abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41250481
na aanleiding van mijn vorige topic Mijn nieuwe huisje waar ik aankondigde een huis gekocht en paar maanden later weer verkocht heb maak ik een nieuw topic aan, want wij(Dennis en Liesbeth) hebben een nieuw huis gekocht in Zwolle:

Per 15 oktober(zondag) is de overdracht vermoedelijk wordt het dan vrijdag de 13de of maandag de 16de. Enige haast is ook wel van toepassing want het appartement waar wij nu wonen wordt per 1 november verkocht.

In eeste instantie nemen wij alleen de bovenste slaapkamer en woonkamer onder handen. De badkamer en 1ste verdieping wordt later verbouwd. Op de eeste etage is een standaard bouw badkamer geplaatst, deze willen wij voorzien van een nieuwe. Tevens bevind zich daar 1 grote kamer(ong 27m2) deze willen we opsplitsen in 2 kamers.
pi_41250614
Koop een taart en vier 't.
pi_41250745
Leuk hoor! Zwollywood. Ik heb er 4 jaar rondgekropen euh, lopen uiteraard.

Ja ja als hottelo moest je warenonderzoek doen en dat gaat in Zwolle HEEEEEEL goed !

Leuk allemaal man! veel geluk daar samen en hopelijk duurt deze wat langer

Ps, je hebt van die vorige woning toch wel de belasting terug gehaald he! ?
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41250781
Mooi huisje Gefeliciteerd!
Ziet er ook uit als een kleurige buurt (aan het laatste plaatje te zien).
De badkamer lijkt op het plaatje inderdaad ook heel standaard, maar met een paar leuke assesoires kan je het vaak wel een beetje opfleuren (liever dat dan lekkende leidingen ofzoiets)
Wij hebben ook zo n grote slaapkamer en inderdaad wij willen hem ook opslitsen want de helft van de slaapkamer blijft anders gewoon leeg doordat je er niets mee kan.
Veel plezier met verbouwen enne hopelijk een snelle voorspoedige verhuizing
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:06:00 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_41251955
Ziet er goed uit hoor! Ben benieuwd naar de verbouwingsfoto's!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_41254294
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:21 schreef Gompy58 het volgende:
Leuk hoor! Zwollywood. Ik heb er 4 jaar rondgekropen euh, lopen uiteraard.

Ja ja als hottelo moest je warenonderzoek doen en dat gaat in Zwolle HEEEEEEL goed !

Leuk allemaal man! veel geluk daar samen en hopelijk duurt deze wat langer

Ps, je hebt van die vorige woning toch wel de belasting terug gehaald he! ?
Dank dank. we hopen zeker dat we er nu veeeeeel langer wonen.

Het belasting geld was niet terug te halen volgens mijn makelaar, er had dan 6 maand tussen 2 aankopen zitten.

Verbouwings foto's zullen zeker volgen. Het zal wel druk worden de eerste weken.
pi_41254453
Ziet er uit als stadshagen ?
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_41255785
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:28 schreef ranzige_pad het volgende:

[..]

Het belasting geld was niet terug te halen volgens mijn makelaar, er had dan 6 maand tussen 2 aankopen zitten.
Als er minder dan 6 maanden tussen aan en verkoop zitten kun je het terug halen. Maar dat is toch het geval bij jou ? Had je het dan langer dan die 6 maanden ??????
pi_41258394
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:33 schreef XTracer het volgende:
Ziet er uit als stadshagen ?
Het is ook Stadshagen, ik zou haast zeggen waar anders :-p
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:19 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

Als er minder dan 6 maanden tussen aan en verkoop zitten kun je het terug halen. Maar dat is toch het geval bij jou ? Had je het dan langer dan die 6 maanden ??????
15-september 2005(1ste aankoop) tm 24-juli-2006(verkoop) en aankoop nieuw 13-oktober-2006 is 13maanden. Het schijnt zo te zijn waneer je twee aankopen doet binnen 6maandenje maar een keer overdracht belasting dient te betalen, dus jammer maar helaas, daar gaat de 6%
pi_41259756
kost dat nu ongever vandaag de dag ? fatsoenlij wonen in Zwollywood ? Dit lijtk mij namelijk wel in het caliber fatsoenlijk wonen te plaatsen.
pi_41283159
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:23 schreef Gompy58 het volgende:
kost dat nu ongever vandaag de dag ? fatsoenlij wonen in Zwollywood ? Dit lijtk mij namelijk wel in het caliber fatsoenlijk wonen te plaatsen.
Zo tussen de 235000 en 255000 af hangelijk van de makelaar(VBA=duur) en type woning. En dat voor 400kuub inhoud, 191m2 perceel en 140m2 woon oppervlak, tov waar ik vandaan kom (Enschede-> Almelo) is dat redelijk prijzig, zeker voor een tussen woning.
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:22 schreef chesna het volgende:
Mooi huisje Gefeliciteerd!
Ziet er ook uit als een kleurige buurt (aan het laatste plaatje te zien).
De badkamer lijkt op het plaatje inderdaad ook heel standaard, maar met een paar leuke assesoires kan je het vaak wel een beetje opfleuren (liever dat dan lekkende leidingen ofzoiets)
Wij hebben ook zo n grote slaapkamer en inderdaad wij willen hem ook opslitsen want de helft van de slaapkamer blijft anders gewoon leeg doordat je er niets mee kan.
Veel plezier met verbouwen enne hopelijk een snelle voorspoedige verhuizing
Het is de parkenbuurt van de Stadshagen, volgens mij een van de eerst opgeleverde delen. Jah we zijn er verscheidene keren geweest op verschillene tijden bij twee woningen, en het was er altijd rustig. Maar goed waar we nu(Holtenbroek) wonen vind ik het ook niet echt druk.

Maar de badkamer gaat er helemaal uit, eerst hadden wij het idee er een bad in te plaatsen, het zou dan een kort bad worden, tussen de 170*70 en 175*75, dit vonden wij te klein. Door het bad wij te laten kunnen we een ruimere douche nemen en een grootbad meubel met 2 wasbakken/kommen. Voor de WC beneden geld het zelfde, wij slopen hem er uit en nemen de zelfde tegels als in de badkamer. Foto's zullen zeker volgen. De verbouwing zal alleen plaatst vinden na de verhuizing.

De indeling zal ik a.s.a.p digitaliseren en plaatsen.

[ Bericht 36% gewijzigd door ranzige_pad op 29-08-2006 08:53:34 ]
pi_41284978
Nou, gefeliciteerd; leuk hoor, lekker plannen maken; maar het moet wel snel gebeuren. Wij hebben ook per de 1ste de sleutel gekregen en gingen de 16de over. we hadden daarna nog wel een week om het oude huis schoon te maken, maar in een huurhuis moet er net wat meer gebeuren.
pi_41289123
Holtenbroek, daar heb ik ook gewoond ;-)

De palestrinalaan... gossie das bijna jeugdsentiment... Dat waren nog een stijden, wetenschappelijk onderzoek met de medestudenten over de vlieg tijden van een rot ei richting irritante buurtjochies op de begane grond enzo
pi_41289319
Wel een beetje een schamele badkamer in vergelijking met de rest van het huis.
pi_41291667
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:58 schreef Gompy58 het volgende:
Holtenbroek, daar heb ik ook gewoond ;-)

De palestrinalaan... gossie das bijna jeugdsentiment... Dat waren nog een stijden, wetenschappelijk onderzoek met de medestudenten over de vlieg tijden van een rot ei richting irritante buurtjochies op de begane grond enzo
Holtenbroek woont prima, nooit ergens last van gehad. Zeker met het nieuwe winkelcentren en die nieuwbouw woningen ziet het er stukken beter uit.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:34 schreef Katinkat het volgende:
Nou, gefeliciteerd; leuk hoor, lekker plannen maken; maar het moet wel snel gebeuren. Wij hebben ook per de 1ste de sleutel gekregen en gingen de 16de over. we hadden daarna nog wel een week om het oude huis schoon te maken, maar in een huurhuis moet er net wat meer gebeuren.
Klopt in een huur huis moet je meer doen, wij laten bijvoorbeeld de vloeren gewoon liggen. Dus het is een kwestie van de stofzuiger er een keer doortrekken en klaar ben je. En mochten we hetniet af krijgen gaan we gewoon in onze slaapkamer wonen.
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:04 schreef Bigs het volgende:
Wel een beetje een schamele badkamer in vergelijking met de rest van het huis.
Hoe bedoel je schamel? qua uitrusting? of qua grootte? De uitrusting wordt compleet veranderd, groter maken lukt helaas niet.
pi_41292012
Uitrusting en inrichting, het is nu echt zo'n kaal wit hok met een gordijn erin
pi_41294944
Maar aan de uitrusting en inrichting gaan we ook wat doen, alles gaat er uit. Jah en een vies douche gordijn wil ik al helemaal niet. Daar komt straks een betegelde wand en een glazen deur. De de plaats waar nu de wastafel staat komt een radiator. De WC blijf de WC gezien daar de aansluiting naar het riool zit. De kant naast de deur, een muur van ongeveer 180, daar willen we een dubbele spoelbak(incl meubel) plaatsen met eventueel een kast er naast. Tegels, mozaic met grote wandtegels is voorlopig de bedoeling.

[ Bericht 31% gewijzigd door ranzige_pad op 29-08-2006 16:57:31 ]
pi_41297956
ff offtopic hoor , maar met welk progje heb je die virtuele foto's gemaakt ?
pi_41317171
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 17:46 schreef Burbujas het volgende:
ff offtopic hoor , maar met welk progje heb je die virtuele foto's gemaakt ?
Bij Brugman op de site staat een online designer, daar heb ik de plaatjes uit geript.
pi_41322662
Mooi huis, alvast veel plezier ermee!

Een poepdoos op de badkamer vind ik niet zo geslaagd, maar ja, je heet ranzige_pad, dus dat zal niet zoveel uitmaken....
pi_41326398
is toch vrij normaal een poepdoos in de badkamer? En poepen kun je ook benenden. Ranzige_pad wel of niet zijnde, een WC in de badkmaer is handig
pi_41328345
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:25 schreef Zigger het volgende:
Mooi huis, alvast veel plezier ermee!

Een poepdoos op de badkamer vind ik niet zo geslaagd, maar ja, je heet ranzige_pad, dus dat zal niet zoveel uitmaken....
Vind ik vrij normaal.
  zaterdag 2 september 2006 @ 00:39:40 #23
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_41412454
Ordinare tvp
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_41417029
Mmzz niet geheel mijn kleur en stijl badkamer die nieuwe zeg maar, verder is een WC op de badkamer wel erg relaxed, hoef je niet elke keer die trap op en af. De prijs vind ik nog wel meevallen voor die woning, hier in Amersfoort betaal je dat ook wel. erg mooi huis verder, lekker grote tuin ook!
pi_41417555
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 08:56 schreef inXs het volgende:
Mmzz niet geheel mijn kleur en stijl badkamer die nieuwe zeg maar, verder is een WC op de badkamer wel erg relaxed, hoef je niet elke keer die trap op en af. De prijs vind ik nog wel meevallen voor die woning, hier in Amersfoort betaal je dat ook wel. erg mooi huis verder, lekker grote tuin ook!
tegelkleur en stijl zijn ook niet in werkelijkheid getekend, het was alleen ene motief wat er standaard in het programma zat, en het verder ook allemaal niet veel soeps was.

Ooh de trap of en af moeten we toch, wij gaan slapen in de bovenste slaapkamer.
pi_41558681
Morgen gaan wij de voorlopige koop akte tekenen, daarmee zal de 3dagen bedenktijd wel per vrijdag in gaan. Qua hypotheek begint alles ook al binne te komen, de notaris is al geregeld en taxatie komt er ook aan.

Dus alles ligt redelijk op de rit voor 13 oktober. Volgende week komt er nog een bezichtiging, dan gaan wij een beetje meten en misschien foto's maken. Ik kan niet wachten tot het zo ver is(de overdracht).
pi_41560641
Gefeliciteerd! Lijkt me heerlijk gevoel.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_41567444
Hallo,

Ben nieuw hier, lees beetje over klussen en wonen mee.
Leuk huis, Proficiat!
Wij hebben ook 'n poos in Stadshagen gewoond, in het 1e plan, en omdat we landelijker wilden wonen we nu in de nabije mooie omgeving v. Zwolle.
Wat goed bevalt. Ook nu weer hebben we ons huis, royale halfvrijstaande, te koop (iem. interesse?) wegens oog op ander huis, ook in de omg. die is nu eenmaal mooi!
Moest wel wennen hier, kom uit een andere stad.
Herkenbaar?

Cynette
pi_41913782
quote:
Op woensdag 6 september 2006 23:00 schreef Cynette het volgende:
Hallo,

Ben nieuw hier, lees beetje over klussen en wonen mee.
Leuk huis, Proficiat!
Wij hebben ook 'n poos in Stadshagen gewoond, in het 1e plan, en omdat we landelijker wilden wonen we nu in de nabije mooie omgeving v. Zwolle.
Wat goed bevalt. Ook nu weer hebben we ons huis, royale halfvrijstaande, te koop (iem. interesse?) wegens oog op ander huis, ook in de omg. die is nu eenmaal mooi!
Moest wel wennen hier, kom uit een andere stad.
Herkenbaar?

Cynette
Herkenbaar jah:-) kopen neeh:-)

Van het weekend hebben we een keuken gekocht bij Brugman, week 49 gaat hij geplaatst worden. Dus het weekendje er voor alles er uit tikken en leidingen leggen. Veel hoeft er niet verlegt te worden gezien bijna alles op de zelfde plaats komt.
Het model is een Brugman Carvi in de kleur Jasmijn. Met een lange slanke greep en een losse schouw, niet zoals op ilustratie. Het maakt hem een stuk moderner en strakker. Het blad is gemaakt van composiet in de kleur zwart.

Apparatuur, 5pits kook plaat met schouw (AEG) combi over magnetron (Bauknecht) Koelvries combi (Zanuzi) en een vaatwasser (duuuh van AEG)

De keuken wordt een stukje langer dan voorheen.

Nu staan er nog een paar punten:
Laminaat zoeken
Badkamer
Tussen muur plaatsen.

Is dat eenvoudig zelf te doen? ik heb al gezocht op metalen stel kozijnen, maar het lijkt mij redelijk eenvoudig zelf te doen.
pi_41953045
quote:
Op maandag 18 september 2006 10:25 schreef ranzige_pad het volgende:
Tussen muur plaatsen.

Is dat eenvoudig zelf te doen? ik heb al gezocht op metalen stel kozijnen, maar het lijkt mij redelijk eenvoudig zelf te doen.
http://www.praxis.nl/upload/8ee016010991ef56f101a1b.pdf
pi_42380262
Dan voor de klus wijzer:-p

Onder tussen zijn wij druk met aller lij zaken te regelen en kopen:
- De keuken is rond, zoals ik al geschreef.
- Nieuwe laminaat voor de 1ste en 2de verdiepinghebben wij gekocht en ligt in de berging 32pakCando teak laminaat(was in de aanbieding) ongeveer 71vierkante meter. Met het nog te realiseren washok zou het 75 zijn, dus 2pakken exta.
- Van het weekend hakken wij de knoop definief door voor een parket vloer voor benenden.
- Vanavond ga ik met een stuckadoor het huis door om in te schatten hoeveel werk het spachelputz in belsag neemt.

Jah dan blijven er nog een paar zaken over. Het is al vrij snel de 13de :-)
pi_42604439
Nou nog 1 dag dan is het zover, op audientie bij de notaris en krijgen wij de sleutels.

Ik zit alleen nog met een probleem, misschien dat anderen hier hun licht eens op kunnen werpen, het gaat wederom over het realiseren van een wand/wanden. De slaapkamers zijn een beetje onlogisch ingedeeld.

De huidige sitiatie is als volgt:

Dit is ten tijde van de bouw een meerwerk optie geweest. Omdat wij een ander huis in het zelfde rijtje ook geweest zijn weten wij hoe het alternatief er uit ziet:

Nu zijn het 3 slaapkamers allen de voorste is niet erg groot (5,7..6vierkante meter) Maar 3 slaapkamers zijn wel gewenst.

In mijn vorige huis had ik de volgende opstelling, qua deuren en ruimte in de hal/overloop iets anders ingedeeld, maar wellicht een optie voor ons:

Zoals dit zou het er dan ongeveer uit moeten zien:

Wij hebben zelf ook nog een paar alternatieven bedacht, alleen zorgen we hier voor meer ruimte in de halltje/overloop. De kamers worden ongeveer wel gelijk evenredig groot:

Hebben jullie nog ideeen???

[ Bericht 3% gewijzigd door ranzige_pad op 12-10-2006 11:21:41 ]
pi_42604958
Eigenlijk alle opties zijn wel haalbare opties denk ik, alleen het is de vraag of je idd 3 gelijke slaapkamers wilt hebben, en of je tevreden bent met zo'n kleine badkamer.

Houd er bij allemaal wel rekening mee dat je electra uit het plafond komt, en als je dus een wand verplaats, je ook je elektra moet meeverplaatsen, en je plafond moet repareren.

Hetzelfde met het verplaatsen van je deuren, de schakelaar van het licht moet wel naast je deur zitten, dus dat betekent ook hak- en breekwerk
pi_42605522
Alle centraaldozen zitten in de wand, dus het valt mee opzich. Gelukkig is mijn broer erg handig in dat soort dingen, dus geen probleem.

Jah de badkamer, dat kan helaas niet anders. Maar die komt nog aan de beurt, zoals je boven kunt zien
pi_42834675
Volgens mij zijn we klaar voor de verhuizing:-)

Zonder gekheid, verhuizen is pas volgende week(27okt) aan de orde. Meer foto's komen zo.
pi_42837869
Nou de eerste foto's, wat werkt dat rottig via msn spaces.

Goed de muren zouden gedaan worden door een stucker(zwart) maar dei dacht van lekker ik kom niet opdagen. Vandaar dat wij alle muren zelf gedana hebben met structuur plijster. Alles zat onder het behang, nog voor 22uur (begonnen om 13:30)was het behang ledig.

Foto's van de Hal

Alles weer klaar, dus verwarming er weer op:
pi_42848999
Nou nog maar een paar, dit keer van de slaapkamer:

Hier moet een extra radiator komen gezien wij de kamer op gaan splitsen(zie bovenstaande plaatjes)

De woonkamer

Woonkamer leeg:

Groene muur

En hier zijn de pakken parket te zien

Nieuw plant:-)

Vandaag is het parket gelegd in de woonkamer(35m2, morgen moeten we nog een stukje in de hal leggen(5m2).

[ Bericht 6% gewijzigd door ranzige_pad op 20-10-2006 22:14:12 ]
pi_42935130
Bij deze dan de foto's van het parket leggen.

Zonder hulp was het allemaal niet klaar geweest
pi_42935557
Nog een update, een rondje huis zoals het er nu uit ziet, zaterdag gaan we over. Vrijdag komen de materialen om de kamer op te splitsen.

Woonkamer en hal:

Trap BG naar 1ste etage:

Kleine kamer 1ste etage:

Badkamer:

Hal 1ste etage:

Grote kamer 1ste etage(wordt gesplitst):

Hal 2de etage:

Toekomstig was hok(hal 2de etage):

Grote slaapkamer 2de etage:

[ Bericht 0% gewijzigd door ranzige_pad op 25-10-2006 21:56:32 ]
pi_42936007
ZO, das een serie foto's. Leuk om te zien, en wees blij dat die stucer die zwart zou komen doen nit egeweest is, zo met lichte muren ziet het er een stuk beter uit dan met een donkere muur

Verder veel succes!
pi_42936806
Wow.. Mooi huisje

Slaapkamer heeft ongeveer dezelfde blauwe kleur muur als ik heb (iets donkerder)

En die groene muur is euh.... GROEN (groenst?)
pi_42938818
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 21:56 schreef Marsepein het volgende:
ZO, das een serie foto's. Leuk om te zien, en wees blij dat die stucer die zwart zou komen doen nit egeweest is, zo met lichte muren ziet het er een stuk beter uit dan met een donkere muur

Verder veel succes!
Jah aan de een kant wel, spuitwerk is wel mooi, allen zijn we nu stukken goedkoper uit, voor de prijs van de slapakamer en woonkamer hebben we nu al het materiaal voor alle kamers kunnen kopen. Daarnaast zijn we sneller klaar.

Jah de foto's moesten maar weer eens komen, dit was een avondje waar we even geen zin meer hadden. Morgen gaan we weer verder.
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 22:19 schreef HailStorm het volgende:
Wow.. Mooi huisje

Slaapkamer heeft ongeveer dezelfde blauwe kleur muur als ik heb (iets donkerder)

En die groene muur is euh.... GROEN (groenst?)
Thanks,
Blauw, nachtblauw. Lekker kleurtje.Maar kan het NOG donkerder??? Er komern nog een paar schilderijen te hangen, met wit passepatou. En het groen is wederom appel groen, net als mijn vorige huis :-)

De andere slaapkamers hebben "nog" geen doel, dus worden voorzien van wit structuur. De kamers worden pas gedaan als de nieuwe muren geplaatst zijn.
pi_42941985
Mooi appelgroen is niet lelijk hoor! Heb ik ook in mijn keuken,
lekker vrolijk. Ziet eruit als een ruim, licht huis ;-). Waarom trouwens
een andere keuken? Was die 'op' of gewoon niet jouw stijl?
pi_42945815
Nou, jah dat hebben wij in eerste instantie ook overwogen om geen nieuwe keuken te doen, gezien deze opzich nog wel kan.

Maar op het laatste moment hoorden wij via de makelaar dat de verkopende makelaar "vergeten" was te melden dat de vaat wasser het niet meer deed. Kosten toch wel een dikke 500euro.
Daarnaast is de draai carousel in de hoek verrot, de kraan is bagger. De afzuigkap is een reciculatie type, ik wil graag een rechtstreekse pijp naar buiten. De apparatuur is van B of zelf C merken.

Al met al voor ons de reden om een nieuwe te kopen en deze ziet er wel aardig uit, maar voelt niet echt super.
pi_42946542
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 23:19 schreef ranzige_pad het volgende:

Thanks,
Blauw, nachtblauw. Lekker kleurtje.Maar kan het NOG donkerder???
Ik bedoelde dus dat die van jou donkerder is... Nog donkerder zou niet echt blauw meer zijn.
pi_43093566
We zijn over en met relatief weinig kleerscheuren, zaterdag was alles over

De eerste butsen zitten al in de vloer beneden en op de slaapkamer.

Jammer genoeg gaat foto's maken erg moeilijk op het moment, wan waar ligt de foto camera, in welke doos...

Gisteren is mijn vader begonnen met het opbouwen van de muur op de 2de etage, vandaag zal het wel af zijn en kan er voor electra gezorgd worden.

Plannen voor het weekend zijn op de 1ste etage een extra radiato te plaatsen op de kamer die opgedeeld moet worden, stom genoeg zat er op die kamer maar 1 kleine radiator.
pi_43132888
Zo, via via via, even met een telefoon wat foto's geschoten van de "waskamer" bij de bouw vanhet huis was dit een extra optie.

De muur/wand ziet er goed uit al zeg ik het zelf. Vanavond ga ik wat leidingen trekken voor electrischiteit. De schakelaar van de lamp zit namelijk aan de verkeerde kant van de muur. Daarnaast is het wel wenselijk dat de kamer ook verlichting krijgt.

Toch handig z'n vader die dat even doet. Mijn dank is dan ook groot.

[ Bericht 16% gewijzigd door ranzige_pad op 03-11-2006 12:19:58 ]
pi_43201474
En toen stond er nog een muur:

Randje van de oude muur

Een te klein gezaagd gat voor de nieuwe deur:

Electra, deze leiding wordt straks gebruik voor het aan te leggen electra:

Hompje muur, hieraan komt vandaag de nieuwe tussen muur en het kozijn:

Achterkan tussen muur, netjes af gekit en al:

We zijn er bijna.

ps is het mogelijk dat de titel aangepast wordt van dit topic naar "Ranzigepad en Liesies nieuwe huis"
pi_43215782
ps is het mogelijk dat de titel aangepast wordt van dit topic naar "Ranzigepad en Liesies nieuwe huis"

Ms. moet je het even in SC vragen aan BE of MP ?

Enne ... je gaat voorspoedig en ik ben benieuwd naar het eindresultaat van muurtje breken en bouwen.
pi_43217137
quote:
Done!
pi_43283305
Thanks.

Vanvond zal ik wat foto's maken, de tussen muur staat er en ook is er een radiator bij geplaatst in de "nieuwe" kamer door mijn broer, de aansluitng is wat beroerd aangesloten, maar kon gewoon weg niet ander. Tevens heeft hij de Mechanische ventilatie vervangen door en nieuwe met 2 RF afstandsbedieningen(keuken en woonkamer). Zo wat maakt dat een verschil in geluid, die oude produceerde net zo veel geluid op 1 als de nieuwe op stand 3 doet.

De volgende stap is electra daarna afsmeren en stucken(daar begin ik niet meer aan)

Ondertussen zijn wij de stofbende beu, de stofuigers trekken het gewoon niet meer.
pi_43513016
Meer nieuwe foto's, deze had ik nog staan op mijn telefoon.

mechanische ventilatie met RF modulle en heeerlijk rustig

Nieuwe radiator aansluiting:

En de radiator zelf, beetje bagger foto, er was op dat moment nog geen electrischiteit:

De muur zelf, ongeveer 4,5 meter schoon aan de haak.

Alle muren staan, deuren hangen er ook in, buizen getrokken(flexbuis) Dozen geplaatst en kabels ingetrokken. Verder is het zaakje ook nog eens afgewerkt met "fix en finish", maar morgen meer.
pi_43535470
Als ik het zo lees, vervelen jullie je niet!

Succes iig verder, leuk om de updates iedere keer te zien
pi_43537105
Zeker weten van niet, we zijn inmiddels 1maand bezig, voorlopig zit er nog wel meer aan te komem:

- Muren afwerken, gladmaken (gedeeltelijk klaar)
- Electra afwerken (gedeeltelijk klaar)
- Muren voor bewerken met latex ivb met hechting
- Was hok inrichten
- Structuren
- Schilderen hout bij dakteras
- Laminaat leggen
- Keuken slopen (rond 1 dec)
- Electra/Gas/Water aanleggen
- Nieuwe keuken plaatsen (13dec voor als nog)
- Badkamer slopen
- Badkamer opbouwen (3week feb 2007)

Oooh dan vergeet ik nog te leven :-) Morgen foto's ik was ze vergeten, thuis hebben we nog steeds geen internet.
  dinsdag 14 november 2006 @ 14:45:33 #55
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_43543175
Nou, het begint op te schieten Ranzige Pad. Ik hoop dat de buurt jullie bevalt, let op dat je niet omwaait in het winkelcentrum.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_43602309
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:45 schreef Lishe het volgende:
Nou, het begint op te schieten Ranzige Pad. Ik hoop dat de buurt jullie bevalt, let op dat je niet omwaait in het winkelcentrum.
Hoe bedoel je met omwaaien? waait het er zo hard dan? Nou over opschieten sproken, het lijkt of er geen einde aankomt. Iedere dag stofhappen en vooral je spullen niet terug kunnen vinden.

Goed genoeg geklaagd, ik heb weer nieuwe (brakke telefoon) foto's:

De nieuwe hal, nu met deur voor de extra kamer. Electra is ook gefixed. Achter de WCD zit het centraal punt.

Nieuwe kamer:

De bende ging op dat moment nog los, gisteravond heb ik ze vast gezet. Neenuuh je kunt nooit te weinig WDC hebben. Ik zou haast zeggen in die kleine kamers hebben we er net zo veel als in de woonkamer.

Trap naar boven door de deur van de nieuwe kamer

Afgewerkte muur van de kinderkamer

Tussen muur

Gisteravond heb ik, zoals ik eerder al zei, alle WDC er op geschoeft(zonder dekplaat) en de nieuwe muren voorzien van een laag latex. Vandaag komt er structuur in het trap gat op de 1ste en 2de etage.

[ Bericht 4% gewijzigd door ranzige_pad op 16-11-2006 12:54:56 ]
pi_43630150
Gisteren is het volgende gedaan,
- Een aantal muren glad gemaakt, sommige hadden door het gebruikte "rotband" niet het gewenste resultaat(krassen en strepen), deze zijn overnieuw gedaan met "fix en finish" wat wel betekend dat deze muren vandaag niet gedaan kunnen worden. Ze moeten eerst voorbehandeld worden.
- Het washok was alle behang verwijderd. Muren en plafond zijn ook gedaan(lieve schoon pappie)
- Vloer in het was zok, stukkie zeil.

Voor vandaag staat er op het spel.
- Meer structuur kopen.
- Leidingen verlengen in het was hok voor zowel de aanvoer als afvoer.
- De resterende muren worden vandaag wel voorzien van structuur.
- Plafond op de 2de etage, wordt vandaag gedaan.
- Het houtwerk op de 2de etage.
- Puin weg brengen naar de Rova.

Jah zaterdag kijken we weer verder, het begint op te schieten.
- Nieuwe schakelaars en wdc plaatsen op de overloop 1ste en 2de etage, mooiere Busch en Jeager ipv die standaard witte Peha.
- Meer puin naar de Rova.
pi_43708849
Een update:

Voor vrijdag 17-11 staat er op het spel.
- Meer structuur kopen.
- Leidingen verlengen in het was hok voor zowel de aanvoer als afvoer.
- De resterende muren worden vandaag wel voorzien van structuur.
- Plafond op de 2de etage, wordt vandaag gedaan.
- Het houtwerk op de 2de etage.
- Puin weg brengen naar de Rova.

Jah zaterdag 18-11 kijken we weer verder, het begint op te schieten.
- Nieuwe schakelaars en wdc plaatsen op de overloop 1ste en 2de etage, mooiere Busch en Jeager ipv die standaard witte Peha.
- Meer puin naar de Rova.

Schakelaars blijven voorlopig nog even hangen en doe ik wel op een druilerige zondag middag. Mij zelf electrocuteren in het donker is niet de bedoeleing
Het puin is nog niet weg
Vanavond maar een stukje plavond witten zo dat er donderdag en vrijdag laminaat gelegd kan worden.
Het kost toch allemaal iets meer tijd dan verwacht.

Todo lijstje:
- Muren afwerken, gladmaken
- Electra afwerken
- Muren voor bewerken met latex ivb met hechting
- Was hok inrichten
- Structuren
- Schilderen hout bij dakteras
- Plavonds witten
- Laminaat leggen
- Keuken slopen (rond 1 dec)
- Electra/Gas/Water aanleggen
- Nieuwe keuken plaatsen (13dec voor als nog)
- Badkamer slopen
- Badkamer opbouwen (3week feb 2007)

[ Bericht 8% gewijzigd door ranzige_pad op 22-11-2006 09:00:24 ]
pi_43708863
dubbel post
pi_43708885
triple post
pi_43774706
Weer een (bagger) foto update.

De bende is wit, zowel de muren als de plavonds(smerige rook plavonds), wil wil ik nog h.e.a. aan structuur bij stippen:

Laminaat(20,5pakken) en brandmelders in de aanslag:

De leuning is ook gemonteerd, grote zaken hoeven toch niet meer naar boven en zitten ze niet meer in de weg.

De trap wil ik t.z.t. dicht maken en laten voorzien van nieuwe vloerbedekking. De trap van de 1ste naar de 2de is al dicht net ziet er net zo smerig uit:-)

Vroegah zat het laatste stukje leuning aan het traprek, hiervoor komen nog nieuwe beugels zodat hij te monteren is aan de muur.

Was hok is voor zien van een vloerzijl en een stellings kast geplaatst. Deze hebben we direct maar vol gepropt. Ruimt wel lekker op :-p Er moeten nog een paar klemmetjes komen zatdat de wasmachine en droger weer stapelbaar worden. Daarna komt er nog een kast in het washok te staan.

Wat staat er nu nog op het spel.
- Schakelmaterialen vervangen en de deksels er weer op bij WDC's
- Ondervloer patchen en bij plakken
- Laminaat leggen(donderdag en vrijdag)
- Plintjes

[ Bericht 5% gewijzigd door ranzige_pad op 22-11-2006 10:32:06 ]
pi_43774789
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:26 schreef ranzige_pad het volgende:
De leuning is ook gemonteerd, grote zaken hoeven toch niet meer naar boven en zitten ze niet meer in de weg.
[afbeelding]
Is de foto scheef, of zitten die wandcontactdozen scheef in de muur?

Verder; gaat lekker zo, wanneer gaat het laminaat erin?
pi_43774866
Ik "fotografeer" scheef:-) wel zijn ze iets versprongen, maar dat fix ik met het nieuwe schakemateriaal. Laminaat( zie mijn mini update) komt donderdag en vrijdag.
pi_43961502
Nou weer even een updeetje

De woonkamer, let vooral niet op de troep. In de hoek moet ik nog een stukje bij werken, er zitten namelijk nog een paar ongewenste gaten in de muur.

De planken vloer geborsteld ge-olied eiken (Anton Ekker parket, Zwolle).

Nieuwe klok thermostaat, Honeywell Vision:

De keuken die verdwijnt en verkocht is via Marktplaats:-p

Hier moet nog een stopcontact:

Hier nog een blindplaat:

Kapstok:

Plattegrond:

Hal met laminaat:

Kleine kamer (nr2), met laminaat:

Middelgrote kamer (nr1) ook met laminaat:

Grote kamer (nr3), wederom met laminaat:

Te veel plavondaires, leuk voor sinterklaas anders Marktplaats:

Trappetje omhoog, deze gaan we nog dicht maken en op nieuw bekleden net als de andere trap :

Deze lichtval zal dan waarschijnlijk verdwijnen door het dichtmaken van de trap:

Plattegrond 2de etage:

Deur naar het dakteras, met de gatenboor nog in de aanslag:

Nieuwe schakelaar is inmiddels bijgeplaatst:

Waskamer, volledig ingericht en aangesloten:

Laminaat, Cando(basic) Teak (in de aanbieding gekocht bij de Karwei, 32pak a 2,24m2 p/p)
pi_43961782
gave kapstok, waar komt ie vandaan?

En verder ziet het er leuk uit
pi_43962503
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:59 schreef Gurb het volgende:
gave kapstok, waar komt ie vandaan?

En verder ziet het er leuk uit
Thanks.
De kapstok komt bij de Trendhopper weg, de naam was iets met "buddy" en was verkrijgbaar in 2 uitvoeringen, met en zonder grote afstandhouders. Wij hebben de versie met afstandhouders voor extra kleerhangers en/of parapluies, daarnaast hangt de "natte" jas niet stijf tegen de muur.
pi_44106916
Dag oude keuken.

Zaterdag is de keuken opgehaald door kopers via Marktplaats. Zij hebbenhet boeltje uit elkaar geschoefd met mij en zelf de boel naarbuiten geschouwd. Wel handig, geld toe krijgen en het werk uit hangen laten "vallen" en stukken beter dan storten.

Leidingen door zagen. Wat zaten die er raar in zeg, grote gaten in het kastje. Gegarandeerd dat het in de nieuwe keuken er niet zo ranzig in komt. Daar zal ik die dag op toezien

Rommel op de tafel:

Kartonnen dozen om de vloer te beschermen, al die stukje puin of stukjes tegel beschadigen de boel alleen maar. Zeker als je door anderen de boel er uit laat halen. Dus een stukje voorzorg.

En leeg, zo is de kamer nog groter.

Alle aansluitingen:

Volgende week komt broerlief ons helpen de aansluitnigen te fixen voor de nieuwe keuken. Verder ga ik ik alle tegels er een fijn afmeppen en de muur glad maken. Woensdag zal de kamer lekker vol komten te staan waneer alle onderdelen voor de keuken gebracht worden, dus wederom een week in de puinzooi:-(
pi_44196113
Zo de keuken is net een uurtje geleden geleverd, de kamer staat weer vol. Volgende week gaan ze hem plaatsen (ooh wat een planning) Najah tis niet anders. Wel vraag ik mij af of ze alles in een dag plaatsen kunnen.

pi_44196522
Ben benieuwd naar het eindresultaat
pi_44394064
Zo wederom een update, alles aansluitignen en voor werk voor de keuken zijn klaar, montage vind op het moment plaats, maar dat komt in een volgende post.

Zaterdag 9-12 is de groepenkast vervangen, er moest 1 groep bij. De oude kas, merk onbekendt, 6groepen:

De nieuwe kast Hager met 8groepen (8 was goedkoper dan 7):

Zondag 10-12 is mijn broer begonnen met het verleggen van alle aansluitingen:

Gasss en groepje voor de combi oven:

Water warm en koud, afvoer en groepje voor de vaatwasser:

Gat in de buiten muur maken voor de afzuiging:

Gaatje klaar met doorvoer:
pi_44394203
Keuken wordt opgebouwd:

Hoek bij de kookplaat:

Spoel gedeelte:

Grote kast(een probleem appart):

pi_44466203
De tussen stappen sla ik dit keer maar over en ga direct naar het eind resultaat

5pits kookplaat met afzuigkap en combioven

Sploelbak in de hoek

Hoge (probleem) kast, misschien moeilijk te zien maar hij is te groot. Er is een verkeerde kast uit geleverd of het meet rapport is niet volledig geweest. Al met al een fuckup van Brugman

Wat we nog missen
- Een goede grote kast
- Wokring
- Schakelaar voor de verlichtingsset

Hiermee is fase2 ook bijna klaar. Op wat schilder werk, tegels en een nieuwe vensterbank na is alles rond. Tegelen met deze kast zal moeilijk zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door ranzige_pad op 15-12-2006 19:54:37 ]
pi_44530816
Das balen joh van die kast, is er al een oplossing voor gevonden?
Verder ziet het er goed uit, leuk zo die gootsteen in de hoek, bestaat je blad uit 2 of 3 delen?

En vergeet trouwens niet om ook je spotjes ff vast te schroeven op het plafond
pi_45030723
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:35 schreef Gurb het volgende:
Das balen joh van die kast, is er al een oplossing voor gevonden?
Verder ziet het er goed uit, leuk zo die gootsteen in de hoek, bestaat je blad uit 2 of 3 delen?

En vergeet trouwens niet om ook je spotjes ff vast te schroeven op het plafond
Voor de kast is een oplossing gekomen, er komt een nieuwe voor. De huidige kast is gewoon te groot en er is gelukkig een maat kleiner leverbaar. Deze had ook geleverd moeten worden. Brugman was het deel kwijt van het meet rapport met de hoogte maat (jah jah en wie mag dat geloven). Daarnaast zijn er op dit moment nog wel een paar meer zaken die niet helemaal goed zijn, zo lekt de kraan soms. Het deurtje van het kastje in de hoek sluit nog niet correct. Een schakelaar van de verlichtingsset is nog ontbrekende. Maar het belangrijkste er is een kleine splinter uit het blad. 31jan komt er een monteur alle genoemde zaken (hopelijk) oplossen. Door de kast kunnen we ook geen tegels plakken, ach we hebben ze nog niet eens uitgezocht

Het blad bestaat uit 3 delen. De lamp is ook vast gezet. Verder nog wat gordijnen op gehangen en een paar kasten gekocht voor in de kamer. Alle apparatuur is ook aangelsoten. Dus voorlopig even rustig aan.

Wat er nog te doen is:
- Plinten voor de vloer, wordt nog een probleem. De vloer zit op sommige plekken bijna stijf tegen de muur.
- 2 nieuwe vensterbanken, maar dat is vooral afhankelijk van de tegels bij de keuken.
- Nog een klein stukje structuren bij de keuken en een stukje wand waar mijn zus wijn of gemorst heeft
- Badkamer.
- Trouwen
pi_46067590
Het is wel weer eens tijd voor een update. Door ons voorgenomen huwelijk (het klinkt zo zwaar) hebben we besloten de badkamer voorlopig uit te stellen tot na mei 2007. Het is gewoon te veel om te combineren.

De tijd tussen kerst en nu is er niet super veel gebeurt.
- Ik heb wat UTP kabels getrokken naar de 1ste en 2de etage. De poortjes zijn nog niet aangesloten, vrije zaterdagen zijn spaars de laatste tijd.
- Coax kabel in de meterkast heb ik geordend en voorzien van ene multitrap met F connectoren.
- De laatste twee WCD's in de woonkamer aangesloten in de groepenkast.
- Voor de vensterbanken is een offerte binnen gekomen 985euro vinden wij persoonlijk iets aan de hoge kant voor 2 wat Erbi CeasarStone vensterbanken.
- Kamerlamp is opgehangen, woehoe nu nog de kabel gootjes. De dimmer werkt niet naar behoren, hij maakt een brommend geluid en de trafo werkt ook niet helemaal perfect op deze dimmer.
- De schade van de storm aan het huis moet nog hersteld worden, de zoektoch naar passende stenen is begonnen. De schutting heeft op 2 plekken stenen zwaar beschadigd in de gevel.
- Verder hebben wij nog een paar teak houten kasten gekocht voor in de woonkamer.

Brugman is vorige week nog langs geweest voor onze keukkast. De kast die ze bij zich hadden was al beschadigd voor hij uitgeladen werd, dus niet geplaatst. Wel is de schakelaar voor de verlichting en de wokring gekomen. De wokring kwam zelfs met gratis kookplaat, jammer genoeg mochten wij die niet houden Die had vast wel wat eurotjes op marktplaats opgelverd. Wel jammer van die halve vrije dag.

Wat ik nog wil doen is het maken van een extra audio groep in de woonkamer. Op het moment plukt mijn apparatuur zijn spanning van de woonkamer groep (dimmers, spaarlampen en halogeen trafo's), hierop zit al de schuur en buitenverlichting. De groep is op het moment nog over dus dat levert geen problemen op. Teven wil ik dan een UTP aansluitng voor de woonkamer aan lggen. Erg ingrijpend is het niet(zie foto) gewoon door de achterwand van de meterkast en door de trapkast naar de woonkamer(5meter totaal)

Binnenkort volgen er meer foto's.
pi_46976042
Na maanden van plaatsing is er weinig tot niet veranderd, Brugman heeft nog niet alles kunnen leveren in de staat zoals het zou moeten.

1 week voor levering moest het bedrag 100% betaald zijn anders wordt er niet uitgeladen door Brugman, achteraf is dit onze fout, dit hadden wij nooit moeten acepteren en gewoon weg niet in zee gaan met Brugman.

Dag van de levering 6december 2006, die hoge kast is wel erg hoog.

Dag van montage 13 december 2006, monteur zegt direct die kast is te groot, hierdoor heeft hij 3uur waardevolle tijd verspilt door met Brugman service center te bellen, het advies wat zij hadden was, "zaag er maar een stuk af" Een antwoord waar wij van zelfsprekend niet mee kunnen leven. De zelfde middag zijn wij ook vriendelijk bij brugman binnen gestapt en gevraag om opheldering. De pagina met de hoogte maten van het meet rapport was kwijt, daardoor was er een verkeerde kast geleverd en Brugman zal er alles daan doen om oms een goede kast te leveren, want de benodigde kast bestond wel. Wat ons betref zouden ze er wel een mogen maken, we hadden er immers voor betaald. Door dat de monteur zijn werkzaamheden niet voor kon zetten kon hij de volgende dag weer vrolijk bij ons aan het werk gaan, rond 3uur was hij klaar (1 werkdag voor ons verkloot) Naast wat kleine dingen als een schalekaar/dimmer en een working was alles aanwezig.

Service afspraak 1 31 januari 2007, de monteur zou tussen 12:00 en 18:00 er zijn, tevens zou er een monteur komen van de Erbi(keuken blad), er was een klein spintertje uit het blad gesprongen, dit heeft hij netjes gerepareerd. De Brugman monteur kwam tegen 14:30, met een kast, alleen was deze beschadigd, dus kon hij direct weer de wagen in. Verder heeft hij de dimmer voor de lampjes geplaatst en kwam met een complete kookplaat aan voor de wokring. Jammer genoeg wou hij de kookplaat niet achterlaten, maar de wokring wel. Het was een mooie compensatie gweest. Niet echt productief voor die kleine ingrepen, wel kostte het ons weer 6uur vrij.

Service afspraak 2, 1maart 2007, de afspraak was gepland voor 12:00 tm 18:00, niet conform wat opgescheven is bij afspaak1(de eerste op de dag). Goed, de afspraak stond maar om 11:30 werden wij gebelt dat de afspraak niet door kon gaan door dat de monteur te veel tijd verkloot had bij zijn voorgaande afspraken. Ze konden hier niet aan doen, wij moesten maar een nieuwe datum plannen. Ondertussen was er wel vrij genomen, dus 6uur verkloot. Sávonds zijn we nog even bij Brugman langs geweest en ons verhaal verteld en dat wij zeker niet te vreden zijn met de service, logisch dat je een hoop bla bla krijgt maar echt helpen kunnen ze je niet, dat doet het service center wel. die belden ook netje vrijdag op, maar meer dan een nieuwe afspraak zat er niet in. De avond er voor hadden wij al nadrukkelijk gemeld dat wij niet blij waren met dat de kast al een dag in de wagen gelegen had en dat hij wederom wel weer beschadigd zou zijn. Ook is door gegeven dat het blad op 1punt niet vlak ligt, dit wordt ook gefixt(hoop ik)

Service afspraak 3 Donderdag 8maart 2007 zou brugman weer komen, nu kreeg ik te (6maart) horen, wat ik al verwachte dat de hoge kast wederom beschadigd was door da deze 1 hele dag in de auto het land door gereden is.

Service afspraak 4, waneer??? en wat is er dan weer niet goed.

Maar wij mogen volgens Brugman niet klagen zijn proberen alles om ons tevreden te houden. En het spijt ze ook dat wij geen vertrouwen meer in Brugman hebben en bij zijn negatief. meer dan excuses heb ik niet gekregen, maar wat koop je daar nu voor . En wat doe ik met de opgenomen tijd, daar kan Brugman ook niet aan doen.

Wat kun je hier nu tegen doen? want compensatie zit er zeker niet in.

[ Bericht 0% gewijzigd door ranzige_pad op 06-03-2007 15:08:04 ]
pi_46980206
Pfff, wat een pech. Je zou je bverhaal in Keukenzaken-topic kunnen plaatsen of een apart topic in WGR kunnen openen. Dan heb je wat meer kans op respons.

Is Brugman bij een belangenorganisatie aangesloten? Misschien kun je die aanschrijven.
pi_47959803
Tijd voor een update

(goede)Vrijdag komen ze weer, hopelijk is de kast nu wel goed. Het werkblad zit ook niet helemaal mooi, de naad loopt niet glad over. Ondertussen heb ik de vensterbank geleverd gekregen maar durf het nog niet te plaatsen omdat het werkblad nog niet goed ligt.

Verder zijn er van het weekend nieuwe stenen in de pui gezet. Wel jammer van het kleur verschil in de voeg. Ach ooit waneer er een uitbouw komt zijn wij daar ook weer vanaf. De schutting kan weer gelplaatst worden.

Voor de rest is er weinig gebeurd qua klussen.
pi_48137336
Misschien raaden jullie het al, wederom is het Brugman niet gelukt om een goede kast te plaatsen, de kast was wederom ergens onderaan beschadigd (missien 3keer de zelfde kast???) Ik houd er mee op, dinsdag(vrijdag gesloten ivm goedevrijdag ) ga ik maar eens een telefoontje plegen naar de rechtsbijstandverzekring, misschien dat zij iets kunnen betekenen.

De monteurs waren wel zo aardig om de venterbank te monteren, aan die jongens ligt het zeker niet gezien brugman alle monteurs in huurt.

Vrolijk pasen.

p.s. De laatste verhuisdoos is zaterdag uit gepakt, we wonen er nu ECHT

Vensterbank:

Koelkast kast, met dank aan Brugman:

Plaatje:

Kapotte schutting:

Diverse ophang werkzaamheden:

pi_48379511
We hebben weer privacy:

Super mooi staat hij niet, het punt waar het oude aan het nieuwe zit lijk in een dal te zitten, toch hebben we overal de waterpas langs gehouden. Misschien dat de planken krom waren???

We gaan er maar een rek tegen aan plaatsen om op die manier die knik iets te bedekken. Volgend weekend moeten we nog een of meerdere nieuwe buitenlampen zoeken. De oude instalatie gaat er uit, die is zo onveilig als de pest, geen eens een aarddraad of grondkabel is er gebruikt.

Picknick tafels zijn ook leuk:

Alleen deze niet, hij was te groot en vooral niet recht. Jammer van de tijd want hij is mooi terug gegaan naar de Karwei.
pi_53028885
Eindelijk zit de complete keuken er in, rechtsbijstands verzekering heeft niet uitgehaald jammer genoeg, ach negative reclame is toch ook goed. Maar naar lange tijd moesten er maar eens wat foto's komen.

Beginnen we bij de buitenkraan:

sleuf graven door de klei

Kraan zit er aan(met dank aan mijn broer):

Extra doosjes in de muur, moet UTP en CAI door gaan, tevens komt er ene lossen groep voor het audio gebeuren.

Nu de keuken en vooral het tegelen:

Met impregneer

Tegels zonder voeg:

Lekker smeren:

Klaar???

Het afmonteren moet nog, alles heeft er al aangezeten, maar een stukje voeg was mislukt, dus vandaag opnieuw begonnen. Het eindresultaat komt er binnen kort nog bij.
pi_55358299
Jah, nuttig. Ik weet niet of het nuttig is om een nieuw topic te maken, maar de samenhang is mooier.

Na een jaar gewoond te hebben in ons huis, kwamen wij er achter dat we toch wel ruimte missen voor opslag van allerlij zaken. Boven (2de etage) hadden we toch wel een grote slaapkamer en hebben we besloten een etage (1ste) lager te gaan slapen en de slaapkamer boven te gebruiken als hobby ruimte met een opslag kamer. Hiervoor moest alleen een muur geplaatst worden.

We beginnen met de tekening, van hoe het ongeveer is geworden:

Zwaar gereedschap, wat geeft z'n ding een troep zeg:

De resterende stenen van de 80. Van de orginele stapel heb ik jammer genoeg geen foto gemaakt, ik dacht er vaak sávonds te laat aan.

Muurtje links, de gaten voor de inbouw dozen zitten er al in.:

Muurtje rechts:

Langs aanzicht:

Binnen:

Dit was het resultaat na 2dagen hard werken. Inmiddels zitten de draden in de muur en wordt de muur vandaag glad gemaakt. Volgende foto's volgen snel.
pi_55531176
Na hard zwoegen is het eindelijk af:

buiten kant, er missen nog een paar stukjes plint

deur, met doorgang:
http://byfiles.storage.li(...)CvSguiTUOUiKy1tyIw4c

binnen, met 4meter stelling 45cm diep.

Wat nog te doen:
  • beetje structuur bij stippen.
  • WCD's vervangen voor niet geaarde, randaarde is toch niet aangesloten.
  • CAI en UTP aansluiten.
  • plintjes afwerken.
  • SCHOONMAKEN (zucht).
  • kamer inrichten.
  • alles in bakken en sorteren.
  •   Moderator dinsdag 25 december 2007 @ 14:43:34 #84
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_55533595
    Netjes !

Muurtjes zetten kan je goed !
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu