De erasmus betaalt een groot aantal abonnementen voor databanken. Deze databanken kom je alleen in met een inlognaam en wachtwoord of wanneer je ip binnen een bepaalde range valt. Door een VPN verbinding krijg je een erasmus ip nummer en dus kan je de digitale bronnen ophalen. In elk geval de meeste die je kan vinden via scholar.google.comquote:Op woensdag 6 september 2006 22:18 schreef FranticDJ het volgende:
Voor wat heb je dat vpn gedoe nodig dan?
De abstracts kan je altijd al vinden. Voor de volledige artikelen heb je juist de VPN verbinding nodig. Wel is het zo dat niet elke site via die verbinding werkt. Alleen de sites dus waar de EUR die licenties bij heeft. Voorbeeld van een best grote is ACM. Volledig overzicht op:quote:Op donderdag 7 september 2006 08:19 schreef apophis4u het volgende:
Je kan er meer vinden via de digitale databanken dan via scholar.google.com. Daarbij ook nog eens, degene die je ook via google kan vinden zijn dan alleen de abstracts en niet eens het volledige artikel...
http://www.erna.nl/vpn/vpn_access.htmlquote:Op donderdag 7 september 2006 22:45 schreef Erasmusch het volgende:
Met zo'n VPN kan je ook Datstream op dus. Moet al 4 jaar zo'n ding fixen... Waar moet ik dan zijn eigenlijk?
* stukovich meldt zich ook als schakelstudent BA (code 1 BE)quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:43 schreef Djensen het volgende:
Hoeveel ECTS is jullie programma? Mijne is 69...quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:30 schreef stukovich het volgende:
[..]
* stukovich meldt zich ook als schakelstudent BA (code 1 BE)
Welke vakken volg jij allemaal, ook nog derdejaars vakken?
Per vak gewoon volgens mij, als je het vak haalt krijg je je ECTS..quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zit dat met die ECTS? Als je overal voldoende voor haalt krijg je al de ects punten of..?
Nou, als je een 5.5 of hoger voor een vak scoort, krijg je dus het aantal ECTS dat voor dat vak staat. Jij bent 1e jaars bedrijfskunde student toch? Nouja, als ik het me goed herinner kan je het 1e trimester 16 punten halen. Tel daar 6 ECTS van het ondernemingsplan bij op plus de vakken van het 3e trimester [die vakken zijn echt easy... inkoppertjes] en je voldoet aan de BSA-eis van minimaal 40 ECTSquote:Op vrijdag 8 september 2006 22:16 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zit dat met die ECTS? Als je overal voldoende voor haalt krijg je al de ects punten of..?
Elk jaar verandert de lijst door het gebruik van nieuwere drukken of andere lesstof. Wel wordt er rekening gehouden met wanneer je nu een boek koopt voor financieringen en beleggingen, dat je bij finance 2 het jaar daarop dezelfde druk gebruikt.quote:Op zaterdag 9 september 2006 00:24 schreef FranticDJ het volgende:
Strategisch Ondernemingsplan is 2e en 3e trimester..
1e trimester zijn struikelblokken statistiek en wiskunde, naar het schijnt..
Heeft trouwens niemand complete boekenlijstjes voor alle jaren van BA tot nu toe?
83quote:Op vrijdag 8 september 2006 21:16 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Hoeveel ECTS is jullie programma? Mijne is 69...
Tja, ik wil juist zo snel mogelijk gaan werken... Ik doe juist deze opleiding omdat ik dan straks een grotere kans op een baan heb. (een baan die ik wil uiteraardquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:21 schreef stukovich het volgende:
[..]
83![]()
Maar aan de ene kant vind ik dat niet zo erg. Erg interessant allemaal plus het feit dat mijn deelneming aan de arbeidersklasse nog wat verlaat wordt
Dat werken mag nog wel eventjes uitgesteld worden.quote:Op zondag 10 september 2006 00:18 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tja, ik wil juist zo snel mogelijk gaan werken... Ik doe juist deze opleiding omdat ik dan straks een grotere kans op een baan heb. (een baan die ik wil uiteraard)
Deze studie is voor mij niet meer zoiets van 'lang leve de lol', maar ik neem het nu echt serieus. Het gaat nu echt over de toekomst...(het feesten heb ik wel gehad nu)
Ik hoop mijn schakeljaar en Master in 2 jaar te halen, maarja misschien lukt het straks voor geen kant. We zullen zien...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |