Ja, dat is zo! Maar is dat niet een eind lopen?quote:Op donderdag 7 december 2006 11:20 schreef Yoni het volgende:
[..]
Hoezo is daar geen verbinding![]()
Je kunt toch gewoon bijvoorbeeld bij Saint Lazare de metro pakken en dan overstappen op Pigalle? Ik zou niet gaan lopen denk ik, met de metro ben je echt zoveel sneller en tis echt nog best wel een eind. En de vraag is ook of je de weg weet enzo...
Een Paris Visite 1-3 zones voor 1 dag is trouwens 8,50. Een carnet is 10.90, maar voor meerdere dagen bruikbaar. Het ligt er dus echt aan hoeveel keer je met de metro gaat op een dag.
quote:Op donderdag 7 december 2006 11:25 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Ja, dat is zo! Maar is dat niet een eind lopen?Van Lafayette naar Gaire Saint Lazare?
Ik heb niet gezegd dat ik het een eind vind van Lafayette naar Anvers, dacht dat het meeviel. Maar hoorde hier van niet.quote:Op donderdag 7 december 2006 11:32 schreef Yoni het volgende:
[..]Dat vind je wel een eind? En van Lafayette naar Anvers niet?
![]()
![]()
Is goed te doen hoor dat stukje. Weet niet meer precies hoe ver (het ligt ook aan de uitgang van La Fayette die je neemt).
En vraag bij het kopen van je metro-tickets meteen ook een gratis metroplattegrondje (petit plan du métro) aan het loket,quote:Op donderdag 7 december 2006 11:20 schreef Yoni het volgende: Hoezo is daar geen verbinding![]()
Je kunt toch gewoon bijvoorbeeld bij Saint Lazare de metro pakken en dan overstappen op Pigalle? Ik zou niet gaan lopen denk ik, met de metro ben je echt zoveel sneller en tis echt nog best wel een eind. En de vraag is ook of je de weg weet enzo...
Een Paris Visite 1-3 zones voor 1 dag is trouwens 8,50. Een carnet is 10.90, maar voor meerdere dagen bruikbaar. Het ligt er dus echt aan hoeveel keer je met de metro gaat op een dag.
een vriend van mij woont daar. Vanuit de trein zijn we toen naar Fontainebleau gegaan en toen met de auto daar naar zijn huis en toen ik langs dat chateau kwam... wat MOOI!!!! Moet je echt naartoe gaan! En dat bos is me groot zeg!quote:Op donderdag 7 december 2006 23:33 schreef Backdoorman het volgende:
nog een tip voor mensen die een aantal dagen naar Parijs gaan: bezoek eens het chateau en bos van Fontainebleau!!! 40 minuutjes met de trein vanaf Gare de Lyon...kom je in een dicht bebost gebied in een schitterend Frans stadje met een geweldig chateau en landgoed waar o.a. Napoleon heeft gewoond!! Ik vond het in ieder geval veel leuker en mooier als toeristisch Versailles....op een doordeweekse dag loop je soms in je eentje in de schitterende kasteeltuinen!!
En op zondagmorgen kan je allerlei lekkers krijgen op de plaatselijke markt!!! Het is een verrijking van je bezoek aan Parijs!
Jaaa echt hoor, heb mn voeten uit mn schoenen gelopen!quote:Op woensdag 13 december 2006 03:21 schreef Bora-Bora het volgende:
Leuk dat je het zo tof gehad hebt, Dinamiet!!
Het lijkt me zo dat je er werkelijk het Maximum uit hebt gehaald hè!
Jeetje, 15 uur op padquote:Op donderdag 14 december 2006 19:50 schreef Dinamiet het volgende:
[..]
Jaaa echt hoor, heb mn voeten uit mn schoenen gelopen!
We zijn toen wel 15 uren op pad geweest haha!
We hebben gewoon niet meer kunnen bekijken!
We gaan in Mei weerEn dan andere dingen bekijken en heel mooie dingen, zoals Montmartne, nog een keertje!
quote:
Wie weet. Maar dit was cheaper!quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:00 schreef Jaguarized het volgende:
Zo te lezen was het leuk in Parijs.Volgende keer met de trein?
Dat is dan weer erg weinigquote:Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef Dinamiet het volgende:
Hahah, grapjas!
Had gekund...
Maar gewoon zonde van je dag, als je maar 3 uurtjes op stap gaat
Wat ik me nog steeds afvraag; wtf moest steeds de politie met hun zwaailichten door de stad te banjeren?
Dat valt mij ook regelmatig op, dat er regelmatig onherkenbare autos met zwaailamp een poosje heel snel rijden met alarm en dat het even later lijkt dat ze alle tijd van de wereld hebben... Maar goed, misschien heeft op zulke momenten een zwaailamp geen nut...quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:50 schreef Dinamiet het volgende:
Hahah, grapjas!
Had gekund...
Maar gewoon zonde van je dag, als je maar 3 uurtjes op stap gaat
Wat ik me nog steeds afvraag; wtf moest steeds de politie met hun zwaailichten door de stad te banjeren?
Er zal vast nog wel iets vrij zijn, maar ik zou als ik jou was gewoon vooraf boeken dan als je toch een nacht wil blijven. Zonde om ter plekke nog op zoek te gaan naar een hotel met vrije kamers.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:46 schreef Hillz het volgende:
ik breng zaterdag een bliksembezoek aan Parijs.
het is zeker onmogelijk (ivm kerst) om daar ter plekke nog een hotel te boeken, ofwel?
ik zou het even van tevoren regelen..quote:Op woensdag 20 december 2006 18:46 schreef Hillz het volgende:
het is zeker onmogelijk (ivm kerst) om daar ter plekke nog een hotel te boeken, ofwel?
Op www.hostelworld.com en dat soort sites krijg je gelijk een overzicht van de beschikbaarheid van de kamersquote:Op woensdag 20 december 2006 18:46 schreef Hillz het volgende:
tuurlij altijd wel plek....in het 19de vind je zat hotelletjes waar heus nog wel een kamertje vrij is.quote:Op woensdag 20 december 2006 18:46 schreef Hillz het volgende:
zeker van horen zeggen he, dat het 19de onveilig zou zijn....quote:Op vrijdag 22 december 2006 00:33 schreef Bora-Bora het volgende:
In het 19e![]()
Boek inderdaad maar liever wat via internet, dan kun je tenminste tijdens je bliksembezoek van de stad genieten, ipv die korte tijd te verdoen met een 'niet-vol hotel' zoeken...
quote:Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende: zeker van horen zeggen he, dat het 19de onveilig zou zijn....
quote:Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende:dus is niks raars aan hoor, het 19de...
quote:Op vrijdag 22 december 2006 04:55 schreef Backdoorman het volgende:maar ja, papegaaiengedrag heet zo iets geloof ik?!
quote:Op vrijdag 22 december 2006 11:39 schreef Yoni het volgende: Ik heb 2 jaar geleden in 't 19e gezeten en ik vond dat toch echt één van de minder geslaagde plekken. Ik durfde daar toch echt niet goed alleen rond te lopen 's avonds, terwijl ik daar normaal echt geen last van heb in Parijs. Er is niks gebeurd, maar prettig was anders.
En verder vond ik het niet geweldig bereikbaar ookVaag metrolijntje daar
![]()
Ik kom wél uit de grote stad, ben héél wat gewend en was níet voor het eerst in Parijs én ik was er met 7 mannen (ja ook uit de grote stad) die me alle 7 voor geen goud alleen rond lieten lopen daar. Het had gewoon echt iets onguurs daar. En ja, er zijn absoluut veul ergere wijken in Parijs, maar ik zou iemand toch echt eerder aanraden dichter bij het centrum te gaan zitten. Stuk gezelliger ook trouwens!quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:38 schreef Backdoorman het volgende:
vrijdagavond, teveel gezopen?!?! wat probeer je me duidelijk te maken, pik, want je komt nogal....eh....warrig over![]()
en over het 19de: mensen die niet uit een grote stad komen en voor het eerst in Parijs zijn, zullen niet veel gewend zijn, maar ik kan iedereen verzekeren dat ze met een gerust hart een hotelletje kunnen boeken in dat arrondissement. Ken Parijs als m'n broekzak, ben er (te) vaak geweest en bovendien ga ik er binnenkort wonen, dus ik ben wel zo onbescheiden te zeggen dat er vrijwel geen mensen zijn die mij nog iets over Parijs kunnen vertellen wat ik nog niet wist.
En tja, waar loop je tegenwoordig s nachts nog wel veilig over straat...nergens meer toch. Dus dat fabeltje van het 19de is complete onzin. Zijn veel slechtere buurten in en rond Parijs.
quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:38 schreef Backdoorman het volgende:
vrijdagavond, teveel gezopen?!?! wat probeer je me duidelijk te maken, pik, want je komt nogal....eh....warrig over![]()
en over het 19de: mensen die niet uit een grote stad komen en voor het eerst in Parijs zijn, zullen niet veel gewend zijn, maar ik kan iedereen verzekeren dat ze met een gerust hart een hotelletje kunnen boeken in dat arrondissement. Ken Parijs als m'n broekzak, ben er (te) vaak geweest en bovendien ga ik er binnenkort wonen, dus ik ben wel zo onbescheiden te zeggen dat er vrijwel geen mensen zijn die mij nog iets over Parijs kunnen vertellen wat ik nog niet wist.
En tja, waar loop je tegenwoordig s nachts nog wel veilig over straat...nergens meer toch. Dus dat fabeltje van het 19de is complete onzin. Zijn veel slechtere buurten in en rond Parijs.
Ik ben altijd heeel lief tegen mensen die lief tegen mij zijn.quote:
quote:Op zaterdag 23 december 2006 01:42 schreef Vava het volgende:Maar goed, ieder zijn meug, jij wel in het 19e, een ander niet![]()
Goed idee.quote:Op maandag 25 december 2006 13:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Volgende week met de auto een aantal dagen naar Parijs. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen bruikbare tips hebben omtrent parkeergelegenheden. Ik zat zelf te denken aan een parkeergarage aan de rand van de stad, om vervolgens met de Metro richting 9de arrondissement te gaan.
Iemand concrete tips?
Whahahahaha!quote:Op zaterdag 23 december 2006 00:38 schreef Backdoorman het volgende:
Moet vast lukken! 't Is daar niet duur!quote:Op dinsdag 26 december 2006 19:03 schreef Backdoorman het volgende:
mocht ik er een leuk apartementje voor een goede prijs kunnen vinden, dan ga ik er zeker met veel plezier wonen.
Betalen voor te parkeren in Parijs????quote:Op maandag 25 december 2006 13:53 schreef DaisyDuke het volgende:
Volgende week met de auto een aantal dagen naar Parijs. Nu ben ik benieuwd of er hier mensen bruikbare tips hebben omtrent parkeergelegenheden. Ik zat zelf te denken aan een parkeergarage aan de rand van de stad, om vervolgens met de Metro richting 9de arrondissement te gaan.
Iemand concrete tips?
Dan heb je geluk gehad joh!quote:Op donderdag 28 december 2006 13:41 schreef Lips het volgende:
[..]
wij hebben de auto gewoon 4 dagen langs de straat gezet. De receptionist van het hotel raadde ons dat zelfs aan. Hij zei dat als we een buitenlandse kentekenplaat hebben dat gerust kan. We hebben ook geen boete of wielklem gehad!
Gewoon langs de straat zetten dus!
eens.quote:Op vrijdag 29 december 2006 16:58 schreef Hillz het volgende:
De piramides bij het Louvre vond ik overigens echt te lelijk. Past totaal niet in het plaatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |