Ik vind dat nogal eh... (vergeef me de bewoording) primitief.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:00 schreef Untouchables het volgende:
Tis heel simpel, als jij erbij wilt horen, zul je er iets voor over moeten hebben, hence, de ontgroening.
Je ondergaat t natuurlijk niet alleen, dus zal er ook een gevoel van saamhorigheid ontstaan tussen jou en je mede ontgroeners.
Bovendien zal je daarna precies weten, waarom "zij" het altijd bij die eerstejaars doen die toe willen treden en zal je wss hetzelfde gaan denken.
Beetje het, zij deden het bij mij, nu doe ik t bij jou idee.
Ik gruwel van groepen en groepsgedrag. Misschien is het daarom dat ik het niet kan begrijpen...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef boekenworm het volgende:
Omdat sommige mensen behoefte hebben om bij een groep te horen. En dat kun je enkel door je aan een groep aan te passen, en ontgroenen is een manier van aanpassen...
In welke zin 'sterker'?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:08 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Wie de vernedering doorstaat zal later sterker in zijn schoenen staan.
Deze autist. Ik wil niet bij groepen horenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:06 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik gruwel van groepen en groepsgedrag. Misschien is het daarom dat ik het niet kan begrijpen...
Misschien ben ik ook wel autist.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:10 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Deze autist. Ik wil niet bij groepen horen
Stel de club vernedert jou door je opdrachten te laten uitvoeren waar je absoluut geen zin in hebt en je voor schaamt. Later zal je daar niet zo snel meer je kapot schamen als er iets (in jouw ogen) onlogisch of vernederend wordt opgedragen. Plus het maakt je een stuk vrijer. Je krijgt een soort "boeit mij dat iedereen lacht, ze kijken er niks af" mentaliteit erbij. Je wordt geestelijk een stukje sterker.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:08 schreef Isegrim het volgende:
In welke zin 'sterker'?
Alleen een psycholoog is bevoegd om te testen doormiddel van vragenlijsten en observatie (tenminste het laatste geval bij kiddo's).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:11 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien ben ik ook wel autist.Ik herken mezelf in veel symptomen ervan. Is er een goede test voor?
Grappig. Ik zou het juist als zwakker betitelen wanneer je eerder dingen doet die je afkeurt.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Stel de club vernedert jou door je opdrachten te laten uitvoeren waar je absoluut geen zin in hebt en je voor schaamt. Later zal je daar niet zo snel meer je kapot schamen als er iets (in jouw ogen) onlogisch of vernederend wordt opgedragen.
Ik vraag me af of mijn weerzin veel te maken heeft met het feit dat iedereen je uitlacht. Ik zou die dingen ook niet willen doen als er niemand bij was. Als het om dingen gaat die mij gewoon tegenstaan dan. Met naakt over de bar lopen heb ik geen moeite, maar ik heb sowieso geen moeite met naakt zijn waar anderen bij zijn.quote:Plus het maakt je een stuk vrijer. Je krijgt een soort "boeit mij dat iedereen lacht, ze kijken er niks af" mentaliteit erbij. Je wordt geestelijk een stukje sterker.
Zo moeilijk is-ie niet hoor. Mensen zijn sociale dieren, en de meesten willen dan ook graag bij een groepje horen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 16:57 schreef Isegrim het volgende:
Ik vraag mij al jaren af waarom mensen hier vrijwillig aan meedoen. Waarom laten mensen zich vernederen? Waarom vernederen ze het jaar erop weer anderen? Wat is hun 'rechtvaardiging' hiervoor? Ik persoonlijk zou mij voor zoiets gewoon niet lenen. Ze steken hun clubje maar lekker in hun spreekwoordelijke aars als ze me niet gewoon willen hebben. Ik heb moeite om te snappen dat anderen hier blijkbaar totaal geen moeite mee hebben. Ik vermoed stiekem een gebrek aan zelfrespect, maar dat kan projectie zijn.
Ontgroeners en degenen die het vrijwillig ondergaan, weest openhartig!
Ik ben gepest vroeger, en niet zo'n beetje ook. Ik ben daar niet sterker van geworden. Vrijwel alle 'issues' die ik nu nog heb, zijn dáárop terug te voeren. Als ik niet gepest was, had ik misschien wel helemaal geen issues...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:11 schreef Mr_Belvedere het volgende:
Een soort gecontroleerd pesten zeg maar. Stukken geweldlozer dan het echte pesten.
Het is ook primitief, dat is juist gezien!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:05 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal eh... (vergeef me de bewoording) primitief.Of kinderachtig, hoe je het maar wilt noemen. Waarom heb je vernedering nodig om vrienden te worden? Dat kan toch ook zonder? En is het wel echte vriendschap als het gedwongen vriendschap is?
Pesten is anders, omdat de insteek anders is. Bij een ontgroening is het de bedoeling om toe te treden tot een anders "exclusieve" groep. Je krijgt er ook wat voor.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ben gepest vroeger, en niet zo'n beetje ook. Ik ben daar niet sterker van geworden. Vrijwel alle 'issues' die ik nu nog heb, zijn dáárop terug te voeren. Als ik niet gepest was, had ik misschien wel helemaal geen issues...
Ach gut, daar komt het aapje uit de mouw.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben gepest vroeger, en niet zo'n beetje ook. Ik ben daar niet sterker van geworden. Vrijwel alle 'issues' die ik nu nog heb, zijn dáárop terug te voeren. Als ik niet gepest was, had ik misschien wel helemaal geen issues...
Hoezo? Dit topic gaat niet over de vraag waarom ik me niet wil laten ontgroenen. Het gaat over de vraag waarom er mensen zijn die het wel willen laten doen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:19 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ach gut, daar komt het aapje uit de mouw.
Sorry?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:23 schreef mgerben het volgende:
Als jij met je arrogante neus in de lucht wilt roepen dat je zelf je vrienden wel uitkiest moet je dat vooral doen.
Ben je van mening dat je deze dingen niet zou hebben kunnen vinden zonder ontgroening?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:30 schreef kreischer2000 het volgende:
Kijk eens wat je er voor terug krijgt: je maakt heel snel heel veel vrienden, je krijgt de kans jezelf te ontplooien buiten je studie (commissie's, sport, toneel, noem het zo gek maar niet op), je bouwt een leuk netwerk op en je komt in een gezellig ledenhuis terecht.
Dat soort dingen gaan mij dus idd ook te ver. Een keer "food fight", een raar toneelstukje op moeten voeren, een dropping, dat zijn leuke dingen die, hoewel je voor lul staat, vies wordt of moe wordt, verder niet extreem ongemakkelijk zijn en tóch een band vormen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:40 schreef Sade het volgende:
Ik las deze week de meest verschrikkelijke verhalen in de Yes. Mensen die constant uitgescholden worden, zeepsop moeten drinken, kots in hun haar moeten smeren, rode pepers eten enz enz...
Dat gaat me gewoon echt te ver en je bent in mijn ogen gewoon behoorlijk achterlijk als het je als organisatie niet lukt om een groepsgevoel te creeëren zonder zo debiel te doen.
Ga een weekje in de bossen rondhangen, sporten, gezellig de kroeg in. Zat manieren om mensen te leren kennen en het gevoel te krijgen dat je erbij hoort, zonder mensen te vernederen, ziek te maken of zelfs in gevaar te brengen.
Voor alle soorten ontgroeningen die niet zo raar doen: Veel plezier deze week en/of weken!
Wat heeft het niet aansluiten bij een studentenvereniging met arrogantie te maken? ik zou eerder zeggen dat gasten die bij zo'n club zitten arrogant zijn maargoed... Ik ben er inderdaad zo een die zijn eigen vrienden heeft uitgekozen buiten een studentenvereniging om maar wat is daar arrogant aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:23 schreef mgerben het volgende:
Ontgroening is samen met je groep 'ontgroend' worden. Het feit dat je samen hetzelfde doormaakt schept een band die je hele opleiding en vaak nog langer blijft bestaan.
Als jij met je arrogante neus in de lucht wilt roepen dat je zelf je vrienden wel uitkiest moet je dat vooral doen.
Misschien wel, maar dan zou dat veel meer tijd en moeite kosten. Lid worden van een vereniging voegt naar mijn mening veel toe aan je studenten tijd. Het zal mij nooit gebeuren dat ik 's avonds alleen op mijn kamertje zit en denk van goh, wat zal ik nu eens gaan doen. Je hebt altijd wel keus om iets te gaan doen!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:37 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ben je van mening dat je deze dingen niet zou hebben kunnen vinden zonder ontgroening?
Tijdens de KMT geef je je eigen grenzen aan, tot hier en niet verder. Dat zal gerespecteerd worden omdat je durft te zeggen wat je denkt. Je krijgt dan misschien een andere behandeling, maar als iets jou niet bevalt moet je gewoon van je afbijten. Tuurlijk worden ze dan boos op je en zullen ze je huid vol schelden, maar als je onthoudt dat het allemaal een groot spel is dan zal je je daar ook niet veel van aantrekken.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:03 schreef innovative het volgende:
[..]
Dat soort dingen gaan mij dus idd ook te ver. Een keer "food fight", een raar toneelstukje op moeten voeren, een dropping, dat zijn leuke dingen die, hoewel je voor lul staat, vies wordt of moe wordt, verder niet extreem ongemakkelijk zijn en tóch een band vormen.
Verdere ongein wordt in de normale wereld mishandeling dan wel krankzinnig genoemd, maar als de "intellectuele elite" het doet, moet het ineens geaccepteerd worden.
Overigens is mijn voornaamste bezwaar nog dat ze je hele leven overnemen: geen telefoon, verplichte aanwezigheid voor meerdere dagen per week, tot laat ook, weekenden niet naar huis mogen etc. Dat allemaal in een tijd waarin je ook nog moet studeren, waardoor ik veel mensen ken die binnen drie weken een vertraging hadden die ze niet meer hebben bijgewerkt.
Die keus heb ik ook elke avond hoor.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:13 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar dan zou dat veel meer tijd en moeite kosten. Lid worden van een vereniging voegt naar mijn mening veel toe aan je studenten tijd. Het zal mij nooit gebeuren dat ik 's avonds alleen op mijn kamertje zit en denk van goh, wat zal ik nu eens gaan doen. Je hebt altijd wel keus om iets te gaan doen!
Is het werkelijk een spel? Het verleden leert dat er soms mensen in het ziekenhuis terechtkomen of zelfs sterven.quote:Tijdens de KMT geef je je eigen grenzen aan, tot hier en niet verder. Dat zal gerespecteerd worden omdat je durft te zeggen wat je denkt. Je krijgt dan misschien een andere behandeling, maar als iets jou niet bevalt moet je gewoon van je afbijten. Tuurlijk worden ze dan boos op je en zullen ze je huid vol schelden, maar als je onthoudt dat het allemaal een groot spel is dan zal je je daar ook niet veel van aantrekken.
Ik zeg niet dat ik van mijn vereniging afhankelijk ben, het geeft je gewoon meer keuzes!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die keus heb ik ook elke avond hoor.Beetje sneu als je daarvoor afhankelijk moet zijn van een dwangclubje.
[..]
Is het werkelijk een spel? Het verleden leert dat er soms mensen in het ziekenhuis terechtkomen of zelfs sterven.
Exact!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:00 schreef Untouchables het volgende:
Tis heel simpel, als jij erbij wilt horen, zul je er iets voor over moeten hebben, hence, de ontgroening.
Je ondergaat t natuurlijk niet alleen, dus zal er ook een gevoel van saamhorigheid ontstaan tussen jou en je mede ontgroeners.
Bovendien zal je daarna precies weten, waarom "zij" het altijd bij die eerstejaars doen die toe willen treden en zal je wss hetzelfde gaan denken.
Beetje het, zij deden het bij mij, nu doe ik t bij jou idee.
Niks lafs aan, iedereen zijn voorkeur toch?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:57 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Exact!.
En nee, ben niet ontgroend, ben zo laf geweest om bij een vereniging te gaan zonder ontgroeningmaar ik snap die corps kerels wel.. alleen vind ik het ouderwets en heb al genoeg goede vrienden.
Ontgroening zou juist een reden moeten zijn om bij een / het corps te gaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:59 schreef Unity het volgende:
[..]
Niks lafs aan, iedereen zijn voorkeur toch?
Wat wel laf zou zijn, is als je liever bij een vereniging met ontgroening zou willen, maar het niet doet/durft vanwege die ontgroening.
Ja, nee... als je er zó over denkt, moet je er ook helemaal niet aan beginnenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:17 schreef Isegrim het volgende:
Is het werkelijk een spel? Het verleden leert dat er soms mensen in het ziekenhuis terechtkomen of zelfs sterven.
Op de één of andere manier vind ik dit meer bij boeren en tokkies passen dan bij mensen die zichzelf soms als de elite van de samenleving beschouwen...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:51 schreef Unity het volgende:
(zuipen tot je kotst of tot je zegt dat je wilt stoppen)
Het is dus primitief. Afschaffen dus.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Het is ook primitief, dat is juist gezien!![]()
Dat is in de gevallen die de dagbladen hadden gehaald en die ik dan gelezen heb, te wijten aan het niet volgen van de regels. Stomme acties dus, en niet door een opdracht van het ontgroenen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:01 schreef Darkwolf het volgende:
Hmmm...
Je hebt ontgroening en je hebt ontgroening.
Sommige acties zijn dusdanig primitief dat er mensen hierdoor zijn omgekomen.
Dood.
Weg.
Geeft niet, maar je bouwt dan ook moeilijker een netwerk op. Eigen keuze!quote:Persoonlijk zou ik er ook niet aan mee doen.
Ik hoef mij niet bij een kudde tweevoeters aan te sluiten.
Heb daarvoor nog nooit moeite gedaan en zal het ook nooit doen.
(Hetzelfde geld betreft het opzoek gaan naar vrouwen en/of vrouwen versieren, never done it, never needed to!)
Als je me interessant vind, dan kom je maar op mij af.
Opbokken met je ontgroening BS...![]()
In Delft weet ik van verschillende gevallen waarin zeggen wat je denkt dus niet op prijs werd gesteld. Ik vind het afbekken van iemand die een eigen mening geeft, te belachelijk voor woorden. Plus dat het lang niet altijd alleen met mening geven te maken heeft, maar er ook daadwerkelijk gevaarlijke dingen gebeuren.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:13 schreef kreischer2000 het volgende:
Tijdens de KMT geef je je eigen grenzen aan, tot hier en niet verder. Dat zal gerespecteerd worden omdat je durft te zeggen wat je denkt. Je krijgt dan misschien een andere behandeling, maar als iets jou niet bevalt moet je gewoon van je afbijten. Tuurlijk worden ze dan boos op je en zullen ze je huid vol schelden, maar als je onthoudt dat het allemaal een groot spel is dan zal je je daar ook niet veel van aantrekken.
Dat ze in die 2 weken je leven over nemen is natuurlijk heel logisch, je hebt niets om op terug te vallen behalve je mede-nullen. Dit zorgt voor die sterke band tussen de leden.
En over studie vertraging, hier in leiden is de KMT de 2 weken voor het universitair jaar begint, je zal dus echt geen colleges missen door de KMT.
Ontgroening bewerkstelligt een psychologisch en sociaal effect.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:58 schreef Flibble het volgende:
Ontgroening![]()
Ik ben het met TS eens, ik vind het zoiets doms. Ik snap gewoon niet hoe vernedering als spel gezien kan worden. Saamhorigheid mijn aars, dat kan je op veel leukere en gezelligere manieren tot stand brengen.
Misschien wel, maar ik ben dan ook niet iemand die staat te springen om verplichte borrelavonden. Over geforceerde gezelligheid gesproken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:21 schreef mgerben het volgende:
Ik merk dat veel van de mensen die 'tegen' stemmen zich richten op de uiterlijkheden, en het effect van de ontgroening ontkennen of bagetaliseren.
Nope.quote:Op vrijdag 1 september 2006 09:09 schreef freud het volgende:
Geeft niet, maar je bouwt dan ook moeilijker een netwerk op. Eigen keuze!
Verplichte borrelavonden? Tsja, als je het zo ziet... waarom ga je niet een keer de mensen op zo'n 'verplichte' avond vragen of ze daar tegen hun zin zijn? Wat denk je zelf?quote:Op vrijdag 1 september 2006 10:29 schreef Flibble het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik ben dan ook niet iemand die staat te springen om verplichte borrelavonden. Over geforceerde gezelligheid gesproken.![]()
Verder denk ik ook echt niet dat de 'vernederaars' tijdens het vernederen denken: Wow, wat zullen deze mensen straks een geweldige band met elkaar hebben.
Misschien wel ja. Ik heb idd altijd moeite met die term 'erbij horen'. Komt uiteraard omdat ik zelf nergens bij hoor en het heel erg vind dat je blijkbaar aan bepaalde dingen moet voldoen om geaccepteerd te worden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:43 schreef mgerben het volgende:
Jij baalt er mogelijk van dat je daar buiten staat.
Maar ik vind je houding 'ontgroening is de prijs die je moet betalen om bij verplichte borrelavonden te zijn' nogal kortzichtig en mogelijk rancuneus.
Altijd leuk hoe je hier op fok beoordeeld wordt op 1 enkele mening!quote:Op een andere lijn schat ik dat er kans is dat je ook tegen het koningshuis bent
Kijk naar je eigen vooroordelen, ik ben een vrouw.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:55 schreef plumbapipa het volgende:
Zoals ik al bij de start dacht heeft de topicstarter al zijn mening klaarstaan welke gebaseerd is op vooroordelen. Zijn eigen verleden kan hij dan ook weer manifesteren in deze vooroordelen welke zijn mening alleen nog maar verder versterkt. Blijkbaar zoekt hij gelijke gegadigden om onderling verhalen uit te wisselen...
Sorry, my bad. Maar dat doet niks af aan mijn verhaal, sekse is daaraan ondergeschikt. En ik kan het voor mij geen vooroordelen noemen. Ten tweede heb je verder inhoudelijk niet op mijn post gereageerd door het verder afdoen door mijn persoonlijke aanval? Zo ja, hiervoor mijn excuses. Ik had mijn toon wel kunnen matigen, maar het komt mij over als iemand die het meer emotioneel bekijkt dan relativerend.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Kijk naar je eigen vooroordelen, ik ben een vrouw.
Nou, dat is nu het punt.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:55 schreef Flibble het volgende:
Dat is de associatie die ik leg: je MOET iets voordat je geaccepteerd wordt. En ook nog iets totaal nutteloos in mijn ogen.
Nee, geen beoordeling, maar het is een discussie die er op lijkt.quote:[tegen het koningshuis?]
Altijd leuk hoe je hier op fok beoordeeld wordt op 1 enkele mening!![]()
Ik vind meisjesbesnijdenissen echt onzin. En daar ben ik niet onverschillig onder. En heel erg op tegen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:40 schreef mgerben het volgende:
Tenslotte: Als je ontgroeningen écht onzin had gevonden, was je er onverschillig over gebleven en dus ook niet zo tegen geweest.
Ik bedoelde ook niet te zeggen dat het effect van de ontgroening nutteloos is, maar de dingen die tijdens een ontgroening gedaan moeten worden. Een vriendin van me kreeg allerlei ranzig afval over haar heen gegooid tijdens haar ontgroening (rotte vis, peuken, half verteerd voedsel enz.). Dàt noem ik nutteloos.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:40 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, dat is nu het punt.
Het is niet nutteloos als je een beroep kunt doen op een netwerk van mensen die in hetzelfde dispuut zitten of zaten. Het kan je uit de problemen halen of bijvoorbeeld voorrang geven bij een baan - altijd leuk als iemand bij jouw sollicitatie bij hetzelfde dispuut zat.
Ik zeg niet dat je dan zonder diploma meteen aangenomen bent... maar je kunt een streepje voor krijgen. Dat kun je in het gewone leven ook voor elkaar krijgen, maar dan bij vriendschappen die je over jaren moet opbouwen.
Er is dus aanwijsbaar voordeel: Dus 'nutteloos' is het niet.
Ik krijg het idee dat je het 'nutteloos' vindt omdat de omstandigheden je niet aanstaan.
Om de discussie zuiver te houden zou ik toch zeker willen stellen dat 'nutteloos' niet een goed gekozen woord is.
Ik ben niet tegen het koningshuis.quote:Nee, geen beoordeling, maar het is een discussie die er op lijkt.
Tegen het Koningshuis worden ook veel oneigenlijke argumenten in stelling gebracht.
En het belangrijkste dat mensen er tegen hebben is eigenlijk het elitaire ervan - eigenlijk zou iedereen gelijk en hetzelfde moeten zijn. Maar dat noemen ze niet, want daarmee scharen ze zichzelf direct in de niet-elitaire hoek.
En dus worden er argumenten gebruikt als 'dom' 'onzin' en 'nutteloos', en in het geval van ontgroeningen ook nog 'gevaarlijk'. Oneigenlijke argumenten dus, van mensen die ervan balen dat ze er niet bijhoren maar dat nou net niet toe willen geven.
Oh ik ben er ook niet fel op tegen ofzo hoor, mensen gaan hun gang maar. Als ik er maar niet aan mee hoef te doen!quote:Tenslotte: Als je ontgroeningen écht onzin had gevonden, was je er onverschillig over gebleven en dus ook niet zo tegen geweest.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:23 schreef mgerben het volgende:
Ontgroening is samen met je groep 'ontgroend' worden. Het feit dat je samen hetzelfde doormaakt schept een band die je hele opleiding en vaak nog langer blijft bestaan.
Het is een "rite de passage", je hoeft het niet alleen zo te noemen. Een huwelijk of begravenis zijn andere voorbeelden daarvan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:16 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Het is ook primitief, dat is juist gezien!![]()
Dat is echter ook de bedoeling, noem het "rites of passage", een soort van overgang. Bij veel primitieve stammen is dit een gewoonte, bijvoorbeeld voor het man of vrouw worden.
De bodem raken en daar weer sterker uit kruipen, door de geleden ontberingen.
Vorm je trauma om tot een bron van kracht, omdat je weet dat wat er ook gebeurt, je door een dieper dal bent gegaan om daar te komen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 03:25 schreef Laton het volgende:
ik heb al mijn vrienden ook eerst een week geestelijk en lichamelijk vernederd en mishandeld voordat ik kameraadschap voelde.
Wat voor type dan? Op dit gebied kijk ik er ongeveer gelijk tegen aan als TS, dus ben reuze benieuwd.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:17 schreef bolletje_25 het volgende:
Kan me trouwens ook precies voorstellen wat voor type TS is.
Vooroordeel? Ja.
Ik doe een gokje: we zijn nerds zonder vrienden. We zijn lelijk, bang uitgevallen en simpelweg compleet mislukt als mens.quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor type dan? Op dit gebied kijk ik er ongeveer gelijk tegen aan als TS, dus ben reuze benieuwd.
Dat is toch ook zo?quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: we zijn nerds zonder vrienden. We zijn lelijk, bang uitgevallen en simpelweg compleet mislukt als mens.
Nou ja, op dat zonder vrienden na klopt dat toch wel?quote:Op zaterdag 2 september 2006 09:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik doe een gokje: we zijn nerds zonder vrienden. We zijn lelijk, bang uitgevallen en simpelweg compleet mislukt als mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |