Hey,
Ik ben op zoek naar een televisie serie, redelijk oud, ik schat tussen de 5 en 8 jaar oud. Het is een periode van misschien 1-2 jaar hier op TV geweest, Veronica, waar ik mij herinner. Het probleem is dat ik de titel, noch de namen van de acteurs kan herinneren. Misschien met wat hulp komt er hier wat uit, hehe. Volgens mij was de serie een spin-off van een (nog) oudere film omdat volgens mij de serie een vervolg was op de gebeurtenissen van de film.
De serie gingen over een man van aziatische afkomst, volgens mij Japans, die in America op de vlucht was omdat hij gezocht werd voor een moord die hij zou hebben gepleegd in Japan. Hij had dit echter niet gedaan. Zijn broer was overleden, en verscheen zo af en toe is om hem of een wijze les te leren of gewoon iets nuttigs te vertellen. (vandaar dat het een spin-off was volgens mij, in de film is zijn broer gestorven, meen ik te herinneren)
Het concept van de serie was, beginnen met een japans/chinees gezegde/spreekwoord. Dan een aflevering waarin dit gezegde/spreekwoord op een of andere wijze terugkwam en dan een conclusie waarin het moraal zichtbaar was van datzelfde gezegde/spreekwoord. Het was wel een actie-serie, omdat de hoofdpersoon vaak in confronterende situaties terecht kwam en ook gewoon goed was in martial arts, hehe. De CIA of FBI, of iets in die richting, zocht hem voor de moord maar was altijd net iets te laat en er waren twee agenten specifiek op zijn zaak gezet en die kwamen er langzamerhand ook achter dat er meer achter zat dan alleen moord en overal waar ze kwamen waar hij was geweest hoorde ze enkel goede verhalen over hem. (omdat hij soms ergens ging werken om geld te verdienen, of kenissen uit Japan hielp en dan vaak problemen oploste)
Ik hoop dat het bij iemand een belletje doet rinkelen die misschien nog heel ver in zijn of haar achterhoofd een titel heeft zitten die hem wel kan lospeuteren, mij lukt dat namelijk al anderhalf uur niet.
O ja, de acteurs waren volgens mij ook niet echt heel bekend, hoewel de hoofdpersoon wel een bekende aziatische kop heeft. (geen Jet Li, Jacky Chan of Sammo Hung though)
Alvast bedankt,