De man laat echter nu wel zijn ware aard zien. Als je niet eens tevreden kan zijn met de 10e plaats , dan is het een verwend kind....quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef kevin85 het volgende:
Helaas van Doctors van Leeuwen..
Met zo'n man scoor je gewoon zetels..
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:09 schreef dVTB het volgende:
[..]
OK, zoals je wilt...
[..]
Wellicht heeft DIT er iets mee te maken en heeft Rutte wat mensen tegen zich in het harnas gejaagd? http://www.nrc.nl/krant/article412850.ece
Belachelijk dat die man terugtreedt terwijl ie op de 10e plaats terecht is gekomen. Zo'n man vindt z'n eigen eer blijkbaar belangrijker dan het werk dat ie in de Kamer had kunnen doen. Docters van Leeuwen kunnen we missen als kiespijn, weg met die clown!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef kevin85 het volgende:
Ja hij heeft er minstens 2 nodig om op te zitten.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:12 schreef kevin85 het volgende:
Ja, ze kondigde het vorige week al aan.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:31 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Dat was toch al een weekje bekend?
Of niet?
quote:Tot verbazing van veel collega’s stelde bijvoorbeeld Kamerlid Bibi de Vries zich herkiesbaar voor een nieuwe termijn. De oud-vice-fractievoorzitter steunde Rutte openlijk tijdens zijn campagne voor het lijsttrekkerschap, maar is niet geliefd bij de meeste leden. Daar komt bij dat ze een boek aan het schrijven is met daarin haar ervaring van de afgelopen jaren. Dat boek, dat 16 oktober uitkomt, wordt door menig liberaal Kamerlid met angst tegemoet gezien.
[..]
En voor de bewindslieden en andere bobo’s met Kamerambities geldt dat zij een dezer dagen een voorzichtige hint krijgen over de plek die zij ongeveer zullen krijgen. Als zij daar geen genoegen mee nemen, kunnen ze zich altijd nog discreet terugtrekken voordat de lijst gepubliceerd wordt.
http://www.nrc.nl/krant/article412850.ece
ik hoop dat hij dat nu ook kan schudden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Zijn ego is te groot voor plek 10. Kan me wel voorstellen dat hij gehoopt had hoger te komen. Maar het gaat je als kamerlid toch om de baan? Om iets te veranderen, idealen te verwezenlijken? Als je al zo snel het opgeeft zegt het genoeg over zijn ambitie als kamerlid. Misschien hoopt hij nu nog minister te worden..
Ik denk dat het zijn uitstraling is. En ik ben het bijna nooit eens met zijn ideen. Hij komt niet echt sympathiek over..quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef sigme het volgende:
Wat heeft iedereen toch tegen van Baalen?
Het gaat allemaal een beetje warrig. Rutte heeft nog niet echt de leiding over zijn partij als balkenende en bos.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ik hoop dat hij dat nu ook kan schudden.
zowieso gaan heel die verziekingen van de vvd op niets uitlopen. (en ja dat is een spelfout)
Lekker laten gaan hij is toch een te groot haantje voor in de politiekquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:20 schreef kevin85 het volgende:
Beetje kinderachtig van Doctors..
Net of de no. 10 niet in de kamer komt..
hij wordt toch alleen maar verliefd op ministers enzo. Er is al drama genoeg he?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:45 schreef Martijn_77 het volgende:
Beter dat ie weg gaat hij is een te groot haantje voor in de politiek
De hoge plaats voor Teeven heeft denk ik te maken met de voorkeur uit de rechterflank van de VVD.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:45 schreef Sidekick het volgende:
Op het eerste gezicht een vreemde reactie van Van Leeuwen omdat hij toch wel in de Kamer zou komen, maar het is wel opmerkelijk dat Fred Teeven zo hoog staat. Dat geeft wel een signaal af. Verder ken ik de inhoudelijke verschillen tussen de twee niet goed om daar specifiek over te oordelen.
Ik kan er niet zo veel over vinden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Weet iemand in hoeverre de leden invloed hebben op de kieslijst? Men kan dacht ik nog hoger of lager geplaatst worden. Zodat Teeven en Docters omwisselen, als voorbeeld dan.
Kan men Rutte en Verdonk nog omwisselen. De leden hebben erover gestemt, maar welk stemming is hoger in rang. Die de lijsttrekker kiest of wanneer de kieslijst wordt vastgesteld. Is rutte zeker op 1 en kan de rest nog iets omlaag omhoog?
Niet dat het vaak gebeurd is, maar tegenwoordig weet je het maar nooit. Ik zie verdonk wel instaat tot zoiets.
bron vvdquote:Ledenraadpleging kandidatenlijst verkiezingen Tweede Kamer 2006
Van 8 tot en met 18 september 2006 vindt de ledenraadpleging kandidatenlijst Tweede Kamer 2006 plaats. Alle VVD-leden, die op 1 juli 2006 lid waren, krijgen de stembescheiden begin september thuis gestuurd.
De lijsttrekker is al gekozen, dat kan niet meer veranderd worden. De rest kan wel alle kanten uit.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:46 schreef One_of_the_few het volgende:
Weet iemand in hoeverre de leden invloed hebben op de kieslijst? Men kan dacht ik nog hoger of lager geplaatst worden. Zodat Teeven en Docters omwisselen, als voorbeeld dan.
Kan men Rutte en Verdonk nog omwisselen. De leden hebben erover gestemt, maar welk stemming is hoger in rang. Die de lijsttrekker kiest of wanneer de kieslijst wordt vastgesteld. Is rutte zeker op 1 en kan de rest nog iets omlaag omhoog?
Niet dat het vaak gebeurd is, maar tegenwoordig weet je het maar nooit. Ik zie verdonk wel instaat tot zoiets.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:25 schreef SCH het volgende:
[..]
De lijsttrekker is al gekozen, dat kan niet meer veranderd worden. De rest kan wel alle kanten uit.
quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik kan er niet zo veel over vinden.
[..]
bron vvd
Ik dacht dat alleen nummer 1, Rutte, echt al vast staat, en dat Rutte Verdonk plaats 2 beloofd heeft (terwijl de leden daarover gaan).
29 september wordt de definitieve lijstvolgorde vastgesteld.quote:120e Algemene Vergadering
Ter voorbereiding van de vervroegde Tweede Kamerverkiezingen wordt er een buitengewone algemene vergadering gehouden op 29 en 30 september a.s. in Den Haag.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Bij d66 is er trouwens ook ellende, Bert B op 5 en Boris van der H. op 6
Mooi toch?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:36 schreef Plato1980 het volgende:
Er zou eens geen ruzie in de VVD zijn.![]()
Het toont in ieder geval maar weer eens aan dat die partij vol met omhooggevallen ego's die zich niet kunnen schikken naar het partijbelang zit.quote:
Dat wordt lachen dan. wie staat er op 2 en 3?quote:
D66 dumpt huidige fractie op onverkiesbare plaatsenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat wordt lachen dan. wie staat er op 2 en 3?
Die kunnen dus alleen met voorkeursstemmen de Tweede Kamer nog halenquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:30 schreef SCH het volgende:
Bij d66 is er trouwens ook ellende, Bert B op 5 en Boris van der H. op 6
De leden moeten nog eerst over de lijst beslissen en kunnen Van de Ham en Bakker nog wel omhoog helpen. Kan mij niet indenken dat de leden hiermee genoegen nemen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:58 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die kunnen dus alleen met voorkeursstemmen de Tweede Kamer nog halen![]()
En dit is een belangrijke constatering.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Duidelijk is in ieder geval dat de richtingenstrijd binnen de VVD nog niet ten einde is...
Zo goed vind ik van de Ham niet.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De leden moeten nog eerst over de lijst beslissen en kunnen Van de Ham en Bakker nog wel omhoog helpen. Kan mij niet indenken dat de leden hiermee genoegen nemen.
Maar wat betekend de huidige lijst dan, helemaal niks? En de VVD lijst dan? Alles kan dus nog omgegooid worden, dus in feite zeggen de huidige lijsten niets?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De leden moeten nog eerst over de lijst beslissen en kunnen Van de Ham en Bakker nog wel omhoog helpen. Kan mij niet indenken dat de leden hiermee genoegen nemen.
Nee dat wil ik niet zeggen. Het zegt best wel wel dat Bakker en van de Ham zo laag staan. Al denk ik dat de leden van D66 dit niet zullen pikken...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar wat betekend de huidige lijst dan, helemaal niks? En de VVD lijst dan? Alles kan dus nog omgegooid worden, dus in feite zeggen de huidige lijsten niets?
Toch wel. Ten eerste kunnen alleen stemmen worden uitgebracht op de kandidaten, dus de keuze is al beperkt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar wat betekend de huidige lijst dan, helemaal niks? En de VVD lijst dan? Alles kan dus nog omgegooid worden, dus in feite zeggen de huidige lijsten niets?
Het rommelt al sinds het vertrek van Bolkestein in de VVD. En misschien al wel sinds de oprichting in 1948.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:51 schreef Monidique het volgende:
Het rommelt al sinds het vertrek van Dijkstal in de VVD.
Naar mijn mening goed opgelost. Jammer dat hij ooit voor de VVD in de kamer heeft gezeten. (en dus nog steeds een zetel heeft)quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:49 schreef dwergplaneet het volgende:
Dit is niet het eerste incident bij de VVD.
- Wilders
Noem ik geen incident, maar een redelijk gezonde verkiezingsstrijd.quote:- De strijd tussen Verdonk en Rutte
Dat was idd niet een hoogtepunt.quote:- Het gedoe tussen Verdonk en Hirshi Ali
Hij is al weg voor dat hij iets heeft gedaan. Geen probleem dusquote:- En nu Doctors van Leeuwen die geen genoegen neemt met de 10e plaats
De chaos is nu wel erg groot. De partij is rijp voor een aantal jaren oppositie.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:53 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het rommelt al sinds het vertrek van Bolkestein in de VVD. En misschien al wel sinds de oprichting in 1948.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |