Nog een keerquote:Vanochtend op precies dezelfde plek en precies dezelfde tijd als gisteren ,dezelfde dubbele regenboog.![]()
![]()
Bron: VTMquote:Tubeke: tornado en wateroverlast
In Tubeke, in Waals-Brabant, hebben hevige regenbuien dinsdag voor overlast gezorgd. Op verscheidene plaatsen moest de brandweer water wegpompen. Zo stond er tot 20 centimeter water op de belangrijke hoofdweg naar Halle. De weg werd afgesloten voor het verkeer. Tubeke werd dinsdagmiddag ook getroffen door een tornado. Er was weinig schade, omdat de tornado ontstaan was boven enkele weilanden.
Kijk naar het westen, als het goed is zie je ook een aambeeld in de verte hangen. Of woon je té diep in de stad?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het regent hier behoorlijk, maar de zon schijnt ook. Dat blijf ik een raar fenomeen vinden.
Vanaf je balkonquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie 'm wel geloof ik... zodra ik weet of de richting die ik opkijk, het westen is.
.
Oh, dan keek ik verkeerdquote:
Maak er een foto van danquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Oh ja... Das waar![]()
Never mind dan.. Ik vond het mooi, dus ik denk; DELEN dat ding! Maar ja![]()
*druk in het hoofd*
Dan lijkt het de goede richting op te gaanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef zjroentje het volgende:
Delft is het ook gepasseerd.
Althans, dat hoop ik dan maar, want ik moet zo op de fiets.
In Vlaardingen is het al aardig aan het regenen,donderen en bliksemen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:38 schreef Xenwolfie het volgende:
Waar gaat het onweer van Den Haag heen, gaat het naar Rotterdam / Cappelle? Dan zit ik goed.
Nope, hoor het ook nog niet echt hard en veel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind de knallen in R'dam tot dusver nog niet heel interessant.
Hellevoetsluis heeft nu de wolken. Lijkt mij naar Rotterdam weg te trekken. Toen ik op het kanaal heb gereden zag ik in mijn spiegels de lichtflitsen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
In Vlaardingen is het al aardig aan het regenen,donderen en bliksemen.
Ik dacht dat dat uit de richting van Rotterdam kwam?
Daar heb ik ook een paar vanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:44 schreef IedeK. het volgende:
En de zonsondergang was ook al weer zo mooi![]()
[[url=http://xs305.xs.to/xs305/06352/bui211.jpg]afbeelding][/url]
Wat een week!
Sta je er mooi op? Iemand nog een radar linkje voor miJ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:05 schreef Xenwolfie het volgende:
Lol, ik wou net zeggen: is het onweer uitgedoofd (lucht is nog steeds blauw) word ik opeens gefotografeerd. Ik hoop echt dat ik de volle lading krijgt.
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uurquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:10 schreef X-fi het volgende:
[..]
Sta je er mooi op? Iemand nog een radar linkje voor miJ?
Jammer. Niets meer hier dan in Hellevoetsluisquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur
Volgensmij ligt er nog wat moois op koers deze kant opquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur
AHA! En nu je auto geparkeerd staat is er natuurlijk ook geen beweging meer in de wolk!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef Marjan1985 het volgende:
En de wolk dreef zeg maar met ons mee richting huis
gelukkig nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:21 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
AHA! En nu je auto geparkeerd staat is er natuurlijk ook geen beweging meer in de wolk!
Staan op de vorige pagina ;quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Teringgggggg Zware Dreunen op afstand!!!!!![]()
![]()
![]()
De foto's bekijk ik straks wel
Geen twijfel!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:25 schreef Mr.Natural het volgende:
Mooie luchten gezien de afgelopen dagen, en een hele duidelijke dubbele regenboog gisteravond.
Nog even een foto van gisteren van mij:
http://i4.tinypic.com/2607w2t.jpg
mammatus wolkjes?
Ik wilde net hetzelfde meldden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:20 schreef plankie het volgende:
Leeuwarden kan het eea aan geflits en gedonder melden
In Rotterdam heb ik geen noemenswaardig geknal gehoordquote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:05 schreef Evil-Cherry het volgende:
Die onweersbui van gister was echt bizar. Daar kwam geen donder uit, maar alleen maar knallen. Als jee had gezegd dat de Britten Nederland aan het binnenvallen waren had ik het ook gelooft.
Heel bizar.
Ik heb alles lekker voor mezelf gehoudenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In Rotterdam heb ik geen noemenswaardig geknal gehoord.
Ik zeg 't niet vaak, Nolius, maar: goed ideequote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Zou een heel forum over het weer niet interessant zijn op FOK?
Hier in De Bilt ook. Totaal onvoorspelbaar wanneer het nat is.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu weer droog maar dat zal denk ik maar tijdelijk zijn, de buien blijven hier met regelmaat langskomen en zijn toch best stevig ondanks dat ze maar van korte duur zijn telkens.
quote:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:17 schreef Bommel12 het volgende:
[afbeelding]
Foto van gister...zeer mooie regenboog!!![]()
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef E.T. het volgende:
in navolging van TC03.. ik zag hetzelfde. Rond 8 uur een waanzinnig mooie wolk richting het oosten (de wolk probeerde op de bovenste foto van de OP te lijken.. 't lukte niet echt, maar hij deed goed z'n best). Op dat moment zat ik in de auto en kon dus geen foto's maken. Zodra ik thuiskwam m'n camera gepakt en foto's gemaakt.. Helaas was het mooiste effect toen voorbij, maar 't was nog steeds mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en even voor het contrast.. zo zag de lucht achter me eruit
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef Marjan1985 het volgende:
rond 20:00 uur in Delft flinke zwarte wolken...daarna flink wat regen en onweer echt pal boven ons, in de auto gewoont rillen van de donder, echt machtig
Wat foto's gemaakt toen we weg gingen uit Delft maar zijn met simpel cameraatje genomen
btw nu elke keer een camera bij me, je weet niet wat voor weer je tegenkomt
Dit was op de heenweg, mooi blauw luchtje
[afbeelding]
Toen we uit de Ikea kwamen zagen we dit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de wolk dreef zeg maar met ons mee richting huis
Aan mij hoef je het niet meer te vragen hoorquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zou ik de volgende foto's in het archief mogen plaatsen?
Dat is wel leuk idee. Je zou dit topic kunne behouden voor het actuele weer en je zou nog topics kunnen openen over orkanen, tornado's, kaartjes, winters, etc. We zullen zien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Heb het al in discussie gegooitquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Okequote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:35 schreef Marjan1985 het volgende:
[..]
Aan mij hoef je het niet meer te vragen hoor
Yep gevondenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:32 schreef X-fi het volgende:
Heb jij mijn foto nog gevonden Speed?
Idd, zou ook mooi zijn als ze dat eens zouden doenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:20 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is wel leuk idee. Je zou dit topic kunne behouden voor het actuele weer en je zou nog topics kunnen openen over orkanen, tornado's, kaartjes, winters, etc. We zullen zien.
@speedy: Nog aardig goede foto's, vooral de eerste en laatste.
Hier vandaag wat lichte buitjes gehad. Nu licht bewolkt.
En deze dan, donkere onweersbui + zonsondergangquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yep gevondenmooie foto
maar vind em niet echt archiefwaardig, ik wil het liever bij verschijnselen houden ivp zonsondergangen enzo.
Heel erg jammer!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:05 schreef X-fi het volgende:
Over een aparte weerforum zijn ze tot nu toe niet echt in trek enzo
Ik probeer wel wat anders
Dat zou zeker nog wel kunnen, wist niet zeker of dat wel een bui was, ik zal ze zo even toevoegen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:25 schreef IedeK. het volgende:
[..]
En deze dan, donkere onweersbui + zonsondergang
[[url=http://xs305.xs.to/xs305/06352/bui211.jpg]afbeelding][/url]
Zeker jammer aangezien er toch een hoop belangstelling is in het weerquote:
Dat denk ik wel, en je kan het breder opzetten!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeker jammer aangezien er toch een hoop belangstelling is in het weerwaarschijndelijk zou dat alleen maar tot meer users aantrekken
Ik zie wel mogelijkheden om in [NWS] een actueel topic te starten.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zou zeker nog wel kunnen, wist niet zeker of dat wel een bui was, ik zal ze zo even toevoegen.
[..]
Zeker jammer aangezien er toch een hoop belangstelling is in het weerwaarschijndelijk zou dat alleen maar tot meer users aantrekken
te gespreid over het hele forum heen. Mij persoonlijk trekt dat gewoon niet.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zie wel mogelijkheden om in [NWS] een actueel topic te starten.
Actueel weer + voorspellingen... = NWS
Weerfoto's = [FOT]
En onweer blijft in DASOO-reeks vanwege de pakkende titel.
Nu is DASOO een grabbelton van alles en nogwat wat met weer te maken heeft (wat ook wel begrijpelijk is). Maar met een goede uitsplitsing heb je 3 werkbare topics. Nadeel is wel dat je alles moet gaan opsplitsen (en of door die ordening alles beter wordt .... ik heb er mijn twijfels over).
Hier hebben we 8 mnd geleden ook al over gesproken.![]()
Maar voor een seperaat forumpje is het te mager.
Pcies.... je kunt met linkjes wel het zaakje aan elkaar knopen. Maar het is te verleidelijk om kruisbestuiving toe te passen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:15 schreef Funnie het volgende:
[..]
te gespreid over het hele forum heen. Mij persoonlijk trekt dat gewoon niet.
Je ziet met de Hurricane-topics in NWS en WFL dat 't niet werkt. Ik post in het WFL-topic iets, maar dat zou net zo goed ook in het NWS-topic thuishoren. En dan zie ik in het NWS-topic iemand iets posten wat ik eerder in het WFL-topic postte. Dat werkt nietquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:17 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Pcies.... je kunt met linkjes wel het zaakje aan elkaar knopen. Maar het is te verleidelijk om kruisbestuiving toe te passen.
En toch lijkt me het handiger om er een subforum voor aan te maken ivp over het hele forum heen. Als je alles een beetje bijelkaar houd dan hou je het ook overzichterlijker, je zet toch ook niet het brood tussen de afwasmiddelen in?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:13 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zie wel mogelijkheden om in [NWS] een actueel topic te starten.
Actueel weer + voorspellingen... = NWS
Weerfoto's = [FOT]
En onweer blijft in DASOO-reeks vanwege de pakkende titel.
Nu is DASOO een grabbelton van alles en nogwat wat met weer te maken heeft (wat ook wel begrijpelijk is). Maar met een goede uitsplitsing heb je 3 werkbare topics. Nadeel is wel dat je alles moet gaan opsplitsen (en of door die ordening alles beter wordt .... ik heb er mijn twijfels over).
Hier hebben we 8 mnd geleden ook al over gesproken.![]()
Maar voor een seperaat forumpje is het te mager.
Geen foto's gemaakt?? Dan moet je wel balen zegquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:16 schreef Chokeme het volgende:
Vorige week op Ameland heel ruig onweer boven de zee gezien, mooooooooooooiiii
Dat is een unieke situatie omdat die orkaantopics zowel in [WFL] als in [NWS] past. En geeft veel crossover postings (waar ik me niet druk over ga maken).quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Je ziet met de Hurricane-topics in NWS en WFL dat 't niet werkt. Ik post in het WFL-topic iets, maar dat zou net zo goed ook in het NWS-topic thuishoren. En dan zie ik in het NWS-topic iemand iets posten wat ik eerder in het WFL-topic postte. Dat werkt niet.
Meld het even in [GC-FB].quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja, die "Centraal" optie vind ik ook maar niks, ze hadden het beter bovenaan kunnen plaatsen ivp onderaanof schakel het toch gewoon weer uit
![]()
Nee had alleen een wegwerpcamera bij me dus zou niet echt wat wordenquote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geen foto's gemaakt?? Dan moet je wel balen zeggister nog wat flitsen gezien, vandaag niet
Kudt... ga maar snel de boodschappen doen danquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:32 schreef Omaha het volgende:
Daar komt een aardig groot regengebied
[afbeelding]
Mwah. Nog niet echt hevige neerslagquote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:32 schreef Omaha het volgende:
Daar komt een aardig groot regengebied
[afbeelding]
wie niet?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:36 schreef Omaha het volgende:
Ik heb liever weer eens een dagje +23 met zon![]()
Renne!! Voor je het weet verregen je!!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 11:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kudt... ga maar snel de boodschappen doen dan.
quote:Augustus natste maand in zeker 100 jaar
DE BILT - Met circa 185 millimeter neerslag gemiddeld over het land (tegen normaal 62 mm) is augustus de natste oogstmaand in 100 jaar.
Dat heeft het KNMI donderdag laten weten. Het oude record, 152 mm, dateert van augustus 1969. Het record 'natste Nederlandse plaats ooit' werd donderdag niet gebroken, aldus een woordvoerder.
Op het neerslagstation in het Zeeuws-Vlaamse Schoondijke werd deze maand 320 mm afgetapt, iets minder dan het record van 325 mm dat Maasland (Zuid-Holland) in augustus 2004 vestigde.
„Zelden heeft een zomer twee zulke totaal verschillende gezichten laten zien als dit jaar. Juni en juli waren zeer zonnig, zeer droog en warm. Augustus echter was koel, zeer somber en dus recordnat.”
Ja natuurlijk een top idee !@quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
[Idee] Weer / natuur -forumquote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:32 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk een top idee !@
De dag is nog niet voorbij, misschien red Schoonhoven het nog.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 13:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_zeker_100_jaar.html :
[..]
Zal ik doen.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 01:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Meld het even in [GC-FB].
In [NWS] hebben we bijna geen centrale topics meer. Elk topic moet zichzelf maar bewijzen (is wel zo eerlijk).
Dat is jammerquote:Op donderdag 31 augustus 2006 02:16 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nee had alleen een wegwerpcamera bij me dus zou niet echt wat worden
Vlaardingenquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:59 schreef Christine het volgende:
Waar is dat?
In de Bilt niks anders dan wolkenquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:09 schreef X-fi het volgende:
Wolkjes hier.
Het is inderdaad benauwd ja. Laat maar lekker even flink regenen/onweren.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:12 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
In de Bilt niks anders dan wolkenen benauwd ook nog!
Op 2 hele kleine buitjes na, is 't hier de hele dag al droog. Maar 't is wel bewolkt . Beetje saaie dag vandaagquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:13 schreef MissHobje het volgende:
Het regent sinds 16.00![]()
Ik snak naar de zon.
Ik dacht dat jij een mannetje was..quote:Op zondag 3 september 2006 15:21 schreef INViCTuS het volgende:
hier is ook een kutwind
quote:Op zondag 3 september 2006 15:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een mannetje was..
quote:Op zondag 3 september 2006 19:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
Haha, geloof je het zelf?
Chill!quote:Op zondag 3 september 2006 23:01 schreef Gappie het volgende:
2130 was het hier nog 19 graden.. wel een lekker temperatuurtje nog! maar woensdag wordt het weer 25!
Hoeraaaaaa !quote:Op zondag 3 september 2006 23:01 schreef Gappie het volgende:
2130 was het hier nog 19 graden.. wel een lekker temperatuurtje nog! maar woensdag wordt het weer 25!
We worden helemaalquote:Op maandag 4 september 2006 04:59 schreef indahnesia.com het volgende:
is het nog een beetje weer in Nederland?
Te gek...quote:Op maandag 4 september 2006 16:24 schreef Nolius het volgende:
Check dit!
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2006/9/2/weerfoto.html
Ja, maar ze gaan bij het Journaal dus ook foto's tonenquote:Op maandag 4 september 2006 17:26 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Te gek...
Wel apart trouwens.. zo zie je ze amper.. en afgelopen maand zeer regelmatig![]()
Gek weer ook tegenwoordig.
Ach, ik moet het nog zien.quote:Op maandag 4 september 2006 19:42 schreef Keromane het volgende:
Ter info voor de winterliefhebber:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=533149&tid=533149
Mooie sfeerfoto's!quote:Op maandag 4 september 2006 21:13 schreef MosPos het volgende:
Hier mooie lucht rond kwart over 7
[afbeelding]
[afbeelding]
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Nolius het volgende:Yvonne zei zojuist op FOK!radio dat het weerforum er komt
Ik hoorde 't. 14.gifquote:Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Nolius het volgende:Yvonne zei zojuist op FOK!radio dat het weerforum er komt
quote:Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Nolius het volgende:Yvonne zei zojuist op FOK!radio dat het weerforum er komt
Prachtige foto's!quote:Op maandag 4 september 2006 21:13 schreef MosPos het volgende:
Hier mooie lucht rond kwart over 7
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat mag. Me broertje vindt dat vast goed. "Thuis" dus wel mooie luchten, hier gewoom helder.quote:Op maandag 4 september 2006 23:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Prachtige foto's!mag ik ze toevoegen in het archief?
Misschien komt dat wel door mijquote:Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Nolius het volgende:Yvonne zei zojuist op FOK!radio dat het weerforum er komt
Deze zin snap ik even nietquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:35 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ja, dat mag. Me broertje vindt dat vast goed. "Thuis" dus wel mooie luchten, hier gewoom helder.
Waar sla je die foto's eigenlijk opKan iedereen die foto's bekijken
![]()
quote:Op maandag 4 september 2006 21:39 schreef Nolius het volgende:Yvonne zei zojuist op FOK!radio dat het weerforum er komt
[Idee] Weer / natuur -forumquote:Op dinsdag 5 september 2006 00:40 schreef X-fi het volgende:
[..]
Misschien komt dat wel door mij. Heb het in de groep gegooid.
Laat maar. Ik heb dat stukje gemist. Maar nadat ik ff terug gekeken heb is nu alles duidelijk.quote:Op dinsdag 5 september 2006 07:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Deze zin snap ik even niet
Tmin: 11.3 graden, brrrrrrrr
Het is allemaal heel onzeker. Sommige zeggen dat het van 't weekend veel gaat regenen, volgens andere blijft het droog. Tot en met begin volgende week is het allemaal aardig onzeker. Maar het blijft tot en met woensdag droog.quote:Op dinsdag 5 september 2006 12:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Kut KNMIvoorspellingen kloppen nooit en veranderen om de dag enorm
![]()
Vandaag verheugd op een dagje zon, nou het ziet grijs en grauw en regent zelfs.
Inderdaad, had eigenlijk het zonnetje wel verwacht, maar het miezert hier gewoonquote:Op dinsdag 5 september 2006 12:30 schreef Hertog_Martin het volgende:
Kut KNMIvoorspellingen kloppen nooit en veranderen om de dag enorm
![]()
Vandaag verheugd op een dagje zon, nou het ziet grijs en grauw en regent zelfs.
Geen idee. Heb het hier vandaanquote:Op dinsdag 5 september 2006 16:11 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Waar, wanneer was dat?
Hier lijkt de zon er zo toch wel door te komen.
Aha okequote:Op dinsdag 5 september 2006 10:09 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Laat maar. Ik heb dat stukje gemist. Maar nadat ik ff terug gekeken heb is nu alles duidelijk.
Hier nog bewolkt, al probeert de zon er door heen te komen.
Het schijnt dat ze er achter de schermen niet zoveel in zien. Maar volgens Yvonne komt het erquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:23 schreef Christine het volgende:
Nu hebben we wel ineens zo'n stom graftakkenforum, maar geen leuk weerforum. Dat hebben ze "naar achteren" genomen..
quote:"Ik houd niet van onweer. Het begint flitsend, maar eindigt altijd met gedonder"
Die komt eraan hoorquote:Op woensdag 6 september 2006 18:59 schreef Christine het volgende:
25 graden was een goede gok, wat win ik nu?
Een weerforum???.
HIer ook de hele dag zonnig, maar heb de hele dag op school gezetenquote:Op woensdag 6 september 2006 19:02 schreef Christine het volgende:
In Utrecht was het de hele dag zonnig. Ik heb iig de hele dag op terrasjes gehangen. Vervelend, I know, maar iemand moet het doen he.
Ziet er goed uit. Misschien iets te warm (1 graadquote:Op woensdag 6 september 2006 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weersverwachting opgewaardeert naar Versie 1.4
Klik
Tevens iconen erbij geplaast, vermeld er wel bij dat niet alle iconen door het KNMI wordt gebruikt, deze zijn door mij bewerkt
Ik kan er soms naast zitten, maar zo'n blunder als gister met mijn 23 graden in zeeland tegenover 26 graden werkelijkheid zal denk ik niet meer voor komenquote:Op woensdag 6 september 2006 23:15 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Misschien iets te warm (1 graad).
HIer helder.Zal morgen ochtend wel anders zijn.
Inderdaad, regen. Heb ik me vanmorgen helemaal in mijn regenpak gehezen, is het na 10 minuten weer droog...quote:
Je 'harde wind' icoon is mooi geanimeerd! Ga je dat ook met de rest nog doen? Bliksemende bliksems, druipende regen, dat soort werk?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Weersverwachting opgewaardeert naar Versie 1.4
Klik
Tevens iconen erbij geplaast, vermeld er wel bij dat niet alle iconen door het KNMI wordt gebruikt, deze zijn door mij bewerkt
Ik weet niet of jij ooit in la France bent geweest, maar die 24 graden is bij lange na niet in ZW Frankrijk. La Havre ligt aan zee, wellicht hebben ze een windje van zee.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oja, kijk eens naar ZW Frankrijk, 24 graden, terwijl het een aantal KM's verder dik 27-28 graden is.
Ik ben van plan om alle iconen te animeren, zon/regen/hagel etcquote:Op donderdag 7 september 2006 09:03 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Je 'harde wind' icoon is mooi geanimeerd! Ga je dat ook met de rest nog doen? Bliksemende bliksems, druipende regen, dat soort werk?
Kijk hier maar eens:quote:Op donderdag 7 september 2006 16:33 schreef Christine het volgende:
Wat is whalesmouth?
Er wordt hier aardig wat gefotografeerd. Maar je moet het niet zo zien als FOT. De kwaliteit qua foto is niet het belangrijkste. Ik probeer ook zo veel mogelijk te fotograferen. Heb geen DSLR maar een aardig goede Digicam. Maar die DSLR komt erquote:Op donderdag 7 september 2006 21:10 schreef no1uknow het volgende:
Hier is de maansverduistering duidelijk te zien!
Ziet er nog niet eens zķ bijzonder uit, net alsof er een wolk voor een klein gedeelte voor zit, maar is wel grappig.
of heeft dat niks met dit topicreeks te maken?
Leuk topic(reeks) trouwens, ik volg dit al een tijdje.
Mijn pa is helemaal into foto's maken, dus doet ie ook wel eens van het weer.
Fotograferen jullie wel eens onweer? Heb ik laatst namelijk (2 maanden geleden ofzo) een keer gedaan (m'n pa heeft een Nikon D70 camera, die ik ook mag gebruiken). Ik zal als ik de kans krijg even een paar foto's uppen.
Nee dat snap ik, maar zelf ben ik vooral geīnteresseerd in beelden zeg maarquote:Op donderdag 7 september 2006 21:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er wordt hier aardig wat gefotografeerd. Maar je moet het niet zo zien als FOT. De kwaliteit qua foto is niet het belangrijkste. Ik probeer ook zo veel mogelijk te fotograferen. Heb geen DSLR maar een aardig goede Digicam. Maar die DSLR komt er. Waarschijnlijk de D50 (arme student). Hebben thuis wel een zeer oude SLR, maar dit jaar nog geen nachtonweer gehad. Speedy heeft trouwens een D70 en roel_jewel heeft een EOS ....
De maan is/was hier nergens te bekennen.
DSLRs hebben een groter dynamisch bereik vanwege de grotere sensor, ideaal voor wolken zodat contouren in hele lichte en hele donkere gedeelten goed zichtbaar blijven. Sneeuwlandschappen doen het trouwens ook goed denk ik.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:24 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er wordt hier aardig wat gefotografeerd. Maar je moet het niet zo zien als FOT. De kwaliteit qua foto is niet het belangrijkste. Ik probeer ook zo veel mogelijk te fotograferen. Heb geen DSLR maar een aardig goede Digicam. Maar die DSLR komt er. Waarschijnlijk de D50 (arme student). Hebben thuis wel een zeer oude SLR, maar dit jaar nog geen nachtonweer gehad. Speedy heeft trouwens een D70 en roel_jewel heeft een EOS ....
De maan is/was hier nergens te bekennen.
Sat snap ik ja. Al heb ik op me digi nu ook een sluitertijd van 30 sec (alleen nogal veel ruis). En sluitertijden van een dslr kan je zelf bepalen. Alleen moet ik eerst maar eens gaan sparen. Rijbewijs, DSLR....quote:Op donderdag 7 september 2006 22:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
DSLRs hebben een groter dynamisch bereik vanwege de grotere sensor, ideaal voor wolken zodat contouren in hele lichte en hele donkere gedeelten goed zichtbaar blijven. Sneeuwlandschappen doen het trouwens ook goed denk ik.
Sluitertijden langer dan 15 seconden (soms tot zelfs 8~10 minuten) zijn met deze camera's mogelijk, ideaal voor bliksemfotografie in de avond/nacht. Statiefje erbij... camera erop... richten op een onweersbui... sluiter open zetten en wachten maar.![]()
Lange(re) sluitertijden zijn tevens ideaal voor het fotograferen van NLC's, noorderlicht en meteorietenregens.
* DemonRage is ook van plan een DSLR camera te kopen...
btw... eindelijk weer eens lekker weer!
Over de eerste doen ze het zeker goed bij sneeuw enzoquote:Op donderdag 7 september 2006 22:50 schreef DemonRage het volgende:
[..]
DSLRs hebben een groter dynamisch bereik vanwege de grotere sensor, ideaal voor wolken zodat contouren in hele lichte en hele donkere gedeelten goed zichtbaar blijven. Sneeuwlandschappen doen het trouwens ook goed denk ik.
Sluitertijden langer dan 15 seconden (soms tot zelfs 8~10 minuten) zijn met deze camera's mogelijk,
btw... eindelijk weer eens lekker weer!
Binnenkort begint het weer als het goed isquote:Op vrijdag 8 september 2006 14:57 schreef Adelante het volgende:
dat seizoen heb je al gehad daar toch?
Dat is mooi! Hier weer in de vroege ochtend een wolkeloze lucht. Nu in Hellevoetsluisquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:12 schreef Allan24 het volgende:
Niet alleen in Hardinxveld-Giessendam
In ALmere ookquote:Op zaterdag 9 september 2006 17:02 schreef X-fi het volgende:
Prachtig weer nu in Hardinxveld-Giessendam.
Aan het eind van de week waarschijnlijk weer. Eerst nog maar een paar warme dagen. Was vandaag ook wel lekker weer.quote:
Ik heb al geprobeert maar helaas wil me dat niet echt lukken, ik laat dit dan ook eerst nog even links liggen tot ik alle 46 iconen geanimeert hebquote:Op zondag 10 september 2006 22:36 schreef highway101 het volgende:
Heb je ook een icoon voor een shelfcloud?![]()
Gemiddelde maximale temperatuur:quote:Op maandag 11 september 2006 10:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Morgen 30 graden las ik in de krant, in hoeverre is dat absurd voor de maand september?
Die heeft hij toch?quote:Op dinsdag 12 september 2006 09:17 schreef i2Them2 het volgende:
Komt er ook er ook nog een icoontje voor regen en hagel?
Reken er maar niet op.quote:Op dinsdag 12 september 2006 11:07 schreef T1andonly het volgende:
Hier in Noord-Limburg begint het al aardig op te warmenvolgens mij wordt het een mooie dag met misschien in de avond een onweersbui
Ja, hij heeft een icoon voor regen en een icoon voor hagel. Maar hij heeft geen icoon voor regen en hagel (samen).quote:
Oooooooh. Hmmja, tekstverklaren was niet écht mijn sterkste punt op de Havo, en nog niet, blijkbaarquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:22 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ja, hij heeft een icoon voor regen en een icoon voor hagel. Maar hij heeft geen icoon voor regen en hagel (samen).
Die bui is hyperactiefquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:19 schreef hellmondunited het volgende:
hahaha die supercell komt deze kant op met een heleeeeeeeeee hoop bliksem!
elke 2 of 3 seconden zeker een ontlading!
de bui is aan t inkakken.. hoop dat ie toch eindhoven nog zal halen...quote:Op dinsdag 12 september 2006 20:39 schreef Prowl het volgende:
[..]
Die bui is hyperactief
Ik kijk hier recht omhoog tegen de bui aan en echt elke paar seconden een kleine ontlading.
Volgens mij zijn de kleine flitsjes wat aan het afnemen en komt nu het harde werk![]()
En er is geen activiteit meer te bekennen vanaf hier![]()
zie hem nu pas in de radarloop, jammer dat hij ingestort is. Was leuk geweest als hij boven het Philipsstadion tot ontlading was gekomenquote:Op dinsdag 12 september 2006 20:19 schreef hellmondunited het volgende:
hahaha die supercell komt deze kant op met een heleeeeeeeeee hoop bliksem!
elke 2 of 3 seconden zeker een ontlading!
Neem je toch een lichte achtergrond?quote:Op dinsdag 12 september 2006 07:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ach doe mijn best, helaas worden ze totaal niet mooi als ze op een donkere achtergrond worden weergeven, dat is wel een kleine nadeel maar maakt niet uit
12.8 als min temp, momenteel 13.1 graden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |