abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41387429
Wat zijn die (politieke) journalisten van tegenwoordig slecht tegenwoordig. Ze stellen amper de goeie vragen of stellen vragen die gewoon totaal randdebiel zijn.

Gister bij NOVA, een rapportage in een bejaardentehuis over Bos en zijn AOW-plannen.
"Moet Bos van de AOW afblijven mevrouwtje??" "Afblijven, is van ons!" Enzovoorts.
Wat is dit voor achterlijk kutvraag? Bos doet helemaal niets aan de AOW. Bos doet alleen iets aan het RIJKERE GEDEELTE van het AANVULLEND PENSIOEN en niet de AOW, Jesus Christ, who's hiring this people? Alle vragen waren gewoon ONJUIST. WTF is this? Over beeldvorming gesproken...

VVD program kwam uit, maar GEEN ENKELE VRAAG aan Rutte wat er nou zo liberaal en marktwerking was aan GRATIS KINDEROPVANG en totale behoud van de hypotheekrente aftrek. Lijkt me toch een zeer belangrijke vraag aan de zogenaamd meest liberale partij van Nederland (wat het helemaal niet zou zijn als journalisten Rutte het vuur voor de schenen zouden leggen).

Idem dito voor Wilders. Waarom noemt hij zijn partij Partij voor de Vrijheid terwijl er zowat alleen maar vrijheidsbeperkende maatregelen in zijn programma staan??

Waarom merken ze niet bij het CDA op dat hun beleid van volledige behoud van HRA totaal onhoudbaar is op langere termijn?? Als de rente stijgt, die nu historisch laag is, zijn de rapen simpelweg gewoon gaar.

Stelling: het is belabberd gesteld met het niveau van politieke journalisten tegenwoordig.
  vrijdag 1 september 2006 @ 08:54:37 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41387640
Klopt. Bovendien zijn ze erg lui en gemakzuchtig, en copy-pasten ze bij voorkeur hun informatie van internet weg. Er zijn er ook maar weinig die lijken te beschikken over een eigen mening of eigen ideeën. De meesten kunnen enkel het lijstje vragen wat hun door de hoofdredacteur in handen geduwd is oplezen.

De luiheid van deze journalisten lijdt er tevens toe dat ze helemaal niet kritisch meer zijn, en alles wat de regering voorschrijft maar voor zoete koek slikken. Lekker makkelijk het telex-je van het ANP overtikken en klarie. Wie kan er hier een paar echt goede journalisten noemen?

Ok, we hebben Pamela Hemelrijk dan, die slikt tenminste niet alles voor zoete koek, maar die is nu net weer iets te ver de andere kant doorgeslagen. Kan trouwens wel redelijk schrijven.

Waar ik me ook aan irriteer is wanneer er in Frankrijk of Duitsland ge-interviewd wordt, en de journalist dit in het Engels doet. WFT Engels? Is het tegenwoordig geen vereiste meer als journalist om ten minste méér dan enkel een beetje van dat eenvoudige Engels te spreken? Werkt er bij zo een complete omroep dan niemand die fatsoenlijk Duits of Frans spreekt?
The End Times are wild
pi_41388309
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:54 schreef LXIV het volgende:

Waar ik me ook aan irriteer is
Het is 'wat me ook irriteert is ..' of 'waar ik me ook aan erger is ..'. Het woord 'aan' gaat niet samen met irriteren, alleen met ergeren. Maar dat terzijde.

De journalisten zijn al sinds mensenheugenis dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc.
Joop Visser heeft ook daarover een mooi liedje gemaakt..
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41388370
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 09:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Het is 'wat me ook irriteert is ..' of 'waar ik me ook aan erger is ..'. Het woord 'aan' gaat niet samen met irriteren, alleen met ergeren. Maar dat terzijde.

De journalisten zijn al sinds mensenheugenis dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc.
Ik erger me erg aan taalpuristen of wannabeneerlandici.

En ja, TS heeft gelijk.
www.pvda.nl
Steun!
pi_41388405
journalisten zijn gewoon niet erg kritisch. ze laten het aan de burger over om kritiek te hebben. dat stimuleert alleen maar negatieve gevoelens bij de burger ten aanzien van de politiek
pi_41388993
Ze hoeven ook niet hyperintellectueel te zijn, maar gister zat Bos in NOVA niet 2/3 van de tijd kritische vragen te beantwoorden, maar 2/3 van de tijd inhoudelijk totaal verkeerde vragen te corrigeren. Schikbarend gewoon.

Nogal triest om te zien dat de vierde macht (de media), die eigenlijk nog machtiger is dan de partijen zelf, zo'n dubieus stempel op de verkiezingen drukken.
pi_41389297
quote:
Ok, we hebben Pamela Hemelrijk dan, die slikt tenminste niet alles voor zoete koek, maar die is nu net weer iets te ver de andere kant doorgeslagen. Kan trouwens wel redelijk schrijven.
Je bedoelt die leugenares
Allah Al Watan Al Malik
pi_41389412
Waar ik me gisteren ook enorm aan heb lopen ergeren was de opmerking van al die oude knarretjes handen af van de AOW daar hebben wij voor betaald. Dit is natuurlijk niet waar een pensioen bouw je op en daar heb je inderdaad voor betaald maar de AOW is een omslagstelsel in plaats van een spaarstelsel en de jongere generatie moet dit opbrengen voor de oudere generatie. Dit is in het verleden al meerdere keren aangekaart maar geen enkele politieke partij heeft er de ballen voor om dit echt aan te pakken.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2006 @ 10:40:36 #9
18921 freud
Who's John Galt?
pi_41389527
Mja, het is natuurlijk wel zo dat men vragen stelt die de gemiddelde jan op de straat ook zou willen stellen. Dat deze vragen niet er zake doende zijn, dom of ronduit misleidend, dat is niet im frage. Men kiest er imo voor om populistisch te vragen en een breder publiek aan te boren, ipv gerichte vragen stellen die een groot deel van het publeik niet kan begrijpen, laat staan de ondervraagden.

Het is imo weer een symptoom van de geestelijke verarming.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_41389648
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:40 schreef freud het volgende:
Mja, het is natuurlijk wel zo dat men vragen stelt die de gemiddelde jan op de straat ook zou willen stellen. Dat deze vragen niet er zake doende zijn, dom of ronduit misleidend, dat is niet im frage. Men kiest er imo voor om populistisch te vragen en een breder publiek aan te boren, ipv gerichte vragen stellen die een groot deel van het publeik niet kan begrijpen, laat staan de ondervraagden.

En erg zonde dat dit gebeurt op die zo geroemde publieke omroep kijk dat dit gebeurt op de campingzender SBS6 dat is wel bekend
pi_41389840
Nova is uiteraard niet geinteresseerd in intelligente 'straat'-antwoorden, waaruit zou kunnen blijken dat de 'straat-geinterviewde' kennis van zaken heeft; het gaat alleen dat de blikken van angst en ongenoegen getoond worden. Daarmee wordt gescoord.
  FOK!fotograaf vrijdag 1 september 2006 @ 11:03:31 #12
18921 freud
Who's John Galt?
pi_41390094
Precies. een beetje hetzelfde probleem als die 'soundbite' politici.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_41390825
quote:

Ik krijg wel het idee dat het met de onderzoekjournalistiek zeer slecht gesteld is de laatste jaren. Van programma's die beweren aan deze vorm van journalistiek te doen krijg ik sterk het idee dat ze eerst zoeken naar de gewenste uitkomst en dan pas de argumenten er bij proberen te zoeken.
pi_41391347
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 10:16 schreef pberends het volgende:
Ze hoeven ook niet hyperintellectueel te zijn, maar gister zat Bos in NOVA niet 2/3 van de tijd kritische vragen te beantwoorden, maar 2/3 van de tijd inhoudelijk totaal verkeerde vragen te corrigeren. Schikbarend gewoon.
Ja, tenenkrommend. De interviewer leek ook gewoon niet te luisteren, aangezien hij zijn vragen maar bleef herhalen.

Ik vond het interview van Ferry Mingelen met Jan Marijnissen overigens ook niet bepaald verheffend, hij gaf wat kleine steekjes maar echt kritisch werd het niet.
pi_41395689
quote:

Mensen die NOVA kijken weten er meestal wel wat van af, en die vragen hoeven echt niet zo dom.
pi_41395798
quote:
2/3de van de tijd werden er inderdaad kritische vragen gesteld. 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheen
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
pi_41395805
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 12:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, tenenkrommend. De interviewer leek ook gewoon niet te luisteren, aangezien hij zijn vragen maar bleef herhalen.

Ik vond het interview van Ferry Mingelen met Jan Marijnissen overigens ook niet bepaald verheffend, hij gaf wat kleine steekjes maar echt kritisch werd het niet.
Het is nog ironischer: als het op Taida Pasic of Magarita gaat hebben heren de journalisten opeens WEL kennis van zaken en zijn ze kritisch. Maar bij echt belangrijke onderwerpen interesseert het ze gewoon niet of iets dergelijks.
pi_41395885
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef -Jean- het volgende:

[..]

2/3de van de tijd werden er inderdaad kritische vragen gesteld. 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheen
Kritische onjuiste niet op feiten gebaseerde vragen inderdaad.
  vrijdag 1 september 2006 @ 17:05:37 #19
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41398907
quote:

Nogal triest om te zien dat de vierde macht (de media), die eigenlijk nog machtiger is dan de partijen zelf, zo'n dubieus stempel op de verkiezingen drukken.
De bureaucratie was toch de vierde macht?

Maar je hebt helemaal gelijk. Kritische vragen lijken helaas uit den boze, om uitspraken als (s)linkse media te vermijden.
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:06:49 #20
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_41400440
cursief in een quote is van mij
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:34 schreef pberends het volgende:
Wat zijn die (politieke) journalisten van tegenwoordig slecht tegenwoordig. Ze stellen amper de goeie vragen of stellen vragen die gewoon totaal randdebiel zijn.

Gister bij NOVA, een rapportage in een bejaardentehuis over Bos en zijn AOW-plannen.
"Moet Bos van de AOW afblijven mevrouwtje??" "Afblijven, is van ons!" Enzovoorts.
Wat is dit voor achterlijk kutvraag? Bos doet helemaal niets aan de AOW. Bos doet alleen iets aan het RIJKERE GEDEELTE van het AANVULLEND PENSIOEN en niet de AOW, Jesus Christ, who's hiring this people? Alle vragen waren gewoon ONJUIST. WTF is this? Over beeldvorming gesproken...

het filmpje. laat ik daar niets over zeggen.
over beeldvorming; ik ben het boekje "het zijn net mensen" van joris luyendijk aan het lezen, zeer interessant en informatief. media zijn geen neutraal doorgeefluik, maar medespeler (of partij) geworden. ik raad aan: wordt er niet cynisch door.

Idem dito voor Wilders. Waarom noemt hij zijn partij Partij voor de Vrijheid terwijl er zowat alleen maar vrijheidsbeperkende maatregelen in zijn programma staan??
omdat sommig mensen zich alleen vrij kunnen voelen in een kleine, duidelijk gekaderde ruimte.

Stelling: het is belabberd gesteld met het niveau van politieke journalisten tegenwoordig.
ja (en vroeger was alles beter) (sorrie). vooruit dan: het kan altijd beter.
ik denk dat je verwachtingen over NOVA gisteravond wat (te?) hooggespannen waren. in een rechtstreeks studiogesprek (het hele onderwerp -inc. filmpjes en mingelen&marijnissen- duurde ongeveer 20 minuten) verwacht ik geen wereldschokkende uitspraken. de vragen (van karhof) en antwoorden (van bos) waren tamelijk goed te vermoeden (ik heb geen glazen bol, anders had het woord voorspellen hier gepast).
quote:
dit ben ik niet met je eens. de vragen van karhof waren prima; hoe is de afzwakking van het oorspronkelijke plan te interpreteren (slappe knieën, geschrokken of iets anders)?, beeldvorming (daar werd lekker over geprikt en gepord) en hoe kan de pvda geschrokken kiezers weer terugkrijgen?. prima toch?

Nogal triest om te zien dat de vierde macht (de media), die eigenlijk nog machtiger is dan de partijen zelf, zo'n dubieus stempel op de verkiezingen drukken. zie boven "beeldvorming"
quote:
quote:
Het is imo weer een symptoom van de geestelijke verarming. daar lijden we allemaal in meerdere of mindere mate aan. mensen die daar volledig aan voorbij gaan negeer ik dan ook liever. uiteraard ben ik ook niet heilig.
wie is 'men'? NOVA-medewerkers, politiekjournalisten iha, onderzoeksjournalisten, anderen?
ik kan de vragen die 'de gemiddelde jan in de straat' stelt, zelf wel stellen & beantwoorden. bij de door mij gekozen media verwacht ik dus andere vragen, meningen, interpretaties en inzichten. en ja, alles geheel selectief en niet-congruent gekozen en tot mij gekomen.
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:31 schreef Chewie het volgende:
Ik krijg wel het idee dat het met de onderzoekjournalistiek zeer slecht gesteld is de laatste jaren. Van programma's die beweren aan deze vorm van journalistiek te doen krijg ik sterk het idee dat ze eerst zoeken naar de gewenste uitkomst en dan pas de argumenten er bij proberen te zoeken.
niets is zo vluchtig als televisie. voor onderzoeksjournalistiek wend ik mij bij voorkeur tot die in schriftelijke vorm.
een hypothese kiezen ("gewenste uitkomst") en dan proberen die onderuit te halen danwel te bevestigen ("argumenten erbij proberen te zoeken") is niet een heel vreemde of onlogische aanpak.
onderzoeksjournalisten zijn er zelf ook niet over uit
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef -Jean- het volgende:
[...] 2/3de van de tijd lulde Wouter Bos eromheen
ik verwacht niet anders. hij zit daar ter meerdere eer en glorie van zichzelf en de pvda. niet om in eerste instantie vragen correct te beantwoorden. heerlijk toch, om naar (een politiek rollenspel) te kijken?
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  vrijdag 1 september 2006 @ 18:54:25 #21
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41401626
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Kritische onjuiste niet op feiten gebaseerde vragen inderdaad.
Dit is bij elk terzake doend onderwerp het geval en dan in het bijzonder bij verkiezingen. Ik kan me er steevast aan kapot ergeren.
pi_41405258
Journalistiek stelt niet zo heel veel voor in dit kikkerland. Zat net NOS journaal te kijken. Wie de nieuwe rioleringen ging betalen. Tot 2 keer toe werd een poging ondernomen om ons burgers gerust te stellen dat we niet de volledige kosten hoeven te dragen maar dat ook het rijk en het waterschap mee zullen betalen. En wie betaalt die dan weer? Juist, de burgers.

Journalisten hebben ook voor waar aangenomen dat door CO2 uitstoot het klimaat verandert. Iets wat nog hevig ter discussie staat.

Geef mij het NRC maar. Daar zitten tenminste academici aan het roer.
pi_41405982
AAARRRRGGHHHHH

NRC.

Weg ermee.

Ik word in het dagelijks leven omringd door academici en dat is geen garantie voor intelligente discussie's of een gezonde kijk op de wereld. Ik zou zelfs het tegenovergestelde durven te beweren. Van een ondernemer weet je ten minste dat deze wordt afgerekend op domme ideeen. Academic leven bij de gratie van domme ideeen (en ik kan het weten).

Ik zie daarom liever wat meer journalisten die in hun leven geleerd hebben hun eigen broek op te houden, dan journalisten die een academische achtergrond hebben.

Goed topic pberends. Ik roep al jaren dat journalisten hun werk niet goed doen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_41406243
Heerlijk, de liedtekst gevonden van de jou-hoe-hoer-nalisten
quote:
De jou-hoe-hoer-nalisten
't Is net als een geloof
Ze horen wat ze willen
En verder zijn ze doof
De jou-hoe-hoer-nalisten
Je weet niet wat je leest
Wanneer je zelf toevallig
Ter plekke bent geweest

De brand die ze verslaan, meneer
Als ze het land in gaan, meneer
Steken ze zelf eerst aan, meneer
Dat noemen ze een baan, meneer
Ze hebben geen ethiek, meneer
Geen grijntje zelfkritiek, meneer
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek
Verdienen aan paniek
En andersmans tragiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Zo arrogant als god
Wie niet eerbiedig is
Die maken ze kapot
De jou-hoe-hoer-nalisten
Pas op voor wat je zegt
Ze schrijven wat ze willen
En zetten nooit iets recht

Ze loeren dag en nacht, juffrouw
Ze maken je verdacht, juffrouw
Ze zwelgen in hun macht, juffrouw
Gevreesd, gehaat, veracht, juffrouw
Moreel van elastiek, juffrouw
Horen in een kliniek, juffrouw
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek
Wanen zichzelf uniek
Of minstens artistiek

De jou-hoe-hoer-nalisten
Hebben nog nooit gebeten
Naar vriendjes van de baas
Wiens hondenbrood ze vreten
De jou-hoe-hoer-nalisten
Wanneer de baas zegt 'af'
Kruipen ze naar hun mand
En staken hun geblaf

Ze hebben geen fatsoen, meneer
Bij alles wat ze doen, meneer
Draait het gewoon om poen, meneer
Promotie en pensioen, meneer
Misleiders van 't publiek, meneer
Ze maken je doodziek, meneer
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek
Geef mij maar popmuziek
Of als het moet klassiek...
Joop Visser. Ik denk uit 1982. Hij heeft ook nog een fijn nummer over de Volkskrant (de Volkskrant is een kutkrant)
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_41406285
Netwerk ook lekker bezig atm, gelukkig de laatste uitzending.
pi_41406389
quote:
Klopt. Bovendien zijn ze erg lui en gemakzuchtig, en copy-pasten ze bij voorkeur hun informatie van internet weg. Er zijn er ook maar weinig die lijken te beschikken over een eigen mening of eigen ideeën. De meesten kunnen enkel het lijstje vragen wat hun door de hoofdredacteur in handen geduwd is oplezen.

De luiheid van deze journalisten lijdt er tevens toe dat ze helemaal niet kritisch meer zijn, en alles wat de regering voorschrijft maar voor zoete koek slikken. Lekker makkelijk het telex-je van het ANP overtikken en klarie. Wie kan er hier een paar echt goede journalisten noemen?

Waar ik me ook aan irriteer is wanneer er in Frankrijk of Duitsland ge-interviewd wordt, en de journalist dit in het Engels doet. WFT Engels? Is het tegenwoordig geen vereiste meer als journalist om ten minste méér dan enkel een beetje van dat eenvoudige Engels te spreken? Werkt er bij zo een complete omroep dan niemand die fatsoenlijk Duits of Frans spreekt?
Pamela Hemelrijk... Saskia Dekkers spreekt voortreffelijk Frans trouwens en ik geloof dat de correspondent in Berlijn ook Duits spreekt tijdens interviews met Duitsers. Ik weet niet waar jij het over hebt.
pi_41406451
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:52 schreef Corelli het volgende:
Journalistiek stelt niet zo heel veel voor in dit kikkerland. Zat net NOS journaal te kijken. Wie de nieuwe rioleringen ging betalen. Tot 2 keer toe werd een poging ondernomen om ons burgers gerust te stellen dat we niet de volledige kosten hoeven te dragen maar dat ook het rijk en het waterschap mee zullen betalen. En wie betaalt die dan weer? Juist, de burgers.

Journalisten hebben ook voor waar aangenomen dat door CO2 uitstoot het klimaat verandert. Iets wat nog hevig ter discussie staat.

Geef mij het NRC maar. Daar zitten tenminste academici aan het roer.
Bijna overal zitten tegenwoordig academici aan het roep. Als het gaat om jonge generatie komt het gros van de Uni af tegenwoordig, wat betreft landelijke kranten.
pi_41406498
quote:

[..]

Sorry, je bent zeker eens opgelicht of onzedelijk behandeld door iemand die zich uitgaf voor journalist
pi_41406519
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Bijna overal zitten tegenwoordig academici aan het roep. Als het gaat om jonge generatie komt het gros van de Uni af tegenwoordig, wat betreft landelijke kranten.
ook bij TV
pi_41406543
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 15:36 schreef pberends het volgende:

[..]

Het is nog ironischer: als het op Taida Pasic of Magarita gaat hebben heren de journalisten opeens WEL kennis van zaken en zijn ze kritisch. Maar bij echt belangrijke onderwerpen interesseert het ze gewoon niet of iets dergelijks.
Dat valt me vooral op bij Lucia de B. Inmiddels lijkt heel Nederland wel door te hebben dat zij onterecht veroordeeld is, maar geen krant die zich daarover uitspreekt. Tenzij ik iets gemist heb of zo
pi_41406556
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Sorry, je bent zeker eens opgelicht of onzedelijk behandeld door iemand die zich uitgaf voor journalist
Nee hoor . Hoe kom je d'r bij?

Heb ik je beledigd?
pi_41406610
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:41 schreef Corelli het volgende:

[..]

ook bij TV
Parlementaire journalisten sowieso. Maar goed, de parlementaire journalistiek in Nederland, daar wil je gewoon niet bij horen. Het is ook een vak apart trouwens. Eigenlijk verschilt het niet eens veel van de roddeljournalistiek van de Story of de Privé. Het is echt inteelt en een handje klap met politici. Weet niet hoe het vroeger was, maar nu kom je er niet meer tussen als je het spel niet meespeelt.
pi_41406615
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 18:06 schreef KWAKje het volgende:
cursief in een quote is van mij

niets is zo vluchtig als televisie. voor onderzoeksjournalistiek wend ik mij bij voorkeur tot die in schriftelijke vorm.
een hypothese kiezen ("gewenste uitkomst") en dan proberen die onderuit te halen danwel te bevestigen ("argumenten erbij proberen te zoeken") is niet een heel vreemde of onlogische aanpak.
onderzoeksjournalisten zijn er zelf ook niet over uit
Bij de zogenaamde "what if" documentaires zoals "de dag dat de dollar valt" vind ik dat nog niet zo erg. Het wordt pas een probleem als ze de uitkomst als een feit brengen door argumenten weg te laten, dat zie je vooral bij "conspiracy" docu's zoals je die veel hebt over 9/11 maar Zembla heeft het ook wel eens gedaan.
pi_41406620
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee hoor . Hoe kom je d'r bij?

Heb ik je beledigd?
Ja, ik ben wel vrij aardig geloof ik
pi_41406673
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 08:34 schreef pberends het volgende:

VVD program kwam uit, maar GEEN ENKELE VRAAG aan Rutte wat er nou zo liberaal en marktwerking was aan GRATIS KINDEROPVANG en totale behoud van de hypotheekrente aftrek. Lijkt me toch een zeer belangrijke vraag aan de zogenaamd meest liberale partij van Nederland (wat het helemaal niet zou zijn als journalisten Rutte het vuur voor de schenen zouden leggen).

Waarom merken ze niet bij het CDA op dat hun beleid van volledige behoud van HRA totaal onhoudbaar is op langere termijn?? Als de rente stijgt, die nu historisch laag is, zijn de rapen simpelweg gewoon gaar.

toch heeft nova het stempel links..
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41406730
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja, ik ben wel vrij aardig geloof ik
Ik bied mijn verontschuldigingen aan. Uiteraard was 'de journalisten' een generalisatie. Niet iedere journalist is dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc. .

Hoewel 'aardigheid' geen van deze uitsluit . (Integendeel, maar dat klinkt weer zo onaardig .)
pi_41406741
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Parlementaire journalisten sowieso. Maar goed, de parlementaire journalistiek in Nederland, daar wil je gewoon niet bij horen. Het is ook een vak apart trouwens. Eigenlijk verschilt het niet eens veel van de roddeljournalistiek van de Story of de Privé. Het is echt inteelt en een handje klap met politici. Weet niet hoe het vroeger was, maar nu kom je er niet meer tussen als je het spel niet meespeelt.
Waar kan ik soliciteren ?
  vrijdag 1 september 2006 @ 21:51:56 #38
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41406841
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:18 schreef Lyrebird het volgende:
...

Ik word in het dagelijks leven omringd door academici en dat is geen garantie voor intelligente discussie's of een gezonde kijk op de wereld. Ik zou zelfs het tegenovergestelde durven te beweren. Van een ondernemer weet je ten minste dat deze wordt afgerekend op domme ideeen. Academici leven bij de gratie van domme ideeen (en ik kan het weten).
De meeste ondernemers van iets hoger niveau dan H. Mens en consorten zijn academisch geschoold. Op basis waarvan meen jij te kunnen onderscheiden tussen "academici" en "ondernemers"?

on-topic:
Van een beetje (politieke) journalist mag je toch minstens verwachten dat ie een paar jaar in de collegebanken heeft gezeten. Het belangrijkste vind ik dat een journalist moet begrijpen waar het over gaat. Daarna moet ie 't nog ff in hapklare brokken aan het publiek presenteren. Momenteel krijgen we alleen maar hapklare brokken gebakken lucht.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41406849
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:48 schreef Corelli het volgende:

[..]

Waar kan ik soliciteren ?
Probeer eens de NRC. Heb daar spookverhalen over gehoord
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik bied mijn verontschuldigingen aan. Uiteraard was 'de journalisten' een generalisatie. Niet iedere journalist is dom, slecht, onkritisch, bevooroordeeld etc. .

Hoewel 'aardigheid' geen van deze uitsluit . (Integendeel, maar dat klinkt weer zo onaardig .)
Ach. Kan je verklappen dat een hoop journalisten gewoon irritant zijn. Blaaskaken enzo, maar volgens mij heb je dat net zo goed met andere beroepsgroepen. De managers voorop. Ben nog nooit een toffe manager tegen gekomen. Je moet gewoon een klootzak zijn om dat beroep uit te kunnen oefenen. En misschien is dat met de journalist ook zo
pi_41406901
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat valt me vooral op bij Lucia de B. Inmiddels lijkt heel Nederland wel door te hebben dat zij onterecht veroordeeld is, maar geen krant die zich daarover uitspreekt. Tenzij ik iets gemist heb of zo
Journalisten zeggen niet zomaar dat ze hetniet heeft gedaan. Dat kan ''men'' dan wel denken. Zo werkt een rechtstaat niet. Als kranten gingen schrijven dat iemand schuldig/onschuldig is omdat wat mensen ''het door lijken te hebben'', dan heb je een probleem.
Nu kan het altijd beter natuurlijk
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41407159
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Ach. Kan je verklappen dat een hoop journalisten gewoon irritant zijn. Blaaskaken enzo, maar volgens mij heb je dat net zo goed met andere beroepsgroepen. De managers voorop. Ben nog nooit een toffe manager tegen gekomen. Je moet gewoon een klootzak zijn om dat beroep uit te kunnen oefenen. En misschien is dat met de journalist ook zo
Nee. Gemiddeld moet je interesse hebben in wat er zoal gebeurt in de wereld om journalist te (willen) worden.

De 'gemiddelden' van journalisten in visie op de wereld zijn best specifiek. Ik geloof niet specifiek voor 'klootzak'. Wel leidt het bovengemiddeld tot cynisme, denk ik, eventueel tot idealistisch cynisme.

Overigens ken ik veel aardige managers, maar dat kan aan mij liggen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:02:18 #42
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_41407172
Ik heb zelf een tijdje rondgelopen in de parlementaire journalistiek. Het is enorm vergelijkbaar met de sportjournalistiek. Wie de beste contacten heeft, krijgt de beste nieuwtjes. Een collega van mij kende zo'n beetje alle (vakbonds)leden van de SER persoonlijk. Als gevolg hiervan kreeg hij altijd keurig alle concept-adviezen op zijn bureau die hij dan weer groots in de krant slingerde vanuit de visie van de vakbond. Kritische journalisten zijn in dat wereldje snel uitgepoept, want dan krijg je de primeurs niet meer en dat is waar je mee scoort bij de hoofdredacteuren. Ik kan ze dus het gebrek aan kritisch vermogen niet eens erg kwalijk nemen.

Veel belangrijker is dat het in de Nederlandse media een beetje ontbreekt aan goede commentatoren. Mensen die het nieuws op een goede manier kunnen voorzien van duiding. Elsevier heeft bijvoorbeeld Syp Wynia, die bijvoorbeeld over de WAO uitstekende artikelen heeft geschreven die uitwezen dat veel vooroordelen over de aanpassing van deze regeling glashelder naar de prullenbak verwees. In de Anglo-Saksische media is veel meer ruimte voor dit type journalist, vaak de best betaalde mensen, omdat daar in de kwaliteitsmedia een veel striktere scheiding wordt toegepast tussen feiten en opinie. De feiten in het nieuwsbericht, de opinie in het commentaar. In Nederland loopt dit te veel doorelkaar.

Maar om de topicstarter van direct commentaar te voorzien. Je hebt gelijk, maar dit heeft met de vakcultuur, het specifieke wereldje en de journalistieke cultuur van doen, niet zozeer de kwaliteit van de journalisten.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_41407226
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:53 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Journalisten zeggen niet zomaar dat ze hetniet heeft gedaan. Dat kan ''men'' dan wel denken. Zo werkt een rechtstaat niet. Als kranten gingen schrijven dat iemand schuldig/onschuldig is omdat wat mensen ''het door lijken te hebben'', dan heb je een probleem.
Nu kan het altijd beter natuurlijk
Dat verwacht ik ook niet, ik weet hoe de journalistiek werkt, maar ze mogen wel kritischer zijn dan alleen de feiten presenteren. Ga op onderzoek uit, doe hetzelfde als met Margerita of zo.
pi_41407370
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 22:02 schreef Dwersdriever het volgende:
Ik heb zelf een tijdje rondgelopen in de parlementaire journalistiek. Het is enorm vergelijkbaar met de sportjournalistiek. Wie de beste contacten heeft, krijgt de beste nieuwtjes. Een collega van mij kende zo'n beetje alle (vakbonds)leden van de SER persoonlijk. Als gevolg hiervan kreeg hij altijd keurig alle concept-adviezen op zijn bureau die hij dan weer groots in de krant slingerde vanuit de visie van de vakbond. Kritische journalisten zijn in dat wereldje snel uitgepoept, want dan krijg je de primeurs niet meer en dat is waar je mee scoort bij de hoofdredacteuren. Ik kan ze dus het gebrek aan kritisch vermogen niet eens erg kwalijk nemen.
Dit is ook het beeld dat ik heb.
  vrijdag 1 september 2006 @ 22:32:10 #45
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41408252
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:52 schreef Corelli het volgende:

Mooi dat je dat zegt. Dat toont namelijk aan dat je jezelf hebt laten beinvloeden door de journalisten. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat in de gewone media (populaire massamedia) de helft eraan twijfelt. Echter, in de wetenschappelijke tijdschriften ligt dat maar rond de 1% ofzo. Zo zie je ook maar weer hoe groot de macht van grote bedrijven is, en hoe je niet alle journalisten moet vetrouwen. In principe heb je dus gelijk, alleen ook weer niet.
pi_41410434
Helemaal eens met TS. Vanavond weer naar een tamelijk kritiekloze Clairy Polak in nOva met Rutte zitten kijken. Die vent komt weg met allerlei gemakzuchtige excuses, en Clairy probeert alleen nog maar de schijn op te houden dat het een lastig gesprek is. Doorvragen is er niet bij. Als Rutte over de AOW plannen niet echt ingaat op de vraag, laat ze het erbij zitten en gaat door op de volgende vraag, want ja, er moeten wel 10 vragen in die paar minuten worden doorgenomen....

Heel treurig allemaal...
  vrijdag 1 september 2006 @ 23:52:48 #47
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_41410953
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:37 schreef kenz het volgende:
Helemaal eens met TS. Vanavond weer naar een tamelijk kritiekloze Clairy Polak in nOva met Rutte zitten kijken. Die vent komt weg met allerlei gemakzuchtige excuses, en Clairy probeert alleen nog maar de schijn op te houden dat het een lastig gesprek is. Doorvragen is er niet bij. Als Rutte over de AOW plannen niet echt ingaat op de vraag, laat ze het erbij zitten en gaat door op de volgende vraag, want ja, er moeten wel 10 vragen in die paar minuten worden doorgenomen....

Heel treurig allemaal...
Verwar televisiejournalistiek niet met dé journalistiek. Dat zou niet terecht zijn. Vooral bij de opiniebladen worden nog vaak goede interviews gemaakt, terwijl ook de weekendbijlagen van de dagbladen af en toe goede verhalen bevatten. Op televisie is diepgang per definitie bijna een utopie (uitzonderingen daargelaten).
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_41411064
TV is matig medium voor veel dingen. Plaatjes zijn loik maar het moet niet puur om de beelden gaan.
pi_41412722
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:51 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

De meeste ondernemers van iets hoger niveau dan H. Mens en consorten zijn academisch geschoold. Op basis waarvan meen jij te kunnen onderscheiden tussen "academici" en "ondernemers"?

on-topic:
Van een beetje (politieke) journalist mag je toch minstens verwachten dat ie een paar jaar in de collegebanken heeft gezeten. Het belangrijkste vind ik dat een journalist moet begrijpen waar het over gaat. Daarna moet ie 't nog ff in hapklare brokken aan het publiek presenteren. Momenteel krijgen we alleen maar hapklare brokken gebakken lucht.
Een academische scholing betekent nog niet meteen dat iemand zijn of haar vak verstaat. Mijn indruk is dat academici ten eerste dromers zijn. Sommige academici pikken het klappen van de zweep op in de praktijk, maar er is ook een grote groep die blijft dromen.

Zelf heb ik eens met een tiental journalisten mogen praten. Er was een wetenschapsjournalist bij, en die was geinteresseerd en stelde de juiste vragen. De andere journalisten waren ongeinteresseerd, ongemotiveerd, deden geen moeite om zich te concentreren op onze uitleg en waren zo snel mogelijk weer weg. Er was wel een honger naar sensatieverhalen.

Kortom, gemakzuchtig volk. Daarin onderscheiden ze zich helaas niet van de gemiddelde werknemer.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 2 september 2006 @ 01:20:41 #50
2661 KWAKje
pi_41413718
quote:
ik heb afgelopen woensdag bij NOVA een reportage gezien over precies dit onderwerp. voor lucia de b. ontlastende gegevens zouden uit de processtukken gehouden zijn, waardoor een eerlijk (rechtvaardig?) proces niet mogelijk is geweest. en ze dus mogelijk veroordeeld is voor feiten waaraan ze niet schuldig is. wordt (dus) vervolgd. tekst + filmpje
pi_41415029
Sinds wanneer ben je rijk als je 15 k pensioen per jaar hebt?
  zaterdag 2 september 2006 @ 04:54:32 #52
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_41416348
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
Vermoedelijk heb je het verkeerde topic en ben je daarnaast niet geinformeerd genoeg.
  zaterdag 2 september 2006 @ 10:58:18 #53
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_41418234
quote:
he, dat valt me wel mee van jou.
quote:
Stelling: het is belabberd gesteld met het niveau van politieke journalisten tegenwoordig
.
Nee ik heb erg veel plezier van het werk van heel veel journalisten en maak er gebruik van in mijn onderzoek. Recent voorbeeld het artikel van Guus Valk over Spruyt en de Burke Stichting een week geleden in de NRC.
  zaterdag 2 september 2006 @ 11:02:26 #54
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41418315
onlangs op het NOS journaal was er een journalist-ter-plaatse die het had over Wallonen dit is te erg voor woorden
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_41418827
NOVA was inderdaad buitengewoon tendieus bezig, pure anti-PvdA stemmingmakerij.
De rechtse partijen hebben over NOVA niets te klagen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_41433621
quote:

[..]

Idem dito voor 9/11, vooral Amerikaanse journalisten van mainstream media zijn totaal kritiekloos.
pi_41433657
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 21:46 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

toch heeft nova het stempel links..
NOVA is alleen links in de zin wanneer het programma op het spel staat door de politiek.
pi_41434101
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 02:33 schreef Bolkesteijn het volgende:
2,5x AOW dus, wil je zeggen dat alleen AOW'ers superarm zijn?
pi_41434394
Persoonlijk erger ik me tegenwoordig nogal aan de veel te hoge waarde die toegekent word aan de mening van de gemiddelde 'Jan op de Vismarkt' die de journalisten er nog wel eens willen interviewen over de laatste ontwikkelingen in Den Haag. Zeker dooddoeners als "Ze beloven je van alles" of "Ze zitten er toch alleen maar voor zichzelf" kennen we nu onderhand wel.

De ontwikkeling nam een hoogvlucht n.a.v. de populariteit van Fortuyn, die simpelweg de vinger op de zere plek wist te leggen, en een flink taboe doorbrak. Niet dat ik hier Fortuyn deze trend verwijt, het zijn eerder de politieke partijen die het van Fortuyn verloren die zich nu elke dag in allerlei bochten schijnen te wringen om de waan van de dag onder het volk te begeren met simplistische oplossingen. Het doet mij in ieder geval terug verlangen naar de tijd dat er wat meer 'experts' en 'deskundigen' werden geinterviewd voor programma's, al zou men, lerende van het verleden, ook de buitenbeentjes die ook wat langer in de boeken hebben gezeten, wat serieuzer mogen nemen, misschien dat het dan wat minder paniekvoetbal wordt in de media en de politiek, alleen maar om elke dag de kiezer te behagen, terwijl ik toch de indruk had dat politiek toch vooruitzien was.

Iemand mee eens, of ben ik een roepende in de woestijn?
pi_41435320
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:30 schreef BobbyDrake het volgende:

Mij uit het hart gegrepen .
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:02:48 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41435456
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:59 schreef sigme het volgende:

[..]

Mij uit het hart gegrepen .
Nochtans is het altijd de mening van Jan op de vismarkt die mijn dag weer goedmaakt! En altijd recht uit het hart gegrepen, met veel empathie voor zwerfhondjes en zielige paarden!
The End Times are wild
pi_41435638
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:23 schreef pberends het volgende:
2,5x AOW dus, wil je zeggen dat alleen AOW'ers superarm zijn?
Ik zeg toch juist dat ik 15 k eigenlijk gewoon heel erg weinig vind, niet dat je arm bent maar rijk is absoluut een foute term. Pas als je richting de 75000 euro per jaar gaat ofzo vind ik dat je kunt zeggen dat je een rijkelijk pensioen hebt.
pi_41438402
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 22:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zeg toch juist dat ik 15 k eigenlijk gewoon heel erg weinig vind, niet dat je arm bent maar rijk is absoluut een foute term. Pas als je richting de 75000 euro per jaar gaat ofzo vind ik dat je kunt zeggen dat je een rijkelijk pensioen hebt.
Niet alleen dat, maar dat soort bedragen houdt meestal in dat je daar in je arbeidsverleden geld voor opzij hebt gelegd. Dat is een punt wat mij het meest irriteert aan dit soort maatregelen. Zoals zo vaak worden mensen gepakt die hun zaakjes wel geregeld hebben versus mensen die hun zaken niet hebben geregeld.

Het risico van de fiscalisering, wat Wouter Windvaan niet wil begrijpen (naief als altijd), is dat "rijke ouderen" domweg in het buitenland gaan wonen als ze boven een bepaalde grens komen. Tenslotte wat boeit je de AOW nog als je een ruim pensioen hebt? Zodoende zal de opbrengst nog eens vies tegen kunnen vallen.

Ik zie liever dat "rijke ouderen" veel geld uitgeven wat weer terugkomt in de economie.
pi_41438556
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:20 schreef drexciya het volgende:
Niet alleen dat, maar dat soort bedragen houdt meestal in dat je daar in je arbeidsverleden geld voor opzij hebt gelegd. Dat is een punt wat mij het meest irriteert aan dit soort maatregelen. Zoals zo vaak worden mensen gepakt die hun zaakjes wel geregeld hebben versus mensen die hun zaken niet hebben geregeld.
Ja klopt, goed dat je dat aanstipt.
pi_41442916
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:30 schreef BobbyDrake het volgende:
Mooi uiteen gezet.

Ik ben het met je eens dat we niet zo veel aandacht moeten schenken aan Jan op de Vismarkt en dat regeren vooruitzien is. Waar ik voor op wil passen is dat we weer de andere kant opslaan, en dat mensen die het gevoel met de realiteit totaal kwijt zijn, weer aan de basis staan van beslissingen, zoals het pre Fortuyn gewoon was.

Helaas loopt er in den Haag nog steeds heel veel fout volk rond. De briljantste Nederlanders zitten nog steeds niet in de politiek. Dat moet veranderen.
  maandag 4 september 2006 @ 16:26:01 #66
2661 KWAKje
pi_41484176

dit hoofdredactioneel commentaar van NOVA
; lees ik als journalisten die luisteren naar hun publiek en nog eens (goed?) naar (zichzelf en) hun werk kijken en vervolgens nuanceren. dan kan het toch niet zó slecht gesteld zijn met de journalisten van tegenwoordig?

of past dit beter in de NOVAdraad?

[ Bericht 0% gewijzigd door KWAKje op 04-09-2006 17:09:31 (de toekomst: warme sjok met pepernoten) ]
pi_41485371
En enig idee hoeveel zo'n doorsnee k*t-journalist die een beetje boven het regio-nieuws niveau uitstijgt verdient, vaak meer dan dan de mensen uit de publiekprivate hoek die ze op het schavot slepen

(Dus zit je op z'n positie en een journalist belt je op, vraag dan ook hoeveel hij/zij verdient )
  dinsdag 5 september 2006 @ 03:45:39 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_41505217
mensen met een aanvullend pensioen hebben altijd een goede baan gehad wss en hebben dus ook een groot bedrag aan de AOW afgedragen in hun tijd
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')