Dat is niet zo fijn, welke buurt zou je aanraden dan? (kan nog kostenloos cancellen). Meer naar de Seine toe?quote:Op donderdag 2 november 2006 00:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nee, ik zou niet zeggen dat het echt centraal ligt...(helemaal niet dus, grinn) Ook niet echt direct aan de voet van de Sacré-Coeur ofzo. Als ik naar de kaart kijk, lijkt het me op zich een vrij rustige zijstraat. Maar pas wel op waar je je auto parkeert... 't Is niet echt de meest veilige buurt van Parijs.
Kan je wél ergens zitten in Parijs waar je veilig zit en je auto nog enigszins heel terugvindt?quote:Op donderdag 2 november 2006 11:49 schreef Leep het volgende:
dat is een van de grootste en drukste straten van parijs. Je zit midden in het centrum maar als de studenten weer gaan prostesteren ben je de lul want dta is altijd daar
Ik heb zelf in het 11e gewoont (république, pére la chaise die buurt) en dat was echt super!quote:Op donderdag 2 november 2006 11:52 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Kan je wél ergens zitten in Parijs waar je veilig zit en je auto nog enigszins heel terugvindt?
Ik bedoelde die vlak bij het kruispunt van Etienne Marcel en Turbigo.... Dat is toch The Frog and Rosbif? Of ben ik nou in de war met alle Frog café's? Leuk voetbal kijken daar!quote:Op donderdag 2 november 2006 22:55 schreef Smeich het volgende:
Dat is niet The Frog die je bedoelt Delicieux?
ziet er goed uitquote:Op donderdag 2 november 2006 17:17 schreef SterkStaaltje het volgende:
Change of plannnns!!
Ik heb dat in Noord-Parijs geannuleerd. Op aanraden van familie met een een reisbureau dit hotelletje geboekt:
Vlak bij Place du republique.
http://www.hotel-relais-du-marais.com/
76 rue de Turbigo - 75003 Paris
Beveiligde parkeergarage om de hoek.
Tnx voor de tips!
QL, maar houdt er dan wel rekening mee dat de de hotels daar over het algemeen "iets" duurder zijn dan in Montmartre...quote:Op woensdag 1 november 2006 11:23 schreef daanski82 het volgende:
als je zou mogen kiesen waar je 4 dagen door kon brengen en je moet kiezen tussen Montmartre of quartier latin wat zou je kiezen en waarom ?
Zeker naar de Champs Elysées gaan. De hele straat is met witte lampjes versierd! Prachtig gewoon!quote:
Daar gaan we vast wel even heen ja. Ik ga met iemand die volgens mij nog nooit in Parijs geweest is, dus het zal wel een redelijk standaard 'rondje' worden sowiesoquote:Op maandag 4 december 2006 09:47 schreef Delicieux het volgende:
[..]
Zeker naar de Champs Elysées gaan. De hele straat is met witte lampjes versierd! Prachtig gewoon!
Blijf echter wel ondergronds, Dinamiet!quote:Op woensdag 6 december 2006 19:22 schreef Jaguarized het volgende:
Bij overstappen in de metro hoef je geen nieuw kaartje te kopen.
Ik wist het eigenlijk wel.quote:Op woensdag 6 december 2006 21:55 schreef k_man het volgende:
Jij hebt geen tipx meer nodig Dinamiet. Dit red je al niet in anderhalve dag.
Jim Morrison idd. Wel erg, er stonden hekken om zijn graf heen en nog klimmen er mensen over de hekken en gaan op het graf zitten om vervolgens op de foto te gaan :quote:Op woensdag 6 december 2006 21:34 schreef Jaguarized het volgende:
Pere Lachaise? De begraafplaats waar het graf van Jim Morrison is.
Nou BoraBora, hij was er toch echt in het Institut Neerlandais vorige week woensdag in een zaaltje vol diplomatenkinderen!quote:Op dinsdag 5 december 2006 00:42 schreef Bora-Bora het volgende:
In Parijs is het al Kerstmis!
[Edit: ik heb de adressen van de plaatjes weggehaald want ze stonden bij Imageshack en daar worden de links van ge-"disabled"
Pech dan maar...]
Van Sinterklaas echter taal noch teken!...![]()
Volgens mij is Abesses nog steeds gesloten... Edit: volgens de ratp-site tot en met 12 december gesloten.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:33 schreef SpaceCowgirl het volgende:
(..)
Zeker als je maar anderhalve dag hebt zou ik dit soort tours buiten het programma laten. Als je van plan was vanuit Anvers Montmartre en de Sacre Coeur te bezichtigen, kan ik je nog aanraden ipv bij Anvers bij Abbesses uit te stappen.
place de la concorde is juist zeer interessant als je de geschiedenisboekies leest...bovendien is het toch wel een van de meest feeerieke plaatsen van parijs als je daar s avonds laat staat met alle schitterend verlichte fonteinen, de champs elysees met de arc de triomphe en de duizenden auto lichtjes en de verlichte goudkleurige eiffeltoren in het zicht! en draai je je om zie je het statische wereldberoemde Louvre....echt een plek waar je parijs als lichtstad kan beleven!!!!!quote:Op donderdag 7 december 2006 00:03 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Volgens mij is Abesses nog steeds gesloten... Edit: volgens de ratp-site tot en met 12 december gesloten.
Oja, schrap Les Halles maar uit je programma. Biedt geen meerwaarde. Place de la Concorde is ook niet echt interessant. Is eventueel te combineren met de Champs Elysees die je wel echt even moet zienTrop belle met al die lichtjes!
Maar juist doordat ze er zo mee bezig zijn is het het nét nietquote:Op donderdag 7 december 2006 01:04 schreef tim2308 het volgende:
ze zijn niet voor niets al tijden bezig om het gebied opnieuw in te richten....
Ik zei "interessant".quote:Op donderdag 7 december 2006 01:04 schreef tim2308 het volgende:
k_man: volgens mij zijn de parijzenaren er zelf over eens dat Les Halles een architectonische en stedebouwkundige mislukking is; ze zijn niet voor niets al tijden bezig om het gebied opnieuw in te richten....
Hoezo is daar geen verbindingquote:Op donderdag 7 december 2006 11:09 schreef Dinamiet het volgende:
Bedankt iedereen!
Weet iemand hier of het te lopen is van LaFeyette/ Opera naar Montmartne (Metro station : Anvers).
Want ons laatste bezoek is Lafayette... en dan wou ik eigenlijk met de Metro naar Anvers (afspraak met mn vriendin), maar hier is eigenlijk niet echt een verbinding. Dus vroeg me af of het te lopen is, en zo ja hoe lang?
Zou het bij de Eiffeltoren alweer mooi verlicht zijn?
Oh ja, en hoe kan ik weten of een dag/ toeristenkaart goedkoper is?
Een Carnet is voor 10 keer! Misschien wel zo makkelijk dan, zo'n toeristenkaart, dan hoef ik daar niet rekening mee te houden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |