Het zijn 9 stations; er is een vuistregel dat je met 2 minuten per station ongeveer je reistijd weet.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 11:50 schreef Panze het volgende:
Ik vertrek zondag vanaf Toulouse naar Amsterdam en heb een paar vraagjes over de overstap in Parijs.
Ik kom 11.44 aan op Austerlitz, en vertrek 12.55 van Gare du Nord. Hiertussen wil ik de metro gebruiken. Ik neem aan dat dit genoeg tijd is om kaartje te open, reizen, beetje zoeken, etc. ?
Hoe zit het verder op de stations zelf, is alles een beetje duidelijk aangegeven? Hoe werkt het kaartjessysteem (met zones? en hoeveel zones gebruik ik?) bijvoorbeeld?
Ik wil graag goed voorbereid op reis gaan![]()
Alvast heel hartelijk dank![]()
Als ik dat vertel hier is het niet meer rustig...quote:Op donderdag 12 oktober 2006 18:59 schreef sempron2400 het volgende:
Mooie stad, mits je weet waar je het moet zoeken en wat je wilt gaan doen. Een eerste bezoek is altijd een vluchtig bezoek.
Ik las zojuist over een stille, "geheime" plek in Parijs:
"Eerst ga je een groot warenhuis binnen, dan ga je acht verdiepingen omhoog, dan loop je door een lange gang, daar ga je een deurtje door, en dan heb je uitzicht over een prachtig deel van Parijs."
"Toeristen kennen deze plek niet. Je hoort hier geen auto’s, geen sirenes, geen gepraat van de duizenden voetgangers die beneden door de straten lopen. Hier, hoog boven de stad, is het stil."
Iemand enig idee waar dit zou kunnen zijn?
Antwoord van de weekquote:Op woensdag 27 september 2006 02:25 schreef tim2308 het volgende:
Vraag van de week: hoe heet dit schilderij in Musee Carnavelet?
[afbeelding]
Vandaag bij Printemps Maison geweest. Geen lange gang (die je trouwens bij Fayette wel hebt, daar moet je wel een gangetje door - maar je hoort nog steeds de autos) maar wel een fantastisch uitzicht. Geen koepel en l'Opera die een groot deel van het zicht wegneemt. Neem trouwens wel de lift, met de roltrappen ben je eeuwig bezig om naar de 9e verdieping te komen.quote:Op donderdag 12 oktober 2006 23:55 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Lafayette zal het niet zijn, aangezien iedereen het kent
Samaratane is gesloten. Zou het eventueel wel kunnen zijn
Dus het moet BHV of Printemps zijn...
Vast wel, gewoon proberen!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:36 schreef tim2308 het volgende:
Kan je in Frankrijk ook de lobbys/bars van de luxe hotels als Ritz en George V binnenlopen voor een kopje koffie??? Vind het altijd fantastisch om de sfeer van grand hotels te proeven
Ik ben afgelopen zomer in parijs geweest en ook op de eifeltoren. Je kan vanaf beneden met de trap naar de 1e etage en volgens mij niet verder. Met de lift kan je kiezen of je naar de 2e of helemaal boven wil. Je kan niet als je lopend bent gegaan daarna de lift pakken. Je moet dus beneden al kiezen wat je wilquote:Op dinsdag 26 september 2006 17:34 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook, als je per se naar de top wiltDacht dat je het alleen over de eerste twee verdiepingen had. Imho zie je vanaf daar ook al genoeg
Toen ik er was stond er wel een kleine rij op de 2e etage om naar de top te gaan (stuk of 10 mensen stonden te wachten), het is maar een klein liftje. Volgens mij moet je daar apart tickets voor kopen, maar je zou het daar even na kunnen vragen.
Neehoor, je kunt met de trap naar de 2e etage, en daar alsnog besluiten een kaartje te kopen voor de lift naar de top. Neem wel contant geld mee want als je alleen een creditcard hebt, kun je soms niet betalen, meen ik...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:45 schreef ivetje het volgende: Ik ben afgelopen zomer in parijs geweest en ook op de eifeltoren. Je kan vanaf beneden met de trap naar de 1e etage en volgens mij niet verder. Met de lift kan je kiezen of je naar de 2e of helemaal boven wil. Je kan niet als je lopend bent gegaan daarna de lift pakken. Je moet dus beneden al kiezen wat je wilDit was iig bij ons zo toen we er waren afgelopen juli.
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 21:35 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Neehoor, je kunt met de trap naar de 2e etage, en daar alsnog besluiten een kaartje te kopen voor de lift naar de top. Neem wel contant geld mee want als je alleen een creditcard hebt, kun je soms niet betalen, meen ik...
Ja hoor, in het Ritz hotel heb je twee bars:quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:36 schreef tim2308 het volgende:
Kan je in Frankrijk ook de lobbys/bars van de luxe hotels als Ritz en George V binnenlopen voor een kopje koffie??? Vind het altijd fantastisch om de sfeer van grand hotels te proeven
Inderdaad ze stonden buiten geparkeerd en een luxe restaurantquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:54 schreef tim2308 het volgende:
Goed op de hoogte Delicieux. Je doet je naam eer aan. Ken je de andere hotels zoals Meurice en het George V ook?
@Setambre? Stonden die autos gewoon buiten geparkeerd? Dan zou het best Avenue George V kunnen zijn, met winkels als Zegna en Hermes, restaurants als LaSuite en het eerder genoemde hotel George V
Er zijn wel meerdere zijstraten aan de Champs waar je dit soort auto's regelmatig tegenkomt, maar ik zou me kunnen voorstellen dat het de Avenue Montaigne is geweest, waar alle luxe-winkels vertegenwoordigd zijn, evenals het gerenommeerde Plaza Athenae Hotel, en een eettent waar je "gezien" moet worden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 14:06 schreef Setambre het volgende: Inderdaad ze stonden buiten geparkeerd en een luxe restaurant
Merci, moet ik daar maar de mooie rijke parisienne pour la vie op zien te pikkenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:49 schreef k_man het volgende:
Het schijnt trouwens dat hét hotel voor de rich and famous in Parijs tegenwoordig Hotel Costes is (Rue St. Honoré).
quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:12 schreef tim2308 het volgende: Een erg interessante website trouwens http://www.hotelcostes.com/
Puur minimalisme.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:46 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
![]()
Ja, éblouissant ("verblindend")!....
![]()
Nog een tip danquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:12 schreef tim2308 het volgende: Merci, moet ik daar maar de mooie rijke parisienne pour la vie op zien te pikken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
Stylish...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 01:12 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Merci, moet ik daar maar de mooie rijke parisienne pour la vie op zien te pikken
Een erg interessante website trouwens http://www.hotelcostes.com/
Ja, gisteravond was de officiële openingsreceptie, vandaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:44 schreef tim2308 het volgende:
Grappig dat je Fouquets noemt: Ze waren gisteren aan het oefenen met de lampen op de gevel daar.
Hihi, c'est mignon.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:44 schreef tim2308 het volgende: succettes (lollies)
Tja, wat is karakteristiek. Laten we eerlijk wezen: een "karakteristiek Frans" hotel is nou niet bepaald iets waar je vrienden en kennissen naartoe zou sturen...quote:Op zondag 29 oktober 2006 12:17 schreef daanski82 het volgende:
weet iemand een leuk karakteristiek hotel waar je veel mensen voor bij ziet komen en veel kunstenaars zijn en niet al te duur ?
Quartier Latin!quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef daanski82 het volgende:
als je zou mogen kiesen waar je 4 dagen door kon brengen en je moet kiezen tussen Montmartre of quartier latin wat zou je kiezen en waarom ?
Zou mogen kieSen of moet kiezen of zou kiezen?quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef daanski82 het volgende:
als je zou mogen kiesen waar je 4 dagen door kon brengen en je moet kiezen tussen Montmartre of quartier latin wat zou je kiezen en waarom ?
Quartier Latin!! Ligt lekker centraal, middenin gezellige wijk, op steenworp afstand van veel monumenten en bezienswaardigheden, eettentjes all over the place, en veel veiliger.quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef daanski82 het volgende:
Nee, ik zou niet zeggen dat het echt centraal ligt...(helemaal niet dus, grinn) Ook niet echt direct aan de voet van de Sacré-Coeur ofzo. Als ik naar de kaart kijk, lijkt het me op zich een vrij rustige zijstraat. Maar pas wel op waar je je auto parkeert... 't Is niet echt de meest veilige buurt van Parijs.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:39 schreef SterkStaaltje het volgende:
TVP ivm 4 daagjes Parijs eind november!
Zitten in dit hotelletje http://www.hbeausejour.com/contact.english.html
2 kamers, 4 personen voor ¤420 totaal. (3 nachten). Hoop dat ik een goede leuke/goede buurt gekozen hebt. Ligt in elk geval redelijk centraal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |