Stapt er in Amsterdam Centraal zo'n bedelaar in de trein, die vervolgens zo'n heel lul-verhaal ophangt in de Coupe;
"Goedemorgen dames en Heren ik ben joost en ik verzamel voor zwervers allerlei hapjes/Lekkernijen blabla en geld, in samen werking met sticht regenboog etc...
Aan het einde van het liedje komtie met z'n handje op gehouden langs je bedelen, ik had haast het lef om mijn uit gekauwde kauwgompie in z'n hand te spugen.. sjeeeeess
en dan stapet er in Amersfoort weer zo'n persoon op....
is het zo erg gesteld in Nederland?
quote:Die heb ik ook een keer gehad, verhaal van 10 minuten gehouden en niemand gaf wat
Op maandag 14 april 2003 20:34 schreef deantoine het volgende:
Zit ik weer eens ff fijn in de Intercity vanaf Alkmaar richting Nijmegen vanmorgen.Stapt er in Amsterdam Centraal zo'n bedelaar in de trein, die vervolgens zo'n heel lul-verhaal ophangt in de Coupe;
"Goedemorgen dames en Heren ik ben joost en ik verzamel voor zwervers allerlei hapjes/Lekkernijen blabla en geld, in samen werking met sticht regenboog etc...
Aan het einde van het liedje komtie met z'n handje op gehouden langs je bedelen, ik had haast het lef om mijn uit gekauwde kauwgompie in z'n hand te spugen.. sjeeeeess
![]()
en dan stapet er in Amersfoort weer zo'n persoon op....
is het zo erg gesteld in Nederland?
Schooiers.
Als er iets telkens weer bij interviews, documentaires etc. naar voren komt, is dat het iedereen kan overkomen. En dan kun je lullen over uitkeringen etc., maar er zijn er genoeg die daar niet bij kunnen omdat ze geen adres hebben of geestelijk in de knoei zitten.
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:44 schreef Mijnheer_Willem het volgende:
Ik denk altijd: bedelen doe je echt niet voor je lol, en geef altijd iets. So what, wat maakt die paar euro nu uit op een bovenmodaal salaris. Koop ook altijd een straatkrant en geef wat aan musikanten. Kauwgom in z'n hand spugen zou ik echt eenaktie vinden.
Als er iets telkens weer bij interviews, documentaires etc. naar voren komt, is dat het iedereen kan overkomen. En dan kun je lullen over uitkeringen etc., maar er zijn er genoeg die daar niet bij kunnen omdat ze geen adres hebben of geestelijk in de knoei zitten.
quote:en daarom blijven ze mensen lastig vallen, als niemand ze wat gaf deden ze het ook niet
Ik denk altijd: bedelen doe je echt niet voor je lol, en geef altijd iets. So what, wat maakt die paar euro nu uit op een bovenmodaal salaris. Koop ook altijd een straatkrant en geef wat aan musikanten. Kauwgom in z'n hand spugen zou ik echt eenaktie vinden.
...
quote:Tis alleen heel erg irritant als je zelfs in de trein niet meer veilig bent, en nee ze hebben geen kaartje, dus mogen ze officieel geeneens het perron op. Als ze voor het station staan heb je tenminste nog de keuze om naar ze te luisteren/of iets te geven.
Bij ons voor de supermarkt zitten er ook bedelaars, alleen die spelen dan muziek. Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!
Ow vreselijk!
quote:En dan? Is het probleem dan opgelost? Voor jou ja, maar voor hen?
Op maandag 14 april 2003 20:47 schreef schroefje het volgende:[..]
en daarom blijven ze mensen lastig vallen, als niemand ze wat gaf deden ze het ook niet
Tuurlijk zitten er drugs- en/of alcoholverslaafden tussen maar ook gewoon mensen die honger hebben. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat accepteer ik, zolang de maatschappij blijkbaar mensen die buiten de boot vallen per definitie ziet als lastig.
Bedelaars die lastig vallen is een ander verhaal, maar beleefd vragen om een aalmoes is geen lastig vallen IMNSHO.
quote:Doe ik ook wel eens hoor, ook als test. Als ze bedelen met argument van honger en ik bied een boterham aan en dat slaan ze af, weet ik genoeg. :-)
Op maandag 14 april 2003 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil best een blikje cola of een broodje of zo geven, maar ik ga niet de volgende shot heroine met geld subsidieren.
quote:Is bedelen niet bij de wet verboden?
Op maandag 14 april 2003 20:55 schreef Mijnheer_Willem het volgende:[..]
En dan? Is het probleem dan opgelost? Voor jou ja, maar voor hen?
Tuurlijk zitten er drugs- en/of alcoholverslaafden tussen maar ook gewoon mensen die honger hebben. Waar gehakt wordt, vallen spaanders. Dat accepteer ik, zolang de maatschappij blijkbaar mensen die buiten de boot vallen per definitie ziet als lastig.
Bedelaars die lastig vallen is een ander verhaal, maar beleefd vragen om een aalmoes is geen lastig vallen IMNSHO.
quote:Succes met werk zoeken zonder vaste woon- of verblijfsplaats, geen vervoer, geen opleiding, geen connecties, geen schone kleren, geen pen/papier om brief te sturen (laat staan adres om brieven te ontvangen).
Op maandag 14 april 2003 20:50 schreef charmed_angel het volgende:
Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!
Het lijkt allemaal zo simpel als je wèl een dak boven je hoofd hebt en een baan/opleiding.
(neemt niet weg dat ik dat geschooi in de trein vreselijk irritant vind)
quote:Lafaard
Op maandag 14 april 2003 20:34 schreef deantoine het volgende:
Aan het einde van het liedje komtie met z'n handje op gehouden langs je bedelen, ik had haast het lef om mijn uit gekauwde kauwgompie in z'n hand te spugen.. sjeeeeess![]()
quote:Ja, en toen is hij, dankbaar voor deze goede tip die hij voor het eerst mocht vernemen, meteen gestopt en naar het arbeidsburo gegaan. Gelukkig was het geen bezwaar dat een psychose zorgt voor overmatig alcohol gebruik en onberekenbaar gedrag. En het ontbreken van legitimatie of verblijfsvergunning werd meteen opgelost.
Op maandag 14 april 2003 20:50 schreef charmed_angel het volgende:
Veschrikkelijk, verleden keer was hgij zou irritant ana het spelen en bedelen, dat ik erg bot heb gezegd: ga werk zoeken man!
Ofzow.
quote:En dan lees je een paar dagen terug dat ze junks te kort komen(voor werk=dus geld=dus kans op betere tijden), dus ik denk dat je je verhaal iets moet herzien.
Op maandag 14 april 2003 20:58 schreef Isabeau het volgende:[..]
Succes met werk zoeken zonder vaste woon- of verblijfsplaats, geen vervoer, geen opleiding, geen connecties, geen schone kleren, geen pen/papier om brief te sturen (laat staan adres om brieven te ontvangen).
Het lijkt allemaal zo simpel als je wèl een dak boven je hoofd hebt en een baan/opleiding.
(neemt niet weg dat ik dat geschooi in de trein vreselijk irritant vind)
quote:gelukkig kun je dat oplossen door het geven van een euro waardoor de problemen van die bedelaars zo zijn opgelost
Op maandag 14 april 2003 21:03 schreef Mijnheer_Willem het volgende:[..]
Ja, en toen is hij, dankbaar voor deze goede tip die hij voor het eerst mocht vernemen, meteen gestopt en naar het arbeidsburo gegaan. Gelukkig was het geen bezwaar dat een psychose zorgt voor overmatig alcohol gebruik en onberekenbaar gedrag. En het ontbreken van legitimatie of verblijfsvergunning werd meteen opgelost.
Ofzow.
(iemand wel eens bij stilgestaan dat die "stichting: gewoone en oplichterstruc is?)
Als ik vanuit Den Haag naar Tilburg ga stappen er altijd een stuk of 4 in, en eentje kwam een keer in de coupe, die gaat altijd dichten, ik weet niet meer hoe het precies ging maar het ging erover dat voordat je een broodje weggooide aan hem moest denken, dus toen heb ik hem mijn halve Big King XXL gegeven, was toch te groot voor mij
maar verder geef ik nooit wat, iig zeker geen geld
quote:Ja, net als illegaal in Nederland verblijven.
Op maandag 14 april 2003 20:57 schreef schroefje het volgende:[..]
Is bedelen niet bij de wet verboden?
En zwart rijden met de tram.
En oversteken bij rood.
En lelijke dingen zeggen over Beatrix.
En fout parkeren
En
En
quote:je wilt dus aangeven dat ook hiervoor politie of andere toezicht ingezet moet worden?
Op maandag 14 april 2003 21:07 schreef Mijnheer_Willem het volgende:[..]
Ja, net als illegaal in Nederland verblijven.
En zwart rijden met de tram.
En oversteken bij rood.
En lelijke dingen zeggen over Beatrix.
En fout parkeren
En
En
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |