Er is nog maar één oplossing, bijna alle doping legaliseren.quote:Op maandag 27 november 2006 17:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je daar gelijk in. Iemand kan niet geschorst en ontslagen worden omdat een codenaam die lijkt op zijn naam op een zak met bloed staat. Maar het is voor iedereen die de zaak gevolgd heeft natuurlijk overduidelijk dat Ullrich, Basso en de rest gewoon gepakt hebben, hoewel ze er helaas nooit voor veroordeeld zullen worden. En de naam van het wielrennen wordt maar weer eens door het slijk gehaald![]()
Een paar weken geleden zei Gilbert nog dat hij grote voorstander is van het op voorhand afnemen van DNA bij de renners en een charter waardoor ze verplicht testen moeten ondergaan als bloed zoals bij Fuentes gevonden wordt.quote:Op maandag 27 november 2006 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nog maar één oplossing, bijna alle doping legaliseren.
Ik heb nog geen reacties gehoord van andere wielrenners mbt de Fuentes zaak, hebben er geen 100% cleane renners gereageerd afgelopen week?
Ik ben serieus het wielrennen veel minder gaan volgens sinds deze affaires. Dan ben ik nog niet eens pertinent tegen doping, maar de hypocrisie en oogkleppen mentaliteit die nu heerst maakt de sport volledig kapot. Er wordt hard geschreeuwd dat er moet worden ingegrepen, maar straks rijden al die gasten weer naast hun collega's en geen haan binnen de wielerwereld die er om kraait.quote:Op maandag 27 november 2006 17:00 schreef 4-elements het volgende:
En toch.. waarschijnlijk zit ook volgend jaar weer gewoon naar dit hypocriete circus te kijken op televisie![]()
ja precies ze zijn gewoon te voorbarig geweest om dit openbaar te maken. ze hadden dat gewoon binnenskamers moeten houden. En het publiekelijk maken als ze ook 100% bewijzen hebben. Met dat halve werk schiet je niks opquote:Op maandag 27 november 2006 17:49 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je daar gelijk in. Iemand kan niet geschorst en ontslagen worden omdat een codenaam die lijkt op zijn naam op een zak met bloed staat. Maar het is voor iedereen die de zaak gevolgd heeft natuurlijk overduidelijk dat Ullrich, Basso en de rest gewoon gepakt hebben, hoewel ze er helaas nooit voor veroordeeld zullen worden. En de naam van het wielrennen wordt maar weer eens door het slijk gehaald![]()
Hoe ze het zouden hebben gedaan als ze het hadden gedaanquote:Op maandag 27 november 2006 19:08 schreef Ericr het volgende:
De OJ Simpsons van het wielrennen. Die zullen over tien jaar wel een boek schrijven of zo.
Jens Voigt als woordvoerder van de renners bij de UCI en fel anti-doping heeft zich ook al meerdere malen uitgelaten over het invoeren van DNA-profielen...quote:Op maandag 27 november 2006 17:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is nog maar één oplossing, bijna alle doping legaliseren.
Ik heb nog geen reacties gehoord van andere wielrenners mbt de Fuentes zaak, hebben er geen 100% cleane renners gereageerd afgelopen week?
Geef je daar helemaal gelijk in, mijn interesse is ook afgenomen. Als Basso en Ullrich volgend jaar in de tour starten en die tour domineren, reken maar niet dat ik de tour intensief volg zoals de afgelopen jaren. Wat dat betreft heb ik het ook met Voigt en Gilbert eens, gewoon verplicht een DNA profiel afleggen. Het gaat misschien wat ver maar het is wel een mogelijkheid tot een eerlijkere sport. En als je toch beweert onschuldig te zijn, wat boeit zo'n DNA test dan?quote:Op maandag 27 november 2006 18:11 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ik ben serieus het wielrennen veel minder gaan volgens sinds deze affaires. Dan ben ik nog niet eens pertinent tegen doping, maar de hypocrisie en oogkleppen mentaliteit die nu heerst maakt de sport volledig kapot. Er wordt hard geschreeuwd dat er moet worden ingegrepen, maar straks rijden al die gasten weer naast hun collega's en geen haan binnen de wielerwereld die er om kraait.
Dat geeft al aan dat ze allemaal boter op hun hoofd hebben en stijf van de doping staan. Denk dat ik voortaan maar zelf ga koersen als er een klassieker op tv is, nog gezonder ook.
Zeker weer een vriendje van Landisquote:Op maandag 27 november 2006 23:16 schreef Bartoli het volgende:
cn.com gehacked wat een trieste gozers die dat doen
Mooi nieuws. Als de UCI om wat voor reden dan ook weigerd te handelen, moeten de organisatoren dat maar doen. Nu hopen dat de Tour organisatie ook gewoon nee zegt tegen Discovery.quote:AMSTERDAM - Wielrenner Jan Ullrich is komend seizoen niet welkom in de Ronde van Duitsland. Dat zegt organisator Kai Rapp in de Duitse krant Kölner Stadt-Anzeiger. Rapp wil de voormalig winnaar van de Tour de France weren omdat hij deze zomer genoemd werd in het Spaanse dopingschandaal rond dokter Eufemiano Fuentes.
Ullrich heeft voor komend seizoen nog geen onderdak, maar is volgens eigen zeggen wel met een aantal ploegen in gesprek. Maar ook als Der Jan voor 2007 een nieuw onderkomen vindt, gaat Rapp 'tot het uiterste' om hem niet aan de start te krijgen. De Italiaan Ivan Basso, die ook werd genoemd in de dopingzaak, is evenmin welkom in de ProTour-koers.
De Ronde van Duitsland staat volgend jaar van 8 tot en met 16 augustus op het programma. Het afgelopen jaar werd de wielerronde gewonnen door de Duitser Jens Voigt.
Dan stappen ze uit de Pro-Tour en nodigen ze uit wie ze willen.quote:Op donderdag 30 november 2006 17:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Al komt er straks ongetwijfeld wel weer een of ander kortgeding voor een of andere rechtbank waardoor blijkt dat men geen enkele wettelijke basis heeft om ze te mogen weigeren ...
De Tour zie ik dat nog doen, maar de Ronde van Duitsland ?quote:Op donderdag 30 november 2006 18:25 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dan stappen ze uit de Pro-Tour en nodigen ze uit wie ze willen.
precies het is eigenlijk wachten totdat de UCI inziet dat iedereen zich tegen hun aan het keren is dat ze die PT wel moeten opdoeken. Ullrich kwam anders wel in de Ronde van Duitsland aan de start maar ja geen ramp voor hem als het niet zo is eerst maar eens een ploeg zien te vinden. Barloworld en Tinkoff zijn de enigste kandidaten tot dusver.quote:Op donderdag 30 november 2006 18:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Meeheulen met de groten, de ronde van Duitsland wil een echte grote ronde worden, zoals Giro, Vuelta en Tour. Dan moet je niet met de Pro-Tour gaan meedoen, die gaat er op termijn toch aan, geen toekomst, die zit bij de tegenstanders.
van alle wielrenners als het om doping gaat vind ik dan Mancebo toch wel het meest trieste geval (afgezien van het feit dat ik het altijd een straffe renner vond). Hij was de eerste die het bijltje erbij neer gooide tijdens het begin van de Fuentes affaire waar de rest hun onschuld hoog probeerden te houden. Hoe moeten we die nog geloven..quote:Op donderdag 30 november 2006 18:56 schreef Bartoli het volgende:
[..]
precies het is eigenlijk wachten totdat de UCI inziet dat iedereen zich tegen hun aan het keren is dat ze die PT wel moeten opdoeken. Ullrich kwam anders wel in de Ronde van Duitsland aan de start maar ja geen ramp voor hem als het niet zo is eerst maar eens een ploeg zien te vinden. Barloworld en Tinkoff zijn de enigste kandidaten tot dusver.
En Relax heeft zich Mancebo gehaald. wordt ook een leuke Vuelta ploeg zo met Mancebo, Santiago Perez en wss ook Luis Perez![]()
![]()
en zelfs bij Mancebo is niet bewezen dat die wat gepakt heeft laat staan dat die het gebruik heeft toegegeven volgens mij. Maar goed je loopbaan beëindigen bij zoiets kun je je wel gaan afvragen of die zich niet schuldig maakt zo. en stoppen om er mss nog vanaf te komen. Maar goed hij mag weer koersen en iedereen verdient een 2e kansquote:Op donderdag 30 november 2006 20:49 schreef kawotski het volgende:
[..]
van alle wielrenners als het om doping gaat vind ik dan Mancebo toch wel het meest trieste geval (afgezien van het feit dat ik het altijd een straffe renner vond). Hij was de eerste die het bijltje erbij neer gooide tijdens het begin van de Fuentes affaire waar de rest hun onschuld hoog probeerden te houden. Hoe moeten we die nog geloven..
Iedereen verdient een 2e kans? Ja, misschien als ze er twee jaar schorsing op hadden zitten, dan hadden ze een 2e kans verdient, nu zijn ze eigenlijk helemaal niet gestraft.quote:Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
en zelfs bij Mancebo is niet bewezen dat die wat gepakt heeft laat staan dat die het gebruik heeft toegegeven volgens mij. Maar goed je loopbaan beëindigen bij zoiets kun je je wel gaan afvragen of die zich niet schuldig maakt zo. en stoppen om er mss nog vanaf te komen. Maar goed hij mag weer koersen en iedereen verdient een 2e kans
Toch nog een Duitse tourwinnaar dan?quote:Dat dopingarts Eufemiano Fuentes een passie heeft voor honden is reeds bekend. Zo zouden met 'Birillo' en 'Piti' de personen van Ivan Basso en Alejandro Valverde worden bedoeld, met als schuilnaam de naam van hun hond. Nu lijkt ook Oscar Pereiro zijn aandeel te hebben in de Operacion Puerto met als codenaam 'Urco'.
'Urco' die op plaats 9 staat in de lijst van Fuentes lijkt zo goed als zeker te slaan op vermoedelijke Tourwinnaar Oscar Pereiro. 'Urco' is de naam van de mythologische hond van Pontevedra tijdens het carneval. Het Spaanse Pontevedra is, je raadt het al …, de geboorteplaats van Oscar Pereiro Sio.
Bron: Altec
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |