abonnement Unibet Coolblue
pi_43164950
mmm voor 50 euro meer kan ik met het vliegtuig naar parijs
omdat ik zelf in enschede woon kan ik dus naar munster of dortmund om daar het vliegtuig te pakken.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_43165524
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:41 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Nee, ik zou niet zeggen dat het echt centraal ligt...(helemaal niet dus, grinn) Ook niet echt direct aan de voet van de Sacré-Coeur ofzo. Als ik naar de kaart kijk, lijkt het me op zich een vrij rustige zijstraat. Maar pas wel op waar je je auto parkeert... 't Is niet echt de meest veilige buurt van Parijs.
Dat is niet zo fijn, welke buurt zou je aanraden dan? (kan nog kostenloos cancellen). Meer naar de Seine toe?


Deze straat bijvoorbeeld? 51, Boulevard Saint Marcel,

[ Bericht 5% gewijzigd door SterkStaaltje op 02-11-2006 11:31:13 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 11:49:08 #153
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_43166260
dat is een van de grootste en drukste straten van parijs. Je zit midden in het centrum maar als de studenten weer gaan prostesteren ben je de lul want dta is altijd daar
of niet natuurlijk
pi_43166343
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:49 schreef Leep het volgende:
dat is een van de grootste en drukste straten van parijs. Je zit midden in het centrum maar als de studenten weer gaan prostesteren ben je de lul want dta is altijd daar
Kan je wél ergens zitten in Parijs waar je veilig zit en je auto nog enigszins heel terugvindt?
  donderdag 2 november 2006 @ 13:27:29 #155
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_43168869
Ja hoor! Bij mij in de straat! De gehele buurt is rustig en veilig en vrij van al dan niet studerend tuig dat met aanstekers speelt.....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  donderdag 2 november 2006 @ 13:27:53 #156
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_43168885
En dat is in het 15e arrondissement!
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
  donderdag 2 november 2006 @ 13:42:06 #157
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_43169364
quote:
Op donderdag 2 november 2006 11:52 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Kan je wél ergens zitten in Parijs waar je veilig zit en je auto nog enigszins heel terugvindt?
Ik heb zelf in het 11e gewoont (république, pére la chaise die buurt) en dat was echt super!
maar blvd st michel is wel okee hoor. Maar zeer touristisch en je kan je auto sowieso niet kwijt daar. Het is ook een idee om je auto in een parkeergarage buiten de périferique te stallen en met de metro naar het hotel te gaan
of niet natuurlijk
pi_43170140
is het dan gewoon niet beter om met het vliegtuig naar CDG te gaan en vanaf daar met de metro parijs is.
want anders denk je vaak aan de auto of hij goed staat en zo
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_43172012
Wacht even, een paar dingen:

-Boulevard St Marcel*: inderdaad wel een heel drukke (auto) straat, maar niet in een onveilig gedeelte van de stad. Nog wel wat afgelegen, heb ik het idee, en niet echt een metro-station voor de deur.

-Er lijkt me momenteel geen aanleiding te zijn dat de studenten weer massaal zouden gaan protesteren. (wel een kleine demonstratie van tijd tot tijd misschien, maarja, da's Frankrijk... )

-Er is een groot verschil tussen "met aanstekers spelend tuig" en "studenten": deze twee "categorieën" hebben namelijk NIETS met elkaar te maken.

-Ja, je kunt gelukkig best wel je auto redelijk veilig in Parijs parkeren, maar niet in elke wijk. Het 15e arrondissement is inderdaad een heel rustige wijk, maar let wel op dat het een enorm groot arrondissement is en dat je dus niet te ver van het centrum gaat zitten. Inderdaad is dichter bij de Seine (en dus dichter bij het "midden", en dus het centrum van de stad) altijd een betere locatie dan in de nabijheid van de Periphérique.

-Daanski, als jij, zoals je zei indd goedkoop met het vliegtuig naar CDG kunt, zou ik je dat zeker aanraden. Eenmaal binnen Parijs heb je eigenlijk helemaal geen auto nodig!


Succes!


*Bd St Marcel (>sterkstaaltje) is niet trouwens hetzelfde als Bd St Michel(>leep): de laatste is beter in het centrum gesitueerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bora-Bora op 02-11-2006 16:02:17 ]
 FR
  donderdag 2 november 2006 @ 15:15:32 #160
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_43172509
sorrie juf ik heb niet goed gelezen
of niet natuurlijk
pi_43172612
quote:
Op donderdag 2 november 2006 15:15 schreef Leep het volgende:
sorrie juf ik heb niet goed gelezen
No problem juf; 't was een goeie tip.
 FR
pi_43176521
Change of plannnns!!

Ik heb dat in Noord-Parijs geannuleerd. Op aanraden van familie met een een reisbureau dit hotelletje geboekt:

Vlak bij Place du republique.

http://www.hotel-relais-du-marais.com/

76 rue de Turbigo - 75003 Paris

Beveiligde parkeergarage om de hoek.

Tnx voor de tips!
  donderdag 2 november 2006 @ 17:38:39 #163
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_43177229
Leuk hotel!
En een leuke kroeg in de buurt: "Frog and Rosbif". Voor 20.00 uur is er happy hour....
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_43182042
Ziet er inderdaad goed uit, SterkStaaltje! Have a lot of fun!
 FR
pi_43189806
Dat is niet The Frog die je bedoelt Delicieux?
pi_43191226
En morgen is dus de opening van La Fourquett's Barrière waar Bora het al eerder over had.Even wat cijfers uit de 20minutes (gratis krantje in Parijs) van vandaag

  • 67 kamers en 40 suites
  • 240 m² gemiddelde kameroppervlak
  • 750 euro is de gemiddelde prijs
  • 15000 euro kost de Grande Suite van 535 m², reeds tot augustus 207 verhuurd aan een arabische prins
  • 350 medewerkers

    En inderdaad kan je ansichtkaarten van Amelie kopen in de groentewinkel aan de rue de trois frères... Nergens te vinden behalve daar dus blijkbaar...
  • De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      vrijdag 3 november 2006 @ 09:27:24 #167
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_43197036
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 22:55 schreef Smeich het volgende:
    Dat is niet The Frog die je bedoelt Delicieux?
    Ik bedoelde die vlak bij het kruispunt van Etienne Marcel en Turbigo.... Dat is toch The Frog and Rosbif? Of ben ik nou in de war met alle Frog café's? Leuk voetbal kijken daar!
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      vrijdag 3 november 2006 @ 09:43:05 #168
    107004 Leep
    of wel natuurlijk
    pi_43197307
    oh ik heb in les halles ook ansichtkaarten van amélie gezien vorig jaar
    of niet natuurlijk
    pi_43237792
    quote:
    Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef SterkStaaltje het volgende:
    Change of plannnns!!

    Ik heb dat in Noord-Parijs geannuleerd. Op aanraden van familie met een een reisbureau dit hotelletje geboekt:

    Vlak bij Place du republique.

    http://www.hotel-relais-du-marais.com/

    76 rue de Turbigo - 75003 Paris

    Beveiligde parkeergarage om de hoek.

    Tnx voor de tips!
    ziet er goed uit
    die noteer ik voor onze brochure voor volgend jaar
    pi_43237884
    quote:
    Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef daanski82 het volgende:
    als je zou mogen kiesen waar je 4 dagen door kon brengen en je moet kiezen tussen Montmartre of quartier latin wat zou je kiezen en waarom ?
    QL, maar houdt er dan wel rekening mee dat de de hotels daar over het algemeen "iets" duurder zijn dan in Montmartre...
    pi_43259800
    De laatste keer (alweer bijna twee jaar geleden ) dat ik in parijs was hadden we een hotelletje op nog geen 3 minuten lopen van de sacre coeur. Leuke wijk (heel "multicultureel", het zag er letterlijk zwart van de mensen) maar ik heb me daar geen moment onveilig gevoeld. Wel een ontzettend slecht hotel; de kamers vochtig en de bedden kapot (doorgezakt tot op de grond), geen warm water.. Ik heb uiteindelijk gewoon niet betaald.

    Wel heerlijk om zondagsmorgens even een paar broodjes, een kaasje en wat worst te kopen (en een klein flesje goede wijn) en die op de trappen van montmartre te verorberen terwijl je in het zonnetje mensen zit te kijken. Wil je zoiets doen, laat dan fototoestellen en rugzakken in het hotel, dan zie je er al stukken minder uit als een toerist en laten de eeuwige verkopers je ook sneller met rust. Vooral als je ze in (onvriendelijk) frans toespreekt.

    Zelf zou ik zeker de volgende keer weer in QL een hotel zoeken. Iets duurder maar véél beter, rustiger 's nachts (niet boven een eetstalletje in het toeristische gedeelte natuurlijk!) omdat in de wijk waar wij zaten verkoop en leven 24/7 doorgingen. Voordeel was dan wel weer dat ik om 4 uur 's nachts gewoon wat te eten kon gaan halen in een afrikaans eethuisje waar net de nachtploeg kwam ontbijten

    Overigens, loop even het QL binnen tussen de middag en eet een broodje falafel. Vanaf de Notre Dame het QL inlopen over de brug, gelijk eerste straat rechts in, op de hoek van de eerste zijstraat links zit het stalletje. (als ik het me goed herinner, 9 Rue Alexander) Voor een paar euro krijg je een broodje en wat balletjes falafel (vegetarische, gekruide balletjes) waarna je - tot je je broodje op hebt - keer op keer kunt aanvullen met salades, uitjes, sausjes, olijven etc. Goed gevuld weer op pad!

    Ook lekker: Vanaf montmatre naar beneden lopen tot je in de straat staat waar alle toeristenbussen staan. Daar stikt het van de loketten (meer ruimte is het ook niet, alleen een soort doorgeefluik) waar je voor nog geen 5 euro een enorm brood hebt vol vlees, salade en een schep friet erop. Geen haute cuisine maar wel snel te eten en meer dan genoeg.

    zodra mijn dochter straks (als ze geboren is) oud genoeg is om mee te nemen gaan we weer, het is alweer veel te lang geleden..
    A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
    -
    Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
    -
    pi_43417848
    Ik was vandaag in het zesde arrondissement en het lijkt alsof de vrouwen daar mooier zijn en in ieder geval meer stijl hebben (qua kleding en uitstraling) dan elders in Parijs? Of zou het toch aan het najaarszonnetje liggen?

    Verder was ik compleet verrast door de wereld onder het Louvre. Kan je nagaan - al bijna een half jaar wekelijks in Parijs en nog compleet verrast...
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
      Hoofdredactie Fotografie zondag 3 december 2006 @ 20:36:11 #173
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_44112997
    Ik ga 23 december weer naar Parijs
      maandag 4 december 2006 @ 09:47:43 #174
    129025 Delicieux
    Délicieux A Paris
    pi_44124500
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 20:36 schreef Yoni het volgende:
    Ik ga 23 december weer naar Parijs
    Zeker naar de Champs Elysées gaan. De hele straat is met witte lampjes versierd! Prachtig gewoon!
    Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
      Hoofdredactie Fotografie maandag 4 december 2006 @ 12:27:16 #175
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_44128004
    quote:
    Op maandag 4 december 2006 09:47 schreef Delicieux het volgende:

    [..]

    Zeker naar de Champs Elysées gaan. De hele straat is met witte lampjes versierd! Prachtig gewoon!
    Daar gaan we vast wel even heen ja. Ik ga met iemand die volgens mij nog nooit in Parijs geweest is, dus het zal wel een redelijk standaard 'rondje' worden sowieso Voor mij is het de 5e keer inmiddels
    pi_44152433
    In Parijs is het al Kerstmis!

    [Edit: ik heb de adressen van de plaatjes weggehaald want ze stonden bij Imageshack en daar worden de links van ge-"disabled"
    Pech dan maar ...]

    Van Sinterklaas echter taal noch teken!...

    [ Bericht 35% gewijzigd door Bora-Bora op 06-12-2006 19:11:43 ]
     FR
    pi_44202259
    Joepieeee, vrijdag naar Parijs, eindelijk!
    Nu had ik een paar vraagjes;
    - als je met de metro reist en je stapt over, moet je dan n nieuw kaartje kopen?
    - waar zit 'quatier latin'.
    Wij zitten in een hotel vlakbij St. Michel, het studentengebied als ik dat goed heb begrepen.

    Aaah, ik wil zoveel zien! Tis alweer zo lang geleden!
    Hoop dat iemand hier in ieder geval antwoord heeft op mn vragen, dat zou me helpen!
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
    pi_44202357
    Bij overstappen in de metro hoef je geen nieuw kaartje te kopen. Het Quartier Latin zit ten zuide van Ile de la Cité.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44202719
    En St. Michel is bij Ile de la Cité en Quartier Latin in de buurt
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_44203073
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 19:22 schreef Jaguarized het volgende:
    Bij overstappen in de metro hoef je geen nieuw kaartje te kopen.
    Blijf echter wel ondergronds, Dinamiet!
     FR
    pi_44206929
    Bedankt iedereen!

    Hoe bedoel je ondergronds blijven ?
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
    pi_44206991
    Dat je het metrostation niet verlaat. Er staan bordjes naar de lijn waar je naar wil overstappen.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44207149
    Ok, bedankt!
    T wordt nog een hele toer!
    We hebben namelijk alleen de zaterdag om van alles te bekijken.
    We zitten dus bij St. Michel;
    Eerst Notre Dame, dan Saint- Chappelle, Les Halles, Opera, door naar Lafayette..

    Die avond sowieso eiffeltoren.
    En ik wil ook nog montmartne, concorde, centre pompidou, champ elysess, quatier latin. (iemand nog meer suggesties ?) Wou eigenlijk ook nog naar Catacombes, maar ja, dat laat ik sowieso maar! Is maar op bepaalde tijden open!
    Aaaaaah!

    We komen vrijdag aan, dan hebben we die avond een lichttoer en dan slapen denk ik.
    Dan de zaterdag dus.
    Zondagmiddag hebben we dan alleen nog ff vrij, en dan alweer tijd om terug te gaan!
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
    pi_44207213
    Pere Lachaise? De begraafplaats waar het graf van Jim Morrison is.
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
    pi_44208064
    Jij hebt geen tipx meer nodig Dinamiet. Dit red je al niet in anderhalve dag.
    pi_44208736
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 21:55 schreef k_man het volgende:
    Jij hebt geen tipx meer nodig Dinamiet. Dit red je al niet in anderhalve dag.
    Ik wist het eigenlijk wel.
    Maar ok, bedankt in ieder geval!

    Nu nog uitvinden hoe die metro ook maar weer précies werkt!

    Oh ja; weet iemand misschien ook of het te lopen is van La Fayette naar Anvers?
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
    pi_44209428
    Dat is inderdaad een beetje druk programma Dinamiet. Ik zou wat meer tijd inlassen om gewoon lekker wat te drinken, te eten en te shoppen... dat is namelijk ook een deel van Parijs dat je niet mag missen

    Quartier Latin en de buurt rond St Michel zijn prima om 's avonds rond te hangen. Houd je weer wat meer tijd over overdag.

    Het is in principe mogelijk om van La Fayette naar Anvers te lopen maar ik zou je energie sparen en lekker met de metro gaan. Het is best een wandeling namelijk en voor zover ik weet kom je onderweg ook niet zo heel veel boeiends tegen. Zeker als je maar anderhalve dag hebt zou ik dit soort tours buiten het programma laten. Als je van plan was vanuit Anvers Montmartre en de Sacre Coeur te bezichtigen, kan ik je nog aanraden ipv bij Anvers bij Abbesses uit te stappen. Zo kom je door een nog echt gezellig stukje Montmartre en hoef je bovendien de trappen niet naar boven te beklimmen, maar kun je het iets relaxder aan doen.
    pi_44210987
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 21:34 schreef Jaguarized het volgende:
    Pere Lachaise? De begraafplaats waar het graf van Jim Morrison is.
    Jim Morrison idd. Wel erg, er stonden hekken om zijn graf heen en nog klimmen er mensen over de hekken en gaan op het graf zitten om vervolgens op de foto te gaan :

    Verder liggen o.a. Karel Appel, Edith Piaf, Sarah Bernardt, Frédéric Chopin, Oscar Wilde en nog wat bekende mensen begraven op Pere Lachaise.
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_44211289
    quote:
    Op dinsdag 5 december 2006 00:42 schreef Bora-Bora het volgende:
    In Parijs is het al Kerstmis!

    [Edit: ik heb de adressen van de plaatjes weggehaald want ze stonden bij Imageshack en daar worden de links van ge-"disabled"
    Pech dan maar ...]

    Van Sinterklaas echter taal noch teken!...
    Nou BoraBora, hij was er toch echt in het Institut Neerlandais vorige week woensdag in een zaaltje vol diplomatenkinderen!

    Een paar kerstfilmpjes van LaFayette op http://www.dailymotion.com/rcsmit Let niet op de kwaliteit, het gaat om het idee
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_44211350
    quote:
    Op woensdag 6 december 2006 22:33 schreef SpaceCowgirl het volgende:
    (..)
    Zeker als je maar anderhalve dag hebt zou ik dit soort tours buiten het programma laten. Als je van plan was vanuit Anvers Montmartre en de Sacre Coeur te bezichtigen, kan ik je nog aanraden ipv bij Anvers bij Abbesses uit te stappen.
    Volgens mij is Abesses nog steeds gesloten... Edit: volgens de ratp-site tot en met 12 december gesloten.

    Oja, schrap Les Halles maar uit je programma. Biedt geen meerwaarde. Place de la Concorde is ook niet echt interessant. Is eventueel te combineren met de Champs Elysees die je wel echt even moet zien Trop belle met al die lichtjes!
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_44211516
    Ik vond Les Halles ook een grote tegenvaller. Van een afstandje ziet het er leuk uit maar dat is het dan ook wel.....
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
      donderdag 7 december 2006 @ 00:57:37 #192
    146712 Backdoorman
    Allez Les Bleus!!
    pi_44212455
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 00:03 schreef tim2308 het volgende:

    [..]

    Volgens mij is Abesses nog steeds gesloten... Edit: volgens de ratp-site tot en met 12 december gesloten.

    Oja, schrap Les Halles maar uit je programma. Biedt geen meerwaarde. Place de la Concorde is ook niet echt interessant. Is eventueel te combineren met de Champs Elysees die je wel echt even moet zien Trop belle met al die lichtjes!
    place de la concorde is juist zeer interessant als je de geschiedenisboekies leest...bovendien is het toch wel een van de meest feeerieke plaatsen van parijs als je daar s avonds laat staat met alle schitterend verlichte fonteinen, de champs elysees met de arc de triomphe en de duizenden auto lichtjes en de verlichte goudkleurige eiffeltoren in het zicht! en draai je je om zie je het statische wereldberoemde Louvre....echt een plek waar je parijs als lichtstad kan beleven!!!!!
    pi_44212496
    Les Halles is archiectonisch en stedebouwkundig zeker interessant.
    pi_44212566
    Mensen... er is maar één dag beschikbaar.... En inderdaad, Place de la concorde heb ik alleen overdag gezien geloof ik...

    k_man: volgens mij zijn de parijzenaren er zelf over eens dat Les Halles een architectonische en stedebouwkundige mislukking is; ze zijn niet voor niets al tijden bezig om het gebied opnieuw in te richten....
    De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
    pi_44212594
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 01:04 schreef tim2308 het volgende:
    ze zijn niet voor niets al tijden bezig om het gebied opnieuw in te richten....
    Maar juist doordat ze er zo mee bezig zijn is het het nét niet
    Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
    Let's plant a tree
    pi_44212634
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 01:04 schreef tim2308 het volgende:
    k_man: volgens mij zijn de parijzenaren er zelf over eens dat Les Halles een architectonische en stedebouwkundige mislukking is; ze zijn niet voor niets al tijden bezig om het gebied opnieuw in te richten....
    Ik zei "interessant".
    pi_44213553
    Ik heb inderdaad ook de neiging om te zeggen: sla Les Halles maar lekker over hoor! Niks bijzonders!
    Wel kun je bijv. de hele Champs Elysées aflopen, en dan rechtdoor verderlopen, over de Place de la Concorde (niet echt bijzonder ofzo), door de Tuilerieën -park-, om bij het Louvre uit te komen. Zelfs zonder het museum te bezoeken, is het gebouw, de pyramide en het plein zoiezo wel de moeite waard, vind ik.

    Een Paris by night tour is inderdaad erg mooi om te doen!

    De catacomben gaan indd erg vroeg dicht (17u ofzo), als het niet nog eerder is, door het winterseizoen...

    Vergeet bij de Galeries Lafayette niet de etalages te bekijken (als er tenminste niet téveel mensenmassa's voorstaan...)

    Have fun, Dinamiet!!
    En wat betreft de metro: kijk alvorens een "carnet" van 10 aparte kaartjes te kopen even of het niet interessanter voor je is om een toeristen- of dagkaart ofzo te kopen! Is afhankelijk van het aantal keren dat je de metro denkt te gaan nemen.

    ------
    @tim: Oeps, heb ik de Sint nou toch gemist! (Ik geloof dat ik zelfs nog nooit binnen bij het Nederlands Instituut binnengeweest ben.
     FR
    pi_44213704
    ik ben inmiddels een keer of 10-15 in Parijs geweest, een select aantal tips van me:

    Wil je super slapen?

    Hotel Villa Royale
    http://www.parisby.com/royale/index.html
    Vooral de kamers met jacuzzi zijn het einde, maar de normale kamers zitten op de top-etage en hebben een erg leuk balkon. Grote aanrader als het binnen je budget valt! Aan de voet van Montmartre, met een beetje mazzel kijk je uit over de Sacre Coeur. Goed ontbijtbuffet. Gratis op bed bezorgd. Metro is 20 stappen lopen.

    Hotel Le Quartier, Bastille Le Foubourg
    http://www.lequartierhotelbf.com/
    Redelijk nieuw hotel. Strakke vormgeving, goede service, fijne locatie. Zeer zeker de moeite waard, vooral als je een kamer hebt met uitzicht op de typische Parisien-drukkestraatweg. Ook dit ontbijtbuffet is super, en meeneembaar naar kamer. Doe je meisje een plezier! Elke dag verse appeltjes op je kussen! Metro vlakbij.

    Eten? Ik heb 2 aanraders:

    Bofinger
    http://www.bofingerparis.com/
    Een unieke ervaring. Niet-rokers zitten het beste, en het dichtste bij de koepel. De locatie, het eten, de sfeer zijn ongeloofelijk Parijs. Om de hoek bij het Place de la Bastille.

    Brasserie Flo
    http://www.floparis.com
    Van dezelfde 'uitbater' als Bofinger, maar evenwel indrukwekkend. Moeilijk te vinden en niet in een perfecte buurt, maar deze tent is ongeloofelijk. Niet al te groot, een ongeloofelijk Franse ambiance en eten om een moord voor te doen.

    Voor top-hotels in Europa gebruik ik alleen maar http://www.ratestogo.com. Als je de site goed in de gaten houdt en slim boekt ben je zo efficient uit qua geld, en zit je in een tophotel.

    Ik kan nog 34 aanraders opschrijven, maar dit is mijn top-2. Eten in het restaurant van Musee d'Orsay is ook leuk. De meeste wachtenden zijn makkelijk weg te jagen door te zeggen dat er geen plek meer is, het eten is niet wonderbaarlijk goed, maar de ervaring hier te lunchen is geweldig.

    Door te bellen met de NS-reserveringslijn heb ik meestal een beter tarief gekregen dan door het online reserveren... doe dat en ga niet alleen online zitten neuzen! Last-minute een vlucht via vliegwinkel boeken werkt ook erg goed. Ik had via hen een jaar of wat geleden een Varig-vlucht naar Rio met vanaf Amsterdam 10 mensen aan boord en een stop-over in Parijs waarbij de 'echte' crowd aan boord zou komen. Geweldige service, ervaring en offload van bagage. Aanradert!

    [ Bericht 0% gewijzigd door Rosnesda op 07-12-2006 03:48:10 ]
    Trois Pistoles
    pi_44217348
    Bedankt iedereen !

    Weet iemand hier of het te lopen is van LaFeyette/ Opera naar Montmartne (Metro station : Anvers).
    Want ons laatste bezoek is Lafayette... en dan wou ik eigenlijk met de Metro naar Anvers (afspraak met mn vriendin), maar hier is eigenlijk niet echt een verbinding. Dus vroeg me af of het te lopen is, en zo ja hoe lang?

    Zou het bij de Eiffeltoren alweer mooi verlicht zijn ?

    Oh ja, en hoe kan ik weten of een dag/ toeristenkaart goedkoper is?
    Een Carnet is voor 10 keer! Misschien wel zo makkelijk dan, zo'n toeristenkaart, dan hoef ik daar niet rekening mee te houden!
    Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 7 december 2006 @ 11:20:53 #200
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_44217599
    quote:
    Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef Dinamiet het volgende:
    Bedankt iedereen !

    Weet iemand hier of het te lopen is van LaFeyette/ Opera naar Montmartne (Metro station : Anvers).
    Want ons laatste bezoek is Lafayette... en dan wou ik eigenlijk met de Metro naar Anvers (afspraak met mn vriendin), maar hier is eigenlijk niet echt een verbinding. Dus vroeg me af of het te lopen is, en zo ja hoe lang?

    Zou het bij de Eiffeltoren alweer mooi verlicht zijn ?

    Oh ja, en hoe kan ik weten of een dag/ toeristenkaart goedkoper is?
    Een Carnet is voor 10 keer! Misschien wel zo makkelijk dan, zo'n toeristenkaart, dan hoef ik daar niet rekening mee te houden!
    Hoezo is daar geen verbinding
    Je kunt toch gewoon bijvoorbeeld bij Saint Lazare de metro pakken en dan overstappen op Pigalle? Ik zou niet gaan lopen denk ik, met de metro ben je echt zoveel sneller en tis echt nog best wel een eind. En de vraag is ook of je de weg weet enzo...

    Een Paris Visite 1-3 zones voor 1 dag is trouwens 8,50. Een carnet is 10.90, maar voor meerdere dagen bruikbaar. Het ligt er dus echt aan hoeveel keer je met de metro gaat op een dag.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')