abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41287774
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:13 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat is wel het wezen van marktwerking en de theorie van marktwerking op zichzelf is wijd geaccepteerd.

Het is slechts de vraag of de theorie per definitie op gaat, maar dat hangt af van de produkt- en geografische markt.
en dat is dus mijn punt HO doet net of de theorie naadloos aansluit op de praktijk en dat het goed is voor elk product.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41287792
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
maar ik zie de zegeningen van heel de overheid weglaten en zelfs de meest basale dingen laten regelen door een bedrijf niet echt zitten.
Wat is het concrete bezwaar tegen particuliere bijstandverstrekking?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_41287801
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
en dat ligt aan het winstoogmerk, In de VS waar wel een winstoogmerk was was de situatie niet veel anders het punt is is dat de techniek gewoon verbeterd is.
Wrong. In Amerika had AT&T tot enige jaren geleden eenzelfde, door de overheid verleend, monopolie op telefonie als de PTT hier. De techniek is zich pas gaan verbeteren nádat deze monopolies werden opgeheven.
quote:
Ik ben het met je eens dat de overheid zich niet met alles moet bemoeien, maar ik zie de zegeningen van heel de overheid weglaten en zelfs de meest basale dingen laten regelen door een bedrijf niet echt zitten.
Juist de meest basale dingen zou je niet aan een overheid moeten overlaten. Zelf zou ik liever zien dat de overheid een monopolie op kleurentv's bezat dan een monopolie op gezondheidszorg. Het is geen ramp als je drie maanden zou moeten wachten op je nieuwe tv (wat onvermijdelijk het gevolg zou zijn van een dergelijk monopolie) Maar in het geval van een operatie kan dat het verschil maken tussen leven en dood.
pi_41288127
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:16 schreef Argento het volgende:

[..]

Wat is het concrete bezwaar tegen particuliere bijstandverstrekking?
De markt zal gaan consolideren (wat nu ook aan het gebeuren is in de zorg) zodat je op het laatst als nog een mono/duopolie krijgt waar je helemaal niets meer over te zeggen hebt.

(dit is trouwens het laatste wat ik post ik moet wiskunde gaan leren en fok knalt er de hele tijd uit )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_41288329
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Wrong. In Amerika had AT&T tot enige jaren geleden eenzelfde, door de overheid verleend, monopolie op telefonie als de PTT hier. De techniek is zich pas gaan verbeteren nádat deze monopolies werden opgeheven.
Klopt. Aan de andere kant is dit ook de reden geweest dat er in de States nu verschillende niet-compatible GSM standaarden bestaan. Dus soms is centrale regulatie zo gek nog niet. De vraag is alleen of dat dan vanuit de overheid moet komen, of vanuit de industrie zelf (zoals dat met de Europese GSM standaard is gebeurd)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_41288505
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:32 schreef Seneca het volgende:

[..]

Klopt. Aan de andere kant is dit ook de reden geweest dat er in de States nu verschillende niet-compatible GSM standaarden bestaan. Dus soms is centrale regulatie zo gek nog niet. De vraag is alleen of dat dan vanuit de overheid moet komen, of vanuit de industrie zelf (zoals dat met de Europese GSM standaard is gebeurd)
de GSM standaart is er ook gekomen onder druk van de eeg/eu
pi_41288561
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de GSM standaart is er ook gekomen onder druk van de eeg/eu
Dan is dat dus een mooi voorbeeld van een situatie waarin overheidsbemoeienis wel gewenst is (en dat zeg ik als iemand die het libertarisme hoog in het vaandel heeft staan )
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:42:03 #183
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41288627
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:32 schreef Seneca het volgende:
Nee, daar wordt je vrolijk van. Ik had fijn een NMT toestel, werd die waardeloos omdat heel NL opeens aan de GSM moest.
Nu kreeg ik laatst weer een MMS toegezonden, wtf, mijn gsm (nokia 8910 ) die slikt dat soort nieuwerwetse zooi niet. Lekkere standaarden..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41288666
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:42 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, daar wordt je vrolijk van. Ik had fijn een NMT toestel, werd die waardeloos omdat heel NL opeens aan de GSM moest.
Nu kreeg ik laatst weer een MMS toegezonden, wtf, mijn gsm (nokia 8910 ) die slikt dat soort nieuwerwetse zooi niet. Lekkere standaarden..
Dat heeft niks met standaarden te maken maar met vooruitgang. Ideaal zou natuurlijk zijn als alle standaarden backwards compatible zouden zijn, maar dan zouden we in iedere industrie een zelfde gedrocht als bijv. Microsoft Windows te zien krijgen, en dat lijkt me toch ook niet wenselijk.
pi_41288680
quote:

[..]

Dat heet nu vernieuwing. En de providers willen graag dat je voor elk nieuw snufje een nieuw toestel aanschaft.
pi_41288701
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:39 schreef Seneca het volgende:
Dan is dat dus een mooi voorbeeld van een situatie waarin overheidsbemoeienis wel gewenst is (en dat zeg ik als iemand die het libertarisme hoog in het vaandel heeft staan )
Het is op de lange termijn maar zeer de vraag of dat zo gewenst is. Ik voorspel je een situatie waarin Amerika of Azië straks massaal de veel betere UMTS standaard omarmt terwijl wij tot in lengte van dagen met GSM blijven kutten.
pi_41288736
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat doet er toch allemaal niet toe het gaat om de economie zolang die groeit is het goed dat we voor de rest moreel aan het achteruit gegaan zijn doet er niet toe
En jij wou zeggen dat de morele rijkdom in goede handen is bij de overheid? Ik durf het zelfs anders te stellen, de verzorgingsstaat is juist de oorzaak van de morele achteruitgang.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2006 12:46:26 ]
pi_41288743
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het is op de lange termijn maar zeer de vraag of dat zo gewenst is. Ik voorspel je een situatie waarin Amerika of Azië straks massaal de veel betere UMTS standaard omarmt terwijl wij tot in lengte van dagen met GMS blijven kutten.
Waarop baseer je die voorspelling? Waarom zou de EU niet uiteindelijk beslissen om over te stappen op UMTS (of de daaropvolgende standaard)? Dat hebben ze destijds immers met GSM ook gedaan.
pi_41288821
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

En jij wou zeggen dat de morele rijkdom in goede handen is bij de overheid? Ik durf het zelfs anders te stellen, de verzorgingsstaat is juist de oorzaak van de morele achteruitgang.
De verzorgingsstaat de oorzaak van de morele achteruitgang? Ik dacht dat toch wel bewezen was dat wanneer je een sociaal vangnet creeert voor bijv mensen die hun baan verliezen, dat dat de criminaliteit terugdringt? Imho is niet de verzorgingsstaat, maar het gebrek aan controle op die verzorgingsstaat de oorzaak van morele achteruitgang, omdat het fraude in de hand werkt, luiheid beloont etc. Voor dergelijke vormen van controle zie ik ook voor een nachtwakersstaat een belangrijke rol weggelegd.
pi_41288860
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:46 schreef Seneca het volgende:
Waarop baseer je die voorspelling? Waarom zou de EU niet uiteindelijk beslissen om over te stappen op UMTS (of de daaropvolgende standaard)? Dat hebben ze destijds immers met GSM ook gedaan.
Die voorspelling baseer ik op het feit dat ambtelijke molens nu eenmaal zeer zeer langzaam draaien. Ik zie ook niet in waarom de EU hierover zou moeten beslissen. Laat de consument zelf bepalen welke standaard zij het liefste gebruikt en behandel ze daarin niet als kleine kinderen.
pi_41288900
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:48 schreef Seneca het volgende:
De verzorgingsstaat de oorzaak van de morele achteruitgang? Ik dacht dat toch wel bewezen was dat wanneer je een sociaal vangnet creeert voor bijv mensen die hun baan verliezen, dat dat de criminaliteit terugdringt?
Integendeel. Het sociaal vangnet is de afgelopen decennia alleen maar gegroeid en de criminaliteit is rechtevenredig meegestegen.
pi_41288989
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:45 schreef dVTB het volgende:

Ben ik absoluut met je oneens. Mensen beginnen aan (HBO-)opleidingen voor een beroep waar op dat moment misschien veel vraag naar is. Ze betalen hoge studiekosten en een hoge kamerhuur, om dan uiteindelijk na 4-5 jaar meestal met een studieschuld te eindigen. Tegen die tijd kan het zijn dat er ineens minder vraag is... - Tja, dan moet je je dus omscholen? Wie gaat dat betalen en waarvan? En bovendien: mogen mensen ZELF nog bepalen welke kant ze op willen in hun leven, of moet de overheid dat voor ze bepalen. Jij wordt maar boekhouder, want daar is vraag naar. Dat is toch te bezopen voor woorden? En zo'n partij noemt zichzelf liberaal?
Dat had je al in mijn eerdere reactie kunnen lezen, de overheid is namelijk nog steeds bereid om hierin mee te werken. Waar zeg ik trouwens dat de overheid zou kunnen bepalen wat jij later wilt worden?
[..]
quote:
Maar de VVD *doet* het dus NIET. Ze steken als een struisvogel hun kop in het zand. En uiteindelijk profiteren de rijken het hardst van de HRA. Tja, dat is het VVD-electoraat, dus daarom laat de VVD de HRA ongemoeid. Niks gelijke kansen, gewoon achterban tevreden stellen.
De VVD doet het juist wel het meest van alle partijen! Dat rijken het meest profiteren van de HRA is ook logisch die betalen immers ook het meest belasting.
[..]
quote:
Nogmaals: wie betaalt die omscholing? En wie zegt dat dat een garantie op succes is?
Net zoals dat daar nu regelingen voor zijn door het bedrijfsleven zelf of door de overheid of in samenwerking.
quote:
Truus (35) en Klaas (36) zijn pas geleden moeder en vader geworden van hun kind, maar blijven allebei fulltime werken en dumpen kun kind in de crêche, in plaats dat één van beiden (of allebei) een stapje terug doet om zich (tenminste DEELS) met de opvoeding van hun kind bezig te houden. Afgestudeerd student Peter (25) komt niet aan de bak, omdat 3 of 4 van deze Truusjes blijven werken. Ik snap Truus (of Klaas) wel... Ze moeten hun veel te hoge hypotheek bekostigen...
En wat is daar mis mee als beiden wilen werken? Student Peter komt hoogstwaarschijnlijk vrij makkelijk aan de bak gezien het structurele tekort op de arbeidsmarkt en de vergrijzingsgolf. Als je al niet weet hoe de bevolking is opgebouwd in Nederland, kom dan ook niet met zo'n idioot voorbeeld.
quote:
Ik zou liever zien dat zo veel mogelijk mensen zich door middel van werk een fatsoenlijk inkomen kunnen verschaffen waarvan ze kunnen rondkomen. Dus ik zie liever dat Truus (of Klaas) met een gerust hart parttime kan gaan werken, zonder dat ze daardoor meteen financieel in de knel komen. Ik zie liever dat Peter makkelijker aan de bak kan komen in het beroep waarvoor hij gekozen heeft, waarvoor hij gekwalificeerd EN gemotiveerd is. - En dan heb ik het nog helemaal niet gehad over de verwerpelijkheid van het dumpen van je kinderen op de crêche... - Nee, DAT zal goede effecten hebben... Kinderen die zich geen ruk van hun ouders meer aantrekken, die van elkaar vervreemden. Ouders die er niet meer in slagen hun kinderen fatsoenlijk op te voeden, problemen minder snel signaleren, enzovoort...
Mijn god zeg wat een idioot doemscenario zit je nu te schetsen. Ga dan klagen over de overheid die het woningtekort structureel in stand houdt wat voornamelijk het probleem is van de te hoge woonlasten. HRA wat zoals al eerder gezegd best geleidelijk afgeschaft kan worden (i.c.m. vlak-tax w.m.b.) draagt hierbij maar mondjesmaat bij.
pi_41289020
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Die voorspelling baseer ik op het feit dat ambtelijke molens nu eenmaal zeer zeer langzaam draaien. Ik zie ook niet in waarom de EU hierover zou moeten beslissen. Laat de consument zelf bepalen welke standaard zij het liefste gebruikt en behandel ze daarin niet als kleine kinderen.
Het klinkt mooi, maar in de US heeft dat dus blijkbaar geleid tot een fragmentatie tussen GSM standaarden. Een zelfde tendens zie ik overigens in de hele IT wereld. Dat is natuurlijk marktwerking, maar de idealist in me zegt toch dat dat geen ideale situatie is. Als er voor alles in bijvoorbeeld de IT wereld nu gewoon, van bovenaf opgelegde, standaard zou zijn zouden de ontwikkelingen zo veel sneller kunnen verlopen. Zie jij een manier om een dergelijke fragmentatie te voorkomen?
pi_41289073
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:48 schreef Seneca het volgende:

[..]

De verzorgingsstaat de oorzaak van de morele achteruitgang? Ik dacht dat toch wel bewezen was dat wanneer je een sociaal vangnet creeert voor bijv mensen die hun baan verliezen, dat dat de criminaliteit terugdringt?
Bron?
quote:
Imho is niet de verzorgingsstaat, maar het gebrek aan controle op die verzorgingsstaat de oorzaak van morele achteruitgang, omdat het fraude in de hand werkt, luiheid beloont etc. Voor dergelijke vormen van controle zie ik ook voor een nachtwakersstaat een belangrijke rol weggelegd.
Kortom je zegt niet zoveel anders als ik. Overheid is daar namelijk niet toe in staat en dient zich daar dus ook niet mee te bemoeien.
pi_41289128
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:56 schreef Chewie het volgende:
Overheid is daar namelijk niet toe in staat en dient zich daar dus ook niet mee te bemoeien.
Dat snap ik niet. Omdat je de regeling niet zou kunnen handhaven, moet de regeling geschrapt worden?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:59:28 #196
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_41289153
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Integendeel. Het sociaal vangnet is de afgelopen decennia alleen maar gegroeid en de criminaliteit is rechtevenredig meegestegen.
Dit soort uitspraken zijn natuurlijk per definitie bullshit.
pi_41289158
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:55 schreef Seneca het volgende:
Het klinkt mooi, maar in de US heeft dat dus blijkbaar geleid tot een fragmentatie tussen GSM standaarden. Een zelfde tendens zie ik overigens in de hele IT wereld. Dat is natuurlijk marktwerking, maar de idealist in me zegt toch dat dat geen ideale situatie is. Als er voor alles in bijvoorbeeld de IT wereld nu gewoon, van bovenaf opgelegde, standaard zou zijn zouden de ontwikkelingen zo veel sneller kunnen verlopen. Zie jij een manier om een dergelijke fragmentatie te voorkomen?
Van bovenaf opgelegde standaarden remmen juist de ontwikkelingen. De IT is nou eenmaal een terrein waarin ontwikkelingen snel gaan. Dat heeft tot nadelig gevolg dat de standaard van vandaag morgen verouderd is maar dat is nu eenmaal inherent aan een zich snel ontwikkelende technologie. Het voordeel is echter wel dat die technologie wel steeds goedkoper wordt en iedereen vrij eenvoudig naar een nieuwe standaard kan overstappen. Door van bovenaf standaarden te gaan opleggen zorg je ervoor dat de ontwikkeling wordt afgeremd en de kosten weer zullen gaan stijgen. Ik zie dus geen manier om een dergelijke fragmentatie tegen te gaan, wel een manier om de nadelige gevolgen daarvan zo klein mogelijk te houden. Die manier is een absolute vrijwaring van overheidsbemoeienis, maar dat moge duidelijk zijn.
pi_41289180
quote:
Nou heb ik een vrij nieuwe telefoon maar MMS lukt mij ook niet . Niet zo gek dat KPN klaagt dat het niet echt van de grond komt als het te ingewikkeld is .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41289261
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:59 schreef Hephaistos. het volgende:
Dit soort uitspraken zijn natuurlijk per definitie bullshit.
Oh, de criminaliteit is gedaald de afgelopen decennia?

Let wel, ik stel niet dat er een causaal verband is tussen het sociale vangnet en de gestegen criminaliteit (hoewel dat zeker een onderzoek waard zou zijn) maar de stelling hierboven dat een sociaal vangnet criminaliteit tégen zou gaan is in strijd met alle cijfers.
pi_41289300
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zou het? Denk dat we zonder heel wat meer criminaliteit hadden gehad en een meer verzuilde samenleving met minder kansen voor b.v. homo's of allochtonen. Euthenasie en abortus zouden er ook niet inzitten. En de liefdadigheid zou grotendeels op het conto van de kerken komen waarbij je je met wat pech eerst moet bekeren voor je hulp krijgt.

Nou dan geef ik toch de voorkeur aan onze verzorginsstaat.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')