abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 20:17:28 #101
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_41267546
Misschien verwijt ze haar ouders ( stiekem ) dat ze haar niet hebben kunnen beschermen tegen dat wat haar overkomen is ?
Ik verwacht niet dat ze er een * redelijke * reden voor heeft, ze maakt niet echt een geestelijk gezonde indruk op mij.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_41269130
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:59 schreef A_L_N_F het volgende:
een zeer omsamenhangende verklaring.
van hak op de tak.

bovendien snap ik niet waarom ze haar ouders niet wil zien.
iemand daar een psychologische verklaring voor?
Eerder in dit topic zijn al vele sugesties gedaan, dus ik zou zeggen kijk daar eens naar.
pi_41274153
Ze lijkt een sterk iemand, zou me niet verbazen als zij zich toch goed weet te redden in de maatschappij.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:08:06 #104
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_41274710
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:55 schreef Barcelona het volgende:
Ze lijkt een sterk iemand, zou me niet verbazen als zij zich toch goed weet te redden in de maatschappij.
ze heeft 8 jaar overleefd in eenzaamheid bij een psychisch niet normaal persoon. dan moet je of sterk zijn of geestelijk compleet afgestompt.

gezien haar verklaring en de positie die ze inneemt jegens haar ouders ben ik bang dat het het laatste is
ik ben lief :)
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 23:26:58 #105
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41275501
quote:
het leven van alledag:
dhet leven van alledag:
deze vond geregeld plaats, meestal een gezamelijk ontbijt, aangezien hij meestal toch niet werkte, huiswerk/huishoudelijk werk, lesen, tv kijken, praten, koken. Dat was het, jarenlang. alles verbonden met de angst voor de eenzaamheid.

Herr H. (de vriend van priklopils, die hem kort voor zijn zelfmoord met zijn auto meegenomen heeft), dit is mijn boodschap, moet zich niet schuldig voelen. hij kan er niks aan doen. het was wolfgangs (priklopil, anm.) eigen beslissing om voor de trein te springen. met de moeder van Wolfgang hem ik medelijden. ik kan me in de huidige situatie verplaatsen en meeleven. ik en wij twee denken aan hem. Ik wil alle mensen bedanken die aan mij gedacht hebben. laat me AUB de eerste tijd met rust. Dr Friedrich zal het met deze verklaring verklaren. veel mensen bekommeren zich om mij. geef me de tijd tot ik zelf naar buiten treden kan met mijn verhaal.
. .
Ze zag dus meerere mensen begrijp ik
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:28:47 #106
151582 A_L_N_F
pi_41275573
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ze zag dus meerere mensen begrijp ik
het kan ook zijn dat ze altijd voor vrienden en familie verborgen is gehouden...maar dat ze van horen praten wel wist wie familie of vriend van haar ontvoerder was...
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 23:29:59 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_41275626
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:28 schreef A_L_N_F het volgende:

[..]

het kan ook zijn dat ze altijd voor vrienden en familie verborgen is gehouden...maar dat ze van horen praten wel wist wie familie of vriend van haar ontvoerder was...
Zo komt het iig niet bij mij over..
pi_41283902
Hat gaat hier om een klein meisje wat met 10 jaar wordt opgesloten door een wereld vreemde man.
dagen , maanden , jaren.

In al die tijd gebeurt er heel erg veel. De aanvankelijke angst zal hebben geweken voor resignatie en die weer voor acceptatie.

Hier kan weer een soort vervreemding van de ouders hebben plaats gevonden.

al met al een uiterst verwarrend situatie voor een jong mens.

Dat zij nu in vrijheid lang nodig heeft om zichzelf en haar familie weer te vinden , darvoor moet je geen psychiater zijn om te begrijpen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:59:35 #109
3542 Gia
User under construction
pi_41284300
Ze schijnt het stockholm-syndroom te hebben. Zie frontpage.

Kan me wel voorstellen dat ze effe met rust gelaten wil worden. Het liefst wil ze gewoon ongemerkt haar leven oppakken, zonder media aan haar kop. Maar ja, het is toch ook wel bijzonder wat ze heeft meegemaakt.
pi_41284427
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zo komt het iig niet bij mij over..
Ze kan ook medelijden hebben met die moeder omdat die van niks wist waar haar zoon mee bezig was, en dit pas te horen kreeg toen ie net voor die trein was gesprongen...
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:33:56 #111
151582 A_L_N_F
pi_41284975
ik ben toch heel erg nieuwschierig hoe ze eruit ziet na zo'n gebeurtenis. en dan vooral haar blik/ogen aangezien die de spiegels van de ziel zijn zoals gezegd word.
pi_41285216
Het lijkt me meer dan logisch om moeders ook even op te pakken.

Of misschien is ze nog ergens bang voor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41285224
Iemand er al aangedacht dat ze een slecht geweten heeft?
Kjk dat meisje heft meekregen dat haar vader telkens weer de media opzocht om het verdwijnen van zijn dochter warm te houden.

Die vent heeft echt alles mogenlijk gedaan. In Oostenrijk kende iedereen hem.

Dat meisje mocht tv kijken en krantenlezen , dus wist ze dat hij dat allemaal voor haar deed.

na een paar jaar was ze zo zacht gekookt dat ze meeging boodschapen doen , en niemand liet weten wie ze was. Ik ben ervan overtuigd dat ze een heel erg slecht geweten. Ze is natuurlijk volledig onschuldig want dat is nu eenmaal zo , bij Stockholm-syndroom patienten, maar ze is natuurlijk niet blin den ook niet dom.
pi_41285404
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:43 schreef CANARIS het volgende:
Iemand er al aangedacht dat ze een slecht geweten heeft?
Kjk dat meisje heft meekregen dat haar vader telkens weer de media opzocht om het verdwijnen van zijn dochter warm te houden.

Die vent heeft echt alles mogenlijk gedaan. In Oostenrijk kende iedereen hem.

Dat meisje mocht tv kijken en krantenlezen , dus wist ze dat hij dat allemaal voor haar deed.

na een paar jaar was ze zo zacht gekookt dat ze meeging boodschapen doen , en niemand liet weten wie ze was. Ik ben ervan overtuigd dat ze een heel erg slecht geweten. Ze is natuurlijk volledig onschuldig want dat is nu eenmaal zo , bij Stockholm-syndroom patienten, maar ze is natuurlijk niet blin den ook niet dom.
Ik zou zeggen, lees het girl in a box verhaal zoals hier eerder is gepost, dan vind ik dit geval nog meevallen. Dat slachtoffer ging zelfs bij haar familie op zoek, zij niks, om vervolgens weer terug te keren naar gevangenschap. Vind ik dit geval zelfs nog wel meevallen, maar dat er sprake is van het Stockholmsyndroom dat lijkt me zelfs voor ons, amateurpsychologen op Fok! wel duidelijk.
pi_41285493
Tien van je beste jaren afgepakt...
pi_41285765
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 10:54 schreef BlaineDeMono het volgende:
Tien van je beste jaren afgepakt...
8
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:08:28 #117
78780 deedeetee
pi_41285845
Ik vraag me af waarom ze -als ze idd vaker buiten kwam- niet eerder iets heeft ondernomen
Waarom juist nu ? Had ze soms ruzie ergens over met die man ? En heeft ze op deze manier wraak willen nemn ?
pi_41285942
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:04 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

8
nog triest!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:14:42 #119
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41286004
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:08 schreef deedeetee het volgende:
Ik vraag me af waarom ze -als ze idd vaker buiten kwam- niet eerder iets heeft ondernomen
Waarom juist nu ? Had ze soms ruzie ergens over met die man ? En heeft ze op deze manier wraak willen nemn ?
ik denk dat ze misschien wel zo gehersenspoeld was door die kerel dat ze het eerder misschien wel niet durfde...weten wij veel wat hij haar allemaal wijsgemaakt heeft.

Misschien dacht ze wel dat er sluipschutters op de loer lagen om haar neer te schieten als ze niet volgens afspraak zou handelen. Of dat haar familie iets zou worden aangedaan, ik noem maar wat.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:36:38 #120
78780 deedeetee
pi_41286624
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:14 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik denk dat ze misschien wel zo gehersenspoeld was door die kerel dat ze het eerder misschien wel niet durfde...weten wij veel wat hij haar allemaal wijsgemaakt heeft.
Da's waar.
quote:
Misschien dacht ze wel dat er sluipschutters op de loer lagen om haar neer te schieten als ze niet volgens afspraak zou handelen. Of dat haar familie iets zou worden aangedaan, ik noem maar wat.
Dat lijkt me niet waarschijnlijk.Ze toont niet echt interesse in haar familie, maaja de laatste 8 jaar heft ze niet direct iets geleerd over sociaal gedrag....
Ik denk dat er gewoon een * reden * was waarom ze juist nú de benen heeft genomen, maar wat die reden is zullen we wel nooit te weten te komen.
pi_41287011
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 15:38 schreef Barcelona het volgende:

[..]

Er waren een paar duizend mensen met een witte bestelbus die allemaal ondervraagd zijn.
Uiteraard, maar als ie nou in paniek was geraakt tijdens het 'interview' en was weggerend of iets dergelijks ( ) dan was dat meisje niet 10 jaar van haar leven kwijt.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_41287053
Ze maken hun slachtoffers van alles wijs, dat soort nutcases. Iemand van die leeftijd is daar al helemaal gevoelig voor.
pi_41288366
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:55 schreef Barcelona het volgende:
Dat kun je helaas zo niet zeggen. Je hebt ook bijvoorbeeld vrouwen die al jarenlang thuis door hun man mishandeld worden, maar naar buiten toe sterk en zelfverzekerd overkomen. Dat is vaak alleen maar een pose voor de buitenwereld en zichzelf. Veel mensen kennen wel iemand met wie het prima leek te gaan, en die dan plotseling (zwaar) overspannen bleek te zijn.

Ze heeft in ieder geval in een bizarre en extreme situatie gezeten tijdens jaren dat dat extra diepe sporen nalaat. Als je die situatie probeert recht te praten met het argument dat je anders misschien slechte vrienden had kunnen krijgen, terwijl je nota bene als kind ontvoerd bent door een gestoorde volwassene die je gevangen hield en je misbruikte... Wat versta je dan nog onder 'slechte vrienden' hebben? Dan is er wel iets ernstig mis met je manier van denken. Wat onder de omstandigheden vrij begrijpelijk is overigens.

Voor de rest valt op dat de meest voor de hand liggende emoties bij haar schijnen te ontbreken op dit moment: verdriet en woede. Dat is niet een erg goed teken.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:41:26 #124
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41288609
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:33 schreef watchers het volgende:

[..]

....
Als je die situatie probeert recht te praten met het argument dat je anders misschien slechte vrienden had kunnen krijgen, terwijl je nota bene als kind ontvoerd bent door een gestoorde volwassene die je gevangen hield en je misbruikte... Wat versta je dan nog onder 'slechte vrienden' hebben? Dan is er wel iets ernstig mis met je manier van denken. Wat onder de omstandigheden vrij begrijpelijk is overigens.
.....
Misschien waren dat wel zijn argumenten die hij gebruikte om naar haar toe goed te praten dat hij haar gevangen hield?
pi_41288688
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:36 schreef deedeetee het volgende:
Dat lijkt me niet waarschijnlijk.Ze toont niet echt interesse in haar familie, maaja de laatste 8 jaar heft ze niet direct iets geleerd over sociaal gedrag....
Ik denk dat er gewoon een * reden * was waarom ze juist nú de benen heeft genomen, maar wat die reden is zullen we wel nooit te weten te komen.
Het kan zijn dat hij geprobeerd heeft haar wijs te maken dat haar ouders niets meer met haar te maken wilden hebben, haar in de steek hadden gelaten, iets dergelijks. Afsnijden van andere contacten zodat de afhankelijkheid volledig wordt, is wel typerend voor dit soort manipulators. Het is ook een beproefde techniek bij veel sektes bijvoorbeeld.

Je ziet dan ook dat het lang kan duren voordat de band met familie weer hersteld wordt. Of zelfs dat dat niet meer lukt.
pi_41288825
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 12:41 schreef Marietje_34 het volgende:
Misschien waren dat wel zijn argumenten die hij gebruikte om naar haar toe goed te praten dat hij haar gevangen hield?
Zo klinkt het mij ook in de oren. Het klinkt -net als dat rokenargument- allemaal te gemaakt voor een 18-jarige. Het is eerder het argument dat een overmatig strenge vader zou gebruiken om een kind van de straat en onder zijn controle te houden.
pi_41289008
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:14 schreef Marietje_34 het volgende:

Moeilijk te zeggen wat hij haar precies heeft wijsgemaakt natuurlijk, maar ik las wel dat hij aan buren op een nogal agressieve toon had laten weten dat niemand het in zijn hoofd moest halen zijn terrein te betreden. Foto's lieten ook een soort fort zien, met hoge schuttingen en prikkeldraad. Handig om zowel mensen binnen als buiten te houden.
pi_41319185
quote:
Zoektocht naar geheime kelders in Kampusch-zaak

Uitgegeven: 30 augustus 2006 10:18
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2006 10:20
AMSTERDAM - De Oostenrijkse politie heeft dinsdag opnieuw onderzoek gedaan in het huis waar Natascha Kampusch acht jaar lang gevangen heeft gezeten. De politie zocht naar nog meer geheime ruimtes in het huis van Wolfgang Priklopil, de man die Kampusch acht jaar lang gevangen hield.

De politie sluit niet uit dat er meer geheime kamers zijn in het huis van Priklopil. Het huis klopt niet met de bouwplannen van Priklopils villa in Strasshof. Ook wil de politie alle mogelijke bewijsstukken verzamelen. Het onderzoek gaat waarschijnlijk nog dagen in beslag nemen.

Er zijn momenteel geen aanwijzingen dat de 44-jarige Priklopil ook nog bij andere ontvoeringszaken betrokken is geweest. Het DNA van Priklopil komt niet overeen met het materiaal dat is gevonden bij andere ontvoeringszaken.

Bezittingen

De inmiddels 18-jarige Kampusch heeft een advocaat in de arm genomen. Deze advocaat, Günter Harrich, zal haar gaan helpen een redelijk normaal leven op te bouwen. Harrich zal proberen het huis van Priklopil voor Kampusch op te eisen. Het is ook mogelijk dat andere bezittingen van de man het eigendom van Kampusch gaan worden, bijvoorbeeld zijn auto's.

Ook moet worden uitgezocht met welke financiële middelen Kampusch voorlopig vooruit kan. Volgens persbureau APA kan Kampusch als ontvoeringsslachtoffer op meer dan 600.000 euro van de staat rekenen. Harrich heeft ook een fonds voor Kampusch opgericht, zodat mensen geld kunnen storten.

Interviews

Inmiddels zijn al zo'n zeventig aanvragen voor interviews binnengestroomd. Sommige media bieden tienduizenden euro's voor een vraaggesprek of foto. Tot nu toe heeft Kampusch alle aanvragen afgewezen. Maandag vroeg ze de media haar met rust te laten en haar de tijd te geven.

Volgens haar advocaat wil Kampusch snel aan een opleiding beginnen. Ze zou zich vooral bezighouden met schrijven, lezen, schilderen en praten. Een jurist beschreef Natascha als een 'zachtaardige, vriendelijke, intelligente vrouw'.

Ouders

Met haar ouders heeft Kampusch intussen nog geen nieuw direct contact. De ouders van Natascha beklaagden zich zondag nog in een Oostenrijkse krant over het feit dat zij hun dochter na een korte ontmoeting niet meer hebben gezien. Zij weten ook niet waar hun dochter zich bevindt.

Vorige week ontsnapte Kampusch na acht jaar lang gevangen te hebben gezeten aan haar ontvoerder. Priklopil pleegde kort na de ontsnapping van Kampusch zelfmoord.
Nu.nl
pi_41321160
Jongens er is onder tussen al meer dan een miljoen euro over de rug van de meisje door de media verdiend, hoeveel van dat geld gaat er naar dat meisje?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41321345
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:39 schreef JohnDope het volgende:
Jongens er is onder tussen al meer dan een miljoen euro over de rug van de meisje door de media verdiend, hoeveel van dat geld gaat er naar dat meisje?
Volgens mij is "geld" niet het belangrijkste wat ze op dit moment nodig heeft.
pi_41321528
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

je moet haar niet meteen afschrijven, het kan heus nog wel goed komen in haar verdere jaren.
Ik vind wel dat ze een (groot) startkapitaal moet krijgen, want geld maakt niet gelukkig, maar het maakt wel een hele hoop goed(je vergeet dingen sneller (tijdelijk) om dat je afgeleid bent door luxe), dus een gironummertje opengooien kan geen kwaad dunkt mij.
...

Juist een gebrek aan geld en er voor moeten werken leidt je meer af.
pi_41321612
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:43 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Volgens mij is "geld" niet het belangrijkste wat ze op dit moment nodig heeft.
NEE!!

Maar wanneer de media miljoenen verdient met dat dramatische verhaal over dat meisje, dan vind ik ook dat de media eerlijk moet zijn en haarzoveel geld moet geven dat ze de rest van haar leven alleen nog maar dingen hoeft te doen waar zij zin in heeft.

Het is te afschuwelijk voor woorden, het verhaal wordt gewoon als complete sensatie gebracht aan ons kijkbuis mensen.
Die media kan het lot van dat meisje geen ene moer schelen, als ze maar geld kunnen verdienen ten koste van alles.
pi_41321618
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:55 schreef JohnDope het volgende:
In principe kan de vader van dat meisje de moeder van de dader ook op 1 of andere manier verantwoordelijk stellen, zij heeft tenlostte dat monster op de wereld gezet.
Écht. Smakeloos om hier in dit topic te baggeren.
pi_41321688
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:51 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Écht. Smakeloos om hier in dit topic te baggeren.
Het is toch gewoon de keiharde waarheid of wil jij dat soms ontkennen

Het is gewoon afschuwelijk hoe de media met haar om gaat.
pi_41321764
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

NEE!!

Maar wanneer de media miljoenen verdient met dat dramatische verhaal over dat meisje, dan vind ik ook dat de media eerlijk moet zijn en haarzoveel geld moet geven dat ze de rest van haar leven alleen nog maar dingen hoeft te doen waar zij zin in heeft.
Ja ja. Zo veel geld geven dat ze helemaal niks meer zelf hoeft te doen. Dat ze zich als een kasplantje op haar kamer opsluit omdat alles toch al voor haar geregeld wordt.

quote:
Het is te afschuwelijk voor woorden, het verhaal wordt gewoon als complete sensatie gebracht aan ons kijkbuis mensen.
Die media kan het lot van dat meisje geen ene moer schelen, als ze maar geld kunnen verdienen ten koste van alles.
Tja. Daar is weinig aan te doen.
pi_41321819
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is toch gewoon de keiharde waarheid of wil jij dat soms ontkennen
Ja.

De moeder van Hitler schijnt een hele lieve vrouw geweest te zijn.
quote:
Het is gewoon afschuwelijk hoe de media met haar om gaat.
Wat heeft dat met die andere post te maken?
pi_41321867
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:56 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja ja. Zo veel geld geven dat ze helemaal niks meer zelf hoeft te doen. Dat ze zich als een kasplantje op haar kamer opsluit omdat alles toch al voor haar geregeld wordt.

[..]

Tja. Daar is weinig aan te doen.
Nee ze gaat heus nite als een kasplantje leven, dat bepaalt ze zelf, maar wat ik net al zei;
Wanneer je luxe hebt dan ben je afgeleid door luxe en vergeet je vaker even je problemen
Als ze lekker wilt gaan werken 5 dagen in de week, dan gaat ze werken, wil ze relaxen gaat ze relaxen.

En misschien is daar weinig aan te doen, maar ik bedoel als je menselijk bent dan laat je haar of met rust of je maakt een bescheiden reportage en zorgt dat dat meisje er aan mee verdient.

Ik vind het gewoon onmenselijk dat er nu veel mensen rijk worden die niet rijk zouden moeten worden en het slachtoffer verdient niks en wordt enkel gestalkt.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:02:25 #138
78780 deedeetee
pi_41321915
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 11:48 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

...

Juist een gebrek aan geld en er voor moeten werken leidt je meer af.
Psies van een hoop geld gaat ze echt niet normaler van worden hoor, integendeel dat kon wel 'ns meer kwaad als goed doen. Ze moet haar schouders er onder zetten en niet lekker gaan luiwammesen en gekke dingen doen want * 't geld kan toch niet op en ik ben al zooooo zielig.... *

Na wat ik tot nu toe gehoord heb moet ik zeggen dat ik dan toch meer respect heb voor Sabine Dardenne
pi_41321950
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Psies van een hoop geld gaat ze echt niet normaler van worden hoor, integendeel dat kon wel 'ns meer kwaad als goed doen. Ze moet haar schouders er onder zetten en niet lekker gaan luiwammesen en gekke dingen doen want * 't geld kan toch niet op en ik ben al zooooo zielig.... *

Na wat ik tot nu toe gehoord heb moet ik zeggen dat ik dan toch meer respect heb voor Sabine Dardenne
Het gaat mij om het principe, de ratten van de media worden superrijk door dit drama en dit meisje blijft arm en gestalked achter.

En ik weet dat je door luxe je problemen sneller vergeet.
pi_41321983
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee ze gaat heus nite als een kasplantje leven, dat bepaalt ze zelf, maar wat ik net al zei;
Wanneer je luxe hebt dan ben je afgeleid door luxe en vergeet je vaker even je problemen
Als ze lekker wilt gaan werken 5 dagen in de week, dan gaat ze werken, wil ze relaxen gaat ze relaxen.
Ja. Het leven maakt dan niks meer uit. Het enige probleem waar ze zich op kan navelstaren is dan haar vroegere ontvoering. Juist door dagelijkse problemen kun je zo'n trauma beter verwerken.

Zou jij een leven willen waar je op handen gedragen werd?
quote:
En misschien is daar weinig aan te doen, maar ik bedoel als je menselijk bent dan laat je haar of met rust of je maakt een bescheiden reportage en zorgt dat dat meisje er aan mee verdient.

Ik vind het gewoon onmenselijk dat er nu veel mensen rijk worden die niet rijk zouden moeten worden en het slachtoffer verdient niks en wordt enkel gestalkt.

Ik weet precies hoe je in dit soort situaties met de media moet om gaan.
Jij hebt er nu toch ook over? Allemaal oplossingen van haar "geld geven" terwijl je het hele meisje geeneens kent.
pi_41322041
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:04 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ja. Het leven maakt dan niks meer uit. Het enige probleem waar ze zich op kan navelstaren is dan haar vroegere ontvoering. Juist door dagelijkse problemen kun je zo'n trauma beter verwerken.

Zou jij een leven willen waar je op handen gedragen werd?
[..]

Jij hebt er nu toch ook over? Allemaal oplossingen van haar "geld geven" terwijl je het hele meisje geeneens kent.
Kom op zeg, als de beste jaren van je leven zijn afgenomen (en vraag niet op wat voor manier, dat is met geen geldbedrag goed te maken.) dan vind ik dat je de mogelijkheid moet hebben dat je de rest van je leven kan relaxen.
pi_41322056
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het gaat mij om het principe, de ratten van de media worden superrijk door dit drama en dit meisje blijft arm en gestalked achter.
Is dat ooit anders geweest dan?
quote:
En ik weet dat je door luxe je problemen sneller vergeet.
Ik niet. Ik snap niet hoe je door in een jacuzzi zitten van je trauma's afkomt.
pi_41322090
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kom op zeg, als de beste jaren van je zijn afgenomen (en vraag niet op wat voor manier) dan vind ik dat je de mogelijkheid moet hebben dat je de rest van je leven kan relaxen.
Ik niet. Juist wanneer je zo lang in een kelder hebt gezeten, vind ik dat iemand de rest van z'n leven een zo normaal mogelijk leven moet leiden.
pi_41322121
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:06 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ik niet. Ik snap niet hoe je door in een jacuzzi zitten van je trauma's afkomt.
Omdat jij je niet kan inleven in andere personen en jacuzzi is bekrompen. je kan veel leukere dingen met geld doen natuurlijk uhuh.
pi_41322143
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:08 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ik niet. Juist wanneer je zo lang in een kelder hebt gezeten, vind ik dat iemand de rest van z'n leven een zo normaal mogelijk leven moet leiden.
Dat zeg ik: gebrek aan inlevingsvermogen. Met jou ben ik denk ik wel klaar nu, ga jij maar bij de media werken
pi_41322161
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Omdat jij je niet kan inleven in andere personen en jacuzzi is bekrompen. je kan veel leukere dingen met geld doen natuurlijk uhuh.

tuurlijk, meneer bush.
pi_41322188
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zeg ik: gebrek aan inlevingsvermogen. Met jou ben ik denk ik wel klaar nu, ga jij maar bij de media werken
Ga jij maar bij Wilders of Marijnissen werken.

Met je populistische kortetermijnoplossingen.
pi_41322195
Als je na z'on escapade ook nog eens hard moet werken dan wordt je.

1. Afgeleid
2. Gestressd

Ik gok het laatste.

Maar zoals ik al eerder in dit topic poste, als ik haar was zou ik een nieuwe identiteit aannemen en een nieuw leven beginnen.
pi_41322332
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:11 schreef Scheepschroef het volgende:
Als je na z'on escapade ook nog eens hard moet werken dan wordt je.

1. Afgeleid
2. Gestressd

Ik gok het laatste.

Maar zoals ik al eerder in dit topic poste, als ik haar was zou ik een nieuwe identiteit aannemen en een nieuw leven beginnen.
Ik heb het niet over hard werken, ik heb het over "normaal" werken op de langere termijn, als doelstelling voor hulpverleners om naar toe te werken in haar verdere leven.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:25:16 #150
78780 deedeetee
pi_41322643
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kom op zeg, als de beste jaren van je leven zijn afgenomen (en vraag niet op wat voor manier, dat is met geen geldbedrag goed te maken.) dan vind ik dat je de mogelijkheid moet hebben dat je de rest van je leven kan relaxen.
Hoezo zijn dit de beste jaren van je leven ?? Dat is de grootste onzin. Als ze 80 is mag ze terug kijken op haar leven en zelf beslissen wat zij de beste jaren vond.
Het zijn gewoon 8 jaren waarin ze de noodzakelijk scholing gemist heeft. Niet is voorbereid om zichzelf te gaan redden in de maatschappij. Dat is allemaal best in te halen hoor. Maar daar moet ze wel hard aan gaan werken. Een hele hoop geld zou dat proces wel eens tegen kunnen houden.
pi_41323327
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoezo zijn dit de beste jaren van je leven ?? Dat is de grootste onzin. Als ze 80 is mag ze terug kijken op haar leven en zelf beslissen wat zij de beste jaren vond.
Het zijn gewoon 8 jaren waarin ze de noodzakelijk scholing gemist heeft. Niet is voorbereid om zichzelf te gaan redden in de maatschappij. Dat is allemaal best in te halen hoor. Maar daar moet ze wel hard aan gaan werken. Een hele hoop geld zou dat proces wel eens tegen kunnen houden.
Helaas heb je je leeftijd niet ingevuld, dus misschien is mijn reactie zinloos:

Maar ik vond me 10de tot mijn 18de inderdaad een hele goeie tijd veel geleerd(voor geen geld zou ik die niet meegemaakt willen hebben), veel vrienden gemaakt (die ik nogsteeds heb).
En genoeg dingen zijn niet in te halen hoor Misschien als je later ooit kinderen hebt dat je je bezig gaat houden met die dingen die je als kind doet tussen je 10de en 18ste(maar dan is de 'echte' lol er ook al af).
Ik had misschien rond die tijd netzoveel school gemist als zij, maar wat ik buiten in de maatschappij heb geleerd dat leren ze je op geen 1 school. En dat heeft zij dus ook gemist.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 12:56:20 #152
78780 deedeetee
pi_41323692
Tuurlijk heeeft ze veel gemist, dat bestrijd ik niet. Maar lang niet iedereen ervaart de tienerjaren als * de beste van het leven * Het lijkt me van belang dat ze zo snel mogelijk weer deel gaat uitmaken van de maatschappij en dus ook het gewone leven. Daar hoort naar school gaan en een baantje erbij óók bij. Niet lekker ergens wegkruipen en alles kunnen kopen wat je wilt. Dat lijkt me juist in haar geval niet zo gezond.
Ze is 8 jaar de belangrijkste persoon in 't leven van een ander geweest. Dat is dus niet gezond.
Ze heeft niet geleerd om zich aan verschillende situaties waarbij meer andere mensen betrokken zijn aan te passen. Ze is veel te veel op zich geweest en heeft veel te veel tijd met alleen maar zichzelf door gebracht.
Gelukkig is ze nog niet volwassen en heeft nog wat tijd om de verloren tijd in te halen.Met schrijven en schilderen denk ik niet zo veel ervaring op doet. Daarmee duikt ze alleen terug in het geïsoleerde leven dat ze 8 jaar geleefd heeft.
Ik zou zeggen : ff tijd om de ergste zaakjes te ordenen en dan... Hoppa het volle leven in !
pi_41323993
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 12:56 schreef deedeetee het volgende:
Tuurlijk heeeft ze veel gemist, dat bestrijd ik niet. Maar lang niet iedereen ervaart de tienerjaren als * de beste van het leven * Het lijkt me van belang dat ze zo snel mogelijk weer deel gaat uitmaken van de maatschappij en dus ook het gewone leven. Daar hoort naar school gaan en een baantje erbij óók bij. Niet lekker ergens wegkruipen en alles kunnen kopen wat je wilt. Dat lijkt me juist in haar geval niet zo gezond.
Ze is 8 jaar de belangrijkste persoon in 't leven van een ander geweest. Dat is dus niet gezond.
Ze heeft niet geleerd om zich aan verschillende situaties waarbij meer andere mensen betrokken zijn aan te passen. Ze is veel te veel op zich geweest en heeft veel te veel tijd met alleen maar zichzelf door gebracht.
Gelukkig is ze nog niet volwassen en heeft nog wat tijd om de verloren tijd in te halen.Met schrijven en schilderen denk ik niet zo veel ervaring op doet. Daarmee duikt ze alleen terug in het geïsoleerde leven dat ze 8 jaar geleefd heeft.
Ik zou zeggen : ff tijd om de ergste zaakjes te ordenen en dan... Hoppa het volle leven in !
Ik ben benieuwd hoe snel "hoppa" jij er weer even boven opkomt wanneer jou iets 'echts' gruwelijks is overkomen.

Omdat de media het als een circus brengt, dan lijkt het misschien wel mee te vallen allemaal, maar het is echt schokkend wat hier gebeurd is.
pi_41324064
quote:
AMSTERDAM - De Oostenrijkse politie heeft dinsdag opnieuw onderzoek gedaan in het huis waar Natascha Kampusch acht jaar lang gevangen heeft gezeten. De politie zocht naar nog meer geheime ruimtes in het huis van Wolfgang Priklopil, de man die Kampusch acht jaar lang gevangen hield.

De politie sluit niet uit dat er meer geheime kamers zijn in het huis van Priklopil. Het huis klopt niet met de bouwplannen van Priklopils villa in Strasshof. Ook wil de politie alle mogelijke bewijsstukken verzamelen. Het onderzoek gaat waarschijnlijk nog dagen in beslag nemen.
Mag hopen dat dit een standaardprocedure is en niet dat er aanwijzingen zijn voor nog meer ellende. Of had Natascha meer ruimten tot haar beschikking, dat kan ook nog. Al met al vind ik het een drama van de eerste orde, voor zowel haarzelf alswel haar ouders. Ik ben nu niet nieuwsgierig naar allerlei 'leken'-observaties. Over een jaar of zo zal het misschien meer duidelijk worden wat er zich heeft afgespeeld en de gevolgen voor alle betrokkenen. Hopelijk krijgen ze daar ook de tijd en ruimte voor.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:17:30 #155
78780 deedeetee
pi_41324455
Natuurlijk is het niet gruwelijk, ze is niet al die tijd gemarteld ofzo. Ze is gevangen gehouden, dat is beroerd genoeg, maar het schiet niet op om er een nog groter drama van te maken.

Tenslotte is ze nu vrij, ze kan nu zelf besluiten hoe verder te gaan. Ze krijgt zo te horen alle hulp die ze maar kan wensen. Dat media circus lijkt me vrij akelig maar voor de rest is 't wat mij bertreft : Uithuilen en opnieuw beginnen.
Er zijn een heleboel mensen die nare dingen mee maken en die krijgen lang niet allemaal zoveel hulp, steun en aandacht om van geld nog maar helemaal niet te spreken.

Ik denk dat het mss wel veel beter voor het meisje zou zijn als ze niet zoveel aandacht had gekregen.......

ow en ik best rottige ervaringen gehad en weet dus uit ervaring dat je gewoon vérder moet
pi_41324643
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:17 schreef deedeetee het volgende:
Natuurlijk is het niet gruwelijk, ze is niet al die tijd gemarteld ofzo. Ze is gevangen gehouden, dat is beroerd genoeg, maar het schiet niet op om er een nog groter drama van te maken.

Tenslotte is ze nu vrij, ze kan nu zelf besluiten hoe verder te gaan. Ze krijgt zo te horen alle hulp die ze maar kan wensen. Dat media circus lijkt me vrij akelig maar voor de rest is 't wat mij bertreft : Uithuilen en opnieuw beginnen.
Er zijn een heleboel mensen die nare dingen mee maken en die krijgen lang niet allemaal zoveel hulp, steun en aandacht om van geld nog maar helemaal niet te spreken.

Ik denk dat het mss wel veel beter voor het meisje zou zijn als ze niet zoveel aandacht had gekregen.......

ow en ik best rottige ervaringen gehad en weet dus uit ervaring dat je gewoon vérder moet
ben ik helemaal met je eens we hebben allemaal nare dingen meegemaakt, maar dit is gewoon te afschuwelijk.
En "ze is niet gemarteld" dat weten we nog niet en dan nog, al was ze niet gemarteld dan maakt het zeker allemaal niet meer uit?
ze is wel misbruikt en 8 jaar tegen haar wil vast gehouden en 8 jaar lang psychisch kapot gemaakt.
pi_41324796
quote:

je bagatelliseert het nu wel heel erg, hoor
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_41324824
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:26 schreef milagro het volgende:

[..]

je bagatelliseert het nu wel heel erg, hoor
Hoe oud zou dat kind zijn dan? Ik hoop voor haar dat ze een puber is, want anders is zij echt een psychisch-drama.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 14:33:04 #159
78780 deedeetee
pi_41327115
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Hoe oud zou dat kind zijn dan? Ik hoop voor haar dat ze een puber is, want anders is zij echt een psychisch-drama.
Als je mij bedoeld met * dat kind * heb ik slecht nieuws voor je. Ik heb kinderen die ouder zijn als het bewuste meisje nu is. Ik heb meer erge dingen gezien en meer erge verhalen gehoort, onder andere van mensen die in concentratie kampen hebben gezeten. Meisjes die onder jarenlange verbale en seksuele terreur moesten (over)leven......

Het is erg wat haar is overkomen, maar er zijn IMO wel ergere dingen. Zij krijgt alle hulp en steun die ze zich maar kan wensen.
Zonder meer kennis over wat er nu precies is gebeurt is het sowieso niet goed te beoordelen hóe erg het was. De zaak dramatiseren en opblazen zal haar écht niet helpen. Ze zal zich dan een nog groter slachtoffer voelen, dat lijkt me niet de juiste manier om het verleden te verwerken.

ff gekeken hoe oud jij bent, geboren 1979, da's een hele leeftijd, kom over 30 jaar maar terug, eens kijken hoe je er dan over denkt.
pi_41328484
I rest my case.....
pi_41328728
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 13:27 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij zo'n moraalridder was?

Mensen uitschelden <sentimentmodus>"over de rug van het meisje"</sentimentmodus> mag wel?
pi_41328812
quote:
Natuurlijk is het niet gruwelijk,
Nou ...
pi_41328817
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:18 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij zo'n moraalridder was?

Mensen uitschelden <sentimentmodus>"over de rug van het meisje"</sentimentmodus> mag wel?
ik scheld niemand uit. Ik constateer wat.
pi_41328901
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik scheld niemand uit. Ik constateer wat.
Right.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 15:44:18 #165
78780 deedeetee
pi_41329730
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:21 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Nou ...
Tsja, ik moet toegeven dat ik haar houding tegenover haar ouders niet kan waarderen. Eerst je dochter kwijtraken op zo'n vreselijke manier en dan na 8 lange jaren van onzekerheid de eindelijk horen dat ze nog leeft. En dan wil ze niks met je maken hebben, dan ben je opeens niet goed genoeg
Daar kan ik nu wel met zekerheid van zeggen dat het me gruwlijk lijkt. Van wat het meisje is overkomen niet, tot ik meer hoor over wat haar is overkomen en me dat van gedachten doet veranderen.
pi_41329893
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Tsja, ik moet toegeven dat ik haar houding tegenover haar ouders niet kan waarderen. Eerst je dochter kwijtraken op zo'n vreselijke manier en dan na 8 lange jaren van onzekerheid de eindelijk horen dat ze nog leeft. En dan wil ze niks met je maken hebben, dan ben je opeens niet goed genoeg
Daar kan ik nu wel met zekerheid van zeggen dat het me gruwlijk lijkt.
Dat ben ik met je eens ik vind dat ook een vaag verhaal. Het punt is dat het allemaal verhalen zijn. En dat we maar 1 ding zeker weten en dat is dat ze 8 jaar ontvoerd is geweest en is misbruikt.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 16:21:22 #167
78780 deedeetee
pi_41330940
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens ik vind dat ook een vaag verhaal. Het punt is dat het allemaal verhalen zijn. En dat we maar 1 ding zeker weten en dat is dat ze 8 jaar ontvoerd is geweest en is misbruikt.
Dat overkomt veel meer kinderen alleen worden die meestal niet onder de grond opgesloten.
Ik heb gehoord over een jongen die als kind werd ontvoert (6-8 jaar oud) en te horen kreeg dat zijn ouders hem niet meer wilden omdat hij te lastig was. Hij werd seksueel ge/misbruikt door de ontvoerder en zijn vriendin en wellicht ook door anderen. Toen hij in de tienerjaren kwam (niet meer interessant voor een pedo)ontvoerde die vent een ander klein jongetje. Toen viel de munt bij die knul en hij liep weg met dat jochie en liep een politie bureau binnen.
Hij werd weer netjes naar huis gebracht en zijn pa ging over zijn nek bij de gedachte wat zijn zoon allemaal met * kerels had uitgespookt *. en vond dat de jongen zich meer had moeten verzetten en eerder had moeten weglopen. ????
Ik heb niet de indruk dat er al te veel hulpverlening aan te pas kwam en geld óók niet. Die knul heeft gewoon zijn school afgemaakt en is gaan werken.

De ouders van dit meisje zijn door een hel te gaan en ik vrees dat ze nu wéér in een hel zijn beland....
Ik hoop dat ik me vergis, tenslotte weten we eigenlijk maar weinig over wat er werkelijk speelt op dit moment ,maar de info die tot nu toe naar buiten is gebracht klinkt niet gunstig voor de ouders. Tenslotte zijn de ouders nét zo goed het slachtoffer van de ontvoerder geweest en hoeveel hulpverleners staan hen nu bij ? En zou dat echt helpen als blijkt dat ze voor de 2e keer hun dochter zijn kwijtgeraakt ?
pi_41338334
Ze wil het huis waar ze jarenlang is vastgehouden en seksueel is misbruikt kopen.
quote:
Kidnap girl wants house

A LEGAL bid by kidnap victim Natascha Kampusch to take possession of her captor’s house was being seen last night as an extraordinary attempt to cling on to her past.

The £120,000 home contains the lair in which she was held as a sex slave for eight years by monster Wolfgang Priklopil.

Experts saw the 18-year-old’s move as more evidence that she formed an emotional bond with Priklopil — and possibly even LOVED him.

Her lawyer admitted she would NOT sell the house if she won ownership of it.

And he could NOT rule out the possibility she would return to visit the grim cellar that was her prison.
volledig artikel
  woensdag 30 augustus 2006 @ 20:53:07 #169
78780 deedeetee
pi_41339258
Als ik dat zo lees bekruipt me de gedachte dat het niet goed is om maar te blijven hameren op de * beestachtigheid * van de man, die zij wrs toch heel anders ziet. Ze zal zelf moeten beslissen hoeveel kwaad hij haar gedaan heeft, dat kan een ander niet voor haar doen.
Als ze overgens echt in verwachting is, dan is dat wellicht de reden voor haar vlucht. Ze zal bang geweest zijn om daar te moeten bevallen zonder medische hulp.
Het zou me niks verbazen als ze nu ook nog een schuldgevoel koesterd omdat die man zich voor de trein heeft geworpen.
pi_41340781
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 20:53 schreef deedeetee het volgende:
Als ik dat zo lees bekruipt me de gedachte dat het niet goed is om maar te blijven hameren op de * beestachtigheid * van de man, die zij wrs toch heel anders ziet. Ze zal zelf moeten beslissen hoeveel kwaad hij haar gedaan heeft, dat kan een ander niet voor haar doen.
Als ze overgens echt in verwachting is, dan is dat wellicht de reden voor haar vlucht. Ze zal bang geweest zijn om daar te moeten bevallen zonder medische hulp.
Het zou me niks verbazen als ze nu ook nog een schuldgevoel koesterd omdat die man zich voor de trein heeft geworpen.
Doe alstublieft normaal moeders, psychopaat.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:47:57 #171
78780 deedeetee
pi_41341702
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:24 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Doe alstublieft normaal moeders, psychopaat.
Het gaat er niet om wat jij en ik van die man vinden- ik vind 'm een walgelijk, zielig stukje mens -, maar wat zij van hem vind.
Haar vertellen dat ze stapelgek is om ook maar iets goeds in hem te willen zien omdat het een beest van een vent is zal haar echt niet het zelfvertrouwen geven om de zaak van een andere kant te bekijken en zelf dus de conclusie te trekken dat die vent helemaal -en heel erg- verkeerd bezig is geweest.

Ga jij maar eens wat meer over 't onderwerp lezen vaders......
pi_41342027
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:47 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij en ik van die man vinden- ik vind 'm een walgelijk, zielig stukje mens -, maar wat zij van hem vind.
Haar vertellen dat ze stapelgek is om ook maar iets goeds in hem te willen zien omdat het een beest van een vent is zal haar echt niet het zelfvertrouwen geven om de zaak van een andere kant te bekijken en zelf dus de conclusie te trekken dat die vent helemaal -en heel erg- verkeerd bezig is geweest.

Ga jij maar eens wat meer over 't onderwerp lezen vaders......
Dat meisje weet niet wat ze wil nu en wat ze moet 'vinden'. Ik denk dat de psychiaters && psychologen in de rij staan voor dit unieke 'fenomeen'.

En stapelgek is ze niet omdat ze dat vindt, ze is van jongs af aan constant gemanipuleerd && geindoctrineerd.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:08:13 #173
78780 deedeetee
pi_41342529
psies
pi_41357775
Die ogen.... Ze ziet er echt slecht uit

pi_41358134
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:23 schreef Caro_lientje het volgende:
Die ogen.... Ze ziet er echt slecht uit

[afbeelding]
Is dat haar nu? Of is dat een geschatte foto?
pi_41358567
Dit is de link waar ik de foto van heb. Kan je vraag helaas niet beantwoorden...

http://www.krone.at/index.php?http://wcm.krone.at/krone/S25/kmprog/index.html
pi_41358864
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:32 schreef AntonDingeman het volgende:

[..]

Is dat haar nu? Of is dat een geschatte foto?
dat is een computer modulatie
pi_41359020
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 12:50 schreef CANARIS het volgende:

[..]

dat is een computer modulatie
Precies. Ik vond die ogen al iets té gekunsteld.
pi_41391326
Toch blijkt maar weer, door dat Stockholmsyndroom, dat het helemaal niet raar is als je liefdegevoelens hebt voor de ontvoerder. Ik heb de foto's gezien van Priklopil en het is ook helemaal geen onaantrekkelijke man.

Hij wil tenslotte sex, ik denk dat als ik ontvoerd was, ik ook toe zou geven aan zijn liefde/sex gevoelens. Why not?

Het is eigenlijk ergens heel charmant en verleidelijk wat Priklopil heeft gedaan.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41391815
Dan mag jij me vertellen wat er in godsnaam charmant en verleidelijk is aan wat die vent heeft gedaan. Of je bent ziek in je hoofd, of je maakt een grote grap
  vrijdag 1 september 2006 @ 12:51:16 #181
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_41391900
EEWWW, aantrekkelijk, meen je dat serieus??

Ik vind hem juist heeeel eng, eigenlijk heel onnatuurlijk en ouderwets, alsof uit een hele rare duistere film.
Charmant wat ie heeft gedaan Hmm, dit moet wel een sarcastisch bericht van je zijn geweest toch
getverde-getver
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_41391992
"Natascha volgende week op televisie"

Natascha Kampusch, acht jaar geleden.Natascha Kampusch, de jonge vrouw die acht jaar geleden ontvoerd werd en negen dagen geleden wist te ontsnappen, zal waarschijnlijk volgende week aan de Oostenrijkse televisie ORF haar verhaal vertellen. Dat schrijft de krant 'Oesterreich'.

Op dit moment krijgt de vrouw psychiatrische zorg in een Weens "crisiscentrum", samen met andere jonge mensen. De locatie van het crisiscentrum wordt zorgvuldig geheim gehouden. Kampusch ontvangt geen bezoek, zelfs niet van haar ouders.

300 verzoeken
De achttienjarige jonge vrouw kreeg al 300 verzoeken om interviews. Haar media-adviseur zegt dat veel daarvan van Britse tabloids komen, die astronomische bedragen bieden.

Haar media-adviseur vindt dat er een andere en meer waardige aanpak bestaat. Als haar gezondheid het toelaat, zou Kampusch een interview geven op de ORF-televisie. Dat zou mogelijk woensdag 6 september om 20.15 uur uitgezonden worden, na het belangrijkste journaal.

20 minuten
Ze zou dan voor het eerst haar verhaal doen voor de hele natie. Ze wou dat het interview niet langer dan 20 minuten duurde. ORF zou het wereldwijd kunnen verkopen, met als gevolg dat geen enkel ander televisiestation de kans krijgt haar te interviewen.

Toch waarschuwen psychiaters ervoor dat de jonge vrouw nog altijd lijdt onder trauma's en flashbacks. Ze raden haar aan niet te snel zich bloot te stellen aan het publiek.

Inspiratie in boek?
Volgens psychiater Max Friedrich werd het meisje tijdens haar verblijf van 3.096 dagen in een ondergrondse kamer onderworpen aan de wreedst soort straf en foltering die er bestaat: isolatie. Ze zou het hele gebeuren in ieder geval nooit kunnen vergeten.

De teletekst-dienst van de ORF-televisie liet intussen weten dat de kidnapper inspiratie opdeed in een boek. De novelle 'The Collector' van John Fowles ligt mogelijk aan de basis van de gruwel die Natascha moest doorstaan. (belga) HLN

Zal mij benieuwen welke Nederlandse tv-zender als eerste een bod doet.
pi_41422438
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:59 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Toch blijkt maar weer, door dat Stockholmsyndroom, dat het helemaal niet raar is als je liefdegevoelens hebt voor de ontvoerder. Ik heb de foto's gezien van Priklopil en het is ook helemaal geen onaantrekkelijke man.

Hij wil tenslotte sex, ik denk dat als ik ontvoerd was, ik ook toe zou geven aan zijn liefde/sex gevoelens. Why not?

Het is eigenlijk ergens heel charmant en verleidelijk wat Priklopil heeft gedaan.
dit meen je niet.

Ze moeten eens een keer een teleportatiemachine uitvinden die via het internet werkt.
pi_41422666
Bah ik wordt nieuwschierig hoe ze er nu uitziet
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_41422923
Slayer en tieten.
INBURGEREN IN NEDERLAND I.P.V. EIGEN LAND
pi_41423207
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 14:24 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:
Slayer en tieten.
Ik krijg het idee dat jij sexueel gefrustreerd bent en al lang geen sex meer gehad hebt.
pi_41424445
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:37:52 #188
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41427553
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:59 schreef Den_Dead_Kennedys het volgende:

dan geil je zeker ook wel op Marc Dutroux en meer van dat soort lieden?

Sick
  maandag 4 september 2006 @ 12:58:13 #189
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41479479
Natascha Kampusch: Wolfi was geen seksbeest
De Oostenrijkse Natascha Kampusch, die acht jaar lang gevangen is gehouden in een kelder, zegt dat zij en haar ontvoerder Wolfgang Priklopil 'teder' met elkaar omgingen. 'Wolfi was geen seksbeest en ik ook niet. Wij hadden een liefdevolle relatie.'

Dat heeft de nu 18-jarige Natascha gezegd tegen verslaggevers, meldt Sky News. Ondanks de liefdevolle verstandhouding, 'wist ik wel altijd dat hij iets slechts had gedaan'.

Losgeld
Natascha onthulde ook dat Priklopil altijd beweerde dat haar ouders hadden geweigerd een losgeld van ongeveer 750.000 euro te betalen voor haar vrijlating. 'Hij vertelde me dat hij continu mijn ouders belde, maar dat zij nooit de telefoon opnamen, omdat ik kennelijk niet belangrijk genoeg voor hen was.'

Natascha werd in 1998 ontvoerd terwijl zij naar school liep. Vlak daarvoor had de toen tienjarige Natascha ruzie gehad met haar moeder, omdat zij weigerde haar bril te dragen. Priklopil staarde naar haar vanuit een wit busje.

Ruzie
'Ik wist dat ik naar de andere kant van de straat had moeten gaan, maar om de een of andere reden deed ik dat niet. Ik lette ook niet goed op omdat ik net ruzie had gehad met mijn moeder,' verklaart Natascha.

'Hij klom uit het busje en stond opeens naast me. Hij greep mijn arm en gooide me in het busje voordat hij met hoge snelheid wegreed.'

Vrolijke indruk
Woensdagavond verklaarde een vriend en collega van Priklopil, Ernst Holzapfel, dat hij Natascha en Priklopil wel eens samen had gezien. 'Ze maakte een vrolijke en gelukkige indruk. Ik was zeer verrast en kon niet beoordelen of zij nou zijn vriendin of gewoon zomaar een bekende was'
Bron: Elsevier
=======================================================================

Bizar... Ik vraag me af hoe lang het duurt voor ze zich anders gaat voelen over de 8 jaren die haar zijn ontnomen.
.
pi_41479589
Wolfi ...
pi_41482662
Jeetje, wat een bizarre reactie van dat meisje. Al weet ik natuurlijk niet hoe ik zou hebben gereageert.(gelukkig niet!!)
Ik hoop voor d'r dat ze met een boel psychologische hulp gaat inzien hoe slecht hij was en dat zij en daar ouders er niks aan konden doen.

Geld geven lijkt mij in ieder geval totaal zinloos! Het lijkt mij gezonder om nu een zo normaal mogelijk leven te lijden. Net als ieder ander. Bovendien, ze hoeft maar een boek te schrijven en de centjes lopen binnen, dus wat geld betreft kan ze d'r eigen boontjes wel doppen lijkt me.

Wat ik ook een beetje gek vind is dat ze anoniem wilt blijven, maar ook dat huis van die dader wilt kopen? Afgezien van het feit dat ze er dan de hele tijd mee wordt geconfronteerd, weet iedereen waar ze woont en het ljikt me dat ze dan dagelijks een horde ramptoeristen op de thee krijgt..... Lijkt me ook niet echt goed voor een normaal leven.
pi_41484730
Dat meisje heeft gewoon 8 jaar in een heel andere realiteit geleefd Die kerel heeft haar doen geloven dat haar ouders niet meer naar haar omkeken om haar vervolgens helemaal naar zijn hand te zetten. Ik weet niet of je dit meisje wel de harde realiteit te veel moet gaan opdringen, ze heeft er ergens wel vrede mee met de hele situatie. Wie weet hoe wij zouden reageren na 8 jaar, ik zou ook niet weten wat wel of niet normaal zou zijn na 8 jaar lang mind games en of ik dan in staat zou zijn om de 8 jaren durende (liefdes-)relatie met 'Wolfi' geestelijk om te zetten naar een 8 jaren durende ontvoering door een zieke geest.
Voor die ouders is het helemaal moeilijk, hun dochter is eigenlijk een vreemde voor ze geworden. Voor hen heeft de tijd eigenlijk stil gestaan. Zij houden nog steeds van hun dochter zoals ze 8 jaar geleden was, maar dat meisje is met het wegrijden van het witte busje voorgoed verdwenen ben ik bang.
pi_41484860
Een kennis van mij heeft een nogal kwaadaardige dronk. Tijdens het bierdrinken hadden we het over de treinmachinist die over de dader heen is gereden. Ik zeg: dat is ook erg voor zo'n man dat hij zo'n zelfmoordenaar voor de trein krijgt.
Zegt hij: ik wou dat ik die treinmachinist was, die moet 's avonds met een goed gevoel zijn thuisgekomen nadat hij over die kl**z*k is heengereden.
En hij meende het nog ook wat hij zei.
pi_41485979
quote:
Op maandag 4 september 2006 16:52 schreef buachaille het volgende:
Een kennis van mij heeft een nogal kwaadaardige dronk. Tijdens het bierdrinken hadden we het over de treinmachinist die over de dader heen is gereden. Ik zeg: dat is ook erg voor zo'n man dat hij zo'n zelfmoordenaar voor de trein krijgt.
Zegt hij: ik wou dat ik die treinmachinist was, die moet 's avonds met een goed gevoel zijn thuisgekomen nadat hij over die kl**z*k is heengereden.
En hij meende het nog ook wat hij zei.
Toevoeging?
pi_41486147
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Toevoeging?
Volgens mij is die buachaille ook een freak. kijk dat plaatje maar van hem.

Maargoed, al was die vader met zijn auto over die Vent heen gereden, dan vind ik hem nog geen moordenaar, eerder een goedzak.
  maandag 4 september 2006 @ 17:43:44 #196
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41486329
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Toevoeging?
en jouw 'grappige' plaatje van iemand die van een flat afspringt, wat voegt dat toe?

On topic:

Natascha Kampusch geeft woensdag eerste interview

(Belga) Natascha Kampusch, het Oostenrijkse meisje dat acht jaar lang werd vastgehouden, geeft woensdagavond een interview aan de Oostenrijkse televisiezender ORF. Dat maakte de woordvoerder van het meisje maandag bekend. Het gaat om het eerste publieke optreden van Natascha sinds ze op 23 augustus wist te ontsnappen.

Zender ORF zou het meisje niets betalen voor het interview en zal ervoor zorgen dat de beelden "internationaal worden verspreid". Natascha zal tijdens het interview onherkenbaar worden gefilmd, aldus woordvoerder Dietmar Ecker. Er is ook een interview voorzien met de krant Kronen-Zeitung en met het blad News. De jongste tijd waren volgens de krant Kurier grote sommen aangeboden voor interviews met Kampusch. Er is ook nog altijd geen foto verspreid van het vandaag 18-jarige meisje. Ze bevindt zich momenteel op een geheime locatie. Door de wereldwijde mediabelangstelling voor de verdwijningszaak was het meisje aanvankelijk geneigd zich af te schermen van al het mediageweld. "Het is nu haar eigen wens om de publieke opinie zelf te informeren", zegt haar woordvoerder. Op tienjarige leeftijd werd Natascha ontvoerd door Wolfgang Priklopil. De man pleegde enkele uren na haar ontsnapping zelfmoord. (svr)
pi_41486564
De enige reden dat de 'ratten van de media' hier geld aan verdienen is omdat mensen het willen lezen. Pot en ketel enzo.
pi_41497956
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:50 schreef Isegrim het volgende:
De enige reden dat de 'ratten van de media' hier geld aan verdienen is omdat mensen het willen lezen. Pot en ketel enzo.
Weet ik, zoals ik in een ander topic al zei, 90% van het nieuws dat wij dagelijks binnen krijgen is onzin, maar we lezen/kijken het toch omdat we ge-entertaind willen worden.
Maar dit vind ik toch wel 1 van het schokkendste wereldwijd gezien van de laatste tijden.

Ik las trouwens vandaag in de telegraaf dat er een oorlog in de media is ontstaan wie het meisje als eerste op televisie doet en ze bieden tegen elkaar op ook.
pi_41506206
Tja. Ik zou kijken. Sue me.
  dinsdag 5 september 2006 @ 08:21:53 #200
78780 deedeetee
pi_41506507
Als het meisje aangeeft dat ze altijd al heel goed heeft geweten dat het niet deugde wat de man gedaan heeft, maar zelf vind dat het * heel leefbaar * is geweest begrijp ik niet goed waarom ze er niet zo over zou mogen denken.
Waarom opeens verwachten dat ze de boel nu gaat dramatiseren ?
Als iedereen over haar heen blijft vallen met commentaar en kritiek gaat ze alleen maar terug verlangen naar de rustige jaren die ze met die man heeft gehad.

Het is aan háár om te oordelen over die 8 jaar en niet aan ons.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')