Mwah..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De chaos is nu wel erg groot. De partij is rijp voor een aantal jaren oppositie.
hoezo chaos? het is niet meer dan normaal dat van alle huidige kamerleden niet iedereen voldoet in de ogen van de partijleiding. en ik lig van sommige nobody's ook echt niet wakker. inderdaad, arno visser had wat hoger gemogen, maar v schijndel vind ik dus echt niets.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De chaos is nu wel erg groot. De partij is rijp voor een aantal jaren oppositie.
Dit is natuurlijk een enorme klap voor het leiderschap van Rutten. Iemand zelf vragen die veel publiciteit krijgt en hem dan niet eens voor het congres op de lijst kunnen houden. Blunder van jewelste.quote:
In dit geval lijkt het me gewoon haantjes gedrag van docters van leeuwen en kun je het Rutte niet kwalijk nemen dat iemand niet tevreden is met zijn voorlopige en zeer verkiesbare 10e plek.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een enorme klap voor het leiderschap van Rutten. Iemand zelf vragen die veel publiciteit krijgt en hem dan niet eens voor het congres op de lijst kunnen houden. Blunder van jewelste.
Ja als we dit al als incidenten gaan beschouwen rommelt het wel erg binnen de VVD. Dit was gewoon een lijsttrekkerverkiezing niets meer en niets minder. Alleen de idiote media aandacht zorgde ervoor dat de strijd heter leek dan die was imo.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:49 schreef dwergplaneet het volgende:
Dit is niet het eerste incident bij de VVD.
- De strijd tussen Verdonk en Rutte
Het rommelt in de VVD, en dat kan niet goed zijn voor de partij.
Tuurlijk speelt het ego van Docters een grote rol maar punt is wel dat dat bekend was en dat Rutte Docters er graag bij wilde hebben. Docters stond aanvankelijk ook op 5. Als je zo'n man vraagt dan weet je wat voor vlees (!) je in de kuip haalt en wat de risico's zijn. Dit is toch echt wel schadelijk en het zegt ook veel over de richtingenstrijd. Het is gewoon niet zo heel goed voor zijn leiderschap maar hij krijgt nog genoeg kansen om zich te verbeteren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:48 schreef Chewie het volgende:
[..]
In dit geval lijkt het me gewoon haantjes gedrag van docters van leeuwen en kun je het Rutte niet kwalijk nemen dat iemand niet tevreden is met zijn voorlopige en zeer verkiesbare 10e plek.
Ik vind het erg schadelijk voor de politiek dat er zoveel nadruk wordt gelegd op leiderschap en partij-organisatie.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 09:51 schreef SCH het volgende:
Het is gewoon niet zo heel goed voor zijn leiderschap maar hij krijgt nog genoeg kansen om zich te verbeteren.
Bron? Dit hoor ik voor het eerst namelijk. Angezien de leden nog mogen bepalen zou hij zelfs nog plaats 2 kunnen krijgen.quote:
Een richtingenstrijd is niet erg voor een partij en deze lijst geeft de leden dan ook blijkbaar de keuze om de richting te bepalen.quote:Als je zo'n man vraagt dan weet je wat voor vlees (!) je in de kuip haalt en wat de risico's zijn. Dit is toch echt wel schadelijk en het zegt ook veel over de richtingenstrijd. Het is gewoon niet zo heel goed voor zijn leiderschap maar hij krijgt nog genoeg kansen om zich te verbeteren.
Tuurlijk, maar bij een eerder uitgelekte conceptlijst stond hij op 5, stond dit weekend ergens in de kranten en hoorde ik gisteren ook op de radio.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bron? Dit hoor ik voor het eerst namelijk. Angezien de leden nog mogen bepalen zou hij zelfs nog plaats 2 kunnen krijgen.
Het hoeft niet schadelijk te zijn maar de uitstraling van een partij die het onderling niet eens is en verdeeld lijkt, moet niet te lang duren. Ik zie toch een partij die moeite heeft om een duidelijke keuze te maken, met een liberale voorman en een populistische nummer 2. Daar gaat de strijd Teeven-Docters ook precies over.quote:Een richtingenstrijd is niet erg voor een partij en deze lijst geeft de leden dan ook blijkbaar de keuze om de richting te bepalen.
Waarom zou het een slechte zaak zijn om een bepaald standpunt te hebben, te houden, en tevreden te zijn over het aantal mensen dat dat steunt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:06 schreef mr.vulcano het volgende:
Ten eerste vind ik de chaos nog wel meevallen. Ten tweede ben ik blij dat het geen vast geroest geheel is. Een aantal partijen hebben daar last van. Neem bijvoorbeeld GroenLinks, die heeft het de afgelopen jaren gewoon slecht gedaan in de peilingen. Maar daar heerst serene rust. Dat lijkt me pas een slechte zaak.
Er is geen paniek, dat is wat anders.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:06 schreef mr.vulcano het volgende:
Ten eerste vind ik de chaos nog wel meevallen. Ten tweede ben ik blij dat het geen vast geroest geheel is. Een aantal partijen hebben daar last van. Neem bijvoorbeeld GroenLinks, die heeft het de afgelopen jaren gewoon slecht gedaan in de peilingen. Maar daar heerst serene rust. Dat lijkt me pas een slechte zaak.
Ik ben er zeker geen fan van. Maar voor een beginner deed ie het imo niet slecht....Redelijk goede debater en iemand die imo goed bij de partij past....En dus verbaasd dat de man nu op een onverkiesbare plaats staat....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Zo goed vind ik van de Ham niet.
Teeven was een prima vent. Docters schildert hem nu af als een rechtlijnige harde rechtse doordouwer maar dat is niet mijn ervaring.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:41 schreef Dwersdriever het volgende:
Fred Teeven stond in de Tweede Kamer bekend als een hardwerkend lid met een goede dossierkennis. Veel van zijn collega's vonden het jammer dat hij alweer zo snel moest afhaken. Het is overigens ook in de omgang een sympathiek overkomende man met een duidelijke visie op justitiebeleid. Dat is overigens zeker geen extreme visie.
De keuze voor Docters van Leeuwen was voor toen ik het voor het eerst hoorde al een onbegrijpelijke. Ik denk dat de VVD zonder hem beter af is.
Zeker , dit is ook het beeld wat ik altijd van de VVD heb gehad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:03 schreef Napalm het volgende:
[..]
Ik betoog al jaren dat de VVD in wezen een partij is met een liberale, elitaire top die het merendeel van het beleid en stand punten bepaalt.
Ik schat zo van de helft van het VVD-electoraat. Dit bleek ook bij de lijsttrekkerverkiezing. Rutte had een nipte voorsprong....en Jelleke had bijna niets..quote:De gemiddelde VVD-kiezer is veel meer "jan-met de pet" en kritisch inzake immigratie.
Nou de PvdA kreeg er ook geweldig van langs...quote:Het is dan ook niet opvallend om te constateren dat de VVD de grootste klappen heeft gehad van de opkomst van de LPF en de andere Fortuynopvolgers.
Juist niet. Na het incident met Wilders is de richtingenstrijd juist verder opgelaaid en tot op de dag van vandaag nog steeds actueel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Naar mijn mening goed opgelost. Jammer dat hij ooit voor de VVD in de kamer heeft gezeten. (en dus nog steeds een zetel heeft)
Nou dat je op voorhand al in de lach schiet als je hem op tv ziet. Wie neemt die man uberhaupt nog serieusquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef sigme het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen van Baalen?
Dat bleek helemaal niet uit de lijsttrekkersverkiezing. Veenendaal piste primair naast de pot omdat er ontzettend strategisch gestemd werd. Veel mensen, waaronder ikzelf, hebben Rutte gestemd om Verdonk van de eerste plaats te houden, niet omdat Veenendaal zo'n slecht verhaal zou hebben.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik schat zo van de helft van het VVD-electoraat. Dit bleek ook bij de lijsttrekkerverkiezing. Rutte had een nipte voorsprong....en Jelleke had bijna niets..
Ah, het is weer eens tijd om iemand op zijn uiterlijk te beoordelen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dat je op voorhand al in de lach schiet als je hem op tv ziet. Wie neemt die man uberhaupt nog serieus![]()
Het verbaast me nog hoe hoog hij op die lijst komt....
Het was ooit Hans van Baalen of Baalen van Hans, nou ja de VVD heeft nu in ieder geval duidelijk voor hem gekozen.....
Het zegt meer over Docters dan over Teeven denk ik. Docters van Leeuwen heeft een opvallend succesvolle ambtelijke loopbaan achter de rug dus hij zal wel zijn goede kanten hebben, maar op mij is hij altijd overgekomen als een blaaskaak.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Teeven was een prima vent. Docters schildert hem nu af als een rechtlijnige harde rechtse doordouwer maar dat is niet mijn ervaring.
Dat is zonder meer waar en ik heb ook het vermoeden dat Rutte daar op uit is.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:06 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
De VVD zit nu onafgebroken in het kabinet sinds het eerste kabinet Kok in 1994. Met afstand de langste periode voor deze partij om daadwerkelijk uitvoerende macht te hebben. Een periode in de oppositie heeft vaak heilsame werking voor een partij. Dat zag je bij het CDA en nu ook bij de PvdA, wellicht dat de VVD deze periode ook kan gebruiken voor een interne richtingbepaling en om een nieuwe generatie politici te laten wennen aan het politieke handwerk.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:07 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is zonder meer waar en ik heb ook het vermoeden dat Rutte daar op uit is.
Dat is toch belachelijk, EchtGaaf, dat je iemand diskwalificeert op basis van z'n uiterlijk? Inhoudelijk is hij een goed kamerlid, met dossierkennis, kan goed uit z'n woorden komen, neemt stelling en verdedigt deze.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:55 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou dat je op voorhand al in de lach schiet als je hem op tv ziet. Wie neemt die man uberhaupt nog serieus![]()
Het verbaast me nog hoe hoog hij op die lijst komt....
Het was ooit Hans van Baalen of Baalen van Hans, nou ja de VVD heeft nu in ieder geval duidelijk voor hem gekozen.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |