abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 9 november 2006 @ 13:27:46 #201
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43392847
maar er was toch ook een hoop onduidelijkheid over wat nou de naam van die hond was
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:09:17 #202
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_43417372
BOND KLAAGT "PRAATJESMAKER" AAN
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Belgische wielerbond dient een
klacht in tegen Berend Nikkels. De Ne-
derlandse sportarts beschuldigde vorige
week de Belgische veldrittoppers van
het gebruik van epo en aranesp.

"Dat soort praatjesmakers kan niet snel
genoeg de mond worden gesnoerd", zegt
KBWB-directeur Tom Van Damme. "Nikkels
kletst maar wat uit zijn nek. Als hij
iets weet, dan moet hij namen noemen."

"De uitspraken van de heer Nikkels kel-
deren de geleverde inspanningen van de
laatste jaren van de bond, de renners
en de organisatoren om van het veldrij-
den het succes te maken dat het heeft."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_43424081
Zal de uitspraak van de rechter zijn; Mr.Nikkels u mag het niet meer zeggen ook al weet de hele wereld dat u best gelijk kan hebben.
Iedereen die in de topsport heeft meegelopen weet wat er zoal te koop is, maar dat is geen bewijs.
Ik dacht lange tijd dat het "gebruik"was afgenomen door al die contrôles, maar het is iedereen wel duidelijk geworden dat het vechten tegen de bierkaai is.
Beter een generaal pardon en de lijst opschonen, dus uithuilen en opnieuw beginnen en accepteren dat er toch wel eens door rood wordt gereden. 10 min. tijdstraf ofzo in plaats van rechtzaken. ?
janneman
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:46:50 #204
pi_43541002
INTERNETDIEVEN BEZOEKEN FRANS DOPINGLAB
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Franse sportkrant L'Equipe heeft een
opmerkelijke diefstal ontdekt. Er is
ingebroken in het dopinglab van Châte-
nay-Malabry, maar dan via het internet.

De internetdieven zouden vertrouwelijke
brieven onderschept hebben tussen het
lab en het WADA en tussen het lab en de
UCI. Op die manier zouden ze informatie
gestolen hebben uit de dossiers van
Floyd Landis en Lance Armstrong.

Frans Delbeke, van het dopinglab in
Gent, relativeert. "Als ze alleen maar
verslagen onderschept hebben, hebben ze
alleen codes. En dan is het werk al af-
gelopen en kunnen ze niks veranderen."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 november 2006 @ 13:50:20 #205
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43541120
lekker is dat; en dan willen ze DNA afnemen bij de renners........... voor je het weet ligt dat ook op straat
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 14 november 2006 @ 13:56:58 #206
pi_43541347
Ik vraag mij af of dit niks met de verdediging van Landis te maken kan hebben. Ze willen aanvallen op procedurefouten, dan is het enerzijds logisch dat ze info over de exact gevolgde procedure willen hebben (en daar staat allicht wel wat van in die pc's) of dat ze simpelweg zo'n inbraak zullen willen voorwenden als procedurefout (op de privacy enzo bv) op zich ...
pi_43545513
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af of dit niks met de verdediging van Landis te maken kan hebben. Ze willen aanvallen op procedurefouten, dan is het enerzijds logisch dat ze info over de exact gevolgde procedure willen hebben (en daar staat allicht wel wat van in die pc's) of dat ze simpelweg zo'n inbraak zullen willen voorwenden als procedurefout (op de privacy enzo bv) op zich ...
Als ze die info wederrechtelijk verkregen hebben, maken ze zelf ook een procedurefout van jewelste.
pi_43546227
Ik las dat de nummers van a en b staal niet overeen kwamen, is niet eens zo gek , want ik heb zelf meegemaakt dat ik tekende voor c3 en aansprakekijk werd gesteld voor c4 ! Probleem is dikwijls dat de controleurs amateurs zijn.
janneman
pi_43549218
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 16:12 schreef horstjan het volgende:
Ik las dat de nummers van a en b staal niet overeen kwamen, is niet eens zo gek , want ik heb zelf meegemaakt dat ik tekende voor c3 en aansprakekijk werd gesteld voor c4 ! Probleem is dikwijls dat de controleurs amateurs zijn.
Inderdaad, amateurs bij dat dopinglab die met 2 maten meten.
Niet alleen kwamen de nummers niet meer overeen, hun standaard is wanneer er meer dan 5% vervuiling in het staal aanwezig is, dan wordt het staal vernietigd. In dit geval was er bijna 20% vervuiling en toch hechtte ze veel waarde aan de uitslag van dit staal...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 november 2006 @ 19:58:35 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43553757
quote:
'Terugkeer Basso niet goed voor de sport'

Uitgegeven: 14 november 2006 16:32
Laatst gewijzigd: 14 november 2006 16:35
BERLIJN - De terugkeer van Ivan Basso in het wielerpeloton is niet goed voor de sport. Dat zei de Duitse wielrenner Jens Voigt dinsdag tegen televisiezender ARD.

Basso werd verdacht van het gebruik van doping en mocht daardoor dit jaar niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. De zaak tegen de Italiaan werd onlangs geseponeerd, waarna hij vorige week een contract bij de ploeg Discovery Channel tekende.

"Ik denk dat de terugkeer van Basso in het peloton niet goed is voor het beeld dat mensen van onze sport hebben", aldus Voigt. "Voor het publiek lijkt het nu alsof er niets is veranderd."

Basso heeft altijd ontkend doping te hebben gebruikt. Het Italiaanse Olympisch Comité (CONI) besloot vorige maand geen aanklacht tegen de Italiaanse renner in te dienen omdat er onvoldoende bewijs is gevonden.
DeLuna vindt me dik ;(
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:53:16 #211
pi_43555991
Gilbert zei gisteren ook zowat hetzelfde als Voigt. En zei erbij dat hij meteen een dna staal wil afleveren als dat ooit nodig is ...
  woensdag 15 november 2006 @ 14:28:27 #212
pi_43576849
Kraakte vriend Floyd Landis computer Frans dopinglab?

Het computersysteem van het Parijse dopinglab Châtenay-Malabry kreeg het bezoek van een hacker die interne informatie vervalste en verspreidde. L’Equipe wijst met beschuldigende vinger richting... Floyd Landis.
Châtenay-Malabry is het gerenommeerde dopinglab dat in juli van dit jaar in de urinestalen van ‘Tourwinnaar’ Floyd Landis het verboden middel testosteron traceerde.

Het kreeg de voorbije maanden het bezoek van een hacker die interne documenten oppikte, de inhoud ervan vervalste en daarna doorstuurde naar internationale organisaties (UCI, WADA, IOC), journalisten en naar Howard Jacobs, de advocaat van Landis. Pierre Bordry, voorzitter van het Franse antidopingagentschap, diende op 7 november een klacht in tegen de dader(s).

Het was Christiane Ayotte, verbonden aan een Canadees dopinglab, die onraad rook na een verdachte e-mail eind oktober. Die was ondertekend door ene Norman Crépin, die zich voordeed als medewerker bij Châtenay-Malabry. ,,In de bijlagen vindt u interessante informatie’’, titelde het bericht van Crépin. Ayotte en alle andere geadresseerden kregen te lezen hoe er in dopingtests meermaals fouten waren geslopen. Zo zouden meermaals codes van diverse stalen verwisseld zijn geweest. ,,Onze excuses daarvoor’’, verontschuldigde Châtenay-Malabry zich steevast. De mails zelf zijn opgesteld in een opvallend gebrekkig frans en in het gebruikte logo staat met de naam "ChâtAnay-Malabry" zelfs een tikfout.

Dader op het spoor

Finaal bleek echter dat die Crépin niet voor Châtenay-Malabry werkte en dus een buitenstaander was die het dopinglab in diskrediet wilde brengen. In de mails stonden een pak fouten: er werd krakkemikkig Frans gebruikt, de naam van het dopinglab was verkeerd gespeld en de documenten waren niet voorzien van een handtekening van de baas van Châtenay-Malabry.

Maar wie is nu die hacker? De cel computercriminaliteit van de Franse politie zou de dader alvast op het spoor zijn. Meer nog, de Franse sportkrant L’Equipe meent te weten dat het gaat om een persoon uit de entourage van Floyd Landis. Die zal Tourwinnaar af zijn wanneer zijn beroep straks voor het Amerikaanse antidopingagentschap wordt afgewezen.

Landis’ voornaamste verdediging is overigens dat Châtenay-Malabry fouten maakte bij de analyse van zijn urine. De geloofwaardigheid van het dopinglab in twijfel trekken, zou Landis natuurlijk goed uitkomen. Maar Landis noemt de beschuldigingen aan zijn adres alvast ,,onjuist en ongefundeerd’’ en noemt tegelijk de veiligheidsproblemen in Châtenay-Malabry ,,verontrustend’’.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 november 2006 @ 16:00:35 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43579835
DeLuna vindt me dik ;(
  woensdag 15 november 2006 @ 16:28:08 #214
pi_43580347
,,Ullrich en Fuentes hadden contact tijdens de Giro 2006''

BERLIJN - De Duitse dopingexpert Werner Franke komt op de proppen met nieuwe beschuldigingen aan het adres van zijn landgenoot Jan Ullrich. Volgens Franke werd de wielrenner in de Giro van dit jaar behandeld door de Spaanse dopingarts Eufemiano Fuentes. Dat schrijft de Duitse krant Tagesspiegel.
Nog volgens Tagesspiegel zou Franke een dossier met info over de banden tussen Ullrich en Fuentes overgemaakt hebben aan het Duitse gerecht. Franke zou de info eind september gekregen hebben tijdens een meeting met de Spaanse agenten die de zaak onderzoeken. Uit het dossier zou blijken dat Ullrich en Fuentes elkaar hebben ontmoet in Madrid, op 10 mei, tijdens de eerste rustdag in de Giro.

Franke beweert ook dat de Spaanse politie over foto’s beschikt waarop Ullrich en Fuentes samen te zien zijn. Er zouden bij de arts ook documenten zijn gevonden waarop de voornaam van Ullrich staat. Nog volgens Franke betaalde Ullrich de voorbije twee jaar jaarlijks 120.000 euro aan Fuentes. Ullrich zou door Fuentes niet alleen behandeld zijn in Madrid, maar ook in het Duitse Frankfurt, het Franse Orleans en "een stad in Italië, waarschijnlijk Treviso".

Jan Ullrich won in 1997 als eerste en voorlopig ook enige Duitser de Tour de France. Hij werd in juli van dit jaar ontslagen door zijn werkgever T-Mobile en zit sindsdien zonder ploeg. Ullrich ontkent met klem alle beschuldigingen. .
pi_43636304
Basso werkt nu wel mee aan DNA onderzoek. Pleit het hem vrij van verdenking ?Of is er weer eens een spelletje gespeeld achter de schermen? Wie het weet mag het zeggen.
janneman
pi_43636352
Eerst de uitslag van dat DNA onderzoek zien, kans dat er een DNA onderzoek komt is zeer gering, misschien dat Basso vanwege de kleine kans dit gezegd heeft
  maandag 20 november 2006 @ 17:33:06 #217
pi_43722263
Jesper Skibby biecht jarenlang dopinggebruik op

De Deense wielrenner laat de zoveelste bom vallen in de zwaar geteisterde wielerwereld. De renner bekent in zijn boek, dat woensdag verschijnt, dat hij jarenlang op doping heeft gereden. ,,Ik wil niet langer de slaaf zijn van mijn grote leugen. Ik heb jaren doping gebruikt.'' Dat meldt Het Laatste Nieuws.
Skibby raakte vooral bekend na zijn val op de Koppenberg in de Ronde van Vlaanderen in 1987, waarbij hij overreden werd door een volgwagen.

,,Ik heb jarenlang geleefd met een grote leugen. Ik was een babbelaar, maar nooit heb ik de waarheid verteld", aldus Skibby. "Al die tijd heb ik komedie gespeeld. Ik heb me achter een masker verstopt, maar zo ik kan ik niet langer meer leven."

De Scandinavische renner vertelt in zijn boek dat hij epo, anabolica steroïden en caffeïne gebruikte en dat hij voortdurend met de angst leefde om betrapt te worden. ,,Ik heb ook jarenlang de media voorgelogen. Wat het wielermilieu betreft, hun reacties vrees ik niet", besluit Skibby.

pi_43722745
Ik vind dit dus walgelijk het komt meneer Skibby nu dus uit,
toen hij nog een wielercarriere had waar hij veel geld verdiende en daarom ook zijn bek hield dat hij de boel besodemieterde, en nu het hem uitkomt en het heel veel geld op levert komt hij met zo,n flutboekje, wat een hoer zeg. heb een hekel aan zulke kerels.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_43723205
Beter dan dat ze helemaal stil blijven. Kan hem geen ongelijk geven eigenlijk.
pi_43723258
Liever niet dat ze stil blijven, hier kunnen de antidopingbureau's alleen erg veel van leren.
Ik kan hem ook wel begrijpen, omdat in mijn ogen er niemand meer is die ik 100% vertrouw
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 november 2006 @ 18:29:13 #221
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43723290
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:25 schreef Ericr het volgende:
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 20 november 2006 @ 18:33:22 #222
pi_43723397
en uiteindelijk is het nu toch ook wel een stukje bespreekbaarder geworden dan tien-vijftien jaar terug toen hij koerste natuurlijk
pi_43723685
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:25 schreef Ericr het volgende:
Dat had hij dan moeten doen toen hij koerstte, dan iks hij eerlijk in mijn ogen ,nu niet,nu wilt hij er weer aan verdienen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_43723799
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:42 schreef maril het volgende:

[..]

Dat had hij dan moeten doen toen hij koerstte, dan iks hij eerlijk in mijn ogen ,nu niet,nu wilt hij er weer aan verdienen.
Toen was het eerlijker maar hij zou zich van zijn eigen brood beroven.
Hoeveel wielrenners rijden gedrogeerd rond? Heeft de zaak Fuentas niet laten zien dat je als renner gewoon gedrogeerd kan rondrijden zonder gepakt te worden?
Ik heb de slechte indruk dat er echt extreem veel gebruikt wordt, hij is gewoon één van de gigantisch grote groep en ik vind het best knap dat hij nu uit de kast komt
  maandag 20 november 2006 @ 18:46:49 #225
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_43723826
quote:
Op maandag 20 november 2006 18:42 schreef maril het volgende:

[..]

Is daar iets mis mee?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')