abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43579415
quote:
Laboratorium erkent fout in zaak-Landis

PARIJS - Het dopinglaboratorium van Chatenay-Malabry heeft een fout gemaakt bij de etikettering in de zaak rond de van doping verdachte wielrenner Floyd Landis. Dat heeft de directeur van het lab, professor Jacques de Ceaurriz, woensdag bevestigd naar aanleiding van publicaties in de Franse krant Le Monde.

„Helaas is er sprake geweest van verschillende codenummers. Het nummer van de B-staal was 995 474, maar per abuis is in het proces-verbaal sprake van 994 474”, aldus De Ceaurriz.

De professor bezweert dat de B-staal, die net als de A-staal sporen van het verboden middel testosteron bevatte, van Landis is, maar vreest dat de advocaten van de Amerikaan de vergissing zullen gebruiken in hun verdediging. Landis won afgelopen zomer de Ronde van Frankrijk, maar werd even later ontmaskerd als dopingzondaar. Hij ontkent nog altijd.
\
Die stomme Fransen ook altijd. Het blijven slechte verliezers
  woensdag 15 november 2006 @ 16:22:41 #2
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_43580255
Dat onze Floyd DIT maar eerst eens gaat uitleggen :

Kraakte vriend Floyd Landis computer Frans dopinglab?

Het computersysteem van het Parijse dopinglab Châtenay-Malabry kreeg het bezoek van een hacker die interne informatie vervalste en verspreidde. L’Equipe wijst met beschuldigende vinger richting... Floyd Landis.
Châtenay-Malabry is het gerenommeerde dopinglab dat in juli van dit jaar in de urinestalen van ‘Tourwinnaar’ Floyd Landis het verboden middel testosteron traceerde.

Het kreeg de voorbije maanden het bezoek van een hacker die interne documenten oppikte, de inhoud ervan vervalste en daarna doorstuurde naar internationale organisaties (UCI, WADA, IOC), journalisten en naar Howard Jacobs, de advocaat van Landis. Pierre Bordry, voorzitter van het Franse antidopingagentschap, diende op 7 november een klacht in tegen de dader(s).

Het was Christiane Ayotte, verbonden aan een Canadees dopinglab, die onraad rook na een verdachte e-mail eind oktober. Die was ondertekend door ene Norman Crépin, die zich voordeed als medewerker bij Châtenay-Malabry. ,,In de bijlagen vindt u interessante informatie’’, titelde het bericht van Crépin. Ayotte en alle andere geadresseerden kregen te lezen hoe er in dopingtests meermaals fouten waren geslopen. Zo zouden meermaals codes van diverse stalen verwisseld zijn geweest. ,,Onze excuses daarvoor’’, verontschuldigde Châtenay-Malabry zich steevast. De mails zelf zijn opgesteld in een opvallend gebrekkig frans en in het gebruikte logo staat met de naam "ChâtAnay-Malabry" zelfs een tikfout.

Dader op het spoor

Finaal bleek echter dat die Crépin niet voor Châtenay-Malabry werkte en dus een buitenstaander was die het dopinglab in diskrediet wilde brengen. In de mails stonden een pak fouten: er werd krakkemikkig Frans gebruikt, de naam van het dopinglab was verkeerd gespeld en de documenten waren niet voorzien van een handtekening van de baas van Châtenay-Malabry.

Maar wie is nu die hacker? De cel computercriminaliteit van de Franse politie zou de dader alvast op het spoor zijn. Meer nog, de Franse sportkrant L’Equipe meent te weten dat het gaat om een persoon uit de entourage van Floyd Landis. Die zal Tourwinnaar af zijn wanneer zijn beroep straks voor het Amerikaanse antidopingagentschap wordt afgewezen.

Landis’ voornaamste verdediging is overigens dat Châtenay-Malabry fouten maakte bij de analyse van zijn urine. De geloofwaardigheid van het dopinglab in twijfel trekken, zou Landis natuurlijk goed uitkomen. Maar Landis noemt de beschuldigingen aan zijn adres alvast ,,onjuist en ongefundeerd’’ en noemt tegelijk de veiligheidsproblemen in Châtenay-Malabry ,,verontrustend’’.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_43581319
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat deze Landis een zeer slecht en rancuneus verliezer is. Als die hacker inderdaad uit zijn kenissenkring blijkt te komen, moet ie niet alleen voor het leven geschorst worden van de wielersport, maar ook maar eens een poosje in de lik worden gepleurd.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43581405
Juist door dit moddergooien van BEIDE partijen geeft mij te kennen dat beide partijen een fout gemaakt hebben. Je kunt wel zeggen dat de fout volledig bij landis ligt, maar het laboratorium is ook niet helemaal clean. Frankrijk = anti amerikaans
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 15 november 2006 @ 17:36:52 #5
pi_43581441
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:34 schreef sitting_elfling het volgende:
Juist door dit moddergooien van BEIDE partijen geeft mij te kennen dat beide partijen een fout gemaakt hebben. Je kunt wel zeggen dat de fout volledig bij landis ligt, maar het laboratorium is ook niet helemaal clean. Frankrijk = anti amerikaans
Frankrijk mag dan wel anti-amerikaans zijn, het dopinglab dat de stalen onderzoekt en aangeeft dat een bepaald staal positief is weet niet eens van welke renner dat staal is. Het lab geeft een bepaald staal aan als "positief" en dan wordt pas nadien door het WADA (wereld doping agentschap) aangegeven welke renner bij welk staal past ...
  woensdag 15 november 2006 @ 22:24:22 #6
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43592489
Ik ben benieuwd wat deze zaak met het hacken van het dopinglab te maken heeft
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 15 november 2006 @ 22:28:36 #7
pi_43592626
quote:
Op woensdag 15 november 2006 22:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik ben benieuwd wat deze zaak met het hacken van het dopinglab te maken heeft
Het is in elk geval duidelijk dat men vanuit het kamp Landis met dit bericht, die hack en die valse emails een serieuse lastercampagne tegen het anti-dopinglab aan het voeren is. Psychologische oorlogsvoering in teken van het proces allicht.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:47:39 #8
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_43593291
de wielersport is toch al helemaal kapot.

stelletje sukkels die niet kunnen fietsen en maar aan de dope gaan.
ik ben lief :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')