abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41422708
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Buitengewoon enge man is dat.
ik vind hem nog 1 van de weinig goede mensen binnen de VVD
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41534386
Zo dat was dik net op rtl4 nieuws. Anton van Schijndel uitte openlijk kritiek op Rutte.
Het kwam er op neer dat Rutte ook weer een papper en nathouder is en van SCHijndel voelt zich verwant met 1NL.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 6 september 2006 @ 16:44:16 #203
136 V.
Like tears in rain...
pi_41553418
Rutte heeft Van Schijndelen zojuist uit de fractie gemieterd:
quote:
Rutte zet Van Schijndel uit de fractie

DEN HAAG (ANP) - VVD-leider Mark Rutte heeft Tweede Kamerlid Anton van Schijndel woensdag uit de fratcie gezet. De VVD heeft dat bekendgemaakt.
Bron ANP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41553536
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:44 schreef Verbal het volgende:
Rutte heeft Van Schijndelen zojuist uit de fractie gemieterd:
[..]

Bron ANP

V.
eigen topicje waard?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 6 september 2006 @ 16:50:07 #205
136 V.
Like tears in rain...
pi_41553584
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

eigen topicje waard?
Vind ik niet. Er is momenteel al zo'n enorme wildgroei aan drie- en vierdubbele, elkaar overlappende topics in POL.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_41553657
Het houdt ook maar niet op in de VVD. Wat een zooitje daar. Nou, ja die van Schijndel, wie nam die clown nog serieus....
pi_41553715
Haha ach de coalitie had toch al geen meerderheid meer .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41553787
quote:
Op woensdag 6 september 2006 16:50 schreef Verbal het volgende:

[..]

Vind ik niet. Er is momenteel al zo'n enorme wildgroei aan drie- en vierdubbele, elkaar overlappende topics in POL.

V.
Dat is waar.
Er is echt een scheuring gaande in de VVD. Rutte laat hiermee zien vooral ervor te zorgen dat hij straks met de grote partijen kan regeren. alle opties blijven open.
Dit schept wel weer ruimte op rechts, of verdonk moet alles afdekken, maar kan me dat niet voorstellen.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41554097
quote:
VVD zet Van Schijndel uit fractie
Het Kamerlid Anton van Schijndel is uit de VVD-fractie gezet. Hij uitte vandaag in De Volkskrant kritiek op het VVD-programma en noemde zijn 35e plaats op de kandidatenlijst een signaal dat zijn opvattingen in de VVD niet welkom zijn.

VVD-leider Rutte heeft Van Schijndel voor de keus gesteld zijn kritiek in te slikken of zijn zetel op te geven. Van Schijndel was volgens Rutte niet bereid aan die eis tegemoet te komen.

Mogelijk sluit Van Schijndel zich aan bij Eén NL van Marco Pastors. Hij vindt het vreemdelingenbeleid van de VVD te slap en is tegen Turks EU-lidmaatschap.
  Redactie Frontpage woensdag 6 september 2006 @ 19:58:40 #210
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41559675
Van Schijndel... Bij de DWDD dacht ik naar een slechte PF-kloon te kijken.
pi_41572250
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:58 schreef SunChaser het volgende:
Van Schijndel... Bij de DWDD dacht ik naar een slechte PF-kloon te kijken.
Ik wilde hier ongeveer hetzelfde gaan typen, inderdaad. Het is waarachtig net Pim Fortuyn. Hij heeft zelfs nog bijna dezelfde intonatie in z'n stem. En hij is ook al even kaal...

Maar goed... het gaat in elk geval lekker bij de VVD. De hele soap begint zo onderhand LPF-achtige trekjes aan te nemen, met partijgenoten die elkaar voor rotte vis uitschelden, politici die als kleine kinderen piepen omdat een ander hoger op de lijst staat, Rutte die kandidaten de deur wijst, regiovoorzitter die boos is omdat Veenendaal te laag staat.

Iets zegt mij dat de kiezers straks op 22 november de VVD genadeloos gaan afstraffen voor al dit gekonkel. En voordat ik het verwijt krijg dat dat wishful thinking is, nee... beslist niet. Ik zie liever een sterkere VVD dan een sterk CDA. Ik heb liever een coalitie van PvdA en VVD dan PvdA en CDA, vandaar.
pi_41572534
Je merkt aan alles dat ze nog een periode regeren nooit een keer gaan trekken. Die moeten echt intern orde op zaken stellen voor ze zich weer met regeren bezig gaan houden.
  donderdag 7 september 2006 @ 05:59:46 #213
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_41573747
Wat dVTB zegt, het lijkt wel de nieuwe LPF die VVD. Ze schelden elkaar verrot, iedereen kakelt maar wat en er is vaker onenigheid dan ooit.

Wel leuk om te volgen dat stelletje jokers..
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_41577213
Ik kan er niet om treuren dat het slecht gaat met de VVD. Er is wel een groot nadeel: de kiezers vluchten straks in grote getalen naar het CDA en dan kan Bos het schudden als premier. Dan is Balkenende V weer een feit.
pi_41585562
wordt Hans van Balen voor onderdompelen van gevangenen een nieuwe rel? Is dit ook de mening van Rutte? Lijkt me toch niet dat hij de verkiezingen in wil gaan als de partij die voor martelen is... Alleen electoraal gezien is het geen lekkere uitgangspositie.
And that is the news.''
pi_41585960
quote:
Op donderdag 7 september 2006 15:29 schreef One_of_the_few het volgende:
wordt Hans van Balen voor onderdompelen van gevangenen een nieuwe rel? Is dit ook de mening van Rutte? Lijkt me toch niet dat hij de verkiezingen in wil gaan als de partij die voor martelen is... Alleen electoraal gezien is het geen lekkere uitgangspositie.
Het kan daar niet op met lieden die gruwelijk uit de bocht vliegen. Volgens mij heeft Rutte het hele zooitje niet eens in de hand. Volgens mij is Rutte zo vertrokken, zeker na een verkiezingsnederlaag. Hij lijkt geen leider te zijn....
  vrijdag 8 september 2006 @ 09:17:54 #217
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_41608951
Wees blij dat degene die uit de bocht kan vliegen, dat al voor het daadwerkelijk vaststellen van de kieslijst doet. Je kunt ze dan in ieder geval nog van de lijst schrappen. Al kun je je natuurlijk afvragen, hoe ze dan op de voorlopige lijst terecht zijn gekomen.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
pi_41609065
De mensen die nu stennis schoppen, zijn voornamelijk oudgedienden; mensen die al langer VVD-politicus zijn. Bij mijn weten is Docters van Leeuwen de enige uitzondering.

Verder lijkt het er inderdaad wel op dat Rutte de leiding niet echt in handen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')