Ik kan me natuurlijk best voorstellen dat een hoogopgeleide Afrikaan geen zin heeft om zijn hele leven zijn land te helpen (als arts of verpleegkundige ofzo) voor een hongerloontje terwijl hij in NL een veelvoud verdient....quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:
"Maar betekent het ook, heel in het klein, jij, met jouw intelligentie, voor een heel klein beetje hebt bijgedragen aan de ondergang van je eigen land?" Allas: "Daar moet ik mijzelf niet van vrijpleiten: Volmondig JA."
En dan gaat Afrika dus nog meer naar de klote en komen de laagopgeleide Afrikanen ook allemaal hierheenquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat mij betreft gaan we allereerst uit van ons eigen Nederlandse belang, en halen we hoogopgeleidden met open armen binnen.
Nee joh, die stallen we gewoon op de Canarische Eilandenquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:16 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En dan gaat Afrika dus nog meer naar de klote en komen de laagopgeleide Afrikanen ook allemaal hierheen
Als ik hier nog even op in mag haken: stel dat ik in Oost-Groningen zou zijn geboren, een hoge opleiding had afgerond, zou ik echt niet in Oost-Groningen zijn blijven hangen, omdat ze daar zo laagopgeleid zijn en het zielig is als alle slimmeriken wegtrekken. Nee, ik ga naar daar waar het werk is en ik een goede boterham kan verdienen. Ik ben niet gek.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ach je zou dit kunnen volhouden, maar aan de andere kant: een land als Somalie heeft geen toekomst, je kunt daar als hoogopgeleide (zeker in je eentje) niets aan bijdragen.
Juist en met het goede inkomen dat je dan verdient help je je ouders wat of laat je je broertje ook studeren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ik hier nog even op in mag haken: stel dat ik in Oost-Groningen zou zijn geboren, een hoge opleiding had afgerond, zou ik echt niet in Oost-Groningen zijn blijven hangen, omdat ze daar zo laagopgeleid zijn en het zielig is als alle slimmeriken wegtrekken. Nee, ik ga naar daar waar het werk is en ik een goede boterham kan verdienen. Ik ben niet gek.
Ik ben met mijn brein in 2000 uit Nederland vertrokkenquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef sizzler het volgende:
"Maar betekent dat ook, heel in het klein, jij, met jouw intelligentie, voor een heel klein beetje hebt bijgedragen aan de ondergang van je eigen land?" Allas: "Daar moet ik mijzelf niet van vrijpleiten: Volmondig JA."
Je hebt in ieder geval weinig concurrentie.quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Als ik hier nog even op in mag haken: stel dat ik in Oost-Groningen zou zijn geboren, een hoge opleiding had afgerond, zou ik echt niet in Oost-Groningen zijn blijven hangen, omdat ze daar zo laagopgeleid zijn en het zielig is als alle slimmeriken wegtrekken. Nee, ik ga naar daar waar het werk is en ik een goede boterham kan verdienen. Ik ben niet gek.
Waarom niet?quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:20 schreef SCH het volgende:
In dit topic wordt een hele andere kwestie aangehaald, die zeker interessant is maar volgens mij niks met het toelatingsbeleid als zodanig heeft te maken.
Omdat het toelatingsbeleid niks van doen moet hebben en ook niet heeft met de capaciteiten van de persoon maar louter met het vluchtverhaal. En terecht.quote:
Dat is natuurlijk bekend. Maar het gaat hier natuurlijk om een pleidooi om dat wél te doen. Als het al zo was dan had ik er geen topic over hoeven te openen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat het toelatingsbeleid niks van doen moet hebben en ook niet heeft met de capaciteiten van de persoon maar louter met het vluchtverhaal. En terecht.
Je haalt vluchtelingen en immigranten door elkaar. Vluchtelingen kun je immers niet terugsturen naar hun eigen land, ze vluchten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:21 schreef sizzler het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk bekend. Maar het gaat hier natuurlijk om een pleidooi om dat wél te doen. Als het al zo was dan had ik er geen topic over hoeven te openen.
Tja, ik liet me leiden door de tekst van "Paul Rosenmuller met..." Volgens hen is Allas een vluchteling maar zou ze nooit NL in zijn gekomen met het huidige beleid. Maar laten we er idd "asielzoekers" van maken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je haalt vluchtelingen en immigranten door elkaar. Vluchtelingen kun je immers niet terugsturen naar hun eigen land, ze vluchten.
Goed voor Turkije, minder goed voor ons. Als we nu juist iets moeten voorkomen is het wel dat alle succesvolle Turken vertrekken en alleen de kans-armen overblijven.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:30 schreef sizzler het volgende:
[..]
Tja, ik liet me leiden door de tekst van "Paul Rosenmuller met..." Volgens hen is Allas een vluchteling maar zou ze nooit NL in zijn gekomen met het huidige beleid. Maar laten we er idd "asielzoekers" van maken.
Ik "ken" iemand van de Universiteit Utrecht, een Turk die cum laude zijn rechtenstudie afmaakte. Die ging naar Turkije omdat hij daar meer voor de bevolking kon doen dan hier. Dat vind ik wel een nobel streven en een voorbeeld voor meerdere immigranten. Bovendien is er nog steeds het probleem van een vertrekkend intellect uit landen in Afrika. Daar moet toch iets tegen gedaan worden.
Dit is onjuist volgens berekeningen van het Centraal Planbureauquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:44 schreef sizzler het volgende: Volgens Allas zijn vluchtelingen juist in NL nodig vanwegen de vergrijzing.
Diegene die wordt vervolgd door de regering om zijn mening, die niet in vrijheid zijn mening kan verkondigen, is net zo onschuldig als die boer die van de honger sterft.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:46 schreef Napalm het volgende:
Wie ga je als NL belonen met een verblijfvergunning? De onschuldige of degene die de problemen zelf over zich afriep?!
Hoezo?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:52 schreef Monidique het volgende:
Diegene die wordt vervolgd door de regering om zijn mening, die niet in vrijheid zijn mening kan verkondigen, is net zo onschuldig als die boer die van de honger sterft.
Dat maakt iemand niet schuldig. Althans, dat was geloof ik zo'n beetje een van die westerse waarden, het in vrijheid kunnen uiten van je mening. Ik ben wel een beetje een idealist, dus ik zeg dat iemand niet per se schuldig is als hij gebruik maakt van westerse waarden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoezo?
Hongersnood kan die geitenhoeder niets aan doen, hij had geen keuze. Die kritikaster/ rebel had wel gewoon zn mond kunnen houden, hij had wel een keuze.
En zodra iets een gevolg van een eigen keuze is, hoeven we hem niet meer te helpen? Je mag als land best opkomen voor waar je in gelooft (vrijheid meningsuiting, vrijheid pers, recht op eerlijk proces) en dus ook diegenen helpen die voor diezelfde zaken opkomen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:57 schreef Napalm het volgende:
[..]
Hoezo?
Hongersnood kan die geitenhoeder niets aan doen, hij had geen keuze. Die kritikaster/ rebel had wel gewoon zn mond kunnen houden, hij had wel een keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |