Hoe symbolisch......quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:41 schreef nokwanda het volgende:
afgelopen nacht was erg vreemd. Ik had mijn pyama aan en was hier thuis. (normaal droom ik bijna nooit over mijn huis zoals het is teerwijl "mijn huis" vaak wel centraal staat in mijn dromen)
Ik kreeg in een droomfase een brandend gevoel tussen mijn hart chakra en solar plexus in. Het barstte open en bloedde hevig door mijn pyama heen waar een grote bloedvlek verscheen.
Mijn moeder en mijn zoon waren er. Ik nam afscheid van mijn zoon en stuurde hem met mijn moeder mee omdat ik alleen wilde sterven. ik was heel droevig. Vooral voor hem. Ik wilde niet perse dood maar ik had er op een bepaalde manier wel vrede mee.
Alleen wilde ik weten hoe lang het zou duren want het ging me te langzaam en vond ik tegelijkertijd dat ik er niet alles aan had gedaan om het te stoppen. Ik had me er te snel bij neergelegd dat ik zou sterven. Ik belde dus 112. De dame aan de lijn stelde me gerust. Ik vertelde haar dat ik geen ambulance met gillende sirenes wilde en dat ik rustig dood wilde gaan maar dat ze me wel op moesten komen halen. Zij zei me dta ik helemaal niet dood zoiu gaan. Dat er een simpele oplossing was om de breuk die daar zo bloedde te stelpen en te helen. Dat het een oud litteken was dat weer open was gegaan en dus niet iets dat niet weer kon helen.
Zo wachtend op de ambulance bedacht ik me dat ik dat mijn zoon moest vertellen en hoe blij hij zou zijn. Tijdens dat wachten werd ik wakker.
quote:
Heel vaak. Juist als ik mijn droom niet goed heb onthouden of me er helemaal niet mee bezig houd.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:49 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand wel eens dat er zomaar ineens een droomfragment in je opkomt, ongerelateerd aan wat je op dat moment doet en denkt?
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:49 schreef wonderer het volgende:
Heeft iemand wel eens dat er zomaar ineens een droomfragment in je opkomt, ongerelateerd aan wat je op dat moment doet en denkt?
Had je het heel warm die nacht of heb je de afgelopen dagen over vuur nagedacht?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:43 schreef buurvrouw4 het volgende:
Meestal zijn mijn dromen heel uitgebreid en gedetailleerd, maar een droom zoals vannacht heb ik nog nooit gehad.
Ik droomde dat ik ergens was waar geen omgeving was, hoe vreemd dat ook moge klinken. Ik was me er heel bewust van dat er geen tastbare dingen waren, en dat ik "nergens" was. Het enige wat er om me heen was, was vuur. Heel Veel Vuur. Overal waar ik keek, zover ik kon kijken. Niks als vuur... Ik herhaal dit zo vaak omdat dit het beste weergeeft hoe het in mijn droom op me over kwam.
Tegen vijf uur werd ik helemaal gestresst en paniekerig wakker uit deze droom, heeft iemand enig idee wat er mee bedoeld kan worden?
Ik had het niet warm, maar er was 's middags wel iets gebeurd op het werk. Daar heb ik niet meer bij stilgestaan tot ik wakker werd uit die droom.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:52 schreef wonderer het volgende:
[..]
Had je het heel warm die nacht of heb je de afgelopen dagen over vuur nagedacht?
maar hoe verklaar je dan de materiële omgeving die er "niet" is, en het zo bewust zijn daarvan in mijn droom?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:13 schreef wonderer het volgende:
Ik denk niet dat die "vuurbal" zelf invloed had, maar zoiets blijft wel hangen in je onderbewustzijn. Dus het zou wat mij betreft goed kunnen dat je er 's nachts nog een beetje over hebt "nagedacht", misschien wat er gebeurd zou zijn als het een echte vuurbal was geweest of zo. En dat dat als droom verwerkt is.
Geen flauw idee. Misschien vond je brein dat wel een leuk alternatief voor de dood. Dood door vuur, er is alleen nog maar vuur en verder niks anders meer. Of zo.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:19 schreef buurvrouw4 het volgende:
[..]
maar hoe verklaar je dan de materiële omgeving die er "niet" is, en het zo bewust zijn daarvan in mijn droom?
Graag gedaanquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:08 schreef buurvrouw4 het volgende:
Een collega van me, die net als ik wat met tarot doet, en wat meer van die gein, had het over de hulp inroepen van de elementen, en maakte voor de gein het bijbehorende gebaar alsof hij Vuur te hulp riep, waarop hij de "vuurbal" in mijn richting gooide. Even voor de duidelijkheid, dit is dus iets waar ik geen waarde aan hecht en niet in geloof....
Edit: al moet ik zeggen dat het eerste wat ik dacht toen ik wakker werd uit die droom was : Nou bedankt hoor, S.....
Als in ...De Hel...quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:22 schreef wonderer het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Misschien vond je brein dat wel een leuk alternatief voor de dood. Dood door vuur, er is alleen nog maar vuur en verder niks anders meer. Of zo.
Misschien, maar ik bedoelde meer dat je onderbewuste zich probeerde voor te stellen hoe het zou zijn, zo'n vuurbal en dan dood. Denk ik. Ik weet het echt nietquote:
Ik ben geen ster in het uitleggen van dromen hoor... Maar sluit ze zich ergens voor af, zijn er dingen die ze niet "ziet" als je begrijpt wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:55 schreef Waxxer het volgende:
Een dromentopic!
Oke, weet iemand wat het zou moeten betekenen dat ik droom dat mijn zusje opeens blind is?Ik droomde dat ze dus de kamer in liep en dat er een sfeer heerste van 'nou, het is zover...', en dat dat 'het' moment was dat ze met een zonnebril op en een stok erbij verder door het leven moest.
Echt zo'n impact-droom die ik om de zoveel tijd heb...
Ben je niet gewoon bang dat ze blind wordt? Of anderszins gehandicapt?quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:55 schreef Waxxer het volgende:
Oke, weet iemand wat het zou moeten betekenen dat ik droom dat mijn zusje opeens blind is?Ik droomde dat ze dus de kamer in liep en dat er een sfeer heerste van 'nou, het is zover...', en dat dat 'het' moment was dat ze met een zonnebril op en een stok erbij verder door het leven moest.
Echt zo'n impact-droom die ik om de zoveel tijd heb...
Ow, nou ja, dan zal het wel zo zijn dat ik me niet door haar begrepen voel, ofzoquote:Op vrijdag 12 januari 2007 19:13 schreef buurvrouw4 het volgende:
[..]
Ik ben geen ster in het uitleggen van dromen hoor... Maar sluit ze zich ergens voor af, zijn er dingen die ze niet "ziet" als je begrijpt wat ik bedoel?
uhuh..... en toch geloof ik niet in die flauwekul.... we zouden hier een ander topic over kunnen openen, eens zien..... Nee, zelfs dat vind ik het niet de moeite waardquote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Graag gedaan
Ik zal het nóóit meer doen!
Vandaag deed ik toch Water om hulp roepen op de gang! Ik bedoel, je bent helemaal zeiknat geregend op de fiets. En dat was geen droomHier, ik zit je dromen niet meer te beheersen
Das zonde van die mooie droomquote:Op dinsdag 23 januari 2007 08:01 schreef jogy het volgende:
Heerlijk gedroomd, helaas zijn er alleen goedvoelende indrukken achter gebleven.
Och, ik weet nog wel dingetjes ervan maar niets coherents. Is ook niet zo belangrijk op zich. Maar het opslaan op een HDD die naast je bed ligt en dan af kunnen spelen lijkt me wel wat, al is het alleen maar voor de filmwaarde.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Das zonde van die mooie droom
Eigenlijk moet je al je dromen kunnen opslaan op een harde schijf naast je bed en dat je dan vaker je dromen kunt beleven. Dat je 1000 dromen hebt opgeslagen en dan op ieder willekeurig moment een droom kunt herbeleven.
Stel je voor je kunt alles opnemen met beelden en al.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:37 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, ik weet nog wel dingetjes ervan maar niets coherents. Is ook niet zo belangrijk op zich. Maar het opslaan op een HDD die naast je bed ligt en dan af kunnen spelen lijkt me wel wat, al is het alleen maar voor de filmwaarde.. Soms heb ik hele verhaallijnen in mijn droom met freaky situaties die zo in een science fiction/fantasy/actiefilm gepropt kunnen worden. Ah well.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |