is kaal of niet? Van mij mag het beide.
....
Van mij mag het in deze topic. Maar ik weet niet hoe andere over denken?
van mij ook hoor !
quote:
...

Voor de duidelijkheid: volgens foto heb jij zeker geen chemo look, blijf het dus gerust zo doen zou ik zeggen, want het staat je gewoon goed.
Dankje (ben idd van nature niet kaal, zelfs geen inhammen, vind dat zelf ook gaaf, dat je kunt zien dat ik niet heb geschoren omdat er "toch niks meer over was" maar gewoon omdat ik dat zelf wil).
Gelukkig zonder haar
pi_41439647
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, harstikke goed. Bedankt. Mooie koppen. In een eerdere versie zag ik jou er ook op staan (rechtsonder, mooi plaatje!), Een sprekend gezicht, en vooral niet "te hard" en al helemaal niet crimi.(gelukkig) Dat is denk ik de verklaring dat mensen bij jou niet verrrast of lullig gaan reageren, zoals bij mij wel het geval was. Want dan wordt je onzeker. Maar het is wel (semi) verslavend, ik vind het zelf wel mooi.. En dan ga je te snel hard. Jij deed het verstandiger door eerst 3mm en daarna korter. Vast is dat de "koninklijke" weg. Maar neemt niet weg dat de een meer geluk heeft een geschikte hoofd te hebben dan de ander. In jou geval zeker geen twijfel. En erg gelukkig bovendien als je vroegtijdig kaal dreigt te worden. Prachtoplossing dus.
[..]

Zelf heb ik helemaal kaal nog nooit geprobeerd. Wil ik zeker wel een keer doen.

Want anders is het net als vroeger. Die onzekerheid die ik had van...

- als ik me kortscheer, zal dat me wel staan? Ik moet eigenlijk wel he, want die inhammen das niks

das nu eigenlijk hetzelfde, maar dan

- als ik me kaal scheer, zal dat me wel staan? ik moet wel want zo'n kale kruin met gemillimeterd haar dat is ook niks. Dan lijkt het net zo'n houten puzzel waarin je zo'n stuk cirkel in het juiste vak moet zien te plaatsen ofzo

ik moet het dus in ieder geval geprobeerd hebben. Bang voor reacties ben ik niet. Maakt me juist zelfverzekerder, omdat ik het gevoel heb dat het me steeds minder raakt Maarja, nu hoeft het nog niet. Ik vind het prima zo. Pas als er een gat ontstaat zal ik het ff checken. En medicatie daar doe ik niet meer aan. Ik probeer het nu met af en toe babyolie op mijn hoofdhuid te smeren. Even kijken of dat helpt. Want van huidartsen heb ik niet zo'n hoge pet op
pi_41441023
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:53 schreef Tali-banaan het volgende:

[..]

Zelf heb ik helemaal kaal nog nooit geprobeerd. Wil ik zeker wel een keer doen.
Ik heb drie (vier want web icon) fotoos van je gezien. Op basis daarvan zeg ik dat het je zeker zal staan..want je hebt het al zeer kort. Glad is dan maar een kleine stap. Proberen kan altijd, als het niet bevalt is het een weekje verder al weer alsof je een tondeuze op standje nul hebt gebruikt. Groeit heel hard is mijn ervaring. Het is dus geen risico wat dat betreft.....
quote:
Want anders is het net als vroeger. Die onzekerheid die ik had van...
De grootste stap heb je volgens mij al gehad. Ik denk dat je geen lullige opmerkingen hoeft te verwachten. Dit temeer omdat de laatste keer geen noemenswaardige reacties gaf. Gelukkig maar.
quote:
- als ik me kortscheer, zal dat me wel staan? Ik moet eigenlijk wel he, want die inhammen das niks
Dat versnelt de beslissing. Als de inhammen je slecht aanstaan, zou ik het gewoon proberen. De stap lijkt mij in jou geval niet groot meer
quote:
- als ik me kaal scheer, zal dat me wel staan? ik moet wel want zo'n kale kruin met gemillimeterd haar dat is ook niks. Dan lijkt het net zo'n houten puzzel waarin je zo'n stuk cirkel in het juiste vak moet zien te plaatsen ofzo
Dat heb ik idd niet op de fotoos kunnen zien. (Je zou eigenlijk 360 graden fotoos moeten kunnen, maar ja das techniek en lastig). Heel kort millimeteren vind ik zelf ook alleen geschikt als je geen grote kruin en of inhammen hebt. Ook als je bovenop weing haar hebt en kaalheid is ook nog een onregelmatig, vind ik het effect van millimeteren ook veel minder worden. Dan zou ik ook zeggen: gewoon afscheren met een scheermesje. Beter dus. Ik zie ook in mijn eigen omgeving goede resultaten, maar het verschilt sterk van persoon tot persoon. Uitproberen en ervaren is de enige manier om erachter te komen.
quote:
ik moet het dus in ieder geval geprobeerd hebben. Bang voor reacties ben ik niet. Maakt me juist zelfverzekerder, omdat ik het gevoel heb dat het me steeds minder raakt Maarja, nu hoeft het nog niet. Ik vind het prima zo.
Das mooi. Ik deed het zelf te snel (voor mijn conservatieve omgeving ) Ik zou zeggen doe het rustig aan. Hoe geleiderlijker, hoe beter. Je hebt wel erg veel op mij voor dat je bij je eigen gevoel kan blijven. Ik wil zelf teveel bevestiging van de ander en de omgeving. En dat is niet goed, het gaat erom dat jij het mooi vindt en vooral goed voelt...
quote:
Pas als er een gat ontstaat zal ik het ff checken. En medicatie daar doe ik niet meer aan. Ik probeer het nu met af en toe babyolie op mijn hoofdhuid te smeren. Even kijken of dat helpt. Want van huidartsen heb ik niet zo'n hoge pet op
Ik heb ook een huidaandoenig. Ook hoofdhuid bij mij is zeer gevoelig. Ik heb de drempel platgelopen bij de dermatoloog, ook geen resultaat. Lichttherapie, zalf, pillen, troep en helpt allemaal geen moer. Ik heb dus heel gauw last van ontstekingen en moet dus oppassen ook met tondeuse. Als ik het voorzichtig doe, dan lukt het wel. Zelfs toen ik het met scheermes deed.

Ik weet niet hoe gevoelig je hoofdhuid is. Let erop dat er verschillende soorten scheerschuim is. Er zijn soorten speciaal voor gevoelige huid.. Dat scheelt ook heel veel.... Misschien is er wel scheerschuim speciaal voor de hoofdhuid, maar dat weet ik niet

Misschien tip: huisarts (of dermatoloog) om advies vragen?

Wel realiseren dat als je gaat scheren dat het om de twee dagen moet (bij mij tenminste) . Kost dus meer tijd. En altijd weer kans op snijwondjes. (goed scheermesjes scheelt ook veel). Wondjes met scheerzeep erin , daar houd ik niet zo van...Maar je leert het wel snel hoor. Handigheidje. En gewoon rustig de tijd voor nemen...

Nou ik ben benieuwd. Veel succes ermee
pi_41449278
Dankje Maar zoals ik al zei ga ik dat nu nog niet doen

Wat heb je op je hoofdhuid? De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
pi_41449476
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:27 schreef TeChNo2 het volgende:
nou dan za'k 'm d'r ook nog es opzetten:
[afbeelding]
staat je goed, je hebt er wel het hoofd voor
pi_41450468
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:

Wat heb je op je hoofdhuid?
Ik twee huidartsten gehad. De ene vond dat het Acne Rosacea is. Maar niet alleen op hoofdhuid maar zo'n beetje overal. Een andere dermatoloog vond dat Rosacea wel meevallen. Vanalles geprobeerd, maar het is erg hardnekkig. Wat uiteindelijk nog het beste helpt is afblijven....het is erg onstekingsgevoelig. En hoofdhuid is best dun..Maar met tondeuze valt het me keer op keer zeer mee. Scheelt ook om scheerkop schoon te houden. Beetje alcohol kan nooit kwaad (niet te vaak). Mits het scheerapparaat niet gesmeerd hoef te worden (mijn Philips niet).
quote:
De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Ja, ik ben dus kennelijk niet enige die meerdere diagnoses krijgt. Het ligt wel dicht bij elkaar. Zowel psoriasis als eczeem zijn ook best hardnekkig en vaak best lastig om te behandelen. Net als dat van mij....Op gegeven moment was ik het beu en ben er mee gestopt met die troep die ze mee steeds voorschreven. En het ging eerder beter dan minder zonder medicatie . Dus ik liet het erbij. En hoe beter ik er niet aankom, hoe beter het gaat....Daar zit mijn oplossing. Nagels is grote boosdoener....

Ik denk dat jij net als ik gewoon een erg gevoelige huid hebben.....En een droge huid; vandaar die babyolie. Bij mij was het eerst erg vette huid. Ik gebruik daarom juist geen shampoo meer. Want shampoo ontvet, en klieren gaan steeds meer vet produceren...ik gebruik alleen water en dat ook niet al te vaak....En dan heb ik het wel onder controle.

Maar ja, elke huidtype is anders. Het is ook een beetje uitproberen, weer onder controle krijgen. En als het te gek wordt , weer naar huisarts of dermatoloog.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 03-09-2006 14:31:04 ]
pi_41451026
Ja precies
pi_41451431
quote:
Ja tof, alweer deel 3!

Tja, nog eens ff bekeken, maar ff de mooiste eruit gelicht:

willekeurige volgorde:

1 Andre Agassi.

2 Fortuyn, zeer geschikt hoofd

3 Pharrell Williams: Ik zag hem een keer in een clip toen ie wat meer haar had: nou ik weet het wel zeker: Kaal staat hem veel leuker en is dan veel knapper..... Kaal en donkere huidskleur gaat meestal erg goed samen...

3 David Beckham (geen fan): maar wel zeer geschikt hoofd om kaal te scheren. Bijzonder geslaagd...

4 Gerard Joling overweegt het.......: ik zag een keer een geshopte foto : ik denk dat ie het beter niet kan doen. Bovendien heeft hij een litteken op achterhoofd wegens transplantatie> Iets wat ik sowieso nooit zou doen. Veel liever kaal dus.

5 Een prachtige commercial voor een deo: Geheel kale man. Shit, foto heb ik niet meer. Ff zoeken. Nog nooit zoiets moois gezien.....:P
pi_41451523
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Tijd voor een (oud) plaatje.
Kan prima hoor. maar niet te kort zou ik zeggen.

Oud plaatje, nu weer lang(er)?
pi_41454383
en dan nu..een "echtgaaf"e foto ????
Gelukkig zonder haar
  zondag 3 september 2006 @ 16:54:49 #34
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41454427
ik wil mn hoofd niet echt kaal ofzo, maar gewoon de langste stand van de tondeuze ofzo.
Alleen ben een beetje bang dat ik er heel anders uitzie ofzo. Het is wel handig in combinatie met mn sport etc
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41455115
Ik zou het gewoon doen. Bevalt het je niet, dan groeit het weer aan.
pi_41455344
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:18 schreef Tali-banaan het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Bevalt het je niet, dan groeit het weer aan.
Maar pas op: bevalt het wel, dan groeit het voorlopig niet weer aan !
Gelukkig zonder haar
  zondag 3 september 2006 @ 17:31:32 #37
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41455427
hmm true ik kan t wel eens proberen i guess
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 september 2006 @ 17:52:32 #38
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41456029
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:54 schreef boem-dikkie het volgende:
ik wil mn hoofd niet echt kaal ofzo, maar gewoon de langste stand van de tondeuze ofzo.
Alleen ben een beetje bang dat ik er heel anders uitzie ofzo. Het is wel handig in combinatie met mn sport etc
Langste stand. Dat is best lang, gast. Ziet er niet uit natuurlijk.

Doe 9 mm ofzo.
pi_41550889
9 mm is toch echt ook te lang om in dit topic te passen hoor... (hippies )
Gelukkig zonder haar
pi_41551864
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.

En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
pi_41553294
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.

En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
Dat klinkt goed. Wel een dure variant (dit kan je onmogelijk zelf doen) als je elke 2 weken naar de kapper moet......
pi_41568616
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:

t is misschien een raar vraagje, maar ik zou wel willen weten waarom zij en jij dat doet, die contouren recht maken. soms lijkt het net een helm omdat het gewoon te strak is (vind ik). ik heb t ook nog nooit gezien bij een blanke geloof ik
pi_41622870
Het begint alweer merkbaar te groeien... Misschien toch ff snel weer erover heen. Het bevalt me wel in ieder geval!
after turn the volume up, it's my beat !
pi_41623569
Dat is mooi
pi_41624845
Ik heb er zin an. At Your Service

En het wordt hoog tijd voor een Daimler en een Butler en twee mooie hondjes

[ Bericht 29% gewijzigd door EchtGaaf op 08-09-2006 19:03:55 ]
pi_41625145
Wat is dit?

De wederopstanding van Pim? Ik hoop het toch niet!
pi_41625258
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:02 schreef Tali-banaan het volgende:
Wat is dit?

De wederopstanding van Pim? Ik hoop het toch niet!
Nee niet schrikken, Tali-banaan, ik ben het maar.........

Maar Pim vond ik wel een leuk mens. Alleen zijn ideeen vond ik heel slecht.....Ik hoop dat ik je kan gerust stellen.

Maar zijn uiterlijk en zijn kale mooie kop vind vond ik erg mooi.....

En ik ben ook gek op Daimlers en ook hondjes....Zeker de King Charles spaniels.....Pim had wel smaak
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:09:24 #48
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_41625348
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:

Wat heb je op je hoofdhuid? De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...

Laat je eens testen op Candida of Candidiasis... Als de dokter het niet doet, kan je jezelf laten
doorverwijzen... De oorzaak hiervan zit meestal van binnen... Bovendien is het dieet wat je
naast de pro-biotica en de caprylzuurtabletten moet slikken ook heel goed om erachter te
komen of t geen allergische reactie is (als t bijvoorbeeld na 4 weken geen melkproducten
weg trekt, heb je je probleem gevonden) ...

Laat je geen hormoonzalven op je kop smeren, daar kan je huid permanent dun van worden...
Maak t lekker kort (kaal kan ook) en was t met groene zeep ( een volle theelepel van dat spul uit zo'n emmertje, bij AH verkopen ze t onder de naam DrieHoek )... Laat t 2 minuten intrekken, en daarna heel goed afspoelen omdat de dode huid dan los komt... De eerste keer moet je t misschien 2 keer doen (kan dan wel een btje gevoelig worden maar dat is echt tijdelijk)... Daarna insmeren met Aloe Vera zalf zonder veel troep erin... Allantoine erin is wel een pre...

Na 2 weken om de 3 a 4 dagen dit gedaan te hebben, hoef je t nog maar 1 keer per week zo
te wassen... En t trekt ook goed weg door de Aloe Vera, dus ziet t er weer gezond uit...
De rest van de dagen was je t gewoon met water en heb je ook geen schilfers
dankzij die ene keer in de week wassen met groene zeep...

Nogmaals is t wel noodzaak om de oorzaak aan te pakken... En die zit in deze gevallen enorm
vaak van binnen... Een verzuurd lichaam, of een schimmelinfectie in t darmstelsel (kan veroorzaakt
worden door het gebruik van anti-biotica)... Vaak hebben de ouders hier ook aanleg voor...

Het is verbluffend om te weten hoe vaak doktoren hier niet bij stil staan... Ze krijgen zelfs op de
universiteit geleerd dat candidiasis niet voor kan komen in een lichaam zonder een ernstige
ziekte... Dit terwijl iets als anti-biotica heel de darmflora uitroeit, en zo gisten als Candida een
mooi gespreid bedje hebben om in te groeien en bloeien waar ze ook willen...

O ja, nog een punt vergeten... Parasieten... Als je parasieten in je lichaam hebt
zal alles wat je doet om je immuunsysteem te verbeteren voor niets zijn...

Laat je daarom ook op parasieten testen, en doe 1 keer per jaar een kruidenkuur:
http://www.heelnatuurlijk.nl/parasieten_kruidenkuur.htm

Die verdere onderhoud na de kuur doe ik zelf niet aan...

[ Bericht 4% gewijzigd door B-FliP op 08-09-2006 19:24:26 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_41625412
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:09 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...

Laat je eens testen op Candida of Candidiasis... Als de dokter het niet doet, kan je jezelf laten
doorverwijzen... De oorzaak hiervan zit meestal van binnen... Bovendien is het dieet wat je
naast de pro-biotica en de caprylzuurtabletten moet slikken ook heel goed om erachter te
komen of t geen allergische reactie is (als t bijvoorbeeld na 4 weken geen melkproducten
weg trekt, heb je je probleem gevonden) ...

Laat je geen hormoonzalven op je kop smeren, daar kan je huid permanent dun van worden...
Maak t lekker kort (kaal kan ook) en was t met groene zeep ( een volle theelepel van dat spul uit zo'n emmertje, bij AH verkopen ze t onder de naam DrieHoek )... Laat t 2 minuten intrekken, en daarna heel goed afspoelen omdat de dode huid dan los komt... De eerste keer moet je t misschien 2 keer doen (kan dan wel een btje gevoelig worden maar dat is echt tijdelijk)... Daarna insmeren met Aloe Vera zalf zonder veel troep erin... Allantoine erin is wel een pre...

Na 2 weken om de 3 a 4 dagen dit gedaan te hebben, hoef je t nog maar 1 keer per week zo
te wassen... En t trekt ook goed weg door de Aloe Vera, dus ziet t er weer gezond uit...
De rest van de dagen was je t gewoon met water en heb je ook geen schilfers...

Nogmaals is t wel noodzaak om de oorzaak aan te pakken... En die zit in deze gevallen enorm
vaak van binnen... Een verzuurd lichaam, of een schimmelinfectie in t darmstelsel (kan veroorzaakt
worden door het gebruik van anti-biotica)... Vaak hebben de ouders hier ook aanleg voor...

Het is verbluffend om te weten hoe vaak doktoren hier niet bij stil staan... Ze krijgen zelfs op de
universiteit geleerd dat candidiasis niet voor kan komen in een lichaam zonder een ernstige
ziekte... Dit terwijl iets als anti-biotica heel de darmflora uitroeit, en zo gisten als Candida een
mooi gespreid bedje hebben om in te groeien en bloeien waar ze ook willen...
Beste dermatoloog in spe,

heb je ook een oplossing voor acne rosecea ?(hopelijk goed gespeld)
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:21:52 #50
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_41625689
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Beste dermatoloog in spe,

heb je ook een oplossing voor acne rosecea ?(hopelijk goed gespeld)
t Spijt me... Daar heb ik geen ervaring mee... Wat wel is, is dat huidproblemen ook door parasieten veroorzaakt kunnen worden alswel als een probleem in de darmen...

Wat absoluut geen kwaad kan is je op parasieten en candida te laten testen... Zowel bloed als
ontlastingsonderzoek (grote uitroepteken!) ...

Ook de Ph waarde van je lichaam meteen meepakken, en een allergietest...

Je zou kunnen proberen dingen als suiker, suikerproducten, alcohol, en melkproducten even voor een
maand af te zweren om te kijken ofdat het effect heeft...

[ Bericht 1% gewijzigd door B-FliP op 08-09-2006 19:47:04 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_41628594
Bedankt hoor B-Flip Als het wat slechter gaat met mn hoofdhuid zal ik het eens proberen!

Het ik ben tevreden met hoe het nu gaat:)
pi_41630237
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:21 schreef B-FliP het volgende:

[..]

t Spijt me... Daar heb ik geen ervaring mee... Wat wel is, is dat huidproblemen ook door parasieten veroorzaakt kunnen worden alswel als een probleem in de darmen...

Wat absoluut geen kwaad kan is je op parasieten en candida te laten testen... Zowel bloed als
ontlastingsonderzoek (grote uitroepteken!) ...

Ook de Ph waarde van je lichaam meteen meepakken, en een allergietest...

Je zou kunnen proberen dingen als suiker, suikerproducten, alcohol, en melkproducten even voor een
maand af te zweren om te kijken ofdat het effect heeft...
Bedankt voor je tips.
  zondag 10 september 2006 @ 20:15:07 #53
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41685404
Zou het mij staan? Zie FB
pi_41685638
Feedback?
  zondag 10 september 2006 @ 20:26:55 #55
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41685906
fobo
pi_41685938
URL?
  zondag 10 september 2006 @ 20:28:51 #57
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41686018
Oh, ik zocht de , .
On-topic: geen idee, probeer het, het groeit nl. weer aan.
  zondag 10 september 2006 @ 20:34:29 #59
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41686185
Mja laat ik dat maar doen .
En om de een of andere reden, verschijnt de niet
pi_41686245
quote:
Op zondag 10 september 2006 20:34 schreef HenkBenzinetank het volgende:

Mja laat ik dat maar doen .
Maak er een mooie fotoreportage van. .
quote:
En om de een of andere reden, verschijnt de niet
Schopje BUG.
pi_41687732
't is een beetje moeilijk te zien aan die ene foto. Meestal staat het als je maar geen "vreemd"gevormd hoofd hebt... littekens en zo of een punthoofd of zo... maar ja...doe wat DennisMoore zegt...probeer het gewoon uit...of 't nou staat of niet...het groeit weer aan en het voelt in ieder geval ge-wel-dig ! Je moet alles toch een keer geprobeerd hebben, zeggen ze wel eens...nou dit zeker !
Gelukkig zonder haar
pi_41687925
quote:
Op zondag 10 september 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:
en het voelt in ieder geval ge-wel-dig !
Sure
pi_41744834
Enne het weer werkt ook aardig mee momenteel, veel te warm voor haar, kortom: hoppa naar de badkamer !
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:39:54 #64
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41745860
Morgen neem ik iig iets korts bij de kapper. En als het niks is, zit er niks anders op
pi_41745948
Ik voorspel dat het met die instructie aan de kapper slechts iets kort warrigs stekeligs wordt. .
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:49:29 #66
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41746222
Ik ben bang van wel ja, 80% van de korte kapsels lijken óf op Jim óf zijn gay-ass simpele stekeltjes.
Ach is eens wat anders dan die beatlekop van me (heb ik alweer ene jaar of 3-4)
pi_41746558
Regel gewoon een vriend(in) met een tondeuse. Dan doe je 't meteen goed.
Of geef hele duidelijke instructies aan de kapper.

Zonde om aan zo'n simpele coupe nog geld uit te geven ook. .
pi_41747412
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:41 schreef DennisMoore het volgende:
Ik voorspel dat het met die instructie aan de kapper slechts iets kort warrigs stekeligs wordt. .
De kapper zelf zal niet zo happig zijn om een tondeuze kapsel te adviseren. Reden: als het aanslaat is ie in een notime zijn klantje kwijt........Want een tondeuze hanteren kan iedereen zelf...
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:24:20 #69
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41747594
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 19:59 schreef DennisMoore het volgende:
Regel gewoon een vriend(in) met een tondeuse. Dan doe je 't meteen goed.
Of geef hele duidelijke instructies aan de kapper.

Zonde om aan zo'n simpele coupe nog geld uit te geven ook. .
Wie zegt dat ik het kaal laat doen door de kapper?
pi_41747695
Nee, niet kaal als in kaal kaal.
Gewoon tondeuse met opzetkam boven op je kop er overheen.
Op 6 of 9 mm ofzo.
Geen schaar.
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:10:03 #71
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41749131
Ik was idd niet van plan 'lager' dan 3mm te gaan
pi_41749415
Dus je vraagt de kapper om ook bovenop de tondeuse te hanteren? .
pi_41749507
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:10 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik was idd niet van plan 'lager' dan 3mm te gaan
Zonde... lees de TT nog eens goed door
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 12 september 2006 @ 21:30:44 #74
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_41749908
Dan ben je net zo chemokuurfiguur men
pi_41750307
Ja hallo, je moet je wenkbrouwen wel laten zitten natuurlijk henkkietankie .
Gelukkig zonder haar
pi_41753280
Bij het RSC doen ze het voor noppes...
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:49:46 #77
109065 sungaMsunitraM
pi_41753305
Oorspronkelijk was ik van plan om het nu weer wat te laten groeien, maar de laatste week begon ik zo te balen van die dikke warme plak haar op mijn hoofd (2,5 maand geleden voor het laatst geschoren @ 6mm) dat ik het er vanavond toch maar weer ff af heb gehaald
En het voelt zo heerlijk fris
pi_41754313
Dan ben je nu officieel ook verslaafd, gefeliciteerd !
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 12 september 2006 @ 23:16:12 #79
109065 sungaMsunitraM
pi_41754482
Idd
Binnenkort een betere tondeuse kopen, wat die ik nu heb is niks, kan maar halve banen scheren omdat ie anders vastloopt, wordt loeiheet etc
Dus nogmaals: iemand tips voor een goede tondeuse die ook met dik haar goed raad weet? Snoerloos is niet nodig. Budget tot ongeveer 40 euro.

Is dit bijvoorbeeld iets?
pi_41763319
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 23:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Idd
Binnenkort een betere tondeuse kopen, wat die ik nu heb is niks, kan maar halve banen scheren omdat ie anders vastloopt, wordt loeiheet etc
Dus nogmaals: iemand tips voor een goede tondeuse die ook met dik haar goed raad weet? Snoerloos is niet nodig. Budget tot ongeveer 40 euro.

Is dit bijvoorbeeld iets?
wel een goede beoordeling. Zelf gebruik ik een oplaadbare Phililps. Toentertijd 80 euro. Honderd keer terugverdiend.
pi_41763450
*naar de kapper gaat
pi_41763533
Eigenlijk effe een voor en ná-fotootje plaatsen. .
pi_41783153
Heeft iemand ervaring met de headblade btw?
pi_41783708
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:20 schreef Tali-banaan het volgende:
Heeft iemand ervaring met de headblade btw?
Ik vind het een ENG ding. Ik gebruikte Wilkingson Sword (zoiets) traditionle scheermes. (hopelijk goed gespeld). Ging zeer goed en veilig......

Echter : nu weer 3 a 4 mm en bevalt mij beter, en ga naar 2 mm.. Staat mij beter. Gewoon met tondeuze. Met Philips uiteraard.....
pi_41783762
hee tali..ga je kaal ? gaaf man !
Ik heb geen ervaring er mee (gewoon scheermesje voldoet prima) maar heb er wel over gedacht er een te kopen, misschien zijn die dingen toch wel echt handiger... wil 't wel eens uitproberen. maar ga nu (echt nu) eerst nog maar eens de gewone mach3power er overheen halen...
Gelukkig zonder haar
pi_41783817
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:39 schreef TeChNo2 het volgende:
hee tali..ga je kaal ? gaaf man !
Ik heb geen ervaring er mee (gewoon scheermesje voldoet prima) maar heb er wel over gedacht er een te kopen, misschien zijn die dingen toch wel echt handiger... wil 't wel eens uitproberen. maar ga nu (echt nu) eerst nog maar eens de gewone mach3power er overheen halen...
Snij je je zelf nooit?
pi_41785171
Nee, in het begin wel eens (en dan was ik een uur bezig) tegenwoordig hooguit een kwartiertje en heb er zelfs geen spiegel meer bij nodig. Kwestie van oefening baart kunst denk ik...Gelukkig maar, als het me elke keer een uur zou kosten zou ik het niet om de dag volhouden (dat zou me te veel tijd kosten).
Gelukkig zonder haar
pi_41786764
geen voorbarige conclusies trekken he techno gewoon informatie vergaren
pi_41793920
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:17 schreef TeChNo2 het volgende:
Nee, in het begin wel eens (en dan was ik een uur bezig) tegenwoordig hooguit een kwartiertje en heb er zelfs geen spiegel meer bij nodig. Kwestie van oefening baart kunst denk ik...Gelukkig maar, als het me elke keer een uur zou kosten zou ik het niet om de dag volhouden (dat zou me te veel tijd kosten).
Ja idd. verder lukt het wel in een kwartiertje. doe je gewoon tijdens douche beurd.. Valt wel mee...
pi_41793966
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Tali-banaan het volgende:
Rustig aan doen. Kort gemillimeterd staat jou ook harstikke goed. je hebt het nu net zoals ik. Bevalt ook goed.
pi_41810284
tvp'tje: heb al eerder overwogen om het te doen, maar toen kwam ik een goede vriend tegen die me voor was. Ik wil niet op hem lijken dus heb ik m'n haar juist langer laten groeien. Nu een maandje verder lijkt het me toch wel 's leuk.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_41839686
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:59 schreef Tali-banaan het volgende:
Haha zit je maar te stangen... herken me zelf, zo was ik een paar jaren geleden ook... ik durf wel iets te wedden dat jij net zo eindigt als ik... biljartballetje
Gelukkig zonder haar
pi_41840490
Ik laat mn koppie altijd kortwieken door lieftallige familie leden die een tondeuse bezitten.
Compleet kaal waag ik me nog niet aan, maar milimeteren vind ik wel een goede zaak zo in de zomer. En swinters weer laten grooien natuurlijk.
pi_41966514
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 18:13 schreef Pruttelpot het volgende:
Ik laat mn koppie altijd kortwieken door lieftallige familie leden die een tondeuse bezitten.
Compleet kaal waag ik me nog niet aan, maar milimeteren vind ik wel een goede zaak zo in de zomer. En swinters weer laten grooien natuurlijk.
Hoezo: 's winters laten groeien natuurlijk ?
't is juist een geweldig gevoel om een muts op je kale hoofd te hebben hoor
Gelukkig zonder haar
pi_41977447
Ik laat er 's winters ook een beetje haar op zitten. En klein beetje stoppels scheelt (gevoelsmatig) al een hele hoop en dan valt bovenop nog mee, het is meer de achterkant.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:27:35 #96
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_41977923
Ik mm mn haar nu op de hoogste stand van de tondeuze (10mm oid), maar zit er serieus over na te denken het korter te doen en miss zelfs kaal. Korter is het probleem niet. Ik vraag me echter af of het hebben van littekens op je hoofd een contra-indicatie is het helemaal kaalscheren van je hoofd?
Ik heb namelijk een paar fikse zo rond mn kruinen zitten. Een van een stuk raam dat op m'n hoofd viel, de ander omdat ik afgelopen oud en nieuw op mn hoofd op et asfalt ben gevallen. Niet de netste littekens dus (hoewel ik ze zelf nog nooit gezien heb). Indien littekens het per definitie lelijk maken, hoef ik helemaal kaal iig niet meer te proberen en dat scheelt weer werk en een teleurstelling

Ik moet er bij zeggen dat ik in mn gezicht ook een aantal goed zichtbare littekens heb, ik weet niet of dat bijdraagt aan evt. cool- of lelijkheid, maar ik zeg het er maar ff bij
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_41978044
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:27 schreef Maeksy het volgende:
Ik mm mn haar nu op de hoogste stand van de tondeuze (10mm oid), maar zit er serieus over na te denken het korter te doen en miss zelfs kaal. Korter is het probleem niet. Ik vraag me echter af of het hebben van littekens op je hoofd een contra-indicatie is het helemaal kaalscheren van je hoofd?
Ik heb namelijk een paar fikse zo rond mn kruinen zitten. Een van een stuk raam dat op m'n hoofd viel, de ander omdat ik afgelopen oud en nieuw op mn hoofd op et asfalt ben gevallen. Niet de netste littekens dus (hoewel ik ze zelf nog nooit gezien heb). Indien littekens het per definitie lelijk maken, hoef ik helemaal kaal iig niet meer te proberen en dat scheelt weer werk en een teleurstelling

Ik moet er bij zeggen dat ik in mn gezicht ook een aantal goed zichtbare littekens heb, ik weet niet of dat bijdraagt aan evt. cool- of lelijkheid, maar ik zeg het er maar ff bij
Ja, dat maakt het niet mooier, ik zou het dan niet doen. Het geeft bij naderen eerder een "crimi" indruk.... Als je zelf niet kaal bent, zou ik het millimeteren, bijvoorbeeld 6 mm. Dat is ook veel beter te doen dan 10 mm.

Succes met je beslissing.
pi_41983824
Maeksy: je kunt het natuurlijk ook steeds iets korter afscheren... enne als je het een keertje kala wilt maken doe je dat gewoon in een weekje vakantie of zo...na 2 dagen heb je alweer stoppeltjes en na een week is het alweer alsof je een #1 hebt gebruikt, kun je zien of je het er zelf wel/niet goed uit vind zien... kan ook juist wel stoer zijn een litteken maar ja dat hnagt er natuurlijk helemaal vanaf hoe heftig die littekens zijn (volgens mij is het veel belangrijker of je geen rare bulten of een punthoofd hebt; als je een mooi beetje rond hoofd hebt vind ik het al snel goed staan bij de meeste mannen).
Gelukkig zonder haar
  donderdag 21 september 2006 @ 10:19:31 #99
153954 NZYM
Genosha Records
pi_42008494
Elke week scheer ik me hoofd...tondeuse zonder kammetje, dan heb ik net nog NET een halve mm nog erop zitte.
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
pi_42076614
quote:
Op donderdag 21 september 2006 10:19 schreef NZYM het volgende:
Elke week scheer ik me hoofd...tondeuse zonder kammetje, dan heb ik net nog NET een halve mm nog erop zitte.
Enne... nooit gedacht: kom laat ik het eens een keertje echt helemaal kaal maken ?
Gelukkig zonder haar
  zondag 24 september 2006 @ 03:00:04 #101
153954 NZYM
Genosha Records
pi_42085905
Nee dat is TE :p
Waarom makkelijk doen als je moeilijk bent?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:29:24 #102
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42458776
Gister mn haar laten trimmen. Nog niet kaal, maar wel korter dan ooit.
Littekens zijn wel te zien volgens de mensen die 't gezien hebben, maar 't valt niet enorm op.
Ben zelf vrij tevreden over het resultaat en ben eigenlijk wel van plan om et er es een keer allemaal af te halen.
Ben alleen benieuwd hoe ze op het werk gaan reageren

pi_42458831
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:29 schreef Maeksy het volgende:
Littekens zijn wel te zien volgens de mensen die 't gezien hebben, maar 't valt niet enorm op.
Ben zelf vrij tevreden over het resultaat en ben eigenlijk wel van plan om et er es een keer allemaal af te halen.

[afbeelding]
Goedgekeurd.
pi_42459107
Jammer dat er weinig voor en na foto's te vinden zijn, zal de eerdere topics ook nog eens even doorspitten, om te zien hoe radicaal het verschil is. Ik ben zelf ook flink aan het twijfelen namelijk, op dit moment zit het zo:

Wat denken jullie? Ik wil zeg maar wel nog iets van haar hebben, zodat je wat kleur bovenop je hoofd houd, maar echt minimaal zeg maar.
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_42459309
Je kan 't wel hebben.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:53:29 #106
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42460970
Volgens mij ook wel.
Krijg je een beetje zo'n bad-ass italian effect.
pi_42465406
Hahah, al echt 10 mensen in het lang haar topic hebben gezegd dat je het gemilimeterd kapseltje kan hebben, en nog geloof je het niet Je kop kan het hebben, echt.
pi_42465901
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 22:13 schreef Viper88 het volgende:
Hahah, al echt 10 mensen in het lang haar topic hebben gezegd dat je het gemilimeterd kapseltje kan hebben, en nog geloof je het niet Je kop kan het hebben, echt.
En nog twijfel ik
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 22:34:59 #109
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_42466002
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 22:30 schreef Lanvin het volgende:

[..]

En nog twijfel ik
Het gaat er hoe dan ook toch niet op achteruit!

hielp dat de twijfel weg te nemen?
pi_42466658
Gewoon doen joh. Groeit wel weer aan als t niks is
pi_42474266
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:53 schreef Maeksy het volgende:

Volgens mij ook wel.
Krijg je een beetje zo'n bad-ass italian effect.
Zou wel wat ruiger staan ja. .
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:38:11 #112
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_42477673
Als je nog nooit een zo goed als kale kop hebt gehad en zeker met zo'n bos haar, heb je totaal geen weet hoe je schedel je staat. Je kunt het wel een beetje grofweg inschatten mbt je gezicht, maar je schedel zelf bepaald veel meer de uitstraling van je nieuwe 'kapsel' ..

Kortom, tear the roof of the mother.
.
pi_42489170
Je moet alles toch een keer geprobeerd hebben... (maar dat betekent natuurlijk niet dat ik lang haar ga kweken...)

enne...@ Maeksy: staat goed !

[ Bericht 15% gewijzigd door TeChNo2 op 08-10-2006 22:53:43 ]
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:00:37 #114
97745 Thorical
finding a way
pi_42553992
Ik ben verliefd geworden op een dame met een bloot hoofd.
Nu heeft ze weer mooie haren maar ik vond het wel kicken dat ze haar haren liet afscheren.
En we zijn nog steedsbij elkaar.
pi_42559656
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:00 schreef Thorical het volgende:
Ik ben verliefd geworden op een dame met een bloot hoofd.
Nu heeft ze weer mooie haren maar ik vond het wel kicken dat ze haar haren liet afscheren.
En we zijn nog steedsbij elkaar.
Gaaf, maarre: nu is het dus jouw beurt...?!
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:31:09 #116
97745 Thorical
finding a way
pi_42560055
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:21 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Gaaf, maarre: nu is het dus jouw beurt...?!
Het is misschien vreemd maar toch denk ik daar wel eens over.
Ik heb nu een haardos waar de meesten in mijn omgeving jaloers op zijn.
Maar soms denk ik, als ik de boel kaal scheer vlak voor mijn vakantie, hoe zou dat dan voelen?
Punk,vrij of gewoon klote omdat ik mezelf niet meer herken.
pi_42560739
en er is maar een manier om er achter te komen...
(vind het helemaal niet vreemd dat je daarover denkt...maar ja wie ben ik)
Gelukkig zonder haar
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:57:57 #118
109065 sungaMsunitraM
pi_42561242
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 22:31 schreef Thorical het volgende:
Maar soms denk ik, als ik de boel kaal scheer vlak voor mijn vakantie, hoe zou dat dan voelen?
Punk,vrij of gewoon klote omdat ik mezelf niet meer herken.
Uitermate klote, omdat je hoofdhuid keihard gaat verbranden als je voor het eerst kaal de zon in gaat.

Op 6mm moest ik al behoorlijk uitkijken met de zon iig.
pi_42561551
Gewoon flinke factor gebruiken of een vet cool petje... hoe is het met onze wuppieface... hoe kort/kaal istie tegenwoordig ?
Gelukkig zonder haar
pi_42819726
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 22:30 schreef Lanvin het volgende:

En nog twijfel ik
Al uitgetwijfeld? .
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 23:32:06 #121
97745 Thorical
finding a way
pi_42851371
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Al uit getwijfeld? .
Nee, maar ik ga morgen naar de kapper en zeg dat ik m'n haar wat langer wil laten groeien.
pi_42862143
Je gaat je haar bij de kapper langer laten groeien ? Kan je dat niet gewoon thuis doen dan
Gelukkig zonder haar
  donderdag 26 oktober 2006 @ 06:02:52 #123
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_42943754
Ooit een scheermesje gebruikt, het voelde heerlijk.
pi_43578296
Euh laat iedereen opeens z'n haar groeien ? tsss, het is 16 graden hoor, geen enkele reden voor...toch ?
Gelukkig zonder haar
  woensdag 15 november 2006 @ 15:18:54 #125
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_43578407
Toevallig 2 weken geleden weer standje 1 gedaan.
pi_43579023
dan is het nu wel weer tijd om het bij te werken
Gelukkig zonder haar
pi_43579224
quote:
Op woensdag 15 november 2006 15:16 schreef TeChNo2 het volgende:
Euh laat iedereen opeens z'n haar groeien ? tsss, het is 16 graden hoor, geen enkele reden voor...toch ?
No way, ik zit gewoon kort hoor, maar er is dus niks veranderd.
pi_43598488
Gewoon 3x in de week met het mes. Heerlijk zo'n glimmende bal. Mensen die me niet kennen hebben vaak een negatief beeld van mij. Maarja zo zijn mensen nou eenmaal. Iedereen in een hokje plaatsen. Nou ja ik zeg "gewoon doen waar je zin in hebt. Toen ik het voor 't eerst kaal schoor kreeg ik ook veel negatieve reacties van vrienden, maar dat wordt vanzelf minder. Mensen wennen er toch wel aan.
pi_43600195
Zodra ik in de security zit
JOHNNY HEITINGA
pi_43617561
Ik vind het wel mooi bij mannen die van zichzelf kalend zijn... Dan lijk je toch heel wat jonger als je gewoon je hele kop kaalscheert...
pi_43622246
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:10 schreef Coolcat het volgende:
Ik vind het wel mooi bij mannen die van zichzelf kalend zijn... Dan lijk je toch heel wat jonger als je gewoon je hele kop kaalscheert...
enne... als je niet van jezelf kalend bent...?
Gelukkig zonder haar
pi_43622312
Ja dan ook wel Behalve als er ook nog bepaalde kleding bij is...
pi_43623123
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:05 schreef Coolcat het volgende:
zoals een zwart bomberjack met een nederlands vlaggetje op de mouw en een groot Lonsdale logo op de voorkant?
pi_43623260
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:05 schreef Coolcat het volgende:
sportschoenen, spijkerbroek, t-shirt/sweater is dat goed gekeurde kleding ?
Gelukkig zonder haar
pi_44266083
Grote Kick.. maar ook ik heb me aan de tondeuse gewaagd.. standje 2..

Jullie eerlijke oordeel graag!

voor:

na:
Brett Holman
pi_44266182

[ Bericht 31% gewijzigd door Mylene op 09-12-2006 20:05:07 (foto gefixt) ]
pi_44280077
Het zijn twee totaal onvergelijkbare foto's qua kwaliteit, belichting etc. Niet goed te zeggen zo.
pi_44280094
Klopt, maar iets beters heb ik niet
Brett Holman
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 9 december 2006 @ 18:01:36 #139
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_44280119
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 23:23 schreef endr0me het volgende:
Grote Kick.. maar ook ik heb me aan de tondeuse gewaagd.. standje 2..

Jullie eerlijke oordeel graag!

voor:
[afbeelding]

na:
[afbeelding]
Veel beter na !!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_44280139
Oh. Even een onverkapte tvp. Heb de laatste 3 maanden ook mijn haar op 6mm. Vind 't wel lekker makkelijk, en ik heb wat minder een babyface
pi_44280210
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:00 schreef endr0me het volgende:

Klopt, maar iets beters heb ik niet
Hoezo? Je kan toch even een webcam-pic maken met wat meer licht aan? .
pi_44280241
Het licht is aan op die foto, die webcam is heel erg slecht.. krijg alleen maar roze beeld
Brett Holman
  zaterdag 9 december 2006 @ 18:54:05 #143
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_44281528
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 18:05 schreef DennisMoore het volgende:
Hoezo? Je kan toch even een webcam-pic maken met wat meer licht aan? .
Als ik dat doe, dan heb je een witte vlek.

-edit- op je monitor dus (het plaatje, de foto ! jezus)
pi_44282770
Ik vind na stukken beter...
Gelukkig zonder haar
pi_44283567
quote:
Op zaterdag 9 december 2006 19:42 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik vind na stukken beter...
Mee eens.
pi_44283689
Nah, meestal wel beter als het bovenop (of iig van voren) net iets langer is dan opzij. Vind ik.
pi_44473911
ey euh techno of wie dan ook !

laatste tijd wordt het patroon steeds duidelijker een patroon. en ja, ik wil het dus binnenkort kaal proberen. waar moet ik beginnen?

en oja, ik wil niet dat mn hoofd glimt. dat is echt gay

en euh, ten tweede, is het verstandig dit in dit seizoen te doen? ik bedoel hoe lang duurt het vorodat het bijkleurt anders ziet het er zo ziekig uit he
pi_44473972
Wat is er nou weer 'gay' aan een glimmend hoofd? .
'k Wou dat mensen eens zouden kappen met het gebruik van 'gay' als scheldwoord... .
pi_44474060
ik scheld hier niemand uit hoor
pi_44474172
Met een beetje glans valt je fale kop ook minder op. Ik smeer er trouwens vaak een beetje cocoscreme op, het staat eerder gezond dan 'gay'....
  zaterdag 16 december 2006 @ 00:43:45 #151
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44474229
Sommige mensen worden er zelfs blij van.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pracissor op 16-12-2006 01:21:53 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_44483948
ja nja dikke prima laat dan maar als jullie over het woordje gay willen discussieren
pi_44487569
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 00:27 schreef Tali-banaan het volgende:
ey euh techno of wie dan ook !

laatste tijd wordt het patroon steeds duidelijker een patroon. en ja, ik wil het dus binnenkort kaal proberen. waar moet ik beginnen?

en oja, ik wil niet dat mn hoofd glimt. dat is echt gay

en euh, ten tweede, is het verstandig dit in dit seizoen te doen? ik bedoel hoe lang duurt het vorodat het bijkleurt anders ziet het er zo ziekig uit he
Gaaf, je zult merken dat je na een tijdje denkt: waarom heb ik dat in vredesnaam niet eerder gedaan...
De enige tips die ik je (de eerste keer) kan geven is..vooral goed inzepen met scheerschuim of scheerolie en neem vooral jetijd en een megascherp (dus nieuw) scheermesje. Als je na het scheren je hoofd onder de koude (tja je moet er wat voor over hebben) kraan houdt, gaan je porien snel dicht en gaat je hoofd minder glimmen... ik gebruik daarna altijd nivea after shave balm en dan voelt het heerlijk en volgens mij heb ik niet echt een glimmend koppie...

Ik vind het trouwens wel cool als je kan zien dat iemand zich "vers" heeft geschoren, trouwens als je je zomers (voor 't eerst) scheert is dat effect natuurlijk wel veel groter...

Oja en daarna, meteen foto maken en hier plaatsen en dan na een dag of 2,3 weer opnieuw scheren...

[ Bericht 7% gewijzigd door TeChNo2 op 17-12-2006 21:33:23 (plaatje kon wel weer weg...) ]
Gelukkig zonder haar
pi_44490594
bedankt techno. ik weet nog niet wanneer ik het ga doen hoor maar binnenkort maar s spullen er voor aanschaffen, zodat als ik s in zo'n bui ben ook daadwerkelijk aan de slag kan

wat zijn goede scheermesjes? hoe duur zijn die? hoe lang gaan die mee?
en hetzelfde wil ik vragen voor scheerschuim

heb geen ervaring met die dingen. die paar haartjes die ik op mijn bovenlip heb die haalt een apparaat er wel af
pi_44491814
Zo kort?

Waarom niet gewoon op stand 1 van de tondeuse?

Dat doe ik om de 2 weken bij mijn vriend, vind ik beter uitzien dan helemaal glad
pi_44492013
smaken verschillen...dat geldt ook voor dit soort spullen...
Ik gebruik meestal gewoon de normaalste scheerschuim van gilette of scheerolie (ik geloof dat het merk williamson is) en ik gebruik gilette mach3 power scheermesjes (die van de reclame die trillen) en die zijn idioot duur maar werken wel het prettigst en veiligst, vind ik. Belangsrijkste is dat je er gewoon de tijd voor neemt (zeker de eerste keer/keren) en zelf merk ik altijd dat het eigenlijk nooit fout gaat behalve als ik het inzepen te haastig heb gedaan, effe snel...da's niet goed. het gaat trouwens steeds sneller en makkelijker, en gladder naarmate je het vaker doet.

Nah..als ik het zo teruglees, lijtk het opeens erg ingewikkeld, maar dat is het natuurlijk niet, uiteindelijk is het natuurlijk het simpelste kapsel dat er is .... je zult merken dat het echt anders voelt als wanneer je "gewoon" gemillimeterd bent... succes...
Gelukkig zonder haar
  woensdag 20 december 2006 @ 14:59:18 #157
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_44599164
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:29 schreef Maeksy het volgende:

[afbeelding]
Even een vraag:

Welke stand op de tondeuse is dit bijvoorbeeld? Ik ga het vrijdag laten milimeteren maar ik heb geen idee wat ik tegen mijn Mocro kapper moet zeggen qua lengte /stand tondeuse.
En ja, de eerste keer laat ik het gewoon door een kapper doen
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  woensdag 20 december 2006 @ 15:10:00 #158
109065 sungaMsunitraM
pi_44599481
Sja, wat noem je millimeteren? De eerste keer vond ik 6mm al vreselijk kort, maar dit voorjaar ga ik zeker voor 3 a 4.

Écht millimeteren is nog korter natuurlijk, gewoon zo kort als lukt met een tondeuse.
Als je 'glad' wilt zal je aan de gang moeten met een scheermesje.

(na op 12 september voor t laatst met de tondeuse (@ 6mm) bewerkt te zijn, ben ik vanochtend weer eens 'gewoon' naar de kapper geweest om er een model in de laten knippen. Zoals het nu zit heeft ook wel weer wat, maar het ziet er ook wel ontzettend 13 in een dozijn uit )
pi_44600250
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:10 schreef sungaMsunitraM het volgende:
.... maar het ziet er ook wel ontzettend 13 in een dozijn uit )
kortom...? doe weer eens iets bijzonders !
Gelukkig zonder haar
  woensdag 20 december 2006 @ 16:09:32 #160
109065 sungaMsunitraM
pi_44601170
Komend voorjaar weer

Remington HC600

Is dit wat trouwens?
5.000 Airmiles, we hebben er toch 20.000
pi_44601315
in het voorjaar pas..sjee hoe hou je dat vol...
Gelukkig zonder haar
  donderdag 21 december 2006 @ 16:13:01 #162
148655 Robocock
pi_44630914
Check, heb het vandaag maar meteen laten doen

Geen idee hoeveel mm het is. Standje 2 zei die snuiter gelooof ik.
Best relaxed! Dit ga ik de komende tijd zo houden, morgen maar eens een tondeusekrengding kaufen
pi_44634547
Dat zou 6mm zijn.
  donderdag 21 december 2006 @ 18:33:15 #164
148655 Robocock
pi_44634781
Dat zou heel goed mogelijk zijn ja. Is dat gewoon een ongeschreven regel bij elk merk tondeuse? Standje 2 6mm, standje 1 3 mm ofzo?
pi_44635356
Volgens mij wel.
Standaard: 3 - 6 - 9 - 12 mm
En op die van mij nog verder: 15 - 18 - 21 - 24 -27 - 30 - 35 - 40 mm
Vind ik wel handig, zo lang.

Voor- en na-foto? .
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:41:45 #166
148655 Robocock
pi_44658432
Meteen maar een tondeuse gekocht net, ook al doe ik het 1x per jaar is het nog rendabel

En neuh, geen foto's van mij op het www
pi_44661791
Ik ga binnenkiort ook maar eens een tondeuse kopen. Het probeersel om mijn kop kaal te scheren is nu toch wel blijvend. Steeds naar pa of ma om het te doen is ook niet echt handig.

Standje 2 (6mm) staat het beste, maar het groeit zo hard dat ik altijd standje 1 doe, anders blijf ik aan de gang.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_44662220
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:54 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik ga binnenkiort ook maar eens een tondeuse kopen. Het probeersel om mijn kop kaal te scheren is nu toch wel blijvend. Steeds naar pa of ma om het te doen is ook niet echt handig.

Standje 2 (6mm) staat het beste, maar het groeit zo hard dat ik altijd standje 1 doe, anders blijf ik aan de gang.
Pas maar op, zo begon het bij mij ook...
Gelukkig zonder haar
pi_44717377
Mijn vriend heeft die Head Blade geprobeerd en het beviel hem erg slecht, hij kreeg heel veel wondjes.

Nu gebruikt hij vaak Gilette Mach 3 Turbo / Wilkinson Quatro. Dat bevalt hem veel beter en z`n hoofd wordt helemaal glad.
  zondag 24 december 2006 @ 21:00:02 #170
37887 Dauthi
Progressive
pi_44718082
ik milimeter mijn kop altijd, ik merk wel dat mensen een bang zijn om de een of andere reden, maar krijgt om diezelfde reden dus meteen meer respect, en wordt meestal vriendelijker behandeld op de uni door de baliemedewerksters

maar ik ben nu op zoek naar een goede tondeuse, ik heb gezien dat headblade met een tondeuse komt, en gehoord dat wahl de beste zijn? iemand met aanraders? hij moet zowiezo draadloos zijn, en een krachtige motor hebben om gewoon goed in een keer een baan te trekken.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_44718862
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:00 schreef Dauthi het volgende:
ik milimeter mijn kop altijd, ik merk wel dat mensen een bang zijn om de een of andere reden, maar krijgt om diezelfde reden dus meteen meer respect, en wordt meestal vriendelijker behandeld op de uni door de baliemedewerksters
Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?
Volgens mij zijn ze gewoon onder de indruk dat er nooit 1 haar bij je verkeerd zit...

Ik kan niets zeggen over tondeuses, ik gebruik ze nooit...

[ Bericht 5% gewijzigd door TeChNo2 op 24-12-2006 22:57:42 ]
Gelukkig zonder haar
  zondag 24 december 2006 @ 22:05:17 #172
37887 Dauthi
Progressive
pi_44719442
quote:
Op zondag 24 december 2006 21:39 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Euh krijg je nou respect of zijn ze bang?
Volgens mij zijn ze gewoon onder de indruk dat er nooit 1 haar bij je verkeerd zit...
ik denk zelf dat mensen denken dat je extreem rechts bent... om die reden zijn bang, maar respecteren ze je ook. gedeeltelijk uit angst, maar ook puur omdat ruim 50% van nederland gewoon racist is, zowel in maastricht waar ik studeer als in den haag waar ik vandaan kom. Het heeft er waarschijnlijk ook mee te maken dak redelijk groot en breed ben. ja het is een raar verhaal. Maar ja, om de een of andere reden wordt je vriendelijker behandeld door nederlanders, en durven allochtonen je niet meer vies aan te kijken, je kent wel de standaad toffertjes die in de stad rondlopen doen plotseling een stuk minder tof. althans dat is mijn ervaring...

Verder, associeren de duitsers het meteen met extreemrechts en vinden ze het raar, maar ja duitsers snappen het concept studentenvereniging niet eens verder alleen maar positieve reacties, van vrienden en familie.
Ben dus ook niet van plan om het nog lang te laten groeien
maar het belangrijkste was zeg maar de tondeuse grootste belang van mijn eerste post.

(p.s. ben trouwens niet extreemrecht, maar liberaal rechts met een vrij grote lading allochtone vrienden. )
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_44763719
Ik ben niet groot en breed, wel hartstikke kaal en ben echt nog nooit voor extreem rechts uitgemaakt, hangt denk ik ook wel af van je gedrag, kleding en dergelijke. En ook: sommige mensen zien er nou eenmaal wat , tja hoe zeg je dat, aggresiever uit als ze geschoren zijn, dan anderen; sommigen zien er zelfs onschuldig uit zonder haar... ik krijg tegenwoordig eigenlijk alleen commentaar als ik een paar dagen niet ben geschoren kortom: geloof wel dat iedereen er bij mij aan gewend is, zelfs mijn moeder zegt er niets meer over

[ Bericht 0% gewijzigd door TeChNo2 op 28-12-2006 21:41:53 ]
Gelukkig zonder haar
pi_44803978
moeders zijn moeilijk he wat dat betreft
  donderdag 28 december 2006 @ 20:30:02 #175
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_44804621
Je wordt idd minder vaak vuil aangekeken door allochtonen, mensen respecteren je ook meer vooral wanneer je kale hoofd combineert met nette kleding. Het straalt toch iets uit. Ik word overigens net zo vaak juist (extreem) links ingeschat, als (extreem)rechts, dit denk ik omdat in het studentenwereldje rechtsere types juist dat halflange haar hebben en linkse vaker gemilimetert.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_44807162
quote:
Op donderdag 28 december 2006 20:12 schreef Tali-banaan het volgende:
moeders zijn moeilijk he wat dat betreft
Inderdaad... maar zelfs zij is er nu aan gewend...
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:05:38 #177
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_44836160
20 januari is de grote dag, dan mag ook mijn haar er af.

Zie er nu al tegen op, volgens mij ga ik er echt als een boefje uit zien.
Maargoed, ik zie het allemaal wel.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_44836454
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Dat schreeuwt natuurlijk om de vraag:
Waarom 20 januari ? en waarom (sowieso) ?
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 29 december 2006 @ 20:28:21 #179
149781 diepmiep
lang leve het leven
pi_44836990
ik scheer regelmatig mijn vriends haartjes (die nog over zijn in elk geval op zijn kalende knar) nooit problemen mee snap niet wat er zo moeilijk aan is insmeren en scheren die hap, nog geen slechte reacties gehoord alleen dat die kale kop hem beter staat dan dat plukkie haar die er anders op staat
pi_45022240
Ik scheer mij al een aantal jaar kaal.
Is gewoon een keer als geintje begonnen op mijn werk, maar sinds dien doe ik het zo'n 2 keer per week. Ik gebruik nu een Mach3, maar ik ga morgen de nieuwe Gillette Fusion proberen.
Na het scheren gebruik ik een after shave balsem.
- NAC Breda -
  vrijdag 5 januari 2007 @ 00:17:35 #181
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_45025690
Ik moet niet denken aan een kale knikker nu ik t lang laat groeien ^^
Era Vulgaris
pi_45030469
tja.. ieder zijn ding natuurlijk..

Nog even terugkomen op die Fusion, ik zie dat dat ding ook een mesje heeft aan de achterkant.
Dan moet ik echt uitkijken dat ik mijn polsen niet doorsnij met het scheren
- NAC Breda -
pi_45031524
Op de website van Gilette staat trouwens een handleiding hoe je je hoofd kan kaalscheren, dat weten we natuurlijk allang maar wel grappig dat zo'n fabrikant dat op zijn website zet... en het nut van dat mesje aan de achterkant snap ik ook niet helemaal...
Gelukkig zonder haar
pi_45031757
haha, wat een tips
Ik heb overigens nog nooit een spiegel gebruikt, doe het gewoon op gevoel tijdens het douchen.
Leuk als je je dan snijdt, heel de douche rood
- NAC Breda -
pi_45031967
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:24 schreef Ritchie het volgende:
haha, wat een tips
Ik heb overigens nog nooit een spiegel gebruikt, doe het gewoon op gevoel tijdens het douchen.
Leuk als je je dan snijdt, heel de douche rood
Ik heb inmiddels ook geen spiegel meer nodig maar doe het niet onder douche... dan ben je toch in 2 seconden je scheerolie/gel/schuim/whatever kwijt...

Trouwens (puur uit nieuwsgierigheid): wat was de reden dat je ooit bent begonnen met je hoofd te scheren?
Gelukkig zonder haar
pi_45032144
Als ik mijn scheerschuim heb opgesmeerd ff onder de stralen vandaan natuurlijk!

Een ( intussen ex-) collega van mij gebruikte altijd een tondeuze voor hemzelf. Ik heb toen een keer gevraagd ofdat ie mij ook wilde scheren. Zo geschiedde.. Diezelfde avond nog met een mes overheen gegaan, en sindsdien altijd zo gehouden.
Het kost wel geld voor de mesjes, scheerschuim en after shave, maar het is alsnog goedkoper dan 1x per maand naar de kapper.
- NAC Breda -
  maandag 8 januari 2007 @ 15:14:43 #187
37887 Dauthi
Progressive
pi_45143951
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:11 schreef TeChNo2 het volgende:
Op de website van Gilette staat trouwens een handleiding hoe je je hoofd kan kaalscheren, dat weten we natuurlijk allang maar wel grappig dat zo'n fabrikant dat op zijn website zet... en het nut van dat mesje aan de achterkant snap ik ook niet helemaal...
mesje op de achterkant is voor rond de neus. zodat je niet in je neus snijdt met de 5 mesjes
pi_45210073
Vandaag mijn eigen tondeuse gekocht. Babyliss for men, bij de kijkshop. Werd wel tijd want steeds naar pa of ma fietsen schoot niet op.
Wel een leuk pakket opzich, zit alles in wat je nodig hebt. Tondeuse zelf is ook oké, mijn ma heeft dezelfde en die werkt prima op mijn hoofd.

En dat alles maar voor 29,99 euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:27:31 #189
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45211469
hm, ik wou dat ik eerder die beslissing had gemaakt.
Nu heb ik een aardig zichtbaar hoefijzer als ik zou milimeteren.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_45212361
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)
Gelukkig zonder haar
  woensdag 10 januari 2007 @ 14:58:47 #191
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45212507
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:53 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Nah dan heb je nog een reden om het niet te millimeteren maar een goeie gilette te kopen (en te gebruiken)
millimeteren zou een mooie tussenstap zijn geweest.
pi_45220463
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:27 schreef BertV het volgende:
wel prettig voor op de motor (helmhaar)
pi_45220911
Leuk om hier ook ns te posten omdat ik juist in het haargroeitopic te vinden ben. Maar het lijkt me zo'n gedoe als je echt een kaal hoofd wil hebben. Met een beetje pech krijg je dat op latere leeftijd misschien vanzelf en om nu constant met scheermesjes over je hele hoofd te moeten? Natuurlijk staat het sommigen best goed, maar dan nog vind ik gemilimeterd dan een stuk mooier. Heel veel mensen zal een kaal hoofd ook niet staan ben ik bang. Niet iedereen heeft een mooi rond/ovaal bolletje en als je een lichte huid hebt ziet het er veelal uit alsof je iets onder de leden hebt Bij donkere types vind ik het veelal beter staan.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_45221067
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:54 schreef Samson het volgende:
Leuk om hier ook ns te posten omdat ik juist in het haargroeitopic te vinden ben. Maar het lijkt me zo'n gedoe als je echt een kaal hoofd wil hebben. Met een beetje pech krijg je dat op latere leeftijd misschien vanzelf en om nu constant met scheermesjes over je hele hoofd te moeten?
jep, da's best een gedoe (daarentegen win je weer tijd als anderen hun haren wassen, gel-gedoe, kammen enz.) en (in mijn geval) om de dag valt best wel mee...
quote:
Natuurlijk staat het sommigen best goed, maar dan nog vind ik gemilimeterd dan een stuk mooier. Heel veel mensen zal een kaal hoofd ook niet staan ben ik bang.
Tja smaken verschillen he (gelukkig maar)
quote:
Niet iedereen heeft een mooi rond/ovaal bolletje en als je een lichte huid hebt ziet het er veelal uit alsof je iets onder de leden hebt Bij donkere types vind ik het veelal beter staan.
Ik ook, maar ja ben nou eenmaal niet donker, heb wel een mooi rond bolletje, dat dan weer wel.

mag ik nu ook in het haargroeitopic ?
maar ja wat moet ik daar kwijt ?

[ Bericht 1% gewijzigd door TeChNo2 op 10-01-2007 22:07:56 ]
Gelukkig zonder haar
pi_45222911
Front Anti Haargroei!

Made possible by Gillette Fushion
- NAC Breda -
  woensdag 10 januari 2007 @ 22:16:23 #196
pi_45229671
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:05 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Vreselijk trage reactie, excuses.
die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.

Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden
pi_45229936
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:16 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

die datum begint de trainingsperiode en het is dan traditie om kaal te gaan met het hele team.

Dus ik kan niet echt weigeren, stiekem ben ik ook wel benieuwd hoe het gaat worden
en dat terwijl Schotse Hooglanders juist langharig zijn, toch
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:37:11 #198
37887 Dauthi
Progressive
pi_45287505
Krijg Zondag mijn Panasonic ER 149A hij schijnt top te zijn
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:08:17 #199
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45301070

Ook weer is helemaal kort.
pi_45301632
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:08 schreef Pracissor het volgende:
[afbeelding]

Ook weer is helemaal kort.
Ja, mooi koppie
  vrijdag 12 januari 2007 @ 23:29:24 #201
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45301853
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, mooi koppie
Uhm... bedankt.
pi_45451107
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:37 schreef Dauthi het volgende:
Krijg Zondag mijn Panasonic ER 149A hij schijnt top te zijn
Da's mooi, maar de grote vraag is natuurlijk: wanneer krijg je je fusion om het af te maken
Gelukkig zonder haar
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:44:26 #203
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45455136
misschien dat ik het eens ga doen. Hoop het beter te doen bij de dames
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:45:47 #204
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45455190
krijg je het niet koud met zo'n kort koppie?
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:09:09 #205
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_45502506
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 22:45 schreef Corelli het volgende:
Voordeel van kort/kaal, je kapsel raakt niet in de war als je een muts op zet

Ik moet nodig weer eens bijgetrimd worden, staat nu al bijna een maand haar op mn hoofd, geen gezicht
pi_45502626
hehe, bij mij is het probleem vaak dat de muts niet goed blijft zitten, maar omhoog gaat tijdens het fietsen.
- NAC Breda -
  vrijdag 19 januari 2007 @ 12:20:38 #207
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_45502733
quote:
Op vrijdag 19 januari 2007 12:16 schreef Ritchie het volgende:
hehe, bij mij is het probleem vaak dat de muts niet goed blijft zitten, maar omhoog gaat tijdens het fietsen.
Touwtje onder je kin langs
pi_45509542
Belangrijkste is dat je muts veel lekkerder zit zonder al dat haar, en trouwens @Corelli (nee maakt niks uit qua kou/warmte)
Gelukkig zonder haar
pi_45568414
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 22:16 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

En hoe is het resultaat. Voel je je na gisteren een boefje? Kaal = scheermes, of hebben ze er nog een mm op laten staan?

Bij mij is gisteren wel de tondeuse erover gegaan, maar niet kaal. Voelt super en ziet er goed uit. Maar ik laat het bij het voorhoofd altijd iets langer.
  maandag 22 januari 2007 @ 10:24:27 #210
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45572134
Ik eis dat dit een foto topic wordt
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45572375
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:24 schreef Queen_Bee het volgende:
Ik eis dat dit een foto topic wordt
jij begint
  maandag 22 januari 2007 @ 10:35:47 #212
150152 Queen_Bee
pi_45572389
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:35 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

jij begint
Ik heb geen kaal hoofd
I'm super sonic man
  maandag 22 januari 2007 @ 10:40:46 #213
pi_45572501
quote:
Op zondag 21 januari 2007 20:11 schreef dutchapk het volgende:

[..]

En hoe is het resultaat. Voel je je na gisteren een boefje? Kaal = scheermes, of hebben ze er nog een mm op laten staan?

Bij mij is gisteren wel de tondeuse erover gegaan, maar niet kaal. Voelt super en ziet er goed uit. Maar ik laat het bij het voorhoofd altijd iets langer.
Uhm, het is enorm lomp gegaan, ze hebben gewoon de schaar erin gejast en ik moest zelf maar kijken hoe ik het ging fatsoeneren. Heb het nu op standje 2 ofzo gedaan, maar nog steeds zitten er volledig kale plekken in. Zit nu te twijfelen of ik het nog korter ga doen, of dat ik het maar zo laat en hoop dat de kale plekken snel verdwenen zijn.
Ik zal nog wel een keer een foto posten, nu even geen tijd voor.

Owjah, ik vind het maar niks, of ik moet er gewoon nog enorm hard aan wennen.

edit:
Toch maar even foto'tjes gemaakt.

Owjah, sowieso niet charmant, maar dat was dan ook niet de opzet

[ Bericht 21% gewijzigd door Schotse_Hooglander op 22-01-2007 12:35:29 ]
pi_45576679
quote:
als het erg koud is buiten en je hebt het net weer geschoren dan is het wel heel ff wennen, maar das met een paar min over
  maandag 22 januari 2007 @ 13:11:30 #216
150152 Queen_Bee
pi_45576736
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:40 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

Uhm, het is enorm lomp gegaan, ze hebben gewoon de schaar erin gejast en ik moest zelf maar kijken hoe ik het ging fatsoeneren. Heb het nu op standje 2 ofzo gedaan, maar nog steeds zitten er volledig kale plekken in. Zit nu te twijfelen of ik het nog korter ga doen, of dat ik het maar zo laat en hoop dat de kale plekken snel verdwenen zijn.

edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het eraf halen
I'm super sonic man
  maandag 22 januari 2007 @ 13:12:16 #217
150152 Queen_Bee
pi_45576757
quote:
Staat je goed
I'm super sonic man
pi_45576839
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:12 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Staat je goed
heb het sinds men 16e

lullig familiekwaaltje, alle mannen van men moeders kant van de familie zijjn tegen hun 30e kaal. hele bovenkant glad
en dan is dit het enige kapsel waar je mee weg kunt komen, daarbij staat het me en is het gewoon super makkelijk

enne thanx
  maandag 22 januari 2007 @ 13:46:07 #219
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45577781
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef killswitch het volgende:

[..]

heb het sinds men 16e

lullig familiekwaaltje, alle mannen van men moeders kant van de familie zijjn tegen hun 30e kaal. hele bovenkant glad
en dan is dit het enige kapsel waar je mee weg kunt komen, daarbij staat het me en is het gewoon super makkelijk

enne thanx
Voor mij geldt hetzelfde, van de nood een deugd maken.
pi_45578619
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:46 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Voor mij geldt hetzelfde, van de nood een deugd maken.
jup, daarbij blijf ik het grappig vinden dat als men kop net weer tondeusekaal is dat er dan als ik uit ga altijd weer meiden zijn die ff willen voelen

kale kop = babemagnet
pi_45578872
quote:

edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Da's geen gezicht! Alsof je ziek bent en plaatselijk haaruitval had... .
'k Zou maar snel alles er netjes af halen, dan groeit het daarna weer gelijk aan.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:24:00 #222
150152 Queen_Bee
pi_45578911
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:14 schreef killswitch het volgende:

[..]

jup, daarbij blijf ik het grappig vinden dat als men kop net weer tondeusekaal is dat er dan als ik uit ga altijd weer meiden zijn die ff willen voelen

kale kop = babemagnet
Vandaar foto's Bij het goede hoofd is het zooooooo sexy
I'm super sonic man
  maandag 22 januari 2007 @ 14:24:49 #223
150152 Queen_Bee
pi_45578937
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

'k Zou maar snel alles er netjes af halen, dan groeit het daarna weer gelijk aan.
Dat ja
I'm super sonic man
  maandag 22 januari 2007 @ 14:27:09 #224
pi_45579004
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:22 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Echt helemaal met het scheermes? of gewoon op de laagste stand?
pi_45579129
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:27 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

als een mesje je te ruig is kun je het eerst eens proberen met een tondeuse zonder opzetkapje.
zou al een stuk beter moeten werken
pi_45579155
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:24 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Vandaar foto's Bij het goede hoofd is het zooooooo sexy

en dan te bedenken dat ik zelf bij vrouwen juist op extreem lang haar val
  maandag 22 januari 2007 @ 14:34:36 #227
150152 Queen_Bee
pi_45579205
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:32 schreef killswitch het volgende:

[..]

en dan te bedenken dat ik zelf bij vrouwen juist op extreem lang haar val
Je hebt zeker in mn Fobo gekeken

I'm super sonic man
  maandag 22 januari 2007 @ 14:35:29 #228
pi_45579238
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef killswitch het volgende:

[..]

als een mesje je te ruig is kun je het eerst eens proberen met een tondeuse zonder opzetkapje.
zou al een stuk beter moeten werken
Ik ga woensdag wel even een tondeuse kopen dan, heb er nu nog geen. én momenteel dus nog even geen geld, stufi komt woensdag weer gelukkig. .

Misschien kan ik ook wel even naar de kapper gaan, die misschien wel het beste weet wat er mee moet gebeuren.
pi_45579280
Ik heb nu ook ongeveer een jaar kort (kortste klepje op de tondeuse). Ik hou het niet echt vaak bij, ongeveer één keer per maand haal ik de tondeuse weer tevoorschijn. Gister dus weer:

Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
  maandag 22 januari 2007 @ 14:38:37 #230
150152 Queen_Bee
pi_45579334
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:36 schreef SlaggY het volgende:
Ik heb nu ook ongeveer een jaar kort (kortste klepje op de tondeuse). Ik hou het niet echt vaak bij, ongeveer één keer per maand haal ik de tondeuse weer tevoorschijn. Gister dus weer:

[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07041/hoofd.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://xs311.xs.to/xs311/07041/hoofd3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Die laatste is schattig

EN zoals jij het hebt vind ik leuk
I'm super sonic man
pi_45580815
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:27 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

Je kan proberen om 't met de tondeuse te (laten) doen op stand 1 (da's 3 mm), misschien ziet het er dan wel overal gelijk uit. Het punt is dat als je het met een te goedkoop ding doet (die plastic opzetkammetjes) en je drukt soms wat te hard, dan ziet het er alsnog ongelijk uit, van die strepen krijg je dan.

Op zich zou je het puur voor de gein eens met het scheermes kunnen doen. Dat moet eigenlijk iedere man één keer in zijn leven gedaan hebben (en nu heb je een goed excuus). Dat voelt namelijk zo ontzettend raar en grappig, zo rubberachtig!

En het voordeel is dat het dan in ieder geval gelijkmatig aangroeit. Tweede voordeel is dat je dan geen tondeuse hoeft te kopen, maar dat het waarschijnlijk wel kan met een electrisch scheerapparaat (met dat tondeuse-dingetje erop).
pi_45580839
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:36 schreef SlaggY het volgende:

[[url=http://xs511.xs.to/xs511/07041/hoofd.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]

[[url=http://xs311.xs.to/xs311/07041/hoofd3.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dat ziet er best leuk uit. Maar vind je het na een jaar niet saai worden?
pi_45581087
Jawel, ben ook steeds aan 't twijfelen om het weer te laten groeien. Maar dit korte is ook zó makkelijk, en daarom gaat het toch iedere keer weer eraf.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_45581662
Haha, ik ken 't! . En zeker de aangroei-fase zuigt...
'k Doe m'n best om het nu echt een aantal maanden flink te laten groeien, maar de verleiding is groot om de tondeuse weer te pakken... Komende zomer mag ik 't weer van mezelf. Hopelijk hou ik 't zo lang uit. .
  maandag 22 januari 2007 @ 16:59:56 #235
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45583871
quote:
Op maandag 22 januari 2007 13:15 schreef killswitch het volgende:

maar je doet het wel nog een beetje goed bij de dames? Want daar draait het natuurlijk allemaal om.
  maandag 22 januari 2007 @ 17:00:29 #236
153940 Corelli
1653 - 1713
pi_45583895
Met zo'n pruik op als ik is het verder ook erg praktisch om je koppie kaal te hebben.
pi_45585442
quote:

[..]

edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat koppie van je ziet er met kort haar helemaal niet verkeerd uit. Het zal wel wennen zijn. Daarom moet je het ook niet meteen laten groeien. Je zult zien dat je over enkele dagen niet beter meer weet. Wel jammer dat het zo ongelijk is. Beter is alles op 6 of 3 mm te scheren. Ook kaal kan. Zeker een keer de moeite waard om te proberen, maar wel een grote stap om echt kaal te gaan. Mach3 e.d. is dan prima. Waarschijnlijk is het doel ook geweest om je voor gek te laten lopen. Dus doe er iets aan en maak het egaal. Goed staat ook om de zijkanten korter te maken dan bovenop. Laat het resultaat zien!

Overigens prima kwaliteit foto's met je telefoon. Verbazendwekkend gewoon.

BTW, van mij mag je zo mijn tondeuse lenen...

[ Bericht 4% gewijzigd door dutchapk op 22-01-2007 22:50:26 ]
  maandag 22 januari 2007 @ 23:15:56 #238
pi_45585685
Naja. Had vandaag even m'n buurman gevraagd of ik z'n tondeuse mocht lenen, dat mocht en hij kwam het zelfs even voor me doen. Wel zo makkelijk

Jammer alleen dat ik het nu echt eng vind worden hoe ik er uit zie.
Ik hoop eigenlijk dat het binnen een paar dagen weer is zoals vanmiddag, maar dan gelijk.

Het is trouwens niet zo zeer gedaan om me voor gek te laten lopen, maar om 1 team te worden. We zijn dus met het hele team kaal gegaan.

owjah, het is al laat dus dáárover geen commentaar
pi_45587226
Geinig! Maar pic in fotoboek is inderdaad beter. .

Nu wachten op de eerste die je 'skinhead' gaat noemen. .
pi_45587478
Het misstaat je iig niet hoor. Het zal vooral wennen zijn, daarna wil je niks anders meer
- NAC Breda -
  dinsdag 23 januari 2007 @ 10:50:09 #241
150152 Queen_Bee
pi_45589998
Inderdaad, het staat je zeker niet raar. Maar laat maar wel iets groeien
I'm super sonic man
pi_45591051
quote:
Op maandag 22 januari 2007 23:15 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja. Had vandaag even m'n buurman gevraagd of ik z'n tondeuse mocht lenen, dat mocht en hij kwam het zelfs even voor me doen. Wel zo makkelijk

Ik hoop eigenlijk dat het binnen een paar dagen weer is zoals vanmiddag, maar dan gelijk.

[afbeelding]
[afbeelding]
Het is trouwens niet zo zeer gedaan om me voor gek te laten lopen, maar om 1 team te worden. We zijn dus met het hele team kaal gegaan.

Staat je minder goed dan het kapsel van je in het picboek (foto bij trein). Dat komt omdat je redelijk smal /tenger bent, en dan is kaal helaas minder geschikt. Ik kan daar zelf over meepraten, bij mij is dat precies eender. En bij de anderen zie ik steeds hetzelfde.

De gemilimeterde versie staat je veel leuker, echt waar.......

Maar ja, je moet natuurlijk gewoon doen wat jezelf leuk vind.......

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 23-01-2007 11:38:59 ]
pi_45591218
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:50 schreef Queen_Bee het volgende:
Inderdaad, het staat je zeker niet raar. Maar laat maar wel iets groeien
Het gaat hier in dit topic over kaalscheren, niet over milimeteren
- NAC Breda -
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:37:05 #244
150152 Queen_Bee
pi_45591281
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:34 schreef Ritchie het volgende:

[..]

Het gaat hier in dit topic over kaalscheren, niet over milimeteren
De rest zegt precies hetzelfde en mij kijk je erop aan?
Als een kaal hoofd m nou minder goed staat
I'm super sonic man
pi_45591681
Bij deze, ik, na een 2 dagen niet scheren..

- NAC Breda -
pi_45591812
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 11:49 schreef Ritchie het volgende:
Bij deze, ik, na een 2 dagen niet scheren..

[afbeelding]
Geschikt hoor. Je hebt er wel een hoofd voor....Maar klaagt je omgeving niet over een hoog criminaliteitsgehalte...
pi_45592028
Zeker grappig als je dan ook nog eens iets van Lonsdale aan hebt. Heerlijk, al die vooroordelen
- NAC Breda -
pi_45592052
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:01 schreef Ritchie het volgende:
Zeker grappig als je dan ook nog eens iets van Lonsdale aan hebt. Heerlijk, al die vooroordelen
Mooi. Moet je ook niets van aantrekken hoor.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:31:15 #249
pi_45592886
Naja.
Wat iedereen hier bedacht had, had ik zelf stiekem ook wel een beetje bedacht, dit is echt veel te fucking kort en staat me ook voor geen meter. Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag weer aangegroeid was, maar dat is niet gebeurd
Hoe lang zal het ongeveer duren voor het zo lang is al op de eerste foto?
Tot die tijd maar gewoon mutsen opzetten

en ik ben inderdaad te dun voor een kaal hoofd denk ik.. ben ook maar 68 kilo, met m'n 1.83.
pi_45593197
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 12:31 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
Naja.
Wat iedereen hier bedacht had, had ik zelf stiekem ook wel een beetje bedacht, dit is echt veel te fucking kort en staat me ook voor geen meter.
Je moet er ook een beetje aan wennen hoor. Dat is bij iedereen zo. Het verschil is ook in een keer te groot.

Toen ik het de eerste keer liet millimeteren, vond iedereen dat verschil ook te groot. En op gegeven moment is iedereen eraan gewend.... Ik heb het al jaren lekker kort.. En eigenlijk het liefste kaal, maar ja te dun ....
quote:
Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag weer aangegroeid was, maar dat is niet gebeurd
Het haar groeit echt heel hard....Het groeit 2 a 3 mm per week...Na 1 weekje ben jij gelukkig zeker weten, dan zul je zien dat het helemaal niet zo gek is..
quote:

en ik ben inderdaad te dun voor een kaal hoofd denk ik.. ben ook maar 68 kilo, met m'n 1.83.
Dan ben je net als ik ongeveer met mijn 1.85 en 65 kg....

Welnee joh...Je loop echt niet vooschut hoor. Het is ff zoeken naar de juiste "kortheid"..

Dus geen paniek.. Het komt echt helemaal goed. Zo'n 6 mm staat je, zeker weten. (duur dus slechts 2 weken...)

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 23-01-2007 12:51:48 ]
pi_45593831
Het is gewoon wennen. Na een week ofzo wil je echt niet anders meer.
- NAC Breda -
  dinsdag 23 januari 2007 @ 15:07:32 #252
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_45597265
Zaterdag bij de kappert geweest (jah ik ben te lui om iemand te regelen). Blijf lachen om de bekken die ze trekken als ik zeg dat ik mn haar op 3mm wil
pi_45602227
quote:
Op maandag 22 januari 2007 23:15 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vind dat het je echt mega goed staat...enne wat anderen ook al zeggen..je moet er even aan wennen maar dan wil je niet anders meer! En geef toe: het voelt geweldig.
Gelukkig zonder haar
pi_45602342
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 15:07 schreef Maeksy het volgende:
Zaterdag bij de kappert geweest (jah ik ben te lui om iemand te regelen). Blijf lachen om de bekken die ze trekken als ik zeg dat ik mn haar op 3mm wil
Tja 3 mm is natuurlijk ook fucking lang haar hippie !
Gelukkig zonder haar
pi_45604083
quote:
Naja.
Wat iedereen hier bedacht had, had ik zelf stiekem ook wel een beetje bedacht, dit is echt veel te fucking kort en staat me ook voor geen meter. Ik hoopte eigenlijk dat het vandaag weer aangegroeid was, maar dat is niet gebeurd
Iemand die je met haar niet heeft gekend zal echt niet denken dat het fucking kort is. Je moet er gewoon een paar dagen aan wennen. Ik dacht prceis hetzelfde en ging met een petje lopen. Achteraf gezien vind ik dat gewoon stom van mezelf. Alleen bekenden regaeerden. Voor alle anderen was het normaal zo kort. Ik wissel nu in lengte af, soms langer soms millimeteren. Het is elke keer weer wennen.
quote:
Ik vind mezelf juist te fors met mijn 95 kilo en 1.83. Paar kilootjes ruilen?
  woensdag 24 januari 2007 @ 10:43:01 #256
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45623501
Hee, een kalekoppentopic! Tof.
Ik scheer al een jaar of tien met enige regelmatig mijn bolletje helemaal glad (uitgezonderd het sikje met snor dan natuurlijk). Heb een tijd de Headblade gebruikt, maar dat beviel toch niet helemaal. Normaal gebruik ik gewoon de Mach 3 Turbo, maar heb sinds kort de Gilette Fusion Power en zal het daar eens mee gaan proberen.

Voor foto's: zie avatar of fotoboek.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45623528
Ik heb gisteren besloten toch terug te gaan naar Mach3. Ik vind die toch iets fijner scheren eigenlijk. Het irriteert minder, en ik snij me minder
- NAC Breda -
pi_45633543
Ik heb me gisteren voor het eerst met de fusion (power versie) geschoren, 't is wel een beetje wennen maar vond het resultaat wel superglad en daar gaat het uiteindelijk om wat mij betreft, dus ik ben bang dat ik nu vast zit aan die idioot dure mesjes. maar ja wie mooi kaal wil zijn moet (financieel een beetje) pijn lijden
Gelukkig zonder haar
pi_45647755
quote:

Als het goed is kan je al zien dat het weer gegroeid is. En het voordeel van helemaal glad scheren is dat het heel mooi gaat groeien....

En kan je er al een beetje aan wennen?

Oja, antwoord op je vraag: schat dat het een mm of 6 ......Mwoa weekje of 3 denk ik.....
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:26:20 #260
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45658016
Tegenwoordig eenmaal per twee weken met standje 12 er overheen. Dat heeele korte hoeft van mij niet meer zo. In de winter staat me dat ook niet echt.
pi_45665932
12mm en dat dan toch in het kale koppentopic durven melden... hippie

Kom, ik ga de fusion nog eens testen
Gelukkig zonder haar
pi_45666768
Ik ben benieuwd of jij de fushion nog lang gaat gebruiken of niet.
- NAC Breda -
pi_45666845
In ieder geval zo lang ik mesjes heb, die dingen zijn zo godsgruwelijk duur, zal ze toch echt op-gebruiken! maar erger: tot nu toe vind ik het ook ge-wel-dig scheren.
Gelukkig zonder haar
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:32:06 #264
37887 Dauthi
Progressive
pi_45668744
quote:
na de doorbloeding naar je hoofd wordt gewoon groter en de bloedvaten in je huid gaan nog verder open staan, het valt flink mee hoe koud je hoofd dan is.
Als je lang haar had dan ontzien alleen je oren het, maar das ook maar tijdelijk
pi_45699146
Goh zelfs van dit topic kun je nog iets opsteken !
Gelukkig zonder haar
pi_45704178
in ieder geval niet je haar
pi_45704604
nee maarre...geldt dat (momenteel) ook voor jou ?
Gelukkig zonder haar
  vrijdag 26 januari 2007 @ 19:37:53 #268
69450 Lucky_Luuk
Holderie de gatsprie
pi_45705283
Nou ik heb anders 's nachts toch wel een koude kop hoor!

Nu al zo'n 2 jaar standje 2 kaal en wil nooit meer iets anders. Helemaal kaal zal hem alleen nooit worden denk ik.

(bijna) kaal
Dan witte nog nie wie
pi_45712191
Ik volg dit topic toch nog steeds met verbazing. Ik kan me goed voorstellen dat als je kalend bent je t liefst je haar dat je nog hebt heel kort maakt. Dat staat idd beter dan dat zielige geemmer met wat je nog hebt. Echter als je gewoon een kop met haar kunt hebben waarom kies je dan voor kaal of milimeteren? Zowiezo is het niet echt functioneel, je haar heb je niet voor niets. En er zijn echt heel weinig mensen die het goed staat. Vervolgens is het nog een keer redelijk wat werk om een kaal hoofd bij te houden. In de zomer kun je je hele kop vol zonnebrand smeren, lijkt me ook niet echt handig.

Dus als ik zo alle gedoe omtrent het scheren lees doe je het niet voor het gemak en dus blijkbaar hoofdzakelijk voor hoe het eruit ziet en wat ik al zeg, er zijn maar weinig gezichten waarbij het goed staat. Kan ik dus de conclusie trekken dat het kale hoofd er hoofdzakelijk voor het uiterlijke vertoon is? En het is toch jammer dat je geen enkele keus meer hebt qua styling omdat er niks te stylen valt?

De hamvraag is dus, waarom zo graag kaal?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 23:19:20 #270
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45712696
Iedereen kan die vraag slechts voor zichzelf beantwoorden, denk ik. Ikzelf vind het gewoon heel erg mooi en merk aan mijn omgeving dat ook anderen dat bij mij vinden. Daarnaast is het vooral erg makkelijk, ik heb een hekel aan dingen aan mijn haar moeten te doen. Tenslotte is het fantastisch om met een kale kop een koel zwembad in te duiken, maar da's dan meer een bijzaak.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45713007
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:06 schreef Samson het volgende:
Dat is een goede vraag. Cognitief absoluut niet definieerbaar, slecht een gevoelskwestie....
pi_45721553
quote:

[..]

edit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een paar keer langefietst in dit topic.......

Nu weet ik het echt zeker, Schotse Hooglander, DIT kort gemillimeterde staat je echt goed.....Eerder zei ik het al, je moet er aan wennen.....

Als ik jou was zou ik het op zo'n 6 mm houden (standje 2 of zo)......Kun je zelf doen met een GOEDE tondeuse..

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 27-01-2007 12:31:26 ]
pi_45722825
Man wat is het koud op je hoofd, met deze winterse temperaturen. Het was wel even wennen na een lange tijd met 'lang' haar rond te hebben gelopen.
I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
pi_45723583
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 23:06 schreef Samson het volgende:
Ik vind het gewoon lekker...

Vind het wel een vraag die goed bij je naam past... als Samson moet je wel lang haar hebben
Gelukkig zonder haar
pi_45723656
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:23 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon lekker...

Vind het wel een vraag die goed bij je naam past... als Samson moet je wel lang haar hebben
Tja, als je t lekker vind moet je t doen, mij staat heel kort haar ook goed, maar ik vind het nadeel dat je t zo vaak moet bijwerken en dan zit je zo vaak bij de kapper. Iets langer haar staat me beter en is juist makkelijker in onderhoud. Kam erdoorheen en drogen maar
pi_45724910
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 13:27 schreef Samson het volgende:

[..]

Tja, als je t lekker vind moet je t doen, mij staat heel kort haar ook goed, maar ik vind het nadeel dat je t zo vaak moet bijwerken en dan zit je zo vaak bij de kapper. Iets langer haar staat me beter en is juist makkelijker in onderhoud. Kam erdoorheen en drogen maar
Ik denk dat het grootste verschil tussen ons is: jij vindt het zo te lezen het belangrijkst dat het goed staat, en mij interesseert het veel minder hoe het "staat" maar ik vind het belangrijker dat het gewoon lekker voelt cq. dat ik me beter voel zonder haar... als ik heel eerlijk ben moet ik denk ik wel toe geven dat een beetje haar me beter zou staan... alleen kan me dat dus weinig schelen. Tja en het argument dat het makkelijker is, tja niks is eenvoudiger dan een kaal koppie lijkt me. maar goed ieder zijn meug he
Gelukkig zonder haar
pi_45726646
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 14:17 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Ik denk dat het grootste verschil tussen ons is: jij vindt het zo te lezen het belangrijkst dat het goed staat, en mij interesseert het veel minder hoe het "staat" maar ik vind het belangrijker dat het gewoon lekker voelt cq. dat ik me beter voel zonder haar... als ik heel eerlijk ben moet ik denk ik wel toe geven dat een beetje haar me beter zou staan... alleen kan me dat dus weinig schelen. Tja en het argument dat het makkelijker is, tja niks is eenvoudiger dan een kaal koppie lijkt me. maar goed ieder zijn meug he
Mmm, is idd een deel waar, vind t belangrijk dat het goed staat, maar het functioneel zijn ook wel hoor. Ik sta ook helemaal niet negatief tegen heel kort milimeterhaar, echt kaal vind ik minder. Het gaat er idd om waar je je het lekkerst bij voelt. Op zich lijkt het me best leuk maar mijn hoofd leent zich er niet voor Als je t zelf nl met je tondeuse bij kunt houden is het wel relaxed natuurlijk
pi_45727279
hihi je bent al bijna om, een paar berichtjes geleden vroeg je je nog af waarom mensen met een volle kop met haar het af zouden willen scheren of millimeteren en nu vind je al behoorlijk relaxed ...
Gelukkig zonder haar
pi_45736178
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 15:59 schreef TeChNo2 het volgende:
hihi je bent al bijna om, een paar berichtjes geleden vroeg je je nog af waarom mensen met een volle kop met haar het af zouden willen scheren of millimeteren en nu vind je al behoorlijk relaxed ...
hehe, als je haar maar goed zit
pi_45755610
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 19:14 schreef TeChNo2 het volgende:
nee maarre...geldt dat (momenteel) ook voor jou ?
nou, heb het weer op standje 0 gedaan. voor de chicks, niet voor mezelf
pi_45756290
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:09 schreef Tali-banaan het volgende:

[..]

nou, heb het weer op standje 0 gedaan. voor de chicks, niet voor mezelf
En hoe bevalt dat standje nul? Geen last van je huidklachten? Reacties vanuit omgeving?..ik geloof eerlijk gezegd wel dat je er een geschikt hoofd voor heeft......
pi_45764926
nee nee, heb t al wel vaker gedaan hoor. maar nog steeds met tondeuse bedoel ik, zonder kammetje.

en tuurlijk zijn er reacties, voor diegene die het me een tijd niet hebben gezien. meestal lachen ze. vaker lachen ze me toe dan uit geloof ik. vaak is het van: "Robbert wat heb je met je haar gedaan?!!!" en even later: staat je eigenlijk wel goed

maar der zullen vast en zeker mensen zijn die het niet mooi vinden, puur en alleen "omdat het kaal is". zoiets doe je natuurlijk niet! maar die mensen hoor je daar vaak niet over
pi_45769037
quote:
Op zondag 28 januari 2007 18:16 schreef Tali-banaan het volgende:
nee nee, heb t al wel vaker gedaan hoor. maar nog steeds met tondeuse bedoel ik, zonder kammetje.
Vind ik ook eigenlijk mooier dan met scheermes.....
quote:
en tuurlijk zijn er reacties, voor diegene die het me een tijd niet hebben gezien. meestal lachen ze. vaker lachen ze me toe dan uit geloof ik. vaak is het van: "Robbert wat heb je met je haar gedaan?!!!" en even later: staat je eigenlijk wel goed
Het staat jou ook zeker..... Maar leuk als men het bevestigt.
quote:
maar der zullen vast en zeker mensen zijn die het niet mooi vinden, puur en alleen "omdat het kaal is". zoiets doe je natuurlijk niet! maar die mensen hoor je daar vaak niet over
Ja dat klopt. Zeker de oudere generatie denkt er wat laatdunkend over. Best jammer, maar daar moet je eigenlijk niets van aantrekken. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan
pi_45777522
inderdaad is dat makkelijker gezegd dan gedaan. t is niet zo dat ik er moedeloos van wordt hoor, maar al dat gedoe van "hey kale!", "jij bent kaal!", en dat soort, wordt op een gegeven moment gewoon irritant.

en van de zomer ga ik het met een scheermesje doen, zoals techno altijd predikt.
pi_45777660
Doe 's een foto?
  maandag 29 januari 2007 @ 08:57:34 #286
37248 BertV
Klei indiaan
pi_45781720
Hm, wel "verplicht" naar de zonnebank of niet?
Heb er geen geduld voor, maar zo'n wit kaal hoofd ziet er minder uit dan een gebruinde.
  maandag 29 januari 2007 @ 09:03:45 #287
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45781808
ik doe het ook, op 3 mm.
heerlijk zo kort, geen gezeik meer.heb ook lastig haar

verslavend
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_45783735
e
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:00 schreef Tali-banaan het volgende:
inderdaad is dat makkelijker gezegd dan gedaan. t is niet zo dat ik er moedeloos van wordt hoor, maar al dat gedoe van "hey kale!", "jij bent kaal!", en dat soort, wordt op een gegeven moment gewoon irritant.
Ja, dat vind ook superirritant. Maar het scheelt ook of je het constant bijhoudt of dat je het iedere keer laat aangroeien. Want dan valt het iedere keer op....en dan komen die opmerkingen iedere keer weer opnieuw.....Maar ja, net als Schotse_Hooglander ben ik nogal smal (dezelfde lichaamsbouw) en is eigenlijk te smal voor helemaal kaal......Dan is millimeteren eigelijk veel beter....Dat zie ik bij iedere "soortgelijke gevallen"
quote:
en van de zomer ga ik het met een scheermesje doen, zoals techno altijd predikt.
Ja, dat is een aparte ervaring! Wel bewerkelijk. Het voelt idd heel apart aan. Het staat wel verzorgder als je het om de 2 dagen scheert. Alleen erg oppassen met snijden
pi_45783753
quote:
Op maandag 29 januari 2007 08:57 schreef BertV het volgende:
Hm, wel "verplicht" naar de zonnebank of niet?
Heb er geen geduld voor, maar zo'n wit kaal hoofd ziet er minder uit dan een gebruinde.
Ja, eigenlijk wel een must. Maar zomers gaat het vanzelf hoor...
  maandag 29 januari 2007 @ 11:37:30 #290
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45784679
zonnebank = slecht voor je huid, beter heb je gewone zon of gebruik je bruin zonder zon, gelijk goed voor je huid ( van nivea ) en je krijgt een tintje!

wel goed gebruiken anders ziet t er niet uit
pi_45784912
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:37 schreef Pumatje het volgende:
zonnebank = slecht voor je huid, beter heb je gewone zon of gebruik je bruin zonder zon, gelijk goed voor je huid ( van nivea ) en je krijgt een tintje!

wel goed gebruiken anders ziet t er niet uit
Zonnebank gebruik ik daarom niet.....Teveel zonlicht is sowieso erg slecht...
  maandag 29 januari 2007 @ 11:53:06 #292
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45785106
hmwoa, als je het goed geleidelijk opbouwt verzamelt zich genoeg pigment om je huid te beschermen.
pi_45785243
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:53 schreef Pumatje het volgende:
hmwoa, als je het goed geleidelijk opbouwt verzamelt zich genoeg pigment om je huid te beschermen.
Zeker als je het verantwoord doet, dan scheelt dat een slok op de borrel....Maar een bruine kop is wel erg mooi...
  maandag 29 januari 2007 @ 12:06:09 #294
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_45785493
idd, dus in de winter gewoon wat van die nivea, krijg je mooi tintje door, in 10 minuten haha.
in zomer kun je het ookgebruiken, word er nog steeds bruin door.
pi_45796567
quote:
Op maandag 29 januari 2007 00:00 schreef Tali-banaan het volgende:

Hoera ik heb een volgeling
Gelukkig zonder haar
pi_45796920
Hail to TeChNo2
- NAC Breda -
pi_45797947
quote:
Op maandag 29 januari 2007 18:02 schreef Ritchie het volgende:
Hail to TeChNo2
ik heb een nieuwe sig
Gelukkig zonder haar
pi_45798399
woei, ik ben een sig
- NAC Breda -
pi_45809227
quote:
Op maandag 29 januari 2007 12:06 schreef Pumatje het volgende:
idd, dus in de winter gewoon wat van die nivea, krijg je mooi tintje door, in 10 minuten haha.
in zomer kun je het ookgebruiken, word er nog steeds bruin door.
Doe ik ook altijd! Staat beter inderdaad als zo'n witte kop.
Alleen is het geen porum dat mijn handen wit zijn......
pi_45830201
quote:
Op maandag 29 januari 2007 22:59 schreef Kyls het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd! Staat beter inderdaad als zo'n witte kop.
Alleen is het geen porum dat mijn handen wit zijn......
Dus eigenlijk is het best veel werk zo'n "gemaakt" kale kop, als je je ook nog ns met de kleur moet bezighouden. Normaal als je wel haar op je hoofd hebt maak ik me niet echt druk of ik nou een tijd ns wat bleker ben (in de winter bv) maar in dit geval moet je danwel onder de zonnebank, danwel aan de zelfbruiners. Wel een gedoe allemaal
pi_45830266
nee hoor...hahaha niks simpelers en eenvoudiger dan een kaal koppie (of ben ik weer aan het prediken ahum...)
kom snel naar : Hoofd kaalscheren #4 (toch ?)

[ Bericht 22% gewijzigd door TeChNo2 op 30-01-2007 18:18:43 ]
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')