abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41441023
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:53 schreef Tali-banaan het volgende:

[..]

Zelf heb ik helemaal kaal nog nooit geprobeerd. Wil ik zeker wel een keer doen.
Ik heb drie (vier want web icon) fotoos van je gezien. Op basis daarvan zeg ik dat het je zeker zal staan..want je hebt het al zeer kort. Glad is dan maar een kleine stap. Proberen kan altijd, als het niet bevalt is het een weekje verder al weer alsof je een tondeuze op standje nul hebt gebruikt. Groeit heel hard is mijn ervaring. Het is dus geen risico wat dat betreft.....
quote:
Want anders is het net als vroeger. Die onzekerheid die ik had van...
De grootste stap heb je volgens mij al gehad. Ik denk dat je geen lullige opmerkingen hoeft te verwachten. Dit temeer omdat de laatste keer geen noemenswaardige reacties gaf. Gelukkig maar.
quote:
- als ik me kortscheer, zal dat me wel staan? Ik moet eigenlijk wel he, want die inhammen das niks
Dat versnelt de beslissing. Als de inhammen je slecht aanstaan, zou ik het gewoon proberen. De stap lijkt mij in jou geval niet groot meer
quote:
- als ik me kaal scheer, zal dat me wel staan? ik moet wel want zo'n kale kruin met gemillimeterd haar dat is ook niks. Dan lijkt het net zo'n houten puzzel waarin je zo'n stuk cirkel in het juiste vak moet zien te plaatsen ofzo
Dat heb ik idd niet op de fotoos kunnen zien. (Je zou eigenlijk 360 graden fotoos moeten kunnen, maar ja das techniek en lastig). Heel kort millimeteren vind ik zelf ook alleen geschikt als je geen grote kruin en of inhammen hebt. Ook als je bovenop weing haar hebt en kaalheid is ook nog een onregelmatig, vind ik het effect van millimeteren ook veel minder worden. Dan zou ik ook zeggen: gewoon afscheren met een scheermesje. Beter dus. Ik zie ook in mijn eigen omgeving goede resultaten, maar het verschilt sterk van persoon tot persoon. Uitproberen en ervaren is de enige manier om erachter te komen.
quote:
ik moet het dus in ieder geval geprobeerd hebben. Bang voor reacties ben ik niet. Maakt me juist zelfverzekerder, omdat ik het gevoel heb dat het me steeds minder raakt Maarja, nu hoeft het nog niet. Ik vind het prima zo.
Das mooi. Ik deed het zelf te snel (voor mijn conservatieve omgeving ) Ik zou zeggen doe het rustig aan. Hoe geleiderlijker, hoe beter. Je hebt wel erg veel op mij voor dat je bij je eigen gevoel kan blijven. Ik wil zelf teveel bevestiging van de ander en de omgeving. En dat is niet goed, het gaat erom dat jij het mooi vindt en vooral goed voelt...
quote:
Pas als er een gat ontstaat zal ik het ff checken. En medicatie daar doe ik niet meer aan. Ik probeer het nu met af en toe babyolie op mijn hoofdhuid te smeren. Even kijken of dat helpt. Want van huidartsen heb ik niet zo'n hoge pet op
Ik heb ook een huidaandoenig. Ook hoofdhuid bij mij is zeer gevoelig. Ik heb de drempel platgelopen bij de dermatoloog, ook geen resultaat. Lichttherapie, zalf, pillen, troep en helpt allemaal geen moer. Ik heb dus heel gauw last van ontstekingen en moet dus oppassen ook met tondeuse. Als ik het voorzichtig doe, dan lukt het wel. Zelfs toen ik het met scheermes deed.

Ik weet niet hoe gevoelig je hoofdhuid is. Let erop dat er verschillende soorten scheerschuim is. Er zijn soorten speciaal voor gevoelige huid.. Dat scheelt ook heel veel.... Misschien is er wel scheerschuim speciaal voor de hoofdhuid, maar dat weet ik niet

Misschien tip: huisarts (of dermatoloog) om advies vragen?

Wel realiseren dat als je gaat scheren dat het om de twee dagen moet (bij mij tenminste) . Kost dus meer tijd. En altijd weer kans op snijwondjes. (goed scheermesjes scheelt ook veel). Wondjes met scheerzeep erin , daar houd ik niet zo van...Maar je leert het wel snel hoor. Handigheidje. En gewoon rustig de tijd voor nemen...

Nou ik ben benieuwd. Veel succes ermee
pi_41449278
Dankje Maar zoals ik al zei ga ik dat nu nog niet doen

Wat heb je op je hoofdhuid? De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Jij de 'bink hier'?! Je bent het stinkdier!
Jij drinkt kindercola, ik drink flink bier! :D
pi_41449476
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:27 schreef TeChNo2 het volgende:
nou dan za'k 'm d'r ook nog es opzetten:
[afbeelding]
staat je goed, je hebt er wel het hoofd voor
pi_41450468
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:

Wat heb je op je hoofdhuid?
Ik twee huidartsten gehad. De ene vond dat het Acne Rosacea is. Maar niet alleen op hoofdhuid maar zo'n beetje overal. Een andere dermatoloog vond dat Rosacea wel meevallen. Vanalles geprobeerd, maar het is erg hardnekkig. Wat uiteindelijk nog het beste helpt is afblijven....het is erg onstekingsgevoelig. En hoofdhuid is best dun..Maar met tondeuze valt het me keer op keer zeer mee. Scheelt ook om scheerkop schoon te houden. Beetje alcohol kan nooit kwaad (niet te vaak). Mits het scheerapparaat niet gesmeerd hoef te worden (mijn Philips niet).
quote:
De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Ja, ik ben dus kennelijk niet enige die meerdere diagnoses krijgt. Het ligt wel dicht bij elkaar. Zowel psoriasis als eczeem zijn ook best hardnekkig en vaak best lastig om te behandelen. Net als dat van mij....Op gegeven moment was ik het beu en ben er mee gestopt met die troep die ze mee steeds voorschreven. En het ging eerder beter dan minder zonder medicatie . Dus ik liet het erbij. En hoe beter ik er niet aankom, hoe beter het gaat....Daar zit mijn oplossing. Nagels is grote boosdoener....

Ik denk dat jij net als ik gewoon een erg gevoelige huid hebben.....En een droge huid; vandaar die babyolie. Bij mij was het eerst erg vette huid. Ik gebruik daarom juist geen shampoo meer. Want shampoo ontvet, en klieren gaan steeds meer vet produceren...ik gebruik alleen water en dat ook niet al te vaak....En dan heb ik het wel onder controle.

Maar ja, elke huidtype is anders. Het is ook een beetje uitproberen, weer onder controle krijgen. En als het te gek wordt , weer naar huisarts of dermatoloog.....

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 03-09-2006 14:31:04 ]
pi_41451026
Ja precies
pi_41451431
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:05 schreef Tali-banaan het volgende:
Ja tof, alweer deel 3!

Voor Echtgaaf: misschien is het leuk om de kale koppen galerie in de openingspost te zetten: http://www.gemeentebelang(...)alekoppengalerie.jpg
Tja, nog eens ff bekeken, maar ff de mooiste eruit gelicht:

willekeurige volgorde:

1 Andre Agassi.

2 Fortuyn, zeer geschikt hoofd

3 Pharrell Williams: Ik zag hem een keer in een clip toen ie wat meer haar had: nou ik weet het wel zeker: Kaal staat hem veel leuker en is dan veel knapper..... Kaal en donkere huidskleur gaat meestal erg goed samen...

3 David Beckham (geen fan): maar wel zeer geschikt hoofd om kaal te scheren. Bijzonder geslaagd...

4 Gerard Joling overweegt het.......: ik zag een keer een geshopte foto : ik denk dat ie het beter niet kan doen. Bovendien heeft hij een litteken op achterhoofd wegens transplantatie> Iets wat ik sowieso nooit zou doen. Veel liever kaal dus.

5 Een prachtige commercial voor een deo: Geheel kale man. Shit, foto heb ik niet meer. Ff zoeken. Nog nooit zoiets moois gezien.....:P
pi_41451523
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:09 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

Tijd voor een (oud) plaatje.
Kan prima hoor. maar niet te kort zou ik zeggen.

Oud plaatje, nu weer lang(er)?
pi_41454383
en dan nu..een "echtgaaf"e foto ????
Gelukkig zonder haar
  zondag 3 september 2006 @ 16:54:49 #34
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41454427
ik wil mn hoofd niet echt kaal ofzo, maar gewoon de langste stand van de tondeuze ofzo.
Alleen ben een beetje bang dat ik er heel anders uitzie ofzo. Het is wel handig in combinatie met mn sport etc
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41455115
Ik zou het gewoon doen. Bevalt het je niet, dan groeit het weer aan.
pi_41455344
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:18 schreef Tali-banaan het volgende:
Ik zou het gewoon doen. Bevalt het je niet, dan groeit het weer aan.
Maar pas op: bevalt het wel, dan groeit het voorlopig niet weer aan !
Gelukkig zonder haar
  zondag 3 september 2006 @ 17:31:32 #37
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_41455427
hmm true ik kan t wel eens proberen i guess
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 3 september 2006 @ 17:52:32 #38
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_41456029
quote:
Op zondag 3 september 2006 16:54 schreef boem-dikkie het volgende:
ik wil mn hoofd niet echt kaal ofzo, maar gewoon de langste stand van de tondeuze ofzo.
Alleen ben een beetje bang dat ik er heel anders uitzie ofzo. Het is wel handig in combinatie met mn sport etc
Langste stand. Dat is best lang, gast. Ziet er niet uit natuurlijk.

Doe 9 mm ofzo.
pi_41550889
9 mm is toch echt ook te lang om in dit topic te passen hoor... (hippies )
Gelukkig zonder haar
pi_41551864
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.

En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
pi_41553294
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:
Ik doe altijd standje 2, soms 1 op de bovenkant, en dan de zijkant zo goed als kaal (zonder kammetje op tondeuze), en dan onderaan nog even met een mesje zodat het perfect overloopt van kaal -> standje 2.

En dan de contouren ff recht maken (voorhoofd en boven je bakkebaarden enzo), zie pharrell/jay-z op die kale koppen galerie. Nadeel is wel dat het model er na een week weer uit is, en na 2 weken lijkt alles net 1 lengte.. ga dus zoiezo elke 2 weken naar de kapper.
Dat klinkt goed. Wel een dure variant (dit kan je onmogelijk zelf doen) als je elke 2 weken naar de kapper moet......
pi_41568616
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:55 schreef illusions het volgende:

t is misschien een raar vraagje, maar ik zou wel willen weten waarom zij en jij dat doet, die contouren recht maken. soms lijkt het net een helm omdat het gewoon te strak is (vind ik). ik heb t ook nog nooit gezien bij een blanke geloof ik
pi_41622870
Het begint alweer merkbaar te groeien... Misschien toch ff snel weer erover heen. Het bevalt me wel in ieder geval!
after turn the volume up, it's my beat !
pi_41623569
Dat is mooi
pi_41624845
Ik heb er zin an. At Your Service

En het wordt hoog tijd voor een Daimler en een Butler en twee mooie hondjes

[ Bericht 29% gewijzigd door EchtGaaf op 08-09-2006 19:03:55 ]
pi_41625145
Wat is dit?

De wederopstanding van Pim? Ik hoop het toch niet!
pi_41625258
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:02 schreef Tali-banaan het volgende:
Wat is dit?

De wederopstanding van Pim? Ik hoop het toch niet!
Nee niet schrikken, Tali-banaan, ik ben het maar.........

Maar Pim vond ik wel een leuk mens. Alleen zijn ideeen vond ik heel slecht.....Ik hoop dat ik je kan gerust stellen.

Maar zijn uiterlijk en zijn kale mooie kop vind vond ik erg mooi.....

En ik ben ook gek op Daimlers en ook hondjes....Zeker de King Charles spaniels.....Pim had wel smaak
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:09:24 #48
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_41625348
quote:
Op zondag 3 september 2006 13:21 schreef Tali-banaan het volgende:

Wat heb je op je hoofdhuid? De ene arts zei bij mij dat het prosiasis is, en de ander seboroisch eczeem. Maar je krijgt voor beide aandoeningen ongeveer dezelfde middeltjes. Zelf zie ik mijn hoofdhuid gewoon als een droge hoofdhuid. Niet als 1 van die 2. Want die middeltjes lijken veel te sterk en enkel negatieve effecten achter te laten
Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...

Laat je eens testen op Candida of Candidiasis... Als de dokter het niet doet, kan je jezelf laten
doorverwijzen... De oorzaak hiervan zit meestal van binnen... Bovendien is het dieet wat je
naast de pro-biotica en de caprylzuurtabletten moet slikken ook heel goed om erachter te
komen of t geen allergische reactie is (als t bijvoorbeeld na 4 weken geen melkproducten
weg trekt, heb je je probleem gevonden) ...

Laat je geen hormoonzalven op je kop smeren, daar kan je huid permanent dun van worden...
Maak t lekker kort (kaal kan ook) en was t met groene zeep ( een volle theelepel van dat spul uit zo'n emmertje, bij AH verkopen ze t onder de naam DrieHoek )... Laat t 2 minuten intrekken, en daarna heel goed afspoelen omdat de dode huid dan los komt... De eerste keer moet je t misschien 2 keer doen (kan dan wel een btje gevoelig worden maar dat is echt tijdelijk)... Daarna insmeren met Aloe Vera zalf zonder veel troep erin... Allantoine erin is wel een pre...

Na 2 weken om de 3 a 4 dagen dit gedaan te hebben, hoef je t nog maar 1 keer per week zo
te wassen... En t trekt ook goed weg door de Aloe Vera, dus ziet t er weer gezond uit...
De rest van de dagen was je t gewoon met water en heb je ook geen schilfers
dankzij die ene keer in de week wassen met groene zeep...

Nogmaals is t wel noodzaak om de oorzaak aan te pakken... En die zit in deze gevallen enorm
vaak van binnen... Een verzuurd lichaam, of een schimmelinfectie in t darmstelsel (kan veroorzaakt
worden door het gebruik van anti-biotica)... Vaak hebben de ouders hier ook aanleg voor...

Het is verbluffend om te weten hoe vaak doktoren hier niet bij stil staan... Ze krijgen zelfs op de
universiteit geleerd dat candidiasis niet voor kan komen in een lichaam zonder een ernstige
ziekte... Dit terwijl iets als anti-biotica heel de darmflora uitroeit, en zo gisten als Candida een
mooi gespreid bedje hebben om in te groeien en bloeien waar ze ook willen...

O ja, nog een punt vergeten... Parasieten... Als je parasieten in je lichaam hebt
zal alles wat je doet om je immuunsysteem te verbeteren voor niets zijn...

Laat je daarom ook op parasieten testen, en doe 1 keer per jaar een kruidenkuur:
http://www.heelnatuurlijk.nl/parasieten_kruidenkuur.htm

Die verdere onderhoud na de kuur doe ik zelf niet aan...

[ Bericht 4% gewijzigd door B-FliP op 08-09-2006 19:24:26 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_41625412
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:09 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Seborroisch eczeem is eigenlijk geen eczeem maar een gist/schimmel...

Laat je eens testen op Candida of Candidiasis... Als de dokter het niet doet, kan je jezelf laten
doorverwijzen... De oorzaak hiervan zit meestal van binnen... Bovendien is het dieet wat je
naast de pro-biotica en de caprylzuurtabletten moet slikken ook heel goed om erachter te
komen of t geen allergische reactie is (als t bijvoorbeeld na 4 weken geen melkproducten
weg trekt, heb je je probleem gevonden) ...

Laat je geen hormoonzalven op je kop smeren, daar kan je huid permanent dun van worden...
Maak t lekker kort (kaal kan ook) en was t met groene zeep ( een volle theelepel van dat spul uit zo'n emmertje, bij AH verkopen ze t onder de naam DrieHoek )... Laat t 2 minuten intrekken, en daarna heel goed afspoelen omdat de dode huid dan los komt... De eerste keer moet je t misschien 2 keer doen (kan dan wel een btje gevoelig worden maar dat is echt tijdelijk)... Daarna insmeren met Aloe Vera zalf zonder veel troep erin... Allantoine erin is wel een pre...

Na 2 weken om de 3 a 4 dagen dit gedaan te hebben, hoef je t nog maar 1 keer per week zo
te wassen... En t trekt ook goed weg door de Aloe Vera, dus ziet t er weer gezond uit...
De rest van de dagen was je t gewoon met water en heb je ook geen schilfers...

Nogmaals is t wel noodzaak om de oorzaak aan te pakken... En die zit in deze gevallen enorm
vaak van binnen... Een verzuurd lichaam, of een schimmelinfectie in t darmstelsel (kan veroorzaakt
worden door het gebruik van anti-biotica)... Vaak hebben de ouders hier ook aanleg voor...

Het is verbluffend om te weten hoe vaak doktoren hier niet bij stil staan... Ze krijgen zelfs op de
universiteit geleerd dat candidiasis niet voor kan komen in een lichaam zonder een ernstige
ziekte... Dit terwijl iets als anti-biotica heel de darmflora uitroeit, en zo gisten als Candida een
mooi gespreid bedje hebben om in te groeien en bloeien waar ze ook willen...
Beste dermatoloog in spe,

heb je ook een oplossing voor acne rosecea ?(hopelijk goed gespeld)
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:21:52 #50
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_41625689
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Beste dermatoloog in spe,

heb je ook een oplossing voor acne rosecea ?(hopelijk goed gespeld)
t Spijt me... Daar heb ik geen ervaring mee... Wat wel is, is dat huidproblemen ook door parasieten veroorzaakt kunnen worden alswel als een probleem in de darmen...

Wat absoluut geen kwaad kan is je op parasieten en candida te laten testen... Zowel bloed als
ontlastingsonderzoek (grote uitroepteken!) ...

Ook de Ph waarde van je lichaam meteen meepakken, en een allergietest...

Je zou kunnen proberen dingen als suiker, suikerproducten, alcohol, en melkproducten even voor een
maand af te zweren om te kijken ofdat het effect heeft...

[ Bericht 1% gewijzigd door B-FliP op 08-09-2006 19:47:04 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')