Als ze die info wederrechtelijk verkregen hebben, maken ze zelf ook een procedurefout van jewelste.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik vraag mij af of dit niks met de verdediging van Landis te maken kan hebben. Ze willen aanvallen op procedurefouten, dan is het enerzijds logisch dat ze info over de exact gevolgde procedure willen hebben (en daar staat allicht wel wat van in die pc's) of dat ze simpelweg zo'n inbraak zullen willen voorwenden als procedurefout (op de privacy enzo bv) op zich ...
Inderdaad, amateurs bij dat dopinglab die met 2 maten meten.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:12 schreef horstjan het volgende:
Ik las dat de nummers van a en b staal niet overeen kwamen, is niet eens zo gek , want ik heb zelf meegemaakt dat ik tekende voor c3 en aansprakekijk werd gesteld voor c4 ! Probleem is dikwijls dat de controleurs amateurs zijn.
quote:'Terugkeer Basso niet goed voor de sport'
Uitgegeven: 14 november 2006 16:32
Laatst gewijzigd: 14 november 2006 16:35
BERLIJN - De terugkeer van Ivan Basso in het wielerpeloton is niet goed voor de sport. Dat zei de Duitse wielrenner Jens Voigt dinsdag tegen televisiezender ARD.
Basso werd verdacht van het gebruik van doping en mocht daardoor dit jaar niet deelnemen aan de Ronde van Frankrijk. De zaak tegen de Italiaan werd onlangs geseponeerd, waarna hij vorige week een contract bij de ploeg Discovery Channel tekende.
"Ik denk dat de terugkeer van Basso in het peloton niet goed is voor het beeld dat mensen van onze sport hebben", aldus Voigt. "Voor het publiek lijkt het nu alsof er niets is veranderd."
Basso heeft altijd ontkend doping te hebben gebruikt. Het Italiaanse Olympisch Comité (CONI) besloot vorige maand geen aanklacht tegen de Italiaanse renner in te dienen omdat er onvoldoende bewijs is gevonden.
quote:Op maandag 20 november 2006 18:25 schreef Ericr het volgende:
Beter dan dat ze helemaal stil blijven. Kan hem geen ongelijk geven eigenlijk.
Dat had hij dan moeten doen toen hij koerstte, dan iks hij eerlijk in mijn ogen ,nu niet,nu wilt hij er weer aan verdienen.quote:Op maandag 20 november 2006 18:25 schreef Ericr het volgende:
Beter dan dat ze helemaal stil blijven. Kan hem geen ongelijk geven eigenlijk.
Toen was het eerlijker maar hij zou zich van zijn eigen brood beroven.quote:Op maandag 20 november 2006 18:42 schreef maril het volgende:
[..]
Dat had hij dan moeten doen toen hij koerstte, dan iks hij eerlijk in mijn ogen ,nu niet,nu wilt hij er weer aan verdienen.
Is daar iets mis mee?quote:Op maandag 20 november 2006 18:42 schreef maril het volgende:
[..]
Dat had hij dan moeten doen toen hij koerstte, dan iks hij eerlijk in mijn ogen ,nu niet,nu wilt hij er weer aan verdienen.
quote:Op maandag 20 november 2006 18:55 schreef horstjan het volgende:
Als het een kerel is stort hij de verdiensten van het boek op de rekening van de anti-doping instellingen.
quote:De 42-jarige Deen,die van 1989 tot 1998
uitkwam voor de TVM-formatie van Cees
Priem,zegt het boek voor zijn dochters
te hebben geschreven."Zij moeten de
waarheid weten.Ik wil niet langer slaaf
zijn van mijn grote leugen",zegt Skibby
die overigens in zijn boek geen namen
noemt van andere dopingzondaars.
dat was hetquote:Bonden mogen Puerto-documenten niet gebruiken
vr 24/11/06 - De UCI gaat aan de nationale federaties vragen om geen gebruik te maken van de politiedocumenten in de zaak-Puerto. Ondertussen vernam El Pais dat de zakken bloedplasma die in die zaak in beslag waren genomen, "aanzienlijke hoeveelheden epo" bevatten.
UCI-voorzitter Pat McQuaid zou een brief gestuurd hebben naar de Oostenrijkse federatie. Die wil een zaak aanspannen tegen Jörg Jaksche, de Duitser van Astana/Liberty Seguros die ook genoemd wordt in de zaak.
"Wij hadden aan McQuaid gevraagd of we die documenten mochten gebruiken", zegt de Oostenrijkse federatie. "Het antwoord was negatief."
Dit verbod betekent ook dat de Zwitserse bond Jan Ullrich niet zal kunnen vervolgen. Die was van plan om in januari een strafprocedure tegen Ullrich op te starten.
De Spaanse krant El Pais kwam ook te weten dat in de zakken bloedplasma, die voor de zomer in beslag genomen zijn, "aanzienlijke hoeveelheden" epo zijn gevonden.
Het dopinglab van Barcelona onderzocht enkele van de 99 zakken en trof er epo in aan. Het rapport van het lab geeft niet aan welke rennersnamen bij de zakken horen.
"Dit bewijst dat de renners doping namen voor bij hen bloed werd afgenomen en dat ze de dosissen niet konden controleren", schrijft de Spaanse krant.
De wedstrijdorganisatoren hebben het laatste greintje geloofbaarheid in de hand. Ik denk niet dat ik dit jaar naar een wedstrijd ga kijken waar die ploeg aan de start mag komen ...quote:Op vrijdag 24 november 2006 20:21 schreef Ericr het volgende:
Die kerel is toch bijna 50 (even overdrijven)? En ja dat Tinkoff zet een grote stap voorwaarts, een thuishaven voor zondaars.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
dat was het![]()
Nu Landis nog vrijspreken en iedereen weer blij![]()
Dit is idd een ploeg met eigenlijk alleen maar ex-dopingzondaars, die moet je niet uitnodigen als wedstrijdorganisatiequote:Op vrijdag 24 november 2006 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De wedstrijdorganisatoren hebben het laatste greintje geloofbaarheid in de hand. Ik denk niet dat ik dit jaar naar een wedstrijd ga kijken waar die ploeg aan de start mag komen ...
Gemma = Gemma Pascual Torrecilla?quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:02 schreef Ereinion het volgende:
MADRID (ANP) - In de zakken bloed die in beslag zijn genomen bij de Spaanse 'dopingarts' Eufemiano Fuentes zijn bewijzen gevonden voor toediening van epo.
Volgens de krant El Mundo zijn in acht van de negentig geanalyseerde monsters lichaamsvreemde sporen gevonden van het hormoon dat de aanmaak van rode bloedlichaampjes bevordert.
Het laboratorium in Barcelona dat het onderzoek deed, heeft niet bekend gemaakt van welke sporters het bloed stamt.
Volgens El Mundo gaat het om de coureurs achter de volgende codenamen:
Gemma, Mari, Falla, Klaus, Sevillano en Valv. Piti.
Valv PitiSevillano is Sevilla. Zou Klaus 'Klaus Michael Moller' zijn? Die reed in het verleden bij die leuke Milaneza ploeg rondt.
Valv Piti is de belangrijkste reden dat ik me niet meer druk ga maken over Ullrich, Basso, Landis, Hamilton en al de anderen. Het is overduidelijk wie dat is, maar hem worden er nog veel meer handen boven het hoofd gehouden dan de anderen en dat ventje staat momenteel wel eerste op de UCI-ranking.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:02 schreef Ereinion het volgende:
Valv PitiSevillano is Sevilla. Zou Klaus 'Klaus Michael Moller' zijn? Die reed in het verleden bij die leuke Milaneza ploeg rondt.
Die Moller reed vorig jaar trouwens ook nog altijd rond in een Portugees ploegje, dus dat zou wel eens kunnen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:02 schreef Ereinion het volgende:
quote:Hamilton: "Heb dopinggebruik niet toegegeven"
ma 27/11/06 - Tyler Hamilton ontkent dat hij dopinggebruik toegegeven heeft. De Amerikaan werd gewoon verkeerd begrepen. Oscar Sevilla en Alejandro Valverde komen in nauwe schoentjes te zitten en Jesus Manzano komt nog eens boven water. Er rommelt weer een heleboel in dopingland.
Tyler Hamilton werd vorige week, toen hij tekende bij Tinkoff, als volgt geciteerd: "Ik heb een fout begaan en heb daar voor geboet."
Hamilton ontkent nu dat hij dopinggebruik heeft toegegeven.
De persoon die de persmededeling (in het Italiaans) had opgesteld, had hem blijkbaar verkeerd begrepen.
"Ik zei dat er fouten begaan zijn", zegt Hamilton. "De antidopingstrijd heeft problemen."
"Resultaten worden gelekt, computers worden gehackt, atleten worden vervolgd op basis van tegenstrijdige gegevens. Tegenwoordig ben je schuldig tot je onschuld is bewezen."
Manzano: "Kreeg zwijgggeld aangeboden"
Ex-wielrenner Jesus Maria Manzano heeft gezegd dat hem geld is aangeboden om zijn uitlatingen over dokter Fuentes in te trekken.
Manzano zei in 2004 dat hij had meegewerkt aan een bijna fatale bloedtransfusie en bracht zo de praktijk van Fuentes in opspraak.
Volgens El Pais kreeg Manzano nu 180.000 euro aangeboden om te zwijgen, maar hij weigerde. Volgens de Spaanse krant was het bod afkomstig van de omstreden ex-Liberty-manager Manolo Saiz.
Sevilla en Valverde weer in nauwe schoentjes
Oscar Sevilla en Alejandro Valverde zitten in nauwe schoentjes. Volgens de Spaanse media zijn hun (code-)namen aangetroffen op de bloedzakken die gevonden zijn bij dokter Fuentes.
"Sevillano 5" en "Valv. (Piti)" zijn de codenamen waarover het gaat. Piti is de naam van de hond van Valverde.
Die codenaam zou enkele maanden geleden al gevonden zijn op een lijst van Fuentes.
Volgens de advocaten van Sevilla en Valverde kan uit de codenamen niet afgeleid worden dat zij schuldig zijn.
In de bloedzakken zijn corticoïden, insuline en anabole steroïden gevonden.
Moller rijdt nog steeds voor een portugese ploeg. buiten zijn tijd bij Vitalicio Seguros heeft die altijd in Portugal zowat gekoerst.quote:Op zaterdag 25 november 2006 18:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die Moller reed vorig jaar trouwens ook nog altijd rond in een Portugees ploegje, dus dat zou wel eens kunnen.
Tuurlijk heb je daar gelijk in. Iemand kan niet geschorst en ontslagen worden omdat een codenaam die lijkt op zijn naam op een zak met bloed staat. Maar het is voor iedereen die de zaak gevolgd heeft natuurlijk overduidelijk dat Ullrich, Basso en de rest gewoon gepakt hebben, hoewel ze er helaas nooit voor veroordeeld zullen worden. En de naam van het wielrennen wordt maar weer eens door het slijk gehaaldquote:Op maandag 27 november 2006 15:56 schreef Bartoli het volgende:
en daarbij ik zeg niet dat sevilla en valverde onschuldig zijn. Maar hun advocaten hebben wel gelijk als ze zeggen dat je niet uit een codenaam kan afleiden dat zei het precies zijn. Je kan het wel vermoeden maar spijker harde bewijzen heb je niet. En zonder die bewijzen kun je niemand straffen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |