quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:27 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd. Dus omdat iemand je er iemand ánders bij benadeelt ga je ergens mee stoppen? Ik zou puur naar mijn eigen klachten kijken in zo'n geval. Als ik een laag libido heb door de nuvaring is dat niet mijn probleem. Als ik me er verder goed bij voel zal ik niet om die reden weggaan bij de ring...
Het hebben van een laag libido is wel degelijk je eigen probleem. De ander zal er niet gelukkig mee zijn wellicht. Mij bekroop dan altijd het gevoel van : ik kan hem niet geven wat hij zou willen en je gaat daar toch samen iets voor zoeken. Persoonlijk vind dat sex hebben niet bovenaan mijn lijstje staat hoeft te staan. Maar als de ander daar anders over denkt wordt het wel moeilijk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:16 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Ook kan ik het niet eens zijn met jouw stelling dat het hebben van een laag libido het probleem van de ander is. Ik ben van mening dat je in een relatie allebei de verantwoordelijkheid hebt om te proberen elkaar gelukkig te maken.
Bedankt voor de informatie!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 17:47 schreef Pearly het volgende:
Toen ik 17 jaar de pil had geslikt ben ik over gestapt naar de Nuvaring. Ik heb de eerste maand enorme hoofdpijn gehad omdat mijn lichaam moest wennen aan de ring.
Verder nergens last van gehad.
De nuvaring is geknipt voor mij!
http://www.gezondheidsnet.nl/index.php?cms%5BcategoryID%5D=3650
hier staat een zeer interessant stukje over het vasthouden van vocht.
Wat ik weet is dat te veel zout eten zoiezo vocht vast houdt.
Succes!!
Ik betaal 32 euro voor 3 ringen, en dus 3 maandenquote:Op vrijdag 8 september 2006 17:10 schreef Marty het volgende:
Ik heb wel op internet gelezen dat hij hier zo'n 13 euro per stuk kost. Dat is toch ongeveer net zoals in Nederland?
Helaas worden dit soort dingen hier niet vergoed, dus moet ik alles zelf betalen![]()
Maar ja, voor de pil ben ik ook 26 euro per drie maanden kwijt. En als er een verpakking per drie ringen is zal die vast wel ietsje minder kosten.
En een baby is natuurlijk altijd duurder![]()
Dat probleem ken ik ja. Voor de rest zit er eigenlijk nergens vet. Alleen op mijn heupen. Van groei van mijn borsten heb ik nog niks gemerkt. Hoop niet dat dat gaat gebeuren want ik vind een grote C cup al zwaar genoeg.quote:Op maandag 11 september 2006 10:49 schreef flutterbye het volgende:
Bij mij gingen de extra grammetjes helaas op m'n heupen zitten. Al had ik ze in mijn borsten ook niet gewild. De grammetjes waren na 2 en een half jaar ook wel genoeg voor een paar kilo's.![]()
Ja, de Nuvaring blijft er sowieso in. Ik moet inderdaad eventjes rustig aan doen. Maar dat komt mooi uit, want vriendlief gaat aan de smeerseltjes tegen schimmelinfecties (waarschijnlijk) want ik denk dat ik steeds m'n eigen infectie terugkrijg via hem.. Alles komt goed!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 20:43 schreef zoeperzazke het volgende:
Vrij snel, omdat de temperatuur in de vagina constant is geneest zoiets sneller dan op de huid. wel is het slim om voorlopig niks meer in je vagina te stoppen (wat klinkt dat weer lekker zeg) omdat je anders het wondje steeds opnieuw openhaalt. De nuvaring zou ik er wel gewoon in laten zitten, want die 'beweegt' niet echt heftig langs het wondje. Succes!
Ja, ws heb ik gewoon een erg relaxde vaginaquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 08:19 schreef zoeperzazke het volgende:
...Kennelijk is het dus toch gewoon mogelijk dat je als je je volledig ontspant je hem niet genoeg klemt... ofzo....
je kan het combineren, maar dan heb je inderdaad de kans dat je anticonceptie niet meer voldoende werkt.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:42 schreef warrel het volgende:
Sint Janskruid kan je toch niet combineren met anticonceptie?!
Ik weet het niet zeker, maar ik zou het toch even aan de huisarts vragen of SJ kruid de werking van de anticonceptie is verminderd. Dat zou denk ik ook de bloedingen kunnen verklaren..
bijwerkingen... euhm geen? tenminste hier helemaal geen last van gehad... gelukkig!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:28 schreef Twinky het volgende:
Hallo, ik zat al een tijdje te lurken in de topics en het leek mij ook wel wat. ik heb nu anderhalf jaar Mercilon geslikt en was ook moe, hoofdpijn, neerslachtig en die drama's.
Vanmiddag bij de dokter stelde ik de ring voor en hij vond het een goed idee. Ik heb ze meteen gehaald en ga vanavond de eerste erin doen, ben toch aan het einde van mijn pil-stopweek. Ben benieuwd hoe het gaat werken! Het is uit met mijn vriend dus seks is er niet meer, dus ring ik voorlopig nog alleen om de menstruatie te regelen.
Wat voor bijwerkingen kan ik verwachten nu ik van pil naar ring ga?
hier geen 2 kg erbij nee.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 19:40 schreef Twinky het volgende:
maar niet nog twee kilo erbij? een gaan al die hoofdpijn etc weg?
zou dat dan komen doordat je die ring erin stopt, en deze van buitenaf komt?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:03 schreef Natalie het volgende:
Ik geloof dat schimmelinfecties idd wel vaker voorkomen bij nuvaringgebruiksters. Ken ook iemand die 't kreeg.
misschien toch meer bacteriën?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:17 schreef warrel het volgende:
Piemels en vingers komen ook van buitenaf.. Dus ik zie niet echt in dat speledingetjes daar meer invloed op zouden hebben.
Weet iemand dit?quote:[b]Op woensdag 25 oktober 2006 13:56 schreef Leipo666 het volgende:[/b
vraag is alleen: als je zo'n doorbraakbloeding hebt, wordt je dan daarna gewoon ongesteld op het moment dat je het normaal gesproken ook zou worden?
een speeltje, een nuvaring of een schimmelinfectie?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 20:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
zou dat dan komen doordat je die ring erin stopt, en deze van buitenaf komt?
zouden mensen die meer met speeltjes spelen er dan ook meer last van hebben?
ik heb er gelukkig nog nooit eentje gehad.
* Ynske klopt af
Hahaquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:37 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
een speeltje, een nuvaring of een schimmelinfectie?![]()
St. Janskruid kan toc wel met de ring? Die 2 zitten elkaar toch niet in de weg ?? Waar staat dat vraag ik me af?quote:Op woensdag 25 oktober 2006 13:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
je kan het combineren, maar dan heb je inderdaad de kans dat je anticonceptie niet meer voldoende werkt.
vraag is alleen: als je zo'n doorbraakbloeding hebt, wordt je dan daarna gewoon ongesteld op het moment dat je het normaal gesproken ook zou worden?
het ligt soms ook aan de ringquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:33 schreef Pearly het volgende:
jawel ... is wel normaal.
De heeft te maken met de bouw van je lichaam.
Ik heb namelijk nergens last van. Bij mij zit ie keurig hoog en ik voel hem niet zitten.
Lijkt me erg vervelend dat je steeds dat randje voelt zitten bij de opening van je vagina. Het gevoel alsof je hem steeds verliest .... bha
het is onzin dat elke ring exact dezelfde vorm heeftquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 21:35 schreef Pearly het volgende:
elke ring is evengroot en heeft exact dezelfde vorm ...
het ligt niet aan de ring het ligt aan de bouw en de grootte van je vagina en baarmoedermond. Daarbij gaat het ook nog samen met de hoeveelheid vochtafscheiding die je daar produceert.
Het ligt niet aan de ring
immers, als je opgewonden raakt wordt je vagina ook ruimer en kan je ring dieper gaan zitten. Ben je alles behalve opgewonden is de vagina kleiner en kan de ring ook verder naar buiten worden gedrukt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:50 schreef Pearly het volgende:
maar je volledige lichaam niet : als je begrijpt wat ik bedoel
Wat zou een iets meer ovaal geboven ring nou slechter zijn dan een nét iets wat ronder gevormdere ring?? Ik zie dat verband niet .... terwijl je onderlichaam juis nogal vaak van houding verandert!!!
Als de ring zakt, te ver tegen je vagina opening ligt of je voelt hem meer... dan heeft dat niets met de ring te maken maar met de bewegingen die 'jij' op 1 dag maakt en de bouw van jouw persoonlijke binnenkantje. Dat is helaas.... maar waar!
Dat is, zoals ik dus al schreef, een beetje mijn probleem omdat ik dus al gestopt ben met de pil. Ik had eigenlijk afgelopen zondag weer moeten beginnen, vandaar dus mijn vraag.quote:Op vrijdag 17 november 2006 20:38 schreef Twinky het volgende:
-je begint met de ring als je met een nieuwe strip van de Pil zou beginnen. net als met de pil is hij dan als het te laat is een week niet veilig.
Op dit moment acht ik hem betrouwbaarder dan de pil voor mij: als je diarree hebt of overgegeven hebt blijft de ring namelijk nog steeds volledig betrouwbaar, en de pil is dan niet meer veilig. Nu heb ik gemakkelijk oversture darmen dus dan is de pil geen pretje. Daarbij worden de hormonen bij de pil via het spijsverteringskanaal opgenomen en kan de hoeveelheid opgenomen hormonen lichtelijk variëren: de nuvaring geeft een lagere dosering op een andere wijze af, dichter bij de bron, waardoor de dosis ook constanter is en je dus ook een kleinere kans hebt op een te lage hormoondosis.quote:Op vrijdag 17 november 2006 21:32 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik zit er net als Sade aan te denken om ook de nuvaring te gaan gebruiken.
Wat mijn grootste vraag is, zijn er al cijfers over hou betrouwbaar hij is? Op www.nuvaring.nl zie ik wel staan "net zo betrouwbaar als de pil" maar is dat al bewezen? Ze refereren wel naar 5 zaken maar mijn Engels is niet zo goed en ik zie het niet duidelijk staan?
Niet echt aangekomen, maar mijn borsten zijn wel iets gegroeid, van een twijfelcupA/B naar een volle B.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Maar hebben jullie ook dat jullie aankomen door de nuvaring?
Ik hoopte natuurlijk dat ik zowel af zou vallen als grotere borsten zou krijgen maar helaas ging dat niet doorquote:Op vrijdag 17 november 2006 22:56 schreef Zweefvliegje het volgende:
Maar hebben jullie ook dat jullie aankomen door de nuvaring?
20 hierquote:Op zaterdag 25 november 2006 09:36 schreef Molluck het volgende:
Ik heb niet zo'n zin om de profielen van iedereen die hier post door te spitten, maar kunnen jullie daar zelf ongeveer een indicatie van geven?
ja gewoon met water even onder de kraan houden. Omdat hij dus niet helemaal tof erin zit irriteert het een beetje en heb ik nogal wat afscheiding. Ook als je ´m eruit haalt zit er aan de ´onderkant´ gewoon wat smurrie, en even afspoelen en het is weg.quote:Op zondag 26 november 2006 12:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik ben 20 en ik ben woensdag bij de dokter geweest om hem te laten voorschrijven.
Nu moet ik nog even mijn pilstrip afmaken en na de stopweek ga ik dan beginnen met de Nuvaring.
Ben erg benieuwd!
Maar wat hoor ik nou Twinky, als hij uitgaat moet je hem wassen en dan weer indoen? Ik neem aan dat dat wassen met water is? Hier had in namelijk nog niet van gehoord.
Na 'n maand????quote:Op maandag 27 november 2006 16:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar laat dat nou juist hetgene zijn waarvoor ik aan de pil was. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts.
Nouja, na een maand valt er natuurlijk nog niet veel van te zeggen, maar als het volgende keer ook zo is, dan maar wat anders proberen hoor. Maar geen spiraal in mijn lijf!
ik heb nooit problemen om een tampon en ring samen in te hebben, mocht t nodig zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Nouja, wij vrouwen zijn wel gewend aan bloederige tafrelen toch?Maar met ook nog een tampon erbij is het inderdaad niet bepaald fijn, ik kan dan even niet normaal lopen. Gelukkig ben ik na 1 dag ring niet meer ongesteld.
Ik zou het inderdaad nog een maandje aankijken. Na de eerste maand wilde ik er ook mee stoppen, maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen.
of een groot gat, waarin veel pastquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:01 schreef Pearly het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa heeee Ynske !!
jij bent een geoefend nuva gebruikster!!
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:51 schreef Pearly het volgende:
Na 4 weken gaat de ene eruit en de volgende er meteen in.
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden. Ik houd 'm ook altijd 4 weken in, dan nog één 4 weken en dan een weekje niets. En eigenlijk alleen om financiele redenen..quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nee hoor... dat is helemaal niet goedkoper... dan zit je tussendoor met een week dat je maandverband of tampons nodig hebt. En die krijg jij voor niks bij de drogist dan??quote:Op zondag 10 december 2006 00:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het is goedkoper om hem 4 weken in, 1 week uit, 4 weken in, 1 week uit.. dan heb je 10 weken met 2 ringen.
Bij 8 weken in en 1 week uit heb je 9 weken in totaal
Verder is het officieel toch de bedoeling dat je hem 3 weken gebruikt en dan een stopweek neemt?
Morgen neem ik mijn laatste pil, dan ga ik een weekje niks en dan begin ik voor het eerst met de nuvaring. Ben erg benieuwd!
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenquote:Op zondag 10 december 2006 03:32 schreef Sade het volgende:
Hmmmz, dan ga ik daar dan maar vanuit. Blijkbaar hebben sommigen daar goede ervaringen mee.
Maar ik doe maar liever zoals het me is verteld door huisarts en apotheker, want het mag dan wat duurder zijn, een kind vind ik persoonlijk duurder![]()
Hehe, wat dat betreft ben ik een type die gewoon erg 'braaf' doet wat de huisarts zegt.quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef Pearly het volgende:
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenEven wat vertrouwen in die ring op gaan bouwen.
Je kan over een maand of 3 á 4 als je wat verder bent in het gebruik met de ring altijd nog gaan expirimenteren met de tijden dat je hem in laat of eruit haalt. Ga eerst maar eens kijken of ie je bevalt enzo.
Je doet niks fout!! Je denkt er nóg te veel bij na .....quote:Op woensdag 27 december 2006 20:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring en seks?
Mijn ervaring is dat het niet echt lukt en dat ik daardoor de ring uit moet doen.
Nou, dat vind ik wat veel van het goede dus ik denk dat ik maar weer overstap op de pil nadat ik deze ring 3 weken in heb.
Doe ik soms iets fout?
Same to me. Absoluut.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:06 schreef Troel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik meer sympathie heb gekregen de laatste tijd voor de Nuvaring.
Ik heb hem iets minder dan een jaar gebruikt. Er waren teveel ongemakken om het nóg langer te proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:08 schreef Pearly het volgende:
ik vraag me dan altijd af hoe lang hebben vrouwen die problemen hebben de nuvaring geprobeerd.
Er kan in de eerste 2 á 3 maanden best iets voor komen wat vervelend is maar uiteindelijk verdwijnt de pijn of het ongemak omdat je lichaam er aan moet wennen. Dat gebeurd 99 van de 100 x bij vrouwen die nuvaring gebruiken.
Helaas haken er te veel al vroegtijdig af.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:21 schreef zoeperzazke het volgende:
goedzo ynske!
Pearly, ik kreeg in de eerste maand een schimmelinfectie en ik heb toen nog 3 weken met behoorlijk wat ongemakken gelopen. Ik ben toch stug doorgegaan en draag hem nu alweer anderhalf jaar met plezier! (zo, ik kan zo in een reclame)
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg onhandig is!quote:Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef warrel het volgende:
Hmm, je kan toch gewoon even naar de dokter bellen voor een receptje. Zij weten dat je m al gebruikt heb, dus dat zal toch niet zo'n probleem zijn? En dan kan je de ringen zo weer ophalen.
Misschien kun je 'm bellen, dat -ie het faxt naar je apotheek. Moet je wel de fax ed van je apo weten.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg ondhandig is!![]()
Dank je! Ik ga de antidepressiva idd op advies van de psychiater gebruiken. Maar omdat ik altijd zo fel tegen medicatie ben geweest wilde ik Sint Janskruid proberen, omdat dat een natuurlijk middel is. Helaas werkt het voor mij niet goed genoeg en kwam ik er ook achter dat het niet samen met de Nuvaring kan. Nog een maandje en dan ga ik weer aan de ring!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:46 schreef Pearly het volgende:
Als ik mijn mening daarover mag geven Sabsie!
Ik denk dat een anti depressiva je dan meer verder helpt dan het St.Janskruid als het op doktersadvies is dan hé! Want zomaar denken dat je anti depressiva nodig hebt telt dan niet.
Maar A.D's werken snel. Je brengt voor een jaar lang je hypofyse gedeelte waar het op toegespitst is, tot rust. (je voelt je écht beter). Na een jaar stop je en ga je proberen of je hypofyse het zelf allemaal weer kan. Zorg wel dat je rond die tijd 'goede' wilskracht hebt.
Sterkte Sabsie!
Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef lack-of-interest het volgende:
[..]
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":
"Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest,
dan is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode
van maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in."
[...]
Groetz
Ja dat kan. Hij mag er maximaal vier weken in!quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?
Ik wil namelijk mijn menstruatie wat verschuiven. Vandaag moet mijn ring eruit en dan zal ik waarschijnlijk op zaterdag(en) ongesteld worden. Dat is lastig voor mij. Ik zat er eerst aan te denken om een kortere stopweek te houden en zaterdag alweer te beginnen met een nieuwe ring. Als de ring ook iets langer dan drie weken in kan blijven, kan ik tot woensdag de huidige ring houden en zaterdag een nieuwe inbrengen. Zodoende kan ik mijn menstruatie verschuiven en zelfs aanstaande zaterdag al overslaan.
Klopt dit allemaal?
telaat inbrengen is in mijn ogen hetzelfde als langer dan 7 dagen uit hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:27 schreef Sade het volgende:
Klein vraagje tussendoor: Ik had mijn ring vanmiddag om half 2 moeten inbrengen na een stopweek, maar was aan het werk en ben het vergeten. Stom natuurlijk, maar goed. Nu heb ik hem rond half 12 net ingebracht. Moet je dan ook 7 dagen extra een condoom gebruiken of is hij veilig?
Ik lees in de bijsluiter namelijk wel wat je moet doen als je hem langer dan 7 dagen uit hebt gehad, maar niet wat je moet doen als je hem een paar uur te laat weer hebt ingebracht.
Basis plus aanvullende verzekering van het SIZ (dochtermaatschappij van VGZ)quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:43 schreef warrel het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij?
Ik zou bij twijfel gewoon altijd eventjes een condoom gebruiken: weet je zeker dat je beschermd bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:39 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien vertrouw de apotheek niet echt
Heb een keelontsteking en heb hiervoor een kuur (3*5) broxil gekregen. Men geeft aan in de apotheek dat dit gewoon te gebruiken is in combinatie met de nuvaring en dat je gewoon beschermd bent...
...is dat ook zo?
vanaaf ff bijsluiter van ring doorspitten enzo
maar vroeg t me nu al af, in de bijsluiters word nergens gesproken over anticonceptie
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:51 schreef zoeperzazke het volgende:
ik zou het er niet op wagen en gewoon even voor het condoom gaan. beter een keer te veel dan een keer te weinig!
ik ga van de 7 dagen uitquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb nu ff hetzelfde als Linda en weet niet wat ik moet doen. Heb de ring 4 weken en 2 dagen ingehad en heb hem op die 2e dag te laat vervangen. Ik heb ff geen zin om ongesteld te worden, maar hoe lang ben ik nu onbetrouwbaar? 7 dagen of langer? Zal sowieso maar tijdje condooms gebruiken... geen zin in een kind
hahaha ja ik doe het sowieso veilig hoor, maar wat ik niet wist was hoe lang, vandaar de vraagquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef warrel het volgende:Sorry, ik kon het niet laten. Maar volgens mij was het inderdaad 7 daagjes met extra bescherming. Maar, ik weet het echt niet zeker.
Dus eigenlijk heb ik 2 dagen een stopweek gehad?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:35 schreef linda856763 het volgende:
Jah, en ik heb antwoord gehad van Organon: Ga gewoon uit van de oorspronkelijke 'verwijder' tijd. Vanaf dat moment zit je dus in je stopweek, ookal had je dat ding nog in. Dus als je nog geen stopweek gepland had, alsnog doen, en dan op de oorspronkelijke 'inbreng' tijd een nieuwe gebruiken. Dat was wat ze zeiden. En dat leek me ook al logisch. En dan ben je dus ook gewoon beschermd. Maar wel ongesteld. Kiezen of delen...
zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruiktquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:26 schreef VincentB het volgende:
Mijn vriendin gebruikt nu een paar maanden de Nuvaring. Op dit moment heeft ze haar stopweek (vorige week vrijdag ging hij eruit, vandaag moet er een nieuwe in), maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.
Nu heeft ze de vorige ring (dus niet degene die er vrijdag uitgegaan is maar die daarvoor) per ongeluk 2 dagen langer laten zitten. Kan dat ermee te maken hebben? Of moeten we nu toch maar een zwangerschapstest gaan doen?
Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruikt
kortere stopweek is helemaal niet ergquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:31 schreef VincentB het volgende:
[..]
Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.
Ze heeft sowieso minder bloedverlies sinds ze de nuvaring gebruikt, maar het helemaal uitblijven van de menstruatie is nog niet eerder voorgekomen. Kan dit gebeuren? Stel dat ze zwanger is, dan is het misschien niet zo'n goed idee om vanavond een nieuwe ring in te doen.
Okee, bedankt in ieder gevalquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
kortere stopweek is helemaal niet erg
daar ben je niet onbeschermd door
juist wel als je de stopweek verlengt
ik heb nog niet gehad dat ik helemaal geen bloeding gehad heb dus daar kan ik niet over meepraten
Hoe jij het zegt klopt het preciesquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:04 schreef Tally het volgende:
Ze is op vrijdag begonnen? En dan 3 weken + 2 dagen laten zitten en dan weer op vrijdag begonnen?
Dus de vrijdag dat ze eigenlijk had moeten beginnen is ze ook gewoon weer begonnen?
Dan moet er geen probleem zijn hoor..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:44 schreef VincentB het volgende:
[..]
Hoe jij het zegt klopt het preciesZe heeft dus gewoon een 2 dagen kortere stopweek gehad.
Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Dan moet er geen probleem zijn hoor..
In die week (als ze die ring niet in heeft) is ze ook beschermd.. Maakt niet uit of ze die ring wel of niet inhoudt..
Er zou pas een probleem zijn als zijn hem langer dan 4 weken inhoudt en dan nog zou denken dat ze beschermt was..
Vind ik niet zo gek hoor..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef VincentB het volgende:
[..]
Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?
Nou ja, 7 dagen is nog altijd meer dan twee keer zo lang als de normale 2 a 3 dagen die het hier ook normaal zijn. Nou ja, we zullen kijken en ik meld het hierquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Vind ik niet zo gek hoor..
Als ik stopte met de nuva ring duurde het 2 a 3 dagen voor ik ongesteld werd..
Je hebt maar 7 dagen.. Dus is het niet vreemd..
Je kan een test doen hoor.. Maar die is negatief
Maar als je er niet op gerust ben is een test nooit weg natuurlijk
Ja, zit wat in. Alleen was het niet de vorige keer dat de ring er twee dagen langer in zat maar de keer ervoor. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog invloed heeft...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
ik word pas 5 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld. Als je de ring 2 dagen te lang in hebt gehad zou het in mijn geval dus niet gek zijn dat ik nu nog niet ongesteld was....
eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Owja, en nog 1 nadeel.. ik had vorige week voor het eerst in mijn leven een schimmelinfectie.
Dat kwam dus door de ring. Ik hoop dat het eenmalig is, want dit is verrotte lastig!
Is dat nog tegen te gaan? Een schimmelinfectie?
omdat er toch wel erg veel ringsters in de eerste weken van het nuvaringgebruik een schimmelinfectie krijgenquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?
Je kunt proberen je ring in een achtje te vouwen en dan in 'een hoekje' te proppen, dan voel je 'm veel minder, ook tijdens de seks.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:21 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb de ring nu 3 maanden gebruikt en had vandaag een doktersafspraak, of ik door wilde gaan met de ring of niet. In principe ben ik wel tevreden met de ring, maar ik ondervind nog steeds 2 nadelen.
Graag hoor ik of julie hier ook last van hebben (gehad).
- Seks met de ring in lukt nog niet echt, ik voel de ring erg duidelijk zitten en m'n vriend klaagt dat hij hem voelt. (Wat doen jullie.. seks met de ring in of juist niet?)
- Het bloeden stopt na 4 dagen, maar ik blijf nog vrij lang daarna "oud bloed" verliezen.
Toch probeer ik hem nog 3 maanden langer, maar ik weet nog niet zeker of ik echt definitief over ga.
goed schoonhouden, na de seks plassen/wassen, zorgen dat je de ring goed afspoelt voordat je hem er weer terug instopt, het blijven bacterien.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het komt van de ring omdat ik de oorzaken van een schimmelinfectie eens even ben nagegaan en ik dit als enige mogelijk achtte... Maar het komt dus vaker voor... er stond op internet dat het ook weer terug kan komen bij bijvoorbeeld een verminderde weerstand. Kan ik me nog voorbereiden zodat het niet weer terugkomt?
Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken..
Dit bovenste stukje heb ik toch echt uit de bijsluiter.. Maar als het prima werkt voor jou, top!quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:21 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!
http://forum.fok.nl/topic/897079quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:24 schreef Twinky het volgende:
hoe herken je trouwens een schimmelinfectie? Gewoon voor het geval dat
Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Wat ik deed was de ring na 3 weken vervangen voor een nieuwe..
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken.. Dat zou betekenen dat je in je ringloze week gewoon ongesteld zou kunnen raken..
Als ik het me goed weet te herinneren staat ook in de bijsluiter dan als je geen ringloze week wil hebben je dan in ieder geval wel een nieuwe ring in moet brengen na 3 weken..
Hoi Pearly, alsnog bedankt voor je reactie! Ik heb je idee om te stoppen met de nuvaring eerst even laten bezinken, maar toen ik ook nog een schimmelinfectie kreeg ben ik er (drie weken geleden) inderdaad mee gestopt. En ja, mijn libido is weer terug!!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:22 schreef Pearly het volgende:
Dat je libido-verlies de schuld is van de nuvaring, lijkt me in jou geval nog niet bewezen. Ik zou eerst maar weer eens even zonder ring door het leven gaan om dát bewijs voor jezelf geleverd te krijgen. Het kan ook aan de zwangerschap die je achter de rug hebt, liggen. Of andere samenlopen van omstandigheden.
Heb jij nog zin in seks dan, met die jeuk and all that?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:06 schreef Twinky het volgende:
hier ook een schimmeltje
godver, dat is niet fijnwat een kutgevoel.
hoe zit het met seks en schimmel en die erindoezalf?
http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.aspquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:15 schreef Pearly het volgende:
[..]
Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!
Ik gebruik de ring 4 weken dan haal ik 'm er uit en doe meteen een nieuwe in voor 4 weken
( heb ik pas 8 x gepost over alle nuvaring topics )![]()
Op de site wordt steeds alleen maar gesproken over de 3 weken cyclus, maar er is al meerdere keren door Organon toegegeven dat de ring voor 4 weken hormonen bevat...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:34 schreef Tally het volgende:
[..]
http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.asp
Klik op doorringen
Ook dat is in deze reeks topics al vaker gezegd; omdat Organon voorstander is van een natuurlijke cyclus en onnatuurlijke cyclussen je ritme kunnen ontregelen. Het is daarom het 'natuurlijkst' om 3 weken ringen, 1 week stopweek te houden, maar 4 weken is geen probleem met 1 ring.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
nuh, die heb ik niet, iets anders. Maar het zal wel niks uitmaken, ga ik maar vanuitquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:25 schreef zoeperzazke het volgende:
de standaard zalf, waar ik de naam even van kwijt ben (mico... miconazol??) is uitvoerig door organon getest en kan veilig samen worden gebruikt met de nuvaring.
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan om een nieuwe ring te nemen en normaal door te gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:13 schreef requiem4adream het volgende:
Ook al bijna 'n jaar aan de nuvaring en bevalt prima. Alleen is hij gister tijdens de seks eruitgefloept. Hier kwam ik alleen vanochtend pas achter. Hij is er dus langer dan drie uur uit geweest, maar ik zit in de derde week. Direct halsoverkop naar de apotheek rennen voor de morningafterpil? Of een nieuwe ring doen en doorringen (zoiets staat in de bijsluiter alleen nouja seks zonder die ring enzo zit me niet zo heel lekker)
Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
Tja, het is een stuk fijner, maar zonder rare middelen heeft mijn lichaam dat elke maand nodig, dus dat houd ik liever aan.quote:Op maandag 2 april 2007 13:41 schreef Pearly het volgende:
[..]
Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.
Neem van mij aandat de ring 4 weken gedragen kan worden. Ik ben 4 weken gaan ringen na dat ik een bevestigend mailtje van Organon Oss heb gekregen dat dit gewoon mogelijk is!!!
De bijsluiter heeft in dit geval geen nut nee ... maar door de stugheid van de Nederlandsche dames heeft het geen nut om verwarring te scheppen in de bijsluiter. Zij blijven liever standvastigheid behouden bij 3 weken hormonen en 1 week ontrekkingsbloeding. Iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar ik ben blij dat ik nog maar 1 x in de 8 weken 'n ontrekkingsbloeding hoef te ondergaan![]()
Hier had ik de eerste twee maanden ook last vanquote:Op woensdag 11 april 2007 16:45 schreef Twinky het volgende:
Als eerste blijft hij gewoon niet zitten. Drie maanden geleden heeft -ie per ongeluk een hele maand in 'achtjesvorm' rond mijn baarmoedermond gezeten, super was dat. Nu wil ik dat weer, maar elke keer als ik hem gepositioneerd heb zegt -ie binnen een paar seconden floep. Door het vele achtjesvouwen (toch minstens drie keer per dag) is de ring nu bijna langwerpig, en wil noch rond noch in achtjesvorm blijven. En hij komt er dus echt gewoon de hele tijd uit, verschrikkelijk vervelend, met veel irritatie enzo. En ik moet 'm er dus steeds uithalen, aanduwen, opvouwen, ... terwijl ik gewoon drie weken nergens aan wil denken!
ja, door het gebruik van de nuvaring wordt mijn ontlasting waterig.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:35 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad.....
Er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen die een fijnere ontrekkingsbloeding, fijner gevoel of er meer baat bij hebben als de 3 weken gewoon worden aangehouden.![]()
Hoe bedoel je? Problemen met de ontlasting?
??!! Ik denk niets over jou hoor? Wees niet bang, het was slechts een reactie op je post..quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:53 schreef Pearly het volgende:
Maar denk van me wat je wil warrel...........................
Gebruik je vaak inlegkruisjes? Ik had daar een soort eczeem van gekregen. Maar voor ik gekke speculaties doe moet je inderdaad maar weer even naar de HA..quote:Op donderdag 12 april 2007 15:19 schreef Twinky het volgende:
@miriampje: Ik ga morgen de zesde ring eruit halen, heb het dus al een half jaar, met twee keer doorringen en twee keer vier weken ipv drie. Ik prop 'm er liggend in bed, zittend op de wc en zelfs staand naar binnen, maar zitten blijft -ie gewoon niet. ik heb het idee dat -ie niet 'om het hoekje' in het achterste gedeelte gaat zegmaar. Tenzij ik opgewonden ben, dan zit -ie wel dieper. Hoe doen jullie 'm erin?
@warrel; die zalf moest je met een inbrenghuls erindoen. Was echt een kliederboel elke avond en ochtend en hele dag. En ik moest dan ook elke avond weer plassen wat dus niet ging want dan stroomde het er weer uit en het was gewoon vies. Het rare is dat het nu dus echt alleen aan de linkerkant zit, tussen mijn binnenste en buitenste schaamlip zegmaar, en verder nergens. Nouja, ik ga volgende week nog wel een keer bij de HA met m'n benen wijd
Nah, zelfs dat werkt niet. Sterker nog, hij gaat eruit tijdens de seks en zo snel mogelijk, als ik nog niet helemaal afgekoeld ben er terug in.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:27 schreef warrel het volgende:
Kon jij voelen wanneer je tampon vol was?! Dat heb ik nooit gekunt.. Dat is dan wel vervelend dat je dat nu niet meer kan. Misschien is het toch maar het beste als je de ring inbrengt wanneer je in opgewonden toestand bent. Wel een beetje een klinisch moment tussendoor, maar dat moet de pret niet kunnen drukken. En dan loop jij een maand lekker
nee ik denk niet dat het dat isquote:Op donderdag 12 april 2007 22:00 schreef Twinky het volgende:
ja, waarschijnlijk botst -ie dan tegen je baarmoeder(mond), dat veroorzaakt niet fijne gevoelens.
Ik weet het niet, ik heb ook wel eens een steek, en vaak is het dan inderdaad de ring die op een heel gemeen punt tegen mijn blaas of baarmoedermond aanduwt, wat een gevoel geeft alsof iemand een breinaald door me heen boort.... (is gelukkig ook redelijk snel weer weg)quote:Op donderdag 12 april 2007 22:09 schreef Miriampje het volgende:
tenminste ik stel mij bij een botsing een ander gevoel voor
vaker en langduriger
Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.quote:Op donderdag 12 april 2007 11:14 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, door het gebruik van de nuvaring wordt mijn ontlasting waterig.
Ik denk dat iedereen dit soort steken wel eens heeft. Ook degene zonder nuvaring.quote:Op vrijdag 13 april 2007 06:54 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb ook wel eens een steek, en vaak is het dan inderdaad de ring die op een heel gemeen punt tegen mijn blaas of baarmoedermond aanduwt, wat een gevoel geeft alsof iemand een breinaald door me heen boort.... (is gelukkig ook redelijk snel weer weg)
Om eerlijk te zijn is het wel zo dat ik sinds ik aan de nuvaring ben véél gevoeliger ben voor diarree. Ik durf alleen niet echt te zeggen of het direct in verband staat met elkaar....quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:42 schreef Pearly het volgende:
Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.
hier nog altijd stevigequote:Op zaterdag 14 april 2007 13:42 schreef Pearly het volgende:
[..]
Ow.... dás gek! Dat heb ik nameljk ook maar heb al die 3 jaar er nooit bij nagedacht dat het wel eens van de nuvaring kon komen. Ik zal eens op letten in de stopweek. die zit er nu toch weer aan te komen. Dan zou mijn ontlasting ook wat compacter moeten worde.
Wel fijn dat ik nooit mijn best hoef te doen om 't eruit te krijgen. (om maar eens even wat onguurs te bespreken)
Je vergist je, een ring gaat pas na 4 weken minder hormonen afgeven en is pas vanaf dan niet meer betrouwbaar.quote:Op woensdag 25 april 2007 16:52 schreef Natalie het volgende:
Die ring is na 3 weken 'op', dus hij moet er sowieso uit
Je eerste optie is dus een goede. Dat is ook wat ze adviseren in de bijsluiter btw.
Edit: ik lees nu de post van Twinky.
Meen dat ie de werkzaamheid verloor na 3 weken, maar ik kan me natuurlijk vergissen
quote:Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest, dan is de werking van de ring niet verminderd.
Beetje gefrustreerd ofzoquote:Op woensdag 25 april 2007 20:19 schreef Pearly het volgende:
ja ... jou gyneacoloog zei dat ...
maar mijn huis arts zegt : GEWOON 4 WEKEN IN HOUDEN EN DESNOODS NA 4 WEKEN: ring eruit en nieuwe erin....
NOGMAALS! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dat gaat hier al Jáááren goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Dat is dus het enige waar ik van baal bij de nuvaring. De pil kon ik gerust 6 maanden doorslikken zonder enige last te hbben, als ik met de Nuva doorring krijg ik na 4 weken buikpijn en krampen. Als me dan te intensief beweeg krijg ik steken in mijn buik, en seks is helemaal niet fijn meer, laat staan een orgasme.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:48 schreef Pearly het volgende:
Yep ... Isegrim. Zó doe ik het ook![]()
En het is zó eindeloos héérlijk dat je gewoon 2 maanden nergens op hoeft te letten. Een "uitkomst"!
Deed ik ook laatst onder de douche, toen dacht ik er ook aan. Volgens mij is het niet zo erg, het douchewater is maar een paar graden warmer dan je lichaam, dus moet geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:33 schreef MaJo het volgende:
Mijn nuvaring bevalt goed
Even een vraagje: in het boekje staat dat je de ring alleen met lauwwarm water af mag spoelen. Nou had ik hem laatst onder de douche uitgedaan omdat ie niet helemaal goed zat en toen afgespoeld met warm water onder de douche. Is dat heel erg? Bedacht pas later weer wat er in het boekje stond
Ik had het voordeel dat de veiligheid bij mij niet van belang was inderdaad, anders zou ik het niet geriskeerd hebben hoorquote:Op zaterdag 5 mei 2007 19:56 schreef Pearly het volgende:
brrrr... da's koud Troel!!!
Ik spoel 'm niet onder de douche af. Douche zo'n 40 graden en kan er zelfs overheen.
5 weken ringen?? WowW!! Dat risico neem ik dan weer niet omdat nuvaring.nl mij mailde dat de ring 4 weken veilig is. Daar gaa'k van uit en het is ook zó![]()
Maar goed.... jij hebt een leuke after bruiloft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |