Ik denk echt niet dat Ajax nog heel erg hoog aangeschreven staat in Europa. Ajax heeft de laatste jaren helemaal niets gepresteerd. Jongeren kijken toch naar recentere uitslagen. Oudere mensen zullen zeggen "pwoah die Cruijff, dat was een held". De jongere garde zal eerder geneigd zijn om een Romario, een Ronaldo te benijden. Het is gewoon een feit dat Ajax sinds '97 Europees gezien helemaal niets meer klaar heeft gemaakt. En dat PSV en deze tijd Europees gezien het meeste punten heeft gepakt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:48 schreef Jasza het volgende:
[..]
Mwa niet bepaald, Ajax blijft een redelijk grote naam in Europa door het verleden. Je moet maar is kijken hoeveel buitenlanders er naar duels van Ajax komen enzo![]()
Gaat hierom:quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:23 schreef marsu het volgende:
Wat vinden de PSV'ers eigenlijk van Jaap zijn boude uitspraken?
Als het waar is én niet uit zn verband gerukt (al lijkt me dat lastig met zulke uitspraken), dan heeft Stam voor mij iig definitief afgedaan.quote:Stam vindt Ajax mooiere club dan PSV
Ajax-vedette Jaap Stam heeft zich tegenover de camera's van NOS Studio Sport laatdunkend uitgelaten over zijn oude club PSV. Zo noemde hij de Eindhovense club "een degelijke provincieclub" en "het RKC van Europa".
Bovenstaande uitspraken zijn opvallend gezien het Lichtstedelingse verleden van de routinier. Zelf verklaarde Stam echter na zijn entree bij Ajax "het licht te hebben gezien".
Het Eindhovense kamp wilde tot dusver geen uitgebreid commentaar leveren en hield het op "moddergooien van een ex-werknemer"
Ik moet het eerst horen of zien maar ja ook al heeft die het niet gezegd het is toch een ******-****
Ik kan me niet voorstellen dat mijn held zoiets heeft gezegd!!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Gaat hierom:
[..]
Als het waar is én niet uit zn verband gerukt (al lijkt me dat lastig met zulke uitspraken), dan heeft Stam voor mij iig definitief afgedaan.
Dat zeg ik ook niet, ik heb nog lang geen vertrouwen in Ten Cate.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:52 schreef LuNaTiC het volgende:
Nee met Ten Cate win je de Champions League...
o wacht
anyway, we wachten morgen vol spanning de ontwikkelingen af.
quote:30/8/2006 - 'Alex moet 30 miljoen kosten'
(Gepost door RvN)
BRON: Timaoweb
Al dagen wordt er door Corinthians geroepen dat PSV verdediger Alex bovenaan het lijstje staat van de steenrijke club als versterking. Aangezien PSV een huurcontract heeft met Chelsea en de club Alex absoluut niet zal laten gaan nu Ooijer al is vertrokken, hebben we daar hier nog geen melding over gedaan. Vandaag zou een woordvoerder van de Braziliaanse club hebben laten weten dat de komst van Alex is afgeketst omdat PSV 30 miljoen euro zou vragen
Dat was hij al.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 02:25 schreef rubbereend het volgende:
Stamwil zich even populair maken in Amsterdam.
en terecht natuurlijk, zonder hem was het een ramp achterin geweestquote:
ach dat koppen heeft na al die jaren wel z'n tol geëisd zeg.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Gaat hierom:
[..]
Als het waar is én niet uit zn verband gerukt (al lijkt me dat lastig met zulke uitspraken), dan heeft Stam voor mij iig definitief afgedaan.
Stam heeft het licht gezienquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:29 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Gaat hierom:
[..]
quote:Kluivert blij met PSV
EINDHOVEN - Patrick Kluivert (30) en PSV zijn het gisteravond laat eens geworden over een tweejarige verbintenis. IJs en weder dienende maakt de club uit Eindhoven vandaag wereldkundig dat de topscorer van Oranje de opvolger wordt van Jan Vennegoor of Hesselink, die PSV verruilde voor Celtic. Alleen Kluiverts huidige club kan nog roet in het eten gooien.
"Patrick en Valencia zijn het mondeling eens over de ontslagvergoeding voor zijn twee jaar doorlopende contract, maar alles moet nog op papier worden gezet. En dat is bij een Spaanse club niet onbelangrijk", legt zijn zaakwaarnemer Paul Foortse uit. "Daar kan alles een uur later weer anders zijn."
Kluivert beleefde gisteren een hectische dag. De spits vloog via Madrid naar Amsterdam, nadat hij in de ochtenduren van Foortse te horen had gekregen dat het akkoord met Valencia aanstaande was. Op Schiphol stond een auto gereed om hem naar het trainingscomplex van PSV - De Herdgang - te brengen. Daar werd hij welkom geheten door technisch directeur Stan Valckx en trainer Ronald Koeman, die uitvoerig met Kluivert spraken. "Ze gaven nogmaals aan me graag te willen hebben. Het was een prettig gesprek", aldus Kluivert. "Zoals de hele club een ontzettend warme indruk op me maakt."
Op het moment dat Foortse aanschoof om de onderhandelingen met de Eindhovense club voort te zetten, werd de nieuwe speler van PSV op het trainingsveld fysiek getest door inspanningsfysioloog Luc van Agt. Vandaag volgt de medische keuring in het St. Anna-ziekenhuis in Geldrop. Beide partijen gaan er vanuit dat die slechts een formaliteit is.
Nu alle seinen in Eindhoven op groen staan voor Kluivert, kan de Amsterdammer werken aan eerherstel. Na een stormachtig begin van zijn carrière - met het winnen van de Champions League met Ajax, succesvolle EK's en WK's met Oranje en droomtransfers naar AC Milan en FC Barcelona - kwam hij de laatste twee jaren door blessures nauwelijks in actie. "De seizoenen bij Newcastle United en Valencia zijn niet geworden wat ik ervan had verwacht", aldus de aanvaller die bij die laatste club geen deel meer uitmaakte van de selectie en transfervrij mocht vertrekken. "Maar nu ben ik superfit en zal ik er alles aan doen om bij PSV te slagen."
Mogelijk debuteert Kluivert volgende week zaterdag al in de uitwedstrijd tegen Willem II. De opmerking van scheidend voorzitter Rob Westerhof - vorige week - dat hij twijfelde over de transfer, omdat Kluivert niet meer de Kluivert van acht jaar geleden zou zijn, neemt hij voor lief. "Daar kan ik niet zo veel mee. Voor mij is dit een geweldige nieuwe kans, maar ik denk dat PSV ook goede zaken doet. De club hoeft geen transfersom te betalen en qua salaris ga ik er in Eindhoven ten opzichte van Valencia heel erg veel op achteruit. Maar ik wil gewoon dolgraag weer voetballen. PSV speelt Champions League en ik kijk ernaar uit om daarin te vlammen."
Als de transfer vandaag formeel en dus definitief zijn beslag krijgt, zal de oud-Ajacied in alle stilte bij zijn nieuwe ploeggenoten aansluiten op het trainingsveld. PSV en Kluivert hebben besloten geen officiële presentatie te houden. "Het voetbal moet weer centraal staan", vindt de PSV-aanwinst. "Het is echt een enorm cliché, maar ik wil mijn voeten eerst laten spreken."
quote:Kromkamp tweede versterking
EINDHOVEN - PSV versterkt zich voor het sluiten van de transferdeadline om middernacht niet alleen met Patrick Kluivert. De Eindhovense club rekent erop ook Jan Kromkamp aan zich te binden en is bezig om opnieuw een Braziliaan, de 21-jarige aanvaller Diego Tardelli, naar Brabant te halen.
Voor de rechtsback van Liverpool ligt een vierjarig contract klaar in Eindhoven, de snelle goalgetter Tardelli kan worden gehuurd van Sao Paulo. Vanuit Engeland wordt gemeld dat Liverpool Kromkamp alsnog naar Eindhoven laat vertrekken voor een transferbedrag van circa drie miljoen euro. " Jan hoopt dat hij snel het groene licht krijgt om naar Nederland te kunnen vliegen", aldus Kromkamps zaakwaarnemer Edwin Olde Riekerink.
Tardelli werd recent door Sao Paulo verhuurd aan Betis Sevilla en Sao Caetano. In het verleden is Tardelli meerdere malen in opspraak gekomen door ongedisciplineerd gedrag. Kromkamp staat al maanden op de verlanglijst. In eerste instantie wilde PSV de rechtsback alleen huren, terwijl Liverpool hem alleen maar wilde verkopen. Dit was de oorzaak van de patstelling van de afgelopen weken. Nu PSV met Kluivert een financieel gunstige oplossing voor de spitspositie heeft gevonden, is er alsnog een potje om Kromkamp aan te trekken. Dat is ook noodzakelijk om de transfer te realiseren.
"Het lijkt me duidelijk dat verhuur geen reële optie meer is. Dan zou Liverpool daar al eerder mee hebben ingestemd", aldus Olde Riekerink. PSV-voorzitter Rob Westerhof was gisteren positief gestemd. "Als we ook de transfer van Jan Kromkamp kunnen afronden, hebben we toch redelijk aan het plaatje voldaan zoals dat voor de transferperiode is neergelegd. We wilden nieuwe backs. Dat is dan gelukt. We wilden een extra middenvelder, daar hebben we Mendez voor gehaald. Met Da Costa hebben we bovendien een strategische aankoop gedaan voor de verdediging. Alleen zijn we dan Jan Vennegoor of Hesselink nog kwijtgeraakt, maar daar krijgen we Patrick Kluivert voor terug."
Dat gaat dan naar Chelsea neem ik aan.quote:
Die heeft al getekendquote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:52 schreef BoNi het volgende:
In hoeverre is het onderhandelen met Zaki 'de Egyptische Charisteas' waarheid?
Ik schat dat hij niet meer komt, met Kluivert en de huur van Tardelli heb je 2 aanvallend ingestelde spelers erbij, 3 zou teveel van het goede zijn.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 08:52 schreef BoNi het volgende:
In hoeverre is het onderhandelen met Zaki 'de Egyptische Charisteas' waarheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |