Ik heb me goed vermaakt met een boeiend gesprek en mooie fragmenten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:03 schreef Aoristus het volgende:
weinig gemist aan Halina, begrijp ik
het kan elk moment beter worden, dat welquote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb me goed vermaakt met een boeiend gesprek en mooie fragmenten.
Theo Maassen heeft wel een fragment van André van Duin ooit uitgekozen in 2004:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:14 schreef SunChaser het volgende:
Waarom kiezen nooit eens mensen als Jos Brink of Andre van Duin. Serieus, die hebben vast wel een leuke avond voor ons in petto. En bij de Laurel en Hardy fragmenten kun je even drank halen ofzo.
Ik bedoelde waarom Jos Brink of Andre van Duijn nooit worden uitegnodigdquote:Op woensdag 23 augustus 2006 02:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Theo Maassen heeft wel een fragment van André van Duin ooit uitgekozen in 2004:
http://www.vpro.nl/progra(...)9505/items/18697454/
Bij Jos Brink vrees ik een 3 uur lang durende versie van Catherine Keijl's talkshow. En zowel hij als Andre van Duin komen geregeld aan bod bij andere programma's.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik bedoelde waarom Jos Brink of Andre van Duijn nooit worden uitegnodigd
Ja en? Iedereen komt wel ergens aan bod in andere programma's, dat boeit toch niet? Alsof de programma's te vergelijken zijn.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:24 schreef gronk het volgende:
[..]
Bij Jos Brink vrees ik een 3 uur lang durende versie van Catherine Keijl's talkshow. En zowel hij als Andre van Duin komen geregeld aan bod bij andere programma's.
En dat is maar goed ook. Dat je goed of bekend bent in een bepaald vak, betekent nog niet dat je boeiende avondvullende tv kan samenstellen. Daar heeft een redactie toch net wat meer verstand van.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ja en? Iedereen komt wel ergens aan bod in andere programma's, dat boeit toch niet? Alsof de programma's te vergelijken zijn.
Trouwens, de zomergasten worden gestuurd in hun onderwerpen, ze maken een lijst en de redactie zoekt en stuurt naar de juiste balans, doet suggesties, drukt hun zin door. Het is niet dat een gast alle vrijheid heeft, het is een programma dat beide partijen maken.
Dan krijgen we zoiets als je Jos Brink zelf wel eens ziet doen op zaterdagavond op Nederland 1. Van die knusse, braaf-nostalgische filmpjes uit de Nederlandse tv-geschiedenis. Nee dank jequote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:08 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik bedoelde waarom Jos Brink of Andre van Duijn nooit worden uitegnodigd
Wat denk je dat andré van duin of jos brink te bieden heeft (qua fragmenten, en qua verhaal) wat andere gasten niet kunnen bieden?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:27 schreef SunChaser het volgende:
Ja en? Iedereen komt wel ergens aan bod in andere programma's, dat boeit toch niet? Alsof de programma's te vergelijken zijn.
Ja, hier:quote:Op woensdag 23 augustus 2006 14:46 schreef One_of_the_few het volgende:
is Halina ook te zien via een stream eigenlijk?
Dus omdat ze niks anders te bieden hebben dan VPRO-achtige gasten zijn ze niet welkom?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 09:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat denk je dat andré van duin of jos brink te bieden heeft (qua fragmenten, en qua verhaal) wat andere gasten niet kunnen bieden?
Als er Heidegger aan vooraf gaat zal het wel goed komen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 02:18 schreef tong80 het volgende:
Volgens het stuk in de VPRO-Gids houdt ie wel van controverse en polemiek. Schijnt een goed debater te zijn. Verder is ie ook popmuzikant. Hij laat fragmenten zien van Colditz de serie, Surfer Robby Nash, De film Stalker van Tarkovsky, Star Trek, en de filosoof Heidegger.
Kan erg leuk worden.
De film is Heaven van Tom Tykwer. Zegt me niks.
Leg eens uit.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Als er Heidegger aan vooraf gaat zal het wel goed komen.![]()
Wel een aardige film, beetje vreemd verhaal van Krzysztof Piesiewicz die het geniale La Doublpe Vie de Veronique maakte. Als ik zomergast was had ik die gekozenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 02:18 schreef tong80 het volgende:
De film is Heaven van Tom Tykwer. Zegt me niks.
Het is een beetje een grap.quote:
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, hier:
http://www.vpro.nl/programma/zomergasten/afleveringen/
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:23 schreef Odysseuzzz het volgende:
Maar ik dacht al niet dat het hier echt opgepikt zou worden.![]()
Nee, nog niet gezien, maar lijkt mij nogal een saaie, langdradige film.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:57 schreef JelleS het volgende:
Iemand die Heaven al heeft gezien? Wat ik erover lees is niet al te positief, maar het blijft Tom Tykwer, de regisseur van de mooiste korte film ooit gemaakt. (True)
Ik vond 'm tegenvallen. Blanchett en Ribisi doen hun best, maar met name de tweede helft is te traag. Na het einde bleef ik over met een "is dit het dan?"-gevoel, volgens mij ook omdat dat einde wat abrupt was.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:57 schreef JelleS het volgende:
Iemand die Heaven al heeft gezien? Wat ik erover lees is niet al te positief, maar het blijft Tom Tykwer, de regisseur van de mooiste korte film ooit gemaakt. (True)
Sterker nog, het is live uitgezonden!quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:37 schreef floppie86 het volgende:
is dit nou eigenlijk live opgenomen?
Volgens mij is het live.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:37 schreef floppie86 het volgende:
is dit nou eigenlijk live opgenomen?
Erg mooie serie uit de jaren 70.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:39 schreef floppie86 het volgende:
goldits, nooit van gehoord, ben benieuwd
Had even een 'hè jammer' momentje daardoorquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:32 schreef floppie86 het volgende:
ad heeft wel een mooi fietsenrek zeg.
Stephan van den Berg de eerste Olympiche surfkampioen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:55 schreef golfer het volgende:
Surfen met Robby Nash.![]()
we hadden in die tijd toch ook een hele goede Nederlandse surfer?
Stefan van der Berg,quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:55 schreef golfer het volgende:
Surfen met Robby Nash.![]()
we hadden in die tijd toch ook een hele goede Nederlandse surfer?
Yups. Die naam kwam ik niet op.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:56 schreef tong80 het volgende:
Stephan van den Berg de eerste Olympiche surfkampioen.
Als bedenkt dat we destijds nog geen computer-bewerkingen en manipulaties hadden voor clips, was dit erg vooruitstrevend.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:58 schreef floppie86 het volgende:
god, hier zou je tegenwoordig ook niet meer mee aan kunnen komen zetten op mtv..(verder goed nummer natuurlijk)
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:03 schreef Soul79 het volgende:
Tjeee, deze man heeft een goeie muzieksmaak..... Bowie, Joy Division, The Cure.
Wat een verademing vergeleken met Leon de Winter en z'n Blof![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik was ook z'n new waverquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:06 schreef floppie86 het volgende:
[..]
jij weet ook waar abraham de mosterd haalt?![]()
Een filosoof die geen drugs heeft gesnoept is een napraterquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:06 schreef floppie86 het volgende:
[..]
jij weet ook waar abraham de mosterd haalt?![]()
Doe ik zelf ook wel eens. Mensen aankijken geeft teveel stimuli; als je wegkijkt heb je meer 'capaciteit' over om je antwoord te formuleren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:13 schreef maril het volgende:
Wat ik mij afvraag is, waarom kijkt hij weg? hij kijkt bijna niet naar de presentator, is dat verlegenheid?
Het eerste.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:14 schreef broer het volgende:
Op je negentiende intensief bezig zijn met Heidegger. Ben je dan héél slim of juist totaal idioot?
Daar was ik al bang voor.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:17 schreef zodiakk het volgende:
Het eerste.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:21 schreef gronk het volgende:
Straks gaat-ie ook nog zeggen dat een gros niet gelijk is aan 144 stuks.
Ja daar moet ie iets mee gaan doen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:22 schreef Soul79 het volgende:
Ik moet zeggen dat hij een goede docent is.
Spreek voor jezelf.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:22 schreef floppie86 het volgende:
volgens mij zijn we t allemaal allang kwijt hier...
Guttegut, het gaat boven het klootjesverstand van tong80 en het is meteen tijd om te ridiculiseren.quote:
Ben gewoon fan van Swiebertje.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:24 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Guttegut, het gaat boven het klootjesverstand van tong80 en het is meteen tijd om te ridiculiseren.
Precies, en daarna nog eens een paar keer goed uitgelegd door die gast.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat hele punt van Heidegger viel wel mee, imo.
Het is te triest eigenlijk maar het ziet er zo kolderiek uit.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:30 schreef floppie86 het volgende:
ik zit nu te lachen hoe ze "vliegen".. maar t mag eigenlijk niet...
t is idd net alsof t wasknijpers zijn.. net liet ze er ook ff een vallen...quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is te triest eigenlijk maar het ziet er zo kolderiek uit.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:36 schreef golfer het volgende:
En nou met z'n allen heel hard roepen dat het zo zielig is...![]()
Wil/kan jij een euro per ei betalen? Of 10 euro voor een onsje kip?quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:36 schreef golfer het volgende:
quote:
ik ben vegaquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:36 schreef golfer het volgende:
net als joep de kunstenaar ben ik het met ad de filosoof eens dat wij best bewuster mogen zijn van hoe dat wat wij in onze mond stoppen tot ons komt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Bonobo11 het volgende:
Wil/kan jij een euro per ei betalen? Of 10 euro voor een onsje kip?
Ik wens mij erover op te winden.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:39 schreef Joepie het volgende:
Ik vind het niet eens erg eigenlijk. Zo gewoon ben je met het feit dat er bio industrie is.
Zo'n kuikentjeskanon zou je je toch over op moeten winden enzo, maar nope....
Dat zeker, maar gezien de vetzuchtepidemie valt dat grosso modo gezien nogal meequote:Op zondag 27 augustus 2006 21:43 schreef KWAKje het volgende:
[..]
net als joep de kunstenaar ben ik het met ad de filosoof eens dat wij best bewuster mogen zijn van hoe dat wat wij in onze mond stoppen tot ons komt.
Ik had het net andersom.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:56 schreef golfer het volgende:
Kan me dat fragment met die psycho-therapeut helemaal niet meer herinneren, terwijl dat fragment uit hetzelfde programma met Ton Elias mij nog wel bijstaat.![]()
ad verbrugge, filosoofquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:59 schreef Roi het volgende:
Ik zap net in, kan iemand mij vertellen wie die gast is ?
Mooi ja.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:11 schreef tong80 het volgende:
Geweldig fragment. Mooi dat ie steeds het contrast laat zien. Je moet lachen om fragmenten maar denkt steeds dat het niet mag wegens de treurigheid.
Ja dat is dan weer even minder, ook al heeft hij een goed en boeiend betoog.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:18 schreef golfer het volgende:
Hij is voorzitter van de Vereniging Beter Onderwijs en kan even lekker zijn stokpaardjes uiten.
en doet dat uitstekendquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:18 schreef golfer het volgende:
Hij is voorzitter van de Vereniging Beter Onderwijs en kan even lekker zijn stokpaardjes uiten.
Je merkt inderdaad wel dat ie dit tot in den treure heeft moeten herhalen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:18 schreef golfer het volgende:
Klopt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:20 schreef gronk het volgende:
[..]
Je merkt inderdaad wel dat ie dit tot in den treure heeft moeten herhalen.![]()
Same here, dat was zo'n aparte film, hopelijk maakt hij hem iets duidelijker voor me.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:31 schreef Kolkus het volgende:
Benieuwd wat hij over Stalker (Russische film) te melden heeft.
Valt wel mee, vind ik.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:35 schreef TC03 het volgende:
Wat een rare gozer, typisch een filosoof. Onnodige ingewikkelde woorden gebruiken. Vooral zijn heldere opvatting over het medium 'de TV' was echt hilarisch.
Dat is ook helemaal niet zo moeilijk, maar hij maakt er een kunst van om hele elementaire dingen die voor iedereen zo klaar als een klontje zijn onnodig filosofisch te benaderen. Als je het over de woonkamer hebt waar de TV aangaat en dit 'een verandering van nabijheid' noemt dan heb ik zoiets van:quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt wel mee, vind ik.
Hij kan heel erg duidelijk en helder uitleggen wat ie bedoelt.
Before enlightenment, chop wood, carry water.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet zo moeilijk, maar hij maakt er een kunst van om hele elementaire dingen die voor iedereen zo klaar als een klontje zijn onnodig filosofisch te benaderen. Als je het over de woonkamer hebt waar de TV aangaat en dit 'een verandering van nabijheid' noemt dan heb ik zoiets van:.
Als jij voor de spiegel staat, vind je jezelf dan geen enorme eikel?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet zo moeilijk, maar hij maakt er een kunst van om hele elementaire dingen die voor iedereen zo klaar als een klontje zijn onnodig filosofisch te benaderen. Als je het over de woonkamer hebt waar de TV aangaat en dit 'een verandering van nabijheid' noemt dan heb ik zoiets van:.
Tja, ik waardeer dat wel eigenlijk.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is juist het mooie.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Overdrijf je nu niet een beetje?quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Valt wel mee, vind ik.
Hij kan heel erg duidelijk en helder uitleggen wat ie bedoelt.
Je bent een slechte leerlingquote:Op zondag 27 augustus 2006 22:56 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Overdrijf je nu niet een beetje?
Ik vind hem voor een leraar een beetje slecht uitleggen.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef Soul79 het volgende:
Mwoah, waarom Bob Dylan als je ook Blöf kunt laten zien, zoals Leon de Winter deed?
De teksten van Peter Slager gaan een stuk dieper dan die van Dylan hoor. Die heeft tenslotte zijn studie Nederlands afgerond en heeft dus een goede basis om met zijn creativiteit aan de slag te kunnen.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:58 schreef Soul79 het volgende:
Mwoah, waarom Bob Dylan als je ook Blöf kunt laten zien, zoals Leon de Winter deed?
De teksten van Peter Slager gaan een stuk dieper dan die van Dylan hoor. Die heeft tenslotte zijn studie Nederlands afgerond en heeft dus een goede basis om met zijn creativiteit aan de slag te kunnen.
Ik kan z'n studiegenoten goed begrijpen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:10 schreef OllieA het volgende:
Wat een saaie lul, die Verbrugge. Een docent zo'n avond laten samenstellen is een slecht idee. Hij vindt het veel te leuk om zichzelf van alles en nog wat te horen uitleggen. Ik had er meer van verwacht.
Ja idioot dat ie zoveel praat. Alsof ie de gast is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:10 schreef OllieA het volgende:
Wat een saaie lul, die Verbrugge. Een docent zo'n avond laten samenstellen is een slecht idee. Hij vindt het veel te leuk om zichzelf van alles en nog wat te horen uitleggen. Ik had er meer van verwacht.
Hij praat niet, hij doceert. Een subtiel maar belangrijk verschil.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja idioot dat ie zoveel praat. Alsof ie de gast is.
Ik vind dat verschil helemaal niet subtiel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:18 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hij praat niet, hij doceert. Een subtiel maar belangrijk verschil.
Deze film is mij net iets te simpel, ik had meer niveau verwacht van Verbrugge.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:19 schreef Aoristus het volgende:
ik heb geen geduld voor deze film. Gelukkig is hoge hakken, echte liefde op een ander net
Wie wat waar?quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:11 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Ik kan z'n studiegenoten goed begrijpen.
smaak laat zich niet verloochenenquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Deze film is mij net iets te simpel, ik had meer niveau verwacht van Verbrugge.
Dat is fijn voor je.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik vind dat verschil helemaal niet subtiel.
Ik heb hem lang geleden gezien en kan me er níets van herinneren. Nu heb ik hem in mijn bezit en wil hem binnenkort gaan bekijken, op twee DVD's. Toch jammer dat ik nu het einde al gezien hebquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:26 schreef Soul79 het volgende:
Dat slot heb ik ook nooit kunnen volgen, maar Stalker als geheel is een ontzettend mooie film. Soms lijkt het kant noch wal te raken, maar het gegeven van de film is heel boeiend en het is visueel en auditief adembenemend. Het kleurgebruik, het camerawerk, hoe de omgeving in beeld is gebracht, de muziek en achtergrondgeluiden, heel bijzonder.
Ik ga hem zeker een keer bekijken dan. Op zich is het een interessant gegeven zoiets, en het maakt me ook wel nieuwsgierig.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:26 schreef Soul79 het volgende:
Dat slot heb ik ook nooit kunnen volgen, maar Stalker als geheel is een ontzettend mooie film. Soms lijkt het kant noch wal te raken, maar het gegeven van de film is heel boeiend en het is visueel en auditief adembenemend. Het kleurgebruik, het camerawerk, hoe de omgeving in beeld is gebracht, de muziek en achtergrondgeluiden, heel bijzonder.
Disclaimer (voor alle zekerheid): ik hoop dat je begreep dat ik niet serieus wasquote:Op zondag 27 augustus 2006 23:06 schreef gronk het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Joh. Wil me je de volgende keer even waarschuwen als je weer zoiets doet? Ik heb buikpijn van 't lachen.![]()
Joh.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:32 schreef Soul79 het volgende:
Disclaimer (voor alle zekerheid): ik hoop dat je begreep dat ik niet serieus was![]()
ik vond het een prachtig fragment, qua plaatje, kleuren , sfeer en zo.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:19 schreef golfer het volgende:
Het fragment uit Stalker kan mij niet echt boeien, maar daarvoor zal je waarschijnlijk de hele film gezien moeten hebben, alleen ben ik daar nooit oe gekomen. Ik viel altijd al halverwege in slaap bij dat soort fims in de bioscoop.![]()
Beiden erg leuk.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:40 schreef One_of_the_few het volgende:
ik moet Ad en Halina nog terug kijken. geen tijd nog gehad![]()
welke is het best? Beide de moeite waard?
van Halina is me, ondanks (en dus behalve) haar spraakwatervalpartijen, niets bijgebleven, dus go figurequote:Op zondag 27 augustus 2006 23:40 schreef One_of_the_few het volgende:
ik moet Ad en Halina nog terug kijken. geen tijd nog gehad![]()
welke is het best? Beide de moeite waard?
Pfew.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:32 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Disclaimer (voor alle zekerheid): ik hoop dat je begreep dat ik niet serieus was![]()
Stalker is visueel, auditief en qua sfeer een van de mooiste films ooit. Ook het gegeven is geweldig: een verboden zone a la Tsjernobyl waar je diepste verlangens verwezenlijkt worden. Het gaat alleen filosofisch/psychologisch nogal diep en Tarkovsky neemt zelden de moeite onbegrijpelijke dingen uit te leggen. Al heeft dat ook wel weer zijn aantrekkingskracht.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:39 schreef milagro het volgende:
[..]
ik vond het een prachtig fragment, qua plaatje, kleuren , sfeer en zo.
Nee vind je het gek ? Onzin uitleggen blijft onzin. Wazige zooi van iemand die moeilijk doet om intellectueel over te komen. Z'n films slaan nergens op.quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:48 schreef Soul79 het volgende:
Het gaat alleen filosofisch/psychologisch nogal diep en Tarkovsky neemt zelden de moeite onbegrijpelijke dingen uit te leggen.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 23:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee vind je het gek ? Onzin uitleggen blijft onzin. Wazige zooi van iemand die moeilijk doet om intellectueel over te komen. Z'n films slaan nergens op.
Tja ik dacht ik zeg het toch maar even, voor je het weet sta ik serieus bekend als fan van Blalt0248f.quote:
Dat ie Lennard Nimoy mistequote:Op maandag 28 augustus 2006 00:32 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik heb het gedeelte waar star trek word besproken gemist, kan iemand mij vertellen wat hij daar zoal over te zeggen had? bedankt
Ik ga beiden kijken. Benieuwd of ik het met jouw eens ben of met milagro.quote:
Van te voren zei die dat scienfiction en zo ook wel 'oke' zijn omdat je daarin andere vanzelfsprekenheden naar voren komen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:32 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik heb het gedeelte waar star trek word besproken gemist, kan iemand mij vertellen wat hij daar zoal over te zeggen had? bedankt
Best aardige film; aanvankelijk raakte ik zelfs serieus gefascineerd door beelden/gegeven, maar na de 'vlucht' zakte het geheel een beetje in en was de spanning eruit. Dit was mijn eerste Cate Blanchett-ervaring, en die viel niet tegen (ondanks kale schedel).quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:10 schreef JelleS het volgende:
Ik vond hem meer dan middelmatig. Het middenstuk is wat matig, en het ontbreekt de film net aan dat beetje chemie. Maar met een script geschreven door Kieslowski zit het wel goed, het plot is geweldig. Het einde was weer erg Tykwer, de hele film eigenlijk, hele sfeer, gebruik van muziek deed denken aan True. Maar ik heb genoten, ook al had er wel meer ingezeten.
Veranderde bij iedereen de kleur trouwens, of lag dat aan mijn tv?
Ja, jammer dat ze K3 en Kabouter Plop vandaag niet als fragmenten hadden voor je.quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:50 schreef SunChaser het volgende:
Bij die Ribisi zie ik alleen steeds het debiele broertje van Phoebe voor me.
idd, het ging een beetje zo:quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:50 schreef Z het volgende:
op een gegeven moment was het net alsof hij zich aan Joris ging ergeren omdat Joris niet alles goed interprteerde
'gele kaart!'quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
Ik vond het een beetje jammer dat Joris de gast onderbrak als hij naar zijn mening bepaalde "jeuktermen' gebruikte.
Dat je die woorden gekunsteld vindt of 'te moeilijk/wazig' , prima, maar als de man midden in zijn verhaal zit om dan ineens "Ho, stop, weer zo'n woord" te roepen is een beetje irritant en flauw ook.
Ik had het idee dat Joris dat deed om de kijker in bescherming te nemen, anders wordt het onbegrijpbaar.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
Ik vond het een beetje jammer dat Joris de gast onderbrak als hij naar zijn mening bepaalde "jeuktermen' gebruikte.
Dat je die woorden gekunsteld vindt of 'te moeilijk/wazig' , prima, maar als de man midden in zijn verhaal zit om dan ineens "Ho, stop, weer zo'n woord" te roepen is een beetje irritant en flauw ook.
ach kom, wat een betutteling zou dat zijnquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:57 schreef Z het volgende:
[..]
Ik had het idee dat Joris dat deed om de kijker in bescherming te nemen, anders wordt het onbegrijpbaar.
Het Ned3 publiek is over het algemeen geen SBS publiekquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:57 schreef Z het volgende:
[..]
Ik had het idee dat Joris dat deed om de kijker in bescherming te nemen, anders wordt het onbegrijpbaar.
Om te voorkomen dat dat vaker gebeurde greep Joris vroeg in ... Ik ergerde me er iig niet aan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:36 schreef slindenau het volgende:
[..]
(alleen dat van die Rijn en waterrad door die Duitse gast kon ik niet altijd even goed volgen).
Volgens mij is die Joris soms wat onzeker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:10 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Vond het de interessantste gast tot nog toe, maar die presentator...wat een ramp!! Steeds maar die onderbrekingen en die kinderachtige opmerkingen op de verkeerde momenten. Misschien moeten ze volgend jaar een ouder, meer belezen iemand nemen, die meer 'mee kan praten'...of iemand met presentatie-ervaring.
Hmja, het was opzich wel te volgen (het basisidee van het perspectief op de wereld), maar echt dat filosofische gedoe met eigen termen...daar kunnen de meeste mensen niet zoveel mee denk ik. Maar Ad's toelichting was wel altijd goed te volgen, dan vind ik dat de presentator niet over een paar woordjes moet vallen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:08 schreef Z het volgende:
[..]
Om te voorkomen dat dat vaker gebeurde greep Joris vroeg in ... Ik ergerde me er iig niet aan.
Omdat hij er zelf niet veel van begrijpt bedoel je? Denk ook dat het daarmee te maken heeft, maar het is niet de eerste keer dat hij het doet. In vorige afleveringen had hij ook al van die flauwe grappen, er moeten toch betere trucjes zijn om op een volgend onderwerp over te gaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:13 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Volgens mij is die Joris soms wat onzeker.
Ik vond dat idee van hem heel goed, hij deed het alleen op de verkeerde momenten. Hij had hem meer moeten tegen houden bij soms compleet onzinnige uitspraken opgebouwd uit normaal woorden, ipv andersom.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:54 schreef milagro het volgende:
Nee, onzeker over het presenteren van hemzelf.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:23 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
[..]
Omdat hij er zelf niet veel van begrijpt bedoel je? Denk ook dat het daarmee te maken heeft, maar het is niet de eerste keer dat hij het doet. In vorige afleveringen had hij ook al van die flauwe grappen, er moeten toch betere trucjes zijn om op een volgend onderwerp over te gaan.![]()
Welnee, niet meer volgens mij, dat had ie alleen in de eerste uitzendingen. Na zijn 'triomf' over Leon de Winter zit hij er nu wel redelijk relaxed bij. Alleen jammer dat hij te jong/weinig academisch onderlegd is om een filosoof bij te kunnen benen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:01 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Nee, onzeker over het presenteren van hemzelf.
Zo'n interviewer is moeilijk te vinden denk ik. Die het én aantrekkelijk maakt voor de kijkers (je hebt gelijk, dat zou geen issue moeten zijn bij de publieke omroep) én mee kan praten over Heidegger.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:05 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Welnee, niet meer volgens mij, dat had ie alleen in de eerste uitzendingen. Na zijn 'triomf' over Leon de Winter zit hij er nu wel redelijk relaxed bij. Alleen jammer dat hij te jong/weinig academisch onderlegd is om een filosoof bij te kunnen benen.
Je moet als heideggerende interviewer alleen wel uitkijken dat je je dan niet laat meeslepen in 't enthousiasme van de discussie, en dat je een discussie voert die alleen voor jou en de zomergast te volgen is.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:33 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Zo'n interviewer is moeilijk te vinden denk ik. Die het én aantrekkelijk maakt voor de kijkers (je hebt gelijk, dat zou geen issue moeten zijn bij de publieke omroep) én mee kan praten over Heidegger.
Harry Mulischquote:Op maandag 28 augustus 2006 15:33 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Zo'n interviewer is moeilijk te vinden denk ik. Die het én aantrekkelijk maakt voor de kijkers (je hebt gelijk, dat zou geen issue moeten zijn bij de publieke omroep) én mee kan praten over Heidegger.
Volgens mij worden dat vier uitzendingen over 'mulisch en zijn boek'.quote:
Het is toch juist boeiend om iemand te horen spreken over dingen die in zijn/haar vakgebied liggen? Dat andere mensen dat misschien niet 123 begrijpen vind ik een kut reden om het daar niet over te hebben. Met die gedachte kun je alleen nog maar suffe voorkauw televisie maken.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:53 schreef gronk het volgende:
[..]
Je moet als heideggerende interviewer alleen wel uitkijken dat je je dan niet laat meeslepen in 't enthousiasme van de discussie, en dat je een discussie voert die alleen voor jou en de zomergast te volgen is.
Precies! En dat was prima te volgen vond ik. Na dat stukje over Heidegger en die krachtcentrale was ik even de draad kwijt, maar de manier waarop Verbrugge het zelf bracht was een stuk duidelijker.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Het is toch juist boeiend om iemand te horen spreken over dingen die in zijn/haar vakgebied liggen?
Oh, ik vind ook absoluut dat TV-makers hun publiek ontzettend onderschatten, en dat dat de werkelijke reden is dat TV 't aflegt tegen internet en andere media. Ik heb maar heel zelden iets gezien waarbij ik me echt moest inspannen om de discussie bij te blijven.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:20 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het is toch juist boeiend om iemand te horen spreken over dingen die in zijn/haar vakgebied liggen?
Ja het 'comunicatieprobleem' was dat een gedicht van Holderin door ondervrager voor de filosofie van Heidegger werd aangezien. Ik geloof eigenlijk niet dat dit duidelijk werd door de uitleg van Verbrugge.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:37 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
[..]
Precies! En dat was prima te volgen vond ik. Na dat stukje over Heidegger en die krachtcentrale was ik even de draad kwijt, maar de manier waarop Verbrugge het zelf bracht was een stuk duidelijker.
Verbrugge heeft het wel vermeld, maar Luyendijk begreep de hele uitleg rondom Heidegger niet. Hij knikte wel braaf maar uit zijn reactie kon je opmaken dat het kwartje nog niet was gevallen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:20 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ja het 'comunicatieprobleem' was dat een gedicht van Holderin door ondervrager voor de filosofie van Heidegger werd aangezien. Ik geloof eigenlijk niet dat dit duidelijk werd door de uitleg van Verbrugge.![]()
Hij schijnt een keer zelf zomergast geweest te zijn, 1995 ofzo, maar dat is voor mijn tijd zeg maar. Geen idee hoe dat was, het is natuurlijk wel een interessante kerel met een aparte kijk op de wereld.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:03 schreef gronk het volgende:
[..]
Volgens mij worden dat vier uitzendingen over 'mulisch en zijn boek'.Met de zomergast als aangever.
![]()
Daar heb je gelijk in. Discussies op de Nederlandse TV zijn eerder voorspelbaar dan moeilijk.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Oh, ik vind ook absoluut dat TV-makers hun publiek ontzettend onderschatten, en dat dat de werkelijke reden is dat TV 't aflegt tegen internet en andere media. Ik heb maar heel zelden iets gezien waarbij ik me echt moest inspannen om de discussie bij te blijven.
Ja zeg, als dat 't criterium is om zomergast te worden, dan meld ik me ook aan. En anders wil ik Kasta wel eens als zomergast zienquote:Op maandag 28 augustus 2006 18:25 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Hij schijnt een keer zelf zomergast geweest te zijn, 1995 ofzo, maar dat is voor mijn tijd zeg maar. Geen idee hoe dat was, het is natuurlijk wel een interessante kerel met een aparte kijk op de wereld.
Je kunt jezelf of anderen niet opgeven, je moet uitgenodigd worden. Daar zit hem het subtiele verschil tussen Mulisch en Kasta denk ikquote:Op maandag 28 augustus 2006 19:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja zeg, als dat 't criterium is om zomergast te worden, dan meld ik me ook aan. En anders wil ik Kasta wel eens als zomergast zien![]()
Want?quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:21 schreef Thorical het volgende:
Maar als ik naar het kijkcijferlijstje kijk, pink ik toch een traantje weg.
Pah. 't wordt gewoon tijd voor een meet in de VPRO-studio's.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:06 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Je kunt jezelf of anderen niet opgeven, je moet uitgenodigd worden. Daar zit hem het subtiele verschil tussen Mulisch en Kasta denk ik![]()
![]()
Precies. Er is al meer dan genoeg middle-of-the-road TV verder overal.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:31 schreef Soul79 het volgende:
Laat de VPRO en Zomergasten maar lekker elitair blijven, meestal wordt het daar betere tv van. Knievallen naar het klootjesvolk worden er al genoeg gemaakt![]()
Ja, TV neigt naar het TMF-syndroom: drie muziekzenders met exact dezelfde nepgangsta-RnB.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies. Er is al meer dan genoeg middle-of-the-road TV verder overal.
Zelfs het 'normale' nieuws is een blitse poppenkast. Ach ja, misschien dat er eens een omslag komt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, TV neigt naar het TMF-syndroom: drie muziekzenders met exact dezelfde nepgangsta-RnB.![]()
Volgend jaar Renate Verbaan presentator Zomergastenquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:26 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ach ja, misschien dat er eens een omslag komt.
WTF is Renate Verbaanquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:55 schreef Soul79 het volgende:
Volgend jaar Renate Verbaan presentator Zomergasten![]()
quote:
Ah, 2 zenders die ik, geloof ik, niet op de TV heb geprogrameerd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 00:03 schreef tong80 het volgende:
En laten ze nou net in RTL-Boulevard zeggenm dat Renate Verbaan van TMF naar RTL gaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |