abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41127611
Hij kan zichzelf beter "het fruitvliegje" noemen, vanwege de stank van vuilnis en de wolk fruitvliegjes die altijd om hem heen hangt. Die gozer komt altijd (zonder kaartje natuurlijk) treinreizigers terroriseren rond Amsterdam. Het bedelverhaal wat hij oplepelt is onsamenhangend, nietszeggend en gewoon gelogen. Hij doet voorkomen dat hij de reddende engel van heel dakloos Nederland is, omdat hij "fijne mensen die op straat leven die niet crimineel zijn en iets leuks met hun leven willen, kan helpen voorzover hetgeen in zijn macht kan liggen". Maar de enige die hij ermee helpt is zichzelf. ("want hij is momenteel ook nog dakloos").

Hij komt er al heel lang, al jaren, en elke keer datzelfde kutverhaaltje. Vroeger vroeg hij ook nog wel eens voor de vorm om eten of drinken. Ik heb hem wel eens 2 heerlijk ovenverse broodjes royaal belegd met kwaliteitsham aangeboden maar daar haalde hij zijn neus voor op. Nu heeft hij het alleen nog maar over "financiele donaties". Ik negeer hem nu altijd grondig, een blik krijgt hij nog niet eens. Als hij in een coupe te weinig ophaalt dan hoor je hem tieren en binnensmonds de hele coupe hartgrondig vervloeken.

Het meest erge vind ik nog wel dat er veel naieve sukkels (meestal van die provincialen) meteen hun portomonnee trekken en hem financieel spekken. "Want het is zo zielig en hij doet zoveel goeds!" . Ik heb eens een schatting gemaakt van wat je er gemiddeld mee kan verdienen, en het zou me niks verbazen als hij er meer mee verdient dan ik. Per volle coupe toch al gauw een paar euro, en een trein heeft veel coupes en Amsterdam CS heeft heel veel treinen vol naievelingen. Belasting betalen doet ie ook niet natuurlijk.

Kan deze gore stinkende laaielichter die over de rug van andere daklozen zichzelf loopt te verrijken dmv leugens niet gewoon een keertje opgepakt worden en in een werkkamp gestopt worden ofzo? Of anders gewoon de schurft achter zijn hartkleppen krijgen? Vieze parasiet.
Unox, the worst operating system.
pi_41127642
Wat is de fruitbox?
pi_41127725
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:43 schreef Dipkip het volgende:
Wat is de fruitbox?
Als je nooit in de trein naar of van Amsterdam CS zit dan kan ik me voorstellen dat je dat niet weet.

Vroeger had hij een karretje waar hij al het voedsel inpleurde wat hij ophaalde en dat dumpte hij dan ergens bij een daklozenopvang (nadat hij zelf het beste eruitgegraaid had). Dat was "de fruitbox". Nu komt hij alleen maar geld ophalen "voor het goede doel" wat vervolgens in het geheel aan zijn eigen grote strijkstok blijft hangen.
pi_41127904
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:46 schreef Schorpioen het volgende:
Als je nooit in de trein naar of van Amsterdam CS zit dan kan ik me voorstellen dat je dat niet weet.

Vroeger had hij een karretje waar hij al het voedsel inpleurde wat hij ophaalde en dat dumpte hij dan ergens bij een daklozenopvang (nadat hij zelf het beste eruitgegraaid had). Dat was "de fruitbox". Nu komt hij alleen maar geld ophalen "voor het goede doel" wat vervolgens in het geheel aan zijn eigen grote strijkstok blijft hangen.
Met het risico zeer provinciaal over te komen....

Ik ga zo iedere maand ongeveer een keertje naar oma in amsterdam maar zulke onzin ben ik nog nooit voor benaderd. Als ik het goed begrijp, liep die zwerver rond met een soort afvalbak waar mensen in de trein eten in konden gooien wat ze niet wilden, en dan gaf hij het aan de mededaklozen (of dat zei hij in ieder geval)?

En die daklozen blieften die koud geworden restjes macfriet en afgekloven broodkorstjes niet, en nou wil ie geld?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:02:02 #5
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_41128210
Tussen Amersfoort en Naarden-Bussum kom ik in het weekend altijd een gozer van rond de 35 tegen.

Heeft u wat kleingeld voor een dakloze?

Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_41128265
Als ie t vriendelijk vraagt en gewoon doorloopt als je nee zegt, geeft het toch niet?
pi_41128281
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:52 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Met het risico zeer provinciaal over te komen....

Ik ga zo iedere maand ongeveer een keertje naar oma in amsterdam maar zulke onzin ben ik nog nooit voor benaderd. Als ik het goed begrijp, liep die zwerver rond met een soort afvalbak waar mensen in de trein eten in konden gooien wat ze niet wilden, en dan gaf hij het aan de mededaklozen (of dat zei hij in ieder geval)?

En die daklozen blieften die koud geworden restjes macfriet en afgekloven broodkorstjes niet, en nou wil ie geld?
Hij stapt gewoon in de trein bij CS met opgehouden hand en een lulverhaal. Bij Amstel of Duivendrecht gaat hij er weer uit. En hij vond het op een gegeven moment blijkbaar teveel moeite om dat voedsel te dumpen dus vraagt hij nu alleen nog geld.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:04:20 #8
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41128297
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:46 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Je weet dat die gasten de kluit gewoon bedonderen toch? Voorheen zeiden ze atlijd dat ze van stichting De Regenboog (daklozenopvang) waren. Ik die stichting mailen, die beaamden mijn vermoedens. Een maand later waren ze ineens van De Fruitbox. Vieze kutpaupers, gewoon zeggen dat ze op moeten zouten met hun oplichtingspraktijken, liefst zo luid mogelijk.
Ik heb al een boek.
pi_41128538
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:04 schreef Rio het volgende:

[..]

Je weet dat die gasten de kluit gewoon bedonderen toch? Voorheen zeiden ze atlijd dat ze van stichting De Regenboog (daklozenopvang) waren. Ik die stichting mailen, die beaamden mijn vermoedens. Een maand later waren ze ineens van De Fruitbox. Vieze kutpaupers, gewoon zeggen dat ze op moeten zouten met hun oplichtingspraktijken, liefst zo luid mogelijk.
Die regenboogman is een ander, die is er ook nog steeds. De grootste concurrent van De Fruitbox. Beiden zijn het oplichters idd, ze liegen dat ze barsten, maar die regenboogman vind ik net iets minder irritant.

Je hebt ook nog een derde, die gewoon eerlijk zegt dat hij voor zichzelf bedelt, en die man is aandoenlijk in zijn verlegenheid en onzekerheid. Of het is een goede acteur, dat kan ook.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:21:47 #10
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_41128863
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Die regenboogman is een ander, die is er ook nog steeds. De grootste concurrent van De Fruitbox. Beiden zijn het oplichters idd, ze liegen dat ze barsten, maar die regenboogman vind ik net iets minder irritant.

Je hebt ook nog een derde, die gewoon eerlijk zegt dat hij voor zichzelf bedelt, en die man is aandoenlijk in zijn verlegenheid en onzekerheid. Of het is een goede acteur, dat kan ook.
Ik hoop dat ze allemaal een pijnlijke ziekte krijgen waaraan ze asap overlijden.
Ik heb al een boek.
pi_41129081
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:21 schreef Rio het volgende:
Ik hoop dat ze allemaal een pijnlijke ziekte krijgen waaraan ze asap overlijden.
De meeste zwervers vind ik best lief. Dat je je kapot ergert aan die lui die doen alsof ze welzijnswerker / collectant zijn, prima. Maar die gasten die gewoon bij de buurtsuup zitten te zitten met een handje omhoog kunnen van mij altijd wel een broodje en een pakje wicky en een eurotje krijgen hoor. Ze zijn me altijd onwijs dankbaar, en houden hun muil als ik een keer met haast voorbij loop. Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wicky
pi_41129346
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:26 schreef Dipkip het volgende:

[..]

De meeste zwervers vind ik best lief. Dat je je kapot ergert aan die lui die doen alsof ze welzijnswerker / collectant zijn, prima. Maar die gasten die gewoon bij de buurtsuup zitten te zitten met een handje omhoog kunnen van mij altijd wel een broodje en een pakje wicky en een eurotje krijgen hoor. Ze zijn me altijd onwijs dankbaar, en houden hun muil als ik een keer met haast voorbij loop. Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wicky
Moet je vragen wanneer ie jarig is.
Dan geef je hem op z'n verjaardag ff een dikke beurt!
pi_41129491
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:34 schreef Vinno het volgende:
Dan geef je hem op z'n verjaardag ff een dikke beurt!
Wat ben jij een kansloze kutkneus zeg, niet te geloven.
pi_41134565
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:38 schreef Dipkip het volgende:

[..]

Wat ben jij een kansloze kutkneus zeg, niet te geloven.
Kneus .ok .....

Maar wel een met humor dan

donderdag 24 augustus 2006 @ 17:27:52 #15
151099 Sebash
I'm rich BIAATCH!1
pi_41134934
btw... een laaienlichter = een matennaaier...

Dus je hebt zwerversvrienden?
The circle is through the looking glass
pi_41159036
En, ben je ook al een keer zo stoer geweest om de man tijdens zijn dagelijkse treurige gang door de treinen te vertellen wat je denkt? Of ben jij er dan zo eentje die zogenaamd stoïcijns uit het raam zit te kijken ondertussen zichzelf opvretend van woede en frustratie?

.
Abdoel Kofski, de man die er een sadistisch genoegen in schept om zijn meest interessante opmerkingen te maken als hij alleen is.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:11:17 #17
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_41159212
Ik studeer in Amsterdam en moet dus elke dag met de trein van en naar Amsterdam maar ik heb hem nog nooit gezien.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:12:56 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41159277
Ik heb hem al wel een paar keer gezien, hij deed zich toen ook voor als zijnde iemand vand e stichting regenboog
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_41159385
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:26 schreef Dipkip het volgende:
Bovendien staat het vet schattig, zo'n ruige dreadlockzwerver met een wicky
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:17:22 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41159434
ik had al zo'n vermoedend at dit me bekend voorkwam;

Schoiers/Bedelaars in de Trein

en deze is nb van mijn eigen hand: Oplichterij in de trein: collecteren voor Daklozen
[..]
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:19:01 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41159490
in mijne rellen we ook nog een beetje
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')