Als je nooit in de trein naar of van Amsterdam CS zit dan kan ik me voorstellen dat je dat niet weet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:43 schreef Dipkip het volgende:
Wat is de fruitbox?
Met het risico zeer provinciaal over te komen....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:46 schreef Schorpioen het volgende:
Als je nooit in de trein naar of van Amsterdam CS zit dan kan ik me voorstellen dat je dat niet weet.
Vroeger had hij een karretje waar hij al het voedsel inpleurde wat hij ophaalde en dat dumpte hij dan ergens bij een daklozenopvang (nadat hij zelf het beste eruitgegraaid had). Dat was "de fruitbox". Nu komt hij alleen maar geld ophalen "voor het goede doel" wat vervolgens in het geheel aan zijn eigen grote strijkstok blijft hangen.
Hij stapt gewoon in de trein bij CS met opgehouden hand en een lulverhaal. Bij Amstel of Duivendrecht gaat hij er weer uit. En hij vond het op een gegeven moment blijkbaar teveel moeite om dat voedsel te dumpen dus vraagt hij nu alleen nog geld.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:52 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Met het risico zeer provinciaal over te komen....
Ik ga zo iedere maand ongeveer een keertje naar oma in amsterdam maar zulke onzin ben ik nog nooit voor benaderd. Als ik het goed begrijp, liep die zwerver rond met een soort afvalbak waar mensen in de trein eten in konden gooien wat ze niet wilden, en dan gaf hij het aan de mededaklozen (of dat zei hij in ieder geval)?
En die daklozen blieften die koud geworden restjes macfriet en afgekloven broodkorstjes niet, en nou wil ie geld?
Je weet dat die gasten de kluit gewoon bedonderen toch? Voorheen zeiden ze atlijd dat ze van stichting De Regenboog (daklozenopvang) waren. Ik die stichting mailen, die beaamden mijn vermoedens. Een maand later waren ze ineens van De Fruitbox. Vieze kutpaupers, gewoon zeggen dat ze op moeten zouten met hun oplichtingspraktijken, liefst zo luid mogelijk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 13:46 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Als je nooit in de trein naar of van Amsterdam CS zit dan kan ik me voorstellen dat je dat niet weet.
Vroeger had hij een karretje waar hij al het voedsel inpleurde wat hij ophaalde en dat dumpte hij dan ergens bij een daklozenopvang (nadat hij zelf het beste eruitgegraaid had). Dat was "de fruitbox". Nu komt hij alleen maar geld ophalen "voor het goede doel" wat vervolgens in het geheel aan zijn eigen grote strijkstok blijft hangen.
Die regenboogman is een ander, die is er ook nog steeds. De grootste concurrent van De Fruitbox. Beiden zijn het oplichters idd, ze liegen dat ze barsten, maar die regenboogman vind ik net iets minder irritant.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef Rio het volgende:
[..]
Je weet dat die gasten de kluit gewoon bedonderen toch? Voorheen zeiden ze atlijd dat ze van stichting De Regenboog (daklozenopvang) waren. Ik die stichting mailen, die beaamden mijn vermoedens. Een maand later waren ze ineens van De Fruitbox. Vieze kutpaupers, gewoon zeggen dat ze op moeten zouten met hun oplichtingspraktijken, liefst zo luid mogelijk.
Ik hoop dat ze allemaal een pijnlijke ziekte krijgen waaraan ze asap overlijden.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Schorpioen het volgende:
[..]
Die regenboogman is een ander, die is er ook nog steeds. De grootste concurrent van De Fruitbox. Beiden zijn het oplichters idd, ze liegen dat ze barsten, maar die regenboogman vind ik net iets minder irritant.
Je hebt ook nog een derde, die gewoon eerlijk zegt dat hij voor zichzelf bedelt, en die man is aandoenlijk in zijn verlegenheid en onzekerheid. Of het is een goede acteur, dat kan ook.
De meeste zwervers vind ik best lief. Dat je je kapot ergert aan die lui die doen alsof ze welzijnswerker / collectant zijn, prima. Maar die gasten die gewoon bij de buurtsuup zitten te zitten met een handje omhoog kunnen van mij altijd wel een broodje en een pakje wicky en een eurotje krijgen hoor. Ze zijn me altijd onwijs dankbaar, en houden hun muil als ik een keer met haast voorbij loop. Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wickyquote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:21 schreef Rio het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal een pijnlijke ziekte krijgen waaraan ze asap overlijden.
Moet je vragen wanneer ie jarig is.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:26 schreef Dipkip het volgende:
[..]
De meeste zwervers vind ik best lief. Dat je je kapot ergert aan die lui die doen alsof ze welzijnswerker / collectant zijn, prima. Maar die gasten die gewoon bij de buurtsuup zitten te zitten met een handje omhoog kunnen van mij altijd wel een broodje en een pakje wicky en een eurotje krijgen hoor. Ze zijn me altijd onwijs dankbaar, en houden hun muil als ik een keer met haast voorbij loop. Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wicky![]()
Wat ben jij een kansloze kutkneus zeg, niet te geloven.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Vinno het volgende:
Dan geef je hem op z'n verjaardag ff een dikke beurt!
Kneus .ok .....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:38 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Wat ben jij een kansloze kutkneus zeg, niet te geloven.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:26 schreef Dipkip het volgende:
Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wicky![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |