Nog een keerquote:Vanochtend op precies dezelfde plek en precies dezelfde tijd als gisteren ,dezelfde dubbele regenboog.![]()
![]()
Bron: VTMquote:Tubeke: tornado en wateroverlast
In Tubeke, in Waals-Brabant, hebben hevige regenbuien dinsdag voor overlast gezorgd. Op verscheidene plaatsen moest de brandweer water wegpompen. Zo stond er tot 20 centimeter water op de belangrijke hoofdweg naar Halle. De weg werd afgesloten voor het verkeer. Tubeke werd dinsdagmiddag ook getroffen door een tornado. Er was weinig schade, omdat de tornado ontstaan was boven enkele weilanden.
Kijk naar het westen, als het goed is zie je ook een aambeeld in de verte hangen. Of woon je té diep in de stad?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Het regent hier behoorlijk, maar de zon schijnt ook. Dat blijf ik een raar fenomeen vinden.
Vanaf je balkonquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie 'm wel geloof ik... zodra ik weet of de richting die ik opkijk, het westen is.
.
Oh, dan keek ik verkeerdquote:
Maak er een foto van danquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Oh ja... Das waar![]()
Never mind dan.. Ik vond het mooi, dus ik denk; DELEN dat ding! Maar ja![]()
*druk in het hoofd*
Dan lijkt het de goede richting op te gaanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:39 schreef zjroentje het volgende:
Delft is het ook gepasseerd.
Althans, dat hoop ik dan maar, want ik moet zo op de fiets.
In Vlaardingen is het al aardig aan het regenen,donderen en bliksemen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:38 schreef Xenwolfie het volgende:
Waar gaat het onweer van Den Haag heen, gaat het naar Rotterdam / Cappelle? Dan zit ik goed.
Nope, hoor het ook nog niet echt hard en veel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:40 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind de knallen in R'dam tot dusver nog niet heel interessant.
Hellevoetsluis heeft nu de wolken. Lijkt mij naar Rotterdam weg te trekken. Toen ik op het kanaal heb gereden zag ik in mijn spiegels de lichtflitsen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:40 schreef mazaru het volgende:
[..]
In Vlaardingen is het al aardig aan het regenen,donderen en bliksemen.
Ik dacht dat dat uit de richting van Rotterdam kwam?
Daar heb ik ook een paar vanquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:44 schreef IedeK. het volgende:
En de zonsondergang was ook al weer zo mooi![]()
[[url=http://xs305.xs.to/xs305/06352/bui211.jpg]afbeelding][/url]
Wat een week!
Sta je er mooi op? Iemand nog een radar linkje voor miJ?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:05 schreef Xenwolfie het volgende:
Lol, ik wou net zeggen: is het onweer uitgedoofd (lucht is nog steeds blauw) word ik opeens gefotografeerd. Ik hoop echt dat ik de volle lading krijgt.
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uurquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:10 schreef X-fi het volgende:
[..]
Sta je er mooi op? Iemand nog een radar linkje voor miJ?
Jammer. Niets meer hier dan in Hellevoetsluisquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur
Volgensmij ligt er nog wat moois op koers deze kant opquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef Christine het volgende:
[..]
http://www.meteox.com/h.aspx?r=holiday&jaar=-3&soort=loop3uur
AHA! En nu je auto geparkeerd staat is er natuurlijk ook geen beweging meer in de wolk!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef Marjan1985 het volgende:
En de wolk dreef zeg maar met ons mee richting huis
gelukkig nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:21 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
AHA! En nu je auto geparkeerd staat is er natuurlijk ook geen beweging meer in de wolk!
Staan op de vorige pagina ;quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
Teringgggggg Zware Dreunen op afstand!!!!!![]()
![]()
![]()
De foto's bekijk ik straks wel
Geen twijfel!!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:25 schreef Mr.Natural het volgende:
Mooie luchten gezien de afgelopen dagen, en een hele duidelijke dubbele regenboog gisteravond.
Nog even een foto van gisteren van mij:
http://i4.tinypic.com/2607w2t.jpg
mammatus wolkjes?
Ik wilde net hetzelfde meldden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:20 schreef plankie het volgende:
Leeuwarden kan het eea aan geflits en gedonder melden
In Rotterdam heb ik geen noemenswaardig geknal gehoordquote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:05 schreef Evil-Cherry het volgende:
Die onweersbui van gister was echt bizar. Daar kwam geen donder uit, maar alleen maar knallen. Als jee had gezegd dat de Britten Nederland aan het binnenvallen waren had ik het ook gelooft.
Heel bizar.
Ik heb alles lekker voor mezelf gehoudenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
In Rotterdam heb ik geen noemenswaardig geknal gehoord.
Ik zeg 't niet vaak, Nolius, maar: goed ideequote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Zou een heel forum over het weer niet interessant zijn op FOK?
Hier in De Bilt ook. Totaal onvoorspelbaar wanneer het nat is.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:55 schreef Jor_Dii het volgende:
Nu weer droog maar dat zal denk ik maar tijdelijk zijn, de buien blijven hier met regelmaat langskomen en zijn toch best stevig ondanks dat ze maar van korte duur zijn telkens.
quote:
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:17 schreef Bommel12 het volgende:
[afbeelding]
Foto van gister...zeer mooie regenboog!!![]()
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:12 schreef E.T. het volgende:
in navolging van TC03.. ik zag hetzelfde. Rond 8 uur een waanzinnig mooie wolk richting het oosten (de wolk probeerde op de bovenste foto van de OP te lijken.. 't lukte niet echt, maar hij deed goed z'n best). Op dat moment zat ik in de auto en kon dus geen foto's maken. Zodra ik thuiskwam m'n camera gepakt en foto's gemaakt.. Helaas was het mooiste effect toen voorbij, maar 't was nog steeds mooi:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en even voor het contrast.. zo zag de lucht achter me eruit
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:20 schreef Marjan1985 het volgende:
rond 20:00 uur in Delft flinke zwarte wolken...daarna flink wat regen en onweer echt pal boven ons, in de auto gewoont rillen van de donder, echt machtig
Wat foto's gemaakt toen we weg gingen uit Delft maar zijn met simpel cameraatje genomen
btw nu elke keer een camera bij me, je weet niet wat voor weer je tegenkomt
Dit was op de heenweg, mooi blauw luchtje
[afbeelding]
Toen we uit de Ikea kwamen zagen we dit
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En de wolk dreef zeg maar met ons mee richting huis
Aan mij hoef je het niet meer te vragen hoorquote:Op woensdag 30 augustus 2006 17:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zou ik de volgende foto's in het archief mogen plaatsen?
Dat is wel leuk idee. Je zou dit topic kunne behouden voor het actuele weer en je zou nog topics kunnen openen over orkanen, tornado's, kaartjes, winters, etc. We zullen zien.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Heb het al in discussie gegooitquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:52 schreef Nolius het volgende:
Okequote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:35 schreef Marjan1985 het volgende:
[..]
Aan mij hoef je het niet meer te vragen hoor
Yep gevondenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:32 schreef X-fi het volgende:
Heb jij mijn foto nog gevonden Speed?
Idd, zou ook mooi zijn als ze dat eens zouden doenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 20:20 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Dat is wel leuk idee. Je zou dit topic kunne behouden voor het actuele weer en je zou nog topics kunnen openen over orkanen, tornado's, kaartjes, winters, etc. We zullen zien.
@speedy: Nog aardig goede foto's, vooral de eerste en laatste.
Hier vandaag wat lichte buitjes gehad. Nu licht bewolkt.
En deze dan, donkere onweersbui + zonsondergangquote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
Yep gevondenmooie foto
maar vind em niet echt archiefwaardig, ik wil het liever bij verschijnselen houden ivp zonsondergangen enzo.
Heel erg jammer!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:05 schreef X-fi het volgende:
Over een aparte weerforum zijn ze tot nu toe niet echt in trek enzo
Ik probeer wel wat anders
Dat zou zeker nog wel kunnen, wist niet zeker of dat wel een bui was, ik zal ze zo even toevoegen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:25 schreef IedeK. het volgende:
[..]
En deze dan, donkere onweersbui + zonsondergang
[[url=http://xs305.xs.to/xs305/06352/bui211.jpg]afbeelding][/url]
Zeker jammer aangezien er toch een hoop belangstelling is in het weerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |