abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44218029
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:32 schreef Yoni het volgende:

[..]

Dat vind je wel een eind? En van Lafayette naar Anvers niet?

Is goed te doen hoor dat stukje. Weet niet meer precies hoe ver (het ligt ook aan de uitgang van La Fayette die je neemt).
Ik heb niet gezegd dat ik het een eind vind van Lafayette naar Anvers, dacht dat het meeviel. Maar hoorde hier van niet.
Dus tsja, ik heb geen idee hoe groot alles is, dus vraag ik het maar even, snapje?

Bedankt!
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_44227135
Ik ben op zoek naar een hotel waar ik tegen een redelijke prijs 70 ~ 90 euro per nacht,
in een groot bed kan slapen i.v.m. lengte 1,88 en lig altijd op mijn buik
dus ik zoek een hotel met een bed van >2meter.

heeft iemand een idee ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 7 december 2006 @ 23:33:08 #205
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44237524
nog een tip voor mensen die een aantal dagen naar Parijs gaan: bezoek eens het chateau en bos van Fontainebleau!!! 40 minuutjes met de trein vanaf Gare de Lyon...kom je in een dicht bebost gebied in een schitterend Frans stadje met een geweldig chateau en landgoed waar o.a. Napoleon heeft gewoond!! Ik vond het in ieder geval veel leuker en mooier als toeristisch Versailles....op een doordeweekse dag loop je soms in je eentje in de schitterende kasteeltuinen!!
En op zondagmorgen kan je allerlei lekkers krijgen op de plaatselijke markt!!! Het is een verrijking van je bezoek aan Parijs!
pi_44237572
Metro lijkt misschien lastig maar dat valt heel erg mee, gewoon overstappen op een station waar de lijnen kruisen en het kan niet fout gaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_44237710
Fontainebleau, die staat al een tijd op mijn lijstje voor een volgend keer. Leuke tip ook van die zondagmorgen
Let's plant a tree
pi_44240100
quote:
Op donderdag 7 december 2006 11:20 schreef Yoni het volgende: Hoezo is daar geen verbinding
Je kunt toch gewoon bijvoorbeeld bij Saint Lazare de metro pakken en dan overstappen op Pigalle? Ik zou niet gaan lopen denk ik, met de metro ben je echt zoveel sneller en tis echt nog best wel een eind. En de vraag is ook of je de weg weet enzo...

Een Paris Visite 1-3 zones voor 1 dag is trouwens 8,50. Een carnet is 10.90, maar voor meerdere dagen bruikbaar. Het ligt er dus echt aan hoeveel keer je met de metro gaat op een dag.
En vraag bij het kopen van je metro-tickets meteen ook een gratis metroplattegrondje (petit plan du métro) aan het loket,
dan kom je er vast wel uit allemaal.

Enne, vergeet je regenjas niet!
 FR
pi_44357275
Nou ik ben terug, nog steeds zwaar vermoeid van het vele lopen en de té lange busreis, maar het was weer geweldig! (Was al paar keer eerder geweest, met school enzo.)
Vrijdagavond boottocht gedaan over de Seine, supermooi!
Zaterdag vrije dag, en echt van alles bekeken. Super mooi versierde Galeries Lafayette en Champs Elysees... Die avond Eiffeltoren.. geweldig die lichtjes!
Zondag wat rondgelopen in Quatier Latin, bij place de pantheom! Heel tof maar ik was heel moe, dus kon eigenlijk niet meer. Zaterdag namelijk van 8 uur 's ochtends tot 1 uur 's avonds op pad geweest.
En zondag er uiteraard 7 uur weer af!
Ach ja, t was super!

En de metro ging hardstikke makkelijk! Wel 25 kaartjes er met z'n 2-en doorgejast, hadden beter een dagkaart kunnen kopen achteraf haha! 2 keer een Carnet gekocht, en een keer 5 losse kaartjes!
Maar goed, dat is dan ff een tipje voor de volgende keer!

Bora Bora; Plan du métro had ik al van Internet geprint Had van te voren de hele route uitgestippeld!

:)
pi_44362509
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:33 schreef Backdoorman het volgende:
nog een tip voor mensen die een aantal dagen naar Parijs gaan: bezoek eens het chateau en bos van Fontainebleau!!! 40 minuutjes met de trein vanaf Gare de Lyon...kom je in een dicht bebost gebied in een schitterend Frans stadje met een geweldig chateau en landgoed waar o.a. Napoleon heeft gewoond!! Ik vond het in ieder geval veel leuker en mooier als toeristisch Versailles....op een doordeweekse dag loop je soms in je eentje in de schitterende kasteeltuinen!!
En op zondagmorgen kan je allerlei lekkers krijgen op de plaatselijke markt!!! Het is een verrijking van je bezoek aan Parijs!
een vriend van mij woont daar. Vanuit de trein zijn we toen naar Fontainebleau gegaan en toen met de auto daar naar zijn huis en toen ik langs dat chateau kwam... wat MOOI!!!! Moet je echt naartoe gaan! En dat bos is me groot zeg!
pi_44381070
Leuk dat je het zo tof gehad hebt, Dinamiet!!

Het lijkt me zo dat je er werkelijk het Maximum uit hebt gehaald hè!
 FR
pi_44435261
quote:
Op woensdag 13 december 2006 03:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk dat je het zo tof gehad hebt, Dinamiet!!

Het lijkt me zo dat je er werkelijk het Maximum uit hebt gehaald hè!
Jaaa echt hoor, heb mn voeten uit mn schoenen gelopen!
We zijn toen wel 15 uren op pad geweest haha!
We hebben gewoon niet meer kunnen bekijken!
We gaan in Mei weer En dan andere dingen bekijken en heel mooie dingen, zoals Montmartne, nog een keertje!
pi_44441653
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef Dinamiet het volgende:

[..]

Jaaa echt hoor, heb mn voeten uit mn schoenen gelopen!
We zijn toen wel 15 uren op pad geweest haha!
We hebben gewoon niet meer kunnen bekijken!
We gaan in Mei weer En dan andere dingen bekijken en heel mooie dingen, zoals Montmartne, nog een keertje!
Jeetje, 15 uur op pad Had je je bij een groep Japanse toeristen gevoegd ofzo
Let's plant a tree
pi_44482406
Hahah, grapjas!
Had gekund...
Maar gewoon zonde van je dag, als je maar 3 uurtjes op stap gaat

Wat ik me nog steeds afvraag; wtf moest steeds de politie met hun zwaailichten door de stad te banjeren?
pi_44482875
Op weg naar een noodgeval?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44483587
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 15:15 schreef Jaguarized het volgende:
Op weg naar een noodgeval?

Het is daar de orde van de dag, geen minuut gaat voorbij zonder sirenes.
Dus dat lijkt me niet, eigenlijk.
pi_44483860
Zo te lezen was het leuk in Parijs. Volgende keer met de trein?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44488399
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
Zo te lezen was het leuk in Parijs. Volgende keer met de trein?
Wie weet. Maar dit was cheaper!

Maar ik vraag me nog af wat die politie's nou steeds moesten....
Ok, naar iest toe, maar wat gebeurd er dan continu? Want heb nergens iets zien gebeuren
pi_44488897
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef Dinamiet het volgende:
Hahah, grapjas!
Had gekund...

Wat ik me nog steeds afvraag; wtf moest steeds de politie met hun zwaailichten door de stad te banjeren?
Dat is dan weer erg weinig
Let's plant a tree
pi_44497914
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef Dinamiet het volgende:
Hahah, grapjas!
Had gekund...

Dat valt mij ook regelmatig op, dat er regelmatig onherkenbare autos met zwaailamp een poosje heel snel rijden met alarm en dat het even later lijkt dat ze alle tijd van de wereld hebben... Maar goed, misschien heeft op zulke momenten een zwaailamp geen nut...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_44527446
Een zwaailicht om door de eeuwige Parijse files heen te manoeuvreren,
ik zou het ook wel handig vinden!

Maarreh, er gebeurt indd nog wel eens wat in een wereldstad met een paar miljoen inwoners.
(de totale Parijse regio telt bijna net zoveel inwoners als heel Nederland : ruim 11 miljoen )

Enne, er zit ook een behoorlijke bos ambtenaren aan de teugels van de Franse bureaucratie,
en die moeten ook regelmatig mbv motorpolitie en loeiende sirenes van hot naar her worden gereden...

[ Bericht 3% gewijzigd door Bora-Bora op 18-12-2006 23:54:50 ]
 FR
pi_44605223
ik breng zaterdag een bliksembezoek aan Parijs.

het is zeker onmogelijk (ivm kerst) om daar ter plekke nog een hotel te boeken, ofwel?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 20 december 2006 @ 19:02:17 #223
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44605485
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:46 schreef Hillz het volgende:

het is zeker onmogelijk (ivm kerst) om daar ter plekke nog een hotel te boeken, ofwel?
Er zal vast nog wel iets vrij zijn, maar ik zou als ik jou was gewoon vooraf boeken dan als je toch een nacht wil blijven. Zonde om ter plekke nog op zoek te gaan naar een hotel met vrije kamers.
pi_44605714
quote:

ik zou het even van tevoren regelen..
pi_44610516
quote:

Op www.hostelworld.com en dat soort sites krijg je gelijk een overzicht van de beschikbaarheid van de kamers
Let's plant a tree
  donderdag 21 december 2006 @ 18:40:55 #226
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44634954
quote:

tuurlij altijd wel plek....in het 19de vind je zat hotelletjes waar heus nog wel een kamertje vrij is.
pi_44646388
In het 19e

Boek inderdaad maar liever wat via internet, dan kun je tenminste tijdens je bliksembezoek van de stad genieten, ipv die korte tijd te verdoen met een 'niet-vol hotel' zoeken...
 FR
  vrijdag 22 december 2006 @ 04:55:24 #228
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44648984
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 00:33 schreef Bora-Bora het volgende:
In het 19e

Boek inderdaad maar liever wat via internet, dan kun je tenminste tijdens je bliksembezoek van de stad genieten, ipv die korte tijd te verdoen met een 'niet-vol hotel' zoeken...
zeker van horen zeggen he, dat het 19de onveilig zou zijn....
ben er al zo vaak geweest en ook overnacht in leuke hotelletjes en is me nog nooit wat overkomen, dus is niks raars aan hoor, het 19de...maar ja, papegaaiengedrag heet zo iets geloof ik?!
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 22 december 2006 @ 11:39:45 #229
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44653624
Ik heb 2 jaar geleden in 't 19e gezeten en ik vond dat toch echt één van de minder geslaagde plekken. Ik durfde daar toch echt niet goed alleen rond te lopen 's avonds, terwijl ik daar normaal echt geen last van heb in Parijs. Er is niks gebeurd, maar prettig was anders.

En verder vond ik het niet geweldig bereikbaar ook Vaag metrolijntje daar

morgen om deze tijd ben ik er weer bijna ik ben zooo Parijs verslaafd! Ik wil er wonen!
pi_44672755
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende: zeker van horen zeggen he, dat het 19de onveilig zou zijn....
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende:dus is niks raars aan hoor, het 19de...
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende:maar ja, papegaaiengedrag heet zo iets geloof ik?!

.
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 11:39 schreef Yoni het volgende: Ik heb 2 jaar geleden in 't 19e gezeten en ik vond dat toch echt één van de minder geslaagde plekken. Ik durfde daar toch echt niet goed alleen rond te lopen 's avonds, terwijl ik daar normaal echt geen last van heb in Parijs. Er is niks gebeurd, maar prettig was anders.

En verder vond ik het niet geweldig bereikbaar ook Vaag metrolijntje daar
Je hebt helemaal gelijk.

Maar ik denk dat niet iedereen hetzelfde beoordelingsvermogen heeft.
Geeft niks; de hotels in die hoek moeten tenslotte ook omzet maken om te overleven.
 FR
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:38:26 #231
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44673031
vrijdagavond, teveel gezopen?!?! wat probeer je me duidelijk te maken, pik, want je komt nogal....eh....warrig over

en over het 19de: mensen die niet uit een grote stad komen en voor het eerst in Parijs zijn, zullen niet veel gewend zijn, maar ik kan iedereen verzekeren dat ze met een gerust hart een hotelletje kunnen boeken in dat arrondissement. Ken Parijs als m'n broekzak, ben er (te) vaak geweest en bovendien ga ik er binnenkort wonen, dus ik ben wel zo onbescheiden te zeggen dat er vrijwel geen mensen zijn die mij nog iets over Parijs kunnen vertellen wat ik nog niet wist.
En tja, waar loop je tegenwoordig s nachts nog wel veilig over straat...nergens meer toch. Dus dat fabeltje van het 19de is complete onzin. Zijn veel slechtere buurten in en rond Parijs.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 december 2006 @ 00:45:34 #232
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44673178
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:38 schreef Backdoorman het volgende:
vrijdagavond, teveel gezopen?!?! wat probeer je me duidelijk te maken, pik, want je komt nogal....eh....warrig over

en over het 19de: mensen die niet uit een grote stad komen en voor het eerst in Parijs zijn, zullen niet veel gewend zijn, maar ik kan iedereen verzekeren dat ze met een gerust hart een hotelletje kunnen boeken in dat arrondissement. Ken Parijs als m'n broekzak, ben er (te) vaak geweest en bovendien ga ik er binnenkort wonen, dus ik ben wel zo onbescheiden te zeggen dat er vrijwel geen mensen zijn die mij nog iets over Parijs kunnen vertellen wat ik nog niet wist.
En tja, waar loop je tegenwoordig s nachts nog wel veilig over straat...nergens meer toch. Dus dat fabeltje van het 19de is complete onzin. Zijn veel slechtere buurten in en rond Parijs.
Ik kom wél uit de grote stad, ben héél wat gewend en was níet voor het eerst in Parijs én ik was er met 7 mannen (ja ook uit de grote stad) die me alle 7 voor geen goud alleen rond lieten lopen daar. Het had gewoon echt iets onguurs daar. En ja, er zijn absoluut veul ergere wijken in Parijs, maar ik zou iemand toch echt eerder aanraden dichter bij het centrum te gaan zitten. Stuk gezelliger ook trouwens!
pi_44673560
@backdoorman: wat ga je doen in Parijs?
pi_44673905
quote:

Wat een agressiviteit!! Ben JIJ dronken ofzo?

1) Ik drink niet.
2) Ik kan geen pik zijn, want ik ben geen jongetje.
3) Ik WOON in Parijs, sukkel!

Wordt straks nog gezellig in Parijs, met zo'n sympathieke gozer als die Achterdeurvent erbij!
 FR
pi_44673942
Maar ga vooral lekker in het 19e wonen!!
 FR
pi_44674086
Wat zijn jullie lief voor elkaar Maar goed, ieder zijn meug, jij wel in het 19e, een ander niet
Let's plant a tree
pi_44674798
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:42 schreef Vava het volgende:
Wat zijn jullie lief voor elkaar
Ik ben altijd heeel lief tegen mensen die lief tegen mij zijn.
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 01:42 schreef Vava het volgende:Maar goed, ieder zijn meug, jij wel in het 19e, een ander niet
 FR
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 23 december 2006 @ 07:17:04 #238
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44675700
Ach.. tis net als in Den Haag. De een vindt het Laakkwartier ook prima om te wonen en de ander niet

* Yoni gaat maar eens naar Parijs
pi_44688635
Goeie reis, Yoni! Afijn, je zult intussen wel zijn aangekomen: bienvenue dus!!
 FR
  maandag 25 december 2006 @ 13:53:33 #240
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_44730765
Volgende week met de auto een aantal dagen naar Parijs. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen bruikbare tips hebben omtrent parkeergelegenheden. Ik zat zelf te denken aan een parkeergarage aan de rand van de stad, om vervolgens met de Metro richting 9de arrondissement te gaan.

Iemand concrete tips?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_44742308
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Volgende week met de auto een aantal dagen naar Parijs. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen bruikbare tips hebben omtrent parkeergelegenheden. Ik zat zelf te denken aan een parkeergarage aan de rand van de stad, om vervolgens met de Metro richting 9de arrondissement te gaan.

Iemand concrete tips?
Goed idee.
Tenzij je een hotel met eigen parkeergarage hebt natuurlijk.
Er was een site waar werkelijk alle parkeergarages in Parijs op stonden maar die site is commercieel geworden en je kunt er nu alleen nog maar een gids kopen
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 26 december 2006 @ 00:53:04 #242
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44742725
Zo, ik ben weer thuis Het was weer super (maar wel koud en helaas erg mistig).

Wij waren ook met de auto en hebben gewoon in de buurt van het hotel in een parkeergarage gestaan. Kosten voor drie dagen: 57 euro. Boel geld dus.. maar goed, nog steeds goedkoper dan 2 Thalyskaarten.

Wij hebben wel overwogen om idd ook in een buitenwijk te parkeren en tijdens mijn zoektocht vond ik o.a. dit topic op een forum: http://foxtrot.messageboard.nl/2856/viewtopic.php?p=235
Hier wordt gesproken over een parkeergarage die dus niks zou kosten.
Ik heb hier dus echter zelf géén ervaringen mee!
  dinsdag 26 december 2006 @ 18:12:17 #243
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_44751139
quote:

Whahahahaha! Ben het helemaal met bora-bora eens! Dat gaat gezellig worden als backdoorman hier komt wonen! De hamvraag is: zou iemand die zich met de naam "Backdoorman" tooit, zich hoofdzakelijk in de Marais ophouden?

Het 19e is ook niet aan mij besteed. Ik blijf lekker veilig in het 15e....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  dinsdag 26 december 2006 @ 19:03:33 #244
146712 Backdoorman
Allez Les Bleus!!
pi_44751768
ach de een is wat banger uitgevallen als de ander zal ik maar zeggen....
mocht ik er een leuk apartementje voor een goede prijs kunnen vinden, dan ga ik er zeker met veel plezier wonen.

en het getuigt van een behoorlijke simpelheid als jij mijn karakter en persoonlijkheid relateert aan een of andere naam die ik op een internet-forum gebruik
pi_44755016
quote:
Op dinsdag 26 december 2006 19:03 schreef Backdoorman het volgende:
mocht ik er een leuk apartementje voor een goede prijs kunnen vinden, dan ga ik er zeker met veel plezier wonen.
Moet vast lukken! 't Is daar niet duur!
 FR
  donderdag 28 december 2006 @ 13:41:38 #246
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_44791371
quote:
Op maandag 25 december 2006 13:53 schreef DaisyDuke het volgende:

Iemand concrete tips?
Betalen voor te parkeren in Parijs????
Ik ben in oktober 4 dagen naar Parijs geweest (hotel in het 12e geloof ik) en wij hebben de auto gewoon 4 dagen langs de straat gezet. De receptionist van het hotel raadde ons dat zelfs aan. Hij zei dat als we een buitenlandse kentekenplaat hebben dat gerust kan. We hebben ook geen boete of wielklem gehad!
Gewoon langs de straat zetten dus!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_44824060
En de boete voor fout parkeren is 11 euro geloof ik. Dus nog altijd goedkoper dan de garage

(ik zie trouwens ook wel eens boetes van 35. Dus er zijn blijkbaar gradaties in fout en fout)

Trouwens; in de NRC van afgelopen weekend stond een stukje over de DAS PARFUM route. Dus alle plekjes uit de film. Heeft iemand een scan?
pi_44830307
zo, van de week ook terug gekomen uit Parijs.

Hotel was 16 euro per nacht en had een garage waar we gebruik van konden maken. Ideaal.
Niet direct in het centrum, maar op zo'n half uurtje lopen van de Arc de Triomp.

Veel gelopen, (langs de Seine ) maar ook gebruik gemaakt van de metro aangezien het erg koud was.

De piramides bij het Louvre vond ik overigens echt te lelijk. Past totaal niet in het plaatje.

Notre Dame was mooi, maar binnen was het één grote bende met flitsende touristen terwijl er een dienst gehouden werd.
pi_44831191
quote:
Op donderdag 28 december 2006 13:41 schreef Lips het volgende:

[..]

wij hebben de auto gewoon 4 dagen langs de straat gezet. De receptionist van het hotel raadde ons dat zelfs aan. Hij zei dat als we een buitenlandse kentekenplaat hebben dat gerust kan. We hebben ook geen boete of wielklem gehad!
Gewoon langs de straat zetten dus!
Dan heb je geluk gehad joh!
Auto's met buitenlandse kentekenplaten krijgen inderdaad niet vaak een boete papiertje onder de ruit, omdat ze weten dat ze die auto toch niet meer makkelijk terug kunnen vinden, daarom slepen ze die auto's meteen naar hun opslagplaats en dan komt de boete als je je auto weer komt halen.
Ik zou een auto met een buitenlands kentekenplaat nooit zomaar ergens neerzetten zonder dat je weet of het legaal is of niet en dan nog, buitenlandse kentekenplaat auto's zijn vaak erg aantrekkelijk!
Rien ne sert de penser. Il faut réfléchir avant.
pi_44831655
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 16:58 schreef Hillz het volgende:

De piramides bij het Louvre vond ik overigens echt te lelijk. Past totaal niet in het plaatje.
eens.

wie heeft dat bedacht eigenlijk.
pi_44834787
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:36 schreef Dizzee het volgende:

[..]

eens.

ze zijn een aandenken aan het presidentschap van de heer mitterand
pi_44834845
quote:

Hotel was 16 euro per nacht en had een garage waar we gebruik van konden maken. Ideaal.
Niet direct in het centrum, maar op zo'n half uurtje lopen van de Arc de Triomp.

Veel gelopen, (langs de Seine ) maar ook gebruik gemaakt van de metro aangezien het erg koud was.

Notre Dame was mooi, maar binnen was het één grote bende met flitsende touristen terwijl er een dienst gehouden werd.
een half uur vanaf de Arc?

da's bijna geen parijs meer te noemen...

wel lekker goedkoop, linkje ?

[ Bericht 4% gewijzigd door snellejelle op 29-12-2006 23:47:04 ]
pi_44836090
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 19:24 schreef snellejelle het volgende:

[..]

een half uur vanaf de Arc?

da's bijna geen parijs meer te noemen...

wel lekker goedkoop, linkje ?8-)
Parijs is groter dan je denkt
pi_44841708
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 17:36 schreef Dizzee het volgende:

[..]

eens.

Een Chinees, I.M. Pei
Let's plant a tree
pi_44843887
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 20:03 schreef travelwoman het volgende:

[..]

Parijs is groter dan je denkt
ik denk dat men meer Parijs noemt, dan Parijs is
pi_44844829
Hangt er misschien ook vanaf hoe hard je loopt?...

Nee alle gekheid op een stokje,
ik ben ook wel benieuwd naar je linkje, Hillz.
16 ¤, da's inderdaad een koopje!
 FR
pi_44846173
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:47 schreef tim2308 het volgende:
En de boete voor fout parkeren is 11 euro geloof ik. Dus nog altijd goedkoper dan de garage

(ik zie trouwens ook wel eens boetes van 35. Dus er zijn blijkbaar gradaties in fout en fout)
Ja, klopt. Er zijn inderdaad meerdere mogelijkheden...

Eén tip: als je een bordje "Axe Rouge" aan de straatkant ziet staan, parkeer dààr dan in ieder geval NIET!! Dat is zo ongeveer de meest verboden plek om te parkeren of alleen al stil te staan...
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 13:47 schreef tim2308 het volgende:Trouwens; in de NRC van afgelopen weekend stond een stukje over de DAS PARFUM route. Dus alle plekjes uit de film. Heeft iemand een scan?
Ja, is wel leuk!
 FR
pi_44863966
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 23:47 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik denk dat men meer Parijs noemt, dan Parijs is
Helemaal mee eens
pi_45212118
Voor degenen die dat interessant vinden:

vandaag is de grote "winter" uitverkoop begonnen in Parijs.

(ook voor diegenen die dat soort periodes liever ontlopen! )
 FR
pi_45212210
quote:

We hebben trouwens niets meer van Hillz gehoord hierover...
 FR
  woensdag 10 januari 2007 @ 16:26:23 #261
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_45215685
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:46 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor degenen die dat interessant vinden:

vandaag is de grote "winter" uitverkoop begonnen in Parijs.

(ook voor diegenen die dat soort periodes liever ontlopen! )
Ben al wezen winkelen vanmiddag!
Wel veel mensen in de winkels
pi_45219553
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 14:49 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

We hebben trouwens niets meer van Hillz gehoord hierover...
Excuus.

http://www.hostelworld.co(...)oissiere-Paris-1651?
pi_45226644
quote:
Okee, bedankt! Het zou sommige mensen indd goed uit de brand kunnen helpen.

Mij is het echt wat te ver buiten Parijs, maargoed, de prijs is zeker leuk.
En de metro is niet al te ver.
 FR
pi_45228789
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 16:26 schreef Delicieux het volgende: Ben al wezen winkelen vanmiddag!
Wel veel mensen in de winkels
Ja ik heb er ook een hekel aan, die $$-gehypnotiseerde mensenmassa's in winkels en straten!
Zaterdag zal het vast nog "leuker" worden...
 FR
  donderdag 11 januari 2007 @ 10:52:04 #265
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_45241341
Hmmm, ik woon in een winkelstraat in het 15e.... Tzal idd gezellig gaan worden zaterdag!
Eens lekker met een bakkie kof uit het raam gaan staren naar de shoppende meute! Leuk!
pi_45553439
Jipee week 11 of 12 met 'de academie ( ) op excursie naar Parijs!
Ik verwacht wel wat vrije tijd te hebben, maar uiteraard gaan we heel erg veel musea bezoeken (mijn academie richt zich alleen maar op Museologie, gek he?), monumenten bezichtigen en lekker veel borellen (ja, want dat moet)!

Goh, wat heb ik er zin in!
Uiteraard ben ik al een stuk of vijf keer naar Parijs geweest, maar het blijft er mooi!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_45555279
Is er al bekend naar welke musea jullie gaan?
Let's plant a tree
pi_45555438
quote:
Op zondag 21 januari 2007 12:34 schreef Vava het volgende:
Is er al bekend naar welke musea jullie gaan?
Er wordt wel eens wat geroepen tussen de colleges door..zo van: "Als jullie in Parijs zijn, beste kindertjes, dan gaan jullie ook hierheen" hihi!
Tot nu toe opgevangen:
Musee D'orsay
Centre Pompidou (ik ben zeer benieuwd!)
Louvre (goh, we schijnen erdoor heen te moeten rennen...)
De architectuur langs de Seine
Arc de Triomph...(jeeeej, nog nooit gezien.. )

En dat was wat ik me er tot nu toe van kan herinneren, ik zal uitgebreid verslag doen van de reis!!
pi_45555847
Musee d'Orsay is erg tof!
Let's plant a tree
pi_45556156
Ja, dat is het lievelingsmuseum van mijn docent kunstgeschiedenis.

Dat komt ook door de voormalige functie als station.
pi_45556348
Orsay vond ik persoonlijk tegenvallen, maar kan ook zijn omdat het tiefensdruk was die ene keer dat ik er was, zodat ik alles niet rustig kon bekijken....
pi_45556585
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:09 schreef tim2308 het volgende:
Orsay vond ik persoonlijk tegenvallen, maar kan ook zijn omdat het tiefensdruk was die ene keer dat ik er was, zodat ik alles niet rustig kon bekijken....
Jammer is dat, anders doe je toch gewoon mee met onze excursie?
pi_45556749
Ben ik niet intelligent genoeg voor
pi_45556835
Was je op de dag dat de musea in Parijs gratis toegankelijk zijn?
Let's plant a tree
pi_45556994
Ben jij mal, je bent eerder te intelligent hiervoor!
pi_45557072
@Vava: Nee, het was in de zomer
@SS16: .....
pi_45557190
Hmm... ik moest toen ook wel even in de rij staan voor ik naar binnen kon maar binnen vond ik het uiteindelijk meevallen met de drukte.
Let's plant a tree
pi_45557527
Ik ben benieuwd, zeg!
  Hoofdredactie Fotografie zondag 21 januari 2007 @ 13:48:05 #279
95752 crew  Chell
Kluns
pi_45557644
Ik vond Orsay ook niet leuk. Pompidou vind ik leuker
pi_45557988
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:48 schreef Yoni het volgende:
Ik vond Orsay ook niet leuk. Pompidou vind ik leuker
En waarom, Yoni?
pi_45567736
Ik heb net de film Paris, je t'aime gezien... op de een of andere manier is het de makers wel gelukt om een beetje van de sfeer van Parijs over te brengen. Zeker een aanrader voor mensen die verliefd zijn op Parijs!
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_45582936
Afgelopen weekend na de wintersport een tussenstop in Parijs gemaakt

Was met drie débutants dus wéér alle toeristisch hoogtepunten gehad

Zondagmorgen Montmartre
pi_47506080
Alweer 2 maanden zonder posts? Is de Parijsliefde over????
pi_47506221
No Way! Ik ga er binnenkort weer langs... Paris, j'aime ca! Ik moet Paris, je'taime nog steeds zien ja!
pi_47507488
Ik wil ook weer naar Parijs
Work hard, play harder!
Last.fm
  woensdag 21 maart 2007 @ 17:19:58 #286
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47517170
Ik ga zaterdag naar Parijs!!
Mijn neefjes gaan er met school heen en ik mag begeleider spelen!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_47517598
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 12:30 schreef tim2308 het volgende:
Alweer 2 maanden zonder posts? Is de Parijsliefde over????
Die Parijsliefde gaat nooit over
Let's plant a tree
pi_47526523
Ik ga binnenkort naar Parijs.
pi_47527494
ik ga met Pasen, lekker 3 daagjes!

Heeft iemand nog leuke restaurant tips?
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_47565045
Mijn favoriete restuarant is les trois lezards. Het zit in de Marais, net voorbij de Jodenbuurt. Tien minuten lopen vanaf Htl de Ville.
Eten is zeer goedkoop (lees 11-12 euro), maar erg lekker. Zeer knus en daarna mag je gratis naar het jazzconcert in de kelder

Het twede en derde arr. hebben heel veel locale restaurantjes. Maar mijn aanrader is om het gratis krantje te pakken dat op maandag verschijnt en in de Metro's wordt uitgedeeld (Paris nog wat, ben weer te lang weg uit Parijs, ik merk het ). Daarin staan de leuke dingen die je kan doen in Parijs die week, en ook altijd een paar restaurantjes die worden aangeraden.

Op Parisbouge.com kan je het avondprogramma in Parijs uitchecken.

Verder is het stuk tussen Madeleine en Gare Saint Lazare erg leuk.

Mijn favoriete aanrader is op Marche st. honore. Daar heb je een cafe genaamd Au Pain Quotidien. Daar moet je gaan ontbijten. Je krijgt verschillende soorten brood en staan allemaal potjes op tafel met van alles die je dan met je buren deelt. Heel erg cool!
pi_47569512
Het krantje waar Boskov heet, heet A nous paris maar is meer een tijdschift op iets kleiner dan tabloidformaat. Inderdaad wel de beste, hij is ook altijd weg in een dag. Anders kan je bij elke kiosk voor 40 cent de uitgaanskrantjes kopen De ene heet Pariscope, de ander weet ik even niet. Official spectacle ofzo.
pi_47570593
Ah, mooie tips! Heb er nu al zin in!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_47588356
of

35 en 40 ct.
 FR
pi_47610274
Ik kom net terug uit Parijs en het was echt heel erg goed en fijn!
Ik zal mijn museologische mening over de musea die we hebben bezocht de volgende keer beshrijven (als ik wat minder moe ben):

Cite en sciences
Musee Carnavalet
Musee Art et Metiers
Musee Quai Branley
Petit Palais
Musee du Louvre
Centre Pompidou
Palais de Tokyo
pi_47610353
We wachten met grote spanning af!
pi_47614088
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 01:44 schreef tim2308 het volgende:
Het krantje waar Boskov heet, heet A nous paris maar is meer een tijdschift op iets kleiner dan tabloidformaat. Inderdaad wel de beste, hij is ook altijd weg in een dag. Anders kan je bij elke kiosk voor 40 cent de uitgaanskrantjes kopen De ene heet Pariscope, de ander weet ik even niet. Official spectacle ofzo.
Dank je wel!

Ik vind Pompidou (Ik snap dus niet dat ze het beaubourg noemen he..) dus echt altijd tegenvallen he. Nu ben ik al geen grote fan van moderne kunst, maar wat daar wordt vertoond is echt je geld niet waard.
pi_47617950
Centre Pompidou is juist fantastisch.
pi_47620342
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:26 schreef k_man het volgende:
Smaken verschillen
pi_47635643
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:26 schreef k_man het volgende:
Vind je? Ik heb echt flink wat exposities daar gezien, en het enige wat me kon boeien waren de 5 Warhols die er hingen. Ik vind het overpretentieus. Maar idd, smaken verschillen
  zondag 25 maart 2007 @ 18:56:06 #300
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_47647435
Ik ben vannacht terug gekomen uit Parijs! Ben er 1 dag geweest met de middelbare school van mijn neefjes. Heb gezellig de hele dag met 4 jongens en 4 meiden van 15 t/m 17 door de stad gelopen.
We zijn begonnen bij Les Arènes de Lutèce, een arena uit de romijnse tijd. Ik had verwacht dat ze dat doodsaai zouden vinden maar ze vonden het eigenlijk heel leuk. Vanuit daar zijn we naar Le Jardin des Plantes gelopen. We wilden eigenlijk naar het dierentuintje maar 5 euro entree pp vonden ze wel duur. Dus we zijn even door de tuinen heen gelopen en ze hebben duiven lopen voeren.
Vanuit daar zijn we met de metro naar Denfert-Rochereau gegaan om naar de Catacomben te gaan, daar wilden ze erg graag heen. Ik was er nog nooit geweest en vond het erg indrukwekkend om te zien. Was wel enorm dol na de afdaling via de wenteltrap en had stiekem toch wel pijn aan m'n benen nadat ik ook zo'n trap weer op moest
We zijn vanuit de uitgang terug gelopen naar Denfert-Rochereau om met de metro naar de Opera te gaan. Vanuit de opera wilde ik via Place Vendome richting het Louvre lopen om daar even met ze naar de Virgin te gaan. Helaas stond er zo'n enorme rij voor de ingang en regende het inmiddels, dus we zijn even de gangen aan de zijkant ingelopen zodat ze vanuit daar wel wat beelden konden zien. Door de regen viel het plan om richting Centre Pompidou te lopen en daar door de wijk te struinen letterlijk in het water, dus we zijn ergens langs de Seine onder een afdak gaan zitten en hebben daar een tijd rond zitten kijken en uit zitten rusten. Toen de regen eenmaal iets minder was zijn we de Seine overgestoken richting Quartier Latin. Daar hebben we even rondgelopen en zijn we ergens wat gaan eten. Toen was het inmiddels kwart voor 8 en moesten we weer naar de bus.
Een erg leuke dag geweest en mijn 'kids' vonden de route erg leuk voor als je geen behoefte hebt om alleen 'touristische trekpleisters' te zien.
Miauw
  donderdag 29 maart 2007 @ 15:06:08 #301
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_47793033
* Misanthroopia vertrekt morgen

En het leuke is, m'n vriendinnetje weet nog van niets
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')