Beauty and the Beastquote:Op zondag 24 september 2006 11:38 schreef Dandilion het volgende:
Er kwam in de jaren80, (begin 90) een serie dacht ik op veronica, met die man die in de metrobuizen leefde, hij had een leeuwenkop en heette Vincent, hij streed tegen het kwaad, in Newyork??
Deze serie vond ik zo goed, ben de naam helemaal kwijt.
The Odyssey?quote:Op maandag 25 september 2006 12:51 schreef Janteh het volgende:
Tv serie, zon 10 (?) jaar geleden op tv geweest. Ging over een jongentje dat in coma lag en toen in een of andere droom wereld terecht was gekomen met z'n vrienden ofzo? beetje korte omschrijving maar dit is alles wat ik er nog van weet...
ja dat is hem, bedanktquote:Op maandag 25 september 2006 13:00 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
The Odyssey?
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_(TV_show)
Erin Brokovichquote:Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een stuk aan het schrijven en zoek een naam van een film waarin advocaten/rechters/de rechtbank/een zaak een rol spelen. Ik wil namelijk vertellen dat veel studenten rechten gaan studeren omdat ze (gechargeerd) ... zo'n gave film vonden. En op de puntjes moet dan de titel komen van een bekende film die kinderen van nu 17 jaar hebben gezien (dus niet ouder dan een jaar of drie).
Wie weet zo'n soort film?
Bram van der Vlugt is geen hulpklaas, maar al jaren dé sintquote:Op maandag 25 september 2006 22:39 schreef Reese het volgende:
edit* Natuurlijk niet Sinterklaas, maar die meneer die weleens hulpklaas speelt enzo)
Ehm.....quote:Op maandag 25 september 2006 22:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Bram van der Vlugt is geen hulpklaas, maar al jaren dé sint
Jep, maar ik zoek nu specifiek een speelfilm. Ik heb Pleidooi al als voorbeeld van een TV-serie gebruikt.quote:Op maandag 25 september 2006 22:39 schreef Reese het volgende:
[..]
Erin Brokovich
maar die film heeft een iets andere doelgroep, denk ik.
Er is toch ook recent een Nederlandse advocatenserie geweest? Met Daphne Bunskoek en Sinterklaas [edit *] in de hoofdrol, meen ik. Weet niet meer hoe die serie heet. Misschien kun je dat invullen?
edit* Natuurlijk niet Sinterklaas, maar die meneer die weleens hulpklaas speelt enzo)
Matlockquote:Op maandag 25 september 2006 22:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Matlock!
De enige erg recente film die daar aan voldoet (en die ik kan bedenken) is North Country, maar ik betwijfel of er nu zoveel 17-jarigen zijn die deze film kennen.
Ben bang dat 17-jarigen Pleidooi niet kennen, Dude. Volgens mij is dat al minimaal tien jaar geleden uitgezonden. Ik pleit (quote:Op maandag 25 september 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jep, maar ik zoek nu specifiek een speelfilm. Ik heb Pleidooi al als voorbeeld van een TV-serie gebruikt.
Je hebt gelijk.quote:Op maandag 25 september 2006 23:06 schreef Reese het volgende:
[..]
Ben bang dat 17-jarigen Pleidooi niet kennen, Dude. Volgens mij is dat al minimaal tien jaar geleden uitgezonden. Ik pleit (:')) daarom ook voor een herhaling van die serie. Films kan ik je helaas niet aan helpen. Ik kijk echt nooit en ik werk ook niet meer in een bioscoop, dus ben niet meer zo op de hoogte.
Maar volgens mij had iemand anders al een suggestie gedaan, toch? Kende de titel niet, maar dat zegt niets![]()
Dank je Reesequote:Op maandag 25 september 2006 23:10 schreef Reese het volgende:
Oh, nog een aanvulling: Is Will van Will & Grace geen advocaat? Maar volgens mij speelt dat niet echt een rol in de serie.
De serie heet trouwens Keyzer en de BoerAdvocaten en Pleidooi is in januari 1993 voor het eerst uitgezonden.
Ik kwam ook op Judge Judyquote:Op maandag 25 september 2006 23:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ging Ally McBeal niet over advocaten? Zo af en toe?
En Judge Judy.
A Few Good Men. Een oudere film dan je betoogt, maar zo'n sterrenvehikel dat het vast een aantal zeventienjarigen heeft bereikt.quote:Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een stuk aan het schrijven en zoek een naam van een film waarin advocaten/rechters/de rechtbank/een zaak een rol spelen. Ik wil namelijk vertellen dat veel studenten rechten gaan studeren omdat ze (gechargeerd) ... zo'n gave film vonden. En op de puntjes moet dan de titel komen van een bekende film die kinderen van nu 17 jaar hebben gezien (dus niet ouder dan een jaar of drie).
Ik ga er morgen nog eens over nadenken of ik A Few Good Man meeneem in mijn Pullitzer Price article. Zo ja, dan zal ik je bedanken in de speech en het prijzengeld met je delenquote:Op dinsdag 26 september 2006 00:10 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
A Few Good Men. Een oudere film dan je betoogt, maar zo'n sterrenvehikel dat het vast een aantal zeventienjarigen heeft bereikt.
Slotje.![]()
Of wacht. Ehm. Dit is een topic voor iedereen.Laat maar open dan.
Legally Blonde natuurlijkquote:Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!
* Reese is ook zó bescheidenquote:Op maandag 25 september 2006 23:21 schreef Duderinnetje het volgende:
Films :quote:Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doenquote:Veel Rechtenstudenten in spé weten niet zo goed waar ze aan beginnen. Ze vonden Ally McBeal zo’n gave tv-serie en tja, dat was ‘iets’ met advocaten. Of ze raakten geïntrigeerd het mediaspektakel dat de zaak tegen Michael Jackson was en dus ‘trok het wel’, dat Rechten studeren.
Niet voordat ik gezegd heb dat je een woord vergeten bentquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is het zo ongeveer geworden:
[..]
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen![]()
Shootquote:Op dinsdag 26 september 2006 13:44 schreef Mark het volgende:
[..]
Niet voordat ik gezegd heb dat je een woord vergeten bent
Wat een gekke zinnen, Dudequote:Op dinsdag 26 september 2006 13:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Dit is het zo ongeveer geworden:
[..]
Dit is mijn uitspraak, en daar moet u het mee doen![]()
Ik tik het nu even snel op. Zoiets wordt het, met die titels erin dusquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:04 schreef Reese het volgende:
[..]
Wat een gekke zinnen, Dude. Jij schrijft doorgaans veel beter en leesbaarder.
oooooooh, okayquote:Op dinsdag 26 september 2006 14:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik tik het nu even snel op. Zoiets wordt het, met die titels erin dus![]()
Inderdaad,quote:Op dinsdag 26 september 2006 14:14 schreef Reese het volgende:
Wel slim inderdaad om er ook nog een échte zaak bij te pakken, zodat het niet lijkt of toekomstige studenten hun studiekeuze uitsluitend op films en sitcoms baseren
quote:Op woensdag 27 september 2006 10:16 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zoek de titel van een film die een tijd terug op RTL4 was. Het was een woensdagavond waargebeurd verhaal film over een meisje dat lastig word gevallen via een chatbox waarna de moeder actie onderneemt! Ik zoek dit voor een vriendin in het onderwijs die dit in een les wilt gebruiken!
Nee, want ik mis het auto-ongeluk waardoor ie in het ziekenhuis belandt.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:07 schreef google-queen het volgende:
misschien deze?
The Crooked Way
Wat ik lees op Imdb is dit niet de film die ik bedoel.quote:Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef google-queen het volgende:
in the constant husband wordt ie overvallen door iemand die hij een lift geeft???
quote:Op woensdag 27 september 2006 10:16 schreef _The_General_ het volgende:
Ik zoek de titel van een film die een tijd terug op RTL4 was. Het was een woensdagavond waargebeurd verhaal film over een meisje dat lastig wordt gevallen via een chatbox waarna de moeder actie onderneemt! Ik zoek dit voor een vriendin in het onderwijs die dit in een les wilt gebruiken!
Zet dan ook gelijk een t achter word.quote:
The Barbariansquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:28 schreef Amos het volgende:
Hey, ik zoek een film die ik een jaar of 12 terug een keer heb gezien. Ik kan me er alleen niet meer zo veel van herinneren.
Het is een fantasy film. In het begin zie je een soort kermisstoet door de hooglanden rijden en ze blijken op de vlucht voor weet ik veel, bandieten ofzo. Er worden pijlen geschoten.
Tussendoor kan ik me herinneren dat een tweeling acrobatenkoppel (broers) worden ophangen, maar dat ze zulke sterke nekspieren hebben dat ze het touw kapot kunnen persen.
Tja da's eigenlijk alles, lekker vaag. Weet iemand de titel![]()
Klinkt als Miragequote:Op donderdag 28 september 2006 12:23 schreef Braamhaar het volgende:
Ben op zoek naar de naam van een Thriller uit de jaren '50/ '60...
Het begint met een man die een auto-ongeluk krijgt en in het ziekenhuis beland.
Z'n geheugen is verdwenen maar beetje bij beetje komt dit weer terug.
Wat mij nog bijstaat is dat je op een gegeven moment een 'Flashback' ziet waarin hij in een ommuurde tuin beland waar ie niet uit kan komen omdat als ie over de muur klimt hij weer in diezelfde tuin belandt...
Zelf heb ik eind jaren 60 begin jaren 70 deze film een aantal malen op TV gezien en bleef het een erg fijne film vinden.
Maar nu de titel...
Iemand een idee?
[..]
Wat ik lees op Imdb is dit niet de film die ik bedoel.
Volgens mij mag ie in de film die ik bedoel, z'n geheugen ook niet terugkrijgen. (Dat auto-ongeluk in het begin is dan ook een aanslag)
Hm.. Seconds lijkt er ook een beetje op, maar dat lijkt me een long shot.quote:Op maandag 2 oktober 2006 21:00 schreef Braamhaar het volgende:
[..]
Komt in de buurt maar mis wel de carcrash en het ziekenhuis waar ie ontwaakt...
Die is 't ook niet, wat me van de film die ik bedoel ook nog bijstaat is een scene in een ommuurde tuin waaruit ie denkt te kunnen ontsnappen door over de muur te klimmen maar hierdoor belandt ie weer in diezelfde tuin...quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hm.. Seconds lijkt er ook een beetje op, maar dat lijkt me een long shot.
Ja, sorry, ik word er zelf ook niet goed van!quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:15 schreef Posdnous het volgende:
Je bent een lastige klant.
Het komt me bekend voor wat je schrijft, maar ik had zelf echt het idee dat het Mirage was. Ik zou het verder niet zo snel weten.
Stay Alive?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:36 schreef Spaarzegel het volgende:
ff onderbreken,
De titel ligt op mijn puntje van mijn tong,
De film uit 2006 gaat over 10 vrienden in een huis die een game spelen, door die game worden ze 1 voor 1 vermoord.
Iemand die de titel kent?
Rome?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:41 schreef boneyard het volgende:
ik zag net een banner op tv.com van een serie die zich in de griekse / romeinse oudheid afspeeld (denk ik), met als tagline: witness, the beginning of the end ofzo. iemand enig idee welke serie dat is? ik heb al een tijdje rond gehangen, maar 'm niet weer gezien.
Miscchien deze?quote:Op donderdag 28 september 2006 12:23 schreef Braamhaar het volgende:
Het begint met een man die een auto-ongeluk krijgt en in het ziekenhuis beland.
Z'n geheugen is verdwenen maar beetje bij beetje komt dit weer terug.
Wat mij nog bijstaat is dat je op een gegeven moment een 'Flashback' ziet waarin hij in een ommuurde tuin beland waar ie niet uit kan komen omdat als ie over de muur klimt hij weer in diezelfde tuin belandt...
http://www.imdb.com/title/tt0327679/quote:Op donderdag 5 oktober 2006 08:08 schreef -Marjo- het volgende:
Ik zoek de naam van deze film:
Het gaat over een meisje met een vloek. Ze moest doen wat ze gezegd werd en kon geen dingen weigeren. Volgens mij was ze een prinses. Dan krijgt ze twee stiefzussen die alles van haar afnemen omdat ze er achterkomen en het misbruiken. Ten einde raad gaat ze op zoek naar de heks die haar vervloekt heeft. Onderweg beleeft ze allerlei avonturen en komt ze een prins tegen. Soort sprookje dus met reuzen en kabouters en dergelijke...
Ja, dat is hem! Thanxquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 17:26 schreef Patch het volgende:
[..]
http://www.imdb.com/title/tt0327679/
was vorige week nog op tv Bad Boyquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:49 schreef Seifer het volgende:
hey mensen..
hoe heet ook alweer de film waarbij een man de erfenis van zn overleden familielid pas kijgt als hij 10 mensen waarmee hij een relatie heeft gehad over heeft kunnen halen om hem te vergeven voor zijn streken... en dat op het eind blijkt dat hij geen erfenis krijgt..
alvast bedankt,
Seifer
Ik denk dat je Animal factory bedoelt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:48 schreef outcast_within het volgende:
gevangenis film
met een trap
degene die hoog staan staan hoog op de rang orde.
ik denk zelf shawshank redemption..
To die for? => http://www.imdb.com/title/tt0114681/quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 13:08 schreef Maaark het volgende:
Hallo allen. Ik zoek een film.
Het enige wat ik me er van kan herinneren is dat er een meisje onder het ijs raakt (ofzo? vermoord?, en dan verschillende mensen hun mening over het incident en de personen die er mee te maken hebben geven, in de camera, "interview-stijl".
alvast bedankt!
hmm, volgens mij niet...quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:20 schreef Mark het volgende:
[..]
To die for? => http://www.imdb.com/title/tt0114681/
Dat is 'm wel, hoor. Kan haast niet anders, met de beschrijving die je geeft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 17:20 schreef Mark het volgende:
[..]
To die for? => http://www.imdb.com/title/tt0114681/
Ik zit te denken (kweenie zeker) aan 'A Time To Kill' met Sandra Bullock en Samuel L. Jackson als de vader van het zwarte meisje. De film stamt uit 1996 dus dat klopt dan wel ongeveer met jouw leeftijdquote:Op woensdag 11 oktober 2006 13:58 schreef Miesjemies het volgende:
Ik zoek een film die echt jaren geleden (ik was denk 9 ofzo) een onwijze indruk heeft gemaakt op mij, en daarom zou ik hem graag nog een keer willen zien, ik weet dus alleen de titel niet.
Het speelt zich af in de jaren 30 in het zuiden van amerika. Er wordt dan een meisje verkracht en vermoord volgens mij en dan krijgt een jong zwart jongetje van een jaar of 12 daar de schuld van, terwijl hij dat helemaal niet gedaan kan hebben. Dat is echt nog het enige wat ik weet. Iemand enig idee???
Denk t niet want Samuel jaagt de verkrachters (die 2 hicks zijn en geen 12 jarige negertje) over de kling en het wordt een rechtbank drama.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:33 schreef Fokkie het volgende:
[..]
Ik zit te denken (kweenie zeker) aan 'A Time To Kill' met Sandra Bullock en Samuel L. Jackson als de vader van het zwarte meisje. De film stamt uit 1996 dus dat klopt dan wel ongeveer met jouw leeftijd
Hmm...er klopte idd al iets niet met dat 12-jarig jongetje...demmitquote:Op woensdag 18 oktober 2006 13:23 schreef cwk het volgende:
[..]
Denk t niet want Samuel jaagt de verkrachters (die 2 hicks zijn en geen 12 jarige negertje) over de kling en het wordt een rechtbank drama.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |