Bronquote:'Jongeren kiezen voor Bos en PvdA'
Uit een deze week gepubliceerde peiling van de Politieke Jongerenbarometer, van onderzoeksbureau YoungVotes, blijkt dat de PvdA met een straatlengte voorsprong de populairste partij onder jongeren is. Van de vijfhonderd ondervraagde jongeren tussen 13 en 29 jaar zeiden de meesten voor de partij van Wouter Bos te opteren.
De PvdA haalde in de peiling 41 zetels. Tweede werd de VVD met 27 zetels gevolgd door SP en CDA met 18. D66 mag bij de jongeren nog rekenen op 9 zetels en Geert Wilders op 4. De ondervraagde jongeren zeiden vooral onderwijs, kenniseconomie en sociale zekerheid belangrijk te vinden.
Bos
Wouter Bos is bij de jongeren ook de de populairste politicus met 36,3% van de stemmen. Vooral 'de looks' van de PvdA-leider spelen een belangrijke rol. Volgens het onderzoeksbureau zijn vooral meisjes van hem gecharmeerd. SP-politicus Jan Marijnissen wed tweede met 15,6% en CDA'er Jan Peter Balkenende haalde 13,4%.
De meest populaire politica werd GroenLinks-fractieleider Femke Halsema, met ruim 40% van de stemmen, gevolgd door minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD) met 31,5%. Lousewies van der Laan van D66 werd derde met 6,9%.
Je zou er bijna voor zijn om een soort test / cursus verplicht te stellen. Want een politicus kies je toch niet op de looksquote:Bos
Wouter Bos is bij de jongeren ook de de populairste politicus met 36,3% van de stemmen. Vooral 'de looks' van de PvdA-leider spelen een belangrijke rol. Volgens het onderzoeksbureau zijn vooral meisjes van hem gecharmeerd. SP-politicus Jan Marijnissen wed tweede met 15,6% en CDA'er Jan Peter Balkenende haalde 13,4%.
De jeugd van nu kijkt vooral naar de buitenkant en nauwelijks naar de binnenkant. Zo ongeveer met alles...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:28 schreef Martijn_77 het volgende:
...
Je zou er bijna voor zijn om een soort test / cursus verplciht te stellen. Want een politicus kies je toch niet op de looks![]()
Ja, maar op basis daarvan wordt wel de volksvertegenwoordiging gekozen een hele slechte zaak vind ik dat.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:30 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
De jeugd van nu kijkt vooral naar de buitenkant en nauwelijks naar de binnenkant. Zo ongeveer met alles...
O wat dan?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:30 schreef Monidique het volgende:
Je haalt nu twee dingen door elkaar, denk ik.
Dat komt vanzelf wel weer goed met de meeste. En ik mag toch hopen dat het grotendeel van die mongolen die voor PVDA zijn vanwege de kont van Bos niet eens de moeite nemen om te gaan stemmen....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar op basis daarvan wordt wel de volksvertegenwoordiging gekozen een hele slechte zaak vind ik dat.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je zou er bijna voor zijn om een soort test / cursus verplicht te stellen. Want een politicus kies je toch niet op de looks![]()
Bedank Fortuyn er maar voor, met hem barste het populisme goed los in Nederland. Er werd keihard afgegeven op saaie figuren als Dijkstal en Melkert en naar inhoud werd niet meer gekeken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:28 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
En als je dan ook kijkt wat vooral de rede is om Bos te stemmen![]()
[..]
Je zou er bijna voor zijn om een soort test / cursus verplicht te stellen. Want een politicus kies je toch niet op de looks![]()
Niet echt. Fortuyn, of je het nou met hem eens was of niet, had wel een uitstraling. Charismatisch man.quote:
Er zijn kinderen vanaf 13 jaar ondervraagd. Zo opvallend vind ik het antwoord in dat geval niet, je kunt niet verwachten dat ze zich erg met politiek bezighouden of er veel verstand van hebben. Niet dat veel volwassenen dat wél hebben, overigens.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:28 schreef Martijn_77 het volgende:
Ja, en Bos dus ook. We zijn er.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:35 schreef popolon het volgende:
[..]
Niet echt. Fortuyn, of je het nou met hem eens was of niet, had wel een uitstraling. Charismatisch man.
Bos heeft bij lange na niet het charisma dat Fortuyn had. Bos heeft blijkbaar 'the looks', Fortuyn had veel meer dan dat.quote:
Vind jij, de jongeren niet. Die vinden Bos een vlotte politicus itt de andere stofige ambtenaren.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:38 schreef popolon het volgende:
[..]
Bos heeft bij lange na niet het charisma dat Fortuyn had. Bos heeft blijkbaar 'the looks', Fortuyn had veel meer dan dat.
Bos is een slinkse opportunist, die net zo goed bij de VVD had gezeten wanneer hij daar kansen had gezien.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Vind jij, de jongeren niet. Die vinden Bos een vlotte politicus itt de andere stofige ambtenaren.
Ja ik vergeleek ze even omdat jij met die foto kwam. Als het puur om charisma gaat dan zou PF, in mijn ogen, er dus met kop en schoudenr boven uitsteken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:42 schreef gelly het volgende:
[..]
Vind jij, de jongeren niet. Die vinden Bos een vlotte politicus itt de andere stofige ambtenaren.
Ook goedemorgen, er zijn maar weinig politici niet opportunistisch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bos is een slinkse opportunist, die net zo goed bij de VVD had gezeten wanneer hij daar kansen had gezien.
Dat is zeker waar. En zeker tegenwoordig. Maar bij Bos vind ik het wel erg duidelijk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook goedemorgen, er zijn maar weinig politici niet opportunistisch.
Ach Anton, ik ben zo iemand die van politieke leiders nog idealen verwacht en van partijen meer dan enkel belangenbehartiging voor een bepaalde groep stemmers.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:49 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat is er mis met opportunisme?
mja, zolang je nog niet kan stemmen via sms hoeven we nix te vrezen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat komt vanzelf wel weer goed met de meeste. En ik mag toch hopen dat het grotendeel van die mongolen die voor PVDA zijn vanwege de kont van Bos niet eens de moeite nemen om te gaan stemmen....
Het ene gaat over voor welke partij men zou stemmen, het andere over welke politicus het populairst is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |