Dat eerste is echt geweldig, de korting bij de sites... ook voor mensen tussen de 18 en 25, terwijl in andere landen die categorie misschien wat beperkt is.. heerlijkquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef hejho het volgende:
tips:
studentenkorting bij montparnasse , 6,50 ipv 9,-
met de auto savonds naar de champs elysees gaan, auto parkeren op de champs elysee (zijkant)
zit je midden in centrum , pak je een late formule diner ( bij vele brasseries voor rond de 15 euro )
kan je tot laat in de nacht mensen spotten op de straat
Daar zijn wij ook nog geweestquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:45 schreef StephanL het volgende:
Parijs is cool, ben er nu twee keer geweest. Eerste keer zaten we in een hotel, praktisch naast de Sacre-Coeur. Tweede keer zaten in een hotel tussen de Eiffeltoren en de Triumph Arc in, vlakbij een Ferrari showroom
Oh ligt daar Roland Garros, weer wat geleerd
quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef hejho het volgende:
wil je goedkoop eten? pizza bij de pizzahut (bld hausman)
quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef hejho het volgende:
tips: wil je goedkoop eten? pizza bij de pizzahut
Ja Jakkes hè, ik moet er ook niet aan denken dat je daarvoor naar Parijs gaat..quote:
Ja leuk! Lekker goedkoopquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef hejho het volgende:
tips:
als je per dag minder dan 4 bestemmingen hebt met metro , beter een carnet kopen ipv paris visite
wil je goedkoop eten? pizza bij de pizzahut (bld hausman)
van 12-14:30 pizza buffet , je kan dan onbeperkt drinken/pizza/salade eten voor een tientje
en je partner kan dan alleen een pizzabuffet nemen voor 7,- . kan ze salade en drinken met jou samen doen
studentenkorting bij montparnasse , 6,50 ipv 9,-
als je met auto teruggaat niet de bordjes breda/rotterdam volgen , maar via antwerpen rijden bespaart je 5,- aan tolweg en is ook nog eens sneller
met de auto savonds naar de champs elysees gaan, auto parkeren op de champs elysee (zijkant)
zit je midden in centrum , pak je een late formule diner ( bij vele brasseries voor rond de 15 euro )
kan je tot laat in de nacht mensen spotten op de straat
We zaten in een zijstraat, maar de showroom was niet veel hoorquote:Op vrijdag 1 september 2006 23:29 schreef melismay het volgende:
[..]
Daar zijn wij ook nog geweestIs dat niet een hele dure straat om te verblijven?
I know, maar ik zei het meer omdat wij ons in diezelfde straat aan een glaasje cola hebben gewaagdquote:Op zaterdag 2 september 2006 09:26 schreef StephanL het volgende:
[..]
We zaten in een zijstraat, maar de showroom was niet veel hoorEr stond één klassieker en één moderne Ferrari, dat was de "showroom".
Neem dan ook wat rondjes om de Arc de Triomphe meequote:Op vrijdag 1 september 2006 19:39 schreef hejho het volgende:
tips:
zit je midden in centrum ,
hej na 3 dagen in restos eten wil je ook een keer " goedkoop" lunchen natuurlijkquote:Op zaterdag 2 september 2006 02:01 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[..]
Ja Jakkes hè, ik moet er ook niet aan denken dat je daarvoor naar Parijs gaat..![]()
![]()
ach heb 3 rondjes gereden daarquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:05 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Neem dan ook wat rondjes om de Arc de Triomphe mee![]()
Vergeet je verzekering (de maatschappijen zoeken de schuldvraag bij ongelukken aldaar niet eens uit, het is altijd 50/50 daar) en je IRK plus niet
Niet aangewaagd, maar ja Parijs is wel duur lijkt mij, Amsterdam is ook niet goedkoop. Ze weten wel dat toeristen wat te besteden hebbenquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:21 schreef melismay het volgende:
[..]
I know, maar ik zei het meer omdat wij ons in diezelfde straat aan een glaasje cola hebben gewaagd
Ja !!quote:Ben ik trouwens heel raar als de Sacre Coeur vind lijken op de Taj Mahal?
Toch kan het ook in Parijs nog heeeel wat verschil maken in welk deel van de stad je gaat zitten.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:04 schreef StephanL het volgende:
[..]
Niet aangewaagd, maar ja Parijs is wel duur lijkt mij, Amsterdam is ook niet goedkoop. Ze weten wel dat toeristen wat te besteden hebben
Ja.quote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/907177/1/50#41491466]maandag 4 september 2006 20:13
Ben ik trouwens heel raar als de Sacre Coeur vind lijken op de Taj Mahal?
Dat moet je ook niet denken, je moet je gewoon aanpassen en dan merk je dat alles goed verlooptquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:38 schreef Bora-Bora het volgende:
Eén tip: de logica van de Fransen op (met name) die "rotonde" is dat ze gasgeven als jij denkt dat ze gaan remmen....![]()
jup, auto in zn achteruit zetten bij de arc de triomph zodat de achterliggers zich kapot schrikken hoort er ook bijquote:Op zaterdag 23 september 2006 09:09 schreef travelwoman het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet denken, je moet je gewoon aanpassen en dan merk je dat alles goed verloopt
Vandaar mijn tip.quote:Op zaterdag 23 september 2006 09:09 schreef travelwoman het volgende: Dat moet je ook niet denken, je moet je gewoon aanpassen en dan merk je dat alles goed verloopt![]()
Er is ook een Disneywinkel op de champs-elysees, maar bij het park (Disneyvillage) is natuurlijk veel beterquote:Op dinsdag 26 september 2006 12:14 schreef matthijst het volgende:
Donderdag eindelijk die kant op, zondag terug. Willen in ieder geval de Eifeltoren op, als het niet te druk isen gaan naar Jay-Z in Le Zenith
![]()
Zondagochtend nog ff langs de Disneywinkels bij het park en dan weer naar huus....
Iemand nog tips waar je kan winkelen in Parijs? Las dat het Forum des Halles wel OK was? Of zijn er betere winkelcentra of winkelstraten?
Daar zou ik minstens 2 dagen voor uittrekken, of je moet alleen ergens langs willen lopen en niet willen kijken, anders lijkt het me wat ambitieus voor 1 dagquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:11 schreef matthijst het volgende:
ff aan het kijken geweest. Dacht op 1 dag zoiets:
- op tijd naar de Eifeltoren (als ie open gaat bij de deur staan).
- Metro naar Arc de Triomphe
- Champs Elysees aflopen
- Metro naar Blvd. Hausmann (La Fayette, Printemps)
- via Rue de Rivoli (schijnen winkels te zitten?????) lopen richting Louvre
- doorsjokken richting Centre Pompidou, Notre Dame en Forum des Halles....
Het plein is op zich mooi en sjiek, maar de winkels zijn vooral leuk om te kijken. Kopen doet pijn...quote:Op dinsdag 26 september 2006 15:04 schreef Vava het volgende:
Place Vendome ben ik nog niet geweest, leuk voor de volgende keer![]()
Gewoon met de trap gaan het hele stuk, dat is het snelste. Toen ik er was stond er een rij van meer dan een uur, wij waren in 5 minuten aan de klim begonnen. In die liftjes kunnen niet zo heel veel mensen, en er stonden ook weer mensen te wachten om naar beneden te kunnen..quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:00 schreef matthijst het volgende:
Centre P & Louvre alleen ff van buiten zien
Is er nog een manier om "sneller" boven te komen bij de Eifeltoren?
Las ooit iets over lopen naar de eerste (of tweede?) verdieping en dan de lift nemen vanaf daar?
Of "moet" je de lift vanaf de begane grond nemen als je naar de top wilt?
Ja, dat kan ook, als je per se naar de top wiltquote:Op dinsdag 26 september 2006 15:57 schreef matthijst het volgende:
Met de trap mag je toch niet naar de top? Of bedoel je lopen naar "2" en dan vanaf daar de lift?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |