abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 07:24:26 #1
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_41119166
quote:
Ontvoerd Oostenrijks meisje na acht jaar vrij

WENEN (ANP) - Een Oostenrijks meisje dat ruim acht jaar geleden op 10-jarige leeftijd spoorloos was verdwenen, is woensdag levend teruggevonden. Ze is vermoedelijk jarenlang vastgehouden in een kelder in de omgeving van Wenen. Dat berichtte het Oostenrijkse persbureau APA.

Het meisje, de nu 18-jarige Natascha Kampusch, verdween op 2 april 1998 op weg naar school. Een grote zoekactie waarbij het gehele oosten van Oostenrijk werd uitgekamd, leverde geen enkele aanwijzing op, tot zij zich woensdag plotseling meldde bij de politie in de plaats Strasshof.

Familieleden hebben Natascha inmiddels geïdentificeerd, hoewel de politie nog DNA-onderzoek laat doen om met zekerheid vast te stellen dat het om het vermiste meisje gaat. De politie zoekt een 44-jarige man die haar zou hebben ontvoerd en vastgehouden.

Goede gezondheid

Volgens de politie is Natascha in goede gezondheid, al ziet zij er bleek uit alsof ze lange tijd geen daglicht heeft gezien. Ook geestelijk lijkt ze er redelijk aan toe. ,,Ze drukt zich goed uit, en kan lezen en schrijven, aldus een politiewoordvoerder.

De jonge vrouw heeft de autoriteiten verteld dat ze van haar ontvoerder radio mocht luisteren en heel af en toe televisie mocht kijken. Ook kreeg ze de gelegenheid om kranten te lezen. Verder mocht ze evenwel geen contact met de buitenwereld hebben.

Geruchtmakend misdrijf

De ontvoering van het meisje, slechts twee jaar na de omvangrijke zedenzaak rond Marc Dutroux in België, geldt als een van de geruchtmakendste misdrijven uit de naoorlogse Oostenrijkse geschiedenis. Gevreesd werd dat ook zij was verkracht en vermoord door een pedofiel.

Onduidelijk is nog wat Natascha de afgelopen acht jaar heeft moeten doorstaan. Ook hoe zij vrij wist te komen, is nog niet bekend. Volgens ooggetuigen is ze uit een rijdende auto gegooid of gesprongen.

bron
Ziek verhaal, maar het zal een hoop ouders van vermiste kinderen hoop geven.

De dader heeft zich overigens inmiddels voor de trein gegooid
pi_41119182
Na acht jaar! Zoiets bedenk je toch niet?!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:09:06 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_41119412
Vraag me a wat ze allemaal heeft moeten doen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:30:15 #4
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_41119601
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:09 schreef MikeyMo het volgende:
Vraag me a wat ze allemaal heeft moeten doen
Vast en zeker geen bollenpellen of vergelijkbare werkzaamheden..
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_41119606
De bewoners van Big Brother miepen nu al dat ze geen daglicht kunnen zien. Kun je nagaan hoe het moet zijn geweest voor het meisje/jongevrouw.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 08:33:57 #6
98593 KlappernootatWork
pi_41119640
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:30 schreef schatje het volgende:
De bewoners van Big Brother miepen nu al dat ze geen daglicht kunnen zien. Kun je nagaan hoe het moet zijn geweest voor het meisje/jongevrouw.
Vraag me af of ze die dader ook een tijdje in een donker hok gaan stoppen
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_41119659
Ik zag t net op tv, echt vreemd, die vader helemaal hyper rondlopen daar om zo snel mogelijk zn dochter te zien.
en een vergelijking met Big Brother ? Denk dat het meisje het ietsje erger had
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_41119666
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:35 schreef boem-dikkie het volgende:

en een vergelijking met Big Brother ? Denk dat het meisje het ietsje erger had
Ja, duh.
pi_41119758
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:33 schreef KlappernootatWork het volgende:

[..]

Vraag me af of ze die dader ook een tijdje in een donker hok gaan stoppen
dat ken niet meer zir Frontpage
[upd] Vermist Oostenrijks meisje na 8 jaar teruggevonden
  donderdag 24 augustus 2006 @ 09:19:43 #10
98593 KlappernootatWork
pi_41120295
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:43 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

dat ken niet meer zir Frontpage
[upd] Vermist Oostenrijks meisje na 8 jaar teruggevonden
Pakt hij 'en passant' gelijk een treinmachinist mee..
Shit! werken zuigt...
pi_41123617
Fotogalerij Natascha
quote:
Buurtbewoners vertelden aan APA dat zij de tiener de laatste jaren wel eens buiten hebben zien lopen. Zij zocht echter nooit contact met mensen. Een woordvoerder van de politie liet aan APA weten dat Natascha waarschijnlijk last heeft van het Stockholm-syndroom. Daarbij gaat het slachtoffer van een ontvoering zich uit lijfsbehoud steeds meer identificeren met de dader.
planet.nl

Toch vreemd dat ze zo lang in die kelder heeft moeten verblijven, en niemand krabte zich achter de oren toen ze haar die paar keren buiten zagen lopen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:44:50 #12
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41123818
8 jaar in een kelder Moest gelijk aan de slachtoffers in de kelder van Marc Dutroux denken.

En die laffe hond gooit zich gelijk voor de trein
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_41123862
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 07:24 schreef err het volgende:

[..]

Ziek verhaal, maar het zal een hoop ouders van vermiste kinderen hoop geven.

De dader heeft zich overigens inmiddels voor de trein gegooid
Aan één kant vind ik 't jammer dat die lafbek z'n straf ontloopt, aan de andere kant zeg ik: Good riddens. Die straf zal toch niet veel bijzonders geworden zijn, want hij was "natuurlijk" psychisch gestoord.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:48:26 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_41123943
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 08:30 schreef schatje het volgende:
Die bewoners van BB zouden dan ook stuk voor stuk met onmiddellijke ingang rectaal door een aanstormende TGV genomen moeten worden.

[ontopic]

Dat meisje is waarschijnlijk verknipt voor de rest van haar leven... arm kind

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:22:09 #15
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41125151
Natascha zat acht jaar in kerker van drie op vier

Natascha Kampusch, de jonge vrouw, die in 1998 op tienjarige leeftijd werd ontvoerd, is waarschijnlijk jarenlang vastgehouden in een kerker van drie meter op vier.

De Oostenrijkse politie deelde na een eerste bevraging van de jonge vrouw en onderzoek van de schuilplaats mee dat de kidnapper de inmiddels 18-jarige Natascha Kampusch in een driemaal vier meter groot hol in een soort "kerkerachtige garage" verborgen hield.

Kampusch, die woensdagmiddag aan haar ontvoerder kon ontkomen en zich bij buren in de gemeente Strasshof in veiligheid kon brengen, bracht haar eerste nacht in vrijheid volgens de politie op een veilige plaats onder toezicht van psychologen door. Ook haar ouders, die hun dochter woensdag identificeerden, kregen psychologische steun.
De 44-jarige ontvoerder van het meisje pleegde woensdagavond negen uur na de vlucht van zijn slachtoffer zelfmoord door in het noorden van Wenen onder een pendeltrein te springen.

Volgens de politie had de dader het kind blijkbaar jarenlang volledig van de buitenwereld geïsoleerd. Ze mocht wat lezen en nauwelijks televisie kijken. Waarschijnlijk werd de jonge vrouw ten slotte ook blootgesteld aan psychisch en seksueel geweld, zei een politiewoordvoerder woensdagavond.

Bron: HLN
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_41125744
Wat vreselijk voor dat meisje. 8 jaar lang in een kleine kerker Hopelijk weet ze haar leven weer op te bouwen, maar het zal wel moeilijk worden.
pi_41128233
Moedige meid dat ze zich na 8 jaar weet los te breken.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_41128334
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:02 schreef elcastel het volgende:
Moedige meid dat ze zich na 8 jaar weet los te breken.
Een getuige zag haar uit een auto springen of gegooid worden.
pi_41128445
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:05 schreef Monidique het volgende:
Een getuige zag haar uit een auto springen of gegooid worden.
Ik ging voor het gemak eigenlijk al van het eerste uit.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:12:26 #20
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_41128547
met dat meisje komt het nooit meer goed, volgens mij pleegt ze binnekort ook zelfmoord
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:27:31 #21
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_41131049
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:12 schreef Little_Meanie het volgende:
met dat meisje komt het nooit meer goed, volgens mij pleegt ze binnekort ook zelfmoord
Mag ik even meekijken in je glazen bol?

Maar ontopic: wat een verhaal. Dit gaat verfilmd worden.
En het bewijst maar weer hoe individualistisch deze maatschappij is, we hebben geen tijd en interesse meer in onze buurtbewoners en dan valt ook niks meer op.
pi_41132277
Onwerkelijk, en inderdaad een prima verhaal voor een film.
pi_41134519
quote:
Ontvoerde Natascha heeft Stockholmsyndroom

De jonge Oostenrijkse vrouw die woensdag, acht jaar na haar ontvoering, weer is opgedoken, is wel degelijk Natascha Kampusch. Het vandaag 18-jarige meisje kon geïdentificeerd worden aan de hand van een oud litteken. "Menselijkerwijs gaan we ervan uit dat het wel degelijk om Natascha Kampusch gaat", zei een politiewoordvoerder. De agenten vonden bovendien de reispas van het meisje terug in de woning in het dorp Strasshof waar ze al die tijd werd vastgehouden.

Stockholmsyndroom
De onderzoekers gaan nu na hoe de man de tiener verborgen heeft kunnen houden voor buren en bezoekers. Blijkbaar mocht het meisje af en toe naar buiten. Ze werd daarbij door getuigen opgemerkt, maar riep nooit om hulp.

De straat waar Natascha werd vastgehouden is afgesloten.

Deze deur geeft toegang tot de kerker waar het meisje zat opgesloten.

Natascha zat acht jaar in deze kerker.

Ontvoerder Wolfgang Priklopil sprong onder een trein

De jonge vrouw heeft door haar lange gevangenschap een bijzondere band opgebouwd met haar ontvoerder, aldus de speurders. Het zogenaamde 'Stockholmsyndroom' komt volgens psychologen vaak voor bij mensen die lange tijd ontvoerd zijn. Sinds het meisje weer vrij is, staat ze onder toezicht van psychologen. Het gaat betrekkelijk goed met haar, aldus nog de politiewoordvoerder.

Kerker
Kampusch werd jarenlang vastgehouden in een tot kerker omgebouwde smeerkuil, zo blijkt uit onderzoek van de politie. De 44-jarige dader zou zijn slachtoffer in een "kerkerachtige garage" van drie op vier meter hebben opgesloten. Ze mocht lezen en soms wat tv-kijken. Er was een toilet en een bad, "je kon er wonen", aldus nog de politiewoordvoerder. De dader, zelf een elektricien, had de kerker elektronisch beveiligd.

Kampusch kon blijkbaar enkel ontsnappen omdat haar ontvoerder de jongste weken wat "nalatig" geworden was, aldus de agenten. Woensdagmiddag vluchtte het meisje naar de buren, die op hun beurt de politie op de hoogte brachten.

Kidnapper
De kidnapper, de 44-jarige Wolfgang Priklopil, gooide zich woensdagavond na haar ontsnapping voor een trein en liet daarbij het leven. Volgens de politie werd de man kort na de ontvoering in 1998 al ondervraagd omdat hij een witte bestelwagen had. Een getuige had gezien hoe de tienjarige Natascha op 2 maart 1998 door een man met een dergelijke wagen was meegenomen. Priklopil verklaarde dat hij het voertuig nodig had voor bouwwerken. Bij gebrek aan ander bezwarend materiaal kon de politie geen huiszoeking uitvoeren.

Natascha is intussen ook op de hoogte gebracht van het overlijden van haar ontvoerder. Haar ouders hebben de media gevraagd om begrip te tonen voor de situatie. Ze leggen voorlopig geen verklaringen af. (dpa)
bron
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:16:48 #25
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41134654
Dat dit soort vreselijke dingen gebeuren, daar kan ik zo verdrietig en boos om worden.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:39:59 #26
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_41135261
Vreselijk.

En ook vreselijk mooi dat ze toch ontsnapt is.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:19:10 #27
39158 confined
breaking the waves
pi_41142513
Vreselijk om de eventuele reden te bedenken waarom ze kon ontsnappen en de ontvoerder de laatste tijd minder voorzichtig werd: aangezien ze volwassen is, was ze vast niet meer zo interessant voor de dader... Brrr...
pi_41159374
Wat een verhaal
pi_41169472
Wat ontzettend dapper dat dit meisje na 8 lange jaren alsnog de moed heeft weten te vinden om te ontsnappen. Vooral geestelijk zal dit niet makkelijk zijn geweest aangezien je na 8 jaar een behoorlijke band opbouwt met iemand die je ontvoerder is, maar tegelijkertijd ook de enige persoon is die voor je zorgt en überhaupt nog van je bestaan afweet. En die ouders, wat een wonderlijk moment moet dat zijn om je dochter na zo'n lange en onzekere tijd weer levend in de armen te kunnen sluiten.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:42:44 #30
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_41169567
Wat zal die arme meid nog een moeilijke tijd krijgen om dit allemaal te verwerken en haar leven weer op de rails te krijgen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_41169964
Ik denk wel dat het beter is voor het helingsproces dat die vent dood is. Toch weer een zorg minder dat hij haar nooit meer lastig kan vallen, al zal hij in haar hoofd nog wel even flink door blijven spoken helaas. In Amerika had je ook zo'n voorval van een aantal vrouwen die jarenlang vast werden gehouden in een kelder en zelfs meerdere malen zwanger waren geworden van hun ontvoerder. Die vrouwen waren laatst nog bij Oprah en ik vond ze nog redelijk stabiel overkomen voor datgene wat ze hadden meegemaakt.
pi_41170018
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 07:24 schreef err het volgende:

Ziek verhaal, maar het zal een hoop ouders van vermiste kinderen (valse?) hoop geven.
pi_41172523
Naar verhaal.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:29:02 #34
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41172592
Jeannie?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41179652
Ontvoering Natascha: speurders sluiten mededader niet uit
Speurders die de ontvoeringszaak van de nu 18-jarige Natascha Kampusch onderzoeken sluiten niet uit dat ontvoerder Wolfgang Priklopil hulp kreeg van een mededader of dat er een "medeweter" is. De resultaten van een DNA-test hebben inmiddels de identiteit van de vrouw onomstotelijk bevestigd.

In deze kelder zat Natascha jarenlang opgesloten.

Twee mannen
Een vriendin van het slachtoffer heeft na de ontvoering in maart 1998 verklaard dat Natascha in een witte bestelwagen werd getrokken. Dit feit is door het onderzoek bevestigd. De toenmalige getuige stelde dat zij twee mannen had gezien, wat nu de speculaties voedt dat er een mededader was, of iemand die van de ontvoering op de hoogte is.

Emotioneel weerzien
De jonge vrouw, die erg bleek is en nauwelijks 42 kilogram weegt, heeft inmiddels haar ouders teruggezien. Een emotionele weerzien. "We zijn elkaar in de armen gevallen en hebben zonder ophouden geweend", verhaalde de vader in de 'Wiener Kurier'. Natascha Kampusch zal minstens tot maandag niet verhoord worden. Psyhologen en artsen hebben de speurders aangeraden het meisje een rustpauze te gunnen. "Dit is een belastende situatie voor deze jonge vrouw", aldus de minister van binnenlandse zaken.

Zowel de minister als het gerecht gingen niet in op vragen over mogelijk seksueel misbruik. De politieagente die zich als eerste over Natascha ontfermde na haar vlucht, heeft dat wel bevestigd. Aan de Oostenrijkse televisie zei ze: "Maar ze is daarvan niet bewust. Zij zegt dat ze alles steeds vrijwillig heeft gedaan" HLN Ook RTLnieuws meldt dat er gezocht wordt naar een tweede verdachte.
pi_41193136
Ik hoop echt dat Natascha er helemaal bovenop komt. Dat deze dingen in een Europees land nog kunnen gebeuren, ongelooflijk. De kans dat ze dit lezen is nihil, dat weet ik, maar ik wil Natascha en haar vrienden en familie het allerbeste toewensen en ik hoop, nogmaals, dat ze ondanks dit toch ooit een gewoon leven kan gaan leiden.
pi_41193547
Ongelooflijk dit, ik vind het jammer dat die dader zelfmoord had gepleegd, bij die man hadden ze minimaal ze armen en benen moeten afhakken. Dood is een te easy way out.

Maar er schijnt nog een 2de verdachte te zijn ik hoop dat die hufters hem wel levend pakken.

Beestachtig dit.

SCH en consorten roept u maar
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41193991
Op de BBC hoorde ik dat ze met familie in afzondering is, omringd door hulpverleners, met gelijk de vraag hoe het daarna verder met haar zal gaan. Als de media-aandacht ook is afgezwakt en ze verder moeten met hun/het leven. Ik kan me daar echt niks bij voorstellen, 8 jaar kan je niet wegpoetsen. Wel heeft ze een soort dagboek bijgehouden, ergens vind ik dat ontzettend sterk van haar. Verder werd er verteld dat de moeder van de dader 1x per week zijn huis schoon hield, wat had hij de kelder dan geluidsstil gemaakt als ze niks gemerkt heeft, niet te geloven. Hopelijk kan ze toch nog enigszins een redelijk normaal leven opbouwen, de tijd zal het leren.
pi_41194030
jammer dat die lijer in één keer kapot was met zijn zelfmoordpoging, hij had wel even mogen lijden
pi_41194241
heb een tijd terug de film Mockingbird Don't Sing gezien. Zeer indrukwekkend en vergelijkbaar. Hoop alleen dat ze niet zo beestachtig behandeld is.

imdb:
On November 4, 1970 on The CBS Evening News, Walter Cronkite reported on a true, horrific story that was about to rock the country. A 13-year-old girl was discovered in the small Los Angeles suburb of Arcadia who was still in diapers, barely able to walk and unable to speak. Kept in severe isolation by her parents with virtually no human contact for more than 10 years, she was confined to her bedroom, tied to her potty-chair and left to fend for herself. As Cronkite noted, it was one of the most horrendous cases of child abuse ever to surface. Much like an animal, the girl spat, sniffed and clawed. She had none of the traits or characteristics of conventional human behavior, nor could she comprehend such modern societal conveniences as silverware or bathroom etiquette. Her emotional development was practically non-existent, and she could not speak. With this heartbreaking story, the world was being introduced to a fragile, beautiful teenager who seemed and behaved like an infant, or Wild Child.
pi_41194411
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 13:55 schreef Mister_Puke het volgende:
heb een tijd terug de film Mockingbird Don't Sing gezien. Zeer indrukwekkend en vergelijkbaar. Hoop alleen dat ze niet zo beestachtig behandeld is.

Er is niks ergers dan denken dat iemand dood is en dat diegene in de hel op aarde blijkt te leven

[ Bericht 1% gewijzigd door JohnDope op 26-08-2006 14:36:23 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41195236
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is niks ergers dan denken dat iemand dood is en dat diegene in de hel op aarde blijkt te leven
lijkt me erg "bizar" als ouder zijnde dat je je dochter dood waant, en dan ineens levend voor je staat. Waarschijnlijk is er 8 jaar geleden ook iets van een begravenis whatever geweest. ongelooflijk
pi_41195526
Een geval dat je hiermee wel kunt vergelijken is het zo mogelijk nog gruwelijkere en meer bizarre verhaal van 'The girl in the box": http://www.crimelibrary.c(...)sex_slave/index.html

En dan was er nog Gary Heidnik, die meerdere vrouwen als slaven in zijn kelder -met put- hield en waar de seriemoordenaar in The silence of the lambs gedeeltelijk op gebaseerd is: http://www.crimelibrary.c(...)heidnik/index_1.html
pi_41203089
Geen handlangers bij ontvoering Oostenrijks meisje WENEN (ANP) - De ontvoerder die een Oostenrijks meisje acht jaar lang in zijn greep hield, had toch geen handlangers. Dat berichtte het Oostenrijkse persbureau APA op gezag van de Oostenrijkse justitie.

Die had eerder gezegd zowel de moeder van de ontvoerder als een vriend van hem als potentiële verdachten te beschouwen.

De ontvoerder zelf, Wolfgang Priklopil, pleegde kort na de ontsnapping van het nu 18-jarige meisje afgelopen woensdag zelfmoord. Uit DNA-onderzoek is gebleken dat Priklopil niet in verband gebracht kan worden met andere criminele zaken in Oostenrijk.

De politie zegt ,,op basis van huidige kennis'' geen enkele aanwijzing te hebben dat er medeplegers waren. Zowel de moeder als de vriend werkt voluit aan het onderzoek mee.

Priklopil

Mediaberichten dat de moeder van het slachtoffer Priklopil kende of zelfs bij de ontvoering van haar dochter betrokken zou zijn geweest, zijn door de politie met kracht van de hand gewezen.

Het meisje heeft volgens APA na haar bevrijding tegen een agente gesproken over seksuele contacten die er waren tussen haar en haar ontvoerder. De Oostenrijkse justitie wilde daarover zaterdag geen nadere details verschaffen. planet.nl
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:53:11 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41203270
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 14:53 schreef watchers het volgende:
Een geval dat je hiermee wel kunt vergelijken is het zo mogelijk nog gruwelijkere en meer bizarre verhaal van 'The girl in the box": http://www.crimelibrary.c(...)sex_slave/index.html

En dan was er nog Gary Heidnik, die meerdere vrouwen als slaven in zijn kelder -met put- hield en waar de seriemoordenaar in The silence of the lambs gedeeltelijk op gebaseerd is: http://www.crimelibrary.c(...)heidnik/index_1.html
Ja en laatst bij Oprah twee slachtsoffers van Jamelske. Een man die 5 vrouwen in een tijdsspanne van een jaar of 20 achter elkaar gevangen hield en gebruikte als seksslaven. Een ervan was nog maar 14 toen ze werd ontvoerd. Ze was 4 jaar ouder toen ze werd vrijgelaten.

http://www.oprah.com/tows(...)de_20040505_02.jhtml
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:54:13 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_41208393

Wat hoop ik dat die man zich moet verantwoorden tegenover zijn schepper..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_41211083
tvp
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_41222154
quote:
Politie: Natascha had seks met ontvoerder
De Oostenrijkse politie heeft zondag meer details vrijgegeven over de toestand van het ontvoerde meisje Natascha. Ze zou hebben gezegd dat ze seks heeft gehad met haar ontvoerder. Ook moest ze huilen toen ze hoorde dat haar 'meester' zelfmoord had gepleegd.

Een woordvoerder van de politie zei dat hij verhalen in de media dat Natascha seks heeft gehad met haar ontvoerder Wolfgang Priklopil, kan bevestigen. Meer details hierover wilde hij niet geven.

Vrijwillig
Volgens het Oostenrijkse persbureau APA heeft Natascha tegen een agente gezegd dat alle seksuele contacten tussen haar en haar ontvoerder vrijwillig waren. Vermoedelijk lijdt de Oostenrijkse aan het Stockholmsyndroom, een verschijnsel waarbij de gegijzelde sympathie voor de gijzelnemer krijgt.

Natascha was tien toen ze verdween

Volgens een advocate die enige tijd met Natascha heeft gesproken, gaat het naar omstandigheden goed met meisje. 'Ze is heel intelligent en welbespraakt,' zegt de advocate. 'Ze wil niets weten van zelfmedelijden. Ze vindt het vreselijk om zichzelf in de krant te zien als een zielig slachtoffer. Ze is nu een volwassen vrouw en wil dat haar privacy wordt gerespecteerd.'

Rust
Natascha verblijft momenteel niet bij haar familie, maar is elders ondergebracht. Ze heeft haar vader en moeder wel even gezien, maar zou nog geen behoefte hebben aan meer contact. 'Ze is nu toe aan rust. Natascha is volwassen, en ze kan gaan en staan waar ze wil,' zei een politiewoordvoerder.

Haar ouders klagen dat ze nu weer niet weten waar hun dochter is. 'Nu is Natascha me weer ontnomen. Het is vreselijk,' zei moeder Brigitta (lees ook Ontvoerd meisje na 8 jaar weer terecht).

Handlangers
Volgens de Oostenrijkse justitie had Priklopil geen handlangers. Eerder zei de Oostenrijkse justitie nog de moeder van de ontvoerder en een vriend als potentiële verdachten te beschouwen. Priklopil huurde het huis waar hij het meisje verborgen hield van zijn moeder, die regelmatig bij hem over de vloer kwam.

Maar de politie zegt ‘op basis van de huidige kennis’ geen enkele aanwijzing te hebben dat er medeplegers waren. Zowel de moeder als de vriend werkt volledig aan het onderzoek mee.

DNA
Uit DNA-onderzoek is gebleken dat Priklopil niet betrokken is geweest bij andere misdrijven. De ontvoerder zelf pleegde kort na de ontsnapping van het meisje zelfmoord.

De nu 18-jarige Natasha Kampusch verdween op 2 maart 1998, toen ze tien jaar oud was. Ze heeft al die jaren in een kelder vastgezeten onder de garage van haar ontvoerder
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_41222750
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:53 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja en laatst bij Oprah twee slachtsoffers van Jamelske. Een man die 5 vrouwen in een tijdsspanne van een jaar of 20 achter elkaar gevangen hield en gebruikte als seksslaven. Een ervan was nog maar 14 toen ze werd ontvoerd. Ze was 4 jaar ouder toen ze werd vrijgelaten.

http://www.oprah.com/tows(...)de_20040505_02.jhtml
O ja, daar las ik nog niet zo lang geleden over op crimelibrary:

http://www.crimelibrary.c(...)amelske/1_index.html
pi_41223587
quote:
Volgens de politie werd de man kort na de ontvoering in 1998 al ondervraagd omdat hij een witte bestelwagen had. Een getuige had gezien hoe de tienjarige Natascha op 2 maart 1998 door een man met een dergelijke wagen was meegenomen.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')