Okee, het verhaal. Het heeft een beetje vertraging opgelopen wegens problemen elders, en ik moet af en toe ook nog een stukje werken, maar goed. Hier volgt het verhaal van Evert, die wel al op zijn afdeling terug was.
Diane rende dus, gevolgd door de rest van het secretariaat en huistuinenkeukenlesbo Marieke, de trap op naar het kantoor van Sjaak. Nu wil het toeval dat de dame van de receptie het een en ander aan Sjaak heeft doorgegeven, zo van "Pas op want Diane wil je weer eens de nek omdraaien" In plaats dat die sukkel nu maakt dat hij wegkomt, nee, Sjaak doet zijn deur dicht en omdat die deuren niet afgesloten kunnen worden, barricadeert hij de deur met zijn bureaustoel
![]()
Eenmaal bij het kantoor aangekomen ziet Diane dat het kantoor dicht is. Ze rammelt aan de klink, slaat en schopt tegen de deur en schreeuwt "Vuile kl**zak! Doe open! Ik krijg je wel, ongeloofljik stuk zakkenwasser!" De overige dames schelden mee. "Hond! Natte riem! Lege lollie!" (aldus de woorden van Evert
![]()
) Diane begint met haar schouder tegen de deur te bonken. Dat helpt natuurlijk geen zier want Diane is een slappe doos
![]()
en dus wordt er gezocht naar zwaardere middelen om Sjaak uit zijn hol te krijgen. In dat kader kijkt Chili de gang rond en ziet een trolley met gebruikte kopjes koffie bij de koffieautomaat staan, bestemd voor eenvoudige afvoer naar de vaatwasser.
Chili rent naar de trolley toe en sleurt het ding mee naar het kantoor van Sjaak. "Diane! Kaik hier!" -"Ja, goed zo! Kom hier met dat ding! Komop meiden, met zijn allen! Een, twee, drie..." Drie dames, waaronder Diane en Chili grijpen de trolley stevig vast, nemen een aanloop en rennen vervolgens in volle vaart met dat ding tegen de deur van Sjaak zijn kantoor! Normaal gesproken krijg je de deur wel met zo'n actie open, ware het niet dat Sjaak uit puur lijfsbehoud zijn deur nog eens extra had gebarricadeerd met het ladeblok van zijn bureau. Het overduidelijke gevolg was dat de trolley geheel onverwacht tegen de deur tot stistand kwam. Hetgeen weer tot gevolg had, dat zowel Diane, Chili en de andere dame compleet over de trolley op de grond kletterden! Pats, boem, auw. Hysterie alom. Huilen, krijsen, je weet wel, waar vrouwen goed in zijn.
Inmiddels kwamen wij de afdeling opgelopen (natuurlijk net doen alsof wij van niets wisten
![]()
) en namen het geheel, een prettige ogende chaos met huilende dames, in ogenschouw. Dirk-Jan nam het woord. "Maar meiden, wat is er gebeurd? Is de derde wereldoorlog uitgebroken?" De dames kregen geen woord uitgebracht. Diane en chili zaten huilend op de grond, Marieke stond met haar hoofd in haar handen te grienen alsof de lesbotuinbroeken waren uitverkocht en de overige dames stonden er wat verdwaasd bij.
Dirk-Jan, Evert en Jaap brachten de dames naar hun kantoor. Marco ging wat koffie voor hen regelen. Ik klopte voorzichtig op de deur van Sjaak zijn kantoor. "Sjaak? Hallo? Vogeltjesdans hier, het is voorbij, je kunt tevoorschijn komen hoor." Er volgde wat gestommel. "Hallo Vogeltjesdans," deed Hans de deur open, "is het voorbij?" - "ja hoor," antwoordde ik, "De dames zijn zwaar depressief afgevoerd. Waar is Sjaak?" Hans wees naar een hoekkast met archiefmappen. En helemaal onderin zat Sjaak, die zich tussen een rij hangmappen had verstopt. Ik wist niet dat iemand zich zo klein kon maken
Ik heb Sjaak maar via de achteruitgang naar buiten begeleid
![]()
Hij nam de rest van de dag verlof, zei hij. Morgen heeft hij echter geen kans op verlof omdat zijn collega Hans dan naar de dokter moet, dus dat wordt peentjes zweten voor Sjaak