Na 'n maand????quote:Op maandag 27 november 2006 16:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar laat dat nou juist hetgene zijn waarvoor ik aan de pil was. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts.
Nouja, na een maand valt er natuurlijk nog niet veel van te zeggen, maar als het volgende keer ook zo is, dan maar wat anders proberen hoor. Maar geen spiraal in mijn lijf!
ik heb nooit problemen om een tampon en ring samen in te hebben, mocht t nodig zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Nouja, wij vrouwen zijn wel gewend aan bloederige tafrelen toch?Maar met ook nog een tampon erbij is het inderdaad niet bepaald fijn, ik kan dan even niet normaal lopen. Gelukkig ben ik na 1 dag ring niet meer ongesteld.
Ik zou het inderdaad nog een maandje aankijken. Na de eerste maand wilde ik er ook mee stoppen, maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen.
of een groot gat, waarin veel pastquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:01 schreef Pearly het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa heeee Ynske !!
jij bent een geoefend nuva gebruikster!!
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:51 schreef Pearly het volgende:
Na 4 weken gaat de ene eruit en de volgende er meteen in.
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden. Ik houd 'm ook altijd 4 weken in, dan nog één 4 weken en dan een weekje niets. En eigenlijk alleen om financiele redenen..quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nee hoor... dat is helemaal niet goedkoper... dan zit je tussendoor met een week dat je maandverband of tampons nodig hebt. En die krijg jij voor niks bij de drogist dan??quote:Op zondag 10 december 2006 00:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het is goedkoper om hem 4 weken in, 1 week uit, 4 weken in, 1 week uit.. dan heb je 10 weken met 2 ringen.
Bij 8 weken in en 1 week uit heb je 9 weken in totaal
Verder is het officieel toch de bedoeling dat je hem 3 weken gebruikt en dan een stopweek neemt?
Morgen neem ik mijn laatste pil, dan ga ik een weekje niks en dan begin ik voor het eerst met de nuvaring. Ben erg benieuwd!
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenquote:Op zondag 10 december 2006 03:32 schreef Sade het volgende:
Hmmmz, dan ga ik daar dan maar vanuit. Blijkbaar hebben sommigen daar goede ervaringen mee.
Maar ik doe maar liever zoals het me is verteld door huisarts en apotheker, want het mag dan wat duurder zijn, een kind vind ik persoonlijk duurder![]()
Hehe, wat dat betreft ben ik een type die gewoon erg 'braaf' doet wat de huisarts zegt.quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef Pearly het volgende:
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenEven wat vertrouwen in die ring op gaan bouwen.
Je kan over een maand of 3 á 4 als je wat verder bent in het gebruik met de ring altijd nog gaan expirimenteren met de tijden dat je hem in laat of eruit haalt. Ga eerst maar eens kijken of ie je bevalt enzo.
Je doet niks fout!! Je denkt er nóg te veel bij na .....quote:Op woensdag 27 december 2006 20:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring en seks?
Mijn ervaring is dat het niet echt lukt en dat ik daardoor de ring uit moet doen.
Nou, dat vind ik wat veel van het goede dus ik denk dat ik maar weer overstap op de pil nadat ik deze ring 3 weken in heb.
Doe ik soms iets fout?
Same to me. Absoluut.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:06 schreef Troel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik meer sympathie heb gekregen de laatste tijd voor de Nuvaring.
Ik heb hem iets minder dan een jaar gebruikt. Er waren teveel ongemakken om het nóg langer te proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:08 schreef Pearly het volgende:
ik vraag me dan altijd af hoe lang hebben vrouwen die problemen hebben de nuvaring geprobeerd.
Er kan in de eerste 2 á 3 maanden best iets voor komen wat vervelend is maar uiteindelijk verdwijnt de pijn of het ongemak omdat je lichaam er aan moet wennen. Dat gebeurd 99 van de 100 x bij vrouwen die nuvaring gebruiken.
Helaas haken er te veel al vroegtijdig af.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:21 schreef zoeperzazke het volgende:
goedzo ynske!
Pearly, ik kreeg in de eerste maand een schimmelinfectie en ik heb toen nog 3 weken met behoorlijk wat ongemakken gelopen. Ik ben toch stug doorgegaan en draag hem nu alweer anderhalf jaar met plezier! (zo, ik kan zo in een reclame)
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg onhandig is!quote:Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef warrel het volgende:
Hmm, je kan toch gewoon even naar de dokter bellen voor een receptje. Zij weten dat je m al gebruikt heb, dus dat zal toch niet zo'n probleem zijn? En dan kan je de ringen zo weer ophalen.
Misschien kun je 'm bellen, dat -ie het faxt naar je apotheek. Moet je wel de fax ed van je apo weten.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg ondhandig is!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |