eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Owja, en nog 1 nadeel.. ik had vorige week voor het eerst in mijn leven een schimmelinfectie.
Dat kwam dus door de ring. Ik hoop dat het eenmalig is, want dit is verrotte lastig!
Is dat nog tegen te gaan? Een schimmelinfectie?
omdat er toch wel erg veel ringsters in de eerste weken van het nuvaringgebruik een schimmelinfectie krijgenquote:Op woensdag 7 maart 2007 21:37 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
eeuuuhh hoe weet je zo zeker dat die infectie door de ring komt?
Je kunt proberen je ring in een achtje te vouwen en dan in 'een hoekje' te proppen, dan voel je 'm veel minder, ook tijdens de seks.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:21 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik heb de ring nu 3 maanden gebruikt en had vandaag een doktersafspraak, of ik door wilde gaan met de ring of niet. In principe ben ik wel tevreden met de ring, maar ik ondervind nog steeds 2 nadelen.
Graag hoor ik of julie hier ook last van hebben (gehad).
- Seks met de ring in lukt nog niet echt, ik voel de ring erg duidelijk zitten en m'n vriend klaagt dat hij hem voelt. (Wat doen jullie.. seks met de ring in of juist niet?)
- Het bloeden stopt na 4 dagen, maar ik blijf nog vrij lang daarna "oud bloed" verliezen.
Toch probeer ik hem nog 3 maanden langer, maar ik weet nog niet zeker of ik echt definitief over ga.
goed schoonhouden, na de seks plassen/wassen, zorgen dat je de ring goed afspoelt voordat je hem er weer terug instopt, het blijven bacterien.quote:Op woensdag 7 maart 2007 21:47 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het komt van de ring omdat ik de oorzaken van een schimmelinfectie eens even ben nagegaan en ik dit als enige mogelijk achtte... Maar het komt dus vaker voor... er stond op internet dat het ook weer terug kan komen bij bijvoorbeeld een verminderde weerstand. Kan ik me nog voorbereiden zodat het niet weer terugkomt?
Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken..
Dit bovenste stukje heb ik toch echt uit de bijsluiter.. Maar als het prima werkt voor jou, top!quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:21 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Nee, er zitten hormonen in voor maximaal 4 weken. Ik houd mijn ring altijd 4 weken in en de 5e week word ik ongesteld (mijn normale cyclus was ook zo). Dit werkt voor mij prima!
http://forum.fok.nl/topic/897079quote:Op donderdag 15 maart 2007 19:24 schreef Twinky het volgende:
hoe herken je trouwens een schimmelinfectie? Gewoon voor het geval dat
Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:41 schreef Tally het volgende:
Wat ik deed was de ring na 3 weken vervangen voor een nieuwe..
Volgens de bijsluiter zitten er "maar" hormonen in voor 3 weken.. Dat zou betekenen dat je in je ringloze week gewoon ongesteld zou kunnen raken..
Als ik het me goed weet te herinneren staat ook in de bijsluiter dan als je geen ringloze week wil hebben je dan in ieder geval wel een nieuwe ring in moet brengen na 3 weken..
Hoi Pearly, alsnog bedankt voor je reactie! Ik heb je idee om te stoppen met de nuvaring eerst even laten bezinken, maar toen ik ook nog een schimmelinfectie kreeg ben ik er (drie weken geleden) inderdaad mee gestopt. En ja, mijn libido is weer terug!!quote:Op zaterdag 17 februari 2007 22:22 schreef Pearly het volgende:
Dat je libido-verlies de schuld is van de nuvaring, lijkt me in jou geval nog niet bewezen. Ik zou eerst maar weer eens even zonder ring door het leven gaan om dát bewijs voor jezelf geleverd te krijgen. Het kan ook aan de zwangerschap die je achter de rug hebt, liggen. Of andere samenlopen van omstandigheden.
Heb jij nog zin in seks dan, met die jeuk and all that?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 19:06 schreef Twinky het volgende:
hier ook een schimmeltje
godver, dat is niet fijnwat een kutgevoel.
hoe zit het met seks en schimmel en die erindoezalf?
http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.aspquote:Op donderdag 15 maart 2007 20:15 schreef Pearly het volgende:
[..]
Dit is niet waar Tally!!!!!!!!!
Ik gebruik de ring 4 weken dan haal ik 'm er uit en doe meteen een nieuwe in voor 4 weken
( heb ik pas 8 x gepost over alle nuvaring topics )![]()
Op de site wordt steeds alleen maar gesproken over de 3 weken cyclus, maar er is al meerdere keren door Organon toegegeven dat de ring voor 4 weken hormonen bevat...quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:34 schreef Tally het volgende:
[..]
http://www.nuvaring.nl/Consumer/index.asp
Klik op doorringen
Ook dat is in deze reeks topics al vaker gezegd; omdat Organon voorstander is van een natuurlijke cyclus en onnatuurlijke cyclussen je ritme kunnen ontregelen. Het is daarom het 'natuurlijkst' om 3 weken ringen, 1 week stopweek te houden, maar 4 weken is geen probleem met 1 ring.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
nuh, die heb ik niet, iets anders. Maar het zal wel niks uitmaken, ga ik maar vanuitquote:Op woensdag 21 maart 2007 12:25 schreef zoeperzazke het volgende:
de standaard zalf, waar ik de naam even van kwijt ben (mico... miconazol??) is uitvoerig door organon getest en kan veilig samen worden gebruikt met de nuvaring.
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan om een nieuwe ring te nemen en normaal door te gaan.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:13 schreef requiem4adream het volgende:
Ook al bijna 'n jaar aan de nuvaring en bevalt prima. Alleen is hij gister tijdens de seks eruitgefloept. Hier kwam ik alleen vanochtend pas achter. Hij is er dus langer dan drie uur uit geweest, maar ik zit in de derde week. Direct halsoverkop naar de apotheek rennen voor de morningafterpil? Of een nieuwe ring doen en doorringen (zoiets staat in de bijsluiter alleen nouja seks zonder die ring enzo zit me niet zo heel lekker)
Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.quote:Op woensdag 21 maart 2007 11:47 schreef Tally het volgende:
Owh dat zal best dat er voor 4 weken hormonen in zitten maar snap dan niet waarom er in de bijsluiter van de Nuvaring staat dat wanneer je door wil ringen (net zoals bij de pil doorslikken) je hem na 3 weken moet vervangen voor een nieuwe..
Dan heeft die bijsluiter geen nut als er dingen in staan die niet of niet geheel waar zijn..
Tja, het is een stuk fijner, maar zonder rare middelen heeft mijn lichaam dat elke maand nodig, dus dat houd ik liever aan.quote:Op maandag 2 april 2007 13:41 schreef Pearly het volgende:
[..]
Dat is omdat HOllanders stuggere mensen zijn en niet flexibel omgaan met veranderingen. In Engeland slikken VEEL vrouwen de pil door. In dat land wordt ook bijna geen maandverband gekocht.
Neem van mij aandat de ring 4 weken gedragen kan worden. Ik ben 4 weken gaan ringen na dat ik een bevestigend mailtje van Organon Oss heb gekregen dat dit gewoon mogelijk is!!!
De bijsluiter heeft in dit geval geen nut nee ... maar door de stugheid van de Nederlandsche dames heeft het geen nut om verwarring te scheppen in de bijsluiter. Zij blijven liever standvastigheid behouden bij 3 weken hormonen en 1 week ontrekkingsbloeding. Iedereen moet dat natuurlijk voor zich weten maar ik ben blij dat ik nog maar 1 x in de 8 weken 'n ontrekkingsbloeding hoef te ondergaan![]()
Hier had ik de eerste twee maanden ook last vanquote:Op woensdag 11 april 2007 16:45 schreef Twinky het volgende:
Als eerste blijft hij gewoon niet zitten. Drie maanden geleden heeft -ie per ongeluk een hele maand in 'achtjesvorm' rond mijn baarmoedermond gezeten, super was dat. Nu wil ik dat weer, maar elke keer als ik hem gepositioneerd heb zegt -ie binnen een paar seconden floep. Door het vele achtjesvouwen (toch minstens drie keer per dag) is de ring nu bijna langwerpig, en wil noch rond noch in achtjesvorm blijven. En hij komt er dus echt gewoon de hele tijd uit, verschrikkelijk vervelend, met veel irritatie enzo. En ik moet 'm er dus steeds uithalen, aanduwen, opvouwen, ... terwijl ik gewoon drie weken nergens aan wil denken!
ja, door het gebruik van de nuvaring wordt mijn ontlasting waterig.quote:Op zaterdag 7 april 2007 16:35 schreef Pearly het volgende:
En inderdaad.....
Er zijn natuurlijk ook genoeg vrouwen die een fijnere ontrekkingsbloeding, fijner gevoel of er meer baat bij hebben als de 3 weken gewoon worden aangehouden.![]()
Hoe bedoel je? Problemen met de ontlasting?
??!! Ik denk niets over jou hoor? Wees niet bang, het was slechts een reactie op je post..quote:Op vrijdag 6 april 2007 21:53 schreef Pearly het volgende:
Maar denk van me wat je wil warrel...........................
Gebruik je vaak inlegkruisjes? Ik had daar een soort eczeem van gekregen. Maar voor ik gekke speculaties doe moet je inderdaad maar weer even naar de HA..quote:Op donderdag 12 april 2007 15:19 schreef Twinky het volgende:
@miriampje: Ik ga morgen de zesde ring eruit halen, heb het dus al een half jaar, met twee keer doorringen en twee keer vier weken ipv drie. Ik prop 'm er liggend in bed, zittend op de wc en zelfs staand naar binnen, maar zitten blijft -ie gewoon niet. ik heb het idee dat -ie niet 'om het hoekje' in het achterste gedeelte gaat zegmaar. Tenzij ik opgewonden ben, dan zit -ie wel dieper. Hoe doen jullie 'm erin?
@warrel; die zalf moest je met een inbrenghuls erindoen. Was echt een kliederboel elke avond en ochtend en hele dag. En ik moest dan ook elke avond weer plassen wat dus niet ging want dan stroomde het er weer uit en het was gewoon vies. Het rare is dat het nu dus echt alleen aan de linkerkant zit, tussen mijn binnenste en buitenste schaamlip zegmaar, en verder nergens. Nouja, ik ga volgende week nog wel een keer bij de HA met m'n benen wijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |