Ja heh, valt me echt op dat het per gebouw erg verschilt hoe erg de "inscripties" zijn.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:44 schreef Lauder-Frost het volgende:
LB107 ofzo damn, de achterkant van die stoelen, tuig![]()
Meer "ajax", "ado" en ---///------- zegmaar...quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:48 schreef Staaf het volgende:
Eindscripties op de stoelen zeg je?
En dat zijn dan universiteitstudenten.. het niveau is weer hoog merk ikquote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Meer "ajax", "ado" en ---///------- zegmaar...
Welnee, die beginnen gewoon wat later.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:51 schreef Staaf het volgende:
[..]
En dat zijn dan universiteitstudenten.. het niveau is weer hoog merk ik
Vraag me wel af wat ze zouden doen als ze je betrappen op het in de collegebanken kerven van teksten uit de "lof der zotheid".quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:51 schreef Staaf het volgende:
[..]
En dat zijn dan universiteitstudenten.. het niveau is weer hoog merk ik
"Mocro power"quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:50 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Meer "ajax", "ado" en ---///------- zegmaar...
Waar ergst / minst erg?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:47 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja heh, valt me echt op dat het per gebouw erg verschilt hoe erg de "inscripties" zijn.
Het is maar waarvoor je op de universiteit zit. Maar goed jij hebt het ook nog over school, dus ik zie het door de vingers.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:53 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuke school, maat van me gaat er vandaag beginnen met mangement in het engels
Allemaal meisjes uit rusland enzo![]()
Hij zit ook bij deze in de klas![]()
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 00:53 schreef jorienvdherik het volgende:
Leuke school
Kortom: nutteloze bezigheid...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 10:54 schreef Nepthys het volgende:
[..]
![]()
OT: Vandaag heb ik ook facultaire opening. Alweer al die standaard praatjes over het BSA, de studievereniging en een campusrondleiding. Het is dat de werkgroepen meteen ingedeeld worden, anders was ik lekker thuisgebleven aangezien ik snipverkouden ben.![]()
Mentoraat is meer om je studiegenoten te leren kennen als je niet op introweekend bent geweest. Zeker bij IBA is het mentoraat altijd erg lachen met die import-Chinezen. Die kan je zelfs als je ernaast zit niet verstaanquote:Op donderdag 31 augustus 2006 12:17 schreef FranticDJ het volgende:
werkgroepjes zijn ook al vooaf ingedeeld?? die mentoraten iig.. bij BA.. is er na de pauze van dat kick off geberen van BA nog iets boeiends verteld?
Vond ik ook tegen vallen ja. Alleen de stadswandeling vond ik leuk en de sport-workshops waren ook wel aardig. Bovendien was onze groepsleiding vooral met elkaar bezig in plaats van met de groep.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 15:12 schreef FranticDJ het volgende:
Pff mjah eurekaweek vond ik anders ook niet bijster veel aan(aan het overdagprogramma dan
)
Moest je ook op die gare boot of had je een vooruitziende blik?!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:52 schreef Thermo het volgende:
Pre-Master BA groep was eigenlijk wel lekker gemixxed, veel verschillende types en wat leuke mensen leren kennen.
Verder werd het gelukkig niet te lang gehouden en ziet het er naar uit dat het allemaal goed van start gaat
Volgens mij kun je er wel heen, maar ik ben er nog nooit geweest.quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:48 schreef FranticDJ het volgende:
Die opening van dat academisch jaar maandag.. Is dat ook voor studenten?
Nee BA was alleen @ LB-107quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:28 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Moest je ook op die gare boot of had je een vooruitziende blik?!
Lucky youquote:
Je kan nog overstappenquote:
Mooi, kan ik fatsoenlijk op boekenjacht..quote:Op vrijdag 1 september 2006 08:30 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er wel heen, maar ik ben er nog nooit geweest.
Die kun je toch gewoon bij de studievereniging aanschaffen? :quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:21 schreef FranticDJ het volgende:
Mooi, kan ik fatsoenlijk op boekenjacht..
Yup nog ff vogelen hoe dat zit..quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die kun je toch gewoon bij de studievereniging aanschaffen? :![]()
gheghe, C-hal inlopen tot het einde (Als je vanaf de metro komt), daar naar links en dan kom je vanzelf bij de Aula die dan aan je rechterhand is.quote:Op zondag 3 september 2006 11:03 schreef treborsos het volgende:
Weet iemand waar de aula is?
Zie hem niet staan op het plattegrondje![]()
Ik doe F&I althans, dat ga ik doen. Ik ga ervan uit dat ze nu geen problemen zullen maken. Ik ga gewoon beginnen morgen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 18:32 schreef apophis4u het volgende:
Welke master wil je doen Scud?
Ik zou anders gewoon naar die introdagen gaan etc, anders mis je informatie en stoppen kan altijd nog als je toch geen toestemming krijgt.
Het is gewoon een school niet zeuren. Nog even mijn masterscriptie afronden en dan ben ik ook van deze school af.quote:
Ja donders vroeg op.quote:Op zondag 3 september 2006 21:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Morgen beginnen met de Powerweek, Economie & Bedrijfseconomie. Echt erg, zo vroeg opstaan na meer dan twee maanden uitslapen.
Aankomende Economie student dus?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 02:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Aanstaande maandag de Powerweek (), heb er wel zin in.
Ik denk het wel, zij het soms met enige vertraging, zeker als je er even achteraan belt bij de IBG enzoquote:Op zondag 3 september 2006 22:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Denken jullie dat het allemaal nog wel goed moet komen als ik alles morgen ochtend in orde maak?
Ik had dat studielink gezeik op tijd gedaan maar was de incasso vergeten op de bus te doen.quote:Op zondag 3 september 2006 22:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Nog even een keertje over studielink, ik ben toch niet te laat met herinschrijven hoop ik? Zal wel weer heh?
Edit
Heb net dus die brief doorgelezen, ben dus inderdaad te laat. En dat kan problemen opleveren voor mn stufi/OV kaart. Lekker handig van mij weer dus.
Denken jullie dat het allemaal nog wel goed moet komen als ik alles morgen ochtend in orde maak?
Morgen ESSC (C-Hal) bellen of bij langsgaan.quote:Op zondag 3 september 2006 22:49 schreef ChRoNiC het volgende:
Nog even een keertje over studielink, ik ben toch niet te laat met herinschrijven hoop ik? Zal wel weer heh?
Edit
Heb net dus die brief doorgelezen, ben dus inderdaad te laat. En dat kan problemen opleveren voor mn stufi/OV kaart. Lekker handig van mij weer dus.
Ik zou maar bellen, heb je die rij vorige week gezienquote:Op zondag 3 september 2006 23:58 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Morgen ESSC (C-Hal) bellen of bij langsgaan.
Je ERNA account is sowieso tot eind oktober geldig. Pas in november zal je daar problemen mee krijgen mocht je inschrijving nog niet verwerkt zijn.quote:Op maandag 4 september 2006 16:26 schreef ChRoNiC het volgende:
Vandaag stond er ook weer zo'n grote rij.
Ik heb het gister nog allemaal geregeld maar SIN online en alles werkt gewoon nog goed. Dus ik denk dat ik het even laat lopen. Als het echt mis gaat zal ik wel met de IBG aan de lijn moeten gaan hangen.
Gelukkig kan het aanmelden sinds 1 september onlinequote:Op maandag 4 september 2006 19:29 schreef FranticDJ het volgende:
Was poepje druk bij star.. Magoed.. Waarom gaan ze daar ook met 1 laptop en 1 kassa zitten :S
oke, nou kan me niet voorstellen dat het zo lang gaat duren.quote:Op maandag 4 september 2006 19:28 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je ERNA account is sowieso tot eind oktober geldig. Pas in november zal je daar problemen mee krijgen mocht je inschrijving nog niet verwerkt zijn.
Je hebt vast wel eens gehoord dat s nachts de synchronisatie plaats vindt. Op dit moment is dat dus alleen voor de vakken van 2006/2007 en niet meer van 2005/2006. Wat wij gaan doen (economie) is iedereen uitschrijven voor alle vakken van voorgaande jaren maar dan moeten we eerst zeker weten dat iedereen de vakken van vorig jaar helemaal hebben afgerond (dus iedereen de uitwerkingen van de tentamens enzo hebben gezien). Wordt dus nog aan gewerkt.quote:Op maandag 4 september 2006 20:24 schreef ChRoNiC het volgende:
oke, nou kan me niet voorstellen dat het zo lang gaat duren.
Wat ik me verder nog afvroeg: waarom verdwijnen de vakken van vorig jaar niet van BlackBoard terwijl ik ze wel uit SIN verwijderd heb?
Heb jij vanmorgen ook die voorlichting gegeven over alle ICT facaliteiten aan de eerste-jaars Economie?quote:Op maandag 4 september 2006 21:15 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je hebt vast wel eens gehoord dat s nachts de synchronisatie plaats vindt. Op dit moment is dat dus alleen voor de vakken van 2006/2007 en niet meer van 2005/2006. Wat wij gaan doen (economie) is iedereen uitschrijven voor alle vakken van voorgaande jaren maar dan moeten we eerst zeker weten dat iedereen de vakken van vorig jaar helemaal hebben afgerond (dus iedereen de uitwerkingen van de tentamens enzo hebben gezien). Wordt dus nog aan gewerkt.
Misschien zijn er meerdere zalen geroosterd. Gebeurd vaak op H3.quote:Op maandag 4 september 2006 19:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom in het rooster uit SIN tijden & zalen rood worden aangegeven terwijl het het enige college is van de dag.
Ik zie geen conflict, jullie wel?
Dat was ik.quote:Op maandag 4 september 2006 21:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb jij vanmorgen ook die voorlichting gegeven over alle ICT facaliteiten aan de eerste-jaars Economie?
Zo ben ik nu weer informatie over stafleden aan het zoeken, ik heb het ooit gezien maar dat is dus weer niet echt uitgebreid te vinden op SIN lijkt het. iig niet als ik bij de vakinhouden op een naam klik, toch heb ik weleens in zo'n lay de foto, info en publicaties van de medewerkers kunnen achterhalen, maar dta gaat dan blijkbaar weer via BB ofzo. *gaat lustig doorklikken*quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:42 schreef ThE_ED het volgende:
Ghe, ik had het er gister nog over dat het (in ieder geval bij ons bij FSW) echt een doolhof is van vakinhouden en roosters en de search op de EUR site is ook suf.
Boeken koop ik pas als de colleges onderweg zijn... Ga niet alle boeken kopen, want vaak koop je ze voor jan lul. Koop dus alleen de essentiële boeken.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef FranticDJ het volgende:
yup, www.erna.nlkrijg je bij ict vaardigheden uitgelegd.. je moet wel via squirrel mail je mail verzenden.. Op zich jammer dat t niet via pop3 werkt dan..
En bedoelde met drukte @ star dat het druk was met aanschaf van boeken.. En dat kan niet onlinewas al tijdens eurekaweek aangemeld bij hun..
Ik ben nog niet eens begonnenquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:38 schreef Lennox het volgende:
Het is weer gruwelijk druk overal. Gister in T en vandaag in L ook al. Morgen nog een uurtje of 2 en we hebben weer weeeeeekend
pop3 werkt ook.quote:Op dinsdag 5 september 2006 17:52 schreef FranticDJ het volgende:
yup, www.erna.nlkrijg je bij ict vaardigheden uitgelegd.. je moet wel via squirrel mail je mail verzenden.. Op zich jammer dat t niet via pop3 werkt dan..
En bedoelde met drukte @ star dat het druk was met aanschaf van boeken.. En dat kan niet onlinewas al tijdens eurekaweek aangemeld bij hun..
Voor economie kan je in elk geval naar http://people.few.eur.nlquote:Op dinsdag 5 september 2006 11:17 schreef ThE_ED het volgende:
Zo ben ik nu weer informatie over stafleden aan het zoeken, ik heb het ooit gezien maar dat is dus weer niet echt uitgebreid te vinden op SIN lijkt het. iig niet als ik bij de vakinhouden op een naam klik, toch heb ik weleens in zo'n lay de foto, info en publicaties van de medewerkers kunnen achterhalen, maar dta gaat dan blijkbaar weer via BB ofzo. *gaat lustig doorklikken*
Helaas doe ik sociologiequote:Op dinsdag 5 september 2006 21:58 schreef snabbi het volgende:
[..]
Voor economie kan je in elk geval naar http://people.few.eur.nl
Naam?quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Iemand een foto van een blonde docente die Engels geeft op het Erasmus. Ze is Schots
Ik heb gemaild vanaf mijn laptop met IMAP via outlook express:quote:
Ah, zonder VPN werkt het ook perfect.quote:Op woensdag 6 september 2006 08:43 schreef apophis4u het volgende:
[..]
Ik heb gemaild vanaf mijn laptop met IMAP via outlook express:
Incoming IMAP: mstore.eur.nl
Outgoing SMTP: mstore.eur.nl
User: 291700hg
Pass: youknowthedrill
Als je dit wil doen vanaf thuis, dan heb je wss een vpn nodig
http://www.eur.nl/ub/nederlands/zoeken/digitale_bronnen zie onder
quote:You can change the mail address to which your messages are sent here. (make sure you login with your full login name: 'email')
Geschiedenis of ACW?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:16 schreef Nepthys het volgende:
Ik kan nu helemaal niet inloggen op de uni. Eerst dacht ik dat het aan het wachtwoord lag, maar bij navraag bleek dat m'n account niet met me was meeverhuisd naar de FHKW en dat ze nu dus nog even het een en ander moeten overzetten. Ik hoop dat ik dan ook meteen van de algemene FSW SIN-channels afkom, want die krijg ik met geen mogelijkheid verwijderd en de bijbehorende roosterwijzigingen blijven maar mijn mailbox binnenstromen.![]()
De erasmus betaalt een groot aantal abonnementen voor databanken. Deze databanken kom je alleen in met een inlognaam en wachtwoord of wanneer je ip binnen een bepaalde range valt. Door een VPN verbinding krijg je een erasmus ip nummer en dus kan je de digitale bronnen ophalen. In elk geval de meeste die je kan vinden via scholar.google.comquote:Op woensdag 6 september 2006 22:18 schreef FranticDJ het volgende:
Voor wat heb je dat vpn gedoe nodig dan?
De abstracts kan je altijd al vinden. Voor de volledige artikelen heb je juist de VPN verbinding nodig. Wel is het zo dat niet elke site via die verbinding werkt. Alleen de sites dus waar de EUR die licenties bij heeft. Voorbeeld van een best grote is ACM. Volledig overzicht op:quote:Op donderdag 7 september 2006 08:19 schreef apophis4u het volgende:
Je kan er meer vinden via de digitale databanken dan via scholar.google.com. Daarbij ook nog eens, degene die je ook via google kan vinden zijn dan alleen de abstracts en niet eens het volledige artikel...
http://www.erna.nl/vpn/vpn_access.htmlquote:Op donderdag 7 september 2006 22:45 schreef Erasmusch het volgende:
Met zo'n VPN kan je ook Datstream op dus. Moet al 4 jaar zo'n ding fixen... Waar moet ik dan zijn eigenlijk?
* stukovich meldt zich ook als schakelstudent BA (code 1 BE)quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:43 schreef Djensen het volgende:
Hoeveel ECTS is jullie programma? Mijne is 69...quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:30 schreef stukovich het volgende:
[..]
* stukovich meldt zich ook als schakelstudent BA (code 1 BE)
Welke vakken volg jij allemaal, ook nog derdejaars vakken?
Per vak gewoon volgens mij, als je het vak haalt krijg je je ECTS..quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zit dat met die ECTS? Als je overal voldoende voor haalt krijg je al de ects punten of..?
Nou, als je een 5.5 of hoger voor een vak scoort, krijg je dus het aantal ECTS dat voor dat vak staat. Jij bent 1e jaars bedrijfskunde student toch? Nouja, als ik het me goed herinner kan je het 1e trimester 16 punten halen. Tel daar 6 ECTS van het ondernemingsplan bij op plus de vakken van het 3e trimester [die vakken zijn echt easy... inkoppertjes] en je voldoet aan de BSA-eis van minimaal 40 ECTSquote:Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zit dat met die ECTS? Als je overal voldoende voor haalt krijg je al de ects punten of..?
Elk jaar verandert de lijst door het gebruik van nieuwere drukken of andere lesstof. Wel wordt er rekening gehouden met wanneer je nu een boek koopt voor financieringen en beleggingen, dat je bij finance 2 het jaar daarop dezelfde druk gebruikt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:24 schreef FranticDJ het volgende:
Strategisch Ondernemingsplan is 2e en 3e trimester..
1e trimester zijn struikelblokken statistiek en wiskunde, naar het schijnt..
Heeft trouwens niemand complete boekenlijstjes voor alle jaren van BA tot nu toe?
83quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoeveel ECTS is jullie programma? Mijne is 69...
Tja, ik wil juist zo snel mogelijk gaan werken... Ik doe juist deze opleiding omdat ik dan straks een grotere kans op een baan heb. (een baan die ik wil uiteraardquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:21 schreef stukovich het volgende:
[..]
83![]()
Maar aan de ene kant vind ik dat niet zo erg. Erg interessant allemaal plus het feit dat mijn deelneming aan de arbeidersklasse nog wat verlaat wordt
Dat werken mag nog wel eventjes uitgesteld worden.quote:Op zondag 10 september 2006 00:18 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, ik wil juist zo snel mogelijk gaan werken... Ik doe juist deze opleiding omdat ik dan straks een grotere kans op een baan heb. (een baan die ik wil uiteraard)
Deze studie is voor mij niet meer zoiets van 'lang leve de lol', maar ik neem het nu echt serieus. Het gaat nu echt over de toekomst...(het feesten heb ik wel gehad nu)
Ik hoop mijn schakeljaar en Master in 2 jaar te halen, maarja misschien lukt het straks voor geen kant. We zullen zien...
Nee hoor, ik ben er ook nogquote:Op maandag 11 september 2006 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
Alleen sjaarsen/schakelstudenten hier?
Heb inmiddels de bevestiging van bewijs van toelating binnenquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:25 schreef ScudRaket het volgende:
Heb twee uitermate vervelende en hectische dagen achter de rug: Volgens een email van de voorzitter van de examencommissie zou ik niet worden toegelaten tot de Master en dat terwijl ik alle Bachelorvakken heb gehaald.![]()
Tja waar zit de fout, want men zegt niet waarom je niet mag beginnen. Dus alles nagegaan, inschrijving, cijfers, punten etc... en nog kan ik niet inzien waarom ik niet mag beginnen met de Master. Afijn er ligt nu weer een verzoek tot toelating bij de examencommissie...
Ligt er maar net aan welke master je doet. Soms wel veel cases, maar uiteindelijk valt het allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 08:14 schreef apophis4u het volgende:
Die core courses kosten idd veel tijd, maar 1 voordeel, je bent maar met 1 onderwerp bezig, dus is het allemaal wel te doen. De electives zijn trouwens veel leuker
Zei ik tochquote:Op dinsdag 12 september 2006 16:39 schreef FranticDJ het volgende:
Pff dat mentoraat lijkt wel de brugklas zeg :S..
Inschrijvingen bij mijn vereniging (SSR-R) zijn inmiddels gesloten, maar ik kan je zeker aanraden om (volgend jaar) ergens lid te worden, want het scheelt erg veel. Ik ben geen nominale student, maar zelfs bij de mastercolleges ken ik een mannetje of 30, hoewel niet alleen via de vereniging.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:03 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er hier mensen (al) lid van verenigingen, of van plan om lid te worden?
Ik zou wel willen om eens wat mensen te leren kennen.. Collegezaal is beetje overweldigend.. Enige die ik nu ken zijn wat mensen van eurekaweek en 2 figuren van mn vorige school..
Oh dan heb ik het beter getroffen, onze mentor stelde gelijk voor een biertje te gaan drinken (tijdens het uur wat voor het mentoraat is ingeruimd natuurlijkquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:57 schreef FranticDJ het volgende:
"als je te laat komt of niet kan komen krijg je een vervangende opdracht"
Jezus.. Heb ook zo'n echt fanatiek figuur als mentor :s.. Enige wat nog ontbreekt is de attache koffer en de docentenagenda :S
Die bestaat niet op Fok!.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef FranticDJ het volgende:
edit: zal wel weer aan mij liggen maar ik kan de pm knop niet vinden..
SSR heeft afgelopen week de een post-Eureka feest gegeven, en de dag erna sloot de inschrijving. Lid worden is over het algemeen alleen mogelijk in en de week na het Eurekaweek. Ik kan je wel aanraden om, als je volgend jaar lid wil worden, je het beste in de Eurekaweek kan in schrijven, en dan meteen erna op KMT te gaan.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:34 schreef FranticDJ het volgende:
Kan/kon zeker alleen tijdens eurekaweek?
ssr-r spreekt mij ook wel t meest aan om eerlijk te zijn... Ik stuur je ffies een pm met wat vragen als dat mag?
edit: zal wel weer aan mij liggen maar ik kan de pm knop niet vinden..
Wordt mijn 5e jaar Informatica en Economie. Ik liep nominaal tot mijn masterscriptie, daar loop ik nu stage voor bij logicacmg.quote:Op maandag 11 september 2006 23:36 schreef ScudRaket het volgende:
Alleen sjaarsen/schakelstudenten hier?
Neequote:Op dinsdag 12 september 2006 18:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je opdrachten maakt op de pc's in de uni kan je die in je persoonlijk map opslaan. Is het dan mogelijk om deze bestanden thuis (via VPN / FTP) te raadplegen en/of te bewerken?
Nee.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:03 schreef FranticDJ het volgende:
Zijn er hier mensen (al) lid van verenigingen, of van plan om lid te worden?
Het wordt al snel stiller in de zalen (en rumoeriger)quote:Ik zou wel willen om eens wat mensen te leren kennen.. Collegezaal is beetje overweldigend.. Enige die ik nu ken zijn wat mensen van eurekaweek en 2 figuren van mn vorige school..
Joepie. Nooit lid geworden en ook niets gemist als ik kijk naar anderen die wel lid zijn.quote:Op dinsdag 12 september 2006 19:12 schreef ScudRaket het volgende:
Inschrijvingen bij mijn vereniging (SSR-R) zijn inmiddels gesloten, maar ik kan je zeker aanraden om (volgend jaar) ergens lid te worden, want het scheelt erg veel. Ik ben geen nominale student, maar zelfs bij de mastercolleges ken ik een mannetje of 30, hoewel niet alleen via de vereniging.![]()
Scudraket, ik zie dat je ook op IBA zit. Had je vandaag ook SCM? En dat feestje op SSR-R was trouwens best wel lachen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:05 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
SSR heeft afgelopen week de een post-Eureka feest gegeven, en de dag erna sloot de inschrijving. Lid worden is over het algemeen alleen mogelijk in en de week na het Eurekaweek. Ik kan je wel aanraden om, als je volgend jaar lid wil worden, je het beste in de Eurekaweek kan in schrijven, en dan meteen erna op KMT te gaan.
Ah ok, ik dacht aan je ondertitel dat je nog op de Bsc zat...quote:Op dinsdag 12 september 2006 23:59 schreef ScudRaket het volgende:
nopez, ik doe Master Finance & Investments
Fijn casenquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:59 schreef ScudRaket het volgende:
nopez, ik doe Master Finance & Investments
Ze zijn gelukkig niet zo groot in blok 1quote:
Valt mee idd, maar er gaat wel veel tijd inzitten.quote:Op woensdag 13 september 2006 00:11 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Ze zijn gelukkig niet zo groot in blok 1
Ik welquote:Op dinsdag 12 september 2006 23:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Scudraket, ik zie dat je ook op IBA zit. Had je vandaag ook SCM? En dat feestje op SSR-R was trouwens best wel lachen.
Ah ok, best een leuke lecture moet ik zeggen. Zat helemaal vooraan naast dat meisje van dat 'strijkijzer'quote:
Ja, ik zat een paar rijen voor die Duitser die een opmerking kreeg over zijn rode polo. Op zich een vrij interessant vak maar de lecturer ging er wel heel vlot doorheen.quote:Op woensdag 13 september 2006 17:01 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ah, dan zat ik een paar rijen achter je.
Had je vandaag ook Strategic Management?
Ja, als je de time table in Excel opvraagt blijft er ook niks over van de lay-out...quote:Op maandag 18 september 2006 12:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh, en ze moeten even zorgen dat je je timetable naar Outlook oid kan exporteren.
Bijna over de hele campus zijn hotspots beschikbaar, en ik heb ze al genoeg zien internetten in de collegezaal. Heb zelf van de week ook verbinding gekregen met m'n PDA.quote:Op dinsdag 19 september 2006 09:56 schreef apophis4u het volgende:
Als jij degene bent die sir verslagen schrijft is het handig
Verder voor in groepsverband werken
Verder zie je toch niemand met laptop in het college zitten? Daar is de kans trouwens ook klein dat je een wireless verbinding hebt. Dit heb je alleen in de mensas en computerruimtes van de T building volgens mij.
Je hebt niet echt een herfstvakantie bij veel faculteiten volgens mij, en iig geen vaste, meestal heb je wel een vrije week voor je tentamen enzo.quote:Op dinsdag 19 september 2006 12:25 schreef FranticDJ het volgende:
Van wanneer tot wanneer is het eigenlijk herfstvakantie?
haha doe jij international buisness administration ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 15:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij is IBA trouwens ook de enige studie van de EUR met drie weken kerstvakantie.
Verder heb je natuurlijk geen vakantie nodig; het hele jaar door is een grote vakantieOp een paar tentamenweekjes na
1e jaar zeker ?quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik doe International Business Administration.
Waarom?
Hij zit bij mij bij Supply Chain Management, dat is een Bsc 3e jaar course..!quote:Op dinsdag 19 september 2006 20:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
1e jaar zeker ?
Reden gewoon
weet ik waar ik je moet zoeken![]()
Ik geef je zn nr welquote:Op dinsdag 19 september 2006 20:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
1e jaar zeker ?
Reden gewoon
weet ik waar ik je moet zoeken![]()
Oh, ik had niet het idee dat hier voetbal motieven achter zaten. Als hij je daarvoor zoekt is 'Jorienvdherik' wel een heel triest geval.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ga je me dan bellen en heel stoer kankerjood roepen?
Welke nu?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:15 schreef Erasmusch het volgende:
Ah, bij ons 2ejaars.
Ik ben druk bezig met mn 2e master![]()
Uhmm jaquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ach ja.
Ik ga overigens Supply Chain Management niet doen. Strategic Management wel.
Heb je nog tentamens oid nodig voor bepaalde 2de jaars vakken?
Vroegâh, toen Methodology nog een p-vak was, toen het nog een open-boek-tentamen was, toen Tony Hak het nog gaf..quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Uhmm jaMethodology of Management science en Business Information management.
Ik zal morgen wel even een mooie .rar in elkaar zetten.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:19 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Uhmm jaMethodology of Management science en Business Information management.
Blij dat je geen SCM gaat doen, vorige week was wel leuk, maar de lecturer vandaag was echt te saai en moeilijk te verstaan... Morgen ook weer strategic management en dan weekend.
Moest jij trouwens ook je thesis met z'n 3en schrijven?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Vroegâh, toen Methodology nog een p-vak was, toen het nog een open-boek-tentamen was, toen Tony Hak het nog gaf..![]()
Wat een triest vak was dat zeg...![]()
Leernichtquote:
Klopt, doe nu A&C maar ben niet van plan die volledig af te ronden met thesis etcquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:19 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Welke nu?
Eerste was F&I right?
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Moest jij trouwens ook je thesis met z'n 3en schrijven?
editquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik zal morgen wel even een mooie .rar in elkaar zetten.
Wil je bij de Big 4 gaan werken?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:24 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Klopt, doe nu A&C maar ben niet van plan die volledig af te ronden met thesis etc
Dank je! Ik zal je een mailtje terugsturen als ik het heb ontvangen. Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
done.
Die knakker is nu de coordinator van 't Leeronderzoek. Bij de kickoff hield hij studenten tegen om ze 5 minuten later binnen te latenquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:21 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Vroegâh, toen Methodology nog een p-vak was, toen het nog een open-boek-tentamen was, toen Tony Hak het nog gaf..![]()
Wat een triest vak was dat zeg...![]()
Bachelor thesis gaat het over? Die heb ook met zn 3en geschreven hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:25 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
De derde was na het voorstel echter weer verdwenen.
Sinds afgelopen jaar is dat zo, daarvoor moest je het met z'n tweeën schrijven. Dat heeft me een jaar gekost
Hij is gelukkig getrouwd. Ik kwam ze tegen op een afstudeerborrel, ik dacht dat het de ouders van de geslaagde waren dus ik er enthousiast op af en feliciteren, was ie helemaal op zn teentjes getrapt dat ik m niet herkendequote:
Niet per se. Zie wel waar ik beland.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:26 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Wil je bij de Big 4 gaan werken?
Hoe heet zn held ook weer? Die gast met de handleiding van enquetes/case studies ofzoquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:30 schreef Version1 het volgende:
[..]
Die knakker is nu de coordinator van 't Leeronderzoek. Bij de kickoff hield hij studenten tegen om ze 5 minuten later binnen te laten![]()
quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:30 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Bachelor thesis gaat het over? Die heb ook met zn 3en geschreven hoor.
Hij loopt ALTIJD in die afgesleten spijkerbroek met dat rare overhemd erboven. En als hij binnenkomt met dat leren hoedje...quote:Hij is gelukkig getrouwd. Ik kwam ze tegen op een afstudeerborrel, ik dacht dat het de ouders van de geslaagde waren dus ik er enthousiast op af en feliciteren, was ie helemaal op zn teentjes getrapt dat ik m niet herkende![]()
Hee, daar zat ik ookquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:30 schreef Version1 het volgende:
[..]
Die knakker is nu de coordinator van 't Leeronderzoek. Bij de kickoff hield hij studenten tegen om ze 5 minuten later binnen te laten![]()
Je bedoelt dat lopende Ego dat de "Skill Sheets" geschreven heeft?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:31 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hoe heet zn held ook weer? Die gast met de handleiding van enquetes/case studies ofzo
O ja die Skill Sheetsquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je bedoelt dat lopende Ego dat de "Skill Sheets" geschreven heeft?
Daar begon ie tijdens die project intro ook over...quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:44 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
O ja die Skill Sheets![]()
Mr Rob van Tulder...
Die is wel ok trouwens.
Dat is inderdaad een hele goede, weet ik nog van een blauwe maandag bedrijfskunde, aardige vent idd.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:46 schreef ScudRaket het volgende:
Magala geeft volgens mij nog Organisation Dynamics, ook een aardige vent.
Kom er niet meer, degenen die ik met name ken zijn of al afgestudeerd, of zijn bezig...quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:47 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Daar begon ie tijdens die project intro ook over...Trouwens 2 uur van mijn leven vergooid daaro, wat een kansloze sessie. Ben niks te weten gekomen behalve deadlines
![]()
Morgen iemand naar de STAR IBA drinks in BUMB?
Nee, een of andere Spanjaard of Italiaan. Tenminste, twee jaar geleden. Gave kerel.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:46 schreef ScudRaket het volgende:
Vraagje trouwens aan de IBA-ers: Geeft KC O'Shaughnessy nog Micro? Wat een fantastische kerel was dat zeg. College na college het over pizza slices en films hebben, en dan zo zodat iedereen de stof nog begreep ook!
Magala geeft volgens mij nog Organisation Dynamics, ook een aardige vent.
Ik ga wel gewoon... Die workshop zit ik wel uit om 9.00quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:48 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Kom er niet meer, degenen die ik met name ken zijn of al afgestudeerd, of zijn bezig...
Bovendien om 9 uur een workshop de volgende dag
Zijn die social drinks eigenlijk leuk? En is het makkelijk om iemand anders mee te nemen die geen STAR member is? (wel FSR)quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik ga wel gewoon... Die workshop zit ik wel uit om 9.00
Is geen probleem.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:51 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Zijn die social drinks eigenlijk leuk? En is het makkelijk om iemand anders mee te nemen die geen STAR member is? (wel FSR)
Nee het was een Amerikaan die de ultieme guidelines voor een survey had gesproken. Kan ff niet op zn naam komen...quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:41 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Je bedoelt dat lopende Ego dat de "Skill Sheets" geschreven heeft?
Ja, daar zou toch gratis bier zijn ofzo?quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:53 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Is geen probleem.
BTW ik was vorig jaar bij dat IBA 5-year anniversary (woon dichtbij Parkzicht)... wat een afgang was dat zeg... een uur wachten voordat je binnen bent, zelfs als je al een bandje hebt....
Yapz...je moest wachten omdat de garderobe het niet trokquote:Op dinsdag 19 september 2006 23:56 schreef Erasmusch het volgende:
Ja, daar zou toch gratis bier zijn ofzo?![]()
En dan kwam je daar binnen, was het even leeg als een collegezaal...quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:58 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Yapz...je moest wachten omdat de garderobe het niet trok
Jij was dan ook wel erg laatquote:Op woensdag 20 september 2006 00:02 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
En dan kwam je daar binnen, was het even leeg als een collegezaal...
gvd nog op mn stuitje gevallen van zo'n 3m hek bij Dijkzigtquote:Op woensdag 20 september 2006 00:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij was dan ook wel erg laat![]()
Jaaaaa, wat een vertoning.quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:30 schreef Version1 het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook echt te warm. Was ook redelijk saai omdat ik niet zoveel mensen kende... Zijn daarom ook om half 2 naar huis gegaan!quote:Op donderdag 21 september 2006 02:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het was echt veeeeeeels te warm.
Normaal gesproken mailt ie snel terug.quote:Op donderdag 21 september 2006 20:40 schreef Public_NME het volgende:
Ik heb volgende week mijn eerste sessie voor Research Project A, nu heb ik verplichtingen in het buitenland, dus ik kan niet aanwezig zijn. De professor al gemaild, maar niks terug gehad.
Ik had die trip al geboekt toen ik nog niet wist dat ik bij RSM was aangenomen.
Denk je dat ze daar moeilijk over gaan doen? (in de manual staat dat je alleen afwezig mag zijn in geval van ziekte) De prof. is trouwens Hendrikse.
Bliksemschigt of ScudRaket ervaring?
Bij mij dus niet... Straks maar weer ff een mailtje de deur uit doen!quote:Op donderdag 21 september 2006 21:10 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Normaal gesproken mailt ie snel terug.![]()
Ja, ik heb een geldige reden en de rest van mijn groepje zal er ook zijn. De deadline haal ik sowieso wel, dus dat is ook niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 21 september 2006 23:04 schreef ScudRaket het volgende:
Als je zorgt dat je de deadline haalt en de rest van je groepje aanwezig is, is er uit mijn ervaring niets aan de hand.
Net gelezen! Bedankt!!!quote:
Is al een tijdje hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2006 13:06 schreef apophis4u het volgende:
haha, zeg maar dag tegen je herfst en voorjaarsvakantie... Dat kennen we niet op de uni
Die wifi spots zijn dan uitgebreid sinds ik voor het laatst daar ben geweest. Met de eurekaweek had ik buiten nog geen ontvangst.
True, vooral omdat je door je groepmembers enorm hard genaaid kan worden... Als je een meelifter hebt ben je sowieso al de sjaak.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:12 schreef snabbi het volgende:
[..]
Verder E&I gewoon scriptie schrijven in je eentje. Belachelijk om dat met meerdere mensen te doen.
Irritant gebouw is datquote:Op zondag 24 september 2006 20:51 schreef Lauder-Frost het volgende:
iemand enig idee waar M1-08 is?
Ja ik heb al stufi.quote:Op zondag 24 september 2006 22:47 schreef FranticDJ het volgende:
Codes staan er ook bij hoor..
Maarre ff wat anders.. hebben jullie al stufi ontvangen :S? Zou gister gestort moeten zijn..
jaquote:Op zondag 24 september 2006 23:13 schreef FranticDJ het volgende:
Ik nog niks.. En nog meerderen met mij..
Ligt er misschien aan omdat ik 1e jaars ben en nu voor t eerst stufi krijg?
Idd, vaak wel ja.quote:Op zaterdag 30 september 2006 11:13 schreef FranticDJ het volgende:
Blackboard is na 20 uur savonds/middernacht altijd heel traag..
Ik neem aan dat je Bouwer hebt voor Boekhouden. Dan moet je gewoon even een mailtje naar hem sturen en dan is het vaak op te lossen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 02:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hebben jullie donderdagavond ook ondervonden dat Blackboard erg traag was? Het zit namelijk zo, ik moest een toets (onder het kopje Assignment) maken voor Boekhouden via Blackboard maar toen ik naar de volgende vraag wilde bleef de site hangen, toen ik na een kwartier een refresh deed was ik volledig uitgelogd (en je kan zo'n toets maar 1 keer maken). De rest van het internet was wel gewoon snel, kortom dat doet mij denken dat de traagheid kwam door 'problemen' bij EUR.
De docent verwijt mij dat het niet volbrengen van de toets aan mijn internetverbinding lag en het zodoende mijn eigen schuld is.![]()
Overigens vind ik het raar dat dergelijke omstandigheden een online-toets zo in de war kunnen schoppen, op de UT (daar heb ik eerst gestudeerd) was dit altijd perfect geregeld.
Ik heb inderdaad Bouwer voor Boekhouden. Ik heb hem al een mailtje gestuurd en ik kreeg als antwoord terug dat internetuitval voor rekening van de student is en dat ik zodoende de toets niet opnieuw mag maken. Maar goed dat is dus onjuist als het zo is dat Blackboard wel vaker traag is, nota bene op het moment van de vastloper was de rest van mijn internet wel gewoon snel.quote:Op zondag 1 oktober 2006 13:29 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik neem aan dat je Bouwer hebt voor Boekhouden. Dan moet je gewoon even een mailtje naar hem sturen en dan is het vaak op te lossen.
Tenminste dat was vorig jaar bij mij het geval.
In de C-hal natuurlijk, je loopt dat gebouw binnen, gaat trapje op richting C-hal en tada in het trappenhuis is ook de ingang naar de bieb.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:01 schreef FranticDJ het volgende:
Waar ergens is de ingang van de universiteitsbibliotheek :x?
In de bieb kan je echt goed studeren. (zit altijd 2e verdieping links acterin). Wel veel mooie vrouwen in de bieb!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
In de C-hal natuurlijk, je loopt dat gebouw binnen, gaat trapje op richting C-hal en tada in het trappenhuis is ook de ingang naar de bieb.
lolquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:18 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Wel veel mooie vrouwen in de bieb!!!![]()
Jah dat krijgen wij morgenquote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:07 schreef Lennox het volgende:
door de draaideur heen nog
Wij hebben een heuse rondleiding gehad door de bieb
Ik ga ook wel, Now&Wow rocks!quote:
Ja, bij de EFR.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet iemand of je kaarten moet kopen om naar het EFR-Lijsttrekkersdebat te kunnen? En zo ja, waar zou dat dan kunnen?
Hmmm, dan ga ik morgen gelijk er naar vragen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ja, bij de EFR.
Meestal zijn de kaarten zeer snel weg!
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nu is, maar zo was het de vorige keren, er waren nogal veel van dit soort gelegenheden de afgelopen jaren. (Zo vanaf Pim, zegmaar.) Snel even langs om te informeren kan iig geen kwaad.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, dan ga ik morgen gelijk er naar vragen.
Ik denk dat het nog steeds als een trein loopt, het aantal plaatsen is maar zeer beperkt (het is toch in de aula van het C-gebouw?), en politiek is onder studenten altijd wel een redelijk populair onderwerp. Ben jij er wel eens geweest?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 01:19 schreef ThE_ED het volgende:
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nu is, maar zo was het de vorige keren, er waren nogal veel van dit soort gelegenheden de afgelopen jaren. (Zo vanaf Pim, zegmaar.) Snel even langs om te informeren kan iig geen kwaad.Mede vanwege Fortuyn is de beveiliging ook relatief streng; paspoort meenemen enzo bij het debat.
Ja, was wel leuk, ik ben er 2 keer geweest (bij een 2Vandaag debat). (Of was het nou 3?)quote:
Is het al uitverkocht of?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 12:26 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb net mijn kaart gereserveerd voor het debat
Vriendjes in de commissie![]()
wie?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik heb vandaag Roel uit big brother 5 gespot
Ik vond het vorig jaar zuighen dus ik heb besloten niet te gaan dit jaar.quote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef Public_NME het volgende:
Zometeen ff naar de STAR party in de Now&Wow, best wel zin in moet ik zeggen!!
Ik vond het best aardig moet ik zeggen! Wel superdruk... 2 zalen, eentje alleen maar house (Roog& Erick E die Basement Jaxx-Where's your head at draaien en de zaal totaal los laten gaanquote:Op donderdag 2 november 2006 22:47 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Ik vond het vorig jaar zuighen dus ik heb besloten niet te gaan dit jaar.
Dit vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
Iemand ervaring met die kaartjes voor het debat (zijn ze snel uitverkocht)? Ik heb van 11 tot 1 college (11 uur start de verkoop), heb ik nu de kans dat ik om 1 uur al te laat ben?
Dat denk ik wel eigenlijk ja...quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:35 schreef PietjePuk007 het volgende:
heb ik nu de kans dat ik om 1 uur al te laat ben?
een maat van een maat van me was zn portemonee kwijt geraakt, en wist er niks meer vanquote:Op donderdag 2 november 2006 22:15 schreef Public_NME het volgende:
Zometeen ff naar de STAR party in de Now&Wow, best wel zin in moet ik zeggen!!
3zalen tochquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:29 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik vond het best aardig moet ik zeggen! Wel superdruk... 2 zalen, eentje alleen maar house (Roog& Erick E die Basement Jaxx-Where's your head at draaien en de zaal totaal los laten gaan)
Ja oké, maar dat was chill-out waar de speakers doorgeschakeld stonden vanuit de house zaal!quote:
Ik vond dat wel meevallen? Gewoon lekkere housequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |