Het gaat er niet om dat het medium dit keer 'het internet' is, maar om het feit dat het noemen van een scheldwoord wordt gezien als belediging. Nou heb ik de uitspraak van de rechter nog niet kunnen lezen, maar als ik kijk naar de context waarin een en ander is gebeurd, dan plaats ik mijn vraagtekens bij deze veroordeling.quote:Op maandag 4 september 2006 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
Argento heeft gewoon gelijk, er wordt hier krampachtig gedaan omdat het Internet nu gewoon gelijkgesteld wordt met ieder ander medium, terecht naar mijn mening.
En zo is dat. En dat lijkt me ook de kern van de zaak. Waarom men tegenwoordig zo nodig de eigen mening moet opkrikken met scheldpartijen is me onduidelijk. Je zou haast gaan denken dat hoe harder en grover ze schelden, hoe onzekerder ze zijn over de eigen mening.quote:Op zondag 3 september 2006 17:57 schreef Argento het volgende:
Er bestaat namelijk geen mening die niet geuit kan worden, zonder dat het in de vorm van een belediging moet gebeuren.
Waarschijnlijk is het wel strafbaar zodra je iemand voor teringcommunist uitmaakt. Ik denk bovendien niet dat de rechter ook een boete zou geven, wanneer je op fok!forum één keer een politicus uitscheldt. Bij zulke dingen moet je altijd alle omstandigheden meenemen en dat heeft de rechter ook gedaan.quote:Op maandag 4 september 2006 15:38 schreef Godslasteraar het volgende:
Gek eigenlijk dat iemand uitmaken voor fascist beledigend is, en voor communist niet
-Het bleef dus niet bij één belediging, het was een doordachte hetze op meerdere sitesquote:Reden voor Willems om op diverse internetfora, waaronder de site van de PvdA, hard uit te halen.
Geldt dat ook niet voor geschreven beledigingen?quote:Op maandag 4 september 2006 16:11 schreef Pool het volgende:
[..]
En júist een belediging op internet is ernstig, omdat iedereen die belediging kan lezen en deze waarschijnlijk nog tien jaar terug te vinden is via zoekmachines.
Tja, datzelfde zie je ook bij moslims die alleen nog met behulp van grof geweld in staat zijn serieus genomen te worden door niet-moslims.quote:Op maandag 4 september 2006 15:54 schreef OllieA het volgende:
[..]
En zo is dat. En dat lijkt me ook de kern van de zaak. Waarom men tegenwoordig zo nodig de eigen mening moet opkrikken met scheldpartijen is me onduidelijk. Je zou haast gaan denken dat hoe harder en grover ze schelden, hoe onzekerder ze zijn over de eigen mening.
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_nlNL177&q=teringfascistquote:Op maandag 4 september 2006 16:11 schreef Pool het volgende:
En júist een belediging op internet is ernstig, omdat iedereen die belediging kan lezen en deze waarschijnlijk nog tien jaar terug te vinden is via zoekmachines.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fucking+fascist&btnG=Zoeken&meta=quote:Op maandag 4 september 2006 19:38 schreef Mtijn het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient-ff&ie=UTF-8&rlz=1B2GGGL_nlNL177&q=teringfascist
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |