Meer eten! Echt meer eten! Dit dieet is dan gewoon te weinig voor jou gezien je werk etc.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:25 schreef AnnaStesia het volgende:
*verhaal*
Hier ook,ben ziek geweest en nu ga ik weer een weekje bij iemand anders in huis om op de hond te passen als hun op vakantie zijn.We hebben voor heel de week boodschappen voor je in huis gehaald... Ga zo goed mogenlijk m'n best doen!quote:Op vrijdag 1 september 2006 21:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik SaS wat af de laatste dagen.
Niet spectaculair?! Da's ruim een halve kilo per week, de beste manier om blijvend gewicht te verliezen. Da's hardstikke spectaculair!quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oohlala, vanochtend gewogen en ik ben nu in 10 weken totaal 6 kg kwijt! Niet spectaculair, maar wél geleidelijk.
Ik ga er bijna van blozenquote:Op zaterdag 2 september 2006 13:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet spectaculair?! Da's ruim een halve kilo per week, de beste manier om blijvend gewicht te verliezen. Da's hardstikke spectaculair!![]()
niemand? heeeeellllluuuuuuuuuuooooppppquote:Op vrijdag 1 september 2006 21:38 schreef nelisb het volgende:
ff een vraagje.
morgen(zaterdag week 5) staat er een uitsmijter op het menu.
is dit 1 ei? beetje kaas en 1 plak ham?
week 7 heeft ook een uitsmijter op het menu,maar daar staat bij , 2 volkoren broodjes,2eieren en 2 plakjes rosbief.
mag ik nu morgen 2 eieren,2broodjes en kaas en ham? of echt 1 ei met ham en kaas
thanx voor de hulp weer
Volgens Sonja herself:quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:24 schreef nelisb het volgende:
[..]
niemand? heeeeellllluuuuuuuuuuoooopppp
Stond ergens op een ander forum.quote:Een uitsmijter bestaat uit 2 eieren en 2 volkorenboterhammen. Je mag hierbij ook 30+ kaas en achterham gebruiken.
Wat zijn je hobbies?quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:16 schreef tickle het volgende:
Hallo lezers,
Ik ben een man van 43 en sinds maandag begonnen met SB samen met mijn vrouw.
Ik woog maandag 113 kg en vanmorgen(zaterdag) 108 kilo.
Is dat niet een beetje teveel voor 5 dagen want mijn vrouw is maar 2,5 kg afgevallen.
Heb mij overigens redelijk goed aan het menu gehouden.
Heb het wel een beetje koud savonds maar het is goed te doen.
Iemand ervaring met snel afvallen en is dat niet ongezond?
bvd
Je stelde je zo netjes voor.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:24 schreef tickle het volgende:
Lezen, fietsen, werken en zo. Hoezoo?
volgens mij vallen mannen over het algemeen iets sneller af dan vrouwen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:16 schreef tickle het volgende:
Hallo lezers,
Ik ben een man van 43 en sinds maandag begonnen met SB samen met mijn vrouw.
Ik woog maandag 113 kg en vanmorgen(zaterdag) 108 kilo.
Is dat niet een beetje teveel voor 5 dagen want mijn vrouw is maar 2,5 kg afgevallen.
Heb mij overigens redelijk goed aan het menu gehouden.
Heb het wel een beetje koud savonds maar het is goed te doen.
Iemand ervaring met snel afvallen en is dat niet ongezond?
bvd
thanx!!quote:Op zaterdag 2 september 2006 15:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Stond ergens op een ander forum.
Hoe gaat dat dan met de volgende weken?quote:volgens mij vallen mannen over het algemeen iets sneller af dan vrouwen.
daarbij verlies je in het begin veel vocht. hierdoor kan je dus iets sneller afvallen.
mijn schoonvader was ook 5,5 kg kwijt na 1 week en nu gemiddeld 1tje per week.
dus prima je moet maar zo denken die 5 kg zijn mooi weg!!!
ik gemiddeld 1 tot 2 kg per week. maar zondig dan echt helemaal niks!!!quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:46 schreef tickle het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan met de volgende weken?
Iemand hier ervaring mee
hele verhaal is weg.quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:26 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien anders daar even een linkje naar doen?
Ik scroll me ongans
quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:51 schreef nelisb het volgende:
[..]
hele verhaal is weg.
heb er een link van gemaakt naar het forum waar ik het vandaan heb gehaald.
misschien makkelijk omhet de volgende keren te vermelden in de openingspost?
1. Bij echt veel sporten zou ik gewoon wat meer eten (evt. het mannendieet volgen). Je hebt toch je energie nodig om te sporten. Dat merk je trouwens vanzelf wel.quote:Op dinsdag 5 september 2006 13:36 schreef Vince22 het volgende:
Hey mensen!
Mijn vriendin en ik willen volgende week ook gaan beginnen aan het SB verhaal... Alleen hebben we een paar vraagjes..
1. Wij sporten allebei regelmatig (ik 4 keer per week, vrienin 2-3 keer) maar we zijn allebei wel bang dat we onwijs slap zijn als we sporten, dit hebben we allebei met verschillende vorige dieeten meegemaakt... is dat met SB ook zo, en zo ja, hoe kan je dit verhelpen?
2. Hoe zit het met alcohol? Niet, af en toe stiekem wat of gewoon doordrinken... We mogen int weekend graag een biertje of wijntje drinken en willen dat eigenlijk zo min mogelijk laten staan.
3. De grote angst van mijn vriendin is dat ze echt niets meer binnenkrijgt. Is het wat voor haar om ook het mannendieet te volgen? Zo ja, gaat het dan nog helpen bij haar?
Dank jullie wel voor de reacties.
Alle begin is moeilijk, maar het went echt.quote:Op dinsdag 5 september 2006 14:29 schreef Little_Angel het volgende:
Ben vandaag toch maar begonnen... ipv gister, gewoon bij dinsdag, maakt hopelijk niet teveel uit?
Anyway, ik heb nu echt een moment waarop ik graag wat wil eten, maar heb net 1 liga evergreen op en nu wordt het tot het avondeten maar aan het water zitten.
ja ga ik doen, mijn moeder doet ook mee, die is wel sinds gister begonnen (maar toen was ik niet echt lekker) en die is echt zo chagrijnigquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Alle begin is moeilijk.
O en neem straks gewoon lekker een appel of een schaaltje rauwkost. Mag best hoor
Je lijf moet er enorm aan wennen (aan de nieuwe hoe'veel'heden en ook aan de samenstelling. Het mijne in elk geval wel. De eerste dagen had ik koppijn en was ik misselijk. Gaat echt overquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:34 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
ja ga ik doen, mijn moeder doet ook mee, die is wel sinds gister begonnen (maar toen was ik niet echt lekker) en die is echt zo chagrijnig. Maar ik ga gewoon doorzetten iig, als ik wat ben afgevallen zal dat ws toch meer stimuleren
.
Ja heb wel hoofdpijn ja, maar probeer echt 2 liter water te drinken en neem zo denk ik een appel als het niet gaatquote:Op dinsdag 5 september 2006 14:36 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je lijf moet er enorm aan wennen (aan de nieuwe hoe'veel'heden en ook aan de samenstelling. Het mijne in elk geval wel. De eerste dagen had ik koppijn en was ik misselijk. Gaat echt overEn dus niet schromen om lekker wat fruit te eten tussendoor.
Ik kon in het begin niet van het ontbijt tot de lunch niet eten, nu wel.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:01 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja heb wel hoofdpijn ja, maar probeer echt 2 liter water te drinken en neem zo denk ik een appel als het niet gaat.
Heb jij veel honger nog? Ik merk dat ik echt superveel honger heb.
Ja ik heb veel honger, maar dat komt omdat ik vandaag weer helemaal opnieuw ben begonnen na een week van vreten en zuipenquote:Op dinsdag 5 september 2006 15:01 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja heb wel hoofdpijn ja, maar probeer echt 2 liter water te drinken en neem zo denk ik een appel als het niet gaat.
Heb jij veel honger nog? Ik merk dat ik echt superveel honger heb.
Ja klopt, vooral rond 2/3 uur in de middag komt het, en 's avonds om 10 uur.quote:Op dinsdag 5 september 2006 15:06 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik kon in het begin niet van het ontbijt tot de lunch niet eten, nu wel.
Je maag moet er aan wennen, het is even doorbijten.
Daarbij is het niet echt honger, tis een gewoonte dat je normaal meer eet.
Ik ben ook deze week begonnen omdat ik de vorige week meer dan 3 verjaardagen had haha, maar ik zou gewoon bij het uit eten de sausjes mijden, kruidenboter ook etc. hoewel dat toch erg moeilijk is!quote:Ja ik heb veel honger, maar dat komt omdat ik vandaag weer helemaal opnieuw ben begonnen na een week van vreten en zuipenDeze week een hernieuwde start (vrijdag weer uit eten, dus het gaat lekker
Maar we geven de moed niet op
)
quote:Op dinsdag 5 september 2006 21:07 schreef CarOnline het volgende:
Vandaag weer écht begonnen.
Bij maandag en zit me nu alweer te bedenken wat ik in het weekend smokkelen ga! (hongerrrrrrrrr)![]()
![]()
Maar als ik dan lees dat iemand 10 kilo in 7 weken is afgevallen dan geeft dat wel moed, moet ik zeggen. Dus zal me niet laten verleiden tot lekkere hapjes, chocola en roomijs![]()
Vandaag ging goed!
mijn vriend heeft de eerste 4 weken meegedaan en is toen 6 kilo afgevallen, en wilde daarna niet meer afvallen, en eet dan ook extra's, vooral ook na het sporten en s ochtends en smiddags wat meer, maar hij is nog steeds elke week ongeveer een kilo kwijt geraakt... (misschien moet hij maar gewoon weer heel veel bier gaan drinken??quote:Op woensdag 6 september 2006 08:29 schreef Koningin het volgende:
Door het minder eten val je af, das logisch.
Ga je na die 9 weken weer meer eten, dan zal je de afgevallen kilo's er zo weer bij hebben.
Dus daar moet je een weg in gaan vinden. Niet te veel eten, maar ook niet te weinig.
Ik heb een abo op de Flair (quote:Op woensdag 6 september 2006 21:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zag vanmiddag op het station op de cover van de Flair staan dat er vanaf nu elke week een Sonja recept in staat. Is mss interessant? Hoewel ik gok dat het een deel van de recepten uit het boekje zullen zijn.
Ik vind de Flair echt heel erg flut dus het gaat mij te ver om hem alleen voor een recept te kopen.
Die lees ik ookquote:Op woensdag 6 september 2006 21:56 schreef Brighteyes het volgende:
Klinkt lekker!
Ik ben van de Viva.Shhhh.
Wow, dat is veel, zeker gezien je relatief lage startgewicht (het schijnt dat je meer afvalt in een bepaalde tijdsspanne naarmate je meer overgewicht hebt dan mensen met gering overgewicht).quote:Op donderdag 7 september 2006 11:34 schreef AnnaStesia het volgende:
Ik ben 6,5 kilo afgevallen na 3 weken SB.
Mijn startgewicht was 77 kg en ben nu 70,5.
Nog 5,5 kilo en ik ben er
Ik denk dat het komt omdat ik die 6 kilo in ongeveer een jaar ben aangekomen,zeg maar nieuw vetquote:Op donderdag 7 september 2006 11:54 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Wow, dat is veel, zeker gezien je relatief lage startgewicht (het schijnt dat je meer afvalt in een bepaalde tijdsspanne naarmate je meer overgewicht hebt dan mensen met gering overgewicht).
Bij mij klopt dat wel zo ongeveer.quote:Op donderdag 7 september 2006 11:52 schreef Brighteyes het volgende:
CarO, ik heb ooit eens gehoord dat 5 kilo ongeveer 1 maat is. Maar of dat ook echt zo is... Hangt een beetje af volgens mij ook van waar het er af gaat en waar het al zat.
ik week 6 nu. totaal 11,5 kg kwijt. door werk omstandigheden denkik dat er deze week niet veel afgaat of misschien wel iets erbij, maar maakt niet uit. volgende week weer gewoon verder met sonja!quote:Op donderdag 7 september 2006 09:52 schreef CarOnline het volgende:
Kan iedereen eens posten hoelang ie bezig is en hoeveel afgevallen? Ben eigenlijk wel benieuwd! Ik weet het nog niet, ben dinsdag pas begonnen
bronquote:Sonja Bakker op de bres voor zichzelf
door onze redactie
Foto: Ab Blauw
AMSTERDAM - Hoewel het dieet van Sonja Bakker volgens honderdduizenden vrouwen in Nederland werkt, is onder andere het Voedingscentrum in Den Haag het nog steeds niet eens met de methode. Aanstaande maandag licht de dieetgoeroe in Tros-programma Radar toe hoe haar eetpatroon in elkaar zit.
Sonja wordt onder meer verweten te weinig uitgebalanceerde dagmenu's samen te stellen. Ook zou ze haar 'volgelingen' niet genoeg aansporen om te gaan sporten.
Tssss krijgt het voedingscentrum soms geld van de overheid?quote:
thanx! je met zijn 2en is het veeel makkelijker dan alleen in een gezin. mijn vriendin heeft vaker een dieet geprobeerd en ik snoepte /snackte alles wat los en vast zat(vandaar ook te zwaar hahahaha) maar ze had geen steun en support van mij waardoor ze ook weer ging snoepen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:16 schreef CarOnline het volgende:
nelisb je bent echt veel al kwijt, je vriendin ook! Goed zeg! Scheelt toch als je het met meer doet, hier ben ik de enige in het gezin, dus gister stond ik cordon blue's te bakken en voor mij een stukkie vis, ik heb niets genomen maar wat rook het lekker
Welk ontbijt? De yoghurt bedoel je of zo?quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:18 schreef Little_Angel het volgende:
Niet eens een heel weekje bezig, en ben nu 1, 7 kg afgevallen, voelt fijn!
Ik heb me er niet echt HELEMAAL aan gehouden, als ik honger had nam ik bijv. wel iets om dat te stillen omdat ik anders echt flauwval, maar dat maakte dus niet uit. Wel houd ik me zoveel mogelijk eraan, alleen dat ontbijt krijg ik niet weg, echt niet... Is het goed als ik dan gewoon één snee volkorenbrood neem? Met kipfilet erop ofzo..
Ja, en melk en kiwi's, appels en die dingen..quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:31 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Welk ontbijt? De yoghurt bedoel je of zo?
Lunch en ontbijt mag je omwisselen, misschien heb je daar iets aan?quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:40 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Ja, en melk en kiwi's, appels en die dingen..
Ik moet echt iets van brood hebben in de ochtend, want de yoghurt krijg ik dus bijv. niet weg, de melk ook niet. En het lijkt me ook niet al te gezond als je zo weinig ontbijt (had bijv. een halve glas melk op, en niet eens een halve kiwi op een dag, viel bijna om op school), dus vroeg ik me af of ik dan gewoon maar brood kan nemen, vult beter en krijg ik ook daadwerkelijk weg!
Dat zou kunnen maar het is niet handig ivm korte pauzes en school.quote:Op zaterdag 9 september 2006 13:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Lunch en ontbijt mag je omwisselen, misschien heb je daar iets aan?
Ik las ergens dat SB al te veel brood afraadt ivm. de koolhydraten. En de zuivel moet je binnenkrijgen voor de afwisseling, dus die zou ik in elk geval niet helemaal weglaten uit je eten. Maargoed, van mij mag je alles hoorquote:Op zaterdag 9 september 2006 14:15 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar het is niet handig ivm korte pauzes en school.
Yoghurt wordt dan ook helemaal lauw etc.
Volgens een ander persoon kon ik makkelijk gewoon brood nemen en kon dat niet echt kwaad, maar wil niet dat ik dan opeens niet meer minder met de kilo's.
quote:Ik merk dat ik snel honger heb of mij niet verzadigd voel na de lunch. Kan ik dan gewoon wat fruit extra eten, of een extra cracker?
Wanneer je niet genoeg hebt aan je lunch probeer dan voor je gaat eten eerst een groot glas water te nemen dit zal je al een vol gevoel geven.
Verder mag een extra stuk fruit net als een schaaltje rauwkost altijd, liever geen cracker ivm teveel koolhydraten.
Nou, dan doe ik het niet.. Alleen ik krijg dus niet alles weg, heb je ms tips?quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik las ergens dat SB al te veel brood afraadt ivm. de koolhydraten. En de zuivel moet je binnenkrijgen voor de afwisseling, dus die zou ik in elk geval niet helemaal weglaten uit je eten. Maargoed, van mij mag je alles hoor![]()
Over koolhydraten, op één of andere site:
[..]
Behalve dat omwisselen niet dus. En als je niet van lauwe yoghurt tussen de middag houdt, dan koop je toch een klein pakje ergens? Of je vervangt het door een bekertje melk. Kun je in elke kantine krijgen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 14:41 schreef Little_Angel het volgende:
[..]
Nou, dan doe ik het niet.. Alleen ik krijg dus niet alles weg, heb je ms tips?
Om je te steunen heb ik vanavond wederom tapa's moeten eten, zodat na terugkomst jouw extra kilo's schril afsteken tegen die enorme hoeveelheid van mij.quote:Op zaterdag 9 september 2006 19:35 schreef XcUZ_Me het volgende:
Morgenochtend op vakantie! Heb liga's en ontbijtkoek ingepakt.
Ik wil niet teveel aankomen. Een kg of 1 / 2 is onvermijdelijk in Italië vrees ik, maar ik ga proberen het in controle te houden.
Oeh, doe eens gek zeg!quote:Op zondag 10 september 2006 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
Verwennerij hoor hier!
Ontbijt op bed van stinkie.
2 beschuitjes met smeerkaas en een glas jus.
Nou dit is het topic van mensen die het boek dagelijks gebruiken, dus ik denk dat je weinig kans maaktquote:Op maandag 11 september 2006 18:35 schreef ymme het volgende:
Ik ben nu wel eens benieuwd naar het boek van haar.
Iemand die hier een 2de hands boek te koop heeft?
dan hou ik het maar bij de yoghurt en neem ik er extra veel tijd voor :p.quote:Op zaterdag 9 september 2006 17:29 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Behalve dat omwisselen niet dus. En als je niet van lauwe yoghurt tussen de middag houdt, dan koop je toch een klein pakje ergens? Of je vervangt het door een bekertje melk. Kun je in elke kantine krijgen.
Tja een dieet is nu eenmaal altijd een andere 'eetstijl' dan je gewend was, ik denk dat het toch aanpassen blijft.
Ik zal morgen even bij Bruna ofzo kijken.quote:Op maandag 11 september 2006 20:14 schreef AnnaStesia het volgende:
En daarbij...dat boek kost maar 12 of 13 euro,dat is toch best te doen?
Kijk anders eens op marktplaats ofzo
Ah ok, dat scheelt weer.. heb het hele boekje gelezen maar niet precies wat we allemaal nodig hebben, begon me al meteen te duizelen.. het ziet er iig al een stuk gezonder uit dan wat we nu eten, niet dat we heel slecht eten maar wat gevarieerder kan altijd welquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:10 schreef Koningin het volgende:
Man en vrouw eten hetzelfde op een dag (dacht ik), alleen andere hoeveelheden.
Dat heb ik dus ook!quote:Op dinsdag 12 september 2006 14:48 schreef CarOnline het volgende:
en echt het allergrootste voordeel vind ik dat ik niet meer hoef te verzinnen wat we vanavond gaan eten. dat vond ik altijd echt verschrikkelijk!
Probeer het anders via Bol.comquote:Op dinsdag 12 september 2006 17:18 schreef ymme het volgende:
Vandaag op het station bij de Bruna gekeken. Geen boek kunnen vinden...
Morgen maar eens vragen![]()
Wil het hebben. Maar wil pas beginnen na 5 oktober, vanwege een leuke kermis die iin zicht is
Ik had mijn versie teruggestuurd naar bol.com maar kennelijk heb ik een verkeerd adres op de envelop gezet en hij ligt nu weer thuis op tafel. Ik kan hem nu niet meer terugsturen dus je zou eventueel mijn boek over kunnen nemen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:18 schreef ymme het volgende:
Vandaag op het station bij de Bruna gekeken. Geen boek kunnen vinden...
Morgen maar eens vragen![]()
Wil het hebben. Maar wil pas beginnen na 5 oktober, vanwege een leuke kermis die iin zicht is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |