abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 20:39:39 #101
81237 releaze
best of both worlds
pi_44113115
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:30 schreef reese.com het volgende:
Precies dat wilde ik nog zeggen, wat Fannetje dus nu al zegt.
Welk kind lust er geen kaas, komkommer en worst???
tuurlijk lusten ze dat allemaal, maar het is meer het idee er om heen dat kinderen het niet willen eten. Als ze altijd snoep gewend zijn, en dan kaas krijgen. Zitten ze daar met een zuur gezicht (KAN). 'wil ik niet, lust ik niet', al dat gemekker over naturel chips of paprikachips, ze willen toch allemaal skeletjes. Dr hoeven er maar twee te zijn en ze kunnen die hele groep aansteken. Het lijkt mij sneu voor je kind als het zou gebeuren, maar aan de andere kant is het ook wellicht weer eelt op de ziel. Het is een afweging die je maakt voor je kind, denk ik. Neem je het risico dat je kind wellicht gekwetst thuiskomt op zijn of haar verjaardag als je zoiets hoort? Zoiets ofzo.
pi_44113170
Ja dat begrijp ik wel releaze en je hebt ook wel gelijk hoor, zo kan het inderdaad gaan maar ik vind het schandalig dat dit soort dingen bij de kleuters al voorkomen en dat de juf hier ook gewoon in mee gaat.
Syllables govern the world
pi_44113275
Als je als juf positief tegenover dit soort traktaties bent, zijn de kindern dit vaak ook. Zelf lekker meesmullen en laten ruilen wat ze niet lusten. Ik heb (op die zilveruitjes na) nog nooit zure gezichten gezien bij zulke traktaties
  zondag 3 december 2006 @ 20:45:35 #104
81237 releaze
best of both worlds
pi_44113317
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:41 schreef reese.com het volgende:
Ja dat begrijp ik wel releaze en je hebt ook wel gelijk hoor, zo kan het inderdaad gaan maar ik vind het schandalig dat dit soort dingen bij de kleuters al voorkomen en dat de juf hier ook gewoon in mee gaat.
dat het bij kleuters voorkomt vind ik helemaal niet vreemd, dat de juf hier in meegaat vind ik wel schandalig. Dit vind ik bij uitstek iets dat onder de opvoedkundige taken van een juf/leidster valt. Sociaal gedrag in groepsomgeving.
  Licht Ontvlambaar zondag 3 december 2006 @ 20:52:04 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_44113539
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:37 schreef reese.com het volgende:

[..]

Serieus?

Eigenwijzigheid of echt niet lusten? Komkommer snap ik nog dat is te gezond maar de rest...
Ze is bijna 2,5 overigens... Ze eet geen kaas, wel smeerkaas en geen worst, nauwelijks vlees. Maar ze laat zich hangen voor fruit en rozijntjes.

Persoonlijk vind ik het leuk als er iets zelfgemaakt wordt... Ik heb toen Isa naar de peuters ging cakejes gebakken. Folietje erom en iedereen blij

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 03-12-2006 21:03:42 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_44113654
Ach misschien komt het nog, maar het verbaast me wel. Ik dacht altijd dat zo'n kaas en worst prikker de 'safe option' was omdat iedereen het wel eet.
Hoewel er niks mis is met geen vlees eten trouwens.
Syllables govern the world
pi_44121378
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:30 schreef reese.com het volgende:
Precies dat wilde ik nog zeggen, wat Fannetje dus nu al zegt.
Welk kind lust er geen kaas, komkommer en worst???
De mijne dus niet.
Komkommer heb ik haar op alle mogelijke manieren proberen te laten eten, aanmoedigen tot een likje, van een likje naar een kleine hapje, maar goor blijft ze het vinden.
De enige worst die zij dan wil eten is die smac worst voor door de macaroni.
en kaas lust ze alleen in gesmolten vorm op een tosti.
wij gaan puntzakjes patat (chips) met een bolletje Mayonaise (spekje) trakteren. Helaas ongezond dus, maar ik denk dat het voor haar heel verdrietig zou zijn als ze, op een voor haar grote dag, met een grote doos lekkere frisse appels de klas door zou moeten terwijl ze het zelf niet lust. Plakje cake is ze ook niet bepaald gek op. Taart is b.v maar heel zelden dat ze dat eet want er zit vaak cake in verwerkt. Zij is meer van de sperziboontjes en de doperwtjes met (gekookte) wortel en een lekkere gehaktbal.
Maar of andere kinderen zo`n warme gezonde traktatie overdag zien zitten betwijfel ik.
The waves you made will always be
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 december 2006 @ 07:36:45 #108
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44123392
pepper, Christan eet ook pas sinds dit jaar komkommer Er is nog hoop
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44177562
quote:
Op maandag 4 december 2006 07:36 schreef Rewimo het volgende:
pepper, Christan eet ook pas sinds dit jaar komkommer Er is nog hoop
Ik blijf ook moed houden hoor!
Ze eet ook pas sinds afgelopen zomer brood, helaas wel wit alleen maar iets is beter dan niets. Ik heb ook al dat wit brood geprobeerd dat op wit lijkt maar de voedingsstoffen van bruin heeft, maar daar trapte ze niet in.
Ik heb het ook in tosti vorm nog geprobeerd aan te bieden maar ze proeft het gewoon gelijk.
Zo makkelijk als Max was met eten zo moeilijk is zij. Max vond echt alles lekker, hij at zelfs met smaak olijven met een hap slagroom na en begon daarna vrolijk een frikandel weg te smikkelen.
Maar ik blijf doorgaan hoor!!
Ik krijg haar ooit ook op het fruit en dingen als komkommer en/of tomaat. Ooit gaat ook dat lukken!
The waves you made will always be
pi_44308523
quote:
Op zondag 3 december 2006 11:13 schreef livelink het volgende:
lookinforyou, ik wilde je nog bedanken voor jouw leuke idee (potlood met harlekijnkop en dingetjes eraan hangen). Ik heb hem schaamteloos gejat en er zwarte pieten en sinterklazen van gemaakt met cadeautjes (yoghurtrozijntjes en ballon) eraan bungelend. Was een succes.

Ik ben heel benieuwd naar je struisvogels, maar ik vermoed dat dat een brug te ver wordt voor mij.

Het idee van jou is ook leuk, heaven. Zeker voor de echte kleintjes.
Natuurlijk mag je mijn idee gebruiken, daar post ik het toch voor. Post een een plaatje dan, van wat jij ervan hebt gemaakt.
Ik heb de struisvogels klaar.
Ik maak z.s.m. een fotootje.
Keep the faith!!
  zondag 10 december 2006 @ 18:38:27 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44309430
Sorry, ik heb geen foto's gemaakt. Het wordt bij ons altijd nachtwerk, die traktaties, dus we zijn meteen toen we klaar waren naar bed gegaan.

Maar binnenkort ga ik weer een variatie maken op hetzelfde voor mijn dochter en dan probeer ik een foto te maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44310216
quote:
Op zondag 10 december 2006 18:38 schreef livelink het volgende:
Sorry, ik heb geen foto's gemaakt. Het wordt bij ons altijd nachtwerk, die traktaties, dus we zijn meteen toen we klaar waren naar bed gegaan.

Maar binnenkort ga ik weer een variatie maken op hetzelfde voor mijn dochter en dan probeer ik een foto te maken.
Ik ben benieuwd.

ik zal morgen een foto posten hier.
Keep the faith!!
pi_44643439
Noah heeft gisteren getrakteerd op het kdv

Het moet een Bumba poppetje voorstellen Er had nog een gezichtje bij gemoeten maar met papier werd dat lelijk en op het flesje tekenen lukte niet Maar het viel erg in de smaak, letterlijk en figuurlijk
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44645096
wilde al roepen Bumba bumba......
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 22 december 2006 @ 08:14:58 #115
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44649808
O, Tex, wat slim! mag ik 'm na-apen? Ik wilde eigenlijk Bumbapoppetjes van vilt maken, maar daar had ik veel eerder mee moeten beginnen.... Wat leuk!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_44650210
grappig tex! ik ga 'm ook onthouden. moet je wel veel van die fruitdrankjes voor kopen. heb je er nog iets in gedaan?
  vrijdag 22 december 2006 @ 09:02:47 #117
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44650359
Haha ik heb hem ook maar van internet geplukt hoor, natuurlijk mogen jullie hem gebruiken

Bix, op internet hadden ze het idd over lege flesjes en dan gevuld met van die rijstepop-dingetjes. Maar daar was ik ook te laat mee begonnen. En om nou al die flesjes leeg te spoelen door de gootsteen vond ik ook zo zonde.

Had er wel nog een doosje smarties bij gedaan omdat ik het zo saai vond als ze alleen wat te drinken hadden (en toen Noah paar weken geleden afscheid nam van de babygroep had ik al rozijntjes gedaan).
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44652238
rijstepop dingetjes zijn gevaarlijk... daar kun je makkelijk in blijven hangen namelijk en dit spreekt een volwassenen.....
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 22 december 2006 @ 11:41:50 #119
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44653669
Ja ik had zelf al bedacht om het dan te vullen met rozijntjes of smarties of zoiets. Alleen heeft Bumba dan een gekleurd/donker gezichtje (als je de verpakking van het flesje eraf haalt)
©Dumbo
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:07:00 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_44654305
Je zou eventueel ronde stickers kunnen maken waar je gezichtjes op tekent en die erop plakken?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:09:25 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44654367
Ik had wel geprobeerd met papier (strook eromheen, en rondes uitgeknipt en opgeplakt) en daarop gezichtjes getekend, maar ik vond het niet mooi worden... En kwam een beetje in tijdnood dus toen maar zonder. En heb er niemand over gehoord
©Dumbo
  vrijdag 22 december 2006 @ 12:40:20 #122
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_44655136

dit is wat Merlijn uitdeelt vandaag
pi_44657143
ik kwam net toevallig langs pipoos en heb geel en rood vilt gekocht. ben ik erg of ben ik erg?!

merlijn, ben je jarig jochie!? gefeliciteerd! mooie traktaties hoor! [edit]ah, bijna zag ik in 't baby-topic. nou, alvast gefeliciteerd dan en veel plezier vandaag op 't kdveestje. [/edit]
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:30:15 #124
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44658127
Ga jij 'm wel van vilt maken Bix? (Nu ga ik twijfelen. Want om zo'n flesje is het minder werk dan een vingerpoppetje. Hmmm. Maar! Knutsel ze!
Magneet, leuk!
pi_44658194
je kunt 'm van vilt toch ook om een flesje maken? dat was mijn plan eigenlijk. of om iets anders, een beetje kleiner misschien. maar aan vingerpoppetjes had ik nog niet eens gedacht.
  vrijdag 22 december 2006 @ 14:40:23 #126
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44658391
Ik zal m'n viltleverancier zo 's bellen. Dan maak ik dit weekend een proefexemplaar. En dan mail ik je mijn bevindingen en tijdsduur wel. (En als jij dan hetzelfde doet dan hebben we de snelste manier en prachitge na-aap Bumba's van vilt. ) (Joepie!)
pi_44658599
hihi, OK. ben benieuwd!
pi_44713650

Dit zijn dus de struisvogels geworden.
Op de dag van Justin zijn verjaardag rijg ik spekkies aan de satéprikkers.
Keep the faith!!
pi_44713750
En deze heb ik laatst voor een buurmeisje gemaakt.
Haar moeder had zoveel aan haar hoofd, dat ik de traktaties voor haar heb gemaakt.

Keep the faith!!
pi_44714193
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:55 schreef lookinforyou het volgende:
[afbeelding]

Dit zijn dus de struisvogels geworden.
Op de dag van Justin zijn verjaardag rijg ik spekkies aan de satéprikkers.
Wat leuk! Hoe heb je die gemaakt?
pi_44714461
quote:
Op zondag 24 december 2006 18:16 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat leuk! Hoe heb je die gemaakt?
Rondjes uitgeknipt, een snaveltje erop, en van die plakoogjes (Hema) erop geplakt. En achterop veren geplakt.
Het werk viel me 100% mee.
Mijn zoontje vind ze gelukkig ook erg leuk.
Keep the faith!!
  zondag 21 januari 2007 @ 21:32:40 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45568677

Luuke heeft getrakteerd! Zelfgemaakte Bumba's. Het was wat werk maar zeker de moeite waard!!!
  zondag 21 januari 2007 @ 21:39:17 #133
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_45568733
Ze zijn echt supermooi en leuk, Lishe!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 21 januari 2007 @ 21:52:04 #134
1627 dutchie
Eįmanė Sśrion
pi_45568830
Wow!!!
Ik ga jou bij Léons en Cas' verjaardag inschakelen voor traktaties.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_45569366
Lishe wat zijn ze leuk gweorden!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 22 januari 2007 @ 06:44:42 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_45570097
wat doen jullie dat toch allemaal mooi en groot en uitgebreid
ik dacht ik ga eens kijken want morgen gaat Liam voor het eerst naar peuterspeelzaal en woensdag ie ie jarig dus er zal toch ook getrakteerd moeten worden maar jeutje, ik ben niet zo handig en creatief
die bumba's zijn echt geweldig!
stormy waters...
sailin'
pi_45570530
Lishe wat gaaf!! En wat een werk moet dat geweest zijn!
  maandag 22 januari 2007 @ 08:51:17 #138
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45570658
Lishe, ik vind ze geweldig! Bix, zijn die van jou al klaar?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 22 januari 2007 @ 09:10:03 #139
1627 dutchie
Eįmanė Sśrion
pi_45570871
Belana, ik kom ook niet verder dan een fel gekleurd pakketje van crepe-papier met een getikt (want lelijk handschrif) kaartje eraan en een vrolijk lintje eromheen. Met inhoud of course.
En ik vind het er gewoon wel leuk uitzien. Heb er gewoon geen tijd voor en ben ook niet zo handig. En de kindjes vinden het net zo leuk hoor.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 22 januari 2007 @ 09:10:37 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_45570883
leuk die bumba's
hoe zit het nou in elkaar? (ofwel hoe zitten die handjes nou vast )
  maandag 22 januari 2007 @ 09:22:33 #141
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45571071
Dank jullie wel.
Alles is dubbel gedaan behalve de handjes Lady wrb. Aan de handjes heb ik een extra 'flapje' geknipt en tussen de mouwtjes gestopt.
Toevallig had ik nu tijd genoeg en veel zin om ze te maken. Een traktatie met crepepapier is voor de kinderen inderdaad net zo leuk Dutch. Maar daar ging het me niet om hoor. Als ik toch zin heb om te knutselen kan ik maar beter iets maken wat ik kan gebruiken. (En mocht je hulp nodig hebben, roep maar, ik heb tijd genoeg! )
pi_45571239
Lishe wat zijn ze ontzettend leuk geworden zeg
Jans ging uit dr dak toen ze zag
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_45571285
Wat een lieve Bumbaatjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45571315
oooh lishe wat zijn ze super mooi gelukt!!!
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:29:20 #145
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_45687343
Ow wat zien die Bumba's er mooi uit...

Even inspiratie hier opdoen. Twan is pas in maart jarig maar toch. Hij wil graag een zakje chips trakteren. Alleen een zakje chips vind ik erg saai. Aangezien hij piraatjes ook erg leuk vindt, zoek ik iets in die sfeer om de zakjes chips te "verpakken". Hebben jullie enig idee? Op internet ben ik nog niet veel wijzer geworden.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 09:39:31 #146
81992 Githa
pi_45687528
Spongs bobjes van maken het model heb je al
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:45:48 #147
114177 Diaan73
pi_45687650
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:39 schreef Githa het volgende:
Spongs bobjes van maken het model heb je al
maar hij wil graag piraatjes... en voor de meisjes Dora....
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 09:49:27 #148
81992 Githa
pi_45687731
Dan is de keuze tochal gemaakt
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:52:56 #149
114177 Diaan73
pi_45687801
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:49 schreef Githa het volgende:
Dan is de keuze tochal gemaakt
Ja dat wel, maar ben op zoek naar inspiratie hoe dat te maken/ik de zakjes chips het beste kan verpakken.

Ik heb hier wel iets gevonden, maar ben nog even verder aan het oriėnteren of ik zelf ook iets kan maken.
Make love, not war ☮
pi_45690402
Het zakje chips gebruiken als zeil voor een (piraten)boot? En verder wat piraten dingen, stickers ofzo, aanbrengen naar eigen idee?

En voor Dora kun je misschien het zakje chips gebruiken als lijf en dan zet je er een hoofd op en plak je er handen en voeten op/aa ofzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')