abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42089134
Er kwam in de jaren80, (begin 90) een serie dacht ik op veronica, met die man die in de metrobuizen leefde, hij had een leeuwenkop en heette Vincent, hij streed tegen het kwaad, in Newyork??
Deze serie vond ik zo goed, ben de naam helemaal kwijt.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  zondag 24 september 2006 @ 11:44:11 #102
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_42089216
quote:
Op zondag 24 september 2006 11:38 schreef Dandilion het volgende:
Er kwam in de jaren80, (begin 90) een serie dacht ik op veronica, met die man die in de metrobuizen leefde, hij had een leeuwenkop en heette Vincent, hij streed tegen het kwaad, in Newyork??
Deze serie vond ik zo goed, ben de naam helemaal kwijt.
Beauty and the Beast
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_42089317
jaahh dat is em!!! dank je wel
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_42096765
Ik kan me een film herrineren die ik ooit gezien heb maar waarvan ik de naam niet weet:

ik weet nog dat het afspeelt in het verleden toen iedereen nog met z'n zwaardje e.d. rondliep
Een man die zat opgesloten in een gevangenis en zijn buurgevangene was een oude man die een tunnel aan het graven is om te ontsnappen. Deze jongen helpt de man erbij maar uiteindelijk als ze heel ver zijn met die tunnel graven dan stort die in en overlijdt die oude man. De bewakers wikkelen hem in een doek om hem te dumpen maar als ze even niet opletten haalt de jongen de man uit de doek en gaat er zelf in liggen om probereb te ontsnappen. Dit lukt, de mannen gooien hem van een ravijn in de zee met een zware ketting om hem heen zodat ie zinkt maar de jongen weet vlak voor dat hij van het rafijn wordt afgegooit de sleutel van deze ketting mee te pakken. eenmaal in het water probeert hij zichzelf los te maken onder water en dat lukt.

verder weet ik niet echt meer hoe die gaat.... alleen dat hij de kant aankomt ofzo waarbij hij piraten tegenkomt ofzo..

weet iemand waar ik het over heb en wat de naam van de deze film is ?

alvast bedankt
  † In Memoriam † zondag 24 september 2006 @ 19:44:25 #105
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_42097257
Is dat niet The Count of Monte Cristo? En dan één van de versies...
Sheridana +1
pi_42099824
Jep dat is hem
Bedankt
pi_42110035
Tv serie, zon 10 (?) jaar geleden op tv geweest. Ging over een jongentje dat in coma lag en toen in een of andere droom wereld terecht was gekomen met z'n vrienden ofzo? beetje korte omschrijving maar dit is alles wat ik er nog van weet...
  maandag 25 september 2006 @ 13:00:02 #108
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_42110216
quote:
Op maandag 25 september 2006 12:51 schreef Janteh het volgende:
Tv serie, zon 10 (?) jaar geleden op tv geweest. Ging over een jongentje dat in coma lag en toen in een of andere droom wereld terecht was gekomen met z'n vrienden ofzo? beetje korte omschrijving maar dit is alles wat ik er nog van weet...
The Odyssey?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Odyssey_(TV_show)
pi_42110729
quote:
ja dat is hem, bedankt
  maandag 25 september 2006 @ 22:30:02 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42125494
Help!
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een stuk aan het schrijven en zoek een naam van een film waarin advocaten/rechters/de rechtbank/een zaak een rol spelen. Ik wil namelijk vertellen dat veel studenten rechten gaan studeren omdat ze (gechargeerd) ... zo'n gave film vonden. En op de puntjes moet dan de titel komen van een bekende film die kinderen van nu 17 jaar hebben gezien (dus niet ouder dan een jaar of drie).

Wie weet zo'n soort film?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42125899
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!
Ik hoop dat ik hier goed zit. Ik ben een stuk aan het schrijven en zoek een naam van een film waarin advocaten/rechters/de rechtbank/een zaak een rol spelen. Ik wil namelijk vertellen dat veel studenten rechten gaan studeren omdat ze (gechargeerd) ... zo'n gave film vonden. En op de puntjes moet dan de titel komen van een bekende film die kinderen van nu 17 jaar hebben gezien (dus niet ouder dan een jaar of drie).

Erin Brokovich

maar die film heeft een iets andere doelgroep, denk ik.

Er is toch ook recent een Nederlandse advocatenserie geweest? Met Daphne Bunskoek en Sinterklaas [edit *] in de hoofdrol, meen ik. Weet niet meer hoe die serie heet. Misschien kun je dat invullen?

edit* Natuurlijk niet Sinterklaas, maar die meneer die weleens hulpklaas speelt enzo )
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 25 september 2006 @ 22:41:22 #112
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42125997
Matlock!

De enige erg recente film die daar aan voldoet (en die ik kan bedenken) is North Country, maar ik betwijfel of er nu zoveel 17-jarigen zijn die deze film kennen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 22:48:03 #113
18653 crew  D.
pi_42126287
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:39 schreef Reese het volgende:

edit* Natuurlijk niet Sinterklaas, maar die meneer die weleens hulpklaas speelt enzo )
Bram van der Vlugt is geen hulpklaas, maar al jaren dé sint
pi_42126748
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Bram van der Vlugt is geen hulpklaas, maar al jaren dé sint
Ehm..... wat suggereer je nou? Mijn tere kinderzieltje!
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 25 september 2006 @ 23:01:19 #115
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42126793
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:39 schreef Reese het volgende:

[..]

Erin Brokovich

maar die film heeft een iets andere doelgroep, denk ik.

Er is toch ook recent een Nederlandse advocatenserie geweest? Met Daphne Bunskoek en Sinterklaas [edit *] in de hoofdrol, meen ik. Weet niet meer hoe die serie heet. Misschien kun je dat invullen?

Jep, maar ik zoek nu specifiek een speelfilm. Ik heb Pleidooi al als voorbeeld van een TV-serie gebruikt.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 september 2006 @ 23:04:36 #116
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42126959
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Matlock!

De enige erg recente film die daar aan voldoet (en die ik kan bedenken) is North Country, maar ik betwijfel of er nu zoveel 17-jarigen zijn die deze film kennen.
Matlock

We worden oud SoK

Is er dan, als er geen film te bedenken is, niet een Amerikaanse comedy waarin iemand een advocaat speelt of zo? Dan heb ik in elk geval een nederlandse dramaserie én een Amerikaanse comedy.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42127071
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jep, maar ik zoek nu specifiek een speelfilm. Ik heb Pleidooi al als voorbeeld van een TV-serie gebruikt.
Ben bang dat 17-jarigen Pleidooi niet kennen, Dude. Volgens mij is dat al minimaal tien jaar geleden uitgezonden. Ik pleit ( ) daarom ook voor een herhaling van die serie. Films kan ik je helaas niet aan helpen. Ik kijk echt nooit en ik werk ook niet meer in een bioscoop, dus ben niet meer zo op de hoogte.

Maar volgens mij had iemand anders al een suggestie gedaan, toch? Kende de titel niet, maar dat zegt niets
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 25 september 2006 @ 23:07:43 #118
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42127124
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:06 schreef Reese het volgende:

[..]

Ben bang dat 17-jarigen Pleidooi niet kennen, Dude. Volgens mij is dat al minimaal tien jaar geleden uitgezonden. Ik pleit (:')) daarom ook voor een herhaling van die serie. Films kan ik je helaas niet aan helpen. Ik kijk echt nooit en ik werk ook niet meer in een bioscoop, dus ben niet meer zo op de hoogte.

Maar volgens mij had iemand anders al een suggestie gedaan, toch? Kende de titel niet, maar dat zegt niets
Je hebt gelijk.
Puntje puntje en De Boer Advocaten zal ik dan gebruiken (zal zo even de goede titel opzoeken).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_42127246
Oh, nog een aanvulling: Is Will van Will & Grace geen advocaat? Maar volgens mij speelt dat niet echt een rol in de serie.

De serie heet trouwens Keyzer en de BoerAdvocaten en Pleidooi is in januari 1993 voor het eerst uitgezonden .
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 25 september 2006 @ 23:12:42 #120
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_42127351
Ging Ally McBeal niet over advocaten? Zo af en toe?

En Judge Judy .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_42127637
Ja, of Sex Court!!!

waarom wéét ik dit?
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 25 september 2006 @ 23:19:47 #122
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42127646
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:10 schreef Reese het volgende:
Oh, nog een aanvulling: Is Will van Will & Grace geen advocaat? Maar volgens mij speelt dat niet echt een rol in de serie.

De serie heet trouwens Keyzer en de BoerAdvocaten en Pleidooi is in januari 1993 voor het eerst uitgezonden .
Dank je Reese
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 25 september 2006 @ 23:21:00 #123
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42127699
quote:
Op maandag 25 september 2006 23:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ging Ally McBeal niet over advocaten? Zo af en toe?

En Judge Judy .
Ik kwam ook op Judge Judy

En op de Rijdende Rechter

Ally McBeal is een goede ook

Jullie helpen me hartstikke goed
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:10:38 #124
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_42129430
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Help!

A Few Good Men. Een oudere film dan je betoogt, maar zo'n sterrenvehikel dat het vast een aantal zeventienjarigen heeft bereikt.

Slotje.

Of wacht. Ehm. Dit is een topic voor iedereen. Laat maar open dan.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  dinsdag 26 september 2006 @ 00:23:59 #125
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_42129785
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 00:10 schreef ArtyShock het volgende:

[..]

A Few Good Men. Een oudere film dan je betoogt, maar zo'n sterrenvehikel dat het vast een aantal zeventienjarigen heeft bereikt.

Slotje.

Of wacht. Ehm. Dit is een topic voor iedereen. Laat maar open dan.
Ik ga er morgen nog eens over nadenken of ik A Few Good Man meeneem in mijn Pullitzer Price article. Zo ja, dan zal ik je bedanken in de speech en het prijzengeld met je delen

Ik denk echter dat ik het bij Ally McBeal houd

[ Bericht 2% gewijzigd door Duderinnetje op 26-09-2006 01:14:23 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')