abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41475739
Argento heeft gewoon gelijk, er wordt hier krampachtig gedaan omdat het Internet nu gewoon gelijkgesteld wordt met ieder ander medium, terecht naar mijn mening.
  maandag 4 september 2006 @ 10:53:29 #52
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_41476260
quote:
Op maandag 4 september 2006 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
Argento heeft gewoon gelijk, er wordt hier krampachtig gedaan omdat het Internet nu gewoon gelijkgesteld wordt met ieder ander medium, terecht naar mijn mening.
Het gaat er niet om dat het medium dit keer 'het internet' is, maar om het feit dat het noemen van een scheldwoord wordt gezien als belediging. Nou heb ik de uitspraak van de rechter nog niet kunnen lezen, maar als ik kijk naar de context waarin een en ander is gebeurd, dan plaats ik mijn vraagtekens bij deze veroordeling.
pi_41482930
Gek eigenlijk dat iemand uitmaken voor fascist beledigend is, en voor communist niet
pi_41483348
quote:
Op zondag 3 september 2006 17:57 schreef Argento het volgende:
Er bestaat namelijk geen mening die niet geuit kan worden, zonder dat het in de vorm van een belediging moet gebeuren.
En zo is dat. En dat lijkt me ook de kern van de zaak. Waarom men tegenwoordig zo nodig de eigen mening moet opkrikken met scheldpartijen is me onduidelijk. Je zou haast gaan denken dat hoe harder en grover ze schelden, hoe onzekerder ze zijn over de eigen mening.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 4 september 2006 @ 15:55:44 #55
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41483376
Ineens post ik amper meer
  maandag 4 september 2006 @ 16:11:14 #56
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41483781
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:38 schreef Godslasteraar het volgende:
Gek eigenlijk dat iemand uitmaken voor fascist beledigend is, en voor communist niet
Waarschijnlijk is het wel strafbaar zodra je iemand voor teringcommunist uitmaakt. Ik denk bovendien niet dat de rechter ook een boete zou geven, wanneer je op fok!forum één keer een politicus uitscheldt. Bij zulke dingen moet je altijd alle omstandigheden meenemen en dat heeft de rechter ook gedaan.
quote:
Reden voor Willems om op diverse internetfora, waaronder de site van de PvdA, hard uit te halen.
-Het bleef dus niet bij één belediging, het was een doordachte hetze op meerdere sites
-De belediging werd ook op de site van de PvdA gemaakt. Daardoor was het niet gewoon een uitspraak in het wilde weg, maar een gerichte belediging aan het adres van Kool.

In dit licht vind ik de boete wel terecht, hoewel hij wat lager had mogen uitvallen.

En voor de mensen die verbaasd zijn dat belediging strafbaar is: dit is al sinds de tijd van de Romeinen zo. Als je het daar niet mee eens bent, dan moet je maar een politieke lobby beginnen, maar je moet niet op de rechter gaan zeiken. En júist een belediging op internet is ernstig, omdat iedereen die belediging kan lezen en deze waarschijnlijk nog tien jaar terug te vinden is via zoekmachines.
pi_41484879
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:11 schreef Pool het volgende:

[..]

En júist een belediging op internet is ernstig, omdat iedereen die belediging kan lezen en deze waarschijnlijk nog tien jaar terug te vinden is via zoekmachines.
Geldt dat ook niet voor geschreven beledigingen?

Het kromme is dat wanneer hij het in een column had gezet, of het als cabaretier had neergezet de kans groot is dat de rechter het niet had bestraft.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_41485074
Reacties op internet worden gemiddeld amper gelezen EN amper serieus genomen. Das een groot verschil met een artikeltje in de krant.

Als iemand op internet zegt dat Rutte een fascist is, wie neemt die man dan serieus?
pi_41489818
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:54 schreef OllieA het volgende:

[..]

En zo is dat. En dat lijkt me ook de kern van de zaak. Waarom men tegenwoordig zo nodig de eigen mening moet opkrikken met scheldpartijen is me onduidelijk. Je zou haast gaan denken dat hoe harder en grover ze schelden, hoe onzekerder ze zijn over de eigen mening.
Tja, datzelfde zie je ook bij moslims die alleen nog met behulp van grof geweld in staat zijn serieus genomen te worden door niet-moslims.

Overigens zijn scheldpartijen nog vrij onschuldig. Vervelender is de eindeloze stroom insinuaties die bv Rita Verdonk te verduren heeft. Maar zoals altijd in dit moeraslandje hangt het van de politieke kleur, huidskleur en sekte-lidmaatschap af of iemand wel of niet "beledigd" wordt en aanspraak kan maken op rechtsbescherming.
pi_41490022
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:11 schreef Pool het volgende:
En júist een belediging op internet is ernstig, omdat iedereen die belediging kan lezen en deze waarschijnlijk nog tien jaar terug te vinden is via zoekmachines.
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_nlNL177&q=teringfascist
pi_41490223
quote:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fucking+fascist&btnG=Zoeken&meta=

overigens interessant dat een meerderheid "fascist" verkeerd spelt.

fout= 1.270.000 hits
goed= 1.160.000 hits

weten we dat ook weer!

[brilsmurf-smilie]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')