abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2003 @ 20:34:19 #1
23007 deantoine
Veritas Aequitas
pi_9778109
Zit ik weer eens ff fijn in de Intercity vanaf Alkmaar richting Nijmegen vanmorgen.

Stapt er in Amsterdam Centraal zo'n bedelaar in de trein, die vervolgens zo'n heel lul-verhaal ophangt in de Coupe;

"Goedemorgen dames en Heren ik ben joost en ik verzamel voor zwervers allerlei hapjes/Lekkernijen blabla en geld, in samen werking met sticht regenboog etc...

Aan het einde van het liedje komtie met z'n handje op gehouden langs je bedelen, ik had haast het lef om mijn uit gekauwde kauwgompie in z'n hand te spugen.. sjeeeeess

en dan stapet er in Amersfoort weer zo'n persoon op....

is het zo erg gesteld in Nederland?

[quote]Op donderdag 28 oktober 2004 20:40 schreef Harry_Sack het volgende:
breezah 2 the bottle
[/quote]
pi_9778127
ik geef ze gewoon niks, maar ik heb niet echt last van ze
pi_9778155
yep... zo veel geld in dit land...
pi_9778187
je moet ze er ff op wijzen dat ze in rotterdam een zwerver te kort hebben
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_9778243
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:34 schreef deantoine het volgende:
Zit ik weer eens ff fijn in de Intercity vanaf Alkmaar richting Nijmegen vanmorgen.

Stapt er in Amsterdam Centraal zo'n bedelaar in de trein, die vervolgens zo'n heel lul-verhaal ophangt in de Coupe;

"Goedemorgen dames en Heren ik ben joost en ik verzamel voor zwervers allerlei hapjes/Lekkernijen blabla en geld, in samen werking met sticht regenboog etc...

Aan het einde van het liedje komtie met z'n handje op gehouden langs je bedelen, ik had haast het lef om mijn uit gekauwde kauwgompie in z'n hand te spugen.. sjeeeeess

en dan stapet er in Amersfoort weer zo'n persoon op....

is het zo erg gesteld in Nederland?

Die heb ik ook een keer gehad, verhaal van 10 minuten gehouden en niemand gaf wat
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_9778341
UPDUVL'N!

Schooiers.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 14 april 2003 @ 20:44:27 #7
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9778385
Ik denk altijd: bedelen doe je echt niet voor je lol, en geef altijd iets. So what, wat maakt die paar euro nu uit op een bovenmodaal salaris. Koop ook altijd een straatkrant en geef wat aan musikanten. Kauwgom in z'n hand spugen zou ik echt een aktie vinden.

Als er iets telkens weer bij interviews, documentaires etc. naar voren komt, is dat het iedereen kan overkomen. En dan kun je lullen over uitkeringen etc., maar er zijn er genoeg die daar niet bij kunnen omdat ze geen adres hebben of geestelijk in de knoei zitten.

I wish I could remember, but my selective memory won't let me
pi_9778417
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:44 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Ik denk altijd: bedelen doe je echt niet voor je lol, en geef altijd iets. So what, wat maakt die paar euro nu uit op een bovenmodaal salaris. Koop ook altijd een straatkrant en geef wat aan musikanten. Kauwgom in z'n hand spugen zou ik echt een aktie vinden.

Als er iets telkens weer bij interviews, documentaires etc. naar voren komt, is dat het iedereen kan overkomen. En dan kun je lullen over uitkeringen etc., maar er zijn er genoeg die daar niet bij kunnen omdat ze geen adres hebben of geestelijk in de knoei zitten.

pi_9778439
Die man gaat heel vaak rond inderdaad voor die stichting.., Tis dus niet sow dat hij t geld zelf houdt ensow.. maargoed hou der oowk ni sow van... Bij mij wast altijd sow dat als die weeres langskwam en der waren conducteurs in de buurt dat ze em dan de trein uit zette...hij had overigens bij mij wel altijd ene kaartje...
Toch blijft het vervelend, maar hij deed t tenmisnte nog ergens voor, je hebt oowk die gewoon langskomen en zeggen: "70 cent?" en sow de hele trein afgaan. Dat vind ik nog erger...
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
pi_9778445
Ik wil best een blikje cola of een broodje of zo geven, maar ik ga niet de volgende shot heroine met geld subsidieren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 14 april 2003 @ 20:47:01 #11
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9778463
quote:
...
en daarom blijven ze mensen lastig vallen, als niemand ze wat gaf deden ze het ook niet
Ik hoor en zie alles
pi_9778524
als je ze geld geeft, kopen ze er toch drank of drugs voor, dus wat help je die gozer nou?
pi_9778532
quote:

Tis alleen heel erg irritant als je zelfs in de trein niet meer veilig bent, en nee ze hebben geen kaartje, dus mogen ze officieel geeneens het perron op. Als ze voor het station staan heb je tenminste nog de keuze om naar ze te luisteren/of iets te geven.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_9778587
ow ik heb ook een hekel aan zulke mensen. Vreselijk gewoon

Bij ons voor de supermarkt zitten er ook bedelaars, alleen die spelen dan muziek. Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!

Ow vreselijk!

maandag 14 april 2003 @ 20:55:33 #15
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9778729
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:47 schreef schroefje het volgende:

[..]

en daarom blijven ze mensen lastig vallen, als niemand ze wat gaf deden ze het ook niet

En dan? Is het probleem dan opgelost? Voor jou ja, maar voor hen?

Tuurlijk zitten er drugs- en/of alcoholverslaafden tussen maar ook gewoon mensen die honger hebben. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat accepteer ik, zolang de maatschappij blijkbaar mensen die buiten de boot vallen per definitie ziet als lastig.

Bedelaars die lastig vallen is een ander verhaal, maar beleefd vragen om een aalmoes is geen lastig vallen IMNSHO.

maandag 14 april 2003 @ 20:57:01 #16
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9778759
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil best een blikje cola of een broodje of zo geven, maar ik ga niet de volgende shot heroine met geld subsidieren.
Doe ik ook wel eens hoor, ook als test. Als ze bedelen met argument van honger en ik bied een boterham aan en dat slaan ze af, weet ik genoeg. :-)
  maandag 14 april 2003 @ 20:57:18 #17
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9778770
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:55 schreef Mijnheer_Willem het volgende:

[..]

En dan? Is het probleem dan opgelost? Voor jou ja, maar voor hen?

Tuurlijk zitten er drugs- en/of alcoholverslaafden tussen maar ook gewoon mensen die honger hebben. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat accepteer ik, zolang de maatschappij blijkbaar mensen die buiten de boot vallen per definitie ziet als lastig.

Bedelaars die lastig vallen is een ander verhaal, maar beleefd vragen om een aalmoes is geen lastig vallen IMNSHO.

Is bedelen niet bij de wet verboden?
Ik hoor en zie alles
pi_9778804
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:50 schreef charmed_angel het volgende:
Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!
Succes met werk zoeken zonder vaste woon- of verblijfsplaats, geen vervoer, geen opleiding, geen connecties, geen schone kleren, geen pen/papier om brief te sturen (laat staan adres om brieven te ontvangen).

Het lijkt allemaal zo simpel als je wèl een dak boven je hoofd hebt en een baan/opleiding.

(neemt niet weg dat ik dat geschooi in de trein vreselijk irritant vind)

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Trouwste user 2022 maandag 14 april 2003 @ 20:59:40 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_9778835
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:34 schreef deantoine het volgende:

Lafaard

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 14 april 2003 @ 21:03:27 #20
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9778915
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:50 schreef charmed_angel het volgende:
Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!
Ja, en toen is hij, dankbaar voor deze goede tip die hij voor het eerst mocht vernemen, meteen gestopt en naar het arbeidsburo gegaan. Gelukkig was het geen bezwaar dat een psychose zorgt voor overmatig alcohol gebruik en onberekenbaar gedrag. En het ontbreken van legitimatie of verblijfsvergunning werd meteen opgelost.

Ofzow.

maandag 14 april 2003 @ 21:05:55 #21
26928 Aequitas
Boondock Saint
pi_9778987
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Succes met werk zoeken zonder vaste woon- of verblijfsplaats, geen vervoer, geen opleiding, geen connecties, geen schone kleren, geen pen/papier om brief te sturen (laat staan adres om brieven te ontvangen).

Het lijkt allemaal zo simpel als je wèl een dak boven je hoofd hebt en een baan/opleiding.

(neemt niet weg dat ik dat geschooi in de trein vreselijk irritant vind)

En dan lees je een paar dagen terug dat ze junks te kort komen(voor werk=dus geld=dus kans op betere tijden), dus ik denk dat je je verhaal iets moet herzien.
Catch You On The Flip Side
  maandag 14 april 2003 @ 21:06:14 #22
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9778994
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:03 schreef Mijnheer_Willem het volgende:

[..]

Ja, en toen is hij, dankbaar voor deze goede tip die hij voor het eerst mocht vernemen, meteen gestopt en naar het arbeidsburo gegaan. Gelukkig was het geen bezwaar dat een psychose zorgt voor overmatig alcohol gebruik en onberekenbaar gedrag. En het ontbreken van legitimatie of verblijfsvergunning werd meteen opgelost.

Ofzow.

gelukkig kun je dat oplossen door het geven van een euro waardoor de problemen van die bedelaars zo zijn opgelost

(iemand wel eens bij stilgestaan dat die "stichting: gewoone en oplichterstruc is?)

Ik hoor en zie alles
  maandag 14 april 2003 @ 21:06:26 #23
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_9779005
o ja dat ken ik ja...

Als ik vanuit Den Haag naar Tilburg ga stappen er altijd een stuk of 4 in, en eentje kwam een keer in de coupe, die gaat altijd dichten, ik weet niet meer hoe het precies ging maar het ging erover dat voordat je een broodje weggooide aan hem moest denken, dus toen heb ik hem mijn halve Big King XXL gegeven, was toch te groot voor mij

maar verder geef ik nooit wat, iig zeker geen geld

*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  maandag 14 april 2003 @ 21:07:09 #24
29940 Mijnheer_Willem
Nee he, *hij* weer!
pi_9779020
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:57 schreef schroefje het volgende:

[..]

Is bedelen niet bij de wet verboden?

Ja, net als illegaal in Nederland verblijven.

En zwart rijden met de tram.
En oversteken bij rood.
En lelijke dingen zeggen over Beatrix.
En fout parkeren
En
En

maandag 14 april 2003 @ 21:08:25 #25
52640 schroefje
Undercover camera
pi_9779051
quote:
Op maandag 14 april 2003 21:07 schreef Mijnheer_Willem het volgende:

[..]

Ja, net als illegaal in Nederland verblijven.

En zwart rijden met de tram.
En oversteken bij rood.
En lelijke dingen zeggen over Beatrix.
En fout parkeren
En
En

je wilt dus aangeven dat ook hiervoor politie of andere toezicht ingezet moet worden?
Ik hoor en zie alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')