abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 01:48:42 #201
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41245081
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 01:31 schreef Chanty87 het volgende:

[..]

...

Dit wist ik al heel lang
Er was een recente gerucht dat er helemaal geen RE Wii zou komen, vandaar dit nieuw bericht.

Nog... twee weken.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41245434
dan wat
pi_41245590
Releasedate
  maandag 28 augustus 2006 @ 02:34:09 #204
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41245731
Wat doe je zo laat.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41245740
Nee jij dan
  maandag 28 augustus 2006 @ 02:35:43 #206
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41245751
Ik ben al vaker zo laat.

Dussss.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 28 augustus 2006 @ 02:41:19 #207
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41245824
*refresh*

*refresh*

*refresh*

De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41246812
tof
  maandag 28 augustus 2006 @ 07:24:12 #209
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41247262
om 2.34 lig ik wel wat anders te doen!
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  Eindredactie Games maandag 28 augustus 2006 @ 07:51:38 #210
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41247355
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 07:24 schreef Herr.Flick het volgende:
om 2.34 lig ik wel wat anders te doen!
hij kennelijk niet. waarschijnlijk was hij uitgekeken op zijn zelda hentai pr0n
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 28 augustus 2006 @ 08:19:11 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_41247521
Red Steel begint er toch wel goed uit te zien, de crosshair is minder gigantisch en minder trillerig, omgevingen lijken ook weer wat mooier. Misschien toch wel een spel om in de gaten te houden..
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41248246
Ik wil ook weten wanneer de Wii komt .... duurt me al lang. Maar als het mee zit rond 11 november ofzo dan kan ie mooi voor mijn verjaardag.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:40:04 #213
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41248519
trouwens wat nieuwe info:
swordsplay in red steel is verbeterd met 1:1
http://gonintendo.com/?p=5039
en dan dit...
http://gonintendo.com/?p=5040
http://gonintendo.com/?p=5035

enjoy the reads
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
pi_41248989
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:40 schreef depax het volgende:
trouwens wat nieuwe info:
swordsplay in red steel is verbeterd met 1:1
http://gonintendo.com/?p=5039
en dan dit...
http://gonintendo.com/?p=5040
http://gonintendo.com/?p=5035

enjoy the reads
die laatste....
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:09:31 #215
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41249074
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:05 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

die laatste....
Dat is echt de grootste crap die ik tot nu toe gehoord heb denk ik, of iig het één na grootste als je het hele Nintendo-On gebeuren meetelt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41249698
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:09 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat is echt de grootste crap die ik tot nu toe gehoord heb denk ik, of iig het één na grootste als je het hele Nintendo-On gebeuren meetelt
Zucht wat een bagger zooi.

Als of de zelfde CPU soort maar dan rond de 1 ghz sneller dan de 3 ghz (xbox360) right. zou wel leuk zijn maar toch.....
  maandag 28 augustus 2006 @ 10:42:39 #217
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41249774
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:39 schreef MeZZiN het volgende:

[..]

Zucht wat een bagger zooi.

Als of de zelfde CPU soort maar dan rond de 1 ghz sneller dan de 3 ghz (xbox360) right. zou wel leuk zijn maar toch.....
ze hebben het ook over de Xbox, niet de 360
The line is a dot to you!
pi_41249859
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:05 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

die laatste....
Ik weet wel zeker dat de Wii toffere graphics aan kan dan dat we nu hebben gezien.
Red Steel is al behóórlijk mooi, en daar zitten geen laadtijden bij. Ik hoop persoonlijk dat het een strijd wordt wie met de minste kracht de beste graphics neer kan zetten, inplaats van de zoveelste PS3/X360 normalmapped shooter.
pi_41249873
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 10:42 schreef kepler het volgende:

[..]

ze hebben het ook over de Xbox, niet de 360
Maar dan nog dat was toch al lang bekend dat de wii betere graphics zou hebben als de XBox (oud)

Niet nuttig nieuws komkommer tijd ....
  maandag 28 augustus 2006 @ 11:08:54 #220
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_41250414
T is gewoon dat wat we graag willen weten maar dan van een bron die we niet kunnen checken
Giggity giggity giggity!
pi_41250441
tvp
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_41250543
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:08 schreef remcheese het volgende:
T is gewoon dat wat we graag willen weten maar dan van een bron die we niet kunnen checken
ja... ja....


pi_41251093
Ik vind wel dat de graphics van sommige Wiispellen nog steeds op het GC niveau zitten, maar of dat opzettelijk is gedaan, lijkt me sterk.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:24:56 #224
100878 remcheese
Op de dag dat woei wiiiii werd
pi_41252450
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 11:14 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ja... ja....


ik had nog geen tvp
maar t ging over de fake reg mails...
Giggity giggity giggity!
pi_41254423
Ik kwam net nog wat info tegen over dragon quest 9:
quote:
Hori Yuji .. the father of DQ has spoken with J Wave

In his interview he stated

- DQ 1 was made by 5 people. DQ 9 by 100 to 200 people

- DQ 7 had such a big scenario that the game was delayed often - DQ 9 is under development. About 80% of the World it will take place in has been finished.. The theme is a secret. But there will be a lot of new gameplay

- Next Month there will be some more info. The maincharacter might not be male .

- 'FF' wants to show great visuals and DQ wants to let the gamer feel a direct experience..

- Hori Yuji is sceptical about greater Disc space and better graphics. He doesnt care that much about graphics, speed or capacity.. All he cares about is a great experience

- He likes Legend of Zelda, Animal Crossing, FF XI, Famicom Wars (Advance Wars) and Monster Hunter

[FC2]
Ik zie opvallend veel overeenkomsten met de ideeen voor de Wii. Hopen dat de ontwikkelaars hetzelfde vinden
  maandag 28 augustus 2006 @ 14:04:16 #226
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41255379
quote:
Mordrag (thats me): Hi, in your interview with ubisoft you could ask how the swordfighting is going to work now, because it was announced to be redesigned. So that the swordmoves aren't predetermined any more but are converted 1:1.


N-LAN: That's the case indeed. A developer has confirmed that the control scheme will be completely redesigned so that the controller moves are converted into the game precisely. Besides the controller sensitivity will be completely adjustable in the final version. And the graphics were improved very well since E3, now the atmosphere is much more darklier and thrilling. But that's not all, there will be even more improvements on the graphics side.


Mordrag: Furthermore you could ask Ubisoft if there are any loading times in Red Steel or in other games on the Wii.

N-LAN: In Red Steel there will be no loading times at all because of smart streaming techniques. How it's handled in other Wii games we can't say at the moment. But it's a fact that Mario Strikers Charged will have loading times similar to the Gamecube version of the game. We were not told if that will be changed in the future. But we're sure that it will work like on the Gamecube. And as you know the loading times on Gamecube - if they have existed at all - actually were not a big deal.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41255596
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:04 schreef BMH het volgende:
Besides the controller sensitivity will be completely adjustable in the final version.
Das goed nieuws voor sommige sceptisie die daar een tiental topics terug problemen mee verwachten....
  maandag 28 augustus 2006 @ 15:41:33 #228
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41258368
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 14:04 schreef BMH het volgende:

[..]
Dit had ik al gepost maar zo zien mensen het nog een keer.
Altijd goed.
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:36:13 #229
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41260216
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 13:32 schreef kipknots het volgende:
Ik zie opvallend veel overeenkomsten met de ideeen voor de Wii. Hopen dat de ontwikkelaars hetzelfde vinden
De meeste ontwikkelaars willen voor de Wii games maken (exclusief of niet exclusief), maar wat ze tegen houdt is de mogelijkheid dat de Wii flopt.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:38:14 #230
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41260291
DQ9 komt echt niet naar de Wii, niet nu al. Het zou me zelfs niet verbazen alsie gewoon nog op de PS2 komt (wat een Wiiversie wel weer waarschijnlijker maakt vanwege de makkelijke portmogelijkheden).
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41260607
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:36 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

De meeste ontwikkelaars willen voor de Wii games maken (exclusief of niet exclusief), maar wat ze tegen houdt is de mogelijkheid dat de Wii flopt.
Idd, hetzelfde principe gaat op voor de PS3. Maakt het de verwachtingen waar en in welk tijdsbestek. Met Nintendo die 4 miljoen Wiitjes ( ) klaar heeft voor dit jaar zou t vertrouwen weleens gestaag kunnen groeien.
pi_41260774
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:46 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Idd, hetzelfde principe gaat op voor de PS3. Maakt het de verwachtingen waar en in welk tijdsbestek. Met Nintendo die 4 miljoen Wiitjes ( ) klaar heeft voor dit jaar zou t vertrouwen weleens gestaag kunnen groeien.
Mja spellen voor de PS3 kunnen zonder al teveel problemen worden overgezet naar de 360 en vice versa, die Wii versie moet eigenlijk speciaal ontwikkeld worden
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:52:30 #233
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41260868
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef Tain het volgende:

[..]

Mja spellen voor de PS3 kunnen zonder al teveel problemen worden overgezet naar de 360 en vice versa, die Wii versie moet eigenlijk speciaal ontwikkeld worden
360 naar PS3 ja.. PS3 naar 360... ???

Ik denk dat er wel wat games groter van 9 gigabyte zullen zijn.. Om die naar de 360 te porten zullen er wat dingen moeten veranderen.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41260896
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:52 schreef BMH het volgende:

[..]

360 naar PS3 ja.. PS3 naar 360... ???

Ik denk dat er wel wat games groter van 9 gigabyte zullen zijn.. Om die naar de 360 te porten zullen er wat dingen moeten veranderen.
Ja FMV's moeten er worden uitgesloopt
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:54:36 #235
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41260942
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:53 schreef Tain het volgende:

[..]

Ja FMV's moeten er worden uitgesloopt
En wat als het spel groter is dan 9GB zonder FMV's?
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:55:59 #236
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41260992
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

En wat als het spel groter is dan 9GB zonder FMV's?
2 discs of HD DVD (iedereen weet dat het er aan zit te komen).
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41261107
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:54 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

En wat als het spel groter is dan 9GB zonder FMV's?
Goh dan niet natuurlijk, het was ook meer om aan te geven dat de 360 en PS3 meer op elkaar lijken dan de Wii met een andere console.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:04:58 #238
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_41261325
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:59 schreef Tain het volgende:

[..]

Goh dan niet natuurlijk, het was ook meer om aan te geven dat de 360 en PS3 meer op elkaar lijken dan de Wii met een andere console.
Dat is zeker zo. Denk niet dat we veel poorts zullen zien van PS3/Xbox360 spellen op de Wii.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_41262681
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef Tain het volgende:

[..]

Mja spellen voor de PS3 kunnen zonder al teveel problemen worden overgezet naar de 360 en vice versa, die Wii versie moet eigenlijk speciaal ontwikkeld worden
maar het maken van een x360 of ps3 game is ook veel duurder.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  Eindredactie Games maandag 28 augustus 2006 @ 17:57:18 #240
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_41262895
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:52 schreef BMH het volgende:

[..]

360 naar PS3 ja.. PS3 naar 360... ???

Ik denk dat er wel wat games groter van 9 gigabyte zullen zijn..
de 360 games zijn nu gemiddeld 5-6 gig. ik denk dat pas over een 1 tot 1,5 jaar ze groter worden, maar dan maakt alsnog niks uit, want we hebben een harde schijf waarop content kan gezet worden
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:43:52 #241
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_41264132
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 16:52 schreef BMH het volgende:

[..]

360 naar PS3 ja.. PS3 naar 360... ???

Ik denk dat er wel wat games groter van 9 gigabyte zullen zijn.. Om die naar de 360 te porten zullen er wat dingen moeten veranderen.
Het lijkt me dat de compressietechnieken tegenwoordig zo goed zijn dat je echt nauwelijks moeite zult hebben met die 9 gb. Meer is natuurlijk makkelijker, maar het is niet onoverkomelijk.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:52:46 #242
8369 speknek
Another day another slay
pi_41274065
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het lijkt me dat de compressietechnieken tegenwoordig zo goed zijn dat je echt nauwelijks moeite zult hebben met die 9 gb. Meer is natuurlijk makkelijker, maar het is niet onoverkomelijk.
Yep. Het is nooit de programmatuur of data die de ruimte in beslag neemt, maar de muziek, textures, etc.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41274183
Mjah het nadeel van compressen is dat decompressen ook veel rekenkracht kost. Dus je kan het wel zo erg compressen dat het op een DVD past maar als je dan gigantische laadtijden krijgt schiet het nog niet op.

Ow en muziek, textures etc zijn ook data
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:00:28 #244
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_41274378
Wii wont load...

Atleast wii hope
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_41276482
Die controller he, leuk voor zwaardspellen en tennisspellen, maar voor een voetbal spel of NFL bijvoorbeeld is het toch niet zo geschikt lijkt mij? En ook voor een schietspel is het volgens mij niet de beste controller
[14.gif]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:37:15 #246
127457 moomoo
Niet uit te spreken als momo
pi_41277933
voor een schietspel is het juist zeer geschikt.. kijk maar naar red steel. en ja, voor andere games.. er zitten ook nog gewoon knoppen op, dus alles wat je met een gewone controller kan kan hier ook mee.
pi_41278187
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:51 schreef Chen het volgende:
Die controller he, leuk voor zwaardspellen en tennisspellen, maar voor een voetbal spel of NFL bijvoorbeeld is het toch niet zo geschikt lijkt mij? En ook voor een schietspel is het volgens mij niet de beste controller
Bij madden schijnt het wel goed te werken dus schijnbaar is er wel wat van te maken. Denk wel dat voetbal spellen en vechtspellen games zijn die niet echt ideaal zijn voor de wiimote tenzij je alleen de knoppen gebruikt en dan is het nog niet ideaal doordat de vorm van de wiimote daar niet voor gemaakt is. Alle andere soort spellen daar kan het denk ik wel zeker iets aan toevoegen.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
pi_41278898
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:51 schreef Chen het volgende:
Die controller he, leuk voor zwaardspellen en tennisspellen, maar voor een voetbal spel of NFL bijvoorbeeld is het toch niet zo geschikt lijkt mij? En ook voor een schietspel is het volgens mij niet de beste controller
Het is een controller voor niets. Spellen zijn er niet leuk op. Dingen ermee doen zijn niet leuk. Heel dir controller is niets. Komop zeg, je hebt er mee gespeelt en je weer dat het niets is
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
pi_41279091
Interessant...
quote:
Not the Super Spiffy Version
It seems that the latest Red Steel videos we posted have caused a small explosion of chatter on the message boards -- some people arguing that they look pretty good and others declaring war against Ubisoft.

The good folks at Ubi contacted me today to clarify a few things, namely that the videos in question do not represent the game as it really exists today. Apparently there are mechanical and graphical advancements not shown in the GC 2006 build, which is more or less an updated version of the E3 demo; it even showcases the same level.

Ubisoft staff have at one point or another spotlighted a new darker look for the game (in screenshots) and chatted briefly about improved gunplay and swordplay fundamentals. There's even some word going around about a 1:1 control method for sword fights, which is at this point still just hearsay, as far as I'm concerned.

So when might we see this new, better build in motion? Well, there's this big event coming up. You may have read something about it already on my blog. And at this event, there will be a crapload of Wii titles, including a truly updated version of Red Steel.

Rest assured that when I get my hands-on a more complete version, I'll let you know exactly how it plays and looks. But until then, let's try to reserve judgment on the game. After all, we have only seen a few snippets from a single level -- apparently running on an old build.

On a totally unrelated note, Activision called earlier to let me know that pro-scan and 16:9 are still being considered for Tony Hawk's Downhill Jam, so there's still hope. Write some angry letters and you'll probably get it.
Matt - IGN

Is het een marketingtrick van Nintendo? Op zich niet eens zo verrassend als je terugkijkt op al de geheimzinnigheid die we al doorlopen hebben vanaf het moment dat de Revolution aangekondigd was. Verder zou het een duidelijk signaal zijn tav hun 'playing is believing' slogan en de opmerkingen dat we eerst kennis moesten maken met de Wii zonder de nadruk te leggen op de graphics.
En Kaplan zei nog dat er verrassingen waren op hardware front.

EDIT
Joystiq meldt:
quote:
Go Nintendo points to French gaming blog ActuJV which claims to have information from an "inside source" concerning Nintendo and its attempt to hide the real graphical power of the Wii. Perhaps to capture even more attention as we approach a final launch date, rumor has it Nintendo will take the gaming world by storm by revealing the real goods behind their system. According to ActuJV's source, this is what has been goin' down:

Nintendo has been playing us the fool all along. They have been showing us trailers for games that have deliberately downgraded graphics compared to what the Wii can actually do. This is to create an element of surprise for the press during Nintendo's next media event.

That next media event in discussion could be the Sept. 14 affair which Nintendo has set up in NYC. Rest assured, Joystiq will be there all day to get the goods of that event as perhaps the real Wii and games will be showcased.
The plot thickens... (waarschijnlijk iets te mooi om waar te zijn)

[ Bericht 12% gewijzigd door alex4allofyou op 29-08-2006 10:16:30 ]
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:50:38 #250
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41279682
Ik dacht dat we al die rare zaken wel achter ons hadden gelaten na Nintendo On
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:04:19 #251
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41282858
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Interessant...
[..]

Is het een marketingtrick van Nintendo? Op zich niet eens zo verrassend als je terugkijkt op al de geheimzinnigheid die we al doorlopen hebben vanaf het moment dat de Revolution aangekondigd was. Verder zou het een duidelijk signaal zijn tav hun 'playing is believing' slogan en de opmerkingen dat we eerst kennis moesten maken met de Wii zonder de nadruk te leggen op de graphics.
En Kaplan zei nog dat er verrassingen waren op hardware front.

EDIT
Joystiq meldt:
[..]

The plot thickens... (waarschijnlijk iets te mooi om waar te zijn)
en dalijk zit er ook nog 7.1 op...


Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:29:26 #252
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41283050
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 01:20 schreef alex4allofyou het volgende:
Interessant...
[..]

Is het een marketingtrick van Nintendo? Op zich niet eens zo verrassend als je terugkijkt op al de geheimzinnigheid die we al doorlopen hebben vanaf het moment dat de Revolution aangekondigd was. Verder zou het een duidelijk signaal zijn tav hun 'playing is believing' slogan en de opmerkingen dat we eerst kennis moesten maken met de Wii zonder de nadruk te leggen op de graphics.
En Kaplan zei nog dat er verrassingen waren op hardware front.

EDIT
Joystiq meldt:
[..]

The plot thickens... (waarschijnlijk iets te mooi om waar te zijn)
het zou erg dom zijn van Nintendo om eerst express slechte graphics te laten zien, en daarna de goede versie. Mensen onthouden veel vaker de eerste indruk van een game, in dit geval dus een slechte (mbt de graphics).
MS en Sony passen dit truucje ook toe, maar dan andersom. 'Per ongeluk' vermelden dat PES een jaar exclusief is, en later erop terug komen (weinig mensen die de rectificatie lezen). Sony laat mooie gerenderde plaatjes/filmpjes zien, en de mensen onthouden dit. Dat de graphics van de echte games dit tot nu toe nog lang niet halen zien maar weinig mensen (de normale consumenten dan)

ow ja, ik geloof het dus niet

[ Bericht 4% gewijzigd door kepler op 29-08-2006 08:48:32 ]
The line is a dot to you!
pi_41283534
Oh god.

GAAT NIET GEBEUREN. Klaar.
pi_41283650
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 09:11 schreef Xrenity het volgende:
Oh god.

GAAT NIET GEBEUREN. Klaar.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:11:54 #255
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_41284571
Nintendo is een professioneel bedrijf, dat gaat zich echt niet bezig houden met dit soort malle trucjes.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_41284622
Toch heeft Matt het in het verleden wel aan het goede eind gehad. Op zich vind ik het helemaal geen onmogelijke kwestie want hoewel de Wii hardwarematig veel minder is dan de overige twee, zou ie toch tot meer in staat moeten zijn dan wat we bij 90% van de titels gezien hebben. Dat zijn gewoon Cube screens. En zeker zonder HD zouden de titels er beter uit moeten zien dan ze doen.

Ik ben ook wel sceptisch maar we hebben toch wel geconstateerd dat Nintendo na de E3 kwa info en gamescreens enorm behouden is geweest? Dat we eigenlijk niets nieuws meer gezien hebben van de Wii. Op zich zou het alleen maar hoeven te betekenen dat we alleen screens hebben gezien die gemaakt zijn met de Cubeengine en dat we nu eindelijk zien wat de Wii-engine verbetert heeft aan die screens. Dit is wel een typische Nintendomove. Misschien hadden de developers wel weer een clausule dat ze de latest builds pas mogen laten zien bij de Nintendobeurs in september.
pi_41284776
Op zich zou het logisch dat de grafische kwaliteit nog omhoog gaat als men van de GC devkit naar de Wii Devkit zou gaan. Dat men ouwe rommel laat zien op grote events lijkt me dan weer een beetje onlogisch.. Toch blijf ik hopen
pi_41284820
Door deze verwachtingen komen de teleurstellingen... als je nu niks verwacht, kan het alleen maar meevallen...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:38:41 #259
8369 speknek
Another day another slay
pi_41285089
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Toch heeft Matt het in het verleden wel aan het goede eind gehad. Op zich vind ik het helemaal geen onmogelijke kwestie want hoewel de Wii hardwarematig veel minder is dan de overige twee, zou ie toch tot meer in staat moeten zijn dan wat we bij 90% van de titels gezien hebben. Dat zijn gewoon Cube screens. En zeker zonder HD zouden de titels er beter uit moeten zien dan ze doen.
Het tweede nieuwsbericht is niet een logische extrapolatie van de eerste. Het zou heel goed kunnen dat Red Steel nu heel wat veranderd is, qua graphics en besturing, maar dat ze dat bij de GC nog niet konden tonen omdat er nog wat bugs in zaten, of dat het nog niet helemaal goed getweaked was. En dat Matt hier dus gelijk heeft.

Dat wil nog niet zeggen dat er een industrie-brede afspraak is om mensen zand in de ogen te strooien over de capaciteiten van de Wii.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41285143
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat wil nog niet zeggen dat er een industrie-brede afspraak is om mensen zand in de ogen te strooien over de capaciteiten van de Wii.
Dat is denk ik ook iets wat diehard fanboys ervan maken. Als je kijkt naar welke transformatie TonyHawks downhill jam heeft doorstaan aan de hand van de eerste screenshots en de laatste, kan ik me voorstellen dat zoiets ook mogelijk is met Red Steel e.a.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:46:49 #261
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41285293
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:15 schreef alex4allofyou het volgende:
Toch heeft Matt het in het verleden wel aan het goede eind gehad.
Ja, net zoals dat Kid Icarus op Leipzig getoond zou worden.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41285386
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:22 schreef D.A.A.F. het volgende:
Op zich zou het logisch dat de grafische kwaliteit nog omhoog gaat als men van de GC devkit naar de Wii Devkit zou gaan. Dat men ouwe rommel laat zien op grote events lijkt me dan weer een beetje onlogisch.. Toch blijf ik hopen
Maar hoe vaak riep Nintendo wel niet op de E3 dat ze de graphics als iets zagen dat er niet toe deed op het moment dat je het speelde. Voor en tijdens de E3 maakten ze al duidelijk dat ze niet teveel in wilden gaan op specs en de grafische kwaliteit van de games. Daar bleven ze de hele show over doorzeuren. Wat het wel iets schappelijker maakt dat ze nu zoiets hebben van 'laten we nu de hele shit maar laten zien', dus specinfo, flashy games en finished products.

Maar het is onlogisch ja, en de reden is dat het nog nooit op die manier gedaan is. Maar nog nooit is er ook zo weinig vertelt over een nieuwe Nintendo console kort voor de launch...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:54:33 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_41285491
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:50 schreef alex4allofyou het volgende:
Maar het is onlogisch ja, en de reden is dat het nog nooit op die manier gedaan is. Maar nog nooit is er ook zo weinig vertelt over een nieuwe Nintendo console kort voor de launch...
Daar lijkt me een veel simpelere uitleg voor, nog nooit heeft de console zo ver achtergelopen op de concurrentie. De SNES en de N64 waren beide een stuk beter dan de rest, en de NGC kon aardig meekomen met de xbox en was ook stukken beter dan de PS2. Over de Wii valt niets te patsen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:09:18 #264
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41285862
oww nu het gerucht gaat dat het grafisch veel mooier zal worden zijn de graphics opeens wel weer belangrijk...

The line is a dot to you!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:10:06 #265
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41285888
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar lijkt me een veel simpelere uitleg voor, nog nooit heeft de console zo ver achtergelopen op de concurrentie. De SNES en de N64 waren beide een stuk beter dan de rest, en de NGC kon aardig meekomen met de xbox en was ook stukken beter dan de PS2. Over de Wii valt niets te patsen.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41285889
Waarschijnlijk papegaaiengedrag, maar toch:
quote:
If you happen to be following the game behind the videogame game, you know that September 14th is an important date for Wii-fans. That's the day that Nintendo has invited press to a media event of some kind in New York City to announce...something.

Conventional wisdom says that Nintendo will release the price and the street-date for the system... but a French blog is reporting that the REAL announcement will be that the Wii is a more powerful machine graphically than Nintendo had previously reported.


The theory goes that Nintendo has been deliberately downplaying the graphical strength of its system from the jump so that they can show off graphics "Far exceeding the Xbox" right before launch, and also take care of the main complaint hardcore gamers have about the system.

It's possible, but I don't think it's too likely to be true. I can't see Nintendo building and showing off so many gimped out games at E3 and after just to surprise people.

I don't think the graphical capability of the Wii really matters anyway. I know cutting-edge graphics are very important to hardcore gamers and tech heads out there, but there really aren't as many of you as you think.

Most regular people just want to have fun with videogames and couldn't care less about which system is the most powerful and all that noise.

Case-in-point: I was showing a non-gamer friend of mine Dead Rising this weekend after promising him awesome, comical zombie-slaying action, We started up a new game, and it took nearly half an hour to get to the zombies: You gotta learn how the watch works and the mission system, and sit through cut-scenes, and learn complicated controls--all of which is awesome and fun to me and just about every other even semi-hardcore gamer out there, but if you just want to bash zombies in the face with a guitar, it's a lot to go through...and exactly the kind of gameplay Nintendo seems to be betting against with the Wii's simple-to-play, easy to learn games.
G4
pi_41285923
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:09 schreef kepler het volgende:
oww nu het gerucht gaat dat het grafisch veel mooier zal worden zijn de graphics opeens wel weer belangrijk...

Niet belangrijk, maar wel interessant. Het neemt namelijk de enigste twijfel weg die sommige potentiele kopers nog hebben met de Wii.
pi_41286003
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef speknek het volgende:

[..]

Daar lijkt me een veel simpelere uitleg voor, nog nooit heeft de console zo ver achtergelopen op de concurrentie. De SNES en de N64 waren beide een stuk beter dan de rest, en de NGC kon aardig meekomen met de xbox en was ook stukken beter dan de PS2. Over de Wii valt niets te patsen.
Daarom lijkt het me vreemd. Daarnaast heb je alle mensen die teleurgesteld zijn in de graphics toch niet achter je door nu een iets betere red steel te laten zien. Het valt toch in het niet naast Gears of War of Resistance:FOM . Hoe groot de grafische update ook is.

Het is wel een knap staaltje verwachtingsmanagement, maar ik kan het me niet voorstellen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:17:32 #269
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41286085
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:11 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Niet belangrijk, maar wel interessant. Het neemt namelijk de enigste twijfel weg die sommige potentiele kopers nog hebben met de Wii.
ik denk niet dat de graphics de enige twijfel is die mensen hebben
maar goed, die discussie hebben we al te vaak gevoerd

ben benieuwd naar 14 september Kom maar op met de prijs en datum
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:23:01 #270
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41286241
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef speknek het volgende:

[..]
De SNES en de N64 waren beide een stuk beter dan de rest,
Oh... heb ik iets gemist de laatste 15 jaar
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:24:49 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_41286287
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:23 schreef Herr.Flick het volgende:
Oh... heb ik iets gemist de laatste 15 jaar
Kennelijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:36:34 #272
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41286622
http://tools.wikimedia.de(...)ndex.php?wiki=enwiki

Wii staat op nummer 7. X360 en PS3 staan niet eens in de top 100.

De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:39:50 #273
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41286727
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:36 schreef Ruzbeh het volgende:
http://tools.wikimedia.de(...)ndex.php?wiki=enwiki

Wii staat op nummer 7. X360 en PS3 staan niet eens in de top 100.

we pakken even heel de top 20


1563666 ± 18% 3.9924% 1. Main Page
64666 ± 91% 0.1651% 2. JonBenét Ramsey
63666 ± 92% 0.1626% 3. United States
50333 ± 103% 0.1285% 4. Wikipedia
47000 ± 107% 0.1200% 5. Pluto
43333 ± 111% 0.1106% 6. Irukandji jellyfish
35333 ± 123% 0.0902% 7. Wii
34333 ± 125% 0.0877% 8. Jeff Hardy
33000 ± 127% 0.0843% 9. Pokémon
32666 ± 128% 0.0834% 10. Wiki
31000 ± 131% 0.0792% 11. Neighbours
30333 ± 133% 0.0774% 12. Hurricane Katrina
30000 ± 134% 0.0766% 13. Priyanka Chopra
29666 ± 134% 0.0757% 14. List of big-bust models and performers
28333 ± 137% 0.0723% 15. Volkswagen Type 2
28000 ± 138% 0.0715% 16. Morocco
27000 ± 141% 0.0689% 17. Table of Disney characters
26666 ± 142% 0.0681% 18. World Wrestling Entertainment roster
26333 ± 143% 0.0672% 19. List of female porn stars
25000 ± 146% 0.0638% 20. Fable (video game)

interessante lijst, dat wel
vooral Fable en de Irukandji jellyfish niet te vergeten natuurlijk
The line is a dot to you!
pi_41286816
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:39 schreef kepler het volgende:

[..]

we pakken even heel de top 20


1563666 ± 18% 3.9924% 1. Main Page
64666 ± 91% 0.1651% 2. JonBenét Ramsey
63666 ± 92% 0.1626% 3. United States
50333 ± 103% 0.1285% 4. Wikipedia
47000 ± 107% 0.1200% 5. Pluto
43333 ± 111% 0.1106% 6. Irukandji jellyfish
35333 ± 123% 0.0902% 7. Wii
34333 ± 125% 0.0877% 8. Jeff Hardy
33000 ± 127% 0.0843% 9. Pokémon
32666 ± 128% 0.0834% 10. Wiki
31000 ± 131% 0.0792% 11. Neighbours
30333 ± 133% 0.0774% 12. Hurricane Katrina
30000 ± 134% 0.0766% 13. Priyanka Chopra
29666 ± 134% 0.0757% 14. List of big-bust models and performers
28333 ± 137% 0.0723% 15. Volkswagen Type 2
28000 ± 138% 0.0715% 16. Morocco
27000 ± 141% 0.0689% 17. Table of Disney characters
26666 ± 142% 0.0681% 18. World Wrestling Entertainment roster
26333 ± 143% 0.0672% 19. List of female porn stars
25000 ± 146% 0.0638% 20. Fable (video game)

interessante lijst, dat wel
vooral Fable en de Irukandji jellyfish niet te vergeten natuurlijk
Volkswagen
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:44:44 #275
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41286863
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Kennelijk?
Doe PS schopte kont tegenover de N64, idem met de Megadrive...

Dus waarom zou de hardware beter zijn geweest van nintendo in de 2 generaties

Mag ie mij wel eens even uitleggen
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:47:57 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_41286965
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:44 schreef Herr.Flick het volgende:
Doe PS schopte kont tegenover de N64, idem met de Megadrive...

Dus waarom zou de hardware beter zijn geweest van nintendo in de 2 generaties

Mag ie mij wel eens even uitleggen
Omdat de N64 een 64 bit machine was, en de PS een 32 bit machine, en ook de hardware van de SNES beter was dan die van de Megadrive. Je hebt dus niet op zitten letten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41286987
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat de N64 een 64 bit machine was, en de PS een 32 bit machine, en ook de hardware van de SNES beter was dan die van de Megadrive. Je hebt dus niet op zitten letten.
Ja is toch algemeen bekend?
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:54:34 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41287141
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:44 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Doe PS schopte kont tegenover de N64, idem met de Megadrive...

Dus waarom zou de hardware beter zijn geweest van nintendo in de 2 generaties

Mag ie mij wel eens even uitleggen
De SNES was DUIDELIJK de betere console. Je kan me veel vertellen, maar de SNES was qua hardware echt stúkken beter dan de Megadrive. Niet in de laatste plaats dankzij Mode 7, de geluidschip en later games met de FX chip.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:54:35 #279
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41287142
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat de N64 een 64 bit machine was, en de PS een 32 bit machine, en ook de hardware van de SNES beter was dan die van de Megadrive. Je hebt dus niet op zitten letten.
Meer=beter?



Standaart graphicshoer geneuzel...

De N64 was de zware verliezer, kwam veel te laat op de markt.Sony's PS1 en PS2 hebben sinds die tijd de markt gedomineert, zeker nintendo niet met de N64.

En met de megadrive delfde nintendo ook al het onderspit: (cpu)



Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:26 #280
8369 speknek
Another day another slay
pi_41287194
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:54 schreef Herr.Flick het volgende:
Meer=beter?



Standaart graphicshoer geneuzel...

De N64 was de zware verliezer, kwam veel te laat op de markt.Sony's PS1 en PS2 hebben sinds die tijd de markt gedomineert, zeker nintendo niet met de N64.
Het ging om de hardware, niet het marktpercentage .
quote:
En met de megadrive delfde nintendo ook al het onderspit:

[afbeelding]

Lees de conclusie eens .

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:48 #281
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41287202
Dank je dat je dat plaatje zelf post Het enige dat beter was is CPU speed, maar kijk naar de kleuren 512 kleuren
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:58:06 #282
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41287245
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Het ging om de hardware, niet het marktpercentage .
[..]

Lees de conclusie eens .

.
Nee, het gaat niet om de conclusie, het ging volgens jou om de snelheid van de prossesor, en die is bij de sega hoger...
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Omdat de N64 een 64 bit machine was, en de PS een 32 bit machine, en ook de hardware van de SNES beter was dan die van de Megadrive. Je hebt dus niet op zitten letten.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:58:36 #283
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41287267
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:56 schreef speknek het volgende:
Lees de conclusie eens .
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41287377
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:54 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Meer=beter?



Standaart graphicshoer geneuzel...

De N64 was de zware verliezer, kwam veel te laat op de markt.Sony's PS1 en PS2 hebben sinds die tijd de markt gedomineert, zeker nintendo niet met de N64.

En met de megadrive delfde nintendo ook al het onderspit: (cpu)

[afbeelding]

32,768 kleuren tegen 512, 2x zoveel ram, lagere ram cycle time en meer sprites mogelijk. Daarnaast heeft de snes blijkbaar nog een paar coprocessoren, de megadrive komt niet eens in de buurt volgens die specs.

En de cpu clock zegt weinig, een athlon 64 op 2000 mhz is ook sneller dan een 3ghz p4.
pi_41287430
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:58 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om de conclusie, het ging volgens jou om de snelheid van de prossesor, en die is bij de sega hoger...
[..]
Alsof het aantal Mhz alles zegt... Snes was gewoon sneller dan de genesis en de n64 was al helemaal sneller dan de psx. Dat je kwa gamesaanbod beter uit bent op een andere console daar hadden we het niet over. Puur op specs waren de n64 en snes gewoon beter (net zoals de gc sneller is dan de ps2).
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:05:41 #286
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41287473
Hallow...

ik bestrijd niet dat de snes een betere overall console was, ga het nu niet uit het verband liggen trekken aub.

De Megadrive had een zwaardere processor dan de snes.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:07:12 #287
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_41287521
Spekkie had het over hardware in het algemeen, niet over de processor.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_41287536
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:54 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Meer=beter?



Standaart graphicshoer geneuzel...

De N64 was de zware verliezer, kwam veel te laat op de markt.Sony's PS1 en PS2 hebben sinds die tijd de markt gedomineert, zeker nintendo niet met de N64.

En met de megadrive delfde nintendo ook al het onderspit: (cpu)

[afbeelding]

Speknek refereert aan de grafische kracht van de consoles, niet of de 1 succesvoller was als de ander of betere opties (CD) had. En ik denk ook dat ie alleen de grote concurrenten in de equation neemt, aangezien er ook consoles zijn geweest die een kort leven beschoren waren maar wel een stuk krachtiger (3DO).

De N64 had grafisch in zn tijd dezelfde kwaliteiten als de PS3 nu doet geloven. Alleen is het wel zo dat het gebrek aan geheugen en een CD-rom de Playstation het verschil kleiner deed lijken.
Wat betreft de SNES-Megadrive, sorry hoor, specs zijn leuk enzo maar het verschil leek wel een generatieleap. Ik heb nooit begrepen waarom mensen een console kochten die grafisch ruk was en kwa games ook nog eens veel minder (kwalitatief en kwantitatief) was.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:08:50 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_41287564
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:58 schreef Herr.Flick het volgende:
Nee, het gaat niet om de conclusie, het ging volgens jou om de snelheid van de prossesor, en die is bij de sega hoger...
64bit is nog iets anders dan het aantal MHz, maar goed, als je al niet snapt dat dat slechts bedoeld was ter indicatie...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41287616
Many people do not know why Square switched to the Playstation format from Nintendo. Here I will attempt to show why they did so. However, I will also mention some reasons why Square should stay with Nintendo. Hopefully, this will give you (if you don't already know this) a better understanding of why Square moved (and maybe why they shouldn't have).

Note: If the reasons are unbalanced, it does NOT mean I like (or suggest) one system over the other.

Also, in case you're wondering, this was orginally going to be an editorial, until I saw that there isn't as much opinion as fact.

For Nintendo 64 (N64):

It almost seemed as if Nintendo and Square had some big friendship before this breakup. Square helping make Super Mario RPG is an example of this. Another example is that Nintendo sold (and is still selling) players' guides for Square's Nintendo games.
N64 has no noticable loading time.
N64 games can typically be saved directly on the cartriage instead of having to save on a memory card.
Nintendo will be making the 64 Disk Drive (64DD) which will be an attachment to the Nintendo which can hold more memory than the N64 alone, and it will have other capabilites such as read-write. (Note: It seems that they are not going to release this in America, but things may change.)
N64 gives the player 360 degree control without having to buy a "special" new controller and have it only work on certain games (like PSX).
N64 has a (sold separately) Rumble Pak that can be attached to the controller, which makes it feel like you are "in the game" by vibrating the Pak when you get hit, fire a missle, etc. (for some people it doesn't make them feel that way).
You (or me at least) get the sense that it is more 3-D than the PSX (with the exception of side-scrolling games).
The controller can be held in three positions for different styles of gameplay.
N64 games come on only one cartrage instead of PSX games, which are come on 1-5 CDs. (5 CDs?! Yes, on Riven.) Having this many CDs can make it difficult to remember what CD you are on.
For Playstation (PSX):
PSX can hold a lot more information than the N64. It can even hold more than the 64DD.
PSX uses a memory card so if you rent the game you do not have to rent the same copy each time.
PSX games are usually cheaper than N64 games.
PSX has been on the market longer, and thus can be considered more popular (whether or not it is, I don't know).
The 64DD (mentioned in "For Nintendo") will be about $200 U.S.! (That is, if it is released in America.)
PSX can play audio CDs.
Some games made for the PSX or Sega Saturn (who actually visits this section and plays that?) cannot be converted into N64 format.
Sony has attracted many game companies (Square, Capcom, etc.) to their PSX system.
PSX can use CG sequences (which are graphics that are much smoother, and cooler, but you cannot directly control what happens in them).
Their new controller (which must be bought if you got an old controller with your system) has basically two Rumble Paks in them (Dual Shock) and two analog controllers. The Dual Shock controller uses no batteries (unlike the Rumble Pak) and does not weigh the controller down. (Of course, the con is that it was not always the standard.)
Why can't Nintendo just make a better system? My answer is this: the average video game takes about two years to make, guess how long the average system takes to make. Also, both Sega and Sony are making new systems (Dreamcast and Playstation 2), and Nintendo has no sign of a new system in the works. Also, Nintendo seems to refuse to go to the CD format, which seems to be their only hope of getting back Square (if at all).
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:11:59 #291
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41287659
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:08 schreef speknek het volgende:

[..]

64bit is nog iets anders dan het aantal MHz, maar goed, als je al niet snapt dat dat slechts bedoeld was ter indicatie...
Aangezien ze beide 16 Bit zijn, ga je vanzelf kijken naar de kloksnelheid waarop ze draaien, maar ik had wel verwacht van je dat jij dat zou begrijpen...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:14:53 #292
63404 depax
Straus Op Speedcore
pi_41287741
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:07 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom mensen een console kochten die grafisch ruk was en kwa games ook nog eens veel minder (kwalitatief en kwantitatief) was.
Ik dus al kreeg ik hem van sinterklaas naar het maken van mijn verlanglijstje een van mijn mooiste kado's ooit. ( zwijmelt weg naar de goede oude tijd)
Mijn neef had een nes en ik was toch altijd veel blijer met mijn megadrive door sonic en zijn mooie kleuren . Hij staat nog altijd on mijn tv denk dat ik vandaag weer eens jungle book ga spelen ofzo tot de Wii er komt moet je wat:P
Al het goede komt van sony koeien.
Bertha zal er blij mee zijn.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:14:56 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_41287743
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:11 schreef Herr.Flick het volgende:
Aangezien ze beide 16 Bit zijn, ga je vanzelf kijken naar de kloksnelheid waarop ze draaien, maar ik had wel verwacht van je dat jij dat zou begrijpen...
Ja dat begrijp ik ook. Maar toen ik zei dat de N64 betere hardware had dan de PS, en de SNES betere hardware had dan de Megadrive, bedoelde ik natuurlijk dat de hardware overall beter was, niet dat elk afzonderlijk onderdeel beter scoorde. Het hele punt was dat Nintendo in het verleden kon patsen dat ze, grosso modo(!), de beste computer hadden, en dat dat nu verreweg niet meer het geval is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41287964


  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:21:21 #295
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_41287970
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik ook. Maar toen ik zei dat de N64 betere hardware had dan de PS, en de SNES betere hardware had dan de Megadrive, bedoelde ik natuurlijk dat de hardware overall beter was, niet dat elk afzonderlijk onderdeel beter scoorde. Het hele punt was dat Nintendo in het verleden kon patsen dat ze, grosso modo(!), de beste computer hadden, en dat dat nu verreweg niet meer het geval is.
De vraag blijft natuurlijk of ze dat nodig hebben, ik heb totaal geen "gevoel" bij de PS-serie of Xdoos, en heb al sinds de 8 bit nintendo. 1 keer ben ik over gesprongen van de snes naar de saturn, dit tot grote spijt.

Ik ben het wel met N eens dat de eeuwige hardwarestrijd niet veel goeds heeft gebracht, innovatie brengt meer, en hopelijk scoren ze hiermee.

Of het nu ruk word of niet, kopen doe ik hem toch wel, ben al jaar en dag zwaar zelda-verslaafde, dus dan blijft er maar 1 optie over.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_41288060
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:14 schreef depax het volgende:

[..]

Ik dus al kreeg ik hem van sinterklaas naar het maken van mijn verlanglijstje een van mijn mooiste kado's ooit. ( zwijmelt weg naar de goede oude tijd)
Mijn neef had een nes en ik was toch altijd veel blijer met mijn megadrive door sonic en zijn mooie kleuren . Hij staat nog altijd on mijn tv denk dat ik vandaag weer eens jungle book ga spelen ofzo tot de Wii er komt moet je wat:P
Megadrive was wel vet cool in het NES tijdperk.
Alleen ik herinner me nog hoeveel cooler en strakker de SNES was. Ik vond (en vind) het verschil nog steeds inmens groot. Op het moment dat ik Final Fight zag lopen op de SNES was ik verkocht. Vergelijk FF maar eens met Streets of Rage, dat spel leek meer op Double Dragon dan een next gen fighter in those days. Moet wel zeggen dat ik de SNES eerder in handen heb gehad dan de Megadrive en ik Sonic wel verdomd mooi vond toen. Verder heb ik in die tijd veel geleerd van iemand die toen al hardcore was (behoorlijk zeldzaam op consolefront in NL in die tijd) en dat ie ons het advies gaf de japanse of amerikaanse SNES te halen met een SCARTkabel waardoor je pas echt een verschil ziet.

Het verschil met de SNES en de Megadrive was enkele jaren na de launch gewoon groter dan die we kennen van het PS tijdperk. De SNES kreeg constant een shitload aan AAA games van Konami, Capcom, Nintendo en Square. Het was een mission impossible voor Sega in retrospect.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:25:59 #297
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41288132
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:21 schreef kipknots het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er serieus beter uit dan in het begin. Zou het dan toch? BELIEVE!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:32:46 #298
34586 kepler
No bounce, no play
pi_41288332
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het ziet er serieus beter uit dan in het begin. Zou het dan toch? BELIEVE!
vooral die ene soldaat op die bank, die ziet er echt levensecht uit
fotorealisme op de Wii FTW!!!!
The line is a dot to you!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:36:19 #299
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_41288452
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:32 schreef kepler het volgende:

[..]

vooral die ene soldaat op die bank, die ziet er echt levensecht uit
fotorealisme op de Wii FTW!!!!
Hij is alleen wel een beetje eigenwijs, zonder helm op enzo.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_41289041
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:11 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Aangezien ze beide 16 Bit zijn, ga je vanzelf kijken naar de kloksnelheid waarop ze draaien, maar ik had wel verwacht van je dat jij dat zou begrijpen...
Als je nou zou begrijpen waar je het over had dan had je geweten dat het aantal Mhz nogsteeds niet veel zegt.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')