Dat lijken me exceptioneel goede argumenten om aan de dienstdoende cunsul te overleggen!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:57 schreef newsman het volgende:
[..]
Kan ook eem hobby zijn heb een sterrenwacht en een postzegel verzameling![]()
Maar verder snap ik niet helemaal wat je hiermee wilt duidelijk maken.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 02:57 schreef newsman het volgende:
[..]
Kan ook eem hobby zijn heb een sterrenwacht en een postzegel verzameling![]()
Niks bijzomders kijk naar zegels en sterren en nog steeds heb ik geen leuke vrouwtjequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:02 schreef bolivian het volgende:
[..]
Maar verder snap ik niet helemaal wat je hiermee wilt duidelijk maken.
Die begreep ik dus ook niet helemaal, ik was er helemaal stil van !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:02 schreef bolivian het volgende:
[..]
Maar verder snap ik niet helemaal wat je hiermee wilt duidelijk maken.
Misschien moet je wat minder naar sterren kijken en wat meer naar dames!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:04 schreef newsman het volgende:
[..]
Niks bijzomders kijk naar zegels en sterren en nog steeds heb ik geen leuke vrouwtje![]()
Damesquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:06 schreef newsman het volgende:
Maar goed, ff terug op het gesprek, ik vind het een beetje teveel worden in Nederland.
Ja daar kan ik ook niks aan doen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:09 schreef newsman het volgende:
Ik hou van mensen, maar ik denk dat ik een rascist ben en dat wilde ik nooit, never ever.
Nee, ik ben er helemaal niet blij mee, als ik mensen kan helpen doe ik het altijd, tis gewoon allemaal een rare situatie hier.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:10 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Ja daar kan ik ook niks aan doen.
Wees blij met wat je hebt zou ik zeggen maar ja![]()
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:09 schreef newsman het volgende:
Ik hou van mensen, maar ik denk dat ik een rascist ben en dat wilde ik nooit, never ever.
quote:Dante Hicks: You hate people!
Randal Graves: But I love gatherings. Isn't it ironic?
Define "hier".quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:13 schreef newsman het volgende:
[..]
tis gewoon allemaal een rare situatie hier.
Ik begrijp het !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:13 schreef newsman het volgende:
[..]
Nee, ik ben er helemaal niet blij mee, als ik mensen kan helpen doe ik het altijd, tis gewoon allemaal een rare situatie hier.
Ik neem geen biertje, alleen wanneer ik los ga, ik drink na 23:00 uur, Ik ben niet links meer das het verschil.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:15 schreef bolivian het volgende:
[..]
En waarom dat anders is dan waar ik nu ben...
Ik was degene die het over een biertje had hoor !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:22 schreef newsman het volgende:
[..]
Ik neem geen biertje, alleen wanneer ik los ga, ik drink na 23:00 uur, Ik ben niet links meer das het verschil.
Ik had vroeger Moslim vrienden, waarom ben ik zo een lul, waarom vertrouw ik niet meer, de Islam is goed, maar ik ben Rooms Katholiek, zelfmoord is verboden en ik ben wetenschapper.
Vreemde gedachte, heb het boek van Hitler gelezen, vond het ziek.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:23 schreef Ringo het volgende:
Ik zou me ook wel bij de Waffen-SS aanmelden als ik verder niets te doen had.
Niets menselijks is ons vreemd.![]()
![]()
![]()
Vooral dat laatste intrigeert me!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:22 schreef newsman het volgende:
[..]
Ik neem geen biertje, alleen wanneer ik los ga, ik drink na 23:00 uur, Ik ben niet links meer das het verschil.
Ik had vroeger Moslim vrienden, waarom ben ik zo een lul, waarom vertrouw ik niet meer, de Islam is goed, maar ik ben Rooms Katholiek, zelfmoord is verboden en ik ben wetenschapper.
Voor jou bestaat er enkel zwart en wit, nietwaar?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:26 schreef newsman het volgende:
[..]
Vreemde gedachte, heb het boek van Hitler gelezen, vond het ziek.![]()
Dat dacht ik vroeger als soldaat, ik heb een grijs gebied.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:28 schreef bolivian het volgende:
[..]
Voor jou bestaat er enkel zwart en wit, nietwaar?
Misschien wordt het eens tijd om daar ook daadwerkelijk gebruik van te maken!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:31 schreef newsman het volgende:
[..]
Dat dacht ik vroeger als soldaat, ik heb een grijs gebied.
Ik moet hier 7 jaar wachten op een woning, ben er zat van en de bijlmer, leven goede mensen, hier is het altijd raak, Sp heeft het over spreiding, laten ze het is waar maken, Ik ben ziek en zat vam het beleid.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:51 schreef xman het volgende:
Nee joh ga echt never nooit op die gek stemmen. Die gast die spoort toch helemaal niet met z'n waanideeen. Volgens mij woon jij gewoon in een klotewijk.
Ik ben pas ook verhuist vanuit de Bijlmer naar een goede wijk en het leven ziet er al heel veel beter uit. Ik kwam eerst uit een goede wijk en daar groet je elkaar en ken je de buren.
In de appartementencomplex/ buurt waar ik naartoe was verhuisd kende men dat niet.
Allochtonen zijn dan ook niet het probleem volgens mij. Want de allochtone wijken hebben ook heel veel voordelen met de winkeltjes en de eetgelegenheden e.d. , maar het grote probleem is als je een combinatie van arm EN Allochtoon hebt. Want dan heb je de poppen aan het dansen. Zulke wijken zijn sowieso niet goed. Teveel arme en kansloze allochtonen op een kluitje.
Hier in Amsterdam zijn ze daar stevig daar wat aan te doen. Alle arme en verpauperde wijken worden ofwel afgebroken en vervangen door nieuwe duurdere appartementen of de bestaande bouw wordt verkocht. Een groot deel van de huurwoningen die nu vrijkomen wordt verkocht heb ik gemerkt.
Goed punt. Ik zie ook in mijn omgeving (wonen & werk) dat integratie (wat je daar ook onder verstaat) helemaal geen probleem hoeft te zijn, als alle groepen maar de mogelijkheid hebben zich te ontplooien en te ontwikkelen. Ik heb een hoop Marokkaanse collega's, voornamelijk vrouwen, waarvan veel met hoofddoek, en de situatie die Wilders graag schetst, is niet de situatie die ik dagelijks meemaak. Er is echt wel sprake van samenwerking en sociaal contact. Als je het zelf maar wil.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:51 schreef xman het volgende:
Allochtonen zijn dan ook niet het probleem volgens mij. Want de allochtone wijken hebben ook heel veel voordelen met de winkeltjes en de eetgelegenheden e.d. , maar het grote probleem is als je een combinatie van arm EN Allochtoon hebt. Want dan heb je de poppen aan het dansen. Zulke wijken zijn sowieso niet goed. Teveel arme en kansloze allochtonen op een kluitje.
Maar word je afkeer tegen Wilders niet grotendeels veroorzaakt doordat je zelf Marokkaan bent?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goed punt. Ik zie ook in mijn omgeving (wonen & werk) dat integratie (wat je daar ook onder verstaat) helemaal geen probleem hoeft te zijn, als alle groepen maar de mogelijkheid hebben zich te ontplooien en te ontwikkelen. Ik heb een hoop Marokkaanse collega's, voornamelijk vrouwen, waarvan veel met hoofddoek, en de situatie die Wilders graag schetst, is niet de situatie die ik dagelijks meemaak. Er is echt wel sprake van samenwerking en sociaal contact. Als je het zelf maar wil.
Wilders speelt echt heel link in op onderbuikse, laagvolkse sentimenten: verbittering, woede en onbegrip. Hij zwaait met dogma's en vooronderstellingen alsof het staalharde waarheden zijn en de mensen die van geestelijke uitputting opgehouden zijn met denken, zwaaien maar wat graag met hem mee.
Hoezeer Wilders ook bepaalde excessen weet aan te kaarten (en daar heeft hij heus wel een punt), hij is blind voor wat er echt gebeurt, voor de sociale dynamiek in gemengde buurten, het contact op micro-niveau (tussen mensen onderling, los van de groep waartoe zij zouden behoren), kortom voor de echte realiteit, die veel diverser en hoopgevender is dan de monotonie van de interculturele loopgravenoorlog waarin Nederland zich volgens hem zou bevinden.
Dankje voor het compliment!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:10 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Maar word je afkeer tegen Wilders niet grotendeels veroorzaakt doordat je zelf Marokkaan bent?
Alleen als ik Marokkaan was, zou ik jouw vraag hebben kunnen beantwoorden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:13 schreef the_fucker het volgende:
Het is gewoon een vraag hoor.
Ja dat is helemaal waar. De realiteit is zo anders dan er elke keer weer op tv en het nieuws getoond wordt. Allochtonen waarmee ik omga die zijn allemaal hoog opgeleid en maatschappelijk betrokken. Maar aan de andere kant, dan kom je in zo'n arme buurt vol met satelietschotels en dan vraag je je af hoe dit ooit zover heeft kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:07 schreef Ringo het volgende:
[..]
Goed punt. Ik zie ook in mijn omgeving (wonen & werk) dat integratie (wat je daar ook onder verstaat) helemaal geen probleem hoeft te zijn, als alle groepen maar de mogelijkheid hebben zich te ontplooien en te ontwikkelen. Ik heb een hoop Marokkaanse collega's, voornamelijk vrouwen, waarvan veel met hoofddoek, en de situatie die Wilders graag schetst, is niet de situatie die ik dagelijks meemaak. Er is echt wel sprake van samenwerking en sociaal contact. Als je het zelf maar wil.
Wilders speelt echt heel link in op onderbuikse, laagvolkse sentimenten: verbittering, woede en onbegrip. Hij zwaait met dogma's en vooronderstellingen alsof het staalharde waarheden zijn en de mensen die van geestelijke uitputting opgehouden zijn met denken, zwaaien maar wat graag met hem mee.
Hoezeer Wilders ook bepaalde excessen weet aan te kaarten (en daar heeft hij heus wel een punt), hij is blind voor wat er echt gebeurt, voor de sociale dynamiek in gemengde buurten, het contact op micro-niveau (tussen mensen onderling, los van de groep waartoe zij zouden behoren), kortom voor de echte realiteit, die veel diverser en hoopgevender is dan de monotonie van de interculturele loopgravenoorlog waarin Nederland zich volgens hem zou bevinden.
Je bent Marokkaan, dus beantwoord mijn vraag maar gewoon.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen als ik Marokkaan was, zou ik jouw vraag hebben kunnen beantwoorden.
LOL ik denk dat hij mij bedoeld.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:15 schreef Ringo het volgende:
[..]
Alleen als ik Marokkaan was, zou ik jouw vraag hebben kunnen beantwoorden.
Niet dus.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:16 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Je bent Marokkaan, dus beantwoord mijn vraag maar gewoon.
Check even zijn fotoboek en zijn uitgebreide reisverslagen over Marokko, Lijkt me geen toeval!quote:
Misschien dat ik me door dit soort opmerkingen Marokkaan ga voelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:16 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Je bent Marokkaan, dus beantwoord mijn vraag maar gewoon.
O dus zo redeneren Wilders-aanhangers.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:18 schreef the_fucker het volgende:
[..]
Check even zijn fotoboek en zijn uitgebreide reisverslagen over Marokko, Lijkt me geen toeval!
quote:vooroordeel /het accent wisselt/ (het) [<1406> naar het voorbeeld van Lat. (praeiudicium)], niet op kennis of redenering, maar op neiging, traditie of navolging berustend oordeel (mening) omtrent iets of iem., ongegronde mening: de heersende vooroordelen; vooroordelen koesteren, afleggen; zonder vooroordeel kennis van iets nemen, iets onderzoeken; zo zien je ogen wat je vooroordelen je commanderen (Hofland).
In je reisverslag geef je meerdere malen te kennen dat je roots in Marokko liggen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:26 schreef Ringo het volgende:
[..]
O dus zo redeneren Wilders-aanhangers.
Van Dale (1997):
[..]
Wat? Twee vandaag van gisteren?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:34 schreef Monidique het volgende:
O, wat een afgang!
Wat gaaf! Ringo de kutmarokkaan!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:31 schreef the_fucker het volgende:
[..]
In je reisverslag geef je meerdere malen te kennen dat je roots in Marokko liggen.
Man, man, man wat moet jij weinig respect voor jezelf hebben dat je notabene je eigen afkomst ontkent.
Oh die, ach ja. Weer zo'n figuur, of beter: Alweer dat figuur.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 04:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, dat the_fucker zo simpel van Ringo een Marokkaan weet te maken,,,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |