De VVD roept al jaren dat ze een ministelsel willen. Maar intussen zijn ze gewoon ordinair aan het slopen. Wedden dat wanner ze de maatregelen bijstand en WW voor elkaar hebben , dat ze dan weer met het volgende komen......Ze slopen het net zolang, totdat het er niet meer is. Het verschil met mij en anderen is dat ik een vooruitziende blik heb.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat een vreemde kijk op motivatie van dergelijke maatregelen heb jij toch.
Weet je niet hoe gruwelijk ze al zijn versobert. Verder gaan is niet versoberen maar slopen. Als je ergens tegenaan blijft trappen dan gaat het ooit kapot en blijft er niets meer over.quote:Ik ben óók vóór versoberen bijstand en WW.
En als ie pech heeft , dan heeft ie met de VVD dubbel pech, want een uitkering is er straks niet meer bij. Over vijf jaar al helemaal niet als deze tendens zich voortzet.quote:Morgen verwacht mijn liefste de brief te krijgen waarin staat dat hij zijn baan verliest wegens reorganisatie. Hij staat op straat. En in de sector waarin hij werkt wordt de werkgelegenheid overgenomen door goedkope Polen.
Wat er wat mij betreft schadelijk is aan de manier waarop het nu wordt aangepakt is dat wél de sociale zekerheid wordt versobert (reeds is, inderdaad), maar dat niet de lasten zijn verminderd. De belastingsafdracht blijft even hoog. Dat is onredelijk, en ondermijnt de samenleving.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De VVD roept al jaren dat ze een ministelsel willen. Maar intussen zijn ze gewoon ordinair aan het slopen. Wedden dat wanner ze de maatregelen bijstand en WW voor elkaar hebben , dat ze dan weer met het volgende komen......Ze slopen het net zolang, totdat het er niet meer is. Het verschil met mij en anderen is dat ik een vooruitziende blik heb.
Nee. Het stelsel van Drees (wat overigens flink uitgebouwd is door anderen), was gebed in de samenleving van die tijd. Onze normen zijn enorm veranderd. De norm die de bijstand een prima regeling maakte was de norm er geen gebruik van te (willen) maken.quote:Het jarenlang werk van Drees en de zijn wordt door de VVD en CDA tot de grond toe gesloopt. Door het sociale stelsel verdween veel armoede.
Hiep, hiep hoera, wat willen we toch weer graag terug. Armoe jaren 30![]()
De HRA is betaalbaar. De bijstand ook. Dat is een kwestie van betaalbaar máken, voldoende belasting heffen, politieke keuze dus of je het haalbaar wenst of niet.quote:De VVD BASHEN de zwakkeren . Ze willen de rijjken rijker laten wordne en de armen armer. Nooit zullen ze de absurde hypotheekrentaftrek ter discussie stellen. Die is ook onbetaalbaar, maar daar hoor je die egoisten nooit over.
Als de bijstand stuk gaat, gaan de bijstandtrekkers dan stuk?quote:[..]
Weet je niet hoe gruwelijk ze al zijn versobert. Verder gaan is niet versoberen maar slopen. Als je ergens tegenaan blijft trappen dan gaat het ooit kapot en blijft er niets meer over.
Dat is toch geen reden om dan maar van mening te veranderen?quote:[..]
En als ie pech heeft , dan heeft ie met de VVD dubbel pech, want een uitkering is er straks niet meer bij. Over vijf jaar al helemaal niet als deze tendens zich voortzet.
Kennelijk is niemand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bijstand. De bijstand is zo gruwelijk streng geworden. Je moet tegenwoordig 40 uur in een hondenbaan werken voor 750 Euro per maand. Weiger je dwangarbeid voor je uitkering, dan krijg je geen rooie cent. Veel mensen zien van dwangarbeid af en kiezen voor eigen zelfredzaamheid in drugcircuits en criminaliteit. Dat is wat de gemeenten ook grote zorgen baart de laatste tijd. Velen schijnen al die hondenbanen te weigeren voor een hongerloontje van de gemeente.quote:Weet je niet hoe gruwelijk ze al zijn versobert. Verder gaan is niet versoberen maar slopen. Als je ergens tegenaan blijft trappen dan gaat het ooit kapot en blijft er niets meer over.
Nee hoor, die gaan gewoon gappen en stelen.quote:Als de bijstand stuk gaat, gaan de bijstandtrekkers dan stuk?
Je hebt gelijk, je buurman betaald dan straks je huur, ziekenfonds, gas en licht.quote:Aan de andere kant is de samenleving ook zo veranderd dat we geen samenleving als in de jaren '30 krijgen wanneer je de bijstand afschaft.
Onzin. Armen zijn geen dieven. Dan waren ze niet armquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:46 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Nee hoor, die gaan gewoon gappen en stelen.
Ik zou het ook doen, als er niks meer te vreten was. Dan geld het recht van de sterkste "Gap zoveel mogelijk van die rechtse knakkers en kraak hun Daimlers"
Dwangarbeid!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:44 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
Kennelijk is niemand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bijstand. De bijstand is zo gruwelijk streng geworden. Je moet tegenwoordig 40 uur in een hondenbaan werken voor 750 Euro per maand. Weiger je dwangarbeid voor je uitkering, dan krijg je geen rooie cent.
Je vergeet alleen dat die 20 uur straks verhoogd wordt naar 40 uur. In Januari gaat de zogeheten 'terugkeerbaan' in werking treden. Dat is de nieuwe Hufterbaan voor minimaal 2 jaar en dan volgt er weer een ander huftertraject.quote:Ze krijgen toch betaald voor die 20 uur werk. Ik vind 750 euro best veel voor 20 uur werk.
WW en WAO premies zijn/worden verlaagd. Als dat uitblijft dan is het dubbel onredelijk. Aan de andere kant, als de premies daadwerkelijk substantieel worden verlaagd, dan staan die 7,5 miljoen in de rij voor de VVD om de sociale zekerheid nog veel sneller te slopen. De meeste die werken hebben nog nooit een uitkering gezien en weten niet wat het is als je een poos zonder werk zit. Gevaarlijke ontwikkeling dus.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat er wat mij betreft schadelijk is aan de manier waarop het nu wordt aangepakt is dat wél de sociale zekerheid wordt versobert (reeds is, inderdaad), maar dat niet de lasten zijn verminderd. De belastingsafdracht blijft even hoog. Dat is onredelijk, en ondermijnt de samenleving.
Je doet alsof iedereen staat te springen om in de bijstand te komen. Wedden dat de meeste liever gewoon een goed betaalde baan willen ipv op 70% van het minimumloon op een houtje moeten bijten en armoe moeten lijden?quote:Nee. Het stelsel van Drees (wat overigens flink uitgebouwd is door anderen), was gebed in de samenleving van die tijd. Onze normen zijn enorm veranderd. De norm die de bijstand een prima regeling maakte was de norm er geen gebruik van te (willen) maken.
Nogmaals : hou maar eens een enquete met de vraag wie er dolgraag in de bijstand wilt......Alsof dat het Zwitserleven gevoel betekent. Nou niet dus. Je geeft een vertekening van de werkelijkheid.quote:Doordat die norm enorm verschoven is, waarbij een beroep op bijstand tegenwoordig heel anders gewaardeerd wordt, is de bijstand niet meer passend.
Jij verwacht dat er minder armoe komt als de sociale zekerheid verdwijnt? Vergeet niet dat er maar voor 80% van de beroepsbevolking een baan is. Dat is innerent aan ons fantastisch systeem dat markteconomie heet.quote:Aan de andere kant is de samenleving ook zo veranderd dat we geen samenleving als in de jaren '30 krijgen wanneer je de bijstand afschaft.
Jij vind het dus niet erg als die groep straks nog veel groter wordt als de sociale zekerheid steeds verder wordt afgebouwd c.q. wordt gesloopt (sorry anders kan en wil ik het niet noemen. )quote:Natuurlijk zal er armoede zijn, een zwakste groep, mensen die niet goed mee kunnen komen. Maar die zijn er nu ook. Wat is het verschik?
Wat is betaalbaar. Als het MILJARDEN kost?quote:De HRA is betaalbaar.
Waarom dan nog verder slopen. Wat is dan het verschil met HRA?quote:De bijstand ook.
Inderdaadquote:Dat is een kwestie van betaalbaar máken, voldoende belasting heffen, politieke keuze dus of je het haalbaar wenst of niet.
Ze belijden dat met de mond. Rutte met een big smile. Maar intussen anders doen. ik heb mijn ogen open....quote:En de VVD wil niet de rijken rijker maken en de armen armer. Jij wil graag dat de VVD dat wil, geloof ik.
Het leeuwendeel komt nooit meer aan de bak. Werkgevers kotsen ze uit. Moeten dan gaan bedelen, schooien, stelen, roven. EN GAAN PSYCHISCH ER HELEMAAL ONDERDOORquote:Als de bijstand stuk gaat, gaan de bijstandtrekkers dan stuk?
Hoho, je draait het om. Ik zeg helemaal niet dat wie niet in de bijstand zit er graag in wil, ik zeg dat wie geen werk heeft zonder schroom ervan gebruik maakt, en wie erin zit ook (als norm dan). Dat is ook actief aangemoedigd, het idee dat je je niet hoeft te schamen voor het doen van een beroep op de bedeling. Het blijkt alleen echt aan geslagen, dat idee, en daar is het systeem niet tegen bestand.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Je doet alsof iedereen staat te springen om in de bijstand te komen. Wedden dat de meeste liever gewoon een goed betaalde baan willen ipv op 70% van het minimumloon op een houtje moeten bijten en armoe moeten lijden?
[..]
Nogmaals : hou maar eens een enquete met de vraag wie er dolgraag in de bijstand wilt......Alsof dat het Zwitserleven gevoel betekent. Nou niet dus. Je geeft een vertekening van de werkelijkheid.
Psychische ziekten bestaan bij VVD-ers niet. Hoe kun je ook een psychische ziekte herkennen en erkennen als je als VVD-er zelf een sociale handicap hebt. Noem het maar een rechtse vorm van Autisme.quote:Moet je eens weten hoeven mensen in de bijstand een psychische aandoening hebben....en tot veel minder in staat zijn.
100.000 - 150.000 vacatures, zo'n miljoen, als het niet meer is in de bijstand, WW en WIA. Dat werk is er dus niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, om mensen aan het werk te willen hoeft er geen werk te zijn. Overigens is er werk.
Nonsense. Je kan het voor het bedrijfsleven interessant maken om werk te creëren door allerlei maatregelen waardoor werk gedaan kan worden, wat nu blijft liggen.quote:De overheid kan geen werk creëren. Wel banen, maar dan door het werk van anderen daarvoor te laten betalen.
'tuurlijk, iedereen zal zichzelf wel weten te redden, doen ze in landen waar weinig tot geen sociale zekerheid is ook. Je krijgt dan wel Amerikaanse en Braziliaanse toestanden, waarbij getto's gaan ontstaan. Ik zit daar in ieder geval niet op te wachten, jij?quote:Niet alles wat duidelijk lijkt, is het ook. In de praktijk blijkt het vaak zo te zijn dat als iemand zichzelf moet redden, hij zichzelf redt. Ook als het iedereen duidelijk leek dat dat nooit zou lukken.
Waarom? Om het voor ondernemingen interessant te maken meer te investeren, om het voor mensen interessanter te maken ondernemingen te starten, om het voor buitenlandse bedrijven interessant te maken hier hun Europese hoofdkwartier neer te zetten, etc etc etc.quote:Waarom moeten we investeren in het bedrijfsleven? Het kenmerkende van het bedrijfsleven is nu juist dat het zelf de investering verzorgt. Als 'we' ons daarin moeien is dan via onze vertegenwoordiging de staat. Die kan beter zo veel mogelijk buiten het bedrijfsleven blijven, anders wordt het staatsbedrijfsleven.
Op die andere wijzen, zoals stelen, drugshandel, afpersing en meer van de typische zaken die je in getto's tegenkomt, zit ik niet te wachten.quote:Mensen niet aan het werk? Prima, maar dan moet je op andere wijze in de kost voorzien.
'Hee, buurman, heb je een Euro voor mij?'quote:Dat is ook actief aangemoedigd, het idee dat je je niet hoeft te schamen voor het doen van een beroep op de bedeling.
Dus mensen die ff pech hebben moeten zich schamen dat ze meteen naar de bijstand of ww hollen? Waarvan moeten ze dan eten?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoho, je draait het om. Ik zeg helemaal niet dat wie niet in de bijstand zit er graag in wil, ik zeg dat wie geen werk heeft zonder schroom ervan gebruik maakt, en wie erin zit ook (als norm dan).
Bijstandvragen of WW aanvragen is bedelen? Begrijp ik je wel goed? Terwijl men gewoon een beroep doet op een volksverzekering waar ze zelfs jaren aan hebben meebetaald?quote:Dat is ook actief aangemoedigd, het idee dat je je niet hoeft te schamen voor het doen van een beroep op de bedeling.
Dat is strijdig met je vaststelling dat bijstand betaalbaar is en niet is ontploft. Hoe verhoud dat tot de HRA. Nedrland is het Wahalla op dat gebied. maar daar hoor je de VVD nooit over. Hypocriet dus. Hoe zie jij dat?quote:Het blijkt alleen echt aan geslagen, dat idee, en daar is het systeem niet tegen bestand.
De VVD-ers houden wel een beetje van anarchie.quote:Op die andere wijzen, zoals stelen, drugshandel, afpersing en meer van de typische zaken die je in getto's tegenkomt, zit ik niet te wachten.
ik vind iemand knap egoistisch als hij of zij op de VVD stemt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:31 schreef Poldermodel het volgende:
[..]
De VVD-ers houden wel een beetje van anarchie.
Zolang hun Daimler maar niet gekraakt wordt, natuurlijk.
"Iets naar links, James, die beveiligingscamera staat niet goed gericht op de Daimler"
" En doe de hekken ook op slot voor dat stelende bijstandsloze paupervolk"
Als ze zich schamen om zich aan te melden, melden ze zich wel aan hoor. Alleen beschaamd, en zullen ze pogen het zo kort mogelijk te houden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dus mensen die ff pech hebben moeten zich schamen dat ze meteen naar de bijstand of ww hollen? Waarvan moeten ze dan eten?
Moeten ze gaan roven dan?
Bijstand is geen volksverzekering. En ja, het is bedeling. Leg je wel de klemtoon goed? Niet bedeling, maar bedeling.quote:[..]
Bijstandvragen of WW aanvragen is bedelen? Begrijp ik je wel goed? Terwijl men gewoon een beroep doet op een volksverzekering waar ze zelfs jaren aan hebben meebetaald?
Zoals ik al jaaaren zeg (en ook in ieder topic wat erover gaat): afschaffen. Geheel.quote:[..]
Dat is strijdig met je vaststelling dat bijstand betaalbaar is en niet is ontploft. Hoe verhoud dat tot de HRA. Nedrland is het Wahalla op dat gebied. maar daar hoor je de VVD nooit over. Hypocriet dus. Hoe zie jij dat?
De voedselbanken....quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:01 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nooit van voedselbanken gehoord? In de laatste vier jaar in aantal explosief gestegen. Ze hebben dus niets te klagen?
Ik vind degene behoorlijk bekrompen met deze mening!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
ik vind iemand knap egoistisch als hij of zij op de VVD stemt.
Toch weer een heerlijk stigmatiserend stukje.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:44 schreef Poldermodel het volgende:
Kennelijk is niemand op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de bijstand. De bijstand is zo gruwelijk streng geworden. Je moet tegenwoordig 40 uur in een hondenbaan werken voor 750 Euro per maand. Weiger je dwangarbeid voor je uitkering, dan krijg je geen rooie cent. Veel mensen zien van dwangarbeid af en kiezen voor eigen zelfredzaamheid in drugcircuits en criminaliteit. Dat is wat de gemeenten ook grote zorgen baart de laatste tijd. Velen schijnen al die hondenbanen te weigeren voor een hongerloontje van de gemeente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |